🎥 فیلم کامل سخنرانی رحیمپور در تجمع طلاب قم در مورد عدالت و سکولاریسم در حوزه...
دیدن فیلم در کانال:
🖌مستضعفین تیوی
📤پاسخگویان
https://eitaa.com/pasokhgooyan/697
https://t.me/pasokhgoyan/11402
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/481
نیز به عبداللَّه بن زبیر فرمود: «به خداوند سوگند! اگر یک وجب خارج از مکّه کشته شوم، براى من دوست داشتنىتر است تا آن که به اندازه یک وجب در داخل مکّه کشته شوم. به خداوند سوگند! اگر به لانهاى از لانه جانوران پناه برم، مرا از آن بیرون خواهند کشید تا آن چه را از من مىخواهند، به دست آورند» (7)
نیز به برادرش محمد حنفیه، به صراحت از قصد ترور یزید در محدوده حرم امن الهى نسبت به جان خود سخن به میان آورد .(8) بالاخره در بعضى از متون به صراحت سخن از این مطلب به میان آمده که یزید، عدهاى را همراه با سلاحهاى فراوان براى ترور امام در مکّه فرستاد. (9)
2- شکسته نشدن حرمت حَرَم
در ادامه برخى از عبارات پیش گفته، تذکّر این نکته از سوى امام وجود داشت که نمىخواهد حرمت حرم امن الهى، با ریخته شدن خون او در آن شکسته شود؛ گرچه در این میان گناه بزرگ از آن قاتلان و جنایتکاران اموى باشد.
حضرت این مطلب را در برخورد با عبداللَّه بن زبیر و به گونه تعریضآمیز نسبت به او - که بعدها در مکّه موضع گرفته و لشکریان یزید حرمت حرم را خواهند شکست - به صراحت بیان مىدارد. ایشان در جواب ابن زبیر مىفرماید:.«پدرم (على) براى من نقل کرد که در مکّه قوچى است که به وسیله او حرمت شهر شکسته مىشود و من دوست ندارم که مصداق آن قوچ باشم».(10)
پی نوشت ها:
1. وقعه الطف ،ص147.
2 . وسائل الشیعه، ج 1، ص 246، کتاب حج، باب 7، ابواب العمرة ج 2 و 3.
3 . شیخ مفید ، الارشاد ج 2 ص 68 .
4و5. الکافی ج : 4 ص :536.
6.ابن کثیر، البدایة و النهایة، ج 8، ص 159.
7.وقعة الطف، ص 152.
8.سید بن طاووس، لهوف، ص 82..
9.همان،ص82.
10 . ابن اثیر، الکامل فى التاریخ، ج 2، ص 546.
🖌مرکز ملی پاسخگویی
📤پاسخگویان
https://t.me/pasokhgoyan/11403
https://eitaa.com/pasokhgooyan/698
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/482
🔴پاسخ به یک شبهه:
« آیا واقعا امام حسین حج اش را نیمه تمام گذاشت؟! »
🔵پاسخ:
این سخن مشهور که "امام حسین(ع) حجّ خود را نیمه تمام گذاشت" ، سخن نادرستى است؛ زیرا امام (ع) در روز هشتم ذى حجه «یوم الترویه» از مکّه خارج شد! در حالى که اعمال حجّ - که با احرام در مکّه و وقوف در عرفات شروع میشود - از شب نهم ذى حجه آغاز میشود!
بنابراین، امام(ع) اصولاً وارد اعمال حج نشده بود، تا آن را نیمه تمام گذارد.
از طرف دیگر؛ از امام صادق(ع) نقل شده است:
"امام حسین(ع) قبل از روز هشتم ذی الحجه از مکه خارج شد، در حالی که قبلا در ماه حج با احرام عمره، به قصد انجام عمره وارد مکه شده بود و عمره انجام داده بود."
از این روایت بر نمی آید که حضرت حج خود را تبدیل به عمره کرده باشد.
🔴 چرا امام حسین در روز عرفه حج را رها نمود و به طرف کوفه رفت؟
🔵پاسخ:
از جمله اتهامات اهل سنت به شیعیان در خصوص تصمیم امام حسین است .آنان می گویند رها نمودن در وسط کار خلاف شرع است .چرا امام حسین روز عرفه و قبل از عید قربان مکه را ترک گفت؟
این سخن مشهور که امام حسین(ع) حجّ خود را نیمه تمام گذاشت، سخن نادرستى است؛ زیرا امام(ع) در روز هشتم ذى حجه «یوم الترویه» از مکّه خارج شد(1).در حالىکه اعمال حجّ - که با احرام در مکّه و وقوف در عرفات شروع مىشود - از شب نهم ذى حجه آغاز مىشود. بنابراین، امام(ع) اصولاً وارد اعمال حج نشده بود، تا آن را نیمه تمام گذارد.
بله، مسلماً حضرت در هنگام ورود به مکّه، عمره مفرده انجام داد. چه بسا در طول اقامت چند ماهه خود در مکّه و احتمالاً در فاصلههاى مختلف، اقدام به انجام اعمال عمره کرده بود. اما انجام اعمال عمره مفرده، به معناى ورود در اعمال حجّ نمىشود. در برخى از روایات تنها از انجام عمره مفرده از سوى امام(ع) سخن به میان آمده است.(2)
گرچه معروف و مشهور است و در برخی کتاب ها مانند الارشاد شیخ مفید آمده که حضرت حج خود را تبدیل به عمره کرد . طواف و سعی انجام داد و از احرام بیرون آمد چون نمی توانست حج خود را تکمیل کند. (3) ولی به نظر بعید می آید که حضرت به احرام حج محرم شده باشد، چون کسی که می خواهد اعمال حج را انجام دهد ، روز هشتم یا روز نهم ذی الحجه محرم می شود . جهتی برای محرم شدن زودتر از موعد مقرر نیست.
برای تایید این مطلب روایاتی درکافی نقل شده که به برخی اشاره می کنیم:
عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع أَنَّهُ سُئِلَ عَنْ رَجُلٍ خَرَجَ فِی أَشْهُرِ الْحَجِّ مُعْتَمِراً ثُمَّ رَجَعَ إِلَى بِلَادِهِ قَالَ لَا بَأْسَ وَ إِنْ حَجَّ فِی عَامِهِ ذَلِکَ وَ أَفْرَدَ الْحَجَّ فَلَیْسَ عَلَیْهِ دَمٌ فَإِنَّ الْحُسَیْنَ بْنَ عَلِیٍّ ع خَرَجَ قَبْلَ التَّرْوِیَةِ بِیَوْمٍ إِلَى الْعِرَاقِ وَ قَدْ کَانَ دَخَلَ مُعْتَمِراً .(4)
از امام صادق نقل شده : امام حسین(ع) قبل از روز هشتم ذی الحجه از مکه خارج شد، در حالی که قبلا در ماه حج با احرام عمره ، به قصد انجام عمره وارد مکه شده بود و عمره انجام داده بود.
از این روایت بر نمی آید که حضرت حج خود را تبدیل به عمره کرده باشد.
در روایت دیگر امام صادق فرمود :قَدِ اعْتَمَرَ الْحُسَیْنُ بْنُ عَلِیٍّ ع فِی ذِی الْحِجَّةِ ثُمَّ رَاحَ یَوْمَ التَّرْوِیَةِ إِلَى الْعِرَاقِ وَ النَّاسُ یَرُوحُونَ إِلَى مِنًى وَ لَا بَأْسَ بِالْعُمْرَةِ فِی ذِی الْحِجَّةِ لِمَنْ لَا یُرِیدُ الْحَجَّ ؛(5)
امام حسین در ماه ذی الحجه عمره انجام داد . سپس در روز ترویه (هشتم) به سوی عراق حرکت کرد . کسی که نمی خواهد حج انجام دهد ،می تواند عمره انجام دهد .
بله، مسلماً حضرت در هنگام ورود به مکّه، عمره مفرده انجام داده ؛ چه بسا در طول اقامت چند ماهه خود در مکّه و احتمالاً در فاصلههاى مختلف، اقدام به انجام اعمال عمره کرده بود. اما انجام اعمال عمره مفرده، به معناى شروع اعمال حجّ نیست. شاید وقتی که خبر دار شد نیروهای مخفی یزید قصد ترور حضرت را در حرم دارند و تصمیم گرفت به سوی عراق حرکت کند، برای انجام یک عمره دیگر محرم شد و آن را تکمیل کرد و از احرام خارج شد .در روز ترویه یعنی هشتم ذی الحجه به سوی عراق از مکه خارج شد .
