eitaa logo
ثامن مقداد
388 دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
3.3هزار ویدیو
655 فایل
اخبار روز و تحلیل های سیاسی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام‌علیک یا فاطمة‌الزهراء شهادت بانوی دو عالم، امّ ابیها حضرت فاطمه الزهرا سلام‌الله‌علیها بر عموم مسلمانان تسلیت باد 🆔 @basiji_meghdad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رصد نامه 🌹سومین سالروز شهادت دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور دکتر محسن فخری‌زاده گرامی باد🌹 🌷روحش شاد و یادش گرامی🌷
🔰«حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا» درباره تأثیرگذاری جریان اعتدال با محوریت حسن روحانی بر معادلات انتخابات اسفند گفت: «آقای روحانی و مجموعه‌ای از دوستان او به ویژه نیروهای حزب اعتدال و توسعه قطعا همفکری‌ها و همراهی‌هایی با هم داشتند و دارند؛ ولی بعید به نظر می‌رسد این مجموعه بتواند نمایندگی اصلاحات را در انتخابات آینده به دست بگیرد.» وی افزود: «افراد منتقد زیادی در درون اردوگاه اصلاحات نسبت به آقای روحانی و عملکرد دولت او وجود دارند که حاضر نیستند پرچم جریان‌شان دست آقای روحانی باشد.» 🔰نظرسنجی صورت گرفته در اراضی اشغالی در ساعات منتهی به آتش‌بس موقت(در حالی که خبر آتش‌بس موقت اعلام شده بود) نشان می‌دهد، در صورت برگزاری انتخابات دوباره در اراضی اشغالی، احزاب ائتلافی کنونی مجموعا ۴۱ کرسی و احزاب مخالف نتانیاهو ۷۹ کرسی را به دست خواهند آورد. این فاجعه‌بارترین نظرسنجی ممکن علیه نتانیاهو و همراهانش محسوب می‌شود. واقعیت امر این است که جنگ غزه به عامل شکست و تباهی نتانیاهو تبدیل شده است. 🔰شبکه «سی‌ان‌ان» که به حزب دموکرات نزدیک است، در گزارشی ضمن برشمردن مشکلات گریبانگیر آمریکا اذعان کرد: «بایدن در سیاست خارجی، بیشتر خرابکاری می‌کند تا رفع مشکل.» سی‌ان‌ان می‌نویسد: «آمریکا اکنون خود را در سه بحران عمده ژئوپولیتیکی در سه نقطه دوردست جهان گرفتار کرده و کشور را در برابر سه قدرت مهم قرار داده است، آن هم از طرف سه کشوری که آمریکا با آنان پیمان اتحاد ندارد: اسرائیل، اوکراین، تایوان.» 🔰«سیدمحمدهادی سبحانیان» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در تشریح افزایش درآمدهای پایدار و تحقق بودجه بدون نفت گفت: «سهم اصناف و مشاغل از تولید ناخالص داخلی حدود ۳۰ درصد است ولی سهم آنان از مالیات کل کشور کمتر از ۵ درصد است. برای اصلاح این مسئله گام‌هایی برداشته شده و در نتیجه در هفت ماهه نخست سال جاری، مالیات‌ستانی از مشاغل رشد بیش از ۹۲ درصدی داشته است.» 🔰نشریه «the nation» در گزارشی به استاندارد دوگانه مقامات ورزشی جهان انتقاد کرد و نوشت: «چطور کمیته ملی المپیک، روسیه را جریمه می‌کند؛ ولی رفتاری متفاوت با اسرائیل دارد! آیا این رژیم نباید جریمه شود یا از المپیک ۲۰۲۴ محروم شود؟» 🔰وزیر ارتباطات گفت: «۵ ماهواره جدید تا پایان سال در مدار زمین قرار خواهد گرفت.» «زارع‌پور» افزود: «دو پرتاب ماهواره توسط سپاه، دو پرتاب توسط وزارت دفاع و یک پرتاب خارجی هم خواهیم داشت که در مجموع ۵۵ ماهواره در مدار قرار خواهد گرفت.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حمایت‌های بین‌المللی از فلسطین 🔹مردم در کشورهای اسپانیا، اتریش، مراکش و یمن با برپایی راهپیمایی، ضمن اعلام همبستگی با مردم فلسطین، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند. 🔹ده‌ها هزار نفر نیز در جاوه غربی اندونزی خواستار برقراری آتش‌بس دائم در غزه شدند.
💢حضور ۱۰ هزار آمریکایی یهودی در جنگ غزه 🔸روزنامهٔ واشنگتن‌پست گزارش کرد که بیش از ۱۰ هزار آمریکایی یهودی برای کمک به رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه به فلسطین اشغالی اعزام شده‌اند. 🔹این روزنامهٔ آمریکایی ضمن اشاره به تلفات سنگین رژیم صهیونیستی در غزه نوشته: هفته‌ها بمباران هوایی و تهاجم زمینی باعث کشته‌شدن هزاران کودک و غیرنظامی فلسطینی در غزه شده.
💢کودکان غزه آمریکا را شکست دادند 🔹نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به تنفر ایجاد شده از رژیم صهیونیستی و آمریکا در صحنه بین‌الملل، گفت: «تنفری که امروز در کشورهای مختلف نسبت به استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی و آمریکا به وجود آمده، ارزشمند است.» 🔸«حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی» بیان کرد: «علت عصبانیت آمریکا و صهیونیست‌ها تنها به دلیل شکست ترمیم‌ناپذیر آنها در نبرد طوفان‌الاقصی نیست، بلکه عمده عصبانیت آنها از خنثی شدن توطئه‌های‌شان علیه فلسطینی‌ها با تلاش رزمندگان جبهه مقاومت است.» 🔹وی با بیان اینکه در نبرد طوفان‌الاقصی رژیم صهیونیستی از رزمندگان جبهه مقاومت شکست خورد، اضافه کرد: «در اقدامات بعدی تمام جبهه استکبار از جمله آمریکا، اروپا از کودکان غزه شکست خوردند و این شکست خیلی بزرگ‌تر بود.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رصد ناوگروه آمریکایی توسط نیروی دریایی ارتش 🔹ناوگروه آمریکایی متشکل از ناوهواپیمابر cvn-69 آیزنهاور، رزم ناو CG56 فیلیپین‌سی، ناوشکن DDG107 گراولی، ناوشکن DDG63 استتم و فریگت فرانسوی D-653 لانگدانگ پیش از ورود به آبهای خلیج فارس توسط سامانه‌های اطلاعاتی بدون‌سرنشین و با سرنشین نیروی دریایی ارتش مورد رصد قرار گرفت.
