eitaa logo
پاتوق اندیشه
233 دنبال‌کننده
325 عکس
942 ویدیو
21 فایل
🔴در این کانال مباحث اعتقادی، اخلاقی، سیاسی و مشاوره بارگذاری خواهد شد. 🔻میتوانید سوالاتتان را به آیدی زیر ارسال کنید. ارتباط با مدیر کانال: @farghelit29
مشاهده در ایتا
دانلود
( ادامه پست قبل 🔻🔻🔺🔺) 🔶 نکته: تحقق چنین مبارزه هایی در مغرب زمین به خاطر زمینه هایی بود که در این خصوص وجود داشته مثلاً: «زمینه های در بعد نظری» 🔹 از بعد نظری، زن همان انسان درجه دوم است لذا ارسطو زن را همان «مردناکام» می دانست لذا سزاوار شرکت در امور اجتماعی نیست. 🔹 کلیسا ها و عالمان دینی در کلیسا زنان را «موجود درجه دوم» قلمداد می کردند و طبق کتاب مقدس خود، عامل اصلی گناه اولیه حضرت آدم را «حوا» می دانستند و یا برخی مواقع زن را مخلوق ناقص خداوند می دانستند. «زمینه های در بعد عملی» در این زمینه نیز حق مالکیت و ارث و حق رای و حق حضانت فرزند از زنان گرفته شده بود. 🔹موج های سه گانه فمنیسم🔹 جامعه شناسان فمنیسم را به لحاظ تارخی بودن به سه موج تقسیم نموده اند که هر موجی ویژگی ها مختص به خود را داشته است: 🔅موج اول: با تحقق انقلاب صنعت در اروپا و نیاز به نیروی کارارزان در کارخانجات، جایگاه زنان را به لحاظ اجتماعی رشد کرد ولی مشکلات فراوان در محیط کار و اسیب پذیری زنان در در کنار خانه داری نارضایتی هایی را در پی داشت و جنبش فمنیسم از این فرصت استفاده کرده و توانستند «حق رای و مشارکت» سیاسی را برای زنان تثبیت کنند که این اتفاق به اواخر قرن بیستم بر می گردد لذا دولت آمریکا در سال 1920م چنین حقی را برای زنان در پارلمان خود تثبیت نمود . بعد از ان فمنیسم یک توقف و افولی داشت تا موج دوم صورت گرفت. 🔅موج دوم: که به دهه 70 قرن بیستم می رشد که رهبر این نحله اقای «سیمون دوبوار» فرانسوی بود که جنبه فمنیسم قائل به برابری زنان با مردان در تمام مسائل اجتماعی و روانی و فرهنگی بودند که اقای «دوبوار» دو مبنای فکری را در کتاب خود بنام «جنس دوم» مطرح می کند که عبارت است از: 1️⃣ ریشه ظلم و تبعیض نسبت به زنان ریشه در نقش هایی است که زنان برای خود انتخاب کردند مثل همسر داری، مادر بودن و ...و زنان با قبول این نقش ها و انفعال پذیری خود، زمینه تسلط مردان بر زنان را هموار می کند. 2️⃣ قانون اجتماعی چنین است که هر موجود با شعوری با پاسخ و واکنش به «عوامل و محرکات بیرونی»، هویت خود را تعیین می کند. 🍂«دوبوار» بعد از بیان دو مبنای فوق تنها راه حل برون رفت زن از ظلم و تبعیض را خارج شدن زن از انفعالی بودن و قبول نقش هایی مثل همسر داری و مادر بودن است لذا شعار فمنیسم ها در این موج از تاریخ این بود که «هیچ کس زن به دنیا نمی آید بلکه زن می شوند» لذا در این دوره زنان تشویق به فاصله گرفتن از ازدواج و قبول نقش های مادری شدند. ( ادامه در پست بعدی 🔻🔻🔺🔺)
( ادامه پست قبل 🔺🔺🔻🔻) 🔅موج سوم: در این موج که تا به الان نیز ادامه دارد به این نتیجه رسیدند که ریشه و منشا ظلم و تبعیض نسبت به زنان، به «فرهنگ مردم سالاری» است که «جهان» به عنوان یک فرهنگ قبول نموده است وراه نجات از این ظلم این است که باید جهان را از نگاه زنان تفسیر نمود و لذا فمنیسم به قاعده «زنانه نگر» مطالعه و تحقیقات خود را شروع کرد و رشته خاصی را در این زمینه ابداع نمود مثل: معرفت شناسی فمنیسمی- اخلاق فمنیسمی- فلسفه سیاسی فمنیسمی و الهیات فمنیسمی و ... 📖فمنیسم اسلامی📖 این نحله قائلند که اولا: باید شرایط منطقه ای و خصوصیات فرهنگی ملل مختلف را لحاظ نمود. ثانیا: فمنیسم دارای این قابلیت از انعطاف پذیری است که می توان آن را با عقاید دینی متناسب دانست و عین حفظ مبانی فمنیسمی، در کنار آن دین را هم حفظ نمود و قائل است که اسلام با نگرش فمنیسمی نیز قابل قرائت و تفسیر می باشد. 🔶 نکته: تحقق فمنیسم در دل اسلام، نوعی پارادکس و نوعی متناقض نمایی در پی دارد چون مبنای اصلی فمنیسم هم سکولار می باشدیعنی تفکیک حوزه دستورات دینی از متن جامعه. 🔻ملاحظات🔺 🍃نقاط مثبت فمنیسم🍃 دادن حق مالکیت و مشارکت سیاسی و اجتماعی به زنان ودادن حق حضورزنان در عرصه علمی و اقتصادی و جلوگیری از برخی تبعیض های ناروا 🌾نقاط منفی فمنیسم🌾 متاسفانه با خاطر افراطی گرایی و نادیده گرفتن مرزها نسبت به واقعیت زیست شناسی و روان شناختی زنان، این تفکر، پیامد های منفی در پی داشته است که قسمتی از آن عبارت است از: 1️⃣ فروپاشی نهاد خانواده: چون نتیجه چنین تفکری یعنی - تحقق ازدواج های نامشروع و تولید نسلی نامشروع - تحقق طلاق های مکرر و تحقق فرزندان «تک والد» - زایمان درسنین بالا به خاطر فناوری تولیدی. - تحقق مادران میانجی(مارانی که با قبول نطفه، اجاره دوران بارداری برای فرزندان دیگران می شوند). - تحقق کودکان سرراهی - اشتغال والدین و گریز از مسئولیت عاطفی و تربیتی. - پرورش نسلی آسیب پذیر و خشونت گرا و غیر اخلاقی و ناهنجار. ( ادامه در پست بعدی 🔺🔺🔻🔻)
( ادامه پست قبل 🔻🔻🔺🔺) 2️⃣ انکار ارزشها و هنجارهای اخلاقی که موجب رواج فساد، فحشا و بی بندباریهای اخلاقی می شود مثلا تحقق سکس و استفاده ابزاری از زنان در تبلیغات و استفاده از صدای زنان در تبلیغات تجاری و سیاسی نوعی بردگی زنان و تحقیر شخصیت انها است. 3️⃣ پرداختن یک سویه به برخی ارزش های از دست رفته زنان که منجر به غفلت از دیگر ارزش های اصلی فعال زنان و خاموش نمودن آنها می شود مثلا بالنده کرده نقش سیاسی و اقتصادی زنان به قدری که نقش همسرداری و مادری انها تحت الشعاع قرار گرفته و مورد غفلت قرار می گیرد. 4️⃣ خود شکست فمنیسم، یکی از اهداف سرمایه داران بوده است چون در سایه شکست این تفکر، تورم فروپاشی خانواده ها به اوج خود خواهد رسید لذا طبق آمار های سازمان های بین المللی، زنان فقیرترین افراد جامعه بشری هستند که از سویی دسترسی به سرمایه را از دست داده اند و از سوی دیگر با از دست دادن کانون خانواده، از امتیازات خانواده هم محروم می باشند. 5️⃣ تحقیر نقش مادری، باعث اسیب پذیری نهاد جامعه و زیاد شدن مسئولیت های اجتماعی زنان و پایین آمدن نرخ رشد در بسیاری از جمعیت های غربی است لذا بحران کمبود جمعیت زائیده همین تفکر است. گروه تخصصی «پاتوق اندیشه» https://eitaa.com/joinchat/2461204566C2bcbc254c2 @patoghandisheh99 🔅🍂🔅🍂🔅🍂🔅🍂🔅🍂🔅🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅🍃🔅🍃🔅🍃🔅🍃🔅🍃🔅🍃 🔶 پرسش :چرا امام زمان(ع) روز جمعه ظهور خواهند کرد؟ ✍️پاسخ: 📖در بعضي از روايات اشاره شده است كه ظهور در روز جمعه واقع مي‌شود. در روايتي از امام صادق(ع) نقل شده است: 🌾قائم ما اهل بيت، در روز جمعه ظهور مي‌كند. و در برخي از روايات روز شنبه به عنوان روز ظهور ذكر شده است. 🌾در روايتي از امام باقر(ع) نقل شده است: قائم(ع) در روز شنبه كه روز عاشورا است قيام مي‌كند.برخي از محققين گفته اند كه ممكن است اين دو روز به دو مرحله از قيام حضرت اشاره داشته باشد. و برخي روايت روز جمعه را از لحاظ سند آن معتبر تر دانسته اند. 🔻پس در مورد «روز ظهور» روايات مختلفي وجود دارد؛ برخي روز جمعه، بعضي روز شنبه و در بعضي ديگر روز عاشورا به عنوان روز ظهور مطرح شده است.البته بعضي از روايات قابل جمع است، براي مثال روز عاشورا روز شنبه هم باشد؛ 🌾چنان كه در روايتي از امام باقر(ع) نقل شده است: «كأني بالقائم يوم عاشورا يوم السبت قائماً بين الركن و المقام»؛ «گويا قائم را مي‌بينيم روز عاشورا ـ كه روز شنبه است ـ بين ركن و مقام ايستاده است».(بحار الانوار، ج52، ص29، ج30). 🔹شاید علت ظهور امام زمان در روز جمعه شرافت این روز در بین دیگر ایام هفته باشد. 📖از برخی روایت استفاده میشود چون پیامبر اكرم(ص) از نظر زمانی جلوتر از همه معصومان(ع) هستند، شنبه به او تعلق دارد و حضرت امام عصر(عج) عقبتر از همه است، لذا جمعه به او تعلق دارد. چون روز جمعه متعلق به آن بزرگوار است و روز بزرگی میباشد، ظهور حضرت در آن روز اتّفاق میافتد. 🍃سیّد بن طاووس در كتاب جمال الأسبوع گفته است: ابن بابویه(ره) به طور مستند از شخصی به نام سقربن ابی دلف روایت كرده است: وقتی متوكّل عباسی، حضرت امام علی النقی(ع) را به سامرا طلبید و او را زندانی كرد رفتم كه حضرت را زیارت كنم. عرض كرد: از رسول خدا(ص) روایت شده است: یابن رسول اللَّه لا تعادوا الأیّام فتعادیكم؛ با روزها دشمنی نكنید كه با شما دشمنی خواهند كرد. معنای این حدیث را نفهمیدیم. لطفاً راهنمایی ام كنید. 