🔴 متن شبهه:
حسین بن علی، قاتلی که از سر بی خردی مردم فرهنگ باخته، اسطوره شد. به راستی ما چه ملّت فرهنگ باخته و جهل زده ای هستیم؟ در کجای دنیا کسی برای قاتلین اجداد و ویران کنندگان سرزمینش #عزاداری می کند...
در تاریخ طبری، جنایتی که علیه مردم گرگان صورت گرفته است، بدین صورت به نگارش در آمده است: «سعید ابن عاص لشگری راهی گرگان نمود. مردم آنجا...به سختی با سپاه اسلام نبرد کرد. در این کشتار عبدالله پسر عمر، عبدالله پسر عباس، عبدالله پسر زیبر، حسن ابن علی، حسین ابن علی در راس لشگر اسلام قرار داشتند.» (تاریخ طبری ج5 صفحه ی 2116)
🔵 پاسخ:
🔸 با بررسی ها تواریخ، به این نتیجه خواهیم رسید که حضور این دو بزرگوار در حمله اعراب به ایران، هیچ خواستگاه و مدرک قابل اعتمادی را ندارد. مثلا، در هیچ یک از تواریخ شیعه نامی از حضور این دو امام، در بین فرماندهان و غیر فرماندهان حمله اعراب در هیچ منطقه ای یافت نمی شود. و در کتاب های تاریخی که با اغراض سیاسی آغشته است، با تناقض گویی ها مواجه می شویم؛ برای نمونه به همین تاریخ طبری مراجعه می کنیم.
🔸 طبری در وقایع سال سی ام غزوه سعید بن عاص دو روایت آورده كه در یكی اسم حسنین است و در دیگری نمی باشد و جالب اینكه هر دو روایت از یك سلسله سند برخوردار است و این تنافض آشكار حاكی از اضافه شدن این دو نام برای اهداف خاصی می باشد.
🔸 بلاذری نیز این گزارش را آورده است وی می گوید: «گرگان (جرجان) و طبرستان: گفته اند كه عثمان بن عفان (خلیفه سوم) سعید بن العاصی بن امیه را در سال 29 (هجری) والی كوفه قرار داد. پس مرزبان توس بدو و عبد الله بن عامر بن كریز بن ربیعة بن حبیب بن عبد شمس، والی بصره، نامه ای نگاشت و آنان را به سوی خراسان دعوت نمود. پس سعید و عامر هر دو آهنگ خراسان نمودند. اما عامر بر او پیشی گرفت. پس سعید آهنگ #طبرستان نمود در حالی كه گفته می شود حسن و حسین فرزندان علی بن ابیطالب در شمار همراهان وی بوده اند.»
🔻 ایرادهایی بر این روایت وارد است:
🔸 اول: این روایت بدون سند ذكر شده است و از نظر اعتبار، روایت بدون سند از درجه اعتبار ساقط است. واژه قالوا (گفته اند) در صدر روایت حاکی از آن است كه روایت بدون سند می باشد.
🔸 دوم: اما اگر موشكافانه روایت را به نقد بكشید می بینید در ابتدای روایت نویسنده می گوید: «گفته اند»، سپس آنگاه كه به حضور حسنین در طبرستان رسیده زیركانه و در یك چرخش می نویسد: «می گویند» یعنی كسانی كه نویسنده اصل روایت را از آن ها گرفته كسانی بوده اند كه در گذشته می زیسته اند، اما درباره حضور حسنین (ع) بكار بردن فعل مضارع حاكی از آن است كه كسانی هم عصر نویسنده به او گفته اند.
🔸 سوم: حتی فعل مضارع را هم مجهول بكار برده است، و نگفته «یقول» بلكه گفته «یقال»، و كاربرد فعال مضارع در نقل روایات حاكی از آن است كه خود نویسنده نیز نسبت به گوینده آن تردید دارد وگرنه با فعل مضارع «یقول» كه معلوم است روایت را بیان می كرد.
🔹 بنابراین حضور حسنین در ماجرای #حمله_اعراب به #ایران خصوصا حمله به #گرگان و طبرستان باطل است و هیچ منبع موثقی ندارد. برفرض بپذیریم که حضرت در این فتوحات حضور داشته باشند، و اجداد ما را نیز به قتل رسانده باشند، باید با صراحت تمام به باطل بودن پدرانمان و حق بودن امام حسین (ع) اذعان کنیم. که البته این اتفاق از اساس محقق نشده است.
🖋شبهه
📤پاسخگویان
https://t.me/pasokhgoyan/11528
https://eitaa.com/pasokhgooyan/843
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/571
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴شایعههای هفته:
🗣از شایعه دستگیری حسن عباسی تا گاف دوباره «من و تو»
📤پاسخگویان https://t.me/pasokhgoyan/11529 https://eitaa.com/pasokhgooyan/844 http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/572
🔴یادداشت روز حسین شریعتمداری
🔹من به لبخند گرگ بدبینم!
🔸 ۱- روی سخن در این یادداشت با شورای محترم نگهبان است و سخن درباره وظیفه خطیری است که در مواجهه با کنوانسیون به اصطلاح «مبارزه با تامین مالی تروریسم- CFT- بر عهده دارد. انتظاری که در حوزه ماموریت و شرح وظایف این شورا قابل تعریف است و آن پیشگیری از خطری است که تصویب نهایی این کنوانسیون میتواند به ملت و نظام تحمیل کند.
درباره FATF و مخصوصا کنوانسیون CFT که یکی از پیوستهای چهارگانه آن است بحث و بررسیهای فراوانی صورت گرفته و کیهان نیز طی نزدیک به دو سال گذشته، بارها در گزارشها و یادداشتهای خود به آن پرداخته و به گونهای مستند از فاجعهای که تصویب این سند در پی دارد خبر داده است که نیازی به تکرار آن نیست، ولی دولت محترم در مقابل مستندات ارائه شده پاسخ قابل قبولی ارائه نکرده است. با این حال در یادداشت پیشروی ابتدا به دو نمونه از استدلالهای دولت و سایر موافقان این سند که اصلیترین سخن آنان است اشاره میکنیم و در ادامه به انتظاری که از شورای محترم نگهبان درمیان است میپردازیم.
۲- روز چهارشنبه ۱۸مهرماه، آخرین بخش از لوایح چهارگانه FATF که عنوان «مبارزه با تامین مالی تروریسم- CFT» را داشت با رای لرزان ۱۴۳ موافق در مقابل ۱۲۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. اصلیترین دلیلی که موافقان این لایحه برای ضرورت تصویب آن ارائه میکردند، همان بود که آقای ظریف در جلسه علنی آن روز مجلس بر زبان آورد؛ «نه بنده و نه آقای رئیسجمهور نمیتوانیم تضمین دهیم که با پیوستن به لایحه حمایت مالی از تروریسم مشکلاتمان حل خواهد شد، اما میتوانیم تضمین بدهیم که با نپیوستن به این لایحه، آمریکا بهانه مهمی را برای افزایش مشکلات ما پیدا خواهد کرد»! همین؟! جناب دکتر ظریف تنها خاصیت این کنوانسیون را در گرفتن بهانه از دست آمریکا میدانند! یعنی تاکید میکنند که این لایحه غیر از آنکه -به زعم ایشان- قرار است بهانه را از دست آمریکا بگیرد، هیچ خاصیت دیگری ندارد! به بیان دیگر، از نگاه وزیر محترم امور خارجه کشورمان، ملاک و معیار قانونگذاری در ایران اسلامی باید تامین خواستههای آمریکا باشد! با این توضیح که هرگاه آمریکا با موضوع یا پدیدهای در ایران اسلامی مخالفت کرد و علیه آن بهانهای ساز کرد، باید مجلس و دولت به صف شوند و قانونی وضع کنند که تامینکننده خواسته آمریکا باشد تا بهانهای که تراشیده است را از دستش خارج کند! آیا استدلال جناب ظریف در بیان ضرورت تصویب کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم-CFT- میتواند معنا و مفهومی غیراز این داشته باشد؟! باید از ایشان پرسید، مگر طی چهل سال گذشته، بهانه تراشیهای آمریکا علیه ایران اسلامی نقطه پایانی داشته است؟! و مگر هماکنون دهها بهانه دیگر در آستین ندارد؟! آیا برای تامین نظر آمریکا و گرفتن بهانههایی که تراشیده است و همه روزه نیز بر تعداد آن افزوده میشود، باید به خواستههایش تن بدهیم؟! و در یک کلمه، دست بسته تسلیم آمریکا بشویم؟! با عرض پوزش و با اطمینان از اینکه آقای ظریف به تبعات و پیآمدهای نظر خود توجه نداشتهاند باید پرسید اینگونه قانونگذاری با دیکته کردن نظرات آمریکا به نظام سیاسی ایران که در دوره طاغوت مطرح بود چه تفاوتی دارد؟! آن روزها سفارتخانههای آمریکا و انگلیس خواسته خود را به دولت دیکته میکردند و دولت برای تامین نظر آنان- بخوانید گرفتن بهانه از دست آنها- خود را موظف! به پذیرش آنچه دیکته شده بود میدانست! و امروز از آن سوی آبها نظر خود را به عنوان مسئله و قانونی که برایشان قابل قبول نیست (همان بهانه) اعلام میکنند و ما خود را موظف به پذیرش آن میدانیم!
این تصور که آمریکا برای بهانهجویي علیه ایران اسلامی نیاز به فراهم آوردن مقدمات و زمینه دارد نیز خیالی خام است. مگر ترامپ برای خروج از برجام که اگر ما هم از آن خارج شویم به موفقیت بزرگی دست یافتهایم- نیازی به مقدمهچینی و زمینهسازی داشت...
ادامه مطلب👇
http://kayhan.ir/fa/news/144535
🖋کیهان
📤پاسخگویان
https://t.me/pasokhgoyan/11530
https://eitaa.com/pasokhgooyan/845
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/572
🔴 آداب پیادهروی اربعین از دیدگاه امام صادق(ع)
پیادهروی در مراسم اربعین یک توفیق عظیم و وصف ناپذیر است که برای بهرهوری بیشتر از این سفر معنوی لازم است تا زائرین آدابی را رعایت کنند.
توفیق رفتن به زیارت سید و سالار شهیدان در مراسم اربعین آن هم با پای پیاده، شامل عاشقان شوریده حالی میشود که با شیدایی خاص خود این سفر عشق را در مینوردند تا نهایتا کام تشنه خویش را با وصال به معشوق سیراب کنند. این سفر عشق را آدابی نورانی است که امام صادق(ع) در ضمن حدیثی به آنها اشاره میفرماید که در ادامه میخوانیم:
رفتار نیکو با همراهان
«حُسْنُ الصَّحَابَةِ لِمَنْ یَصْحَبُک»؛ خوشرفتاری با همراهان.
توجه به ارزشهاى اخلاقىِ اسلام در سفر زیارتی، این مسافرت معنوی را بسیار شیرین و جاذبهدار میکند. یکی از این ارزشهای اخلاقی که رعایت آن پسندیده است؛ رفتار نیکو با همراهان است. انسان باید به هم سفر خویش به دید زائر امام نگاه کند و نهایت احترام، ادب، مهربانی، خوش خلقی، و تواضع را داشته باشد و اگر احیانا در طول سفر بر اثر محدودیت امکانات، ازدحام جمعیت، خستگی راه یا بیماری، با بدخلقی او مواجه شد، با سعه صدر و مدارا آن را مدیریت کند.
کمگویی
«قِلَّةُ الْکَلَامِ إِلَّا بِخَیْر»؛ کمگویى، جز به نیکى.
پرحرفی و بیش از حد صحبت کردن، خصوصاً در مکان هایی که در طول سفر برای استراحت عمومی تعبیه شده، علاوه بر آن که موجب اذیت اطرافیان میشود آفتی است که ناخودآگاه انسان را در ورطه هلاکت و سقوط می افکند و باعث می شود انسان به گناهانی مانند دروغ، غیبت، تهمت، سخن چینی و... مبتلا شود، لذا شایسته است که به مقدار ضرورت سخن گفته شود تا از مفاسد پرحرفی در امان بود.
فراوان به یاد خدا بودن
«کَثْرَةُ ذِکْرِ الله»؛ بسیاری یاد خدا.
در اسلام برای عباداتی مانند نماز، روزه، حج و... محدودیتهایی زمانی، مکانی، کمّی و کیفی وجود دارد و تنها ذکر خداست که نه تنها محدودیت ندارد بلکه توصیه به کثرت آن نیز شده است: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اذْکُرُوا اللَّهَ ذِکْراً کَثیراً؛ اى کسانى که ایمان آوردهاید ذکر حق و یاد خدا (به دل و زبان) بسیار کنید». بر همین اساس توصیه میشود برای آمادگی پیدا کردن حضور در پیشگاه معصوم و کسب حال معنوی، ذکر و یاد خدا را داشته باشیم که آثار سازنده روحى و اخلاقى فراوانى به جای میگذارد، و زائرین به راحتی میتوانند با برنامهریزی مشخص و همراه داشتن یک صلوات شمار ساده، اذکار فراوانی را در این سفر معنوی انجام دهند.
پاکیزگی لباس
«نَظَافَةُ الثِّیَاب»؛ پاکیزگی لباس.
از آن جا که حالت روحی و جسمی، ظاهر و باطن در یکدیگر تأثیر متقابل دارند، حضرت نکتهای را در مورد وضعیت ظاهری مبنی بر پاکیزگی لباس زائر تذکر میدهند که لباس تمیز و وضع ظاهری زائر در پدید آمدن حال مناسب روحی و ایجاد نشاط معنوی تاثیرگذار است. به علاوه، بخشی از حرمتگذاری به شخصیتی که به دیدارش میرویم، در آراستگی ظاهر و مرتب بودن لباس جلوه میکند، بر همین اساس به پاکیزگی لباس توصیه شده است.
غسل پیش از آمدن به مرقد امام حسین (ع)
«الْغُسْلُ قَبْلَ أَنْ تَأْتِیَ الْحَائِر»؛ غسل قبل از آنکه وارد حائر شوی.
طهارت روحی شرط ارتباط با پاکدلان و پاک جانان و حضور در اماکن مقدس است، لذا یکی از آداب این سفر، که قبل از ورود به حرم توصیه می شود، غسل زیارت است. شخصی از امام صادق (ع) سوال کرد منظور از آیه: «خُذُوا زینَتَکُمْ عِنْدَ کُلِّ مَسْجِد؛ زیورهاى خود را در مقام هر عبادت به خود برگیرید»، چیست؟ حضرت فرمودند: «الْغُسْلُ عِنْدَ لِقَاءِ کُلِ إِمَامٍ»؛ مراد غسل نمودن هنگام ملاقات امام است.
زائر به برکت این غسل، کسب طهارت، معنویت و نورانیت می کند، شاهد بر این مطلب دعایی است که امام صادق (ع) هنگام غسل زیارت توصیه فرموده اند: «بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ اللَّهُمَّ اجْعَلْهُ لِی نُوراً وَ طَهُوراً وَ حِرْزاً وَ شِفَاءً مِنْ کُلِّ دَاءٍ وَ آفَةٍ وَ عَاهَةٍ اللَّهُمَ طَهِّرْ بِهِ قَلْبِی وَ اشْرَحْ بِهِ صَدْرِی وَ سَهِّلْ بِهِ أَمْرِی؛ به نام خدا، و به کمک خدا، خدایا آن را قرار ده روشنى و پاک کننده و نگه دارنده، و شفاى از هر درد و بیمارى و آفت و آسیب، خدایا دلم را با آن پاک کن، و سینه ام را بگشاى، و کارم را با ان آسان گردان».
بسیار نماز خواندن
«کَثْرَةُ الصَّلَاة»؛ بسیار نمازگزاردن.
نماز از عالىترین نمونههاى معنوى پیوند با خدا و برترین جلوههاى ذکر خدا است و امام حسین (ع) از اقامه کنندگان نماز است، هم چنان که در زیارت نامه ایشان آمده است: «أَشْهَدُ أَنَّکَ قَدْ أَقَمْتَ الصَّلَاةَ وَ آتَیْتَ الزَّکَاةَ؛ گواهى مى دهم که تو برپادارنده نماز و دهنده زکات هستى»، نماز در حادثه عاشورا جلوه خاصی داشت، از نمازهای سید الشهداء (ع) و اصحابش در شب عاشورا، از نماز اول وقت حضرت در ظهر عاشورا، گرفته تا نمازهای شب حضرت زینب (س) در حالت اسارت و...
لذا یکی از شاخصههای شیعه واقعی و عاشق امام حسین (ع) اهمیت به نماز است و بر همین اساس نباید از نماز اول وقت و نوافل شب در سحرگاهان غافل ماند.
صلوات فرستادن
«الصَّلَاةُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد»؛ درود بر محمّد (ص) و خاندانش.
صلوات فرستادن ذکر بسیار مبارک و با عظمتی است که بر زبان آوردن آن در همه احوال و زمانها دارای ثواب است و در این سفر که زائرین برای زنده نگه داشتن نام اهل بیت علیهمالسلام، گام بر میدارند، زیبنده است که مترنّم به این ذکر باشند.
با وقار بودن
«التَّوْقِیرُ لِأَخْذِ مَا لَیْسَ لَک»؛ با وقار بودن در صرفنظر از دریافت آنچه متعلق انسان نیست.
وقار که بیانگر یک نوع آرامش ظاهری، سنگینی و متانت شخصیت است، به انسان این امکان را می دهد که از کارهای سبک، شوخیهای نامناسب و کارهای زننده که مناسب شأن یک مسلمان نیست برحذر باشد و شأن یک زائر را کاملا رعایت کند.
پرهیز از نگاه به حرام
«یَلْزَمُکَ أَنْ تَغُضَّ بَصَرَک»؛ لازم است که چشمانت را بپوشانی.
زائری که قرار است چشمش به جمال مرقد مطهر حسین بن علی (ع) روشن شود، باید در طول سفر مراقب چشمان خویش باشد تا مبادا به حرام بیفتد که مراقبه نکردن از نگاه حرام، آن حال خوش معنوی را از زائر خواهد گرفت.
کمک به نیازمندان در سفر
«یَلْزَمُکَ أَنْ تَعُودَ إِلَى أَهْلِ الْحَاجَةِ مِنْ إِخْوَانِکَ إِذَا رَأَیْتَ مُنْقَطِعاً وَ الْمُوَاسَاة»؛ لازم است که مراقب همراهان حاجت مند بوده و با آنان همراهی کنی.
در مراسم پیادهروی اربعین که خیل مشتاقان حضور دارند و خدام زائر الحسین (ع) بدون منت و با افتخار کارگشایی دارند، چه زیباست که زائرین نیز در این امر عظیم سهیم باشد و مراقب بزرگترها، مسنترها، و افرد محتاج به کمک باشند و از آنان دستگیری نمایند، که سیدالشهداء (ع) در این زمینه فرمودند: «وَ مَنْ نَفَّسَ کُرْبَةَ مُؤْمِنٍ فَرَّجَ اللَّهُ عَنْهُ کُرَبَ الدُّنْیَا؛ هر کس اندوهی را از دل یکی از اهل ایمان بزداید، خداوند متعال غصههای دنیا و آخرت او را از میان بر میدارد. [مشکلاتش را حل خواهد کرد]».
تقیه
«وَ یَلْزَمُکَ التَّقِیَّةُ الَّتِی قِوَامُ دِینِکَ بِهَا»؛ و بر تو لازم است تقیهای که موجب قوام دینت است را رعایت کنی.
علی رغم تلاش دشمن بر تفرقه و جدایی بین امت اسلامی، حفظ وحدت و انسجام از توصیههای دیگر حضرت است، و بر همین اساس باید از هر نوع کاری، که به این وحدت آسیب می زند، مانند مطرح کردن اختلافات مذهبی، توهین به بزرگان یکدیگر و القاء شبهات و... به شدت خودداری شود.
ترک گناهان
«الْوَرَعُ عَمَّا نُهِیتَ عَنْه»؛ و از آنچه نهى شدهاى، پارسایى بورزى.
طبق آیه قرآن کریم سه دسته هستند که ناظر اعمال انسان هستند: «وَ قُلِ اعْمَلُوا فَسَیَرَى اللَّهُ عَمَلَکُمْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُون؛ و بگو که هر گونه عمل کنید خدا آن عمل را مىبیند و هم رسول و مؤمنان بر آن آگاه مىشوند»، در واقع علاوه بر حق تعالی و رسول مکرم اسلام (ص)، مؤمنین نیز ناظر افعال انسان هستند و اهل بیت (ع) مصداق بارز آن است. امام صادق (ع) در تفسیر این آیه شریفه و بیان مصداق مومنون میفرمایند: «هُمُ الْأَئِمَّة؛ مراد از مومنون، ائمه (ع) هستند». بنابراین ادب حضور اقتضاء میکند زائر کاملا مراقب اعمال و رفتار خود باشد و بداند در هر قدمی که بر میدارد و هر کلامی که میگوید، امام حسین (ع) و سایر ائمه (ع) او را میبینند.
ترک مجادله
«وَ الْخُصُومَةِ وَ کَثْرَةِ الْأَیْمَانِ وَ الْجِدَالِ الَّذِی فِیهِ الْأَیْمَان؛ و نیز [پرهیز کنی] از بگو مگو کردن و سوگند فراوان و کشمکشهایى که در آن، سوگند یاد میشود».
بنابراین شایسته است که زائر این آداب را رعایت نماید تا مستحقّ بازگشت با آمرزیدگى و رحمت و خشنودى خدا شود.
🖋باشگاه خبرنگاران 📤پاسخگویان
https://t.me/pasokhgoyan/11531 https://eitaa.com/pasokhgooyan/847 http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/573
🔴 همنشینی ۲ بازیگر با مجرم واقعه خونین پاسداران/ نه «صدیق» هستید نه «ستاره»
🔹امیرحسین صدیق و ستاره اسکندری در اقدامی عجیب با مجرمی از دراویش گنابادی، پس از دوران محکومیتش عکس یادگاری گرفتهاند تا بار دیگر ثابت کنند کسانی که خود را چهره هنر این مملکت میدانند، فاقد قدرت تحلیل و تشنه دیدهشدن هستند.
🔹 آیا این دو بازیگر از حمله «داعش وار» دراویش گنابادی به نیروی انتظامی در خیابان گلستان پاسداران چیزی میدانند؟
🔹آیا «کاسه داغتر از آش» هستند و در حالی که قطب فرقه دراویش شخصاً خواستار برخورد با عاملان حادثه پاسداران شده بود، با مجرم این واقعه ابراز همدردی میکنند؟!
🖋قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
🔴🔴 حمایت دو هنرپیشه از یک عضو دراویش داعشی!
دو هنرپیشه به دیدار یکی از عوامل جنایت سال گذشته خیابان پاسداران رفتند و با وی عکس یادگاری گرفتند!