💢اخطار نیروی دریایی سپاه به ناو هواپیمابر آمریکایی 🔹«نیروی دریایی» یکی از راهبردی‌ترین شاخه‌های نیروهای نظامی در سراسر دنیا قلمداد می‌شود. نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز ضمن انجام رسالت‌های گوناگون در حوزه امنیت‌آفرینی در دریاها و همچنین ایجاد بازدارندگی در برابر سایر بازیگران بین‌المللی موفق شده است یک نظم دقیق و همراه با اقتدار و قدرت را در کنترل آب‌های سرزمینی، به ویژه در کنترل تنگه هرمز به منزله استراتژیک‌ترین مسیر عبور و مرور انواع شناورها ایجاد کند. 🔸به نقل از خبرگزاری‌های داخلی، سردار دریادار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره نحوه کنترل ورود و خروج کشتی‌ها و شناورهای مختلف به خلیج‌فارس گفت: «دو روز قبل وقتی که ناو هواپیمابر آمریکایی ‌وارد خلیج‌فارس شد، به تمامی سؤالات ما پاسخ دادند؛ به گونه‌ای که وقتی ‌شناورهای سپاه را در جلوی روی خودشان دیدند، سریعا به سمت جنوب خلیج‌فارس رفتند. در واقع، نیروی دریایی سپاه با پهپادها و ریزپرنده‌های خود ‌‌بالای سر آنها قرار گرفته و ضمن اخطار دادن به آنها بالگردهای‌شان را مجبور به پرواز دقیقا بالای سر ناو خودشان کرد تا اقدام به هرگونه ماجراجویی دیگری نکنند.» 🔹سردار تنگسیری در ادامه افزود: «ناو آمریکایی از دستورات ما تمکین کرد؛ ما نیز از همه تحرکات آنان فیلم و عکس داریم و این بار که وارد شدند نسبت به بار قبل تمکین بسیار بیشتر و همکاری بهتری داشتند.» 🔸نکته حائز اهمیت این است که هر گونه ورود و خروج به خلیج‌فارس از سوی نیروی دریایی سپاه کنترل می‌شود و این اصل اساسی را همه کشور‌ها و نیرو‌های نظامی پذیرفته‌اند. در هنگام انجام این مأموریت مهم همه بازیگران ملزم به استفاده از زبان فارسی برای ارتباط با نیرو‌های ایرانی هستند. واضح است که این کنترل تردد به معنای امنیت‌آفرینی و جلوگیری از هرگونه تنش و ماجراجویی در منطقه است. رصد رفتار ناو‌های آمریکایی و اروپایی در خلیج‌فارس سبب شده است که شاهد رفتار عقلانی از سوی این ناو‌ها باشیم. حضور ناو‌های آمریکایی در منطقه نمی‌تواند گزاره‌ای امنیت‌آفرین در منطقه قلمداد شود. 🔹رهبر معظم انقلاب نیز در همین باره می‌فرمایند: «امنیت خلیج‌فارس مربوط به کشورهای این منطقه است که دارای منافع مشترک هستند و نه آمریکا. بنابراین امنیت منطقه خلیج‌فارس باید به وسیله کشورهای همین منطقه تأمین شود.» رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه آمریکا به دنبال تأمین امنیت منطقه خلیج‌فارس نیست و صلاحیت اظهارنظر در این زمینه را هم ندارد، ادامه می‌دهند: «اگر منطقه خلیج‌فارس امن باشد، همه کشورهای منطقه از این امنیت بهره‌مند خواهند شد، اما اگر خلیج‌فارس ناامن شود، برای همه کشورهای منطقه ناامن خواهد بود.»
💢رهبر انقلاب: ۷ آذر باید بعنوان روز فداکاری نیروی دریایی ارتش معرفی شود 🔹حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا ظهر امروز در دیدار فرمانده کل ارتش و جمعی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان در نیروی دریایی ارتش به‌خصوص ظرفیت این نیرو برای کمک به اجرای سیاست‌های اقتصاد دریا محور، بر لزوم کشف ظرفیت‌های جدید به‌منظور افزایش اقتدار نظام و کشور و همچنین ایجاد نشاط و امید در جامعه تاکید کردند.