با وجود آن که یکى از علل انتخاب مکّه، داشتن فرصت مناسب براى تبلیغ دیدگاه خود بود؛ چرا در این شرایط زمانى ویژه - که اوج حضور حاجیان از سرتاسر نقاط مختلف در مکّه، عرفات و منا است و بهترین فرصت تبلیغى براى آن حضرت فراهم آمده است - ناگهان مکّه را ترک کرد؟
مىتوانیم علل این تصمیم ناگهانى را چنین ذکر کنیم:
1- احتمال خطر جانى
از برخى عبارات امام - که در مقابل دیدگاه شخصیتهاى مختلفى که با بیرون رفتن حضرت از مکّه و حرکت به سوى کوفه مخالف بودند، ابراز شده - بر مىآید که امام ماندن بیش تر در مکّه را مساوى با بروز خطر جانى براى خود مىدانست؛ چنان که در جواب ابن عباس مىفرماید: «کشته شدن در مکانى دیگر براى من دوست داشتنىتر از کشته شدن در مکّه است»(6)
بنابراین دولت جمهوری اسلامی حق پیوستن به کنوانسیونهایی که موجب تسلط بیگانگان بر اطلاعات اقتصادی کشور میشوند را ندارد و ورودِ خلافِ قانون توسط مجلس یا دولت، نقض شئون این دو نهاد است و در صورت پافشاری مشروعیت آنها را دچار ابهام میشود.
در صورت پذیرش FATF تمام کسانی که توسط سازمان ملل یا سازمانهای دیگر در لیست سیاه وارد شوند بایستی به صورت هم زمان در لیست سیاه بانکهای ایرانی نیز قرار گیرند و پس از آن امکان استفاده از خدمات بانکی را در داخل کشور ندارند. این امر موجب میشود که نهادهای داخلی به دو دسته تحریمشده و تحریمنشده تقسیم شوند که خود تضعیفکننده اجتماع مدنی و ایجادکننده شکاف اجتماعی است و در بلند مدت ارزشها و ضد ارزشها را تغییر خواهد داد. آیا دولت، اتاق بازرگانی و دیگر کاسبان واردات پاسخگوی تبعات اجتماعی تضعیف چهره و جایگاه قهرمانان بزرگ ملی همانند قاسم سلیمانی میباشند؟
از مسئولین کشور من جمله ریاست مجلس و نمایندگان محترم مردم، انتظار میرود با در نظر گرفتن تجربه بدعهدی دشمنان در برجام، به فکر رفع تحریمها با تن دادن به زیادهخواهیهای FATF نباشد. همانگونه که این روزها بر همگان عیان شده است، مسائل هستهای، تروریسم، موشکی ودیگر مسائل همه بهانههای دشمنان برای انقلابیزدایی و جلوگیری از حرکت انقلاب اسلامی ایران است.
عمیقا معتقدیم که هرکس تاریخ نمیداند محکوم به شکست است و هر کس که از تاریخ عبرت نمیگیرد شایسته خواری و زبونی است.
به همین جهت، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران یادآور میشود که هرگونه تبعات اقتصادی و اجتماعی و امنیتی اجرای مطالبات FATF برعهده دولت، مجلس شورای اسلامی و ریاست مجلس است.»
🖌فارس 📤پاسخگویان https://eitaa.com/pasokhgooyan/699 https://t.me/pasokhgoyan/11405 http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/484
🔴 بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران:
تبعات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی پیوستن به FATF برعهده دولت و مجلس است
خبرگزاری فارس: تبعات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی پیوستن به FATF برعهده دولت و مجلس است
بسیج دانشجویی دانشگاه تهران ضمن هشدار درباره آثار ناشی از پیوستن به معاهده FATF اعلام کرد: هرگونه تبعات اقتصادی و اجتماعی و امنیتی اجرای مطالبات FATF برعهده دولت، مجلس شورای اسلامی و ریاست مجلس است.
بسیج دانشجویی دانشگاه تهران طی بیانیهای ضمن هشدار درباره آثار ناشی از پیوستن به معاهده FATF اعلام کرد: هرگونه تبعات اقتصادی و اجتماعی و امنیتی اجرای مطالبات FATF برعهده دولت، مجلس شورای اسلامی و ریاست مجلس است.
متن این بیانیه در ادامه آمده است:
« پیگیری و رصد اتفاقات اخیر کشور نشان میدهد که متاسفانه مسئولین کشور بیتوجه به مسائل معیشتی مردم، که ریشه در داخل دارد، درصدد تصویب کنوانسیونهای خارجی هستند و انتشار بیانیههایی در جهت مدح پیوستن به این کنوانسیونها از سوی نهادهای کاسب و وارداتچی بدون پرداختن به آسیبهای ناشی از آن، نشاندهنده بیتدبیری و منفعتطلبی است.
بسیج دانشجویی دانشگاه تهران بر خود لازم میبیند تا برای چندمین بار نسبت به آثار ناشی از پیوستن به FATF تذکراتی را اعلام دارد.
بر خلاف آن چه که مکررا در رسانهها گفته میشود، ملاک تقسیمبندی و رتبهبندی FATF، توانمندی و شفافیت سیستم بانکی و نظارت دقیق بر تراکنشهای مالی نیست؛ بلکه ملاحظات سیاسی حاکم بر نظام قدرت است.
مستحضر هستید که نظام بانکی ایران به مراتب پیشرفتهتر از کشورهایی مانند سومالی، یمن، عراق و لیبی است، با این وجه هیچ کدام از آنها در لیست سیاه FATF قرار ندارند و تنها دو کشوری که در برابر زورگوییهای سلطهگران علیالخصوص آمریکا ایستادگی میکنند، در این لیست قرار دارند.
تصویب الحاق به FATF و کنوانسیونهای وابسته به آن، ریلگذاری برای تسلیمسازی کشور در جنگ اقتصادی است. برخلاف برخی ادعاها در داخل کشور، آمریکا نه تنها از اجرای دستورات FATF توسط ایران ناراحت نمیشود، بلکه این اقدام را تکمیلکننده پازل تحریمهای بانکی و هوشمندتر شدن تحریمها میداند.
شاهد این مدعا، سخنان «سیگال مندلکر» معاون خزانهداری - اتاق جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران- است که با تشریح جزئیات درخواستهای FATF از ایران، نسبت به طولانی شدن روند تصویب لوایح استعماری در مجلس ایران از جمله کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (TF) معترض شده است.
چگونه میتوان به معاهداتی مانند FATF که ماحصل اتاقهای فکر چند قدرتِ خودخواهِ منفعتطلب هستند و اساسا برای استعمار، استثمار و استحمار دیگر کشورها با هدف تأمین منافع و مصالح جهارنخوران به وجود آمدهاند، با حسنظن نگریست؟ آن هم زمانی که «مارشال بیلینگسلیا» معاون وزارت خزانهداری آمریکا که دستی توانا در توطئهآفرینی و ایجاد موانع برای فعالیتهای اقتصادی ایران دارد، به ریاست FATF منصوب شده باشد.
پافشاری مشکوک و القای تصویب FATF به جامعه از سوی جریانی خاص در حالی صورت میگیرد که آنها حل شدن مشکلات موجود در روابط بانکی ایران و حتی عدم شفافیت را به عضویت در FATF موکول میکنند.
این در حالی است که جریان مذکور در سال 94 مشابه همین ادعا را درخصوص برجام مطرح میکردند و تاکید داشتند که تمامی تحریمهای مالی و بانکی در روز اجرای برجام - دی ماه 94- به طور کامل لغو خواهد شد. به طور جدی مورد سوال است که نمایندگان مدافع تصویب FATF تا به امروز چه قدمهایی در جهت حل مشکلات بانکی و شفافیت انجام دادهاند؟ طرفداران تصویبFATF ، اگر مرد عمل هستند و دغدغه مشکلات بانکی و شفافیت را دارند، ابتدا موارد ذیل را شفاف سازند، سپس پیگیر معاهدات و لوایحی باشند که از عمق اهداف آنها آگاه نیستند.