این دو که از قضا، بیشتر با صداوسیما همکاری میکنند و به عنوان بازیگر و مجری در سریالها و برنامههای تلویزیونی حضور داشتهاند، این بار در نقش عوامل تبلیغاتی و جنگ روانی با یکی از اعضای فرقه دراویش داعشی که دستش به خون مردم بیگناه آلوده است همنشین شدند.
این عضو دراویش داعشی که از جمله مشارکتکنندگان در قتل چند نفر از شهروندان در جریان جنایت بهمن سال گذشته در خیابان پاسداران تهران است، پس از گذراندن دوران محکومیت خودش، از زندان آزاد شد. اما بلافاصله پس از بیرون آمدن از زندان، دو بازیگر صداوسیما به استقبال وی رفتند و ضمن ملاقات با این عضو دراویش داعشی، با وی عکس هم گرفتند.
اقدام این دو بازیگر، تحت هر عنوان و به هر دلیلی، همکاری تبلیغاتی و رسانهای با این جریان وابسته جهت تطهیر چهره و جنایاتشان محسوب میشود و نمیتوان به سادگی از کنار آن گذشت. متأسفانه برخی از چهرههای مشهور اما کماطلاع، هر از گاهی با اعضای گروههای تروریستی یا جنایتکار که محکوم میشوند، ابراز همدردی میکنند.
🖋کیهان
📤پاسخگویان
https://t.me/pasokhgoyan/11533
https://eitaa.com/pasokhgooyan/849
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/574
🔴 سران سه قوه مشخص کنند مصداق کدام صفت هستند؟
اوایل خرداد ماه سال 97 بود که بعد از تاکید مقام معظم رهبری در جلسه با مسئولان نظام، شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، جلساتش را آغاز کرد.
مهمترین دستور کار این شورا علاوه بر تقویت اقتصاد مقاومتی، بررسی اوضاع بانکی، اشتغال و سرمایهگذاری، وضعیت محرومان و مستضعفان، بودجه و انضباط مالی، حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی و چاره اندیشی برای هرگونه احتمال در برجام عنوان شد یعنی تصمیمسازی درباره اصلیترین مسائل اقتصادی کشور.
۲۹ خرداد، حسن روحانی طی نامه ای به آیت الله جنتی، تصویب لوایح چهارگانه (ازجمله پیوستن به دو کنوانسیون پالرمو ومبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT را از جمله مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی اعلام می کند. اینکه پیوستن ایران به این کنوانسیون های استعماری، اهداف ما را در اقتصاد مقاومتی تامین نمی کند بلکه سبب تسلط بیشتر دشمنان ملت ما در این جنگ اقتصادی می شود، نکته ای است که بررسی توصیه های fatf و متن کنوانسیون ها نشان می دهد.
۳۰ خرداد (یک روز بعد از نامه حسن روحانی) رهبر معظم انقلاب در جمع نمایندگان مجلس، در خصوص این کنوانسیون ها می فرماید: «این معاهدات ابتدا در اتاقهای فکر قدرتهای بزرگ و برای تأمین منافع و مصالح آنها پخت و پز میشود و سپس با پیوستن دولتهای همسو یا دنباله رو یا مرعوب، شکلِ به ظاهر بینالمللی میگیرد... همانگونه که درباره "برخی کنوانسیونهای بینالمللیِ اخیراً مطرح شده در مجلس" گفتیم، مجلس شورای اسلامی که رشید و بالغ و عاقل است، باید مستقلاً در موضوعاتی مثل مبارزه با تروریسم یا مبارزه با پولشویی قانونگذاری کند. البته ممکن است برخی مفاد معاهدات بین المللی خوب باشد اما هیچ ضرورتی ندارد با استناد به این مفاد به کنوانسیونهایی بپیوندیم که از عمق اهداف آنها آگاه نیستیم یا میدانیم که مشکلاتی دارند.»
بنا بر این، از نگاه رهبر انقلاب این کنوانسیون ها استعماری است و دولت هایی با صفت «همسو، دنباله رو، مرعوب» به آن می پیوندند. تاکسد ایشان این است که مجموعه ای که «رشید، بالغ، عاقل» است، به جای پیوستن به این کنوانسیون ها خودش در باره مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم قانونگذاری می کند.
در روزهای اخیر اما مجددا اسحاق جهانگیری تاکید می کند که سران سه قوه در جلسات شورای عالی هماهنگی اقتصادی، موافق پیوستن به این کنوانسیون ها هستند! با این حساب، سئوال این است که بر اساس بیانات شفاف و روشن رهبر معظم انقلاب، آیا سران سه قوه خود را مصداق صفات مورد اشاره رهبر انقلاب (همسو با غرب، دنباله رو یا مرعوب) می دانند که نسبت به پیوستن به این کنوانسیون ها تاکید دارند؟!
