eitaa logo
پذیرش‌مدرسه علمیه تخصصی زینبیه
278 دنبال‌کننده
397 عکس
41 ویدیو
80 فایل
📌آدرس: کرج-چهارراه مصباح- کوچه شهید نجاری- موسسه آموزش عالی حوزوی زینبیه ☎️۰۲۶-۳۲۷۰۶۱۲۸ ☎️۰۲۶-۳۲۷۰۸۵۹۸ 🖥 @zeynabiye3 🌐 www.zeynabiye.whc.ir ارتباط با کارشناس پذیرش:⬇ @paziresh_zeynabiye
مشاهده در ایتا
دانلود
✍توصیه های آیت الله جوادی آملی به طلاب علوم دینی (۳) ما اگر خواستیم ببینیم این درسی که به ما دادند عالِم شدیم یا نه، این دو نشان دارد؛ یک نشانِ ظاهری که قبلاً بیان شده، یعنی اگر ما توانستیم خوب تدریس بکنیم یا خوب تألیف بکنیم معلوم می‌شود این مطلب را فهمیده‌ایم. ولی یک نشان باطنی دارد که بسیار عمیق است و آن این است که اگر مطلبی را فهمیدیم عالِم شدیم، اگر عالِم شدیم می‌شویم وَزین، سنگین، باوقار، متواضع؛ نه بی‌جا حرف می‌زنیم، نه بی‌جا کار انجام می‌دهیم. طرز نشستن ما، خوابیدن ما، گفتار ما، رفتار ما ادیبانه است. یعنی مؤدّب می‌نشینیم، مؤدّب حرف می‌زنیم، مؤدّب غذا می‌خوریم، ادبِ دینی داریم. در تمام شئون زندگی علم آدم را سنگین می‌کند حرفِ سبک نمی‌زنیم، حرف سبک گوش نمی‌دهیم، نوشته‌های سبک نداریم، نوشته‌های سبک را نمی‌خوانیم، حرفِ سنگین برای انسانِ سنگین است. 💠 واحد فرهنگی 🔰منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد معارف وحیانی اسراء
🔴 طلاب_تحقق تمدن حقیقی اسلام ◽️رهبر معظم انقلاب : بعد از تشکیل نظام اسلامی باید دولت اسلامی به معنای واقعی کلمه سپس جامعه ی اسلامی و بعد از آن تمدن حقیقی اسلامی به وجود آید که حوزه ها در این روند مسئولیتهای سنگینی دارند که باید با فکر و تعمق این وظایف را درک و برای اداء آنها برنامه ریزی و تلاش کرد. 📌تحصیل در مقاطع تکمیلی حوزه یکی از مهم ترین برنامه ها در تحقق این هدف است.
ما غیر از طلبه‌ها کسی نداریم! در تشرفی که آیت‌الله سیدمحمدحسن الهی طباطبایی (برادر علامه طباطبائی) به محضر حضرت بقیةالله (عج) داشتند، حضرت به ایشان فرمودند: اگر مشکل و گرفتاری داشتید خدا را قسم بدهید به ▫️ آیت‌الله الهی طباطبائی فرمودند: با وجودی که منظور حضرت را فهمیدم اما می‌خواستم از لسان شریف خودشان بشنوم! سؤال کردم: آقا جان! ریزه خواران سفره شما چه کسانی هستند؟ حضرت فرمودند: همین طلبه‌ها. سؤال کردم: آقا جان! شما از آنها راضی هستید؟ حضرت سکوت کردند و بعد از تأملی فرمودند: ما کسی را غیر از آنها نداریم! 📚 کتاب "پای درس علما"/ محمدتقی صرفی‌پور، ص ۶۵۷
✍توصیه های آیت الله جوادی آملی به طلاب علوم دینی(۴) 🔺اینکه ذات اقدس الهی به رسولش فرمود: «اِنَّا سَنُلْقِی عَلَیْکَ قَوْلاً ثَقِیلاً» یعنی این حرف وزین است. سنگ، سنگین است ولی وزین نیست. علم وزین است، وزنه دارد، قرآن وزنه دارد، روایات و ادعیه وزنه دارند. 🔺راهی که طالبان علوم الهی طی می‌کنند بسیار وسیع است. هیچ کسی بهانه‌ای ندارد زیرا این راه هم وسیع است و هم همراهان خوبی در این راه انسان را همراهی می‌کنند. هیچ کسی نمی‌تواند بگوید این راه سخت است، رفتنش دشوار است، مزاحمت فراهم است. 