May 11
🔴قوانین پوشش در چند دانشگاه مختلف رو مطالعه کنید و سپس به سوالی که بعد از آن مطرح شده پاسخ دهید:
۱_ لباسی که بطور نامناسب اندام ها را نشان دهد مجاز نمی باشد
۲_ رنگ کردن مو مجاز نمی باشد
۳_ آرایش کردن مجاز نیست
۴_ مردان باید از کت و شلوار تیره، پیراهن سفید وجوراب استفاده کنند
۵_ موها رنگ طبیعی باید داشته باشد
۶_ ریش بزی ممنوع
۷_ سوئیت شرت ممنوع است
۸_ دکمه های پیراهن بسته باشد
۹_ هرگونه جواهرآلات به جز ساعت و یک جفت گوشواره برای بانوان مجازنمی باشد
۱۰_ پوشش دانشجویان باید طوری باشد که باعث حواس پرتی خود و دیگران و مانع تمرکز بر روی درس نشود
۱۱_ پوشیدن لباس لی برای بانوان ممنوع
۱۲_ پوشیدن هرگونه تی شرت، لباس ورزشی، شلوارتنگ ممنوع
۱۳_ لباس رسمی برای آقایان: پیراهن یقه دار و آستین دار، بدون کروات بهمراه جوراب
۱۴_ لباس پاره و تنگ ممنوع
۱۵_ لباس هایی که ترغیب به مصرف مشروبات الکلی بکند ممنوع است
۱۶_ لباس ها باید داخل شلوار باشد و انقدر بلند باشد که درموقع نشستن و بلند کردن دست ها قسمت های توزده لباس بیرون نیاید
۱۷_ اگر دانشجو نتواند پوشش خود را اصلاح کند با اولیاء او تماس خواهند گرفت تا برای او لباس مناسب بیاورند و او بیرون از کلاس خواهد ماند و غیبت خواهد خورد
⁉️حدس میزنید این قوانین برای کدوم دانشگاه هاست؟
🔻دانشگاه آزاد اسلامی؟
پناه برخدا، یعنی ممکنه؟ فکر نکنم هیچکدوم از موارد بالا در دانشگاه آزاد رعایت بشه
🔻دانشگاه های دولتی؟
بازم بخش زیادی از موارد بالا تو دانشگاه های دولتی رعایت نمیشه
🔻مربوط به دانشگاه امام صادقه؟
دارید نزدیک میشید
🔻 دانشگاه الزهرا؟ یکم نزدیکتر
🔻حوزه علمیه قم؟
این قوانین مربوط به این دانشگاه هاست:
موارد ۱، ۲، ۳ 👈 دانشگاه گرین ویل آمریکای شمالی
موارد ۴، ۵، ۶ 👈 دانشگاه آکسفورد انگلیس
موارد ۷ تا ۱۰👈 کالج رابرت ترکیه
موارد ۱۱، ۱۲، ۱۳👈 هاردین لیمونز آمریکا
موارد ۱۴ تا ۱۷👈 دانشگاه ایالتی کالیفرنیا
📚منبع: کتاب "نیم نگاهی به ضوابط پوشش دردانشگاه های جهان"
🔹پس غربی ها هم اعتقاد دارن که پوشش میتونه باعث حواس پرتی دیگران بشه
🔹مشروبات الکلی مگه تو این کشورها بده که میگن رو لباس نباید تبلیغ بشه؟ من فکر میکردم فقط تو اسلام این چیزا ممنوعه
🔹چرا فقط تو دانشگاه ها این قوانین سخت پوشش رو لحاظ کردن؟ یعنی تو خیابون اگه باعث حواس پرتی و دل مشغولی دیگران بشن و رو کانون خانواده ها، جوان ها و نوجوان ها تاثیر منفی بذارن اشکالی نداره؟
🔹راستی دانشجویان اعتراضی نمیکنن به این قوانین سخت اونم تو اون کشورها که آزادی هستش؟
✍✍حسین دارابی
@pbsb14💥💥💥
May 11
♦️حضور بانوان در ورزشگاه، با عفت زنان سازگار نیست
آیتالله سبحانی:
🔹️مسئولان برای ازدواج زنان فکر کنند؛ به فکر طلاق ها باشند؛ برای اعتیاد کشور کاری انجام دهند؛ نه اینکه به فکر حضور بانوان در ورزشگاه باشند.
