177 - نیکی [تنها] آن نیست که روی خود را به جانب مشرق و مغرب کنید، بلکه نیکی آن است که انسان به خدا و روز واپسین و فرشتگان و کتاب [های آسمانی] و پیامبران ایمان آورد، و مال [خود] را با آن که دوستش دارد به خویشاوندان [نیازمند] و یتیمان و درماندگان و به راه مانده و مستمندان و [برای آزادی] در بند ماندگان ببخشد، و نماز به پا دارد و زکات دهد و آنانند که چون تعهّد دهند به عهد خود وفا کنند و در سختی و زیان و به هنگام جنگ صابر و پایدار باشند هم اینان راست میگویند و هم ایشان پارسایانند
178 - ای کسانی که ایمان آوردهاید! در بارهی کشتگان بر شما قصاص مقرر شد، آزاد در برابر آزاد، بنده در برابر بنده و زن در مقابل زن پس هر که از سوی برادرش چیزی [از قصاص] برایش بخشوده شد باید [از این گذشت] به شایستگی پیروی کند و [خونبها را] با نیکی ادا کند این تخفیف و رحمتی از جانب پروردگارتان است، و هر که پس از آن تجاوز کند، او را عذاب سختی خواهد بود
179 - ای خردمندان شما را در قصاص زندگانی است، باشد که پرهیزکار شوید
180 - بر شما مقرر شده است که هرگاه مرگ کسی از شما فرا رسید اگر مالی بر جای گذاشت، برای پدر و مادر و نزدیکان، مطابق عرف [مقداری را] وصیت کند که این شایسته پرهیزکاران است
181 - پس هر که آن وصیّت را بشنود و تغییر دهد، تنها گناهش بر کسانی است که آن را تغییر میدهند همانا خدا شنوا و آگاه است ✅ #جرعه_ای_از_کلام_نور
📚 #صفحه_27 ، سوره مبارکه #بقره
@pasokh2
182 - پس هر که از انحراف یا گناه وصیّت کننده بیم داشت، و میانشان سازش داد، گناهی بر او نیست همانا خدا آمرزندهی مهربان است
183 - ای اهل ایمان! روزه بر شما واجب شد چنان که بر امّتهای گذشته واجب شده بود، باشد که پرهیزکار شوید
184 - روزهای شمرده شدهای را [روزه بدارید] و هر که از شما بیمار یا در سفر باشد، روزهای دیگری [روزه بگیرد]، و بر کسانی که روزه طاقت فرساست در عوض [هر روز] تهیدستی را طعام دهند، و هر که با میل کار خیری کند آن برایش بهتر است، و روزه گرفتن برای شما بهتر است، اگر میدانستید
185 - ماه رمضان ماهی است که قرآن به عنوان راهنمای مردم و حجّتهای روشنگر و فارق میان حق و باطل در آن نازل شده است پس هر که از شما این ماه را دریافت، روزه بگیرد و هر که بیمار یا در سفر بود، به همان تعداد در روزهای دیگر [قضا کند] خدا برای شما آسانی میخواهد و سختی نمیخواهد و تا [بدین ترتیب] [تعداد] روزها را کامل کنید و خدا را به خاطر این که هدایتتان کرده بزرگ دارید، و باشد که سپاسگزاری کنید
186 - و چون بندگان من از تو در بارهی من بپرسند، همانا من [به آنها] نزدیکم و دعای دعا کننده را وقتی که مرا بخواند پاسخ میدهم، پس آنها نیز دعوت مرا اجابت کنند و به من ایمان بیاورند، باشد که راه یابند ✅ #جرعه_ای_از_کلام_نور
📚 #صفحه_28 ، سوره مبارکه #بقره
@pasokh2
شبهه : متن منتشر شده در فضای مجازی:
ﻧﺎﻣﻪٔ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺑﻨﺪﮔﺎﻧﺶ!ﻓﺮﺽ ﮐﻨﯿﺪ ﻣﻦ ﺍﺻﻼ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﻡ ، ﺑﺮﻭﻳﺪ ﻣﺜﻞ ﺁﺩﻡ ﺯﻧﺪﮔﻴﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﮑﻨﻴﺪ، ﺍﻳﻨﻘﺪﺭ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﻭ ﺷﻌﺮ ﺩﺭﺳﺖ ﻧﮑﻨﻴﺪ. ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ میخواهید ﺳﺮ ﻫﻤﺪﻳﮕﺮ ﺭﺍ ﮐﻼﻩ ﺑﮕﺬﺍﺭﻳﺪ ، ﭼﺮﺍ ﭘﺎﻱ ﻣﻦ ﺭﺍ ﻭﺳﻂ ﻣﻲ ﮐﺸﻴﺪ؟ ﺍﮔﺮ ﻣﻦ ﺧﺪﺍﻳﻢ ﭼﺮﺍ ﻣﻮﺳﻲ ﺭﺍ ﺑﻔﺮﺳﺘﻢ ﺗﺎ ﺷﻨﺒﻪ ﺭﺍ ﺗﻌﻄﻴﻞ ﮐﻨﺪ ؟ ﻋﻴﺴﻲ ﺭﺍ ﺑﻔﺮﺳﺘﻢ ﺑﮕﻮﻳﻢ ﻳﮏ ﺷﻨﺒﻪ ﻭ به مسلمانها ﺑﮕﻮﻳﻢ ﺟﻤﻌﻪ ﺭﺍ؟ ﭼﺮﺍ ﮐﺎﺭﻱ ﮐﻨﻢ ﮐﻪ ﻋﻴﺴﻮﻱ ﺷﺮﺍﺑﺶ ﺭﺍ ﺩﺭ ﮐﻠﻴﺴﺎ یعنی خانه خدا راحت ﺑﻨﻮﺷﺪ ﻭ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺑﻪ ﺟﺎﻱ ﺷﺮﺍﺏ ﺷﻼﻕ ﺑﺨﻮﺭﺩ!!!!؟ ﭼﺮﺍ ﯾﮑﯽ ﭼﺎﺩﺭ ﺳﺮ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻫﯿﭻ ﻧﭙﻮﺷﺪ؟ ﺍﮔﺮ ﻣﻦ ﺍﯾﻦ ﺧﺪﺍئی که شما میگوئید ﺑﻮﺩﻡ ، ﭼﺮﺍ باید بگذارم به اسم من ﮐﻠﻴﺪ ﺑﻬﺸﺖ بفرﻭﺷﻨﺪ! ﻳﺎ ﺩﻧﻴﺎ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺨﻠﻮﻗﺎﺕ ﻣﻦ ﺟﻬﻨﻢ کنند؟ ﺧﺪﺍﻳﻲ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﻣﺤﺘﺎﺝ ﺑﺎﺷﺪ ، ﺧﺪﺍﻳﻲ ﮐﻪ ﻗﺴﻢ ﺑﺨﻮﺭﺩ ﺟﻬﻨﻤﺶ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻧﺎﻓﺮﻣﺎﻧﺎﻥ ﭘﺮ ﻣﻲ ﮐﻨﺪ !! ﺧﺪﺍﻳﻲ ﮐﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﺁﻥ ﭼﻪ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﺣﺮﺍﻡ ﮐﺮﺩﻩ ، ﺩﺭ ﺑﻬﺸﺖ ﻭﻋﺪﻩ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ ! بخدا ﻣﻦ ﻧﻴﺴﺘﻢ ! ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﮔﺮﻓﺘﻪ اید!!!!!!!! اگر به دنبال من میگردید مرا در عشق ، مهربانی ، بخشش ، آگاهی ، گذشت ، راستگوئی و انسانیت پیدا کنید … البته اگر به دنبال من میگردید… @pasokh2
پاسخ شبهه:
نویسنده یا به خدا اعتقادی دارد، یا ندارد. اگر اعتقاد ندارد، وقتی مینویسد: "نامهی خدا به بندهاش"، دروغ میگوید و قصدی جز خدعه و فریب مردم ندارد. و در هر حال نباید از جانب خدایی که وجود او را انکار دارد، نامه بنویسد.
اما اگر وجود خداوند متعال را قبول دارد، باز هم بیخود میکند که از جانب او به بندگانش نامه مینوسید. خداوند متعال خود نامههایش را در "کتاب الله" نوشته و توسط ارسال کنندگانش، به بندگانش ابلاغ نموده است.
الف – نه این که کلام الله را شعر و رسول الله صلوات الله علیه و آله را شاعر بخوانند جدید است و نه این که از جانب خود حرافی کنند و گزافههای خود را به خدا نسبت دهند (حتی به بهانهی فرض)، جدید است و هر دو در کتاب خدا مورد معرفی و مذمت قرار گرفتهاند. کسانی که خود میگویند و مینویسند و سپس به خدا نسبت میدهند (حتی در عالم فرض)، مصداق آیه ذیل میباشند:
«وَإِنَّ مِنْهُمْ لَفَرِيقًا يَلْوُونَ أَلْسِنَتَهُم بِالْكِتَابِ لِتَحْسَبُوهُ مِنَ الْكِتَابِ وَمَا هُوَ مِنَ الْكِتَابِ وَيَقُولُونَ هُوَ مِنْ عِندِ اللّهِ وَمَا هُوَ مِنْ عِندِ اللّهِ وَيَقُولُونَ عَلَى اللّهِ الْكَذِبَ وَهُمْ يَعْلَمُونَ» (آلعمران، 78)
ترجمه: و از ميان آنان گروهى هستند كه زبان خود را به [خواندن] كتاب [تحريف شدهاى] مىپيچانند، تا آن [بربافته] را از [مطالب] كتاب [آسمانى] پنداريد، با اينكه آن از كتاب [آسمانى] نيست و مىگويند: «آن از جانب خداست»، در صورتى كه از جانب خدا نيست و بر خدا دروغ مىبندند، با اينكه خودشان [هم] مىدانند.