🔺بسیاری از بزرگانی که در حوزه‌های علمی به مقاماتی رسیدند بسیاری از آنها امکاناتشان از طلاب کنونی کمتر بود و بسیاری از آنها هم از مناطق روستایی برخاستند. چه در بخش‌های حکمت، چه در بخش‌های تفسیر، چه در بخش‌های فقه، چه در بخش‌های اصول و در سایر علوم اسلامی طلبه‌هایی از همین روستاها برخاستند و به مقامات والای علمی رسیدند. 🔺ما هر روز مهم‌ترین سرمایه را داریم صرف می‌کنیم. کسی که عمرِ محدودی دارد هر روز دارد سرمایه صرف می‌کند، نه تنها هر روز، هر دَم و هر نفس. این بیان نورانی امیرمؤمنان علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) است که فرمود: «نَفَسُ الْمَرْءِ خُطَاهُ إِلَی أَجَلِهِ»؛ یعنی هر نفسی که انسان می‌زند یک قدم به قبر نزدیک‌تر می‌شود. 🔺گاهی اوقات یک جوان وقتش را به بازی‌کردن و اتلاف صرف می‌کند، بعد از ۲۰ سال می‌شود یک نیروی قراضه، یک وقت است که در تحصیل علمِ حوزه و دانشگاه می‌کوشد بعد از ۲۰ سال می‌شود یک درخت سیب، یک درخت گلابی. حرکت، گاهی بازدهش پشت‌سر است چیزی در دست نیست گاهی همه حرکت را انسان به ریشه خود می‌دهد می‌شود شجره طیّب. 💠 واحد فرهنگی 🔰منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد معارف وحیانی اسراء
📔 نام کتاب: اصول و قواعد فقه الحدیث 👨‍🏫 نویسنده: محمد حسین ربّانی 🖨 انتشارات: بوستان قم 🔹🔹🔹 🔸🔸🔸 🔹🔹🔹 📚 حدیث، پس از قرآن، برترین منبعی است که می توان از طریق آن به مقاصد شریعت دست یافت. حدیث سخنان رسول خدا و ائمه معصومین (علیهم السلام) است که از آن به سنت تعبیر می شود. عالمان اسلامی از دیرباز به اهمیت این موضوع پی برده و «علم الحدیث» را به وجود آوردند. این رشته، خود شاخه های متعددی دارد که یکی از آنها «فقه الحدیث» است، یعنی علمی که به بررسیِ متن حدیث از نظر دلالت می پردازد. 🔸🔸🔸 🔹🔹🔹 🔸🔸🔸 📖 کتاب حاضر، منبع مهمی است که، اصول و قواعد فقه الحدیث را با قلمی روان در سه بخش تدوین کرده است. بخش اول کلیات که تعاریف لغوی و اصلاحی، کتاب شناسی فقه الحدیث و .. بیان شده است، بخش دوم: به بیان قواعد لازم الرعایه در فقه الحدیث، مانند: توجه به حديث بودن كلام، قاعده دوم توجه به صدر و ذيل روايت، قاعده سوم رجوع به منابع اوليه حديث پرداخته است و در بخش سوم نکات لازم در شرح حدیث را توضیح می دهد. 🔹🔹🔹 🔸🔸🔸 🔹🔹🔹 📗 از امام رضا علیه السلام نقل شده است: «کونوا دراةً و لا تکونوا رواةً»؛ «بر آن باشید که احادیث را دقیقاً درک کنید، نه فقط آنها را روایت کنید.» دراة جمع داری است، مانند قضاة که جمع قاضی است. رواة نیز جمع راوی است. این روایت بر اهمیت درایه و فهم حدیث دلالت دارد و روایت حدیث را نفی نمی کند. 🔹🔹🔹 🔸🔸🔸 🔹🔹🔹
📗 نام کتاب: مقدمه علم حقوق با رویکرد به حقوق ایران و اسلام 🧑‍🏫 نویسنده: مصطفی دانش پژوه 🖨 ناشر: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه 🔹🔹🔹 🔸🔸🔸 🔹🔹🔹 📚 کتاب حاضر، بیان مبانی و قواعد «علم حقوق» و اهداف آن، نظام های مهم حقوقی و منابع علم حقوق است. در این کتاب در هفت فصل تدوین شده، ابتدا در فصل اول تعریفی از دانش حقوق ارائه شده، سپس رابطه علم حقوق با علوم مرتبط و اقسام شاخه های این علم بررسی گردیده است. آن گاه در فصل دوم انواع قواعد حقوقی متناسب با حقوق اسلام و ایران مطرح شده و در فصل سوم مبانی و اهداف حقوق از منظر مکاتب مختلف حقوقی به ویژه مکتب حقوقی اسلام، تشریح گردیده است. 