﷽
ســِلام
🌤شمهِ روز به خِشے و تَندِرِستی
🔷 #دوشنبه
🔹 ۱۴ دماه ۱۵۳۴ تبری
🔹 ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ شمسی
🔹 ۸ می ۲۰۲۳ میلادی
🔹 ۱۸ شوال ۱۴۴۴ قمری
📲 با ما خبرهای سوادکوه را دنبال کنید👇
🅿️ @payamsavadkooh
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
امام صادق علیه السلام:
كسى كه زندگى را بر اين بنا نهاده كه معصيت كند و در پايان عمر توبه كند؛ در پى فريفتنِ كسى است كه فريفته نمى شود!
🅿️ @payamsavadkooh
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
#هواشناسی_مازندران
📆 امروز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت :☀️🌤
#آفتابی
❗️ از عصر امروز با وزش باد، افزایش ابر در ارتفاعات غربی با رگبار پراکنده باران
📆 سه شنبه ۱۹ اردیبهشت :🌤⛅️
#نیمه_آفتابی
❗️از #شب با افزایش ابر ، وزش باد در #غرب استان با #بارندگی ☔️
📆 چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت :☁️☔️
ابری و #خنک گاهی با #بارندگی و وزش باد
📆 روز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت :🌤
#صاف_تا_نیمه_ابری
✳️ #پیام_سوادکوه 👇
🅿️ @payamsavadkooh
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
اگر گوشت نمیخورید اسفناج را جایگزین کنید
✍🏻باعث عضله سازی و افزایش قدرت میشود در مقایسه با گوشت قرمز دارای منابع آهن کامل ترین است که میتواند نیاز بدن را تامین کند
📱عضویت درکانال #پیام_سوادکوه 👇
🅿️ @payamsavadkooh
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
📷تجزیه طلبی اینترنشنال اونقدر واضح شده که براندازها کمپین بایکوتشو راه انداختن
🅿️ @payamsavadkooh
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
🔰 یادواره شهدای امامزاده عبدالحق(ع) زیرآب با محوریت شهدای #خان_طومان_استان_مازندران
▪️ #راوی: برادر پاسدار علیاکبر فردی
(همرزم شهدای خانطومان)
▪️ #مداح: کربلایی سیدجواد عباسپور
🕰 #زمان: چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت؛ همراه با نمازجماعت مغرب و عشاء؛ بصرف شام
🕌 #مکان: سوادکوه-زیراب-امامزاده عبدالحق(ع)
📌 شورای تحول محله مهدوی بخش زیراب سوادکوه
📱عضویت درکانال #پیام_سوادکوه 👇
🅿️ @payamsavadkooh
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
📷 دیدار رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستانهای سوادکوه و سوادکوهشمالی با فرمانده سپاه سوادکوه
📌 صبح امروز دکتر گوران (رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستانهای سوادکوه و سوادکوهشمالی) و هیئت همراه با سرهنگ پاسدار جواد پیوند (فرماندهی سپاه سوادکوه) در زمینه مسائل مربوطه دیدار و گفتگو کردند.
📱عضویت درکانال #پیام_سوادکوه 👇
🅿️ @payamsavadkooh
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
یه دیالوگی داره سریال "After Life" که میگه:
روزی فرا میرسه که شما در حال خوردن آخرین وعده غذایتان هستید، برای آخرین بار گُلهایتان رو بو میکشید، عزیزی را بغل خواهید کرد و خبر ندارید که آخرین بار هست. به همین دلیل باید هر چیزی رو با ذوق و شوق انجام بدی
قدرِ سالهای مانده ی عُمرت را بدان!
چون تکرار نمیشن...
📱عضویت درکانال #پیام_سوادکوه 👇
🅿️ @payamsavadkooh
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
📷 آغاز رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی شهرستان سوادکوه
📌 این مراسم با سخنرانی دکتر غلامی(فرماندار سوادکوه) و سرهنگ پاسدار پیوند(فرمانده سپاه سوادکوه) و با حضور جهادگران شهرستان و دیگر مسئولین شهرستانی در امامزاده عبدالحق(ع) زیرآب برگزار گردید.
در پایان مراسم، از برخی جهادگران بسیجی و نمونه تقدیر و تشکر بعمل آمد.
📱عضویت درکانال #پیام_سوادکوه 👇
🅿️ @payamsavadkooh
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
📷 دیدار فرماندهی سپاه سوادکوه با امامجمعه سوادکوه (زیرآب)
📌 ظهر امروز سرهنگ پاسدار جواد پیوند (فرماندهی سپاه سوادکوه) و هیئت همراه و با حضور جمعی از مسئولین شهرستانی با حجتالاسلام رضایی (امامجمعه سوادکوه- زیرآب) در زمینه مسائل مربوطه دیدار و گفتگو کردند.
📱عضویت درکانال #پیام_سوادکوه 👇
🅿️ @payamsavadkooh
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
#تحلیل
🔰 در مواجهه سلبی با پدیده بیحجابی کدام اولویت دارند:
برخورد با «مصادیق خیابانی» یا «شبکه مولّد بیحجابی»؟
✍ شبیر فیروزیان
📌 یکی از ویژگی های بسیار مهم قرآن کریم، تقویت نگاه راهبردی، جریانی و فرآیندی در انسان هاست. چه در مسائل و پدیده های مربوط به زندگی شخصی و چه پدیده های اجتماعی و سیاسی. این مسئله مصادیق فراوانی در قرآن دارد که تفصیل آن مجال دیگری می طلبد.
