eitaa logo
پیام رسان ولایت
75 دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
5هزار ویدیو
55 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🕊﷽🕊 〰〰〰〰️〰️〰️〰️🇮🇷🕊🍃 استاد قرائتی حفظه الله سوره غاشیه فَذَكِّرْ إِنَّما أَنْتَ مُذَكِّرٌ «21» لَسْتَ عَلَيْهِمْ بِمُصَيْطِرٍ «22» إِلَّا مَنْ تَوَلَّى وَ كَفَرَ «23» فَيُعَذِّبُهُ اللَّهُ الْعَذابَ الْأَكْبَرَ «24» إِنَّ إِلَيْنا إِيابَهُمْ «25» ثُمَّ إِنَّ عَلَيْنا حِسابَهُمْ «26» «21» پس تذكّر بده كه همانا تو تذكّر دهنده‌اى، «22» و بر آنان سيطره و تسلّطى ندارى (كه به ايمان آوردن مجبورشان كنى). «23» مگر آن كس كه روى گرداند و كفر پيشه كرد. «24» كه خداوند او را به بزرگترين عذاب مجازات مى‌كند. «25» همانا بازگشت آنان به سوى ماست. «26» آنگاه حسابشان بر ماست. 🍃🕊نکته ها : تذكّر براى اتمام حجت است تا كافران در قيامت نگويند: «لَوْ لا أَرْسَلْتَ إِلَيْنا رَسُولًا فَنَتَّبِعَ» «1»* خدايا! چرا براى ما هشدار دهنده‌اى نفرستادى، كه از او پيروى كنيم. البتّه جز صاحبان خرد از اين تذكّرها پند نمى‌گيرد. «إِنَّما يَتَذَكَّرُ أُولُوا الْأَلْبابِ» «2»* در سوره قبل (سوره اعلى) خداوند به پيامبرش دستور تذكّر داد و فرمود: تو تذكّر بده كه هر كس خشيت دارد متذكّر مى‌شود و افراد شقى از تذكّر دورى خواهند كرد و به بزرگترين عذاب گرفتار خواهند شد. «يَتَجَنَّبُهَا الْأَشْقَى الَّذِي يَصْلَى النَّارَ الْكُبْرى‌» در اين سوره نيز مى‌فرمايد: تو تذكّر بده ولى بدان كه گروهى اعراض خواهند كرد و به عذاب اكبر گرفتار خواهند شد. «إِلَّا مَنْ تَوَلَّى وَ كَفَرَ فَيُعَذِّبُهُ اللَّهُ الْعَذابَ الْأَكْبَرَ» به هر حال «نار كبرى‌» در سوره اعلى و «عذاب اكبر» در اين سوره، كيفر كسانى است كه تذكّرپذير نيستند و پند و اندرز الهى را پشت گوش مى‌اندازند. «مصيطر» از «سطر» و «سيطائره» به كسى گفته مى‌شود كه افراد تحت امر خود را به بند مى‌كشد و آنان را در جهتى كه خود مى‌خواهد تنظيم مى‌كند. امام صادق عليه السلام فرمود: «كلّ امّة يحاسبها امام زمانها و يعرف الائمة اوليائهم و اعدائهم‌ بسيماهم» «1» حساب هر امت به عهده امام زمان آنهاست و امامان، دوستان و دشمنان خود را از سيمايشان مى‌شناسند، همان گونه كه در سوره اعراف چنين آمده است: «وَ عَلَى الْأَعْرافِ رِجالٌ يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيماهُمْ» «2» «1». طه، 134. «2». رعد، 19. جلد 10 - صفحه 467 در زيارت جامعه خطاب به معصومين عليهم السلام نيز مى‌خوانيم: «و اياب الخلق اليكم و حسابهم عليكم» «3» رجوع مردم به سوى شماست و حساب مردم با شماست. از امام كاظم و امام باقر و امام هادى عليهم السلام نيز اين معنا نقل شده است. «4» جمله‌ «إِلَّا مَنْ تَوَلَّى وَ كَفَرَ»، استثناء از جمله‌ى‌ «إِنَّما أَنْتَ مُذَكِّرٌ» است. يعنى اى پيامبر! تو تذكّر دهنده‌اى، جز آن كه كفر ورزد كه تذكّر تو در او اثرى ندارد. امام باقر عليه السلام فرمود: مراد از عذاب اكبر، عذاب شديد و ابدى است. «5» 🍃🕊پیام ها : 1- پيامبر، مأمور به وظيفه است نه نتيجه. «إِنَّما أَنْتَ مُذَكِّرٌ» (پيامبر صلى الله عليه و آله براى هدايت مردم اهتمام