🔹️حضور بانوان در ورزشگاه با عفت زنان سازگار نیست؛ آوردن هزاران دختر به ورزشگاه که یک طرف جوانان مرد و طرف دیگر، دختران باشند، اصلا مناسب نیست.
🔹️اگر به دنبال رضای خداوند متعال هستید، مشکلات مردم را پیگیری کنید؛ اما اگر به دنبال شعار هستید، مسئله دیگری است.
💥💥💥
🎥 چرا پسرتان در آمریکا درس میخواند؟
✍چرا کسی از خانم ابتکار معاون رییسجمهور که از تسخیر کنندگان سفارت آمریکا بوده نمی پرسد چطور دولت آمریکا که این همه به ملت ایران سختگیر است اما به راحتی به فرزند ایشان اجازه اقامت و تحصیل در خاک آن کشور را داده است؟
@pbsb14💥💥💥
من نگران «قطار دین» نیستم
چون مطمئنم خداوند متعال خود «حامی» آن است، و تحت هر شرایطی آن را به «مقصد» می رساند... اما برای «مسافران»، چنین قاعده ای وجود ندارد و خداوند باری تعالی کسی را «به زور» در قطار «نگه نمی دارد»...
لذا همیشه نگران آن مسافرانی هستم که «افتخار همراهی» با قطار را کسب کرده اند اما «فریب» می خورند و با «اختیار» خود «پیاده می شوند»...
ای کاش «همه ی مردم دنیا» با این قطار پر از خیر و برکت «همراه» می شدند..
______________
▪️برای عضویت در کانال روی لینک زیر کلیک بفرمایید:
@pbsb14💥💥💥
چرا از مرگ مىترسيم؟
راننده زمانى در جاده مىترسد كه يا بنزين ندارد يا قاچاق حمل كرده يا اضافه سوار كرده يا با سرعت غير مجاز رفته يا جاده را گم كرده يا در مقصد جايى را آماده نكرده و يا همراهانش نا اهل باشند.
اگر انسان براى بعد از مرگ خود، زاد و توشه لازم را برداشته باشد، كار خلاف نكرده باشد، راه را بداند، در مقصد جايى را در نظر گرفته باشد و دوستانش افراد صالح باشند و حركتش طبق مقررات و مجاز باشد، نگرانى نخواهد داشت.
#تمثیلات
@pbsb14💥💥💥
📝📝📝 تاملی در استدلال خانم های مخالف حجاب
➖یکی از همکارانم در شرکت دزدی کرد، پس من هم دزدی می کنم
➖همسرم به من خیانت کرد، پس من هم به او خیانت می کنم
➖یکی کفش های مرا دزدید، من هم می روم کفش های یک بدبخت دیگر را می دزدم
▪️راستی این سخنان برای شما منطقی هستند؟ آیا خطای یک فرد دیگر می تواند «توجیه» و «مجوز» انجام خطا توسط ما باشد؟ مسلما خیر...
📘پس خانم هایی که اعتراض می کنند و می گویند:
"اینکه مردها چشم هایشان را کنترل نمی کنند، چرا ما باید زیر بار حجاب برویم!" بگویید:
🔺الف) خطای برخی از مرد ها، توجیهی برای انجام خطا توسط شما نیست، هر کس مسئول نامه ی اعمال خویش است
🔺ب) شما نباید صرفا «رابطه ی بین مخلوقات» را به عنوان «معیار» در نظر بگیرید، به این فکر کنید که «در مقابل خالق کائنات» هم مسئولیت دارید... و یک «رابطه ی بین خالق و مخلوق» هم وجود دارد.
لذا کاری به مردم نداشته باشید، و قبل از هر چیز بدانید حجاب برای بانوان «عبادت» است... (همان گونه که چشم خود را حفظ کردن برای مرد ها عبادت است)
📗عده ای می گویند حجاب سخت است؟ می گوییم تا نوع عبادت سخت تر باشد، ثواب بیشتری هم دارد... آیا هنوز به سختی آن اعتراض دارید؟
می دانید با رعایت حجاب به صورت قلبی و آرامش یافته برای چه کسی خاضع و خاشع می شوید؟...آیا تلاش تان بیهوده خواهد بود...!!!
