eitaa logo
پاسخ‌ سرای اصفهان
1.4هزار دنبال‌کننده
434 عکس
99 ویدیو
4 فایل
سرایی برای پاسخ به سوالات شما در موضوعات عقاید، اخلاق، احکام و مشاوره. وابسته به دفتر تبليغات اسلامی اصفهان💐 ارتباط با مدیر: @alijani110 ✅ فقه و احکام: @SALEHIAMIR ✅ مشاوره: @Maharat123 ✅ کلام و عقاید: @khameneieshQ ✅ اخلاق و تربیت: @islamic_ethic
مشاهده در ایتا
دانلود
🪴 عیدتان مبارک 🪴 🌲 آنچه در سفره ی هفت سین ایرانیان باستان بوده، سه ویژگی داشته است: 1⃣ با "سین" شروع شود. 2⃣ روئیدنی 3⃣ خوردنی 🌹 با این سه شرط: ◀️سرکه ◀️سبزه ◀️سماق ◀️سیب ◀️سمنو ◀️سنجد ◀️سیر سر سفره ی هفت سین، قرار داده می شود. ❇️ جالب این که، غیر از این هفت مورد (ظاهراً)، هیچ روئیدنی و خوردنی که با سین شروع شود، در لغت پارسی ، یافت نمی شود. ✍ جواد حیدری @pasokhsara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یقین(۱) رسیدن به هر مقام و منزلتی نیازمند پیش‌زمینه‌هایی است و تا انسان بستر مناسب را فراهم ننماید قادر نخواهد بود که قدم در آن مسیر بگذارد. برای ایمان انسان مؤمن، درجات متعدد و مراتب گوناگونی وجود دارد. یکی از بالاترین مقام‌ها و منزل‌ها برای اهل ایمان مرتبهٔ یقین است. مؤمن رنگ یقین را نخواهد دید مگر اینکه تمام تلاش خویش را در جهت ترک گناه و دوری از رذایل و تقویت فضائل اخلاقی به کار گیرد. انسان برای حفظ ایمان خویش به دو عامل نیازمند است: یکی شناخت و دیگری انگیزه. هرچقدر شناخت انسان بیشتر شود، انگیزه‌اش نیز افزون می‌شود و به‌تبع آن درجهٔ ایمانش بالاتر می‌رود. یقین داشتن از مقولهٔ شناخت است و در روایات به‌عنوان یکی از ستون‌های عبادت از آن یادشده است. یقین اعتقاد و باور محکم و استواری است که مطابق با حقیقت باشد و به‌هیچ‌وجه امکان زوال و احتمال خلاف در او راه ندارد. مراتب یقین برای یقین مراحل و مراتبی وجود دارد. در رابطه با یقین سه مرتبه ذکرشده است که عبارت‌اند از: علم‌الیقین، عین‌الیقین و حق الیقین اولین مرحله برای اینکه انسان از گذرگاه شک عبور نماید و به‌یقین برسد مطالعه و تحقیق و تفکر است. هر کس متناسب با توانمندی خویش می‌تواند از طریق تحقیق و تفکر به معرفت برسد و این‌گونه ذهن خود را از شبهات پاک نماید. انسان مؤمن پیش از اینکه بخواهد ایمان خویش را تقویت کند باید از پل یقین رد شود. تا وقتی انسان نسبت به وجود خدا و حقیقت آفرینش مشکوک باشد نمی‌تواند ادعای ایمان نماید. در حقیقت انسان در این مرتبه به‌واسطه تفکر درمی‌یابد که خدایی هست. این مرتبه پایین‌ترین مرتبهٔ یقین یعنی علم‌الیقین است. حصول این مرتبه از یقین جز به کمک دانش و علم و استدلال و منطق میسّر نیست و به همین دلیل آن را یقین نظری و علمی می‌نامند. ادامه دارد... @pasokhsara