🔹🔹🔹 🔸🔸🔸 🔹🔹🔹 در ادامه، نویسنده در فصل چهارم مهمترین نظام های حقوقی غرب را معرفی کرده و در فصل پنجم منابع حقوق غرب مانند قانون، عرف، رویه قضایی، اصول کلّی حقوقی و حقوق اسلامی مانند قرآن کریم، سنّت، عقل اجماع، سیره، قیاس و احکام حکومتی را بررسی نموده است. قلمروی اجرای قواعد حقوقی و تفسیر این قواعد نیز از مباحث پایانی کتاب است. 🔸🔸🔸 🔹🔹🔹 🔸🔸🔸
┄┄┄✧🌺﷽🌺✧┄┄┄ ✍️مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) 💢 استمرار حرکت صحیح و انقلابیِ کشور و جامعه، بدون حضور مستمر روحانیت امکان‌پذیر نیست. 🔰پذیرش مقطع عمومی سطح۲ و مقطع ‌عالی ‌سطح۳ 📣 به اطلاع علاقه‌مندان تحصیل در مقاطع حوزوی می‌رساند: در سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۳در دو مقطع سطح ۲(کارشناسی) و سطح۳ (کارشناسی ارشد) از میان واجدین شرایط دانش‌پژوه می‌پذیرد. ♨️ متقاضیان می‌توانند از تاریخ اول اسفندماه ۱۴۰۱ بصورت (روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ الی ۱۳.۳۰ بجز ایام تعطیل)، و نسبت به اقدام نمایند. ------------------------------------------- 🌹با کانال پذیرش و صفحه روبیکا با ما همراه باشید: پذیرش سطح 2و3 : 🆔 @paziresh3 آدرس صفحه روبیکا : 🆔 https://rubika.ir/zeinabiyehkaraj 📌آدرس: کرج-چهارراه مصباح- کوچه شهید نجاری- موسسه آموزش عالی حوزوی زینبیه ☎️۰۲۶-۳۲۷۰۶۱۲۸ ☎️۰۲۶-۳۲۷۰۸۵۹۸ 🌐 www.zeynabiye.whc.ir
طلبه چیست و او چگونه شکل می گیرد؟ همه انسان ها بر روی کره زمین !😅 همه هم در اجتماع تحت یک خاص قرار می گیرند! اما مردم طالب چه اند؟! چگونه هویت آنها شکل می گیرد؟! هویت من طلبه در کنار این همه هویت ها چگونه تعریف می گردد؟ ♨️ کلام امام علی علیه السلام 🔻قَدْرُ الرَّجُلِ عَلَى قَدْرِ هِمَّتِهِ ارزش مرد به اندازه همّت اوست. بله همّت هر انسانی نشان از قیمت او دارد! اینکه به دنبال دنیا است؟! یا در طلب خدا؟ هویت انسان ها بر اساس نوع فعالیت و همتشان در جامعه شکل می گیرد! شاخصه انسان های بزرگ همین همت بالا است،یعنی آرمان بزرگی دارند. متاسفانه مشکل نسل امروز این است که آرمان ندارد و با این آرمان ها هویت انسان به دست می آید. 🤔خب آرمان طلبه چیست؟! آن بالا و بزرگ؟ او چگونه شکل می گیرد؟ آرمان طلبه همان،آرمان و آرزوی خدا است!  لِيُظهِرَهُ عَلَى الدّينِ كُلِّهِ نقش نهاد روحانیت،رهبری کلان پروژه خدا در عصر غیبت است! یعنی اصلاح جامعه! طلبه میخواهد خدا را به آرزویش برساند! طلبه می خواهد در کار خدا و خواست خدا فانی شود! پروژه ای که تمام انبیاء آرزوی آن را داشتند! این است آرمان طلبه و هویت او شاید روشن ترین هویت در جامعه باشد. 📌بله آرمان و همت طلبه، اجرای طرح خداوند بر کره زمین است و نهایتا در کار خداوند فانی می گردد.برخی قصد دارند طلبگی را در کنار یک شغل تعریف نمایند اما طلبگی در یک شغل دنیوی خلاصه نمی گردد.