🌺ألَمْ يَأْنِ لِلَّذِينَ آمَنُوا أَن تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِكْرِ اللَّهِ وَمَا نَزَلَ مِنَ الْحَقِّ وَلَا يَكُونُوا كَالَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِن قَبْلُ فَطَالَ عَلَيْهِمُ الْأَمَدُ فَقَسَتْ قُلُوبُهُمْ وَكَثِيرٌ مِّنْهُمْ فَاسِقُونَ 🌺 (حدید، 16)
▪️ترجمه :
آيا وقت آن براي مؤمنان فرا نرسيده است كه دلهايشان به هنگام ياد خدا ، و در برابر حق و حقيقتي كه خدا فرو فرستاده است ، بلرزد و كرنش برد ؟ و آنان همچون كساني نشوند كه براي آنان قبلاً كتاب فرستاده شده است و سپس زمان طولاني بر آنان سپري گشته است ، و دلهايشان سخت شده است ، و بيشترشان فاسق و خارج ( از حدود دين خدا ) گشتهاند .
______________
@pbsb14💥💥💥
سوراخ دعا را گم کرده ایم
در دین اسلام استمرار عزاداری برای اموات و درگذشتگان، عملی مذموم و ناپسند است، اما با این حال، این موضوع استثنائی نیز دارد و آن عزاداری برای امام حسین(ع) است، چنانچه در روایاتی از امام صادق(ع) نقل شده است: «كُلُّ الْجَزَعِ وَ الْبُكَاءِ مَكْرُوهٌ سِوَى الْجَزَعِ وَ الْبُكَاءِ عَلَى الْحُسَيْنِ، عَلَيْهِ السَّلَامُ؛ همة عزاداریها و گریستنها ناپسند است مگر عزاداری و گریستن برای امام حسین، علیهالسلام.» (شیخ طوسى، امالي، ص162)
همچنین در کتابِ معروف کامل الزیارات از امام صادق(ع) نقل شده است: «إِنَّ الْبُكَاءَ وَ الْجَزَعَ مَكْرُوهٌ لِلْعَبْدِ فِي كُلِّ مَا جَزِعَ- مَا خَلَا الْبُكَاءَ وَ الْجَزَعَ عَلَى الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍ علیهماالسلام فَإِنَّهُ فِيهِ مَأْجُورٌ. براى بنده، عزاداری و گريستن در تمام امور مكروه و ناپسند است مگر گريستن و عزاداری كردن بر حسين بن علىّ(ع) که شخص در اين گريستن مأجور و مُثاب میباشد.» (ابن قولويه قمی، كامل الزيارات، ص100.)
این روایات انحصار برپایی عزاداری را برای امام حسین(ع) بیان میکنند، افزون بر این، سیرهٔ اهل بیت(ع) نیز به گونهای بوده است که به غیر از امام حسین(ع)، به عزاداری مستمر در سوگِ دیگر عزیزان خویش نمیپرداختند.
با این حال در قرنهای اخیر، شیعیان به احترام دیگر ائمه(ع) روز شهادت آنها را نیز مورد تعظیم قرار داده و با برپایی مجالسی، ضمنِ بیان مناقب آن بزرگواران و رنجهای مبارزه آنها با طاغوتها، به بزرگداشت ایشان میپردازند. بیشک این موضوع امری پسندیده و مطلوب بوده و موجب تعظیمِ شعائر الهی خواهد شد. اما همیشه صورتِ عزاداری این ایام با مجالسی که در ایام محرم تشکیل میشده، متفاوت بوده است و هدف از تشکیل این مجالس بیشتر آگاهی از مقام و منزلت ائمه(ع) و پستی دشمنان آنها میباشد. همچنانکه این مجالس به روز شهادت اختصاص داشته و از آن روز فراتر نمیرفته است.
اما در سالهای اخیر اعلام عزای عمومی و عزاداری، تنها به سوگ و عزای ائمه(ع) اختصاص نیافته و سالگرد وفات شخصیتهای محترمی، همچون: حضرت ابوطالب، حضرت خدیجه، حضرت امالبنین، حضرت زینب، حضرت امکلثوم و...(ع) نیز به ایام سوگواری اضافه شدهاند.
جالب اینجاست که کیفیت عزاداری این مناسبتها نیز نباید چیزی کمتر ازعزاداری ایام محرم و عاشورا داشته باشد، آنگونه که هر سال شاهد گسترش کاروانهای زنجیرزنی و عزاداری برای امامزادگان و منسوبان به اهلبیت(ع) هستیم.
در این راستا برای ترغیب مردم به این عزاداری گاهی عنوان رحلت این بزرگواران تبدیل به شهادت میشود. همچون شهادت حضرت زینب، شهادت امکلثوم و...
مشکل هنگامی وسعت پیدا میکند که عدهای به صورت تحکمی و زورگویانه از عموم مردم میخواهند که آنها را در برپایی عزاداری همراهی نموده و با پوشیدن لباس سوگ، از هرگونه شادی در این ایام خودداری کنند.
صدا و سیما و متولیان فرهنگی کشور نیز برای آنکه از تیرس انتقادات دور باشند، به این سوگواریها رسمیت بخشیده و آنها را پررنگ میکنند.
البته در اینجا ممکن است عدهای دچار سوءتفاهم شوند که شاید شما با تکریم این شخصیتهای مذهبی مخالفید، از این رو صراحتا میگوییم: هرگز مخالف برپایی مجلس بزرگداشت در سالگرد وفات امامزادگان یا حتی یادآوری حوادثی همچون تخریب بقیع یا بارگاه عسگریین(ع) نیستیم، ولی آیا واقعاً باید برای تمام این مناسبتها اعلام عزای عمومی کنیم؟!
آیا تبیین عظمت افرادی همچون حضرت زینب، ابوطالب و خدیجه(ع) تنها از طریق اعلام عزای عمومی در وفات آنها و عزاداری ممکن است؟!
آیا نمیتوان با برپایی همایشها و جلسات علمی و فرهنگی، به تبیین جایگاه و نقش آنها در اسلام پرداخت؟!
بیشک شیعیان وظیفه دارند برای شهادت امام حسین(ع) سوگواری کنند ولی آیا این عزاداری را میتوانیم بدون هیچ ضابطهای به دیگر ایام و مناسبتها نیز تعمیم دهیم؟ با این رویکرد نهایتِ سوگواریها تا کجا خواهد بود؟! محققاً در هر روز و زمانی از سال که فرض شود، به اهلبیت(ع) رنج و مصیبتی وارد شده است، آیا باید برای همه این مناسبتها اعلام عزا کنیم؟
متأسفانه در فرهنگ کنونی شیعه بهترین راه برای بزرگداشت شخصیتهای دینی برپایی سوگواری و عزا است. در حالی که در میلاد این افراد نیز میتوان شخصیت آنها را گرامی داشت. چرا عدهای هیچگاه اعتراض نمیکنند که اعیاد مذهبی و جشن میلاد بزرگان دینی، در جمهوری اسلامی خوب برپا نمیشود ولی همواره عدهای معترضند که در برپایی سوگ و عزا کمکاری میشود؟!
به نظر میرسد عزاداری که اختصاص به عاشورا داشته، برای عدهای از شیعیان تبدیل به هدف شده است و آنها سوراخ دعا را گم کردهاند.
⛔️
@pbsb14💥💥💥
🔴بیدار باشید
از هر 100 نفر غول اقتصادی و صاحب بزرگترین شرکت های دنیا
99 تاشون مرد اند
از طرفی
از هر 100 نفر ستاره ی فیلم های پورن دنیا
99 تاشون زن اند
فکر میکنم همین 4 خط به روشنی نشون بده تفکر منحط غربی چه هدفی داره
و به چه سمتی حرکت میکنه
لطفا بیدار شید
@pbsb14💥💥💥💥💥💥
◾رضا شاه روحت شاد برای ایرانی که ساختی!
کاش فقط بخش ۳ از فصل ۵ کتاب تاریخ ایران مدرن نوشته آبراهامیان رو کپی میگرفتم میبردم وسط مردم پخش میکردم!
