eitaa logo
پاسخگویان(کانال مرجع و جامع)
2.8هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
606 ویدیو
11 فایل
"پاسخگویان" کانالی مرجع و تقریبا جامع جهت جستجوی مطالب روشنگری و پاسخ سایتها و کانالها به شبهات، شایعات و سوالات می باشد، لذا جهت خسته نشدن از زیادی مطالب آن، فقط از قسمت جستجو(سرچ)، برای دسترسی به مطلب مورد علاقه یا نیازتان استفاده نمایید.
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 *پاسخ به شبهه حضرت زینب و داستان کوبیدن سر بر چوبه محمل* 🔴سوال: آیا حضرت زینب(س) بعد از عاشورا در کوفه سر خود را به چوب محمل زدند و خون از سرشان جاری شد؟ پرسش : آیا صحیح است که حضرت زینب(س) به هنگام مشاهده سر مبارک امام حسین(ع) در دارالاماره ابن زیاد سرش را به محمل کوبیده است؟! 🔵پاسخ اجمالی: این روایت به صورت مرسل نقل شده و سلسله راویان آن در جایی ذکر نشده است؛ لذا از حیث سند اعتبار ندارد. از جهت دلالت نیز قابل قبول نیست؛ چون اصلًا محملى وجود نداشت تا حضرت زینب(س) سرش را به آن بکوبد. زیرا اوّلا: در روایات آمده که اسیران را بر شترهاى بدون جهاز سوار کردند تا ناراحتى ببیند. ثانیاً: محمل یک وسیله محترمانه است و هیچ‏ کس آن را براى اسیر خود انتخاب نمى‏ کند. ضمن اینکه این عمل با توصیه های امام حسین(ع) بر صبر و شکیبایی حضرت زینب(س) منافات دارد. 💠 *حضرت زینب و داستان کوبیدن سر بر چوبه محمل* 🔴سوال: آیا حضرت زینب(س) بعد از عاشورا در کوفه سر خود را به چوب محمل زدند و خون از سرشان جاری شد؟ 🔵پاسخ تکمیلی: قابل ذکر است که یکی از دلایل طرفداران قمه زنی که بسیار مورد استناد و استفاده قرار می گیرد، ادعای اقدام حضرت زینب کبری(س) در کوبیدن پیشانی مبارکشان به چوبه محمل هنگام رؤیت سر مطهّر سیدالشهدا(ع) است. آن ها برای اثبات ادعای خود به روایتی مشهور از «مسلم جصّاص» استناد می کنند. برای روشن شدن بحث و توضیح بیشتر ابتدا اصل خبر را نقل و سپس آن را بررسی می کنیم: 《شخصی به نام «مسلم جصاص» (گچکار) نقل می کنند که؛ من از طرف ابن زیاد اجیر شده بودم که دار الاماره ی کوفه را تعمیر و گچکاری کنم. مشغول کار بودم که هیاهویی در شهر بلند شد. دست از کار کشیدم و به سوی هیاهو و ازدحام مردم رفتم. دیدم سرها را بر سر نیزه ها کرده اند و همراه با اسرا که در چهل کجاوه بودند، وارد شهر می کنند. زینب دختر علی(ع) خطبه می خواند و مردم کوفه را به باد ملامت گرفته بود که ناگهان سر حسین(ع) را بالای نیزه کرده، جلوی کجاوه ی زینب(ع) آوردند. زینب چون چشمش به سر بریده ی برادر افتاد و دید که باد موی محاسن برادرش را گاه به سمت راست و گاه به سمت چپ می برد، از شدت تأثر و ناراحتی سرش را به چوب محمل کوبید؛ چنانکه خون از زیر مقنعه اش جاری شد و با چشمان گریان رو به سر برادرش کرد و این شعرها را خواند: 《یا هلالا! لما استتم کمالا، غاله خسفه فأبدا غروبا، ما توهمت یا شقیق فؤادی، کان هذا مقدرا مکتوبا، یا اخی فاطم الصغیره کلّم، ها فقد کاد قلبها ان یذوبا، یا اخی قلبک الشقیق علینا، ما له قد قسی و صار صلیبا..》 هلال شب اول ماه زینب(س) چه زود غروب کردی، هیچ فکر نمی کردم من در کجاوه بنشینم و تو بر فراز نی پیش چشم من آئی... و در ادامه هست که؛ ثُمَّ نَطَحَت جَبینُها الی مَقدَم المَحمِل سپس بی اختیار سر به چوبه ی محمل زد و خون جاری شد! حال به بررسی سندی و محتوایی این روایت می پردازیم. *بررسی اشکالات سندی روایت:* ١_این روایت را که علامه مجلسی در جلد ۴۵ بحارالانوار نقل کرده، بدون سند یا به اصطلاح «مرسل» بوده و خود مرحوم مجلسی نیز به مرسل بودن آن اذعان کرده است. ٢_علاوه بر مرسل بودن این گزارش، شخص «مسلم الجصاص» نیز مجهول است که موجبات ضعف سند را از جهتی دیگر نیز فراهم می کند. ٣_مرحوم شیخ عباس قمی(ره) منشاء این روایت را دو کتاب «نورالعین» و «منتخب طریحی» می داند و در نقد سند آن می نویسد: «ذکر محامل و هودج، در غیر خبر مسلم جصاص نیست و این خبر را گرچه علامه مجلسی نقل کرده؛ لیکن مآخذ آن منتخب طریحی و کتاب نورالعین است که حال هر دو کتاب بر اهل فن پوشیده نیست.» ۴_کتاب «المنتخب فی جمع المراثی و الخطب» معروف به «منتخب طریحی»، نوشته فخرالدین طریحی از علمای قرن یازدهم است. از آنجا که این کتاب کشکول گونه به صورت نامستند و بدون تحقیق تالیف شده، بسیاری از کتاب شناسان و حدیث پژوهان از آن انتقاد کرده اند. به عنوان نمونه مرحوم میرزا محمد ارباب می گوید که در کتاب منتخب مسامحات بسیار بکار رفته و روایت مختص به آن اعتباری ندارد. ۵_کتاب «نور العین فی مشهد الحسین(ع)» نیز کتابی بسیار ضعیف و نامطمئن است که حتی نویسنده آن نیز به درستی مشخص نیست. مرحوم «علی بن عبدالله بحرانی ستری»، از فقها و مراجع تقلید امامی قرن سیزدهم و چهاردهم، کتاب نورالعین را کتابی سراسر کذب و افترا و بهتان می خواند و بیان می دارد اشعاری که در این کتاب به اهل بیت و امام حسین(ع) نسبت داده شده آن قدر از نظر فصاحت و بلاغت و وزن و قافیه ضعیف است که نمی توان آن ها را به افراد عادی نسبت داد، چه برسد به فصیح ترین و افراد عرب. ۶_به نظر می رسد که علامه مجلسی(ره) این مطلب را از منتخب طریحی نقل کرده است؛ زیرا علیرغم آنکه ....... 🔹ادامه مطلب و پاسخ کامل به این شبهه:👇 http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/3075
🔴شبهه: روزگاری آخوند ها و ملایان برای نان شب گدایی و مطربی میکردند چون رضا خان دستور داده بود که ملایان نیز باید مانند بقیه ی مردم کار کنند تا حقوق بگیرند اما اکنون به وسیله ی دین، خمس زکات، و امام زاده ها بر گنجی عظیم نشسته اند! در تمام ادارات حضور دارند درحالی که هزاران جوان بیکار داریم، امور مملکت را در دست گرفته اند سربازی نمیروند پول نفت مملکت را برای برادران عربشان در یمن، لبنان و فلسطین میفرستند و مردم ساده و زود باور را توسط امامزاده های ساختگی فریب میدهند، آنها به تو وعده ی بهشت میدهند درحالی که خودشان ماشین ضدگلوله سوار میشوند و بهترین بیمارستان ها را میروند تا بهشت رفتنشان تا حد ممکن به تعویق بیوفتد!!. 🔵پاسخ: 🔹این شبهه قدیمی است. هر از گاهی با هدف ایجاد شکاف بین مردم و روحانیت، اینگونه شبهات و شایعات توسط ضدانقلاب و دشمنان خارجی ساخته و منتشر می‌شود. 🔹در رابطه به گرفتن خمس: 1⃣ با توجه به این که فقهای جامع الشرایط نواب عام امام زمان(عج) در زمان غیبت هستند، و برای تعطیل نشدن احکام و از بین نرفتن سهم امام(ع) و ...، آنها اجازه دارند که سهم امام(ع) از خمس را در راهی که تشخیص می دهند درست و مورد رضایت امام(ع) است مصرف کنند؛ مثل صرف در حوزه های علمیه که علوم اسلامی در آنها تحصیل می شود مراجع معظم تقلید، سهم امام(ع) را در راه درست و شرعی دیگر؛ مثل کمک به سیل زدگان، زلزله زده ها و برخی خدمات اجتماعی، هم مصرف می نمایند. 2⃣ البته شهریه ای که به طلاب علوم دینی از خمس پرداخت می شود حتی کفاف مایحتاج ضروری زندگی او و خانواده اش را هم نمی دهد ( مقدار این پول امسال (سال 95)برای کسی که 10 سال است طلبه می باشد ماهیانه حدود 500 هزار تومان می باشد که می توانید به راحتی در این مورد تحقیق کنید) پس این که تمام پول زکات – خمس – امامزاده ها و.... را به روحانیون می دهند یک سخن مغرضانه است 🔹در رابطه با استخدام طلاب: 3⃣ هر طلبه بعد از تحصیل در حوزه مثل هر دانشجو در هر مرکز آموزشی دیگر می‌تواند به فعالیت به صورت استخدام یا قراردادی در مراکز دولتی یا غیر دولتی در بیاید و یا به فعالیت علمی، پژوهشی و... به صورت شخصی و بدون کارفرما رو بیاورد. 4⃣ سازمان‌ها و نهادهایی مانند نیروهای مسلح، قوه قضاییه و... بنا به نیاز و طبق قانون اقدام به استخدام رسمی یا قراردادی طلبه و روحانی می‌نمایند. دانشگاه‌های مختلف دولتی و غیر دولتی نیز با توجه به نیاز به مُدرّس از طلاب واجد شرایط جهت تدریس و عضویت در هیات علمی استفاده می‌نمایند. همچنین خود حوزه‌های علمیه برای تامین نیروی کادر و اساتید از میان طلاب افرادی را به کار می‌گیرند. از سوی دیگر طلبه می‌تواند شغل و مشغولیت خود را بر مبنای تدریس، تالیف کتاب، تحقیق و پژوهش و یا تبلیغ از طریق منبر و... قرار دهد 🔹اما در رابطه با سربازی نرفتن: 5⃣ طلاب علوم دینی مانند دانشجویان در زمان تحصیل از معافیت تحصیلی استفاده می کنند و برای همیشه معاف نیستند و پس از فراغت از تحصیل باید دوره خدمت خود را بگذرانند. 6⃣ در سیستم حوزوی هر طلبه باید هر سال پس از امتحانات خود به حوزه مراجعه نماید و کارت خود را تمدید نماید تا بتواند از معافیت تحصیلی استفاده نماید و در صورتی که به هر دلیلی نتواند یک سال در امتحانات حوزه شرکت نماید و معدل لازم را کسب نماید از این معافیت محروم شده و باید به سربازی اعزام شود. جالب است بدانید روحانیون در تاریخ ایران فقط در یک دوره از سربازی معاف بودند آن هم در زمان حکومت شاهنشاهی(محمدرضا شاه) و تا قبل از اردیبهشت ۱۳۴۲ طلاب از معافیت برخوردار بودند. 🔹در رابطه با کمک به مردم فلسطین و یمن و عراق: 7⃣ پیامبر اکرم(ص): «مَن اَصبَحَ وَلَم يَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمينَ فَلَيسَ بِمُسلِمٍ؛ هر کس صبح کند و به فکر هم کیشان مسلمانش نباشد مسلمان نیست!!» (اصول كافى، ج 2، ص 163، كتاب الايمان و الكفر) 8⃣ مسئله کمک به فلسطین و لبنان موضوع کمک به فقیر نیست؛ بلکه کمک به مظلوم در برابر ظالم است. مبنای کمک به دیگران "نیاز" است یا "ملیت و زبان"!؟. از نظر دینی و انسانی کمک به "مظلوم فلسطینی" همان قدر اهمیت دارد که کمک به "فقیر ایرانی" اهمیت دارد. کمک مالی ایران از بودجه رفاهی، بهداشتی و ... مردم نیست؛ بلکه بخشی از بودجه دفاعی کشور برای تأمین امنیت کشور و مصونیت مرزهای ایران است. به عنوان مثال آمریکایی ها اسم جنگ 33 روزه را جنگ های نیابتی گذاشتند. یعنی اسرائیل به نیابت از آمریکا و حزب الله لبنان به نیابت از ایران وارد جنگ شدند. اگر ما به این کشورها کمک می کنیم در حقیقت از مرزهای خود دفاع کرده ایم. 🖋پاسخ به شبهات و شایعات 📤پاسخگویان: 🔹 *عضویت در کانالهای واتس آپ، تلگرام، ایتا، سروش:* http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708 در وبلاگ: http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/3076 در ایتا: https://eitaa.com/pasokhgooyan
پاسخگویان(کانال مرجع و جامع)
💠  *مطالبی مختصر در مورد شهید رحیم صحرائیان:* توجه: مطلب ذیل بنا به درخواست گروه فرهنگی مسجد قبله شهرستان جهرم تهیه شده است. 🔹استوار یکم شهید رحیم صحرائیان، از اولین شهدای ارتش در روزهای نخست شروع جنگ و دفاع مقدس است که محل خدمت ایشان در پادگان دژ خرمشهر و پاسگاه مرزی شلمچه بود. این شهید والامقام، متولد سال ١٣٣۵ در شهرستان جهرم بود، و دو یا سه سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت و استخدام ارتش در آمده بود. ایشان با شروع جنگ تحمیلی١٣۵٩ و حمله ارتش حزب بعث صدام به مرز خرمشهر، در تاریخ ٣ مهر ١٣۵٩ در بیابانهای شلمچه بر اثر اصابت گلوله تانک رژیم بعثی صدام به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهید صحرائیان در تاریخ ٢۴ آبان ١٣۵٨ با خانم رباب زمانی در خرمشهر عقد نموده و بعد از ۴ ماه گذراندن دوران عقد، در تاریخ ٢۴ اسفند ١٣۵٨ ازدواج نمودند.  