🌺 ﺯﻥ ﻫﺎﯼ ﻣﺎ ﻣﻠﮑﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ 🔹ﯾﮏ ﻣﺮﺩ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ﺍﺯ ﻋﺎﻟمی ﭘﺮﺳﯿﺪ : ﭼﺮﺍ ﺩﺭ ﺍﺳﻼﻡ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻥ ﺯﻥ ﺑﺎ ﻣﺮﺩ ﻧﺎﻣﺤﺮﻡ ﺣﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ ❓ ✳️ ﻋﺎﻟﻢ ﮔﻔﺖ : ﺁﯾﺎ ﺗﻮ می توﺍﻧﯽ ﺑﺎ ﻣﻠﮑﻪ ﺍﻟﯿﺰﺍبت ﺩﺳﺖ ﺑﺪﻫﯽ❓ 🔹ﻣﺮﺩ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ﮔﻔﺖ : ﻟﺒﺘﻪ ﮐﻪ ﻧﻪ ؛ ﻓﻘﻂ ﭼﻨﺪ ﻧﻔﺮ ﻣﺤﺪﻭﺩ می تواﻧﻨﺪ ﺑﺎ ﻣﻠﮑﻪ ﺩﺳﺖ بدﻫﻨﺪ. ✳️ ﻋﺎﻟﻢ ﮔﻔﺖ : ﺯﻥ ﻫﺎﯼ ﻣﺎ ﻣﻠﮑﻪ ﻫﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻣﻠﮑﻪ ﻫﺎ ﺑﺎ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺑﯿﮕﺎﻧﻪ ﺩﺳﺖ نمی دﻫﻨﺪ. 🔹ﻣﺮﺩ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ﺳؤﺍﻝ ﮐﺮﺩ:ﭼﺮﺍ ﺯﻥ ﻫﺎﯼ ﺷﻤﺎ،ﻣﻮ ﻫﺎ ﻭ ﺑﺪﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ می پوﺷﺎﻧﻨﺪ ، ﯾﺎ ﺣﺠﺎﺏ ﺭﺍ ﺭﻋﺎﯾﺖ می کنند❓ ✳️ ﻫﻤﺎﻥ ﻋﺎﻟﻢ ﺗﺒﺴﻤﯽ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺩﻭ ﻋﺪﺩ ﺷﮑﻼﺕ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺖ ، ﯾﮑﯽ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺩﻭﻣﯽ ﺭﺍ ﻫﻤﺎﻥ ﻃﻮﺭ ﺑﺴﺘﻪ ﺑﺎﻗﯽ ﮔﺬﺍﺷﺖ. ﺑﻌﺪﺍ ﻫﺮﺩﻭﯼ ﺁن ها را ﺑﻪ ﺯﻣﯿﻦ ﺧﺎﮎ ﺁﻟﻮﺩ ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ ﻭ ﺑﻪ ﻣﺮﺩ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ﮔﻔﺖ : ✳️ ا ﮔﺮ ﻣﻦ ﺑﮕﻮﯾﻢ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﺮﺩﺍﺭ ، ﮐﺪﺍﻡ ﯾﮏ ﺭﺍ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ می کنی❓ 🔹ﻣﺮﺩ انگلیسی ﮔﻔﺖ : ﻫﻤﺎﻥ ﺷﮑﻼﺕ ﺭﺍ ﮐﻪ ﭘﻮﺷﺶ ﺩﺍﺭﺩ. ✳️ ﻋﺎﻟﻢ ﮔﻔﺖ : ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺩﻟﯿﻞ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ؛ ﺯﻥ ﻫﺎﯼ ﻣﺎ ﺣﺠﺎﺏ ﺭﺍ ﺭﻋﺎﯾﺖ می کنند. 🟢 آن عالم امام موسی صدر بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا