eitaa logo
پایگاه بسیج مسجد امام حسین(ع)
70 دنبال‌کننده
6.8هزار عکس
1.6هزار ویدیو
297 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
‏مجوز برگزاری کنسرت در تهران صادر شد! واقعا تو اوج کنسرت می چسبید از وزارت بهداشت ممنونیم🙏 فقط کنسرت رو قبل از ۶ بذارید چون از ساعت ۶ به بعد کرونا می ریزه تو خیابون...
آیا داشتن سهمیه اعضای هئیت علمی که برای فرزندان خود (برای ورود به دانشگاه)دارند بر اساس عدالت است؟ چرا باید این گونه باشد؟ مگر چه فرقی بین فرزندان اعضای هیئت علمی و دیگران وجود درد؟ جواب ما از قوانین و مقررات مربوط به ورود فرزندان اعضای هیئت علمی به دانشگاه ها اطلاعی نداریم . در این خصوص با مراکز و نهاد های مربوطه تماس بگیرید . در ضمن این گونه نیست که فرزندان اعضای هیئت علمی بدون شرایط و مقررات وارد دانشگاه شوند. جمهوری اسلامی در این خصوص شرایط و مقررات دارد . شاید یکی از مقررات و شرایط این باشد - که جهت ارج نهادن به جایگاه علم در جامعه - ورود فرزندان اعضای هیئت علمی به دانشگاه ، اولویت داشته باشد.
آیا سهمیه های خانواده ی شهدا و جانبازان از روی عدالت است؟ آیا لزومی دارد به خانواده شهیدی این مزایا داده شود؟ 🔮این مطلب دروغ نیست که خانواده محترم ایثارگران سهمیه دارند ولی؛ 1️⃣ این سهمیه جدای از سهمیه دانشگاه هاست و مخصوص آنها است. یعنی اگر ظرفیت دانشگاهی 1000 نفر باشد مثلاً‌ 10 نفر به آن مازاد بر سهمیه قرار می دهند به عنوان خانواده ایثارگران و اگر این سهمیه پر نشود از سهمیه اصلی کم نمی شود. 2️⃣هر کس از خانواده ایثارگران باید حداقل حد نصاب نمره قبولی را در رشته یا دانشگاه کسب کند تا بتواند از سهمیه خود استفاده کند. مثلاً کسی که نمره قبولی او در حد پیام نور است مسلماً در دانشگاه تهران قبول نخواهد شد. حتی اگر خانواده ی ایثارگر باشد. 3️⃣ بسیاری از فرزندان شاهد اهل تلاش و رتبه علمی بالا هستند و قبولی در دانشگاه حق آنهاست. 4️⃣ تعدادی از فرزندان شاهد و ایثارگر حتی از سهمیه پدر خود استفاده نکرده اند. 5️⃣تعداد زیادي از دانشجویان شاهد به خاطر تلاش علمی رتبه های بالای علمی دانشگاه را دارا می باشند. 6️⃣فرزندان شاهد رو به اتمام هستند و دیگر به ندرت فرزند شهید و ایثارگر برای استفاده از سهمیه وجود دارد ولی در پایان آیا اگر کسی پدرش از 5 تا 18 سال در اسارت باشد یا جانبازی که بیست و چند سال است با درد و رنج خود و خانواده اش در عذاب دائمی هستند،‌ یا فرزند شهیدی که درد بی پدری به خاطر حفظ آب و خاک، استقلال و ناموس و دین این کشور مردم فدا کرده، حق استفاده از یک سهمیه ناچیز را ندارند و باید بیکار باشند. امام علی (علیه السلام) به خانواده شهدا و یتیمان رسیدگی می کردند و در کشورهای مسیحی و یهودی و بی دین، هنوز به بازماندگان جنگ احترام می گذارند و به آنها امتیازات ویژه می دهند.