وحرص داشت و خداوند به او فرمود: وظيفه تو فقط تذكّر است.) 2- وظيفه پيامبران، تذكّر است نه تسلط و تحميل عقيده. «لَسْتَ عَلَيْهِمْ بِمُصَيْطِرٍ» 3- بى‌اعتنايى مردم، وظيفه را ساقط نمى‌كند. «إِنَّما أَنْتَ مُذَكِّرٌ لَسْتَ عَلَيْهِمْ بِمُصَيْطِرٍ» 4- منشأ كفر، عناد و لجاجت و روى گردانى از حق و حقيقت است. «مَنْ تَوَلَّى وَ كَفَرَ» 5- قهر خدا درجاتى دارد. «الْعَذابَ الْأَكْبَرَ» 6- فرار از قهر الهى براى هيچكس امكان ندارد. «إِنَّ إِلَيْنا إِيابَهُمْ» 7- حسابرسى از سنّت‌هايى است كه خداوند بر خود واجب كرده است. «إِنَّ عَلَيْنا حِسابَهُمْ» «والحمد لله رب العالمين» 🍃🕊🇮🇷〰〰〰〰〰〰〰
🕊﷽🕊 🍃🍃🍃🍃🇮🇷🕊🍃 السلام علیک یا بقیة الله فی ارضه 🍃🕊🇮🇷🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 در محضر شهدا اگر امام زمان غیبت کرده است، این غیبت ماست نه غیبت او... این ما هستیم که چشمان خود را بسته ایم، این ما هستیم که آمادگی نداریم. شهید چمران 〰〰〰〰〰🇮🇷🕊🍃 امام خامنه ای مد ظله العالی : خب حالا گرایش عموم ملّت ایران، گرایشِ انقلاب است. ما آمار نگرفته‌ایم که بگوییم مثلاً فرض کنید که چند درصد نظراتشان در فلان موضوع سیاسی، مخالف با نظرات عمومی است یا مخالف با نظرات مسئولین است؛ اینها را نمیدانیم، امّا فی‌الجمله میدانیم بله، کسانی هستند نظرات دیگری دارند، نظرات مخالفی دارند. طرف ملّت ایران اینها نیستند؛ طرف ملّت ایران استکبار است. همه مراقب باشند کمک به استکبار نکنند؛ همه مراقب باشند ابزار استکبار در مقابل انقلاب و در مقابل اسلام و در مقابل ایران عزیز قرار نگیرد. مثلِ همیشه آینده را من روشن میبینم. بحمدالله هر وقتی هم که یک افق روشنی پیش رو بوده، بعد از چندی به آن افق رسیده‌ایم. توانایی‌های ملّت خیلی بالا است، توانایی کشور خیلی بالا است، ظرفیّتهای کشور خیلی بالا است و ان‌شاءالله این ملّت به دستاوردهای بزرگ‌تری خواهد رسید. ۱۴۰۱/۱۱/۲۶ 🍃🇮🇷🕊〰〰〰〰〰〰 امام صادق علیه السلام : کُلُ أُمَّهًٍْ یُحَاسِبَهَا إِمَامُ زَمَانِهَا وَ یَعْرِفُ الْأَئِمَّهًُْ أَوْلِیَاءَهُمْ وَ أَعْدَاءَهُمْ بِسِیمَاهُمْ..... به حساب هر امّتی، امام زمان آن امّت رسیدگی میکند و امامان، دوستداران و دشمنان خود را از سیمای ایشان میشناسند.... تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۸۴ 🍃🕊🍃 روز جمعه است متعلق به امام زمان درود و سلام ما به محضر مولایمان شب عید بزرگ مبعث پیامبر اسلام می رسد عنایات و برکات الهی مدام امید نظر لطف دیگری به ما کند آقا میان رجبیون خود حساب کند ما را خدا کند که بگوید می شناسم شما را همانی که هدیه ها فرستادی برای ما خدا کند روی برنگردانی و شوی دلگیر بفهمیم نبودیم در خدمت او و در مسیر تمام رفتار و اعمال در دید امام ماست اگر ما غیـر از این تصـور کنیم جفاست إِنَّ إِلَيْنا إِيابَهُـمْ ، ثُمَّ إِنَّ عَلَيْنا حِسابَهُـمْ از بین نمی رود اعمال و نمی شود گم زمان زمان مناسب توبه و عهد و پیمان دوباره برگردیم نزدیک خیمه امام زمان ان شاء الله خادم الرضا "ع" 〰〰〰〰〰🇮🇷🕊🍃 اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ⚠️نزاع سرِ خودخواهی است ➕هر هفته یک از امام خمینی(ره) به اشتراک بگذارید...