در این یادداشت تنها چندتا از عناوینی که در این بخش از کتاب شرح داده شدن رو میارم:
تو این بخش به خوبی اوضاع اقتصادی اجتماعی مردم تو اوایل دهه ۵۰ شرح داده شده، ایران در دهه ۵۰ یکی از بدترین کشورهای جهان در توزیع نابرابری ثروت بوده!
ایران یکی از بدترین کشورهای جهان در بهداشت عمومی نیز بوده، در نرخ مرگ و میر و نسبت پزشک به بیمار ایران بدترین کشور خاورمیانه بوده
ایران در دهه ۵۰ یکی از پایینترین نرخهای اموزش عالی رو داشته، ۶۸٪ جمعیت بزرگ سال بیسواد بودند و ۶۰٪ کودکان نمیتوانستند دوره دبستان را تا انتها طی کنند و تنها ۳۰٪ متقاضیان کنکور میتوانستند وارد دانشگاه شوند
در دهه ۵۰ شمار پزشکان ایرانی در نیویورک بیشتر از شهرهای ایران بود و اصطلاح #فرارمغزها اولین بار برای ایران در این سالها مطرح شد
در دهه ۵۰ بخش عمدهای از مناطق روستایی بدون برق، مدرسه، آب لوله کشی و امکانات رفاهی بودند
جالبه بدونید در تهران از هر ۱۰ نفر یک نفر خودروی شخصی داشت اما این نسبت در دیگر مناطق کشور ۹۰ به ۱ بود
در آخر اینکه وضعیت ایران طبق گزارشهای آمریکاییها بدتر از سوریه بدون نفت ارزیابی میشده!
تو این بخش به صورت خلاصه نکات زیادی برای روشن شدن وضعیت ایران در دهه ۵۰ موجود است، بدبختی امروز ما حاصل داشتن نرخ پایین #کتابخوانی در کشوره، نسلی که هیچی از تاریخ نخونده و فقط طلبکار است و عصبانی، تعبیر #اباذری برای توصیف این جماعت بهترین تعریف است.
@pbsb14💥💥💥
♨️سوال :
🔰خدا که با ما محرمه چرا باید برای نماز خواندن که نامحرمی هم پیش مان نیست، حجاب را رعایت کنیم؟
✍پاسخ :
✅بدون تردید خداوند از همه چیز در همه حال با خبر است و پوشیده و پنهان براى او مفهومى نـدارد. با بندگان خود نیز نامحرم نیست، ولى انسان در حال عبادت خود را در حضور خدا مى بیند و با او سخن مى گوید، در چنین حالى باید مناسب ترین لباس را در حضور او بپوشد.
روشن است که مناسب ترین لباس براى زن همان لباس کامل است؛ یعنى لباسى که نشانه عفت و پاک دامنى او است و بهترین حالات او را منعکس مى کند. تنها چنین لباسى شایسته حال عبادت است.
حتی در مورد مردان نیز نه تنها نماز خواندن با بدن عریان باطل است و با روح خضوع و احترام به ساحت مقدس پروردگار سازگاری ندارد، بلکه بهتر آن است که علاوه بر پوشش مقدار واجب، با لباسى نماز بخوانند که نشانه نهایت احترام باشد.
علاوه بر این رعایت حجاب در نماز آثار و مصالح زیر را در پی دارد:
1. نوعی تمرین مستمر و روزانه برای حفظ حجاب در همه موارد واجب است.
2. نماز خواندن در منظر مردم و در اماکن عمومی و مساجد، حجاب کامل را می طلبد و این مصون ماندن زنان از نگاه دیگران و حفظ آرامش روحی نمازگزار را در پی دارد.
البته باید توجه داشت که موارد گفته شده، در حد یک احتمال است و دلیل اصلی حفظ حجاب و سایر عبادات، همانا تقویت روحیه تعبد و پذیرش خواست خدا در انسان است.
🌎مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
💕فرق_گوسفند_با_سگ
🔹امام کاظم ع در مورد برکت در مال حلال فرمود:
گوسفند درسال یکبار زایمان می کند وهر بار هم یک بره به دنیا می آورد .