❇️ نقش پهپادهای ایران در تغییر آینده جهان موسسه واشنگتن» در گزارشی به بیان قدرت و توان پهپادی ایران و نقش آن در تغییر معادلات جهان پرداخت. 👈 «مایکل نایتز» تحلیلگر معروف مسائل دفاعی در گزارشی برای «موسسه واشنگتن» مدعی است: در دهه ۳۰ میلادی، شوروی به رهبری استالین و آلمان و ایتالیا درگیر یک جنگ ترکیبی شده بودند. 🔹جنگ داخلی اسپانیا، صحنه‌ای از تکنولوژی‌ها و تاکتیک‌هایی بود که در طول جنگ جهانی دوم کشور‌ها اتخاذ کردند، از جمله بمباران هوایی اهداف توسط هواپیماها. 🔹 امروز نیز آنچه که در اوکراین شاهدش هستیم، یعنی استفاده روسیه از پهپاد‌های ایرانی و حضور فعال نظامی ایران در این صحنه؛ اتفاقی‌ است که در کشور‌هایی همچون لبنان، سوریه، فلسطین، یمن و حتی اگر درگیری‌ها بالا بگیرد در سراسر جهان خواهد افتاد. در آینده از پهپاد‌های ایران بیشتر نیز شنیده خواهد شد. 🔹 استفاده از توانایی پهپادی ایران برای کشور‌ها خرج خواهد داشت و این موضوع در جایگاه دیپلماتیک و نظامی جمهوری‌ اسلامی ایران در آینده تاثیر خواهد داشت. 🔹در گزارش موسسه واشنگتن آمده است: نکته‌ی مهم دیگری که درباره پهپاد‌های ایرانی وجود دارد، سخت بودن دفاع در مقابل آن است. دفاع در برابر این پهپادها نیازمند تکنولوژی بالایی است. 🔹این موسسه آمریکایی در گزارش خود اذعان کرد که بنظر می‌رسد کشور‌های جهان چندان بی‌میل به استفاده از این پهپادها نیستند. 🔹 روسیه و ایران با هم‌افزا کردن قدرت نظامی یکدیگر و افزایش فشار‌ها بر ناتو و غرب، می‌توانند غرب را نسبت به ادامه سیاست‌های تحریمی مردد کنند. با توجه به بحران‌های غرب و تردید در حمایت از اوکراین، بنظر می‌رسد هم ایران و هم روسیه مجددا می‌توانند در مذاکرات رفع تحریم خود را قدرتمند کنند.
🔴فریادهای مدرس، برقی در آسمانِ تاریک و ظلمانی ♦️امام خامنه ای: «[ایران] در دوره‌ی حکومتهای قاجاری و بعد ، تبدیل شد به حکومت عقب‌افتاده‌ىِ دست‌نشانده‌ىِ فقیرِ ضعیفِ توسریخور. این، در تاریخ ما اتفاق افتاد. گناهش به گردن کیست؟ در درجه اول به گردن آن زمامداران فاسد و بی کفایت است، که وابسته هم شدند؛ وقتی سیاستهای استعماری وارد میدان شد، وابسته هم شدند... ♦️در خلال این صد، صد و بیست سالی که بخش آخر آن دوران سخت تا امروز. گذشته، وجدانهای بیدار و شخصیتهای بزرگی پیدا شدند که هشدارهایی دادند؛ برقهایی در آسمان تاریک و ظلمانىِ زندگىِ این کشور جهاندند که روشنیهایی به وجود آمد؛ بیداریهایی به وجود آمد... [یک نمونه‌اش] فریادهای مرحوم آیت‌الله در صحن ملی آن روز در مقابله‌ی با و دیگران و دیگران، در مقابله با آن قرارداد خائنانه‌ای که آن روز داشتند می‌بستند که همه‌ی کشور را تحویل بدهند. اینها برقهایی در این فضا روشن کرد؛ دلها را روشن کرد، عزم‌ها را محکم کرد. به وسیله‌ی پیشروان این فکر شروع شد.» ۱۳۸۶/۰۲/۱۹ http://l1l.ir/2nom 🔳 : ایستادگی علمایی چون شهید مدرس در مقابل و در ایران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا ایران از موضع خود در مورد نابودیِ رژیم صهیونیستی کوتاه آمده است؟ خوش‌چشم، کارشناس مسائل بین‌الملل پاسخ می‌دهد.
پاسخ جالب پسر آهنگران به خبرنگار اینترنشنال هر چه غیر از او انتخاب کرده بودم همه غلط اندر غلط بود. خداوند مرا بابت آن قول و فعلی که موجب رنجش این مرد بزرگ را فراهم کرده بود ببخشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ریا کاری اخلاقی سیاستمداران غربی، صدای کارشناس بی بی سی را هم در آورد!
