فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یا باب الحوائج یا موسی بن جعفر
اسْتَأْذَنَ إِبْرَاهِيمُ الْجَمَّالُ عَلَى أَبِي الْحَسَنِ عَلِيِّ بْنِ يَقْطِينٍ الْوَزِيرِ فَحَجَبَهُ، فَحَجَّ عَلِيُ بْنُ يَقْطِينٍ فِي تِلْكَ السَّنَّةِ، فَاسْتَأْذَنَ بِالْمَدِينَةِ عَلَى مَوْلَانَا مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ (علیهما السلام) فَحَجَبَهُ، فَرَآهُ ثَانِيَ يَوْمِهِ، فَقَالَ عَلِيُّ بْنُ يَقْطِينٍ: يَا سَيِّدِي، مَا ذَنْبِي؟ فَقَالَ: حَجَبْتُكَ لِأَنَّكَ حَجَبْتَ أَخَاكَ إِبْرَاهِيمَ الْجَمَّالَ، وَقَدْ أَبَى اللَّهُ أَنْ يَشْكُرَ سَعْيَكَ أَوْ يَغْفِرَ لَكَ إِبْرَاهِيمُ الْجَمَّالُ، فَقُلْتُ: سَيِّدِي وَمَوْلَايَ، مَنْ لِي بِإِبْرَاهِيمَ الْجَمَّالِ فِي هَذَا الْوَقْتِ ـ وَأَنَا بِالْمَدِينَةِ، وَهُوَ بِالْكُوفَةِ ـ؟ فَقَالَ: إِذَا كَانَ اللَّيْلُ فَامْضِ إِلَى الْبَقِيعِ وَحْدَكَ مِنْ غَيْرِ أَنْ يَعْلَمَ بِكَ أَحَدٌ مِنْ أَصْحَابِكَ وَغِلْمَانِكَ، وَارْكَبْ نَجِيبًا هُنَاكَ مُسْرَجًا.
قَالَ: فَوَافَى الْبَقِيعَ، وَرَكِبَ النَّجِيبَ، وَلَمْ يَلْبَثْ أَنْ أَنَاخَهُ عَلَى بَابِ إِبْرَاهِيمَ الْجَمَّالِ بِالْكُوفَةِ، فَقَرَعَ الْبَابَ وَقَالَ: أَنَا عَلِيُّ بْنُ يَقْطِينٍ، فَقَالَ إِبْرَاهِيمُ الْجَمَّالُ مِنْ دَاخِلِ الدَّارِ: وَمَا يَعْمَلُ عَلِيُّ بْنُ يَقْطِينٍ الْوَزِيرُ بِبَابِي؟ فَقَالَ عَلِيُّ بْنُ يَقْطِينٍ: يَا هَذَا، إِنَّ أَمْرِي عَظِيمٌ، وَآلَى عَلَيْهِ أَنْ يَأْذَنَ لَهُ، فَلَمَّا دَخَلَ قَالَ: يَا إِبْرَاهِيمُ، إِنَّ الْمَوْلَى (علیه السلام) أَبَى أَنْ يَقْبَلَنِي أَوْ تَغْفِرَ لِي، فَقَالَ: يَغْفِرُ اللَّهُ لَكَ، فَآلَى عَلِيُّ بْنُ يَقْطِينٍ عَلَى إِبْرَاهِيمَ الْجَمَّالِ أَنْ يَطَأَ خَدَّهُ، فَامْتَنَعَ إِبْرَاهِيمُ مِنْ ذَلِكَ، فَآلَى عَلَيْهِ ثَانِيًا فَفَعَلَ، فَلَمْ يَزَلْ إِبْرَاهِيمُ يَطَأُ خَدَّهُ وَعَلِيُّ بْنُ يَقْطِينٍ يَقُولُ: اللَّهُمَّ، اشْهَدْ.
ثُمَّ انْصَرَفَ وَرَكِبَ النَّجِيبَ وَأَنَاخَهُ مِنْ لَيْلَتِهِ بِبَابِ الْمَوْلَى مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ (علیهما السلام) بِالْمَدِينَةِ، فَأَذِنَ لَهُ وَدَخَلَ عَلَيْهِ فَقَبِلَهُ.
📚 [عيون المعجزات، ص 90 ـ 91؛ بحار الأنوار، ج 48 ص 85، ح 105]
روزی ابراهیم جمّال [که از شیعیان و یاران امام (علیه السلام) بود] از علیّ بن یقطین اجازه خواست که خدمت او برسد، ولی [او که وزیر بود] وی را راه نداد. در همان سال علیّ بن یقطین به حج مشرف شد. در مدینه خواست که خدمت موسی بن جعفر (علیهما السلام) برسد، امّا آن حضرت او را راه نداد. فردای آن روز در بیرون خانه آن بزرگوار را ملاقات نمود. عرضه داشت: آقای من، گناه من چه بود [که مرا راه ندادید]؟ فرمودند: چرا برادرت ابراهیم جمّال را راه ندادی؟! خداوند از اینکه عمل و حج تو را قبول کند ابا فرمود، مگر آنکه ابراهیم تو را عفو نماید. علی گفت: من در مدینهام و او در کوفه. در این هنگام چگونه به ابراهیم دسترسی پیدا کنم؟! فرمودند: هنگام شب بدون آنکه یاران و غلامانت بفهمند وارد بقیع میشوی. در آن جا شتری زینکرده حاضر است. سوار آن شده و به کوفه میروی.
علی شبانگاه به بقیع رفته، سوار شتر شد و به اندکزمانی بر درِ خانۀ ابراهیم جمّال رسید. در را کوبید و گفت: علیّ بن یقطین هستم. ابراهیم از درون خانه گفت: نخستوزیر علیّ بن یقطین درِ خانۀ من چه میکند؟ گفت: «کاری بزرگ دارم» و او را سوگند داد که اذن دهد تا داخل شود. چون داخل شد گفت: آقا و مولایم امام (علیه السلام) فرمودند که عمل من را قبول نمیکنند مگر آنکه تو از من بگذری. گفت: خداوند تو را بیامرزد. آن گاه علی صورت خود را بر خاک نهاد و ابراهیم را سوگند داد که پا روی صورت او بگذارد، امّا او نمیپذیرفت. علی دیگر بار سوگندش داد تا پذیرفت. پس ابراهیم پا به صورتش گذاشت و میمالید و او میگفت: بارخدایا، گواه باش.
آن گاه علیّ بن یقطین سوار شتر شد و در همان شب وارد مدینه شده و به درِ خانۀ امام موسی بن جعفر (علیهما السلام) آمد. آن حضرت او را راه داد و پذیرفت.
شهادت حضرت امام موسی کاظم
باب الحوائج علیه السلام را تسلیت عرض می نماییم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حرم کاظمین دو تا گنبد داره
بیشتر از هر کجا بوی مشهد داره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️گرگهای وحشی های اسرائیلی
🔹نظامیان صهیونیست در منطقه بنی سهیلا در شرق خان یونس حتی به گوسفندانی که درحال عبور بودند نیز رحم نکردند و آنها را با گلوله هدف قرار دادند!
*چند کلام حرف حساب*
( جهاد تبیین)
1️⃣ اگر حکومت ایران به قول بعضی دیکتاتوری است، چرا اصلا انتخابات برگزار می کند؟ خوب مثل عربستان عمل کند که در آن هیچ رای گیری انجام نمی شود...؟؟
2️⃣ اگر حکومت ایران اهل ارائه ی آمار دروغ است پس چرا اینقدر سعی می کند مردم را به مشارکت قوی در انتخابات دعوت کند؟ مگر نمی تواند با ارائه یک آمار دروغ میزان مشارکت را بالا اعلام کند؟
3️⃣ اگر آنچه در ایران رخ می دهد انتصابات است، نه انتخابات، پس چرا در هر دور از انتخابات این همه افراد مختلف نامزد می شوند و این هم هزینه تبلیغات می کنند؟!!
4️⃣ اگر وجود مشکلات در کشور باید دلیلی برای عدم مشارکت مردم در انتخابات باشد، چنانچه مشکلی در کشور وجود نداشته باشد پس افراد منتخب قرار است چه فعالیت مثبتی انجام دهند و کدام گره را از کار مردم بگشایند؟
5️⃣ اگر مسئولان در جهت حل مشکلات مردم فعالیت نمی کنند، پس اینهمه مراجعه حضوری مردم به مسئولان با چه امیدی است؟ اعتراض هایی که گاهی به برخی تصمیم گیری ها انجام می شود، با چه نیتی است؟!!
6️⃣ اگر ایران در مسیر پیشرفت حرکت نمی کند پس این همه تحریم برای چیست؟ مگر قطاری که حرکت نمی کند را کسی سنگ می زند؟!
7️⃣ اگر انقلاب اسلامی در مسیر فروپاشی پیش می رود، پس راه اندازی این همه کانال ماهواره ای فارسی زبان توسط تحریم کنندگان ایران و هزینه کردن برای آنها چه توجیهی دارد؟!!
8️⃣ اگر نخبگان از ایران فراری اند، پس این همه موشک و پهپاد فوق پیشرفته را چه کسی می سازد؟ انرژی هسته ای را چطور؟! پیشرفت های حیرت آور در سلولهای بنیادی، فناوری نانو، لیزر، هوافضا، واکسن، رباتیک، جنگ سایبری و ... توسط چه کسانی انجام شده؟!!
همه باهم جهادگرعرصه جهاد تبیین باشیم
و گواهی دهم که بهشت و دوزخ حق است و وعده و تهدید درباره آن دو حق است.
@payamhaeeazasman🌸🌼🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️« لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ » را به نفع بی بند و بارها تفسیر نکنید
🎥تبیین جالب آیت الله جوادی آملی در مورد « لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ »
🔰 آیت الله جوادی آملی (حفظه الله تعالی) :
🔹 اگر معنای « لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ » این باشد که در نظام شریعت، هر کس بی حجاب بود، بود؛ هر کس بی حیا بود، بود؛ خب، این می شود #اباحی_گری که!
🔻 این « خُذُوهُ فَغُلُّوهُ ثُمَّ الْجَحِيمَ صَلُّوهُ » پس برای چه کسی است؟! این #بگیر_و_ببند های قیامت پس برای چیست؟!
🔻آنکه فرمود: « لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ »، یعنی در نظام #تکوینی است؛ یعنی بشر آزاد است. کمال در آزادی است. اما در حساب #شریعت، در حساب #دین، در حساب #نظام_اسلامی اینطور نیست که بگوییم هر کسی آزاد است، می خواهد هر وضع باشد. اینطور نیست.
اگر « لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ »، به آن معنا باشد که می شود اباحی گری!
9.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی خدا به پیامبر تسلی میده
حجتالاسلام عالی
5.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📝گل بریزید گل بریزید که محمد(ص) شد پیمبر ...
🎙 #عید_مبعث با صدای حاج #محمدرضا_طاهری
ای مولای من بدبخت کسی است که مخالفت شما را کرد
السلام علیک یا صاحب الزمان
@payamhaeeazasman🌸🌼🌺