🔹سگ در سال دو بار زایمان میکند و هربار هم حداقل ۷-۶ بچه.
🔹به طور طبیعی شما باید گله های سگ را ببینید که یک یا دو گوسفند در کنار آن است. ولی در واقع برعکس است. گله های گوسفند را می بینید و یک یا دو سگ درکنار آنها..
🔹 چون خداوند برکت را در ذات گوسفند قرار داد و از ذات سگ برکت را گرفت .
با اینکه مردم فراوان گوسفند را ذبح می کنند و از گوشت آن استفاده می کنند. علاوه بر اینکه تمام اجزای گوسفند قابل استفاده است بخلاف سگ ... مال حرام اینگونه است.
فزونی دارد ولی برکت ندارد.»
@pbsb14💥💥💥
🔴 تجربهای که #رهبر انقلاب در اختیار #ماندلا قرار داد!
✅ 14 آذر سالگرد درگذشت نلسون ماندلا بود. به همین مناسبت ذکر خاطره رهبر انقلاب از دیدار با ماندلا شنیدنی است:
🔹نلسون ماندلا» قبل از آنکه در آفریقای جنوبی به پیروزی برسد - زمانی که تازه از زندان آزاد شده بود - به ایران آمد و با من ملاقات کرد. راجع به اوضاع آفریقای جنوبی از او سؤال کردم، چیزهایی گفت. من به او گفتم؛
"ما تجربهای داریم که گمان میکنم در کشور شما هم قابل عمل باشد؛ و آن تجربه عبارت است از اینکه انسانهای داوطلب - که اکثریت جمعیت کشور ما را تشکیل میدادند - زن و مرد، با جسمِ خودشان به خیابانها آمدند، نه با مشتشان، نه با سلاحشان، نه با نارنجکشان، نه با خانهی تیمیشان، بلکه با تنِ خودشان آمدند؛ روی خود را هم نبستند، با صورتِ باز آمدند؛ لذا نظام را منفعل کردند و او هم دید نمیتواند بایستد. واقعاً بر چه کسی میخواست حکومت کند؟ به نظر من این الگو در آفریقای جنوبی قابل عمل است. "
🔹او سری تکان داد. بعد از رفتن او، یکی دو ماه طول نکشید که خبرهای تظاهرات عظیم مردمی در آفریقای جنوبی را در روزنامهها خواندیم! من فهمیدم که این بذر، سبز شد؛ عین همان وضعیت ایران.
@pbsb14💥💥💥
#نشر_مجدد
🔮 متن شبهه:
بمیرم برات مادرم که ما برای ساخت ضریح طلا میلیاردها تومان پرداختیم، اما پولی برای خرید عینک، برای چشمهای کم سوی تو کنار نگذاشتیم!
خدایا مارا ببخش که عبادت و شفاعت را در بوسه بر طلای قبور جستجو میکنیم!
🔮پاسخ به شبهه؛
1⃣ به تازگی تمامی مشکلات فقرا و نیازمندان تنها به ساخت ضریح و عزاداری ها که کوچکترین باری بر شانه دولت ندارد آوار شده است.هزینه این امور از طریق نذورات و هدایای افراد خیّر است تامین میشود. اند .هر کس سندی ولو به یک ریال مبنی بر اختصاص بودجه دولتی و ملی جهت این امر دارد ارائه کند.
2⃣ چرا این همه هزینه در این فوتبال سخیف و بی ارزش وجدان ما را برای اعتراض قلقلک نمی دهد، چرا کمد لباس هایمان باید از زور لباس های مختلف منفجر شود ولی ککمان هم نگزد که عده ای در حسرت داشتن یکی از آن ها می سوزند، چرا این تب و لرزهای مداوم فقرا برایمان مهم نیست؟
چرا وقتی نگاه پر از حسرت کودکان کار به دنبال ما تا ته سالن گرم آن رستوران های گران قیمت و آن غذاهای لذیذ سرگردان می ماند، از هزینه این شام ها و ناهارهای آن چنانی مان نمی گذریم تا این ها هم شبی با شکم سیر سر بر بالین بگذارند؟
چرا وقتی پول یکی از خودروهای بی استفاده ما مخارج ازدواج چند جوان را فراهم می کند حاضر نیستیم حتی فکر اهدایش را هم بکنیم؟
3⃣ اگر راست می گوییم بیاییم:
- هزینه ی یک ماه لوازم آرایشمان را خرج زلزله زده ها کنیم.