🛣 مسیر عبور 🚧 مشکل داریم اما بن‌بست نه! 📩 رهبر انقلاب خطاب به دشمنان: اگر ادعا دارید جمهوری به بن‌بست رسیده، پس چرا میلیاردها دلار خرج براندازی‌‌اش می‌کنید؟ 🔻 بعضی گفتند که جمهوری اسلامی به بن‌بست رسیده، خب اگر به بن‌بست رسیدیم، دشمن چرا این‌قدر خرج میکند که ما را به زمین بزند؟ خب حکومتی که به بن‌بست رسیده دیگر زمین زدنش خرج نمیخواهد که، خودش زمین میخورد! میلیاردها دلار دارند خرج میکنند در دنیا، بسیاری، از کشورهایی که پولی دارند، ثروتی دارند و برخلاف جهت ملت ایران حرکت میکنند دارند خرج میکنند جمهوری اسلامی را منحرف کنند. به زبان هم می‌آورند، تصریح هم میکنند. چرا میکنند؟ اگر ما به بن‌بست رسیده بودیم، اگر ما داشتیم از پا می‌افتادیم ــ همانطور که بعضی‌ها میخواهند وانمود کنند ــ احتیاج نبود این همه پول خرج کنند آنها. ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آیت الله العظمی جوادی آملی: «فرمود شما عاقل باش به دنبال عقل برو ، نه راه كسی را ببند، نه بيراهه برو، نه سفيهانه زندگی كن، نه از سفه كسی سود ببر، نه جاهلانه زندگی كن، نه از جهل كسی سود ببر «العقل، العقل، العقل»، فرمود: شما عاقلانه زندگی كن، من به شما بشارت مي‌دهم. اين بيان نورانی پيغمبر است فرمود: ممكن است انسان ده بار بيفتد؛ ولی بالأخره خدا او را حفظ مي‌كند «مَن عثَر»؛ «عثر» يعنی لغزش، اگر كسی لغزيد او را يك بار حفظ مي‌كند، دو بار حفظ مي‌كند اگر كسی عاقل و موحِّد بود، خدا هرگز نمي‌گذارد آبروی او برود. شارحان اين حديث گفتند يك وقت است كه كودكی از دست پدر يا مادر مي‌افتد؛ ولی به دامن او مي‌افتد نه جای ديگر، اگر يك وقت دست پدر از كودك جدا شد دست كودك به دامن پدر است، اين‌طور نيست كه كودك از دامن پدر و مادر رها شود به درّه بيفتد، اين‌طور نيست.» ۹۳/١٠/۴
ماه رجب ۵.mp3
13.1M
🌙مجموعه ویژه ۵ در روایات آمده؛ عده‌ای در جهنم چند سال زحمت می‌کشند و طول می‌کشد، خود را از جهنم به زحمت خارج کنند، اما کمی بالا که می‌آیند چند مأمور عذاب دوباره آنها را در آتش سوق می‌دهند. ※ این افراد در دنیا چگونه زیستند؟
حاج حسین یکتا : اگر در تاریک‌خانه دلِ ما ظهور امام عصر"ع" انجام نشود، در ظهور، حضور پیدا نمی‌کنیم. یعنی اگه آقا ظاهر نشود در دل ما و این دل ما در تصرف امام عصر نباشد و برای آقا نباشد، فکر کردی تو در ظهور حضور پیدا میکنی؟ مگه خونه خاله‌س؟! ☑️ https://eitaa.com/joinchat/3797614592C4c785700cb
🕊﷽🕊 دعای حضرت فاطمه زهرا سلام الله در روز جمعه : بسم الله الرحمن الرحیم اللّهُمَّ اجعَلنا مِن أقرَبِ مَن تَقَرَّبَ إلَیک، وأوجَهَ مَن تَوَجَّهَ إلَیک، وأنجَحَ مَن سَأَلَک وتَضَرَّعَ إلَیک، اللّهُمَّ اجعَلنا مِمَّن کأَنَّهُ یراک إلی یومِ القِیامَةِ الَّذی فیهِ یلقاک، ولا تُمِتنا إلاّ عَلی رِضاک، اللّهُمَّ وَاجعَلنا مِمَّن أخلَصَ لَک بِعَمَلِهِ، وأحَبَّک فی جَمیعِ خَلقِک. اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ، وَاغفِر لَنا مَغفِرَةً جَزماً حَتماً لا نَقتَرِفُ بَعدَها ذَنباً، ولا نَکتَسِبُ خَطیئَةً ولا إثماً. اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ صَلاةً نامِیةً، دائِمَةً زاکیةً، مُتَتابِعَةً مُتَواصِلَةً مُتَرادِفَةً، بِرَحمَتِک یا أرحَمَ الرّاحِمینَ. خداوندا! ما را از نزدیک ترین کسانی که به تو تقرّب جسته اند، و از موجه ترین کسانی که به تو روی آورده اند، و از موفق یافته ترین کسانی که از تو خواسته اند و به درگاهت تضرع کرده اند، قرار ده. خداوندا! ما را از کسانی قرار ده که گویی در روز قیامت که به لقای تو می آیند، تو را می بینند. ما را جز به خشنودی خود نمیران. خداوندا! ما را از کسانی قرارده که عملشان را برای تو خالص کردند و در میان همه آفریدگانت تو را بیش از دیگران دوست دارند. خداوندا! بر محمّد و آل محمّد درود فرست و ما را چنان قطعی حتمی بیامرز که پس از آن گناهی مرتکب نشویم و خطا و گناهی نکنیم. خداوندا! بر محمّد و آل محمّد درود فرست، درودی بالنده، همواره، فزاینده، پیاپی، پی در پی، و به دنبال هم. به حق رحمت خودت، ای رحم کننده ترین رحم کنندگان. بحار الأنوار: ج ۹۰ ص ۳۳۹ ح ۴۸ 🍃🕊🍃🍃🕊🍃🍃🕊🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
١٣٧ 🔆 *«بِنَفْسِي أَنْتَ مِنْ مُغَيَّبٍ لَمْ يَخْلُ مِنَّا»* 🔆 *«جانم فدایت، تو پنهان شده‌ای هستی که از میان ما بیرون نیستی!»* 🔰 از این فراز، هفت مرتبه به امام عرض می‌کنیم *«بِنَفْسِي أَنْتَ» «جانم به فدای تو» * 🔶🔸 *که این هفت‌مرتبه تفدیه، یادآور هفت شوط طواف است.* ☘️ معمولاً وقتی می‌خواهیم به دیدن کسی برویم، سعی می‌کنیم هدیه‌ای همراه خود برای او ببریم؛ در این دعا از چند جمله پیش با عنوان «يَا ابْنَ طه وَ الْمُحْكَمَاتِ…» امام را مخاطب قرار دادیم و این خطاب، نماد حضور است. ☘️حال، در این حضور می‌خواهیم هدیه‌ای به محضر امام زمان‌مان عرضه کنیم که آن هدیه، عزیزترین دارایی ماست: ✨ *این جان عاریت که به حافظ سپرد دوست* *روزی رُخش ببینم و تسلیم وی کنم* ❇️ می‌دانیم که در محضر امام باید صدق محض باشیم و نمی‌توان زبان به دروغ گشود. *در این قسمت از دعای ندبه به یک بلوغ فکری می‌رسیم که اصلاً ناقص‌بودن را نمی‌خواهیم.* ◀️ *جان ما ناقص است و ما نمی‌خواهیم ناقص را در اختیار انسان کامل قرار دهیم.* پس، چند نکته برداشت می‌شود: ⏹️ اصلاً می‌خواهم «من» نباشم؛ *هرچه هست تو باشی.* ⏹️ این «من» گرچه ناقص است، انتظار دارد به‌عنوان قربانی قبول شود. ⏹️ اصلاً اجازه نمی‌گیرم و *بی‌اجازه جان را فدایت می‌کنم؛* ✅ یعنی چنان مست و حیرانم که می‌خواهم خود را فدایت کنم و این فداکردن اوج سود است؛ زیرا وقتی ناقصی فدایی کامل شود به کمال می‌رسد و دیگر ناقص نمی‌ماند. 📚 «برگرفته از بیانات استاد زهره بروجردی» ‏🌐 emamraoof.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ 🌟 فرا رسیدن عید سعید مبعث پیامبر ختمی مرتبت پیامبر صلح و دوستی حضرت محــ❤ــمد (صل الله علیه وآله وسلم) را خدمت شما خوبان همیشه همراه تبریک عرض می‌کنم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴🔵 تفاوت بعثت با ظهور 🔺 بعثت: «او كسى است كه رسولش را با هدايت و آيين حق فرستاد» 🔺 ظهور: «تا آن (دین) را بر همه آيين‏ها غالب گرداند»(توبه، 33) 🔹 سنت خدای حکیم در مورد این است که مردم چه بخواهند و چه نخواهند خداوند رسولش را می فرستد «تا بعد از اين پيامبران، حجتى براى مردم بر خدا باقى نماند، (و بر همه اتمام حجت شود)»(نساء، 165) 🔹 اما قانون خدا دربارۀ این است که باید «مردم قيام به عدالت كنند»(حدید، 25) خواست و تلاش و زمینه سازی مردم، تعیین کننده است؛ اگر آن چه را که در توان دارند به کار گرفتند و مرد میدان عمل بودند، نصرت و امداد الهی شامل حالشان خواهد شد و حجتِ حق، خاتم اوصیاء، بقیة الله الاعظم اذن ظهور می یابد و عالَم گلستان می شود. 🌕 آری! «خداوند سرنوشت هيچ قوم (و ملّتى) را تغيير نمى‏ دهد مگر آنكه آنان آنچه را در خودشان است تغيير دهند!» ( رعد آیه 11) 🔺و این خواستن را باید در میدان عمل نشان داد که ما «ابا الفضلی» هستیم نه زبیری و خوارجی.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه : ٣٢ 🌱 قرآن بخوانیم، قبل از اینکه برای ما قرآن بخوانند🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیکم یا اهل بیت النبوه اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم
🕊﷽🕊 🍃🕊زیارت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله در روز شنبه : أَشْهَدُ أَنْ لَاإِلهَ إِلّا اللّهُ وَحْدَهُ لَاشَرِیک لَهُ، وَأَشْهَدُ أَنَّک رَسُولُهُ، وَأَنَّک مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِاللّهِ، وَأَشْهَدُ أَنَّک قَدْ بَلَّغْتَ رِسالاتِ رَبِّک وَ نَصَحْتَ لِأُمَّتِک، وَجَاهَدْتَ فِی سَبِیلِ اللّهِ بِالْحِکمَةِ وَالمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ، وَأَدَّیتَ الَّذِی عَلَیک مِنَ الْحَقِّ، وَأَنَّک قَدْ رَؤُفْتَ بِالْمُؤْمِنِینَ، وَغَلَظْتَ عَلَی الْکافِرِینَ، وَعَبَدْتَ اللّهَ مُخْلِصاً حَتَّی أَتیک الْیقِینُ، فَبَلَغَ اللّهُ بِک أَشْرَفَ مَحَلِّ الْمُکرَّمِینَ، الْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِی اسْتَنْقَذَنا بِک مِنَ الشِّرْک وَالضَّلالِ؛ اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَاجْعَلْ صَلَوَاتِک وَصَلَوَاتِ مَلائِکتِک، وَأَنْبِیائِک وَالْمُرْسَلِینَ وَعِبَادِک الصَّالِحِینَ، وَأَهْلِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرَضِینَ، وَمَنْ سَبَّحَ لَک یا رَبَّ الْعَالَمِینَ مِنَ الْأَوَّلِینَ وَالْآخِرِینَ، عَلَی مُحَمَّدٍ عَبْدِک وَرَسُولِک، وَنَبِیک وَأَمِینِک، وَنَجِیبِک وَحَبِیبِک، وَصَفِیک وَصِفْوَتِک، وَخَاصَّتِک وَخَالِصَتِک، وَخِیرَتِک مِنْ خَلْقِک، وَأَعْطِهِ الْفَضْلَ وَالْفَضِیلَةَ وَالْوَسِیلَةَ وَالدَّرَجَةَ الرَّفِیعَةَ، وَابْعَثْهُ مَقاماً مَحْمُوداً یغْبِطُهُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ. اللّهُمَّ إِنَّک قُلْتَ: ﴿وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُک فَاسْتَغْفَرُوا اللّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللّهَ تَوّاباً رَحِیماً ﴾، إِلهِی فَقَدْ أَتَیتُ نَبِیک مُسْتَغْفِراً تَائِباً مِنْ ذُنُوبِی، فَصَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَاغْفِرْها لِی، یاسَیدَنا أَتَوَجَّهُ بِک وَبِأَهْلِ بَیتِک إِلَی اللّهِ تَعَالی رَبِّک وَرَبِّی لِیغْفِرَ لِی. سه بار بگوَ: «إِنَّا لِلّهِ وَ إِنَّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ» سپس بگو: أُصِبْنا بِک یا حَبِیبَ قُلُوبِنا، فَمَا أَعْظَمَ الْمُصِیبَةَ بِک حَیثُ انْقَطَعَ عَنَّا الْوَحْی، وَحَیثُ فَقَدْنَاک، فَإِنَّا لِلّهِ وَ إِنَّا إِلَیهِ راجِعُونَ. یا سَیدَنا یا رَسُولَ اللّهِ صَلَوَاتُ اللّهِ عَلَیک وَعَلَی آلِ بَیتِک الطَّاهِرِینَ، هذَا یوْمُ السَّبْتِ وَهُوَ یوْمُک، وَأَنَا فِیهِ ضَیفُک وَجَارُک، فَأَضِفْنِی وَأَجِرْنِی، فَإِنَّک کرِیمٌ تُحِبُّ الضِّیافَةَ، وَمَأمُورٌ بِالْإِجارَةِ، فَأَضِفْنِی وَأَحْسِنْ ضِیافَتِی، وَأَجِرْنا وَأَحْسِنْ إِجَارَتَنا، بِمَنْزِلَةِ اللّهِ عِنْدَک وَعِنْدَ آلِ بَیتِک، وَبِمَنْزِلَتِهِمْ عِنْدَهُ، وَبِمَا اسْتَوْدَعَکمْ مِنْ عِلْمِهِ فَإِنَّهُ أَکرَمُ الْأَکرَمِینَ. 🍃🕊🍃🕊🍃🕊🍃🕊🍃🕊🍃 اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
🕊﷽🕊 امام صادق علیه السلام : خداوند متعال، رسول اکرم صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم را به مکارم اخلاق اختصاص داد. پس شما [در ارتباط با آن ویژگی ها] خودتان را بیازمایید، اگر آن صفات در شما بود، شکر خدا را بجا آورید و افزونی آن را از خداوند درخواست کنید. سپس در طی ده مورد، آن خصایص را یادآور شد [که عبارتند از]: یقین، قناعت، صبر، شکر، بردباری، خوش خلقی، سخاوت، غیرت، شجاعت و جوانمردی. صفات الشیعة، ص 48 🍃🕊🍃 سلام و درود ما به ختم رسولان خدا روز مبعث پیغمبر مبارک باد بر شما به شکرانه این عیــد بزرگ و سعیـد نماز شکر بخوانید، صلوات بفرستید خود را بسنجیم با اخلاق رسول خدا اصلاح کنیم کمبود اخلاقی خود را خدا فرمود، وَ إِنَّكَ لَعَلى‌ خُلُقٍ عَظِيمٍ صبور بود و قانع و باسخاوت و کریم او اهل یقین و صبر و شکر و بردباری بود در راه اسلام شجاعت و جوانمردی نمود خوش خلق بود و غیرتمند بود پیامبر ما اسلام با اخلاق او فرارگیر شد بین انسانها دشمن به جنون متهم می کرد ایشان را یا ساحر و دروغگو میگفتند به رسول خدا هدایتگر و مهربان بود نه ظالم و ستمگر خود برتر بینی نداشت، با ضعیف مهربانتر برابر بودند فقیر و غنی در نگاه ایشان سیاه و سفید و برده و آزاد همه یکسان بیش از هزار سال گذشت از بعثت پیامبر دشمنان ایشان بدنام شدند، رسـوا و ابتـر خادم الرضا "ع"
🕊﷽🕊 〰〰〰〰️〰️〰️〰️🇮🇷🕊🍃 استاد قرائتی حفظه الله سوره قلم بسم الله الرحمن الرحیم ن وَ الْقَلَمِ وَ ما يَسْطُرُونَ «1» ما أَنْتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ «2» وَ إِنَّ لَكَ لَأَجْراً غَيْرَ مَمْنُونٍ «3» وَ إِنَّكَ لَعَلى‌ خُلُقٍ عَظِيمٍ «4» نون. به قلم و به آنچه مى‌نويسند سوگند. كه تو به خاطر (لطف و) نعمت پروردگار ديوانه نيستى. و همانا براى تو پاداش بى‌پايان است. و حقّاً كه تو بر اخلاق بزرگى استوارى. فَسَتُبْصِرُ وَ يُبْصِرُونَ «5» بِأَيِّكُمُ الْمَفْتُونُ «6» إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِيلِهِ وَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ «7» پس به زودى مى‌بينى و آنها نيز مى‌بينند كه كداميك از شما (تو يا دشمنانت) گرفتار جنونيد. همانا پروردگارت، خود به آنكه از راهش منحرف شده، آگاه‌تر است، و همو به هدايت يافتگان داناتر است. 🍃🕊نکته ها : نقش قلم از نقش زبان، شمشير، درهم و دينار، شهرت و فرزند بيشتر است. زيرا قلم تجربه قرنها را به هم منتقل مى‌كند و فرهنگ را رشد مى‌دهد. افراد را با قلم مى‌توان خواب يا بيدار كرد. ملّتى را مى‌توان با قلم، عزيز يا ذليل كرد. قلم يك فرياد ساكت است. قلم سند رسمى است. قلم گزارشگر تاريخ است. سوگند به قلم، نشانه فرهنگ و تمدن است. تكيه بر قلم، تكيه بر سند و استدلال است. رابطه با قلم رابطه با علم است. در ميان تمام صداها، سه صدا امتياز دارد: صداى قلم دانشمندان، صداى پاى مجاهدان و صداى چرخ ريسندگان. آرى، امّتى عزيز است كه علم و قدرت و اقتصادش پويا باشد و اگر امروز بخواهيم اين سه صدا را نقل كنيم، بايد بگوييم: صداى چاپخانه، توپخانه و كارخانه، يعنى قدرت فرهنگى، نظامى و اقتصادى. قلم‌ها و نوشته‌ها، حافظ علومند. در حديث مى‌خوانيم: «قيدوا العلم بالكتابة» كسى به قلم و نوشته سوگند ياد مى‌كند كه در تمام عمرش يك سطر ننوشت: «لا تَخُطُّهُ بِيَمِينِكَ» . به قول حافظ: نگار من كه به مكتب نرفت و خط ننوشت‌ به غمزه مسئله‌آموز صد مدرّس شد در نسبت جنون به افراد برجسته تعجب