سوال *بیمارستانها لبریزند و مساجد خالی!* *کدام یک ارزش هزینه کردن را داشت؟!* پاسخ 1️⃣در شبهات دینی که مطرح می شود، نکته مهمی که باید توجه کرد، این است که، مبنای فکر افراد ضددین که شبهات را مطرح می کنند این هست که، فقط ظاهر، مادیت و جسم را نگاه میکنند و کاری به باطن، معنویت و روح ندارند و به دنبال آن، فقط به دنیا توجه دارند و کاری به آخرت ندارند. درحالیکه در اسلام اصل بر روح، معنویت و آخرت هست، وقتی شبهه های این افراد رو نگاه میکنیم کاملا این نکات مشهود است. 2️⃣فارغ از اینکه این شبهه اطلاعات غلط می دهد چرا که مساجد تعطیل نشده بلکه آن ها در حال فعالیت های جهادی و حل مشکلات مردم هستند؛ این شبهه به امور ظاهری و دنیایی توجه کرده. چرا که هیچ کس در هیچ زمانی مسجد را به عنوان بیمارستان معرفی نکرده و مسجد اصلا برای مسائل مادی نیست، بلکه اصل کارکرد مسجد برای معنویت است و از دیدگاه اسلام و انسان های دیندار، اصل بر معنویت و توجه به روح هست. 3️⃣بله بیمارستان تعطیل شود، مردم میمیرند، خیلی بیمارستان مهم هست، ولی مقایسه مسجد و بیمارستان یک قیاس مع الفارق هست. هر دو مهم هستند و وجود هرکدوم منافاتی با وجود دیگری ندارد، هرکدام کارکرد خودشان را دارند. بیمارستان برای درمان بیماری جسمی هست و مسجد و حرم برای مسائل روحی. برای همین کسی که فقط به دنیا و ماده توجه دارد مشخص است که متوجه کارکرد اماکن مقدس نمی شود. البته اگر تعطیلی اماکن مقدس طولانی شود کم کم خلا وجودی آن ها نیز در جامعه مشخص خواهد شد وقتی که جامعه کم کم از اخلاق و معنویت خالی شود آن وقت دیگر امنیت اخلاقی و روانی لازم برای زندگی اجتماعی از بین خواهد رفت. 4️⃣متدینین ذهن خود را درگیر این *«این بهتر است یا آن»،* یا *«این به جای آن»* نمی‌کنند و فریب شیاطین را برای انجام دادن کار خیر نخواهند خورد و سعی می‌کنند با اخلاص و بصیرت، از هر صوابی (کار خیری) بهره‌ای ببرند؛ چه برای کمک به مسجد و حسینیه و سفر حج و اربعین باشد، و چه برای کمک به مدرسه و دانشگاه و درمانگاه و بیمارستان و راه و جاده و آبسرد کن و حمام و توالت عمومی و غیره.
چرا رهبر انقلاب عدالت را از مردم خواستار هستند عدالت اجتماعی که پایه‌ای‌ترین موضوع نظام اقتصادی است، تأثیر خود را در تمامی بخش‌ها،‌ روابط و نیز تنظیمات اقتصادی نشان خواهد داد و از آنجا که توسعه اقتصادی در بستر اجتماع، تکوین واقعی و عینی می‌یابد، اهمیت پرداختن به عدالت اجتماعی در تدوین اصول، اهداف، راهبردها و روش‌های توسعه اقتصادی، ‌به خوبی مبرهن و واضح خواهد بود.
feasd2.wav
1.07M
نشست روشنگری مجازی ☘️ سخنرانی: انواع فساد و راهکارهای مقابله با آن و تحلیل گر : مجتبی صالحی ♦️رزمایش مجازی طرح ثامن ♦️ قسمت دوم
عدالت فردی به چه معناست عدالت امری دوسويه است که به سه دسته تقسيم می شود: 1- عدالت ميان خدا و خلق ؛ 2- عدالت ميان بندگان ؛ 3- عدالت ميان زندگان و مردگان اول: عدالت ميان خالق و مخلوق، حقى واجب از براى خدا بر بندگان ثابت است، كه بايد به ازاى آن، عدالت ‏فى الجمله حاصل شود، زيرا كه: از هر كه فيضى و نعمتى به ديگرى رسد، و او درمقابل نوع مكافاتى (10) به عمل نياورد، البته ظالم خواهد بود، و ليكن مكافات ‏نسبت ‏به اشخاص مختلف مى‏شود. بر بندگان واجب است كسب معرفت و تحصيل محبت او، و سعى در بجاآوردن فرمان، و تلاش در اطاعت پيغمبران او. و گردن نهادن احكام شريعت و امتثال آداب ‏دين و ملت، هر چند كه توفيق اينها نيز از جمله نعمتهاى اوست. از دست و زبان كه بر آيد كز عهده شكرش به در آيد (پس عدالت ميان خدا و بندگان آن است که خدا به اندازه توان بندگان آنان را مواخذه نمايد و بندگان نيز او را به خاطر نعمتهای وی، به قدر توانش شناخته، اطاعت نموده و محبت ورزد) دوم: عدالتى كه در ميان مردم است، از ادا كردن حقوق و رد امانات، و انصاف دادن در معاملات، و تعظيم بزرگان، و احترام پيران، و فرياد رسى مظلومان و دستگيرى ضعيفان. و مقتضاى اين قسم از عدالت، آن است كه: آدمى به حق خود راضى بوده و ظلم به ‏احدى روا نداشته باشد، و به قدر استطاعت و امكان، حقوق برادران دينى خود را بجا آورد، و بداند كه هر كسى را از جانب پروردگار حقى لازم است، و به اداى آن بشتابد. و در حديث «نبوى‏» وارد شده كه: از براى برادران مؤمن بر يكديگر سى حق است كه آدمى برى‏ءالذمه نمى‏شود مگر با بجا آوردن آنها، و يا آنكه از او عفو نمايد و از تقصير او در اداء حقش در گذرد. (پس عدالت ميان همنوعان را می توان همان آداب معاشرت و رعایت حقوق شهروندی دانست که مهترين آنها همان 30 موردی بود که در کلام پيامبر بدان اشاره شد.) سوم: از اقسام عدالت، عدالتى است كه ميان زندگان و ذوى الحقوق ايشان است ازاموات، مثل اينكه قروض مردگان خود را ادا كنند، و وصيتهاى ايشان را به جا آورند وايشان را ياد كنند به تصدق و دعا. (پس عدالت میان خود و درگذشتگان آن است که به سفارشهای آنان عمل کنمی و برایشان خیرات کرده، آنها را یاد از یاد نبریم. )
انقلاب اسلامی تا چه میزان در تحقق عدالت اجتماعی موفق بوده است پاسخ از استاد امین زاده عدالت به عنوان یكی از اهداف اجتماعی- فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: عدالت دارای ابعاد اجتماعی و اقتصادی است. من فكر می كنم در زمینه عدالت اجتماعی تلاش های بسیاری صورت گرفته و ما نیز در این زمینه موفق تر از تحقق عدالت در مفهوم اقتصادی آن بودیم. اگر چه در زمینه عدالت اقتصادی تلاش های بسیاری صورت گرفت اما بسیاری از آنها دارای نواقص بودند. به عنوان مثال پرداخت یارانه به یك میزان و بین همه عادلانه نبود و به نظر من پرداخت یارانه به افراد دارا مثل ندار عین بی عدالتی محسوب می شود. از طرفی بی توجهاتی كه به تولید های داخلی و تجهیزات داخلی صورت گرفت سبب گردید بسیاری از آنها در رقابت با تولید كننده های خارجی عقب بمانند. دلیل این امر هم به این بر می گردد كه حركت هایی كه در زمینه اقتصادی صورت گرفت حساب شده نبود و در جهت تولید و توانمندی افراد نبود. به نظر من در این مورد هنوز خیلی جای كار داریم. اكرمی در این خصوص گفت: اگرچه به لحاظ تدوین برنامه و ذكر اهداف روی كاغذ مشكلی وجود ندارد اما به عمل درآوردن اهداف مد نظر، دشوار است و مردم باید در جهت عملی ساختن آن تلاش نمایند. اصولا جمهوری اسلامی بر اساس خانواده شكل گرفته یعنی ما در حدود 20 میلیون خانواده داریم. بنابراین در جهت تحقق اهداف و آرمان های عدالت محور ابتدا باید خانواده را مد نظر داشته باشیم و بعد به سراغ دانشگاه ها و در گام بعدی به سراغ آموزش و پرورش و دیگر ارگان ها و نهادها برویم تا همه با تلاش هم زمینه تحقق این اهداف را فراهم كنیم.