این شهید عزیز، در تاریخ ٣ مهر ١٣۵٩، بعد از گذشت ۴ روز از شروع جنگ تحمیلی، به شهادت رسیدند. رویا صحرائیان، فرزند این شهید بزرگوار نیز ۵ ماه بعد از شهادت پدرش در شهر جهرم متولد شد و هم اکنون با داشتن دو فرزند، در بیمارستان پیمانیه جهرم بعنوان پرستار مشغول خدمت است. این فرزند شهید، در دوران شیوع ویروس کرونا، همچو پدر شهیدش با شهامت تمام و بصورت داوطلبانه در بخش کرونای بیمارستان، و دور از همسر و فرزندان کوچکش، به خدمت به بیماران کرونایی پرداخت و مورد تشویق و تقدیر قرار گرفت. 🔹 *خانم رباب زمانی همسر شهید رحیم صحرائیان:* رحیم، مرد نترس و شجاع، مهربان، منظم و مرتب، متدین و باخدایی بود، اهل نماز و روزه و دین و دیانت بود. خیلی به قانون و مقررات ارتش و کارش اهمیت می‌داد و علاقه زیاد و عاشق شغلش بود. وقتی جنگ شروع شد من خیلی ترسیده بودم و چونکه رحیم هم در پاسگاه مرزی شلمچه خدمت می‌کرد بسیار نگرانش بودم!. به رحیم گفتم: "بیا از اینجا برویم"، او با تعجب گفت: "کجا برویم؟؟!!". بهش گفتم: "من باردارم و از صدای انفجار توپ و خمپاره و هواپیماها و بمباران‌ها می‌ترسم و نگرانم اتفاقی برای بچه مان و خودت که در مرز و خط مقدم جنگ هستی بیفتد و آن وقت من چه کنم!!، بیا به یک شهر دیگری برویم"، او گفت: "من ارتشی هستم و محل خدمتم اینجاست و نمی‌توانم جای دیگری بروم!". هرچی بهش اصرار کردم او قبول نمی‌کرد و می‌گفت: "من ارتشیم و باید اینجا باشم و اصلا هیچ جا نمی‌روم و هرچه میخواهد بشود بشود، من خرمشهر را رها نمی‌کنم و هیچ‌جای دیگری نمی‌روم!". بالاخره بعد از دو سه روز، خبر شهادتش را برایم آوردند. او شجاعانه و برای رضای خدا و دفاع از کشور و شهر و مردم و اعتقادات پاک و مقدسش به شهادت رسید. 🔹 *حاج‌خانم سهیلا صحرائیان، خواهر شهید رحیم صحرائیان می‌فرمایند:* من از برادر شهیدم خاطرات زیادی دارم. برادر عزیزم خیلی خوب و مهربان و محترم بود، به من خیلی علاقه داشت و محبت می‌کرد و احترام می‌گذاشت. او پسری غیرتمند بود و در نوجوانیش هم درس می‌خواند و هم بخاطر کمک به پدرم به سر کار می‌رفت.  وقتی به او دستمزد می‌دادند، اول مقداری از آن پول را به من می‌داد. هر سال که در امتحانات مدرسه ام قبول می شدم، برایم جایزه می‌خرید و کادو می‌کرد و به من هدیه می‌داد. همیشه ماه محرم لباس مشکی می‌پوشید و در هیئت و دسته عزاداری شرکت می‌کرد و سینه و زنجیر می‌زد. به پدر و مادرم خیلی احترام می‌گذاشت و حرمت شان را رعایت می‌کرد. یادمه ایشان و همسرشان برای عیادت مادر مان که دستش شکسته بود از خرمشهر به جهرم آمدند، خانمش باردار بود و حال خوبی نداشت، آقا رحیم گفت باید خانمم را به خرمشهر و منزل مادرش و پیش دکتر مخصوص خودش ببرم. مادر شهید مهدی بازرگان که همسایه مان بود گفت: "آقا رحیم! از همه شهرها به شیراز میروند، خب ببرش همین شیراز که نزدیک است، تازه به جهرم آمدید و به این زودی به خرمشهر برنگردید!. رحیم گفت: "نه، باید حتما پیش دکتر خودش که تحت مراقبت اوست ببرمش." برادر مهربان و عزیزم خانمش را با ماشین پیکان جوانان سواری که داشت، فورا به خرمشهر برد و با اینکه خانم و بچه اش را خیلی دوست داشت، طولی نکشید که تنها به جهرم برگشت و گفت: "من زیاد پیش مادرم نبودم، برگشتم که چند روز دیگری کنار و در خدمتش باشم." به او گفتیم: "خانمت باردار است بایستی خرمشهر می‌ماندی!"، اما چونکه او خانمش را به منزل مادرخانم و پیش خانواده اش برده بود خیالش راحت بود و می‌خواست کمک مادر مان که دستش شکسته بود باشد. 🔹 *نادرزمانی برادرخانم شهید صحرائیان:* قبلا در مورد شهید رحیم صحرائیان و روزهای اول جنگ در شلمچه و خرمشهر خاطراتی نوشته ام، پیشنهاد می‌کنم جوانان و نوجوانان  آنها را بخوانند و لذت ببرند و از قضایای جنگ مطلع گردند. لینک مجموعه کامل ۱۷قسمتی خاطرات نادرزمانی از روزهای اول جنگ در خرمشهر+فهرست شهدا و فعالین مسجد امام علی علیه السلام:👇 http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/2480