نكنيد، قرآن مى‌فرمايد: «كَذلِكَ ما أَتَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ مِنْ رَسُولٍ إِلَّا قالُوا ساحِرٌ أَوْ مَجْنُونٌ» هيچ پيامبرى به سراغ مردم نيامده، مگر آنكه به او گفتند: ساحر يا ديوانه است. پاداشهاى الهى را ساده ننگريد. «أَجْرٌ كَبِيرٌ» ، «أَجْرٌ عَظِيمٌ» «أَجْرٍ كَرِيمٍ»، «أَجْرٌ غَيْرُ مَمْنُونٍ»، «أَجْراً حَسَناً»، «أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ» در روايات آمده است: هنگامى كه قريش ديدند كه پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله على عليه السلام را بر ديگران مقدم مى‌شمرد، گفتند: محمد مفتون او شده است كه اين آيات نازل شد. در سوره قمر نيز مشابه اين لحن را مى‌خوانيم: «سَيَعْلَمُونَ غَداً مَنِ الْكَذَّابُ الْأَشِرُ» فردا خواهند دانست دروغ‌پرداز و هواپرست كيست؟ در اين آيات نوعى بشارت به پيروزى پيامبر اسلام بر كفّار نيز هست. 🍃🕊پیام ها : 1- سوگند به قلم به جاى سوگند به بيان، تشويق سوادآموزى و مقام دانش پژوهى است. (مبارزه با بيسوادى و ترغيب به نوشتن و خواندن از برنامه‌هاى اولويّت دار اسلام است.) (والقلم و ما يسطرون) 2- عصمت و مصونيّت پيامبر در سايه لطف الهى است. «ما أَنْتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ» 3- آنچه در برابر فشار تهمت، انسان را پايدار مى‌كند توجه به لطف و پاداش الهى است. «إِنَّ لَكَ لَأَجْراً غَيْرَ مَمْنُونٍ» 4- اگر از پاداش مردم چشم پوشى كنيم، به پاداش هاى پايدار الهى مى‌رسيم. «لَأَجْراً غَيْرَ مَمْنُونٍ» 5- پاداش ابدى براى كسى است كه خُلق او عظيم باشد. لَأَجْراً غَيْرَ مَمْنُونٍ‌ .... لَعَلى‌ خُلُقٍ عَظِيمٍ‌ 6- تسلّط بر اخلاق عظيم، مقارن تسلط بر راه مستقيم است. «إِنَّكَ لَعَلى‌ خُلُقٍ عَظِيمٍ» 7- كمالات پيامبر با او عجين است، و او بر آنها تسلط دارد. «لَعَلى‌ خُلُقٍ عَظِيمٍ» 8- دفاع از شخصيت‌هاى مذهبى كه مورد تهمت و تحقير قرار مى‌گيرند، لازم است. «ما أَنْتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ‌- إِنَّكَ لَعَلى‌ خُلُقٍ عَظِيمٍ» 9- خداوند پيامبرش را در برابر دشمنان دلدارى مى‌دهد. «فَسَتُبْصِرُ وَ يُبْصِرُونَ» 10- آينده حقايق را روشن مى‌كند. «فَسَتُبْصِرُ وَ يُبْصِرُونَ» 11- كفّارى كه با علم و عمد، دلائل روشن انبيا را نپذيرند، سزاوار لقب مجنون هستند. «بِأَيِّكُمُ الْمَفْتُونُ» (همان گونه كه ايمان آگاهانه نشانه خردورزى است.) 12- نسبت گمراهى به ديگران و يا ادعاى هدايت براى خود كارساز نيست. خداوند است كه گمراه واقعى و هدايت يافته واقعى را مى‌شناسد. «هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِيلِهِ وَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ» 🍃🕊🇮🇷〰〰〰〰〰〰〰
🕊﷽🕊 🍃🍃🍃🍃🇮🇷🕊🍃 السلام علیک یا رحمة للعالمین 🍃🕊🇮🇷🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 اي دوستان، اين انقلاب، انقلاب مستضعفان جهان است و باري سنگين است بر دوش ماها كه بايد آن را به مقصد برسانيم و در غير اين صورت خدا و امام و ملت محروم جهان و آيندگان ، ما را نخواهند بخشيد . شهید محسن خدابنده 〰〰〰〰〰🇮🇷🕊🍃 امام خامنه ای مد ظله العالی : راه‌حل همه‌ی مشکلات برگشت به اسلام است؛ اتحاد ملت‌های اسلامی، همدلی ملت‌های اسلامی، همکاری دولت‌های اسلامی به معنای واقعی کلمه نه به شکل صوری است. مسلمانان به معنای واقعی کلمه همکاری کنند، همدلی کنند. همه‌ی اجزاء امت اسلامی احتیاج دارند به اینکه با هم