آمار حضور و غیاب نمایندگان مجلس به تفکیک جلسات
فیشهای حقوقی مدیران
هدایای دریافتی و سفرهای خارجی مسئولین
فهرست ابربدهکاران بانکی
فهرست گیرندگان تسهیلات بالای یک میلیارد
فهرست دریافتکنندگان ارز دولتی
فهرست خریداران بیش از هزار سکه
بر اساس اصل 152 قانون اساسی که خواستار نفی هرگونه سلطهجویی و سلطهپذیری و حفظ استقلال همه جانبه کشور است، مجلس شورای اسلامی حق ورود و بررسی مواردی که امکان سلطه بر منابع اطلاعاتی کشور را برای دیگران فراهم میکند، ندارد و در صورت نیاز باید مستقلاً در موضوعاتی مثل مبارزه با تروریسم یا مبارزه با پولشویی قانونگذاری کند. علاوه بر این، اصل 153 قانون اساسی بیان میکند هرگونه قراردادی که موجب سلطه بیگانه بر منابع طبیعی و اقتصادی، فرهنگ، ارتش و دیگر شؤون کشور گردد ممنوع است.
مخاطبی با نام «یک رزمنده ۵۵ساله جنگ» نوشته است: «با احترام. جناب کیانیان. این انقلاب و چهل سال گذشته حداقل برای حضرتعالی نان داشت که فضا را برای راهیابی شما عزیزان آماده کرد. درست مشکلات زیاد است. بفرمائید. مشکل حضرت عالی چیست. بدون شک، یک کیلو گوشت یا اجاره سر ماه ۷۰۰ هزار تومانی با حقوق یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی.کفش و لباس بچه، تهیه دارو بدون پول........ یا مشکلت ماشین آنچنانی، خونه ۵۰۰متری، شلوار مارکدار!! گرانی مسافرت ۲۰ روزه به فلان کشور. لطفا بفرمائید مشکلی که هر روز بدتر از دیروز برای حضرت عالی پیش میاد برشمارید تا من و امثال من بدانیم برای چی ناراحتی. اگر مشکلت این چیزهاست لطفآ از طرف ۵۰ درصد مردم صحبت نکنید. با احترام و طلب مغفرت برای استاد دری و معذرت احترام به حضار و هنرمندان. همه کسانی که برایشان سخنرانی کردید،کفش و لباس و هزینه یک سال خانواده من هست که تو همین چهل سال به این جا رسیدند. من یک مغازهدار معمولی هستم نه وابسته به حزبی یا جایی این عرض کردم این متن از یک آدم بی جیره مواجب دولتی هست انشالله موفق موید باشید»
چرا دشمن شادمان میکنید؟
محمد نوشته است: «این چه حرف زشتی بوده که جناب کیانیان گفته. واقعاً انتظارش رو نداشتم که چشم اش را به این همه عزت و سربلندی و استقلال وطن ببندد و اینگونه سخنان دشمن شادی رو بگه»
فیاض نوشته است: «واقعاً همینه. والا اگه اعتقاد ندارید به جمهوری اسلامی، پس چرا موندین. جمهوری اسلامی که به امثال شما کلی امتیاز داده، چرا قدردان نیستید...»
منتخب شما چه گلی به سر کشور زده است
مخاطبی نوشته است: «آقای کیانیان! شما و دوستانتان چه گلی بر سر فرهنگ این مملکت زدید؟ جز فیلم های ... جز از بین بردن حیا و کم اهمیت جلوه دادن خانواده و فرهنگ بزن و برقص و بریم خوش باشیم!؟ شما بهتر بود نتیجه این انتخاب و حمایتهای بی دریغتان در انتخابات از این شخص را جوابگو باشید حالا طلبکار هم شدید؟»
کاربر دیگری نوشته است: «یک چیزی را در این چهل سال خیلی دیدیم و آن اینکه دست جمهوری اسلامی نمک ندارد. کسانی که بیشترین بهرهها را از جمهوری اسلامی بردند و بیش از همه خوان سفره نفت خوردند جلوتر از همه با این حاکمیت دشمنی دارند. از تریلیاردهای بالاشهری بگیر تا امثال شجریان و فرهادی و کیانیان ووو... در واقع اگر انقلاب نمیشد، این افراد اصلاً در درخشش و سر و صدای هنرمندان طاغوتی سابق دیده نمیشدند. صدها نفر اخراج و بیکار شدند در عوض به این حضرات مرتب پر و بال داده شد. اما شاهدیم که چگونه نمک خوردند و نمک دان شکستند.»
یک مخاطب هم نوشته است: «سلبریتیهای عزیز! شما که در انتخابتان شکست فاحشی را به کشور تحمیل کردید به جای خجالت کشیدن و عبرت گرفتن دارید فرار به جلو میکنید بدانید یک لحظه این انقلاب شیطان شکن به هزاران سال عمر فرصت طلبانه امثال شما شرف وارزش دارد. من به دولت تدبیر و امید رای دادم. ولی نه به این خاطر که قبولش داشتم. بلکه چون گزینه دیگهای نبود ولی رای شما به این دولت، فقط برای این بود که براتون هواپیمای نو بخره تا برید خارج و بتونید در فستیوالها شرکت کنید.»
شما سلبریتیها منفعت طلبید
ایلیا گفته است: «یه نکتهای که معمولاً مغفول میشه اینه که شاید یه نفر هنرمند یا ورزشکار خوبی باشه؛ اما قرار نیست انسان خوبی هم باشه. الگوسازی به این سبک، بیراهه رفتن و اشتباهه»
شخص دیگری نوشته است: «شما سلبریتیها فقط منفعت طلبید و بس. پس شما هم منفعت طلبید. سه گروه سینما، سیاست، فوتبال، دارن ثروت کشور رو می بلعن. تازه طلبکار هم هستن.»
پای آرمانهایمان ایستادهایم
مخاطبی هم نوشته است: «ما ولی تو این چهل سال با وجود مشکلاتی که وجود داشته خیر دیدیم، ولو اینکه ممکنه منتقد برخی مسائل هم باشیم. حالا چون شما معروفی، حرفی که میزنی پخش میشه ولی ما که غریبیم ساده از کنارش رد میشن.
من و خیلی های دیگه با تمام مشکلات پای آرمان هامون ایستادیم، شما نمیخوای مجبورت نکردن ولی حرفی که میزنی صرفا از طرف خودت باشه. اهمیت ویژه ای صحبت های امثال شما نداره»
مخاطب دیگری نوشته است: «همه آنهایی که در گذشته اصلاً به حساب نمیآمدهاند امروز سیاسی شدهاند و خودشان هم نمیدانند چه میگویند این هم از عجایب روزگاره»
🖌فارس
📤پاسخگویان
https://t.me/pasokhgoyan/11407
https://eitaa.com/pasokhgooyan/702
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/485
🔴 واکنش مخاطبان فارس به اظهارات رضا کیانیان
زندگی شما شبیه ما نیست/ خوب شد به توصیههای انتخاباتی شما گوش نکردیم!
خبرگزاری فارس: زندگی شما شبیه ما نیست/ خوب شد به توصیههای انتخاباتی شما گوش نکردیم!
کاربران خبرگزاری فارس با درج نظرات خود در یادداشت دیروز گروه فرهنگ و هنر، نسبت به صحبتهای روز دوشنبه رضا کیانیان واکنش نشان دادند و دغدغههای او را با مشکلات مردم ناهمگون دانستند.
به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، روز گذشته (سهشنبه ۳۰ مردادماه) یادداشتی با عنوان«رسم گلایه این نیست آقای کیانیان!» در خبرگزاری فارس منتشر شد. این یادداشت به سرعت در کانون توجه مخاطبان قرار گرفت و واکنش جمعی از کاربران را برانگیخت تا نظرات خود را درباره اظهارات این بازیگر سینما در خبرگزاری به ثبت برسانند.
رضا کیانیان روز دوشنبه ۲۹ مردادماه در مراسم تشییع پیکر مرحوم سید ضیاءالدین دری گفته بود: در ۴۰ سال بعد از انقلاب، هیچگونه خیری ندیدهایم و هر سال اوضاع کشورمان بدتر شده است.