fesa1.wav
451K
نشست روشنگری مجازی ☘️ سخنرانی:فساد و معانی آن و تحلیل گر : مجتبی صالحی ♦️رزمایش مجازی طرح ثامن♦️ قسمت اول
عدالت.aac
25.6M
[ فایل صوتی : دکتر روزبهانی.m4a ] ☘️نشست بصیرتی مجازی طرح ثامن ☘️ :الزامات اجرای عدالت و مبارزه با فساد : دکتر یوسف روزبهانی ♦️رزمایش مجازی طرح ثامن @samen_lenjan✍️
fesad3.mp3
12.12M
نشست روشنگری مجازی ☘️ سخنرانی: عدالت در بیانیه گام دوم و تحلیل گر :مجتبی صالحی ♦️رزمایش مجازی طرح ثامن ♦️ قسمت سوم
280.3K
سوال2️⃣ 🔴چرا حکم ها در موردفاسدها اجرا نمیشود ،،مثل دوران امام علی ع چرا از ابتدا با برخورد جدی ، مانع فساد نمیشویم،،،چرا با حروف الفبا خطاب میکنند؟چرا با اونها مماشات میشود
504.8K
سوال 1️⃣ 🔴آیا قانون در کشور اسلامی ما رعایت میشود؟ مگر قانون بانکها ربوی نیست؟ چرا باید چنین قوانینی در کشور اسلامی تصویب شود قوانین طلاق آیا منصفانه است؟
110.1K
سوال 3️⃣ 🔴چرا در کشورهای اسلامی قانون مبارزه با فساد ضعیفتر از کشورهای غربی و غیر اسلامی است ،
191.5K
سوال۴ ،عدم ثبات در قیمت ها باعث بی اعتمادی مردم به مسئولین هست.
سوال«۱»:کلمه عدالت چه آثاروویژگی هایی دارد؟؟ جواب:«کلمه عدالت یکی ازمقدس ترین واژه هااست که باعث امیدبخشی به مردم میشودوهمچنین ازنظرروانی به مردم انرژی مثبت منتقل میکند،کلمه عدالت باعث میشودمردم به یادانصاف وبرابری بیفتندواحساس کننددرنزد حاکمان ارزش دارندوحس رضایت مندی ازمسؤلان درمردم به وجودمی آید
تا حالا بارها و بارها این سؤال رو جاهای مختلف دیدین و شنیدین که چرا رهبری کاری نمیکند ؟ در این پست می‌خوایم با یه نگاه کاملا متفاوت به این شبهه پاسخ بدیم. احتمالا در تاریخ خوندین که زمانی که مسلم بن عقیل تو خونه هانی مهمون بود، عبیدالله بن زیاد به خونه هانی اومد تا از او که بیمار بود [ظاهرا] عیادت بکنه. قبل از اومدن عبیدالله، هانی مسلم رو در پستوی خونش مخفی کرد و شمشیری بهش داد و گفت هر وقت عبیدالله پیش من اومد، از پشت سر بهش حمله و کارشو یکسره کن. مسلم در پستو بود، اما هر چه کرد نتونست به خودش اجازه بده که عبیدالله رو از پشت غافلگیر کنه و به قتل برسونه. چون چنین کاری بر خلاف جوانمردی بود. خب تا اینجای قصه رو همه‌مون شنیدیم. مسلما اقدام مسلم از لحاظ اخلاقی کاملا درست بوده. شاید با خودتون فکر کنید که اگه مسلم فقط همون یه ضربه رو میزد، ابن زیاد رو می‌کشت؛ اصلا عاشورایی بوجود نمی‌اومد، امام حسین و یارانش به اون شکل فجیع به شهادت نمی‌رسیدن. اهل بیتش اسیر سربازان ابن زیاد نمیشدن. سرهای شهدا بر سر نیزه‌ها نمیشد و اصلاً کل تاریخ تا همین الان تغییر می‌کرد!! پس چرا مسلم اون یه ضربه شمشیر رو نزد؟ فارغ از بحث جوانمردی و اخلاق، عدم اقدام مسلم بن عقیل به قتل ابن زیاد، علل دیگه‌ای هم داشت. وظیفه مسلم بن عقیل به عنوان نماینده امام زمانش این بود که از مردم برای اون حضرت بیعت بگیره و همینطور اونها را برای قیام بیدار بکنه. اما این هدف با حذف ابن زیاد حاصل نمی‌شد. بر خلاف تصور ما، با حذف سخت ابن زیاد از قدرت، نه تنها جلوی وقوع ماجرای عاشورا گرفته نمیشد، بلکه مردم کوفه بیشتر جذب جریان اموی میشدند. جای یک ابن زیاد، دهها ابن زیاد از سران کوفه ساخته میشد و گفتمان امام حسین علیه‌السلام در کوفه، تبدیل به یک گفتمان جبار و ستمگر که مخالفان خودش رو ناجوانمردانه از بین میبره میشد. حالا بیاییم به زمان خودمون. . چرا رهبری با وجود اینکه دستگاه قضا و مجلس در اختیار جریان لیبرال نیستند، اما با استیضاح و عزل حسن روحانی از قدرت موافقت نمیکنه؟ بله، به همون دلیلی که مسلم بن عقیل در خانه هانی، ابن زیاد را از بین نبرد. چون گفتمان لیبرالی غربزده یک گفتمان با ۲۳ میلیون پشتوانه مردمی بوده. چون با حذف حسن روحانی، رهبری عملا بر این مطلب مهر تأیید خواهد زد که رئیس جمهور در ایران هیچ کاره است. بسیاری از کسانی که به این گفتمان رأی دادند، تفکر انقلابی ندارند. با چند عملیات روانی و رسانه‌ای ساده، دوباره به همین جریان رأی خواهند داد.
چندین هزار بیرق سرخ وسیاه بود سوز وگداز وشیون وافغان و آه بود می دید دیده ام ره پرخون هر شهید هرچند اشک بر سر راه نگاه بود گلگون جنازه هاهمه در امتداد هم پیوسته بود چون خط ویک سرخ راه بود این خط که از ازل تا به ابد امتداد داشت به راه راستین شهیدان گواه بود. ۲۵ آبانماه سالروز حماسه مردم شهید پروراستان اصفهان در استقبال از ۳۷۰ لاله گلگون کفن شهید در عملیات محرم وروز حماسه وایثار مردم اصفهان گرامی باد🌹🌸🌹🌹🌸🌹 ناحیه مقاومت بسیج لنجان
هدایت شده از جوانان عاشورایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بایدن بدون تحریف 🔹بایدن: تحریم های فلج کننده باید علیه ایران ادامه داشته باشد و این خواسته اسرائیل از من است.