اما یکی از مصادیق این نوع نگاه قرآنی به پدیده ها، مسئله «حجاب» و شیوع «بی حجابی» در جامعه است. تأمل در آیات قرآن کریم در این زمینه گویای این حقیقت است که نگاه قرآن کریم به مسئله «حجاب» و برخورد با «فحشا» نیز عمدتاً نگاه «جریانی» و «شبکه ای» است، نه «مصداقی» و «جزئی». ادبیات قرآن کریم زمانی که در سوره مبارکه احزاب درباره ضرورت «حجاب» زنان سخن می گوید، ادبیاتش «تبیینی»، «اقناعی» و «نرم» است:
🔸 «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلابِيبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِيماً؛ اى پيامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو جلبابها (روسرىهاى بلند) خود را بر خويش فرو افكنند، اين كار براى اينكه (از آلودگان) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند بهتر است و (اگر تاكنون خطا و كوتاهى از آنها سر زده) خداوند همواره غفور و رحيم است.» (احزاب: ۵۹)
اما بلافاصله در آیه بعد، زمانیکه درباره شبکه «بی حجاب ساز» (منافقان، بیماردلان و مرجفون) که به دنبال ترویج «فحشا» در جامعه هستند سخن می گوید، ادبیاتش بسیار تند، قاطع، صریح و تهدیدآمیز است:
🔸 «لَئِنْ لَمْ يَنْتَهِ الْمُنافِقُونَ وَ الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَ الْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدِينَةِ لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لا يُجاوِرُونَكَ فِيها إِلاَّ قَلِيلاً * مَلْعُونِينَ أَيْنَما ثُقِفُوا أُخِذُوا وَ قُتِّلُوا تَقْتِيلاً * سُنَّةَ اللَّهِ فِي الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلُ وَ لَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلاً؛ اگر منافقين و آنان كه در دلهايشان بيمارى است، و (همچنين) آنها كه اخبار دروغ و شايعات بى اساس در مدينه پخش می¬كنند، دست از كار خود برندارند تو را بر ضد آنان میشورانيم؛ سپس جز مدت كوتاهى نمىتوانند در كنار تو در اين شهر بمانند. * و از همه جا طرد میشوند، و هر جا يافته شوند گرفته خواهند شد و به قتل خواهند رسيد. * اين سنت خداوند در اقوام پيشين است و براى سنت الهى هيچگونه تغييرى نخواهى يافت.» (احزاب: ۶۲-۶۰)
📌 نمونه دیگر، آیات سوره مبارکه نور است که مجدداً هم موضوع «حجاب» و هم مسئله «جریان نفاق» و «بیماردل» در آن مورد بحث واقع شده است.
آیه ۳۱ این سوره، مشخصاً به موضوع حجاب اشاره دارد و با ادبیاتی نرم از زنان مؤمنه می خواهد که چشم ها را از نگاه به نامحرم فروافکنند و حجابشان را نیز رعایت نمایند و زینت هایشان را در برابر نامحرمان آشکار ننمایند.
اما در عین حال ادبیات قرآن کریم در همین سوره، درباره «شبکه مولّد بی حجابی و فحشا»، که منافقان و بیماردلان هستند، ادبیاتی سلبی و تهدیدآمیز است. قرآن کریم در آیه ۱۱ این سوره، برای توصیف منافقان از تعبیر «عُصبَة» (به معنای «گروه منسجم») استفاده نموده و سپس آنان را به عنوان «شبکه مولد فحشا»، تهدید به مجازات سخت در دنیا و آخرت می کند:
🔸 «إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ؛ كسانى كه دوست دارند فحشا در ميان مردم با ايمان شيوع يابد عذاب دردناكى براى آنها در دنيا و آخرت است، و خداوند مىداند و شما نمىدانيد.» (نور: ۱۹)
📌 با این نگاه قرآنی باید گفت، پدیده بی حجابی هم مسئله ای سیاسی، هم امنیتی و هم فرهنگی است و به نظر می رسد مسئولان حکومتی باید بجای تمرکز بر روی «کشف حجاب های موردیِ خیابانی»، با «شبکه مولد کشف حجاب و فحشا» برخورد کند؛ اگر با ابعاد و اضلاع متنوع این شبکه، که عمدتاً به نوعی مرتبط با دشمن و شبکه نفوذ و نفاق هستند، برخورد قاطع صورت گیرد، آنگاه بدون اینکه «دوقطبی های اجتماعی فتنه انگیزی» در جامعه شکل بگیرد، بی حجابی های موردیِ کف خیابان نیز تا حد بسیار زیادی از بین خواهند رفت؛ برخی ابعاد و عناصر مؤثر این شبکه مولد بی حجابی و فحشا عبارتند از: «سلبریتی های هتاک»، «فضای مجازیِ رها (عمدتاً اینستاگرام و تلگرام)»، «شبکه نمایش خانگی» و «مافیای تولیدکننده و واردکننده و توزیع کننده لباسهای نامناسب».
🅿️ @payamsavadkooh
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
﷽
ســِلام
🌤شمهِ روز به خِشے و تَندِرِستی
🔷 #سهشنبه
🔹 ۱۵ دماه ۱۵۳۴ تبری
🔹 ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ شمسی
🔹 ۹ می ۲۰۲۳ میلادی
🔹 ۱۹ شوال ۱۴۴۴ قمری
📲 با ما خبرهای سوادکوه را دنبال کنید👇
🅿️ @payamsavadkooh
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