eitaa logo
هیئت پیروان ولایت شهرری
406 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
474 ویدیو
40 فایل
الاسلام نبوی الحدوث و حسینی البقاء محفل بسیجیان و رهروان شهداء ارتباط با مدیر کانال https://eitaa.com/Zoheir_1
مشاهده در ایتا
دانلود
⚫️یا علی مظلوم⚫️ شماره کارت جهت کمک های نقدی شما عزیزان برای برپایی مراسم شب های قدر به هر میزان که می توانید 👇 ۵۸۵۹۸۳۱۱۴۲۶۲۲۹۵۹ بانک تجارت روح الله سیفی اللهم عجل لولیک الفرج 🌹 ✳️لطفاً پس از واریز از طریق آی دی زیر اطلاع دهید.👇 @Peyrovan_velayat_rey
🕋 مراسم شب های قدر « هیئت پیروان ولایت » ( اقامه نماز قضا ، قرائت دعای جوشن کبیر ، قرائت قرآن ، سخنرانی ، احیاء ، عزاداری) 🎤قرائت قرآن مجلسی توسط قاریان ممتاز کشوری ؛ محمد برخورداری ، رمضان خلیلی ، محسن امامی 🎤سخنرانان ؛ حجت الاسلام حمید ملکی حجت الاسلام عباس کمالی حجت الاسلام علی امیدی مداح : حاج روح الله سیفی 🔸زمان : شب های قدر _ ساعت ۲۲ 🔸مکان : چهارراه خط آهن ، خیابان شهید سرگرد محمدی ، کوچه شهید مختاری ، کوچه شهید اباذری ، مسجد حضرت صاحب الزمان عج @peyrovanvelayatrey
در خصائص‌الحسینیه آمده: هرکسی شب جمعه... دلش هوای کند؛ مادر سادات... وقتی به حرم مشرف می‌شوند... جای خالی جاماندگان را نگاه کرده... و به اسم... آنان را یاد می‌کنند. مادرجان! دل‌مان هواییِ حسین‌تان است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 صدقه و دعا برای سلامتی ارواحنا فداه و عجل الله فرجه الشریف را فراموش نکنیم. @peyrovanvelayatrey
🔴هر کس به جایی رسید، از درِ این خانه رسیده است ... امام صادق ع مُفضّل فرمود: یَا مُفَضَّلُ وَ اللَّهِ مَا اسْتَوْجَبَ آدَمُ أَنْ یَخْلُقَهُ اللَّهُ بِیَدِهِ وَ یَنْفُخَ فِیهِ مِنْ رُوحِهِ إِلَّا بِوَلَایَةِ عَلِیٍّ علیه‌السلام ای مفضل! به خدا قسم، آدم، شایسته آفریده شدن به دست خدای متعال و دمیدن روح خویش در او نشد، مگر به واسطه ولایت مولا علی "ع". وَ مَا کَلَّمَ اللَّهُ مُوسَی تَکْلِیماً إِلَّا بِوَلَایَةِ عَلِیٍّ ع و خدای متعال با موسی سخن نگفت، مگر به واسطه ولایت علی"ع". وَ لَا أَقَامَ اللَّهُ عِیسَی ابْنَ مَرْیَمَ آیَةً لِلْعَالَمِینَ إِلَّا بِالْخُضُوعِ لِعَلِیٍّ ع و عیسی بن مریم را آیت برای جهانیان قرار نداد، مگر به واسطه خضوع و خشوع نسبت به مولا علی "ع الاختصاص، شیخ مفید، ص۲۵۰//بحارالانوار، ج٢۶ ص٢٩۵ ▪️با تقدیم صلوات بمحضر زخمی محراب نشر دهید @peyrovanvelayatrey
✳️ اعراف ✳️ وَلَمَّا رَجَعَ مُوسَي إِلَي قَوْمِهِ غَضْبَانَ أَسِفاً قَالَ بِئْسَمَا خَلَفْتُمُونِي مِن بَعْدِيَ أَعَجِلْتُمْ أَمْرَ رَبِّكُمْ وَأَلْقَي الألْوَاحَ وَأَخَذَ بِرَأْسِ أَخِيهِ يَجُرُّهُ إِلَيْهِ قَالَ ابْنَ أُمَّ إِنَّ الْقَوْمَ اسْتَضْعَفُونِي وَكَادُواْ يَقْتُلُونَنِي فَلاَ تُشْمِتْ بِيَ الأعْدَاء وَلاَ تَجْعَلْنِي مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ (150 اعراف) و همين كه موسى (از كوه طور) به سوى قوم خود برگشت (و گوساله پرستى آنان را ديد)، به حال خشم و تأسّف گفت: پس از من بد جانشينانى برايم بوديد، آيا بر فرمان پروردگارتان (كه ده شب ماندن مرا تمديد كرد)، پيشى گرفتيد؟ (و صبر نكرديد تا از كوه طور برگردم.) آنگاه الواح (تورات) را (به كنارى) افكند و (از شدّت غضب، موى) سر برادرش را گرفت و به سوى خود كشيد. (هارون) گفت: اى فرزند مادرم! حقيقت اين است كه اين گروه مرا در ضعف قرار داده (به حرفم گوش ندادند) ونزديك بود مرا بكشند. پس (من بى گناهم و) كارى نكن كه دشمنان را به شماتتم برخيزاند (و شاد شوند) و مرا با ستمگران قرار مده. ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
پس از مخالفت هايى كه با حضرت على عليه السلام صورت گرفت، روزى آن حضرت خطاب به مردم فرمود: سيره و الگوى من انبيا هستند... امّا الگوى من از برادرم هارون اين است كه هارون به برادرش فرمود: «يابن امّ انّ القوم استضعفونى و كادوا يقتلوننى»، حال اگر بگوييد او را به استضعاف نكشيدند و خوار نكردند و براى قتل او هيچ اقدامى نكردند، منكر قرآن شده ايد و اگر همان باشد و شما آن را پذيرفتيد، پس هارون معذور بوده و سكوتش لازم بوده است. (277) چنانكه پيامبر صلى الله عليه وآله نيز به آن حضرت فرمودند: «يا على... فانّك منّى بمنزلة هارون من موسى و لك بهارون اسوة اذ استضعفه قومه و كادوا يقتلونه» پس تو نيز در برابر دشمنى قريش صبر پيشه كن. (278) پيامبر صلى الله عليه وآله فرمودند: حضرت موسى براى نشان دادن نهايت ناراحتى خود، هنگامى كه به ميان مردم رسيد، آن رفتار توبيخ آميز را با هارون نمود وگرنه خداوند به موسى در كوه طور گوساله پرستى قومش را خبر داده بود. (279) امام صادق عليه السلام فرمود: هارون با آن همه اذيّت و آزارى كه از قومش ديد، باز در ميان آنان ماند، زيرا اگر آنان را ترك مى كرد و به سوى موسى مى رفت، قطعاً عذاب الهى بر آنان نازل مى شد. «اذا فارقهم ينزّل بهم العذاب». (280) ----- 277) تفسير نورالثقلين 278) تفسير فرقان 279) تفسير فرقان 280) تفاسير نورالثقلين، فرقان و اثنى عشرى ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
- در برابر انحراف هاى فكرى، بايد غيرت دينى نشان داد. «غضبان أسفاً» (مانند برخورد امام خمينى (ره) با توطئه ى آيات شيطانى سلمان رشدى مرتد) - حتّى غضب اولياى خدا، از روى تأسّف بر حال مردم است. «غضبان أسفاً» - از آفات هر انقلاب و حركت اصلاحى، ارتداد و ارتجاع مى باشد. «بئسما خلفتمونى» (پس رهبر بايد آن را پيش بينى كرده و پيشگيرى كند.) - در جامعه ى فاسد و منحرف، گاهى تلاش انبيا هم بى نتيجه مى ماند. «بئسما خلفتمونى» - نبايد بر امر و فرمان الهى پيشى گرفت. «أعجلتم أمر ربّكم» - تأخير موسى و تمديد مدّت حضور در كوه طور، فرمان الهى بود، نه خواستِ موسى و البتّه جنبه ى تربيتى داشت. «أمر ربّكم» - هرگاه اصول در خطر افتد، فروع را بايد رها كرد. «القى الالواح» هنگامى كه موسى ديد مردم مشرك شده ودست از اصل خداپرستى برداشته اند، الواح تورات را كه يك سرى دستورات و قوانين الهى بود، به كنارى گذارد و پيگير اصل مهم تر شد. - براى ايجاد شوك در جامعه منحرف، بايد حركت توبيخى چشمگير و به ياد ماندنى كرد. «القى الالواح و أخذ برأس أخيه يجرّه» چنانكه در نهج البلاغه مى خوانيم: حضرت على عليه السلام براى ايجاد تحرّك در شنوندگان بى تفاوت، گاهى سيلى به صورت مبارك خود مى زد. «ثمّ ضرب على لحيته الكريمة» (281) - موى بلند، براى مرد مانعى ندارد. «اخذ برأس اخيه يجرّه» - به خاطر مقام و موقعيّت و خويشاوندى، از لغزش ديگران چشم پوشى نكنيم. «اخذ برأس اخيه» گاهى توبيخ به موقع نزديكان و در ميان جمع، براى نشان دادن اهميّت مطلب و هشدار و زهر چشم گرفتن از بيگانگان است. «اخذ برأس اخيه» چنانكه خداوند پيامبرش را چنين مورد خطاب قرار داده است. «لئن اشركت ليحبطنّ عملك و لتكوننّ من الخاسرين» (282) در حالى كه هدف، هشدار به ديگران است. - در برابر فرد عصبانى بايد برخوردى عاطفى داشت. «ياابن اُمّ» با اينكه موسى و هارون عليهما السلام از يك پدر ومادر بودند، امّا هارون، موسى را فرزند مادر خطاب كرد. - مستضعفان ديروز كه به دست موسى از فرعون نجات يافتند، امروز عاملِ استضعاف رهبران خود شده اند. «استضعفونى» - سقوط اخلاقى انسان تا آنجاست كه به خاطر هوا و هوس و گوساله پرستى، ولى نعمت خود را تهديد به قتل مى كند. «و كادوا يقتلوننى» - همه ى اصحاب انبيا عادل نبوده اند، گاهى بعضى از آنها مرتد هم شده اند. «و كادوا يقتلوننى » چنانكه بعضى گوساله پرست شدند. - هنگام توبيخ دوستان، بايد مواظب بود كه دشمن از آن سوء استفاده نكند. «فلاتشمت بى الاعداء» - سكوت و بى تفاوتى نسبت به ظلم و انحراف، انسان را هم سنگ ظالم قرار مى دهد. «لاتجعلنى مع القوم الظالمين» هارون سكوت را ظلم مى دانست، لذا فرمود: من سكوت نكردم، بلكه آنان مرا بايكوت و تهديد به قتل نمودند. ----- 281) نهج البلاغه، خطبه 182 282) زمر، 61 ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۹ رمضان ۱۴۴۵