همکاری کنند. مشکلات پیش می‌آید. الان شما ملاحظه کنید این زلزله‌ی ویرانگری که در سوریه و در ترکیه پیش آمده، خب این یک حادثه‌ی سختی است. این مربوط به همه‌ی مسلمین است. یعنی واقعاً همه باید احساس درد کنند، احساس رنج کنند از یک چنین چیزهایی. ۱۴۰۱/۱۱/۲۹ 🍃🇮🇷🕊〰〰〰〰〰〰 امام صادق علیه السلام : إِنَّ اللَّهَ تَبَارَک وَ تَعَالَی خَصَّ رَسُولَ اللَّهِ ص بِمَکارِمِ الْأَخْلَاقِ فَامْتَحِنُوا أَنْفُسَکمْ فَإِنْ کانَتْ فِیکمْ فَاحْمَدُوا اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ ارْغَبُوا إِلَیهِ فِی الزِّیادَةِ مِنْهَا فَذَکرَهَا عَشَرَةً الْیقِینَ وَ الْقَنَاعَةَ وَ الصَّبْرَ وَ الشُّکرَ وَ الْحِلْمَ وَ حُسْنَ الْخُلُقِ وَ السَّخَاءَ وَ الْغَیرَةَ وَ الشَّجَاعَةَ وَ الْمُرُوةَ. خداوند متعال، رسول اکرم صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم را به مکارم اخلاق اختصاص داد. پس شما [در ارتباط با آن ویژگی ها] خودتان را بیازمایید، اگر آن صفات در شما بود، شکر خدا را بجا آورید و افزونی آن را از خداوند درخواست کنید. سپس در طی ده مورد، آن خصایص را یادآور شد [که عبارتند از]: یقین، قناعت، صبر، شکر، بردباری، خوش خلقی، سخاوت، غیرت، شجاعت و جوانمردی. صفات الشیعة، ص 48 🍃🕊🍃 سلام و درود ما به ختم رسولان خدا روز مبعث پیغمبر مبارک باد بر شما به شکرانه این عیــد بزرگ و سعیـد نماز شکر بخوانید، صلوات بفرستید خود را بسنجیم با اخلاق رسول خدا اصلاح کنیم کمبود اخلاقی خود را خدا فرمود، وَ إِنَّكَ لَعَلى‌ خُلُقٍ عَظِيمٍ صبور بود و قانع و باسخاوت و کریم او اهل یقین و صبر و شکر و بردباری بود در راه اسلام شجاعت و جوانمردی نمود خوش خلق بود و غیرتمند بود پیامبر ما اسلام با اخلاق او فرارگیر شد بین انسانها دشمن به جنون متهم می کرد ایشان را یا ساحر و دروغگو میگفتند به رسول خدا هدایتگر و مهربان بود نه ظالم و ستمگر خود برتر بینی نداشت، با ضعیف مهربانتر برابر بودند فقیر و غنی در نگاه ایشان سیاه و سفید و برده و آزاد همه یکسان بیش از هزار سال گذشت از بعثت پیامبر دشمنان ایشان بدنام شدند، رسـوا و ابتـر خادم الرضا "ع" 〰〰〰〰〰🇮🇷🕊🍃 اَللّهُمَ صَلِ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ❇️ بعثت راه رفع ظلم را به مردم می‌فهماند 🔰 بعثت رسول خدا (صلی‌الله علیه و آله و سلم) برای این است که راه رفع ظلم را به مردم بفهماند، راه اینکه مردم بتوانند با قدرت‌های‌ بزرگ مقابله کنند را به مردم بفهماند. 🔰 بعثت برای این است که اخلاق مردم را، نفوس مردم را، ارواح مردم را و اجسام مردم را، تمام اینها را از ظلمت‌ها نجات بدهد، ظلمات را بکلی کنار بزند و به جای او نور بنشاند. 🔰ظلمت جهل را کنار بزند و به جای او نور علم بیاورد، ظلمت ظلم را به کنار بزند و به جای او عدالت بگذارد، نور عدالت را به جای او بگذارد و راه او را به ما فهمانده است، فهمانده است که تمام مردم، تمام مسلمین برادر هستند و باید با هم وحدت داشته باشند، تفرق نداشته باشند. امام خمینی(ره)، ۲۱اردیبهشت۱۳۶۲
🌷 بعثت؛ گنجینه‌ای تمام نشدنی 🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز: بعثت نبیّ اعظم (ص) بزرگترین هدیه‌ای است که خداوند متعال به مجموع بشریت عنایت کرده... علت هم این است که بعثت حامل گنجینه‌هایی است برای بشر. این گنجینه‌ها تمام نشدنی است. این گنجینه‌ها میتواند سعادت بشر را در زندگی خودش، در همین زندگی دنیا تا قبل از آخرت تأمین کند. ۱۴۰۱/۱۱/۲۹