حمله مسلحانه در هرات 🔹منابع محلی در غرب افغانستان اعلام‌ کردند در پی تیراندازی افراد مسلح ناشناس دستکم ۶ نفر از جمله دو روحانی شیعه به شهادت رسیدند. 🔹این حادثه تروریستی در منطقه «کوره ملی» از شهرک جبرئیل و در ناحیه ۱۳ هرات به وقوع پیوسته است.
🔸 طرح اسرائیل و آمریکا برای کوچاندن مردم غزه 🔹 روزنامه «اسرائیل هیوم» چاپ قدس اشغالی، در گزارشی از طرح اسرائیل و آمریکا برای انتقال ساکنان غزه به چهار کشور ترکیه، مصر، عراق و یمن در ازای مشوق‌های اقتصادی برای این کشورها خبر داد.
🔸 رقیب جدید حسن یزدانی برای المپیک 🔹 علی سوادکوهی اعلام کرد که برای حضور در المپیک وارد وزن ۸۶ کیلوگرم خواهد شد. در این وزن حسن یزدانی حضور دارد و سوادکوهی برای رفتن به پاریس باید با یزدانی سرشاخ شود. 🔹 سوادکوهی تنها کشتی‌گیر ایرانی‌ است که موفق‌شده جردن باروز آمریکایی را شکست دهد.
🔸ابطال تمام مجوزهای کاغذی از ابتدای ۱۴۰۳ 🔹رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار:‌ همه مجوز‌های کاغذی و قدیمی تا پایان امسال باید تبدیل به مجوز الکترونیک شوند و از ابتدای سال ۱۴۰۳ دولت فقط مجوز‌های الکترونیک را رسمی و قانونی می‌داند.
🔸ماموریت تحقیقاتی نیروی دریایی ارتش در قطب جنوب 🔹امیر دریادار نصری، معاون فرمانده نیروی دریایی ارتش: امسال نیز مأموریت و سفر‌های طولانی در قطب جنوب در دستور کار خواهیم داشت و با دانشگاه‌های مختلف رایزنی انجام شده تا ایستگاه علمی تحقیقاتی برپا شود و هدفمان اصلاً نظامی نیست بلکه تحقیقاتی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بهره‌برداری بزرگترین منطقه دریایی کشور در جاسک فرمانده نیروی دریایی ارتش: 🔹فاز اصلی بزرگترین منطقه دریایی کشور در دهه فجر در منطقه جاسک بهره‌برداری خواهد شد. 🔹تا پایان سال نیز یگان‌های سنگین با ظرفیت بالایی در این منطقه مستقر خواهند شد. 🔹با توجه به افزایش تعداد شناورهای سنگین در کشور، برنامه داریم که منطقه دریایی بزرگتری را در منطقه کنارک ایجاد کنیم.
💢 مراسم بدرقه شهیدان 🌹🌹 تشییع پیکر هفت شهید مدافع حرم تازه تفحص شده🌹🌹 🔻زمان: دوشنبه ساعت ۱۵:۳۰ 🔻مکان: میدان امام حسین علیه‌السلام
کسب رتبه اول در رشته بازی های ویژه  تلفن همراه در سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج پایتخت توسط تیم ریوو (ناحیه مقاومت بسیج مقداد) 🆔 @basiji_meghdad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کسب رتبه اول در رشته بازی های ویژه  تلفن همراه در سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج پایتخت توسط تیم ریوو (ناحیه مقاومت بسیج مقداد) 🆔 @basiji_meghdad
تغییر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۳ وزیر آموزش و پرورش: 🔹در کنکور امسال و دو سال گذشته شرط سن ورود به دانشگاه فرهنگیان ۲۴ سال بود اما مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش سن ۲۲ سال را تعیین کرده است. 🔹همچنین در ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب سن ۲۲ سال تعیین و برای درج دفترچه در دفترچه کنکور اعلام شد.