🔺حضرت فرمود: مراد از ایّام ما هستیم. شنبه به اسم حضرت رسول خدا است. یكشنبه امیرالمؤمنان. دوشنبه حسن و حسین(ع). سه شنبه به امام سجّاد و امام باقر و امام صادق(ع). چهارشنبه امام موسی كاظم و حضرت رضا و حضرت امام جوادالائمه و خود من. پنجشنبه به فرزندم امام حسن عسكری(ع) و جمعه متعلق به فرزند فرزندم حضرت مهدی امام زمان(عج) است.(محدث قمی، مفاتیح الجنان، ص 97، انتشارات نبوی) گروه تخصصی «پاتوق اندیشه» https://eitaa.com/joinchat/2461204566C2bcbc254c2 @patoghandisheh99 🔅🍃🔅🍃🔅🍃🔅🍃🔅🍃🔅🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹🔺🔹🔺🔹🔺🔹🔺🔹🔺🔹🔺 🔵 پرسش : چطوری میشه چشم شوری رو درمان کرد و از شرش خلاص شد؟ 😔 باورتون میشه گاهی مواقع خودمم چشم میزنم😭😭 ✍پاسخ: ✅در روايات وارد شده که پيامبر براي امام حسن و امام حسين (ع) از »رقيه« گرفت و اين دعا را خواند: «أعيذ کما بکلمات التامة و أسماء اللَّه الحسني کلّها عامة، مِن شر السامة و الْهامة، و مِن شرِّ کل عينٍ لامة، و مِن شر حاسدٍ إذا حسد؛ 🔶شما را به کلمات تامه و اسماي حسناي خداوند از شر مرگ و حيوانات موذي و هر چشم بد و حسود آن گاه که حسد ورزد ميسپارم«. (۱) 🌾حضرت امام صادق (ع) فرمود: «هرگاه بخواهيد با هيأتي آراسته و چشمگير از خانه بيرون رويد، معوذتين (قل اعوذ برب الفلق... و قل اعوذ بربّ النّاس...) را بخوانيد تا چشمي در شما اثر نکند». (۲) و در حاشيه کتاب مفاتيح الجنان، ادعيه چندي ذکر شده است. 🔅گرچه بيشتر راه هاي مقابله با چشم زخم دعاهاي وارده است. ولي صدقه هم چون دفع بلا مي کند حتما موثر است روايت داريم:👇👇👇 🌾امام باقر عليه السلام فرمودند : « إِنَّ الصَّدَقَةَ لَتَدْفَعُ سَبْعِينَ عِلَّةً مِنْ بَلَايَا الدُّنْيَا مَعَ مِيتَةِ السَّوْءِ إِنَّ صَاحِبَهَا لَا يَمُوتُ مِيتَةَ سَوْءٍ أَبَدا؛ (۳) صدقه 70بلا از بلاهاي دنيا و مرگ بد را برطرف مي کند به درستي صاحب صدقه هرگز به مرگ بد نمي ميرد». 📚 منابع : ۱. عروسى حويزى عبد على بن جمعه، تفسير نور الثقلين، انتشارات اسماعيليان - قم، چاپ چهارم، 1415 ق، ج 5، ص 400. ۲. علامه مجلسى، بحار الأنوار، 110 جلد، مؤسسة الوفاء بيروت - لبنان، 1404 هجرى قمرى، ج92 ، ص 133. ۳. همان، ج 93، ص 135 . گروه تخصصی «پاتوق اندیشه» https://eitaa.com/joinchat/2461204566C2bcbc254c2 @patoghandisheh99 🔺🔹🔺🔹🔺🔹🔺🔹🔺🔹🔺🔹