بَشِّرِ الْمُنَافِقِينَ بِأَنَّ لَهُمْ عَذَابًا أَلِيمًا [سوره النساء : 138]
وَعَدَ اللَّهُ الْمُنَافِقِينَ وَالْمُنَافِقَاتِ وَالْكُفَّارَ نَارَ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا ۚ هِيَ حَسْبُهُمْ ۚ وَلَعَنَهُمُ اللَّهُ ۖ وَلَهُمْ عَذَابٌ مُقِيمٌ [سوره التوبة : 68]
🔴 فتنه آبان 98 و درس هایی که باید از آن بگیریم 🔹 درست سال پیش در چنین روزهایی تهدید یکی از مسئولان که گفته بود" اگر به برادرم دست بزنید اعلام جنگ میکنم" عملی شد. 🔸 فتنه ای با اسم رمز "بنزین" در شرایط خاص اقتصادی در کشور به پا شد که با فتنه های 88 و 96 تفاوت های جدی داشت، اما سران این فتنه با فتنه های قبلی یکی بودند. 🔹 در فتنه آبان 98 هرچند اینترنت آمریکایی و جنگ افزارهای آن یعنی تلگرام، اینستاگرام، واتس اپ و گوگل با تمام سرویس هایش در خدمت فتنه بودند، اما پس از قطع شدن اجباری اینترنت بین المللی شاهد آن بودیم کانون های شورشی منافقین و فتنه گران در برخی سرویس های داخلی و استارتاپ های چند تابعیتی هم لانه کرده اند و از درون این سرویس ها هماهنگی های کف میدان را انجام می‌دهند. 🔹 در آن شرایط که فتنه ای پیچیده و اغواگر در کشور به پا شد باز هم رهبر شجاع انقلاب اسلامی با ایستادگی و تدبیر درست و هوشمندانه کشور را از مکر جریان تحریف و گیجی برخی دوستان نجات دادند. 🔸 اما نکته پایانی، درسی که از آن فتنه شناختی گرفتیم این بود، اگر مردم در لایه های ذهن و قلبشان در برابر پیام های رسانه ای مصون نشوند، حتی با قطع کردن اینترنت تا زمانیکه پیام در هر بستری قابل انتقال باشد ما دچار چالش هایی خواهیم بود. 🔻 راه حل آن علاوه بر بومی سازی زیرساخت ها و سرویس ها، ارتقای دانش و سواد رسانه ای مردم عزیز با محتوای ناب ایرانی اسلامی خواهد بود، بی شک شیاطین توان غلبه بر ما را ندارند و با پیچیده تر کردن وسوسه ها و مهندسی پیام های رسانه ای ما را از جبهه حق جدا کرده و توسط خود ما راهبردهایشان را به پیش خواهند برد. 💬 سیدعلیرضا آل‌داود
🔴وقاحت نمازی، عضو کارگزاران: ♦️لوکوموتیو نظام به لبه پرتگاه رسیده ♦️ با آمدن بایدن باید در شعارها تجدید نظر کنیم ♦️وارد مباحث عذرخواهی و خسارت گیری از امریکا نشویم ♦️خاتمی بهترین گزینه ریاست جمهوری است 🔴وقاحت عضو کارگزاران و سیاه نمایی تمام عیار 🔹علی نمازی، عضو شورای مرکزی کارگزاران: لوکوموتیو نظام به لبه پرتگاه رسیده/ با آمدن بایدن باید در شعارها تجدید نظر کنیم/ وارد مباحث عذرخواهی و خسارت گیری از امریکا نشویم. 🔹 علی نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با سیاه نمایی تمام عیار مدعی شده است که لوکوموتیو جمهوری اسلامی به لبه پرتگاه رسیده و راه نجات از این پرتگاه تائید صلاحیت اصلاح طلبان است. فارغ از دروغ بزرگ لبه پرتگاه، باید گفت که اگر پرتگاهی هم هست اصلاح طلبان طی هفت سال گذشته کشور را به این نقطه رسانده اند. 🔹جالب تر آنکه این فعال اصلاح طلب می خواهد بانیان مشکل را منجی معرفی کند که با این تفسیر آن لوکوموتیو را به خیال راحت به انتهای دره هدایت کنند. البته که نمازی باید پاسخ دهد مگر دولت روحانی همان دولت «تَکرار می کنم» و مورد تائید اصلاح طلبان نیست که طی هفت سال گذشته مملو از نیروهای اصلاح طلب بوده است. 🔹البته تئوری تسلیم اصلاح طلبان ترامپ و بایدن ندارد. نمازی پیش تر گفته بود:  «اگر ترامپ دوباره رای بیاورد، باید با او کنار بياييم و مذاکره کنيم»! 🔹 و امروز همین شخص برای پیروزی بایدن دوباره همان حرفها را اینگونه بیان می کند: "درصورتی که بایدن رئیس جمهور شود باید در شعار‌ها و صحبت‌ها و مواضع عملی خود تجدید نظر کنیم و به سمت مذاکره برویم."