✅در ادامه برخی از این کامنتها را میخوانیم.
آقای کیانیان! امثال شما در انتخابات ۹۶ گمراهمان کردند
یکی از کاربران فارس نوشته است: «اون زمان که با اشارهای به خط میشین و کورکورانه «تکرار» میکردین که جیک جیک مستونتون بود !»
شخص دیگری نوشته است: «سلبریتیها به دلیل افتضاح «تَکرار» زیر فشار افکار عمومیاند، ژست طلبکار گرفتن تا زمین بازی رو عوض کنن...»
شخصی نوشته است: «آقای کیانیان عزیز من از بازی شما لذت میبرم؛ اما پیش وجدانم راحتم که در انتخابات پیشین که منجر به انتخاب روحانی و این گروه شد به حرف و فعالیتهای انتخاباتی شما برای حمایت به ایشان توجهای نکردم»
مخاطب دیگری نوشته است: «تا زمانی که سلبریتیهایی مثل کیانیان به آرای مردم در انتخابات جهتدهی کنند، مشکلات کشور حل نخواهد شد. اگر در این ۴۰ سال مشکلی داشتهایم، شما و امثال شما مقصرید آقای کیانیان! پس جای شاکی ننشینید؛ چون خودتان متهمید. وقتی سواد و فهم سیاسی ندارید، بیخود در مسائل سیاسی اظهار نظر میکنید که اینگونه کشور با سیاستهای بنفش دچار مشکل شود.»
کاربری به نام «بهنام» نوشته است: «همین جماعت اگه از دولت به اصطلاح تدبیر حمایت نمیکردند، الان وضع این نبود. اینها باید قبل از اینکه به انقلاب بتازند، در منش و روش خودشون تامل کنند»
شخصی نوشته است: «چرا از دولتی که خودشون ازش حمایت کردن انتقاد نمیکنن؟ فقط از ۴۰ سال بعد انقلاب صحبت میکنن. جای بسی تاسفه.»
شخصی با عنوان «العبد» نوشته است: «آقای به اصطلاح محترم امثال شما و همکاران شما دولت فعلی رو سر کار آوردید حالا تیرت به سنگ خورده داری اینطوری حرف میزنی ناراحتی بسلامت برو جایی که آزاد باشی و بهت ظلم نشه شما که همیشه در رفاه بودید و پولهای کلان از همین سینمای دفاع مقدس گرفتی ...الآن وقت این حرفها نیست الآن باید متحد بود اگر بنا به حرف باشه ما خیلی حرفها داریم بزنیم ولی سکوت کردیم ...تا یکی ازتون کم میشه یه شو تو تشیع جنازه راه میاندازید. تشیع جنازه یا شد تبلیغات ضدانقلاب ...»
دری را امثال شما بایکوت کردند
یکی از نظردهندگان با عنوان «حسین یک» در کامنتی نوشته است: «جالبه این سخنرانی رو در تشییع مرحوم درّی افاضه فرمودند، یعنی همان کسی که توسط همین آقای کیانیان و تیمش بایکوت شد! اما با زرنگی تریبون رو به دست گرفت و اجازه نداد انقلابیها مافیای سینما رو نقد کنن که امثال دری را خانهنشین کرده بود! دست پیش رو گرفت پس نیفته در حالی که سالها امثال کیانیان از قِبل سینما نانی خوردهاند و شهرتی دست و پا کردهاند! و امثال دری ِ انقلابی خانهنشین شدن توسط همین کیانیان و باندش»
شخص دیگری بدون نام و عنوان نوشته است: «درست میفرمایند اگر جنگهای جدایی طلبی گوشه و کنار مملکت در فردای پیروزی انقلاب نبود ـ نفوذیهای لیبرال در دولت بازرگان نبود ـ اگر جنگ و ترورهای فرقه رجوی و کمونیستها نبود، اگر تحمیل ۸ سال جنگ بعثیها و شیوخ نبود اگر دولت حراف و ناکارآمد تدبیری نبود و اگرسلبریتیهای حامی ناکارآمدان نبود و..... حالا ایران گلستان بود»
آیا زندگی شما شبیه به زندگی و سختیهای مردم است؟
البته برخی از مدیران مسئول دیگر در این باره هنوز واکنش نشان ندادهاند که این سوال را در اذهان عمومی ایجاد میکند که روزنامهنگاران و مدیرمسئولانی که عموما در مطالب منتشرشده در رسانه خود، در پی شفافیت هستند چرا خودشان به طور شفاف تیراژ روزنامههایشان را منتشر نمیکنند تا زمینه انتشار شایعات اینچنینی از بین برود.
* برگشتی به آن بخش از نشریات مکتوب میگویند که فروش نمیرود و به دفتر روزنامه برگردانده شده و کاغذ باطله میشود.
📤پاسخگویان
https://eitaa.com/pasokhgooyan/704
https://t.me/pasokhgoyan/11408
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/486
🔴شایعه تا واقعیت:
روزنامهها چه زمانی درباره شمارگان خود شفافسازی میکنند؟
شمارگان روزنامههای ایران ازشایعه تا واقعیت
خبرگزاری فارس: شمارگان روزنامههای ایران ازشایعه تا واقعیت
درپی گزارش یکی از سایتهای خبری درباره شمارگان روزنامهها، برخی مدیران مسئول تنها آمار منتشر شده را تکذیب و برخی دیگر در این باره سکوت کردند تا این سؤال همچنان بیپاسخ بماند که چگونه رسانههایی که خودشان درپی شفافسازی هستند از اعلام عمومی تیراژشان سر باز میزنند.
گروه شایعه تا واقعیت: چند روز پیش یکی از سایتهای خبری با انتشار گزارشی، آماری از تیراژ روزنامهها منتشر کرد که واکنشهای متعددی در فضای رسانهای کشور به همراه داشت اما اغلب روزنامههایی که نامشان در گزارش سایت انصافنیوز آمده بود، این آمار را تکذیب کردند.
* شایعه: تیراژ روزنامهی شرق به ۷۸۰۰ نسخه رسیده است
سایت انصاف نیوز درباره روزنامه اصلاحطلب شرق نوشت: تیراژ روزنامهی شرق به ۷۸۰۰ نسخه رسیده است که ۵۰ درصد آن برمیگردد.
اما در همین رابطه مهدی رحمانیان، مدیر مسوول روزنامهی شرق با رد آمار منتشر شده در گزارش انصافنیوز گفت: تیراژ روزنامه ما ۲۰ هزار و ۸۰۰ نسخه بوده که الان با این شرایط کاغذ و روزنامه به ۱۸هزار نسخه رسیده است.
اگر ما زیر ۱۰ هزار نسخه تیراژ داشته باشیم اصلا هزینههایمان را نمیتوانیم تامین کنیم.
* شایعه: روزنامه خراسان حدود ۳۰۰ نسخه منتشر میشود
پس از انتشار این گزارش، روزنامه خراسان به سرعت به مطلب منتشر شده سایت لصاف نیوز واکنش نشان داد.
روزنامه خراسان ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد که تیراژ مربوط به مشترکین روزنامه خراسان به تنهایی نزدیک به ۲۰هزار نسخه است.
این روزنامه درباره برگشتیهای خود هم نوشت: روزنامه خراسان جزو ۴روزنامه پرتیراژ کشور است که نه ۴۵درصد بلکه تنها حدود۳.۵درصد برگشتی دارد.
* شایعه: روزنامهی اطلاعات حدود ۳۰۰۰ نسخه منتشر میکند
این سایت خبری، تیراژ روزنامه اطلاعات را که زمانی یکی از پرتیراژترین روزنامههای کشور بوده ۳۰۰۰ نسخه اعلام کرد که با این واکنش روابط عمومی روزنامه اطلاعات روبرو شد: «آمار سایت انصاف نیوز، با هیچ تعریفی از انصاف سازگار نیست. تیراژ روزنامه اطلاعات، البته متغیر است و فقط در همین حد به اطلاع میرسانیم که مجموع تیراژ کاغذی و دیجیتال روزنامه اطلاعات در هر شماره، بیش از ۳۰ برابر عددی است که شما اعلام کردهاید.»
* شایعه: ۷۰ درصد از ۶۰۰۰ نسخه آرمان برگشت میخورد
انصاف نیوز آمار تیراژ روزنامه اصلاحطلب آرمان را ۶۰۰۰ نسخه اعلام کرد و مدعی شد که ۶۰ تا ۷۰ درصد آن برگشتی است.
اما حسین عبداللهی، مدیر مسوول روزنامه آرمان امروز در گفتوگویی عنوان کرد: با این شرایط اقتصادی اگر تیراژ روزنامهای کمتر از ۹ هزار نسخه باشد، هیچ توجیه اقتصادی وجود ندارد.
* شایعه: ۶۰ تا ۷۰ درصد از ۷۰۰۰ نسخه روزنامه روی دکه برگشتی دارد
سایت مذکور همچنین مدعی شده بود که روزنامه جوان حدود ۷۰۰۰ نسخه تیراژ دارد که ۲۵۰۰نسخه از آن به موسسات ارسال میشود و ۶۰ تا ۷۰ درصد روی دکه هم برگشتی دارد.
اما عبدالله گنجی، مدیرمسوول روزنامه جوان نیز ضمن رد آمار منتشر شده در گزارش، عنوان کرد، نمیتوانم تیراژ روزنامه را توضیح بدهم، اما پنج برابر رقمی است که اخیرا یکی از رسانهها اعلام کرد.
* شایعه: تیراژ ۱۰۰۰ تایی ابتکار
محمد علی وکیلی، مدیرمسوول روزنامه ابتکار هم در خصوص تیراژ ادعایی انصاف نیوز که نوشته بود این روزنامه ۱۰۰۰ نسخه با ۵۰% برگشتی دارد، عنوان کرد: تیراژ این روزنامه ۴۰۰۰ نسخه در روز و تعداد نسخههای برگشتی ۲۰درصد است.
* شایعه: جمهوری ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ نسخه تیراژ دارد
مسیح مهاجری، مدیرمسوول روزنامه «جمهوری اسلامی» در واکنش به گزارش انصاف نیوز که تیراژ روزنامه آنها را حدود ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ نسخه اعلام کرده بود، نوشت: «اگر انصاف اینست پس وای به بیانصافی. از تیراژ روزنامههای دیگر خبر نداریم ولی آنچه از جمهوری اسلامی نوشتهاید کاملا خلاف واقع است. تیراژ روزنامهی جمهوری اسلامی فقط در یکی از استانها اینقدر است که شما نوشتهاید، آنوقت چطور کل تیراژش میتواند اینقدر باشد؟»
* شایعه:دنیای اقتصاد ۲۹هزار نسخهای است
انصافنیوز همچنین درباره روزنامه اقتصادی نوشت دنیای اقتصاد که برترین برند مطبوعات اقتصادی است، حدود ۲۹هزار نسخه با حدود ۵۰% برگشت منتشر میشود. اما علیرضا بختیاری، مدیرمسوول روزنامه دنیای اقتصاد، تیراژ این روزنامه را حدود ۵۰ تا ۵۵ هزار نسخه اعلام کرد و گفت که کمتر از ۱۰ درصد برگشتی دارد.
* شایعه: سیاست روز زیر ۱۰۰ نسخه منتشر میشود
محمدعلی پیرعلی، مدیر مسوول روزنامه سیاست روز که انصاف نیوز تیراژ آنها را زیر ۱۰۰۰ نسخه اعلام کرده نیز عنوان کرد: تیراژ روزنامه سیاست روز حدود ۴۰۰۰ نسخه است که پیشتر این رقم ۸۰۰۰ نسخه بود.
🔴هک پیامرسان واتس اپ از طریق ویروسی با نام Martinelli که اولین بار در سال ۲۰۱۷ و در بین کاربران اسپانیایی منتشر گشته است صحت نداشته و شایعه میباشد.
📤پاسخگویان https://t.me/pasokhgoyan/11412 https://eitaa.com/pasokhgooyan/707
شبهای پیشاور شب اول و دوم
🔴 مناظره مرحوم سلطان الواعظین شیرازی، با دو نفر از علمای اهل سنت
#غدیر
شیعه باید از امامش دفاع کند 🖌موعود 📤پاسخگویان
https://t.me/pasokhgoyan/11413 https://eitaa.com/pasokhgooyan/710
شبهای پیشاور شب سوم
🔴 مناظره مرحوم سلطان الواعظین شیرازی، با دو نفر از علمای اهل سنت
#غدیر
شیعه باید از امامش دفاع کند
🖌موعود 📤پاسخگویان
https://t.me/pasokhgoyan/11415 https://eitaa.com/pasokhgooyan/712
🔴 اگر شهید لاجوردی نبود
سیدروح الله امینآبادی کیهان1شهریور96
امروز سالگرد شهادت بزرگ مردی است که نقشآفرینی او در برخورد با گروهک نفاق در طول #دهه_شصت هرگز از یادها نخواهد رفت،شخصیتی که رافت او با مومنین و برخوردش با #منافقین تروریست،مصداق بارز کلام الله است که در وصف مومنین میفرماید؛مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم تَراهُم رُكَّعًا سُجَّدًا يَبتَغونَ فَضلاً مِنَ اللَّهِ وَرِضواناً سيماهُم في وُجوهِهِم مِن أَثَرِ السُّجودِ
رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم بیستوهشتمین سالگرد رحلت امام خمینی بر نکتهای تاکید کردند که شاید بتوان گفت شهید لاجوردی مصداق بخشی از آن است؛«دهه۶۰ یعنی دهه اول پیروزی انقلاب و دهه حیات بابرکت امام یک دهه مظلوم است؛دهه تعیینکننده سرنوشت ایران و ایرانی،دهه فوقالعاده مهم و درعینحال ناشناخته که اخیراً مورد تهاجم قرار میگیرد؛دهه۶۰ دهه خشنترین تروریسم درکشور است؛درطول چندسال هزاران نفر بهوسیله تروریستها بهشهادت رسیدند.اما ملت ایران محکم ایستادند و برهمه اینها پیروز شدند.من توصیه میکنم به کسانی که راجعبه دهه۶۰ قضاوت میکنند،جای شهید و جلاد عوض نشود»
در سالهای گذشته رسانهها و شخصیتهای مدعی اصلاحات با قرائت ناقص و تحریف شده از دهه شصت و رویدادهای آن،سعی دارند جای شهید و جلاد را عوض کنند،شهید لاجوردی را چونان جلادی تصویرگر شدهاند که فرزندان این آب و خاک را سبعانه مورد شکنجه قرارداده و اعدام کرده است و منافقین را که در خیابانها به کوچک و بزرگ رحم نکرده و 17هزار ترور در پرونده آنان ثبت و ضبط شده است در این صحنه آرایی انسانهایی بیگناه خواندهاند!
جایگاه شهید لاجوردی در طول دهه شصت و در مقام دادستانی انقلاب زمینه ساز این کینهها شده بود،#نفوذ عمیق منافقین در بیوت برخی شخصیتهای تاثیرگذار کشور در آن برهه مبین این واقعیت است که گروهکها هرگز از تصویرسازی ناامید نشده اند،گذشت زمان عدهای را فراموشکار کرده است تا جایی که جای ظالم و مظلوم،شهید و جلاد عوض شود،آنان که 17هزار انسان بیگناه را در خانه و خیابان سلاخی کرده و به شهادت رساندهاند در جایگاه شاکی و بزرگ مردی چون شهید لاجوردی که نهایت تلاش خود را مصروف هدایت منحرفین و برخورد با جنایتکاران کرده بود را در صندلی متهم بنشینند!
به درستی میتوان #داعش را نسخه امروزی گروهک نفاق دانست،داعش فقط ظاهرسازی منافقین را ندارد،این گروهک پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و با نفوذ در نهادهای تاثیرگذار خود را تا سرحدتوان مسلح ساخت تا در روز مبادا از این تسلیحات برای رسیدن خود به قدرت استفاده کند،ظاهرسازی ضد امپریالیستی منافقین نیز زمینه ساز عضویت جوانان ساده دل و منحرف در این گروهک شد و زمانی که عدم کفایت سیاسی #بنی_صدر در مجلس تصویب و وی از سوی امام برکنار گردید،منافقین سلاح برداشته و هر که را دیدند ترور کردند،از شهیدمظلوم بهشتی،رجایی و باهنر گرفته تا«عملیات مهندسی»که روی ابرجنایتکاران قرن چون«داعش»را سفیدکرده است!
