eitaa logo
پاسخ به سوالات شرعی
1.8هزار دنبال‌کننده
997 عکس
155 ویدیو
30 فایل
سوالات خود رابه مدیریت کانال بفرستیدتاجواب درکانال بارگذاری گرددالبته اگر راضی به درج درکانال نباشیددرپی وی جواب داده میشود https://eitaa.com/Hamid97 این کانال تحت نظرحجت الاسلام حمیدرضایی است پاسخ به سوالات شرعی کمک به رونق کانال👈۳۹۵۲-۵۲۲۷-۱۰۱۰-۵۸۹۲
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پاسخ به سوالات شرعی
🌸◾️🌸◾️🌸◾️ 🌸◾️🌸◾️🌸 🌸◾️🌸◾️ 🌸◾️🌸 🌸◾️ 🌸 پرسش: سلام اذکار بحول الله و سمع الله لمن حمده و الله اکبرها در نماز را نگفتن داراي ايراد هست ؟ 🍃🕊🍃🕊🍃🕊🍃🕊🍃🕊 پاسخ: سلام علیکم: گفتن این اذکار در نماز مستحب است ودر صورت نگفتن نماز صحیح است گفتن تکبیره الاحرام اول نماز واجب است وبقیه تکبیرها مستحب هستند 😍 @pasokh99 📣جهت هرگونه سوال شرعی وفقهی به زیرمراجعه فرمایید👇👇👇 @Hamid97 💢💯💢💯💢💯💢💯💢 🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
☘🍂☘🍂☘🍂☘🍂☘🍂 🔴سؤال 👇 زني كه جنب باشد ، حائض شود ميتواند در حال حيض غسل جنابت انجام دهد ؟ مقلد آیت الله سيستانی ✅پاسخ 👇 بله، می تواند. •┈┈••✾❀✿🖤✿❀✾••┈┈• 😍 @pasokh99 📣جهت هرگونه سوال شرعی وفقهی به زیرمراجعه فرمایید👇👇👇 @Hamid97
📥📥 ⁉️لطفا بفرمایید که آیا شستن لباس نجس با ماشین های لباسشویی دستی یا اتوماتیک برای طهارت آن لباس کافی است ؟ 📚 آیت الله مکارم 📝 ماشین های لباسشوئی دو صورت دارند: یک نوع که در مرحله نهایی، آب را قطع نمی کند، که در حکم شستشو با آب کراست و مشکلی نیست؛ و نوع دیگر که آب قطع می شود، حکم تطهیر با آب قلیل را دارد و با یک مرتبه شستن، ماشین و لباس هر دو پاک می شود. البتّه در لباسشویی های سطلی که آب را تخلیه نمی کند باید لباس را بعداً آب بکشند. •┈┈••✾❀✿🖤✿❀✾••┈┈• 😍 @pasokh99 📣جهت هرگونه سوال شرعی وفقهی به زیرمراجعه فرمایید👇👇👇 @Hamid97
☘🍃☘🍃☘🍃☘ 🔴سؤال 👇 اجاره دادن يا اجاره کردن رحم زن براى تلقيح نطفه‌ى مرد اجنبى، چه حکمى دارد؟ مقلد مقام معظم رهبری ✅پاسخ 👇 عمل مذكور فى ‏نفسه اشكال ندارد ولى واجب است از مقدمات حرام مانند لمس و نظر اجتناب شود. •┈┈••✾❀✿🖤✿❀✾••┈┈• 😍 @pasokh99 📣جهت هرگونه سوال شرعی وفقهی به زیرمراجعه فرمایید👇👇👇 @Hamid97
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍀🍀🍀 ⁉️معیار تحقق عادت ماهانه چیست؟ ✏️ همه مراجع: اگر زن دوبار به یک صورت خون ببیند، عادت او محقق می‌شود. عادت ماهانه سه قسم است: 1. عادت وقتیه و عددیه، 2. عادت عددیه، 3. عادت وقتیه. •┈┈••✾❀✿🖤✿❀✾••┈┈• 😍 @pasokh99 📣جهت هرگونه سوال شرعی وفقهی به زیرمراجعه فرمایید👇👇👇 @Hamid97
🍂🍁🍂🍁 ⁉️لباس را با پودر نجسى شسته اند، پس از آب كشيدن كف يا دانه هاى پودر لا به لاى لباس مشاهده شده، آيا لباس هنوز نجس است؟ 📝در صورت شستن با آب كر يا جارى، پودرهاى نجس پاك مى شوند و كف و دانه هاى باقى مانده از آن پاك است. •┈┈••✾❀✿🖤✿❀✾••┈┈• 😍 @pasokh99 📣جهت هرگونه سوال شرعی وفقهی به زیرمراجعه فرمایید👇👇👇 @Hamid97
zαհɾα♡:سوال از 🔵 🔻بجای نمازی که نخواندیم چکاری میتوانیم بکنیم بجای خوندن قضای اون نماز؟؟ 👇🔵پاسخگو: سلام جبران نماز قضای شما فقط خواندن نمازهای قضا است وبا هیچ ذکری نمازهای قضا جبران نمیشود •┈┈••✾❀✿🖤✿❀✾••┈┈• 😍 @pasokh99 📣جهت هرگونه سوال شرعی وفقهی به زیرمراجعه فرمایید👇👇👇 @Hamid97
🔵سوال: شخصی بدون مجوز سازمان آب، از خیابان یا پشت کنتور، انشعاب به منزل خود کشیده است، وضو گرفتن یا غسل کردن با این آب چه حکمی دارد؟ 🔻👇پاسخ: 🔻آیات عظام: خامنه ای، نوری، مکارم و بهجت: حکم غصب را دارد و وضو و غسل با آن باطل است. 🔻آیت الله سیستانی: وضو و غسل، صحیح است. 🔻آیت الله وحید: بنابر احتیاط واجب، باطل است. 🔻آیت الله صافی: اگر مسئولین امر، اجازه دهند، اشکال ندارد. 🔻آیت الله زنجانی: غسل و وضو با آب مذکور، حرام است و بنابر احتیاط، غسل و وضویش باطل است. 🔻آیت الله فاضل: اگر بنا دارد پول آب مصرفی را بدهد، وضو و غسل صحیح است و اگر بنا دارد پول آب مصرفی را ندهد، وضو و غسل اشکال دارد و بنابر احتیاط واجب، صحیح نیست. 🔻آیت الله تبریزی: خلاف مقررات است و باید ترک شود و چنانچه مضطر باشد، باید سازمان آب را راضی کند. •┈┈••✾❀✿🖤✿❀✾••┈┈• 😍 @pasokh99 📣جهت هرگونه سوال شرعی وفقهی به زیرمراجعه فرمایید👇👇👇 @Hamid97
💬سوال: در نذر باید صیغه خوانده شود (۱) ⁉️⁉️و لازم نیست آن را به عربی بخوانند؛ پس اگر بگوید چنانچه مریض من خوب شود، برای خدا بر من است (۲) ⁉️⁉️که ده تومان به فقیر بدهم، نذر او صحیح است (۳)⁉️⁉️ ✅پاسخ: (۱)📝آیت الله فاضل: و اگر صیغه نذر خوانده نشود، نذر منعقد نمی‌شود و چیزی واجب نمی‌شود.. 📝(۲)آیت الله صافی: اگر بگوید از برای خدا بر من، یا بر عهده من یا بر ذمه من است که اگر مریض من خوب شود.. 📝(۳)آیت الله فاضل: و باید «برای خدا» به زبان گفته شود و قصد آن در دل کافی نیست. 📝آیت الله سیستانی: و اگر بگوید برای خدا نذر کردم چنین کنم، به احتیاط واجب باید عمل کند ولی اگر نام خدا را نبرد و فقط بگوید نذر کردم یا نام یکی از اولیای خدا را ببرد نذر صحیح است و اگر نذر صحیح بود و مکلف به نذر خود عمداً عمل نکرد گناه کرده است و باید کفّاره بدهد، و کفاره وفا نکردن به نذر مانند کفاره مخالفت قسم است که بعداً خواهد آمد. 📝آیت الله مکارم: نذر در صورتی صحیح است که برای آن صیغه خوانده شود، خواه به عربی باشد یا به زبانهای دیگر. بنا بر این اگر بگوید چنانچه فلان حاجت من روا شود، برای خدا بر من است که فلان مقدار مال را به فقیر بدهم نذر او صحیح است؛ بلکه اگر بگوید نذر می‌کنم برای خدا اگر فلان حاجت من روا شود، فلان کار خیر را انجام دهم، کافی است. 📝آیت الله بهجت: کسی که نذر می‌کند، باید به قصد قربت و نزدیک شدن به خداوند متعال نذر کند؛ بنا بر این اگر برای خدا نذر نکند، صحیح نیست، بنا بر این کافی است موقع نذر کردن بنا بر أظهر بگوید «للّه ِ عَلَی َّ»، یعنی: «برای خداوند، به عهده من باشد که فلان کار را انجام بدهم» و اگر کسی که عربی نمی‌داند ترجمه آن را به هر زبانی بگوید کافی است. 📝آیت الله زنجانی: نذر نیازمند صیغه است، و در صیغه نذر باید نام خداوند به زبان جاری گردد، ولی سایر اجزاء صیغه لازم نیست با لفظ باشد، بلکه می‌تواند با نوشتار یا انجام کاری باشد، همچنین لازم نیست نام خدا به لفظ عربی برده شود پس اگر مثلًا بگوید چنانچه مریض من خوب شود، برای خدا بر من است که هزار تومان به فقیر بدهم نذر او صحیح است. 🆔👇👇 😍 @pasokh99 📣جهت هرگونه سوال شرعی وفقهی به زیرمراجعه فرمایید👇👇👇 @Hamid97