⭕️ رهبر دوم القاعده چرا باید در تهران کشته شود؟! ✍️مهدی جهان تیغی ✔️ نحوه کشته شدن المصری چه خبرامنیتی داغی را مجددا تایید می‌کند؟ ✍️ دور جدیدی از عملیات رسانه‌ای برای متصل نشان دادن ایران با القاعده توسط رسانه‌های آمریکا آغاز شده است. این طراحی جدید رسانه‌ای توسط نیویورک تایمز آغاز و با ورود آسوشیتدپرس وارد مراحل جدی‌تر شده است. بر اساس ادعاهای این رسانه‌ها، ابو‌محمد المصری مرد شماره دو سازمان تروریستی القاعده و یکی از مغزهای طراح حملات تروریستی 1998به سفارتخانه‌های آمریکا در آفریقا 3 ماه پیش در یکی از خیابان‌های تهران توسط توسط کیدون، واحد ویژه سازمان اطلاعات اسرائیل، موساد کشته شده است. 👈در اینباره بیشتر بخوانید: 1️⃣ موضوع مرتبط دانستن ایران با گروه‌های تروریستی موضوع جدیدی نیست و خط ثابت رسانه‌های غربی در چند دهه اخیر بوده است. در این میان در ده سال اخیر تلاش ویژه‌ای برای مرتبط نشان دادن القاعده به ایران صورت گرفته است. دلایل این موضوع نیز روشن است؛ آمریکایی‌ها در جهان به عنوان عامل اصلی بوجود آوردن القاعده شناخته می‌شوند و برخی مقامات آمریکایی خود نیز به این موضوع به صراحت اعتراف کرده‌اند. اما پس از حوادث مشکوک یازده سپتامبر، مقامات آمریکا، القاعده را در راس فهرست دشمنان خود قرار دادند و با استفاده از حربه بزرگنمایی دشمنی با این گروه تروریستی خودساخته، جنگ‌های افغانستان و عراق، ایجاد پایگاه نظامی و جاسوسی متعدد در خاورمیانه، دوشیدن کشورهای عربی، مهار ایران و... را ساماندهی کردند. در چند سال اخیر نیز آنها با پیوند دادن القاعده به ایران تلاش می‌کنند، اقدامات ضدامنیتی و تحریم علیه ایران را بیشتر توجیه کنند. تا قبل از این آمریکایی‌ها با تلاش گسترده‌ رسانه‌ای تلاش کردند که حضور برخی از رهبران القاعده و خانواده‌های آنها در ایران را در افکار عمومی غربی تثبیت کنند. اینک به ظن خود بعد از رسوب این ذهنیت رسانه‌ای در افکار عمومی، اگر قرار است عملیات رسانه ای وارد مرحله دوم خود شود، اینبار کشته شدن یکی از رهبران القاعده در تهران باید تصویر شود. 2️⃣ اما سوال اساسی این است که رابطه ایران در حال حاضر با القاعده چگونه است؟ جواب این سوال به یک تدبیر امنیتی مرسوم در جهان برمی‌گردد و آن اینکه هیچ کشور و سرویس امنیتی در جهان نمی تواند، نسبت به گروه های تروریستی و معارض امنیت خود، بی تفاوت باشد. درباره القاعده سالها تلاش شد که به عنوان قطب مقابل تفکر تفکر جهادی انقلاب اسلامی معرفی شود و یکی از هسته‌های تولید ناامنی برای ایران باشد؛ بنابراین نفوذ در این گروه برای مهار آن توسط ایران موضوع خیلی عجیبی نیست. این نفوذ نیز از جنس مهار است و جلوگیری از اقدامات ضدامنیتی آنها در ایران است ولی رسانه های غربی تلاش می‌کنند این تدابیر را موضوعی از جنس شراکت، همسویی و همکاری‌های تروریستی نشان بدهند. 