پاسخگویان(کانال مرجع و جامع)
چند ماه قبل از شروع جنگ تحمیلی، روزی شهید رحیم صحرائیان با ماشین خودش به درب منزل مان آمد و به پدرم گفت: "می‌خواهم سری به پاسگاه شلمچه بزنم، اگر دوست داری بیا برویم"، من و پدرم باهاش سوار شدیم و رفتیم. وقتی به شلمچه رسیدیم، سرباز و درجه‌داران ارتشی ایرانی و عراقی مشغول تمرین و یا مسابقه دوستانه فوتبال بودند. یکی از عراقی ها با دیدن رحیم خوشحال شد و با زبان عربی و فارسی شکسته پکسته گفت: "رحیم، با من آمدم بازی می‌کنم؟"، منظورش این بود: "رحیم، میای با ما فوتبال بازی کنی؟". رحیم هم با خنده و شوخی و به زبان فارسی و عربی شکسته و پکسته گفت: "لا، نه سیدی، بازی نیست، مهمان داری، ابویی پدرم خانمی"، منظورش این بود که: "نه آقا، پدرخانمم مهمانم است و بازی نمیام"، بچه های عرب‌زبان خوزستانی از عربی صحبت کردن رحیم کلی خندیدن و عراقی ها هم از خنده آنها می‌خندیدند. تقریبا یکی دو ماه قبل از حمله صدام به مرز و شروع رسمی جنگ، رحیم به منزل مان آمد و به پدرم گفت: "انگار می‌خواهد جنگ شود و نیروهای عراق دارند آماده می‌شوند، بیاید از خرمشهر به جهرم بروید"، با اینکه تلویزیون عراق از نیروهای ارتش و آمادگی های آنها در مرز فیلم پخش می‌کرد باز هم پدرم نمی‌خواست این خبر را باور کند!. بالاخره پدرم با رحیم و بنده به مرز و پاسگاه شلمچه رفتیم و از نزدیک شاهد جابجایی ادوات جنگی و آمادگی رزمی نیروهای بعثی صدام شدیم. پدرم به رحیم گفت: "از دوستان عراقی که باهاشون فوتبال بازی می‌کردید سوال کن ببینیم قضیه چیه؟"، رحیم گفت: "آنها را از اینجا به جای دیگری منتقل کرده اند و با این نیروهای عراقی جدید هنوز هیچ رابطه و ارتباطی برقرار نکردیم". وقتی جنگ شروع شد، و رحیم باز هم پیشنهاد بیرون بردن زن و بچه ها از خرمشهر را می‌داد، پدرم که احتمال می‌داد رحیم و دوستانش از جنگ ترسیده اند و این پیشنهاد را می‌دهند چند بار به آنها گفت: “اگر خودتان از جنگ ترسیدید، فرار کنید و بروید، چکار به ما دارید!!“، رحیم و دوستانش با قاطعیت می‌گفتند: "ما اگر کشته و تکه تکه هم بشویم فرار نمی‌کنیم از شهر نمی‌رویم، ما ارتشی هستیم و برای چنین روزهایی آموزش و دوره های رزمی دیده ایم، اما این زن و بچه ها چه گناهی دارند و چه کاری می‌توانند بکنند!! بیا اینها را از شهر بیرون ببرید". پدرم تا روزی که رحیم شهید شد اجازه نداد مادرم و خواهرانم و بچه ها از شهر بیرون بروند. رحیم و همرزمانش قهرمانانه جنگیدند و مظلومانه در بیابانهای شلمچه به شهادت رسیدند. روحشان شاد. تهیه کننده و نویسنده: نادرزمانی 📤پاسخگویان: 🔹 *عضویت در کانالهای واتس آپ، تلگرام، ایتا، سروش:* http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708 در وبلاگ: http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/3077 در ایتا: https://eitaa.com/pasokhgooyan/4200 در تلگرام: https://t.me/pasokhgoyan/14528 در بله: https://ble.ir/pasokhha/8583693822696775197/1676082507818 در سروش: https://sapp.ir/pasokhgooyan
♦️ *بررسی شایعاتی درباره:* ▪️ خشکاندن دریاچه ارومیه برای برداشت لیتیوم ▪️ تأثیر حفاری ها برای برداشت لیتیوم بر زلزله خوی ▪️ فروش معادن طلا و لیتیوم خوی به چین ▪️ کاربرد اشعه هارپ در زلزله مصنوعی http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708 1️⃣ زلزله مصنوعی اساساً یک توهم توطئه هست و هیچ نظریه علمی امکان وقوع زلزله مصنوعی در اعماق زمین را تایید نمی کند اگرچه می توان با انفجار بمبهای قوی در سطح زمین لرزشهای ضعیفی را ایجاد کرد. 2️⃣ تکنولوژی هارپ به هیچ وجه توان ایجاد تغییرات آب و هوایی و یا زلزله را ندارد. ارتباط دادن این مسئله به زلزله مصنوعی یا ایجاد خشکسالی نیز جزو «نظریات توطئه گرا» تلقی می شود و اعتبار علمی ندارد. اگر هم چنین چیزی باشد تکنولوژی آن فقط در اختیار آمریکاست چون تحقیقات آن توسط این کشور در حال انجام است. 3️⃣ هنوز هیچ قراردادی بین ایران و چین تحت تفاهم نامه همکاری های 25 ساله به نگارش نهایی نرسیده، چه برسد به اینکه امضا شده و به اجرا در آید. بنابراین، آغاز عملیات بهره برداری از معادن طلا و لیتیوم توسط چینی ها یک دروغ محض است. 4️⃣ لیتیوم در عمق 5 تا 10 متری کف دریاچه ارومیه یافت می شود. حفاری ده متری چطور می تواند منشأ زلزله باشد؟ 5️⃣ استخراج لیتیوم با قیمت هر کیلو 150 آن هم در وسعت محدود دریاچه ارومیه به هیچ وجه صرفه اقتصادی ندارد و ضرر و زیان خشکاندن دریاچه به مراتب بیشتر است؛ بنابراین اصل ادعا کذب محض است. وجود "لیتیوم" در دریاچه ارومیه؛ از شایعه تا واقعیت - ایسنا👇 https://www.isna.ir/news/1401111914661/%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%AF-%D9%84%DB%8C%D8%AA%DB%8C%D9%88%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%DA%86%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%85%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%D8%A7%DB%8C%D8%B9%D9%87-%D8%AA%D8%A7-%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B9%DB%8C%D8%AA 6⃣ اگر حکومت قصد داشت دریاچه ارومیه را بخشکاند، چه دلیلی داشت با صرف 6000 میلیاد تومان تونل 36 کیلومتری برای انتقال آب به این دریاچه احداث کند؟ 7⃣ ادعا می شود به زلزله زدگان خوی امدادرسانی نشده و مانع امدادرسانی کشورهای دیگر هم شده اند: اما: دولت و هلال احمر آنچه در توان داشتن برای مردم خوی به میدان آوردند، اگرچه کاستی هایی وجود داشته اما این دروغ است که دولت هیچ کاری نکرده. در عرض 6 روز اسکان اضطراری زلزله دیدگان به پایان رسید؛ 100 کمپ اسکان تأسیس شد، 40 هزار چادر نصب شد، بسته های غذایی و غذای گرم مدام در حال توزیع است و ... اسکان اضطراری زلزله زدگان خوی خاتمه یافت - ایسنا👇 https://www.isna.ir/news/1401111511601/%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B6%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B2%D9%84%D8%B2%D9%84%D9%87-%D8%B2%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D8%AA%D9%85%D9%87-%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA 🖋پاسخ به شبهات و شایعات در فضای‌ مجازی 📤پاسخگویان: 🔹 *عضویت در کانالهای واتس آپ، تلگرام، ایتا، سروش:* http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708 در وبلاگ: http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/3077 در ایتا: https://eitaa.com/pasokhgooyan/4205 در تلگرام: https://t.me/pasokhgoyan/14531 در بله: https://ble.ir/pasokhha/-8074859431657614769/1676302725182 در سروش: https://sapp.ir/pasokhgooyan
پاسخگویان(کانال مرجع و جامع)
💠اعلامیه مراسم سالگرد آیت‌الله نوری‌: در آستانه شهادت امام کاظم(علیه السلام)، سالگرد ارتحال عالِم مجاهد حضرت آیت الله سید ابوالحسن نوری (امام جمعه سابق خرمشهر) و پیر مجاهدان دفاع مقدس، به میزبانی نماینده معزز ولی فقیه در استان خوزستان برگزار میگردد. سخنران: حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری زمان: چهارشنبه ۲۶بهمن ماه۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۰ مکان: مسجد جامع خرمشهر 🔹پینوشت: مطالب مرتبط با مرحوم آیت‌الله سید ابوالحسن نوری مهری:👇 http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1632 http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1628 http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1626 https://www.irna.ir/news/81621842/%D8%A2%D9%8A%D9%8A%D9%86-%D8%AA%D8%AC%D9%84%D9%8A%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%D8%AE%D8%B3%D8%AA%D9%8A%D9%86-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AC%D9%85%D8%B9%D9%87-%D8%AC%D8%A7%D9%86%D8%A8%D8%A7%D8%B2-%D9%83%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%B1%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D8%AF 🖋سایت آیت الله سیدمحمدنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان 📤پاسخگویان: 🔹 *عضویت در کانالهای واتس آپ، تلگرام، ایتا، سروش:* http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708 در وبلاگ: http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/3078 در ایتا: https://eitaa.com/pasokhgooyan/4207 در تلگرام: https://t.me/pasokhgoyan/14533 در بله: https://ble.ir/pasokhha/8406821712207777287/1676348331531 در سروش: https://sapp.ir/pasokhgooyan
پاسخگویان(کانال مرجع و جامع)
ن شهید گرانقدر، این لوگو را تقدیم به خانواده معظم شهدا، خانواده معزز و همسر مکرمه شهید علیرضا دریس، و مردم شریف و ولایی شهر بندر امام خمینی(ره) می‌نماییم. 🔹علاوه بر این دو تندیسی که به پدر و همسر شهید علیرضا دریس تقدیم شد ١٠ تندیس دیگر نیز به این ده نفر از مسئولین شهری به نمایندگی از طرف خانواده معظم شهدا، مردم شریف، رزمندگان و بسیجیان، و تمام نهادها، ادارت و سازمانهای شهر بندر امام خمینی(ره) تقدیم خواهد شد: ١_آیت‌الله حاج محمد تابش، موسس مدارس علمیه. ٢_حجت‌الاسلام کاظم سلامت‌نژاد امام جمعه معزز. ٣_مدیرکل محترم گمرک. ۴_فرمانده محترم مرکز مقاومت سپاه. ۵_بخشدار محترم. ۶_شهردار محترم. ٧_ریاست محترم شورای شهر. ٨_فرمانده محترم نیروی انتظامی. ٩_ریاست محترم دادگستری. ١٠_ریاست محترم تبلیغات اسلامی. هیئت محبین انصار المهدی(عج) حسینیه المهدی(عج) لینک خبر و تصاویر این مراسم http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/3081 📤پاسخگویان: 🔹 *عضویت در کانالهای واتس آپ، تلگرام، ایتا، سروش:* http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708 در وبلاگ: http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/3081 در ایتا: https://eitaa.com/pasokhgooyan/4209 در تلگرام: https://t.me/pasokhgoyan/14535 در بله: https://ble.ir/pasokhha/-8008801675587774534/1676870294944 در سروش: https://sapp.ir/pasokhgooyan
پاسخگویان(کانال مرجع و جامع)
💠 رونمایی از لوگو جدید هیئت و تشریح مفاهیم طرح "پرندگان مهاجر" 🔹هیئت محبین انصار المهدی(عج) در تاریخ ١۴٠١/١١/٣٠ در منزل شهید دریس، از لوگوی جدید خود رونمایی کرد. http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/3081 🔹در استانه اولین سالگرد شهادت شهید امر به معروف و امنیت، دکتر علیرضا دریس، طی مراسم دیدار صمیمانه اعضای هیئت محبین انصار المهدی(عج) با پدر معظم و اخویان معزز این شهید گرانقدر، تندیس "پرندگان مهاجر" از طرف هیئت محبین انصار المهدی(عج) توسط حضرت آیت‌الله تابش (امام جمعه سابق، مؤسس و مدیر مدرسه علمیه خواهران بندر امام خمینی"ره")، و حاج علیرضا توکل فرد (مدیرکل گمرک بندر امام خمینی) به پدر شهید علیرضا دریس تقدیم گردید. 🔹شهید دریس، یکی از اعضای فعال و تاثیرگذار پایگاه مقاومت بسیج و هیئت محبین انصار المهدی حسینیه المهدی(عج) بود که از نوجوانی تا لحظه شهادت، با خلوص نیت، و صادقانه در خدمت این حسینیه، انقلاب و مردم بود. جوان رعنا و تازه داماد، شهید دکتر علیرضا دریس در بامداد١۴٠٠/١٢/۴ طی تعقیب و گریز سارقان مسلح، مورد رگبار اسلحه جنگی کلاشینکف و اصابت دو گلوله قرار گرفته، و با رسیدن گلوله ای به قلب پاک و پر ایمانش، به درجه رفیع شهادت، که آرزوی دیرنه و همواره در جستجوی آن بود، نائل آمد و روح پاکش به ملکوت اعلی پیوست و مردم قدر شناس شهر را تا چندین ماه و سالگردش در ماتم و عزا فرو برد. روحش شاد، راهش پر رهرو، و یادش جاودان خواهد بود. ان‌شاءاللَّه  لوگو "پرندگان مهاجر" به پاس خدمات ارزنده، و یاد این شهید والامقام، طراحی و ساخته شده است. (استفاده از طرح این لوگو برای هیآت مذهبی، حسینیه ها، مساجد، و سایر مراکز فرهنگی و مذهبی بلامانع می‌باشد.) لینک دانلود لوگو طرح "پرندگان مهاجر" هیئت محبین انصار المهدی(عج) حسینیه المهدی بندر امام خمینی(ره) https://s2.uupload.ir/files/2536(1)_otlx.png ♦️تشریح مفاهیم لوگوی "پرندگان مهاجر": ١_محراب نماز(نماد مسجد و حسینیه): تلفیقی از طاق مشبک و چفیه رزمندگان و بسیجیان است، چفیه دور گردن آنها سجاده نماز شان بود. مسجد و محراب، جبهه جنگ، و پایگاه مقاومت بسیج، مکانهایی برای محل پرورش و تهذیب نفس و آمادگی روح برای پرواز و عروج است. ٢_نهال سبز: نشانه پرورش و رشد تفکری است که ریشه در اسلام و انقلاب، و رنگ سبز آن نشانه نشاط و سرزندگی، و پیچشش نشان از رشد و نمو دارد. ٣_گنبد: نشانه دین مبین اسلام، و نشانه مسجد، که محلی برای تربیت و پرورش فکری است. ۴_پرستو: سنبل مهاجرت شهداست که از شهر و دیار خود به سوی جبهه های جنگ و جهاد مهاجرت کردند. رنگ قرمز آن مفهوم خون و جنگ و شهادت دارد. نقش آن بر گنبد، به مفهوم ریشه تفکر شهدا در اعتقادات مذهبی، و محل اعزام آنها از مسجد و حسینیه ها بسوی جبهه هاست. ۵_سربند: نشانه پیشانی‌بند رزمندگان، شهدا، و بسیجیان است، و رنگ قرمزش به مفهوم جنگ و دفاع و شهادت، و نقش "یا مهدی ادرکنی" آن معنی کمک خواستن از صاحب الزمان(عج) دارد(چشم امید به ولایت داشتن). ۶_پرچم قرمز: پرچم قرمز بر گنبد، که رنگ قرمز و طولانی بودن آن به مفهوم تداوم انقلاب، و تاریخ و ریشه در قیام خونین سید الشهدا(ع) دارد. ٧_کبوتر سفید: کبوتر سفید مستتر در سر و بدن پرستوی این لوگو، نشانه صلح و عشق و آزادگی است که طوق سبز دور گردن آن به نشانه عشق به امامت و ولایت است. این کبوتر نشانه همان نوجوانان و جوانانی است که در مکتب سید الشهدا(ع) پرورش یافته و عاشق و دنبال شهادت اند. ٨_پرچم جمهوری اسلامی: سه رنگ بالای گنبد، سبز(ساقه سبز نهال)، سفید(بدن کبوتر سفید)، و قرمز(پرچم قرمز)، همراه با آرم الله (لا اله الاالله) که بر پیشانی گنبد این لوگو نقش بسته است، به مفهوم این است که ریشه انقلاب اسلامی ایران در اسلام ناب محمدی(ص)، و مخصوصا در قیام سید الشهدا(ع) می‌باشد. ٩_کبوتر و پرستو: اشاره ای است به شهید علیرضا دریس که دوران نوجوانی و جوانی خود را در پایگا مقاومت بسیج و هیئت و مسجد و حسینیه طی کرد و اولین شهید حسینیه المهدی(عج)، و مایه افتخار شهر بندر امام خمینی(ره) شد. شهیدی تازه داماد که جان شیرین خود را در راه امنیت و امر به معروف، و فدای اسلام، انقلاب و مردم کرد. ١٠_نام این لوگو "پرندگان مهاجر" می‌باشد. این نام اشاره به شهادت و عروج ملکوتی شهید دکتر علیرضا دریس دارد که با رفتن و پر کشیدن از بین دوستان و خانواده و شهرش، یکبار دیگر خاطره پر کشیدن رزمندگان دوران دفاع مقدس را در بین مردم زنده کرد. پرندگان مهاجر ز شهر ما رفتند/ دریغ و درد ندانم که تا کجا رفتند/ شنیده ام که ز مرز فنا گذر کردند/ به ناکجا به سر چشمه ی بقا رفتند/ به بال عشق، به اقلیم آشنا رفتند/ چو بوی گل، به سراپرده ی حریم وصال/ به بوی دوست سبک رو چون صبا رفتند/ ز بود خويش ملولم، كجاست پيك اجل/ كه من بماندم و ياران باوفا رفتند/ 🔹در آستانه فرا رسیدن اولین سالگرد شهادت ای