بی شک مرور جنایات منافقین، مثنوی هفتاد من کاغذ میطلبد و جای آن در این نوشتار نیست ولی شهید لاجوردی در مقابل این جنایتکاران چه کرده بود که این چنین مورد کین مدعیان اصلاحات قرار گرفته است؟کافی است به یادداشتها و گزارشهای روزنامهها و رسانههای زنجیرهای درباره شهید لاجوردی نگاهی از سر دقت بیندازید،خواهید دید که آنان حتی از بهکار بردن عنوان شهید برای لاجوردی ابا میکنند تا اتحاد خود را با منافقین نشان دهند.
حاشا که بتوان چنین افرادی را انسان خواند،کسانی که در قامت«وکیل مدافع شیطان»نشسته و جای شهید و جلاد را عوض میکنند را چه کار با انسانیت،اگر نبود قاطعیت انقلابی حضرت روح الله،امام مظلومان و محرومان و حضور پرصلابت شهیدانی چون لاجوردی بیشک منافقین پس از پذیرش قطعنامه598،در عملیاتی که آن را«فروغ جاویدان»نام نهاده بودند کار را یکسره کرده و دمار از روزگار افرادی درآورده بودند که برای این دیوسیرتان دل میسوزاندند.
اینان گمان میکنند که اگر تروریستهایی چون منافقین آزادی ظهور و بروز داشته باشند و یا بر پلنگ تیزدندان رحم شود خواهند توانست از آزادی بیشتری برخوردار شوند،کافی است حضرات کمی تاریخ بخوانند و بدانند که سرکرده متوهم منافقین به نیروهای خود دستور داده بود زمانی که به تهران رسیدند تا48ساعت خون و مال مردم برای آنان مباح و حلال است تا او برسد و فرمان عفو عمومی صادر کند!
«شهید لاجوردی»ها در برابر چنین جنایتکارانی ایستادند تا امروز عدهای راحت بتوانند در مبارزات انتخاباتی شرکت کرده،نماینده و رئیسجمهور شوند و تکلیف کرسیهای مسئولیت و قدرت به جای سفارتخانههای خارجی در صندوقهای رای مشخص شود.
🖌مکتوبات قدیمی
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/490
https://eitaa.com/pasokhgooyan/714
🔴فایل های نمایش صوتی مناظره شبهای پیشاور از کتاب شب های پیشاور
مرحوم سید محمد سلطان الواعظین شیرازی در سال 1275 شمسی در تهران متولد شد. وی تحصیلات مقدماتی خود را در تهران گذراند و سپس برای تکمیل علم و کمال خویش به کشورهای عراق، سوریه، فلسطین، اردن، مصر، پاکستان و هندوستان مسافرت نمود و با گروه های بسیاری از مسلمانان اهل سنّت و نیز یهودیان، مسیحیان، برهمائیان وعلمای هندو مناظرات متعددی برگزار کرد.
از جمله آن مناظرات، جلسه ای بود که در حضور گاندی برگزار شد و با پیروزی او به اتمام رسید و در جراید هند به چاپ رسید. پس از آن سید به دعوت علیشاه نقوی و محمد سرور خان برای یک سخنرانی عمومی با موضوع "اثبات امامت"، به سیالکوت در هند و از آنجا به "پیشاور" در پاکستان رفت.
در آنجا با چند تن از علمای اهل سنت در رابطه با عقاید دو مذهب تشیع و تسنن به مناظره می پردازد. جلسات مناظره تا ده شب ادامه می یابد که گاه تا شش ساعت و گاه تا طلوع فجربه به طول می انجامد. این جلسات که با حضور چهار خبرنگار و حدود دویست مستمع شیعه و سنی برگزار می گردد، از اهمیت ویژه ای برخوردار گشته و گزارش آن هر روز صبح در جراید منتشر می شود. بعدها گزارش این مناظرات که منجر به استبصار و شیعه شدن چند تن از علمای روشن ضمیر اهل سنت و گروه زیادی از حاضران مجلس و خوانندگان نشریات شد، در کتابی به نام "شب های پیشاور" به چاپ رسید.
سرانجام سلطان الواعظین شیرازی در هجدهم مهر 1350 شمسی در 75 سالگی در تهران درگذشت و با تشییع با شکوهی در مقبره ابوحسین در شهر قم به خاک سپرده شد. از آنجایی که کتاب "شب های پیشاور" نسبتاً مفصل و طولانی می باشد، به همت انتشارات مسجد مقدس جمکران به صورت خلاصه و تحت عنوان "دفاع از حریم امامت و ولایت" منتشر شده است.
✅موسسه موعد اقدام به تهیه نمایش صوتی مناظره ده شبه کتاب شبهای پیشاور نموده که در لینک ذیل تقدیم میگردد:👇
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/491
🖌موعود 📤پاسخگویان https://t.me/pasokhgoyan/11418 https://eitaa.com/pasokhgooyan/715
رابعاً درباره عواقب خوشبینی به مثابه شیطان بزرگ همین بس که مرحوم هاشمی در جمع مردم کرمان گفته بود وزیر خارجه آمریکا به دکتر ظریف قول داده برخی کاستیها و بدعهدیها را جبران میکند. مرحوم هاشمی با هیجانزدگی بیدلیل میگفت «تابو شکست» اما امروز، توافقی یکطرفه برجا مانده که فقط دولت ما آن را اجرا میکند و نه اروپا زیر بار تعهدات خود میرود و نه آمریکا. آیا این عبرتآموز است یا اسباب تفاخر؟! آقای محمد هاشمی باید بگوید به زعم امثال ایشان، غیر از برنامه هستهای و فناوری بومی فراهم آمده، قرار بوده به کدام سرمایههای دیگر چوب حراج بزنند که نتوانستهاند؟ و آیا این مدل سخن گفتنها، برای فرار از پاسخگویی درباره اغوای مردم و خسارتهای بزرگ به کشور و نظام است؟!
🖋کیهان
📤پاسخگویان
https://eitaa.com/pasokhgooyan/716
https://t.me/pasokhgoyan/11419
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/492
🔴 اغر به خیر آقای هاشمی! از مریخ آمدهاید که خبر ندارید؟
محمد هاشمی میگوید اگر با دنیا مذاکره کرده بودیم، بسیاری از مسائلی را که امروز گرفتار آن هستیم، دچار نمیشدیم(!)
وی در گفتوگو با روزنامه قانون و در پاسخ این سؤال که «ترامپ اعلام کرده برای مذاکره با ایران هر کجا بگویید بدون قید و شرط میآیم، آقای هاشمی رفسنجانی زنده بودند چه موضعگیری میکرد؟»، گفته است: مرحوم آیتالله هاشمی رفسنجانی تفکر و اندیشهاش این بود که مذاکره با هرکسی حتی با دشمن مفید است. جمهوری اسلامی ایران میتواند در دنیا مبتنی بر مکتب فکری که دارد، عمل کند. آرمانهای انسانی در این نظام بسیار قوی است؛ اگر اسلام را درست مطالعه کنیم، میبینیم چندین برابر آنچه که در بیانیه حقوق بشر آمده، پیامبر اسلام 1400 سال قبل آورده است. در قرآن، احادیث و نهجالبلاغه در مورد حفظ حقوق و کرامت انسانها مسائل گوناگونی مطرح شده است که بسیاری از آنها هنوز برای مسلمانان شناخته شده نیست.
وی میافزاید: مذاکره به این معنا نیست که منافع ملی را به دشمن واگذار کنیم بلکه در مذاکره طرفین با هم صحبت میکنند حرفهای یکدیگر را میشنوند، یا به توافقاتی میرسند یا اگر به توافقی نرسیدند شناخت نسبت به افکار، عقاید و آرمانهای هم پیدا میکنند. مذاکره میتواند بین دو نفر یا دو ملت باشد.