3️⃣ اما جدای از اینکه المصری کجا کشته شده، هدف آمریکا و اسرائیل از ترور نفر دوم القاعده چیست؟! موضوعی که آمریکایی‌ها می‌خواهند جای بیاندازند این است که آنها به دنبال انتقام از نفر دوم القاعده بوده‌اند ولی شواهدی وجود دارد که می‌گوید، آمریکایی‌ها با توجه به انتشار اخباری مبنی بر وضعیت بد سلامتی الظواهری و ایجاد ابهام در رهبری آینده القاعده؛ عملا تلاش جدیدی را برای حذف رقبای گزینه مطلوب خود برای ریاست و کنترل بیشتر القاعده آغاز کرده‌اند. 4️⃣ نیویورک تایمز درباره نحوه ترور المصری در خیابان پاسداران تهران و دلیل اینکه این ترور توسط اسرائیل صورت گرفته، نوشته است: «این کشتار هدفمند توسط دو فرد مسلح با موتورسیکلت با شیوه ترورهای قبلی دانشمندان هسته‌ای ایران به دست اسرائیلی‌ها همخوانی دارد.» در حالیکه در چندماه گذشته تلاش پیچیده‌ای برای ابهام آفرینی در ترور دانشمندان هسته‌ای توسط رسانه‌های وابسته به انگلیس و عربستان صورت گرفته، این استدلال نیویورک تایمز در واقع یک سند و اعتراف بزرگ در اینباره است که دانشمندان هسته‌ای ایران مستقیما توسط سرویس امنیتی اسرائیل به شهادت رسیده‌اند و حواشی بوجود آمده درباره این پرونده‌ها، به اصل واقعیت ماجرا نمی‌تواند ضربه بزند.
🚨 در منزل من، همه افراد، هرشب در حال مطالعه خوابشان مى‌برد ⚠️ همه خانواده‌هاى ايرانى بايد اين‌گونه باشند 📝 رهبر انقلاب: من اين را مى‌خواهم عرض كنم كه در منزل خودِ من، همه افراد، بدون استثنا، هرشب در حال خوابشان مى‌برد. خود من هم همين‌طورم. نه اين‌كه حالا وسط مطالعه خوابم ببرد. مطالعه مى‌كنم؛ تا خوابم مى‌آيد، كتاب را مى‌گذارم و مى‌خوابم. همه افراد خانه ما، وقتى مى‌خواهند بخوابند حتماً يك كتاب كنار دستشان است. من فكر مى‌كنم كه همه خانواده‌هاى ايرانى بايد اين‌گونه باشند. توقّع من، اين است. 📚بايد پدرها و مادرها، بچه‌ها را از اوّل با كتاب محشور و مأنوس كنند. حتّى بچه‌هاى كوچك بايد با كتاب اُنس پيدا كنند. 📚بايد خريدِ كتاب، يكى از مخارج اصلى خانواده محسوب شود. مردم بايد بيش از خريدن بعضى از وسايل تزييناتى و تجمّلاتى - مثل اين لوسترها، ميزهاى گوناگون، مبلهاى مختلف و پرده و... -، به كتاب اهميّت بدهند. 📚اوّل كتاب را مثل نان و خوراكى و وسايل معيشتى لازم بخرند؛ بعد كه اين تأمين شد به زوايد بپردازند. ۱۳۷۴/۰۲/۲۶ 📖 💻 @Khamenei_ir