-هزینه ی چالوس رفتن و ویلا گرفتن را؛ هزینه ی کافی شاپ رفتن ها را؛
-هزینه ی اسكی و اسب سواری را؛ یا سفرهای دبی و آنتالیا و ... را خرج فقرایمان کنیم.
4⃣ اگر مشکل ما فقر و بیکاری و نداری ماست. این مردم معجزه ها از دست توانای آقا امام حسین علیه السلام دیده اند، اگر همه دنیا را به اینان ببخشیم باز دست از عشق ابا عبدالله بر نمی دارند، یادمان باشد نور خورشید را با آب دهان نمی توان خاموش کرد.
5⃣ طبق اعلام اتحادیه لوازم صوتی و تصویری، هر ماه بهطور میانگین هشتصد هزار دستگاه تلفن همراه در ایران بهفروش میرسد.(۱) اگر متوسط رو به پایین قیمت یک دستگاه تلفن همراه را یکصدو پنجاه هزار تومان در نظر بگیریم، یعنی هر ماه مبلغ یکصد و بیست میلیارد تومان بابت خرید و فروش موبایل مبادله میشود!!
طبق اظهار نظر رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا، ایران جزء 5 بازار بزرگ مصرف طلا و جواهر در دنیاست.(۲) البته برخی تخمینها گاهی عدد 5 را تا عدد 6 ارتقاء میدهند(۳) این رقم در مقایسه با آنچه در مورد تلفن همراه بیان شد قطعاً قابل مقایسه نیست. مصرف 350 تا 450 تن طلا در سال(۴)، عددی قابل توجه است!!
آیا این هزینه ها کمتر از هزینه ساخت ضریح است؟؟
6⃣ حال سئوال اساسی این است که
آیا کاستن از هزینه های مادی تفریحات و خریدهای غیر ضروری برای کمک به فقرا نمیتواند جایگزین هزینه های امور معنوی مانند هزینه ساخت ضریح و محرم باشد؟!؟
و ایا فقر ،فقرا فقط به کمک های عام المنفعه مردم به امام حسین حساسیت دارد؟!؟
آیا این شبهات فقط برای زیر سئوال بردن اعتقادات معنوی مردم نیست؟؟
منابع:
۱.سایت انتخاب کد مطلب: 68083تاریخ انتشار: 07 تیر 1391 - 18:48/ ابراهیم درستی رئیس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری
۲. وبسایت اقتصاد آنلاین كد مطلب: 11677 تاریخ انتشار: دوشنبه، 27 آذر 1391 ساعت 10:47
۳.موسسه تحقیات بین الملى گرندان/ابرار اقتصادی شماره 2305 - 29 تیر 1385
۴. وبسایت اقتصاد آنلاین
@pbsb14💥💥💥
🔸 ۲۳ آذر ۹۷ | ایت الله علم الهدی؛
💠رهبری فرمودند تلگرام فیلتر و تعطیل شود؛ اما این نرم افزار به صورت اسمی، فیلتر شد
💠در کنارش، دو نرمافزار ایجاد کردند تا تلگرام بر فضای مجازی مسلط باشد
💠 امروز متاسفانه امکانات شبکههای اجتماعی داخلی در مقابل خارجی صفر و بلکه زیر صفر است.
💠در مقابل 3000 سرور تلگرام فقط 35 سرور مربوط به شبکههای اجتماعی داخلی است
💠اتوبان چهار بانده به دشمن داده شده ولی جاده خاکی به مدافعین داخلی میدهند
#تنفس_مصنوعی
@pbsb14
🔺 تجزیهطلبی آمدنیوز به اسم "حکومت نامتمرکز"!
🔹همین است که میگوییم هدف اصلی ضدانقلاب نه براندازی جمهوری اسلامی که #تجزیه_ایران است. هرچند مثل اربابانشان این آرزو را به گور خواهند برد...
🇮🇷 @pbsb14