👁️🗯️👁️🗯️👁️🗯️👁️🗯️👁️🗯️👁️🗯️ ◻️ پرسش :چرا چشم بعضی اشخاص شور است؟ ✍️ پاسخ : در بعضی چشم ها اثر مخصوصی است که وقتی با اعجاب به چیزی بنگرند، ممکن است در آن تحولاتی منفی و مخرّب ایجاد کند. این نگاه خیلی از مردم است. گر چه این مسئله از نظر عقلی امر محالی نیست، ولی توجیه علمی معتبری تا کنون برای آن ذکر نشده. 🔶 البته روایت " العین حق" گرچه در کتب درجه یک حدیثی نیامده، ولی در کلمات قصار امیر مؤمنان در نهج البلاغه و در بعض کتب روایی دیگر هم آمده (۱) 🔅روایات دیگری به این مضمون که همه می تواند به این معنا حمل شود که چشم زخم زدن افراد حسود حق است. زیرا وقتی زیبایی و نعمت و خوبی دیگری را ببینند، نمی توانند تحمل کنند و حسد و کینه و عداوتشان آنان را به توطئه چینی وامی دارد که چه بسا تا ریشه کنی فرد پیش می روند و این حقیقتی است انکار ناپذیر و به همین جهت هم دعا و تعویذ و استعاذه برای این موارد به وفور وارد شده است. 🔺 نکته :اما این روایات دلالت صریح و قطعی بر تاثیر خود چشم و نیروی فوق العاده و ضربه زننده در بعض چشم ها ندارند. 🔹در روایتی آمده: جبرئیل"رقیه" و تعویذی برای رسول خدا آورد که این جمله بود: "بِسْمِ اللَّهِ أَرْقِیکَ مِنْ کُلِّ عَیْنِ حَاسِدٍ اللَّهُ یَشْفِیک"= به نام خدا تو را در پناه خدا قرار می دهم از شر هر چشم حسود تا خدا از آن شفا و امنت بدهد. (۲) 🌾رسول خدا فرمود: استعینوا علی امورکم بالکتمان فان کل ذی نعمه محسود (۳) با کتمان و پوشاندن نعمت هایتان (از آدم های بی ظرفیت و کم ظرفیت) کارتان را پیش برید. زیرا هر نعمت داری مورد حسادت است. حضرت یعقوب به تعلیم خدایی می دانست وقتی افراد بخصوص آدمیان کم ظرفیت ۱۱ برادر قوی هیکل و خوش فرم و...را با هم ببینند، حسادتشان گل می کند و آنها را چشم زخم می زنند و برای از بین بردن وحدت و اجتماع آنها توطئه می نمایند و... از این رو فرزندان را سفارش کرد که به گونه ای عمل کنند که از این مهلکه در امان باشند. محسود بودن فرد نعمت دار و مورد توطئه و حقد قرار گرفتن او، در روایات تصریح شده و به پناه بردن به خدا و تلاوت سوره های "معوذتین"(قل اعوذ برب الفلق و قل اعوذ برب الناس) و ذکر های "لا حول و لا قوه الا بالله" و دعاهایی دیگر توصیه شده است(۴). نوشتن این اذکار و سوره ها و همراه داشتن آنها نیز مؤثر است. (۵) در بعض روایات اهل سنت آمده که افرادی می خواستند پیامبر را چشم کنند و از کسانی که به چشم کردن معروف بودند برای این مقصود کمک بگیرند که آیه " و ان یکاد ..." نازل شد و پیامبر را امان داد (۶). 🍃با توجه به این روایات و روایات گذشته، چه چشم زخم به معنای مشهور (تأثیر مرموز چشم ها)وجود داشته باشد و چشم هایی بتوانند چنین ضررهایی بزنند یا نه معنایش چشم های حسود باشد که به توطئه چینی می پردازند، در هر دو حال نوشتن این آیه و همراه داشتن آن برای در امان ماندن از چشم زخم معمول شده است و اگر با اعتقاد به قرآن و توسل به آن باشد، خوب می باشد. 