19.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️آیا در انجام کارها، داشته باشیم یا خیر ⁉️ 🎤 ✅ آیدی دریافت سوالات دینی👇👇 @khameneieshQ کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تحول وانقلاب درونی باسلام وتبریک سال نو در لحظه تحویل سال دعای یا مقلب القلوب را میخونیم ولی چقدر درموردش فکر میکنیم و چقدر به سمتش میریم؟ انقلاب درونی تنها راهیست که انسان را به آرامش درونی ، آزادی روح وروان وباعنایت خداوند به قرب الهی می رساند.واین در اولین گام مستلزم خودشناسی است.تا ابتدا خود را نشناسیم نمیتوانیم از تحول و انقلاب درونی صحبت کنیم واین بارزترین نوع جهل است. وکسی که بگوید فردا خود راخواهم شناخت هرگز خود رانخواهد شناخت دردنیا ثروتمندان از انقلاب میترسند.ما نیز از نظرروانی ثروتهای زیادی را برای خود انباشته کرده ایم بنا براین همانقدر از تحول وانقلاب درونی می هراسیم که یک ثروتمند از انقلاب بیرونی. @pasokhsara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یقین(۲) دومین مرتبهٔ یقین، عین‌الیقین است. منظور از عین‌الیقین این است که انسان بعد از مرحلهٔ اول و کسب شناخت و معرفت از طریق تقویت ایمان به مرتبه‌ای می‌رسد که علاوه بر دانستن حقایق، به دیدن حقایق نیز نائل می‌گردد. نام دیگر این مرتبه یقین قلبی و شهودی است و راه رسیدن به آن تزکیه و تهذیب نفس می‌باشد. از رسول خدا (ص) نقل است که: «اگر نبود شیاطینی که اطراف دل‌های بنی‌آدم را احاطه کرده‌اند، آن‌ها حقایق ملکوت آسمان‌ها و زمین را مشاهده می‌نمودند». یعنی گناه و رذایل اخلاقی مانع رسیدن به مقامات معنوی،‌ ازجمله یقین می‌شود و برای رهایی از گناه باید قدم در مسیر تهذیب و پاک‌سازی روح از رذایل نهاد. ادامه دارد... @pasokhsara
⭕️ یکی از مبانی مشترک در معنویت های جدید، چاکرا هست.(chakra) 🔻چاکرا، ریشه در آیین های شرقی و از باورهای هندوئیسم است. 🔺اعتقاد هندوها این است که هر کدام از هفت چاکرا، به یکی از خدایان هندوئیسم مرتبط است و از آن ها انرژی مثبت می گیرند. ⚡️ در این میان، برخی بر آن شده اند تا بحث چاکرا را با معارف اسلامی آشتی داده و بدینوسیله درمانگری گرده و مشکلات را حل کنند. 💥 اما سوال مهم و تذکر جّدی به جوانان و نوجوانان عزیزم این است: 1⃣ چه پژوهش علمی و معتبر در دنیا، چاکرا را به رسمیت شناخته و آن را ثابت می کند؟ 2⃣ چه آیه و روایتی در منابع دینی ما، از مقوله ی چاکرا سخن به میان آورده است؟ 3⃣ کدام عالِم دینی و متفکر اسلامی و در چه منبع معتبری از چاکرا صحبت کرده است؟ ⛔️ انتظار می رود، مرزبانان دین و دغدغه مندان فرهنگی، با تقویت مبانی اعتقادی و فکری آحاد جامعه، از سودجی برخی از افراد و افکار التقاطی، جلوگیری کرده و در برابر تهاجمات فرهنگی و آموزه های خطرناک معنویت های نوین، روشنگری کنند. ❌نتیجه اینکه: مفاهیمی چون چاکرا، تناسخ، کندالینی، یوگا، ریشه در هندوئیسم داشته و هیچ دستاورد علمی و عقلی و شرعی، از این مفاهیم پشتیبانی نمی کند و نباید از مدعیان این مفاهیم، در هر لباس و کسوتی تبعیت کرد. ✍ جواد حیدری @pasokhsara