ب – چنان چه در متن نیز اشاره شده است، این دسته از انسانها، حتی به همین کتابی که تکذیبش میکنند نیز علم ندارند و حتی حوصله ندارند که یک دور از رو بخوانند، لذا حتی آن چه را که نفی یا استهزایش میکنند، گمانهای غلط ذهن خودشان نسبت به کتاب است که آنها را نیز به کتاب الله و کلام الله نسبت دروغ میدهند. (بر عکس آن چه در متن آمده)، نه موسی (ع) شنبه را تعطیل اعلام کرد و نه عیسی (ع) یکشنبه را تعطیل اعلام کرد و نه حضرت محمد صلوات الله علیه و آله جمعه را تعطیل اعلام نمودند. بلکه به امت موسی علیهالسلام امر آمد که شنبهها ماهی صید نکنید – مسیحیان طبق عادت روز یکشنبه به کلیسا میروند – در اسلام نیز فرموده که اگر در روز جمعه به نماز دعوت شدید، ابتدا اجابت کنید و بعد برای کسب و معاش پراکنده شوید. در ضمن حضرت مسیح علیهالسلام هیچ گاه شراب ننوشیدند، چه رسد به این که در کلیسا بنوشند و جزایش را مسلمانان بدهند...، لذا همه خرافههای ذهن نویسندهی معاند میباشد.
ج – اگر دقت کنید، معمولاً کسانی که از جانب خدا حرف میزنند و یا بافتههای خود را به او نسبت میدهند، هیچ دغدغهای ندارند جز آن که حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال معرفی کنند. اینان همیشه اصرار دارند که به جای "امر به معروف و نهی از منکر"، امر به منکر و نهی از معروف نمایند.
«الْمُنَافِقُونَ وَالْمُنَافِقَاتُ بَعْضُهُم مِّن بَعْضٍ يَأْمُرُونَ بِالْمُنكَرِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمَعْرُوفِ وَيَقْبِضُونَ أَيْدِيَهُمْ نَسُواْ اللّهَ فَنَسِيَهُمْ إِنَّ الْمُنَافِقِينَ هُمُ الْفَاسِقُونَ» (التوبه، 67)
ترجمه: مردان و زنان دو چهره، [همانند] يكديگرند. به كار ناپسند وامىدارند و از كار پسنديده باز مىدارند، و دستهاى خود را [از انفاق] فرو مىبندند. خدا را فراموش كردند، پس [خدا هم] فراموششان كرد. در حقيقت، اين منافقانند كه فاسقند.
نکته:
حال ما چرا باید "کتاب الله" را رها کنیم، بعد نامهی ملحدانهی فرضی یک نفر که به جای خدا حرف زده را بخوانیم، بعد تحلیل و نقد نیز بنماییم؟ انصافاً حیف عمر و قدر عقل نیست و نویسنده خودش به مخاطبش نمیخندد؟!
187 - در شبهای روزه برای شما نزدیکی با همسرانتان حلال شد آنها برای شما لباسند و شما برای آنها لباسید خدا میدانست که شما به خود خیانت میکنید، پس از شما درگذشت و شما را بخشید پس حالا با آنها مباشرت کنید و آنچه را خدا بر شما مقرر کرده است طلب نمایید، و بخورید و بیاشامید تا رشته سپید [بامداد] از رشته سیاه [شب] نمایان شود، آنگاه روزه را تا شب به پایان برید، و در حالی که در مساجد معتکفید با زنان میامیزید اینها حدود الهی است، پس به [حریم] آنها نزدیک نشوید بدینسان خدا آیات خویش را برای مردم روشن میسازد، باشد که تقوا پیش گیرند
188 - و در روابط خود اموال یکدیگر را به ناحق مخورید و برای خوردن بخشی از اموال مردم به گناه، [قضیّه] آن را به حاکمان مکشانید در حالی که شما [حقیقت را] میدانید
189 - از تو در بارهی هلالها میپرسند، بگو: آن تقویمی برای مردم و موسم حجّ است، و نیکی آن نیست که از پشت خانهها وارد شوید، بلکه نیکی آن است که شخص تقوا پیشه کند و از در خانهها وارد شوید و از خدا بترسید تا شاید رستگار شوید
190 - و در راه خدا با کسانی که با شما میجنگند نبرد کنید ولی تجاوز نکنید همانا خدا تجاوزگران را دوست ندارد ✅ #جرعه_ای_از_کلام_نور
📚 #صفحه_29 ، سوره مبارکه #بقره
@pasokh2