👁️شخصی هم که احساس می کند چشمش شور است، این شخص از نظر اسلام گناهی مرتکب نشده است و برای این که به گناه و حسد نیفتد و به دیگران ضرر نزند و از عذاب وجدان هم در امان باشد، به دستورات معصومین عمل کند. رسول الله(ص) قال : العین حق فمن أعجبه من أخیه شئ فلیذکر الله فی ذلک فإنه إذا ذکر الله لم یضره(۷) 🌾رسول خدا فرمود: چشم حق است و هر گاه چیزی از دیگری تو را به تعجب واداشت، خدا را یاد کن تا به او ضرر نرسد. 🔺امام صادق(ع) فرمود: چشم حق است و تو از آن بر خودت و دیگران در امان نیستی پس هرگاه از چشم زخم زدن ترسیدی، سه بار بگو: ما شاء الله لا قوة إلا بالله العلی العظیم.(٨) من أعجبه من أخیه شئ فلیبارک علیه، فإن العین حق. (۹) 🌾و باز امام صادق(ع) فرمود: چشم حق است و هر گاه چیزی از دیگری تو را به تعجب واداشت، برای او طلب برکت کن. دقت بفرمایید خیلی از این موارد بر اساس اتفاق است برای همه هم پیش می آید، اما خدا نکند کسی در این مساله حساس و وسواس شود همیشه خود را ملامت و سرزنش کرده و احساس می کند حادثه اتفاق افتاده به خاطر تعریف ایشان بوده در حالی که این طور نیست. بهترین راه درمان این وسوسه و توهم بی تفاوتی است. 📚 منابع : ۱. سید رضی، نهج البلاغه، ص ۵۴۶؛ طبرسی، مکارم الأخلاق، شریف رضی، ص ۳۸۶؛ ابن سابور زیّات، طب الأئمة،ص ۱۲۱. ۲. علامه مجلسی، بحار الانوار، ج ۶۰، ص ۷ . ۳. ابن شعبه حرانی، تحف العقول، ص ۴۸. ۴. علامه مجلسی، همان، ج۶، ص ۱۸- ۲۶. ۵. همان، ج ۶۰، ص ۲۶. ۶. بیضاوی، أنوار التنزیل و أسرار التأویل، ج ۵، ص ۲۳۸. ۷. طب الأئمة، ابن سابور الزیات، ص ۱۲۱. ۸. مکارم الأخلاق، الشیخ الطبرسی، ص٣٨۶ ٩.همان گروه تخصصی «پاتوق اندیشه» https://eitaa.com/joinchat/2461204566C2bcbc254c2 @patoghandisheh99 👁️🗯️👁️🗯️👁️🗯️👁️🗯️👁️🗯️👁️🗯️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◻️🔅◻️🔅◻️🔅◻️🔅◻️🔅◻️🔅 🎯اهداف عرفان های کاذب👇👇👇 🏳رسیدن به عرفان و سیر و سلوک🏳 ✍این هدف در عرفان های کاذب، به شکلی مطرح می شود که گویا از راه آنها بدون تلاش و کوشش و علم و دانش و بدون زحماتی که اهل سیر و سلوک می کشند، می توانید به نتیجه برسید. آنها نوعی رانت خواری معنوی را پیش می کشند و می خواهند راه میانبر یا بهتر است بگوییم زیرآبی رفتن عرفانی را آموزش دهند. 🗯️نمونه : عرفان حلقه 🏳دوم، رسیدن به قدرت های ماورائی ✍برخی از عرفان های کاذب مدعی هستند که می توانند شما را به قدرت های خارق العاده برسانند، مثلا درمانگری ، برون فکنی روح از بدن، اطلاع از امور پنهان، یا دیدن و شنیدن مسائل عجیب و غریب، بیرون کردن جن از کالبد خود یا دیگران و.... این دسته از شبه جنبش های معنوی را «فراروانشناختی» می نامیم. 