🖋حمید رسایی
📤پاسخگویان
https://t.me/pasokhgoyan/11534
https://eitaa.com/pasokhgooyan/853
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/575
🔴برداشت های نادرست از احکام:
✅اذن شوهر
با آغاز پیاده روی اربعین، بسیاری از بانوان نیز تمایل به شرکت در این سفر معنوی دارند.
اما نکته ای که نباید فراموش شود این است که اذن شوهر در سفری که بر زن واجب نیست، لازم است. در حالی که برخی از بانوان بدین مسأله توجهی ندارند.
مسأله: اگر زن بدون اجازه شوهر سفری برود که بر او واجب نیست، باید در سفر نمازش را کامل بخواند.
توضیح المسائل مراجع ص720
✅راهپیمایی اربعین
برخی از کسانی که قصد پیاده روی در راهپیمایی اربعین را دارند، به صرف اینکه مقصد مقدس است، نسبت به مقررات و قوانین دولتی تقیدی نداشته و تخلفاتی را مرتکب می شوند.
در حالی که به فرموده مراجع تقلید، برای بهره برداری کامل از این سفر معنوی، مراحل و قوانین رسیدن به مقصد نیز همچون خود مقصد، از اهمیت بالایی برخوردار است و باید بصورت مشروع و صحیح طی شده و انجام گیرد.
پرسش: آیا جایز است که بدون ویزا یا حتی پاسپورت به کربلا برویم و زیارت ما قبول است؟
پاسخ: تخلف از قوانین و مقررات مربوطه، جایز نیست.1
1. استفتائات آیت الله العظمی خامنه ای
✅سجده برای اهل بیت
برخی از مردم تصور می کنند برای اهل بیت علیهم السلام می توان سجده کرد، بدین جهت در زیارتگاه ها سر به سجده گذاشته و با امام درد و دل می کنند.
در حالی که سجده كردن براى غير خداوند متعال، حرام می باشد و بعضى از مردم عوام كه مقابل قبر امامان عليهم السلام پيشانى را به زمين مى گذارند، اگر براى شكر خداوند متعال باشد، اشكال ندارد و گرنه حرام است.
توضیح المسائل امام خمینی، س1090
✅انگشتر در دست چپ
برخی از مردم فکر می کنند انگشتر به دست چپ کردن، کراهت دارد.
در حالی که صحیح مسئله اینچنین است:
در صورتی كه انگشتر داراي اسمای متبركه نباشد، در دست چپ نيز اشكال ندارد، هر چند كه در دست راست کردن مستحب است.
اما اگر دارای نقش باشد، در هنگام طهارت درصورتی كه نجاست به اسامی متبركه نرسد، كراهت دارد، ولی اگر نجاست به اسمای متبركه برسد و اهانت محسوب شود، حرام است.
آیت الله العظمی تبريزی، صراط النجاة، ص 205
✅خوردن خاک
برخی از مردم خوردن هر خاک و گِلی را اگر به مقدار کم باشد، جایز می دانند.
در حالی که خوردن خاک و گِل حرام است، ولى خوردن کمى از تربت پاک حضرت سیّدالشّهداء امام حسین علیه السلام (کمتر از یک نخود) به قصد شفاء اشکال ندارد و همچنین گِل داغستان و گِل ارمنى که براى معالجه مى خورند، در صورتى که علاج منحصر به آن باشد، جایز است
پرسش: آیا خوردن روزانه تربت به نیت شفا جایز است، مقدار آن چقدر باید باشد؟
پاسخ: جایز است به اندازه یک عدس از آن را در نصف استکان آب حل کنند و گاهی به قصد استشفاء از آن تناول کنند، ولی نه هر روز.
سایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی
🖋احکام
📤پاسخگویان
https://t.me/pasokhgoyan/11535
https://eitaa.com/pasokhgooyan/854
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/576
🔴 حمله فیشینگ از طریق جعل دامنه شاپرک با تغییر در حرف r !
در صورت ورود اطلاعات کارت در این نوع وب سایت های جعلی، هکر اقدام به سرقت مبالغ موجود در کارت خواهد نمود.
هشیار باشید و این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید.
🖋پاسخگویان https://t.me/pasokhgoyan/11536 https://eitaa.com/pasokhgooyan/855 http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/577
🔴 آقای ظریف متوجه هستید که… ؟! /تکرار تهمت های امریکا و اسرائیل بر علیه ملت ایران این بار از زبان وزیر خارجه!
اظهارات اخیر ظریف در دفاع از پیوستن ایران به گروه اقدام مالی FATF بلافاصله با عنوان «در ایران پولشویی گسترده انجام میشود»! به تیتر اول خبرگزاریهای آمریکایی و اروپایی و سایتهای خبری ضدانقلاب تبدیل شد که اشاره به چند نکته و مطالبه پاسخ ایشان ضروریست.