رئیس دفتر مرحوم هاشمی رفسنجانی گفت: به نظرم اگر در گذشته با دنیا مذاکره کرده بودیم، بسیاری از مسائلی را که امروز گرفتار آن هستیم، دچار نمیشدیم. در واقع ما نتوانستیم خودمان را به دنیا عرضه کنیم. در اوایل انقلاب در رسانه ملی فعالیت میکردم که بحث صدور انقلاب مطرح شد و امام(ره) فرمودند که باید اسلام و ارزشهای اسلام را به گونهای به مردم و دنیا معرفی کنید تا مخاطب فرق جمهوری اسلامی با حکومت قبلی یا سوسیالیستی را متوجه شود. این فرقها را با یک نامه به دنیا و به ویژه جوانان عرضه کردند. نیاز به مذاکره درباره همه موضوعات به صورت مستمر است. خوشبختانه در اسلام برای هر معضلی یک راهکار و دستورالعمل وجود دارد. دشمنان از اسلام و مسلمانان در دنیا چهرهای مثل داعش ترسیم کردهاند؛ کدام رفتار آنها اسلامی است، کجا نوشته شده هرکسی ریش بلندی دارد، مسلمان است؟ اصل مذاکره در هر زمان و مکانی با هر کسی مهم است؛ مصداق آن مذاکرات برجام است. ما در سایه مذاکره توانستیم به توافق برجام برسیم و برجام آنقدر به نفع ما بود که رئیسجمهور آمریکا از آن خارج شد. برجام، عزتی برای جمهوری اسلامی است. مرحوم هاشمی رفسنجانی موافق مذاکره بودند و میگفتند ما با دنیا قهر نیستیم، باید بتوانیم خودمان را به دنیا نشان دهیم و این کار در قالب مذاکره انجام میشود.
درباره این اظهارات چند نکته قابل تأمل است؛ نخست اینکه آقای محمد هاشمی میان دعوت دینی و مذاکره سیاسی (چانهزنی و معامله)، خلط مبحث کرده است. ثانیاً این سخن که «اگر با دنیا مذاکره کرده بودیم، به بسیاری از مسائل دچار نمیشدیم»، بیشتر از کسی پذیرفته است که بیخبر از کشور باشد و مثل اینکه از مریخ آمده باشد! اگر برجام مذاکره نبود، پس چه بود؟ آیا ایشان خبر ندارد که همین آقای روحانی، سالهای 82 تا 84 چندین بار مذاکره و قول و قرار گذاشت اما همه آنها را اروپاییها به هم زدند؟
محمد هاشمی خبر ندارد که در دولت اصلاحات با آمریکاییها مذاکره و حتی در تسخیر افغانستان کمک کردند اما آمریکا به تلافی و تشکر(!)، ایران را محور شرارت خواند و تهدید به حمله اتمی کرد؟!
او بیاطلاع است که برادر مرحومشان در دولت خود، مدل مذاکرات توهینآمیز با اروپا (که اروپاییها آن را گفتوگوهای انتقادی میخواندند) پذیرفت اما در سرانجام کار، از سوی دادگاه آلمانی متهم به ترور و محکوم به جلب در صورت سفر خارجی شد؟!
محمد هاشمی خبر ندارد که مرحوم هاشمی در دولت بوش پدر به درخواست مذاکره درباره گروگانهای آمریکایی در لبنان تن داد و وعده نسیه گرفت اما آمریکاییها وقتی خرشان از پل گذشت، زیر تعهد خود زدند؟! آیا او خبر ندارد که با وجود مذاکرات با آمریکا در ماجرای گروگانها و گرفتن تعهدات سفت و سخت درباره عدم تکرار دشمنیها و کارشکنیهای گذشته، آمریکاییها پس از آزادی گروگانها زیر تعهدات خود زدند و خلاف آن عمل کردند؟
با وجود همه سوابق روشن، چرا محمد هاشمی ادعا میکند اگر با دنیا مذاکره کرده بودیم گرفتار درگیریهای امروز نبودیم؟ منظور او از دنیا کیست؟!
ثالثاً ترامپ از برجام خارج شد چون به استناد اظهارات مقامات دولت ما، یقین دارد که دولت روحانی به هیچ قیمت حاضر به خروج از برجام نیست؟ وقتی این تضمین با صدای بلند داده میشود، ترامپ دیوانه است که تعهدات برجامی درباره لغو تحریمها را زیرپا نگذارد و از برجام خارج نشود؟!
🔴 امروز خانه_موزه هاشمی رفسنجانی با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره ی شخصیت و گفتمان فکری_سیاسی او در تهران افتتاح شد.
نمیدانم برای این خانه موزه دقیقا چقدر هزینه کرده اند یا چند شبانه روز زحمت کشیده اند اما این را خوب میدانم که آثار شخصیت و گفتمان فکری_سیاسی بجا مانده از آن مرحوم هر روز در برابر چشمان ما وجود دارد و لزوما نیازی به افتتاح این خانه_موزه نیز وجود نداشت.
وقتی اوضاع جامعه به جایی رسیده که مسئولین در اشرافی گری و «تفاخر به ثروت» از هم سبقت بگیرند، یعنی هاشمی زنده است و بدون دیدن خانه_موزه ی او نیز به یادش هستیم.
وقتی در شرایطی که بسیاری از مردم به سختی گذران زندگی می کنند ولی یک وزیر با افتخار در رسانه ها اعلام می کند ماشین شخصی اش پورشه است، یعنی یاد و خاطره هاشمی زنده است.
و از همه مهم تر، وقتی عدالت در بین مسئولان اجرایی و ارشد کشور اولویت خود را از دست می دهد و به جایش اولویت های دیگر قرار می گیرد و تنها راه مدیریت یک کشور بزرگ و مستعد 80 میلیونی «مذاکره با امریکا» می شود، یعنی هاشمی زنده است.
هاشمی زنده است چون تفکر و میراث او بر ما حاکم است. چون فقر و فساد و فاصله طبقاتی و اشرافیتی که در دوره او نضج گرفت، زنده است.
او همانی بود که پایه گذار اشرافیت در این کشور محسوب می شود، همان کسی است که در دهه 70 مصاحبه رسمی کرد و در توجیه اختلاس ها و مفاسد مالی گفت: «اینقدر بحث از اختلاس و دزدی نکنید و روحیه مردم را خراب نکنید! وقتی که ما یک سدی را میسازیم و مثلاً ده میلیارد خرج میکنیم، ممکن است از قِبَل آن، 500 میلیون هم اختلاس شود! اما این سد برای کشور میماند و هیچکس نمیتواند از این سد اختلاس یا دزدی کند!" (کتاب بی پرده با هاشمی. ص 184)
غرض اینکه ما بدون دیده خانه_موزه نیز هر روز به یاد او هستیم چون هر روز آثار شوم تفکر تکنوکرات ها و لیبرال ها در اداره کشور را از نزدیک لمس میکنیم...
🖋امیرحسین ثابتی
📤پاسخگویان
https://t.me/pasokhgoyan/11421
https://eitaa.com/pasokhgooyan/717
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/493
🔴دو نکته باور نکردنی!
🔹سخنان استاد رحیمپور ازغدی در همایش اساتید و طلاب حوزه علمیه قم در مدرسه فیضیه قم ایراد شده بود، از آن روز تاکنون، واکنشهای فراوان و متفاوتی را در پی داشته است و این واکنشها کماکان ادامه دارد.
🔹مجموعه اظهارنظرها درباره سخنان آن روز آقای رحیمپور ازغدی را میتوان با اندکی تسامح به ۳ بخش تقسیم کرد.
🔹گروه اول، کسانی هستند که اظهارات ایشان را، بیان حقایقی میدانند که باید مطرح میشد و طرح آن را از سوی شخصیتی نظیر استاد رحیمپور را بایستهتر و شایستهتر نیز تلقی میکنند.
🔹گروه دوم، شامل کسانی است که در حقانیت سخنان استاد رحیمپور تردیدی ندارند و آن را واگویه نظرات بارها مطرح شده از سوی حضرت امام- رضوانالله تعالیعلیه- و رهبر معظم انقلاب میدانند ولی بخشی از ادبیات به کار گرفته شده از سوی ایشان درباره حوزههای علمیه و مراجع عالیقدر را بیدقتی در بیان موضوع معرفی میکنند.