🗯️نمونه : عرفان حلقه و یوگای پیشرفته 🏳سوم، بهبود وضعیت روانی و رفتاری ✍این دسته از شبه جنبش های معنوی که می توانیم آنها را روانشناختی بنامیم، بر اساس مطالب شبه علمی که نه در روانشناسی علمی مورد تأیید است و نه در علوم دیگر و نه از نظر عرفان و علوم دینی قابل قبول است، مدعی می شوند که می توانند به شما کمک کنند تا به آرامش، شادی، موفقیت، بهبود روابط بادیگران، جذابیت و .... برسید. البته طبیعی است که در بین تکنیک ها و راهکارهایی که ارائه می دهند، مواردی هم هست که تا حدودی اثربخش است و می تواند پوشش دهنده و توجیه کننده ادعاهای واهی معنوی آنها باشد. نمونه : قانون جذب. 💠در معنویت حقیقی هدف اصلی شکوفایی استعداد نامحدود روح است. استعدادی که فقط در ارتباط با خداوند شکوفا می شود و نتایجی نظیر سلامتی، شادی، آرامش، نیرومندی و قدرت اراده، موفقیت، جذابیت و .... را به دنبال دارد. این همه هیچ گاه هدف معنویت حقیقی نیست، اما دستاوردها و نتایجی است که در اثر زندگی معنوی به دست می آید. گروه تخصصی «پاتوق اندیشه» https://eitaa.com/joinchat/2461204566C2bcbc254c2 @patoghandisheh99 🔅◻️🔅◻️🔅◻️🔅◻️🔅◻️🔅◻️
🔅◻️🔅◻️🔅◻️🔅◻️🔅◻️🔅◻️ 🗯️قانون_جذب در عرفان های کاذب یکی از نکات قابل توجه در نظریه قانون جذب، خود متناقض بودن آن است. قانون جذب مدعی است، انسان به هرچه فکر کند و آن را به خوبی تصور و محور افکار خود قرار دهد، جذب می‌شود. «هر چیز را در ذهنت مجسم کنی، آن‌را در دست‌هایت خواهی داشت.» منبع؛ راز، ص 22 یعنی کائنات که مروجین این قانون از او یاد می‌کنند مانند غول_چراغ_جادو عمل خواهد کرد و وظیفه‌ی خود را برآوردن آرزو‌های انسان‌ها می‌داند. سال‌هاست که طرفداران این نظریه صدها کتاب درباره‌ی این قانون نوشته و هزاران سخنرانی برای تبلیغ آن اجرا کرده‌اند. اما تنها مشکل بنیان‌گذاران و مروجان این نظریه، اثبات علمی آن است و به آن همیشه فکر می‌کنند. حال سؤال این است چرا راه حل اثبات این نظریه هنوز جذب نشده است؟ چرا کائنات راه اثبات این نظریه را در اختیار آنان قرار نمی‌دهد؟ 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 🔹مفهوم آمال «زیاده‌روی در خیال¬پردازی و داشتن آرزوهای دراز» است. 🔸آمال دور و دراز انسان را خیال‌پرداز، گسسته از واقعیات و سست و بی تحرك می كند و نوعی لذت خیالی موهوم را به انسان می چشاند که انگیزۀ او را برای حرکت و سخت کوشی از بین می برد. 🔻یكی از مهمترین عوامل موفقیت‌های اقصادی مهار آمال و آرزوهای دراز و‌ پرهیز از زیاده‌روی در خیال پردازی است و 《كسی كه از آرزوهای دراز كمك بگیرد فقیر و نیازمند می شود》 (میزان الحکمه، حدیث 7308) 🔺قانون جذب و طلبکاری از خدا ✍یکی از آموزه‌های عرفان‌های دروغین نوظهور، تکیه بر قانون_جذب است. بدین‌سان که آنگاه که چیزی را طلب کنی، طبق این قانون به آن خواهی رسید. «در تئوری راز، اگر از خدایی نام برده شده‌، نه خدای معرفی‌شده در اسلام، بلکه خدایی است که تحت فرمان انسان و خودِ انسان، خالق آرزوهای خویش می‌باشد. در چنین جریانی است ‌که مخاطبان، انسان‌هایی طلبکار و مطالبه‌گر می‌شوند و خضوع و خشوع بنده نسبت به خدا و رابطه‌ عبد و مولایی، معنا نخواهد داشت».