⚫️دیروز"1397/8/21" آقای ظریف در مصاحبه با یک سایت خبری و در دفاع از پیوستن ایران به گروه اقدام مالی FATF گفت: پولشویی در کشور ما یک واقعیت است و کسانی که هزاران میلیارد تومان پولشویی میکنند به راحتی دهها میلیارد هم برای مخالفت با پولشویی هزینه میکنند! ایشان در بخش دیگری از مصاحبه خود بدون آنکه از هیچ شخصیت حقیقی یا حقوقی نام ببرد ادعا کرد که آنها فقط در یک قلم ۳۰ هزار میلیارد تومان پولشویی کردهاند! اظهارات آقای ظریف بلافاصله با عنوان «در ایران پولشویی گسترده انجام میشود»! به تیتر اول خبرگزاریهای آمریکایی و اروپایی و سایتهای خبری ضدانقلاب تبدیل شد. درباره اظهارات دیروز آقای ظریف اشاره به چند نکته و مطالبه پاسخ ایشان ضروری است؛
۱- جناب ظریف! چرا دقیقا هنگامی که آمریکا و اروپا برای تصویب لوایح چهارگانه FATF در کشورمان یقه چاک میدهند و فشار میآورند، جنابعالی ایران اسلامی را به پولشویی گسترده متهم میکنید؟! جنابعالی در حالی که آمریکا اصرار داشت با ترساندن ملت از سایه جنگ اهداف خود را به ایران تحمیل کند، فرموده بودید آمریکا با یک بمب میتواند تمام تاسیسات نظامی ما را نابود کند! و با این اظهارنظر خود، آنهم از جایگاه وزیر امور خارجه به کمک آمریکا در تهدید نظامی علیه مردم وطنتان رفته بودید و نمونههای دیگری از این دست که تاکنون از جانب شما بیپاسخ مانده است!
۲- فرمودهاید در ایران هزاران میلیارد تومان پولشویی میشود و کسانی یا کسی در یک قلم ۳۰ هزار میلیارد تومان پولشویی کرده است! خب! چرا این پولشویان – به قول خودتان- صدها هزار میلیاردی را به مردم و مخصوصا به مراجع قضایی معرفی نمیکنید؟! اگر ادعایتان واقعیت دارد، خودداری شما از معرفی آنان خیانت به ملت و نظام و همدستی با پولشویان است! نیست؟!
۳- ممکن است بفرمایید که خودداری شما از معرفی کلانپولشویان به علت ترس از آنهاست! در این صورت وقتی جنابعالی از پولشویان در داخل کشور میترسید چه تضمینی هست که در انجام ماموریت خود در وزارت خارجه از کمترین تهدید دشمنان وحشت نکنید و منافع ملت و کشورتان را در پی این وحشت و ترس، بر باد ندهید؟!
۴- این چه دولتی است که در سیستم بانکی آن هزاران میلیارد پولشویی صورت میپذیرد و این سیستم بانکی توان کشف آن را ندارد و برای مقابله با آن باید به بیگانگان متوسل شود (پذیرش FATF)! آیا این اظهارنظر جنابعالی تخریب دولت و اعتراف به ناکارآمدی آن نیست؟! دولتی که خود یکی از اعضای اصلی آن هستید؟!
۵- آقای رئیسجمهور بارها اعلام کرده است که همه توان دولت را برای مقابله با مفسدان اقتصادی که پولشویی یکی از مصادیق آن است به کار میگیرد. آیا به رئیسجمهور اعتماد ندارید که عوامل هزاران میلیارد پولشویی را به ایشان معرفی نمیکنید؟! اگر به رئیسجمهور اعتماد ندارید در کابینه ایشان چه میکنید و اگر اعتماد دارید چرا پولشویان را معرفی نمیکنید؟!
۶- از چهار لایحه FATF، لایحه موسوم به مقابله با تامین مالی تروریسم CFT که اصلیترین آنهاست از سوی شورای نگهبان رد شده است. همان لایحهای که جنابعالی اصرار فراوانی بر تصویب آن داشتید. اکنون جای این سؤال است که آیا اظهارات نسنجیده جنابعالی متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به پولشویی برای تامین مالی تروریستها نیست؟! یعنی دقیقا همان که آمریکا و اسرائیل و اروپا همهروزه ایران اسلامی را به آن متهم میکنند! بیهوده نیست که اظهارات جنابعالی بلافاصله به تیتر اول رسانههای دشمن تبدیل شده و برایتان کف و سوت میزنند؟!
🖋حسین شریعتمداری
📤پاسخگویان
https://t.me/pasokhgoyan/11537
https://eitaa.com/pasokhgooyan/856
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/578