🔹دو گروه یاد شده اکثریت قریب به اتفاق افراد مومن و انقلابی را شامل میشود که تنها انتقاد برخی از آنان به سخنان آقای ازغدی، بیدقتی ناخواسته در بخشی از اظهارات ایشان است.
🔹گروه سوم، اما کسانی هستند که انتقاد و اعتراض آنان به سخنان روز پنجشنبه آقای رحیمپور ازغدی، قبل از آنکه قابل اعتناء و توجه باشد، تعجبآور و خندهدار است!
🔹کسانی که از آنها با عنوان گروه سوم یاد کردیم در حالی سخنان برادر رحیمپور ازغدی را اهانت به روحانیت قلمداد کرده و برای حوزههای علمیه اشک تمساح میریزند که بسیاری از آنان در مقابل تمامی اهانتها و پلشتیهای مورد اشاره که فقط اندکی از بسیارهاست نه فقط سکوت کرده و لام تا کام زبان به اعتراض نگشودهاند بلکه در برخی موارد از اهانتکنندگان صرفا به این علت که هم حزب و گروه آنان بودهاند، حمایت نیز کردهاند!
🔹اعتراض آنها به اظهارات آقای رحیمپور مضحک به نظر میرسد و هیچکس حتی در دورترین افق ذهن خویش هم نمیتواند باور کند که آنان نگران حوزههای علمیه و جایگاه روحانیت و مراجع عظام تقلید باشند.
🔹آقای رحیمپور ازغدی سابقهای طولانی و تقریبا به درازای عمر خویش، در حمایت جانانه و علمی از حوزههای علمیه، مراجع عظام تقلید و دفاع بیوقفه از اسلام و انقلاب داشته و دارد.
🔹از برادر عزیزمان آقای رحیمپور انتظار میرفت و میرود در سخنان و تحلیلهای خویش که همیشه علمی و راهگشا بوده است دقت بیشتری داشته باشند تا به کارگیری برخی از تعابیر نه چندان مناسب، رنجش خاطر شماری از عزیزان حوزههای مقدس علمیه را درپی نداشته باشد و از آن بزرگواران- مخصوصا دو تن از مراجع عظام تقلید که به دلیل جایگاه رفیعشان بیرون از شمار گروههای یاد شده هستند- نیز خواهشی در میان است و آن اینکه هرگز تصور سوءنیت نسبت به شخصیت شناخته شده و فداکاری نظیر استاد رحیم پور ازغدی را به ذهن راه ندهند.
🔹در متن سخنان آن روز ایشان دفاع از روحانیت و حوزههای علمیه موج میزند و بارها بر جایگاه رفیع و مقدس آن تاکید ورزیدهاند.
🔹در کلیپی که از سخنان کوتاه فرمانده تیپ امام جعفر صادق(ع) پیش از سخنرانی آقای رحیمپور پخش شده آمده است«یکی از شعارهایی که بر روی پلاکارد نوشته شده با اهداف این تجمع سنخیتی ندارد که باید جمع شود تا مورد سوءاستفاده و به حاشیه راندن اصل موضوع نشود» و برادر ازغدی نیز در آغاز سخن خویش متن تعدادی از پلاکاردها را میخواند که پلاکارد مورد اشاره در میان آنها نیست.
🖋حسین شریعتمدار 📤پاسخگویان https://eitaa.com/pasokhgooyan/719 https://t.me/pasokhgoyan/11422 http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/494
🔴 آیت الله آملی لاریجانی: کسانی که باید بزرگترین پاسخگوی شرایط فعلی باشند، اپوزیسیون شدهاند
رئیس قوه قضاییه:
🔹ما نمی گوییم که همه مشکلات ناشی از تصمیمات دولت است اما تردید هم نداریم که تدبیر، رکن اساسی کار دولت است و بسیاری از مشکلات نیز ناشی از سوء تدبیرها است.
🔹همانگونه که به مردم عزیز وعده داده بودیم، تمام قدرت و ظرفیت خود را برای رسیدگی به پرونده های مربوط به مفاسد اقتصادی اخیر بسیج کرده ایم و با استجازه از رهبر معظم انقلاب و پاسخ مثبت ایشان، با سرعت بیشتری در حال رسیدگی به این پرونده ها هستیم.
🔹متأسفانه برخی نیز که خود سالها در بالاترین مناصب کشور مسئولیت داشته اند و امروز باید بزرگترین پاسخگوی شرایط فعلی باشند، فضا را آماده موج سواری دیده اند و چهره مخالف و اپوزیسیون به خود گرفته اند.
🔹چنانکه می بینیم پیاپی سخنانی علیه نظام و بویژه دستگاه قضایی بر زبان می آورند و غافلند که مردم بصیر و فهیم ما آنها را می شناسند و غوغا سالاری آنان را نیز دیده اند، بریز و بپاش های آنها را هم دیده اند.
🔹یک متهم حتی اگر بعداز رسیدگی ها تبدیل به بزرگترین محکوم شود و سنگین ترین مجازات نیز برایش درنظر گرفته شود، دارای حقوقی است که این حقوق باید رعایت شود و نباید فراتر از مجازات قانونی مورد تعدی و ظلم قرار گیرد یا خدای ناکرده کرامت انسانی او مخدوش شود.
fna.ir/bod4gu
📤پاسخگویان https://eitaa.com/pasokhgooyan/720 https://t.me/pasokhgoyan/11423 http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/495
🔴 5ویژگی جلسه سوال نمایندگان مجلس از رییس جمهور و آنچه باید بدانیم:
روحانی برای پاسخ به سوال نمایندگان به مجلس رفت
نمایندگان مردم قانع نشدند دولت اگر مردمی است تغییر مسیر بدهد
رئیسجمهور در روزی که تجلی مردمسالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی بود به مجلس رفت تا به سؤال نمایندگان مردم پاسخ دهد اما در نهایت نمایندگان تنها از یک پاسخ او قانع شده و از چهار پاسخ دیگر روحانی قانع نشدند، حال ملت منتظر است تا تغییر رویه در رویکرد اقتصادی دولت را ببیند. ✅ادامه مطلب در لینک ذیل: http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/496 🖋کیهان 📤پاسخگویان https://t.me/pasokhgoyan/11424 https://eitaa.com/pasokhgooyan/721
🔴مبارزه با فساد را از خود شروع کنیم
🔺*خود را چکاب کن*
🔹هنگامی که در رستوران یا هتل هستید و شکر یا شیر چای خود را بیشتر از مقداری که در خانه مصرف می کردید مصرف می کنید بیانگر این است که شما زمینه فساد را دارید.
🔸وقتی که در رستوران یا اماکن عمومی هستید و مقدار زیادی دستمال کاغذی، صابون یا عطر استفاده می کنید، در حالی که در منزل خودتان این گونه نیستید بدین معنا است که اگر شرایط اختلاس برای شما فراهم شود اختلاس می کنید.
🔹اگر در جشن ها و بوفه های مفتوح زیاد می خورید در حالی که می دانید شخص دیگری آن را حساب می کند، بدین معناست که اگر فرصت خوردن مال دیگران را پیدا کنید این کار را خواهید انجام داد.
🔸اگر معمولا هنگامی که در صف هستید و حقوق در صف بودن را راعایت نمی کنید، پس شما زمینه این را دارید که برای رسیدن به هدف خود از کتف دیگران هم بالا بروید.
🔹اگر بر این باور هستید که هر چه را در خیابان پیدا کردید حق شما است در حالی که مال دیگران بوده است، پس قابلیت دزدی در شما وجود دارد.
🔸هنگامی که به قوانین راهنمایی و رانندگی توجهی ندارید و به آن اعتنایی نمی کنید، بیانگر این است که شما زمینه تجاوز و سرکشی را دارید، حتی اگر قرار باشد اشخاص بی گناهی هم در این بین صدمه ببینند.
🔹هنگامی که این پیام را خواندید و با خود گفتید که این مسائل ضروری نیستند، یعنی این که شما مصلحت خود را بر مصلحت مجتمع ترجیح می دهید.
🔺مبارزه با فساد را از خود شروع کنیم🔺
📤پاسخگویان
https://eitaa.com/pasokhgooyan/722
https://t.me/pasokhgoyan/11425
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/497