(1) 📖1. شریفی‌دوست، حمزه،‌ کاوشی در معنویت‌های نوظهور، ص319. گروه تخصصی «پاتوق اندیشه» https://eitaa.com/joinchat/2461204566C2bcbc254c2 @patoghandisheh99 ◻️🔅◻️🔅◻️🔅◻️🔅◻️🔅◻️🔅
◻️🔅◻️🔅◻️🔅◻️🔅◻️🔅◻️🔅 ✝️تلفیق مسیحیت و قانون جذب در آثار «کاترین پاندر»👇👇👇👇 ✍️هرچند کاترین پاندر در کشور ما بیشتر در زمره نویسندگان قانون جذب و روان‌شناسی مثبت شناخته می‌شود اما تمرکز وی بر مبانی اعتقادی مسیحیت و اذعانش بر مقام معنوی خویش به عنوان یک کشیش که بدان افتخار می‌کند، حساب وی را از سایر نویسندگان و شخصیت‌های این حوزه جدا می‌کند. این مسئله‌ای است که وی در کلیه آثار و سخنرانی‌های خود بدان اشاره و اذعان داشته و حتی دستاویزی برای کسب وجهات و اعتبار بیشتر قرار داده‌است. 🔹بدیهی است، مردم به کسوت و ردای روحانیت و هر آنچه رنگ و بوی مذهبی داشته باشد، گرایش و اعتماد بیشتری دارند. این امر درخصوص مخاطبان غربی، با عنایت به کثرت مسیحیت، کاملاً طبیعی بوده و در میان سایر مخاطبان نیز –صرف‌نظر از جایگاه مقبول دین مسیحیت در سراسر جهان- با توجه به زیرکی پاندر در گره زدن مبانی به آموزه‌های عرفانی شرقی-غربی و جنبه فرامذهبی بخشیدن به آن‌ها قابل توجیه است. 💸در بررسی آثار پاندر، آنچه در نخستین نظر به چشم می‌آید، تمرکز بر روش‌های توانگری و کسب حداکثر رفاه و ثروت است؛ همان کمال مطلوب و مورد نظر نظام سرمایه‌داری حاکم بر غرب که با توجه به خوی سلطه‌گرای‌اش سعی در گسترش آن در سراسر جهان دارد. تبلیغات رسانه‌ای فراوان حاکمان سرمایه‌داری، موفقیت‌هایی نیز -دست‌کم در غرب- داشته که شاهدش همین استقبال جهانی از کتب افرادی چون پاندر است. 🔸از طرفی، خلأهای معنوی اجتناب‌ ناپذیر این نوع سبک زندگی و سردرگمی‌ های روزافزون بشر امروزی، می‌طلبد که رنگ و بویی از معنویت، چاشنی کار گردد تا نتایج مورد نظر هرچه بهتر تحقق یابند و این همان ترفند مورد نظر کارتین پاندر -و دیگر هم‌قطارانش- در آثارش است؛ لباسی از معنویت و عرفان و باطنی کاملاً مادی‌گرا. این‌گونه است که اغلب کتاب‌های وی با‌ عناوین دهان‌پرکنی با مضمون دعا، شفا، عشق، محبت و خیرخواهی و... نامگذاری شده‌اند: «قدرت دعا، قانون توانگری، قدرت شفا، از دولت عشق و...». گروه تخصصی «پاتوق اندیشه» https://eitaa.com/joinchat/2461204566C2bcbc254c2 @patoghandisheh99 ◻️🔅◻️🔅◻️🔅◻️🔅◻️🔅◻️🔅