eitaa logo
ثامن مقداد
389 دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
3.3هزار ویدیو
655 فایل
اخبار روز و تحلیل های سیاسی
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 مکزیک و شیلی از اسرائیل در «دیوان کیفری بین‌المللی» شکایت کردند 🔹مکزیک و شیلی ضمن ابراز «نگرانی‌های فزاینده» به دلیل تشدید خشونت‌ها در غزه خواستار بررسی ارتکاب «جنایت‌های جنگی» از سوی اسرائیل در دیوان کیفری بین‌المللی شدند. 🔹وزارت خارجه مکزیک در بیانیه‌ای گفته دیوان کیفری بین‌المللی برای بررسی این موضوع است که آیا «عوامل قدرت اشغالگر علیه قدرت اشغال‌شده» دست به جنایت‌های جنگی زده است یا خیر.
💢 دوره آموزش مجازی «حق من» 📣 مرکز آموزش مجازی معارف انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله العالی برگزار می کند: 💠 دوره آموزشی حق من، با تمرکز بر موضوع انتخابات، به اهمیت حضور مردم در حکومت اسلامی، نقش مردم در انتخابات، چگونگی انتخاب درست، پاسخ به مسائل پیرامون سلامت، امنیت و صیانت از رای مردم در انتخابات، از اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مدظله العالی می پردازد. ⌛️ مهلت ثبت نام: ١٨ تا ٣٠ دی ماه ۱۴۰٢ 🗓 شروع دوره : ١ بهمن ماه ۱۴۰۲ ⏳ مدت‌زمان برگزاری دوره: ۴٠ روز 📌 برای شرکت در این دوره، پس از ثبت اطلاعات خود در سامانه: 🌐 amozesh.mpfe.ir رویداد «دوره آموزشی حق من، پیرامون انتخابات» را انتخاب و ثبت نام نمایید.
💢تعطیلات هفته «دو روز» می‌شود 🔹رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از کاهش ساعت کاری کارمندان در هفته به «۴۰ ساعت» و افزایش روزهای تعطیل به «دو روز» خبر داد. 🔸رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با مهر: دولت در این لایحه پیشنهاد داده بود که ساعت کاری کارمندان دولت از ۴۴ ساعت در هفته، به ۴۲ و نیم ساعت کاهش یابد و دو روز در هفته هم در سراسر کشور تعطیل باشد چراکه در حال حاضر فقط جمعه در همه جای کشور، تعطیل است. 🔹دولت در این لایحه پیشنهاد داده بود که در کل کشور، ۲ روز تعطیل شود اما روزهای تعطیلی را مشخص نکرده بود. این لایحه برای بررسی کارشناسی به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع شد و ما پس از بحث و بررسی، اصلاحاتی را در آن اعمال کردیم.
💢واکنش ایران به بیانیه ضد ایرانی اتحادیه عرب 🗣سخنگوی وزارت امور خارجه: 🔹اقدام ایران بر مبنای حق مشروع در مقابله با عناصر تروریستی و وابسته به رژیم صهیونیستی در اربیل عراق صورت گرفت. 🔸ایران در برخورد بازدارنده با منابع تهدید کننده امنیت ملی و نیز دفاع از امنیت شهروندان خود و تنبیه جنایتکاران تردید نخواهد کرد. 🔹از دولت عراق انتظار می‌رود به توافقنامه امنیتی که بین دو کشور در سال گذشته امضا گردیده متعهد باشد و مفاد آن را به صورت کامل اجرا نماید.
🔻چند نکتهٔ مهم در باره‌ی حمله‌ٔ روز شنبه اسرائیل 🔹حملهٔ امروز اسرائیل به دمشق که هدف آنها مشخصاً مستشاران بلند پایه و اثرگذار ایرانی بود، به تلافی سه حمله اثر گذار ایران خصوصا اربیل انجام شد. این قضیه طبیعی ست و نباید دچار تحلیل و واکنش های غلط از جمله اینکه «چرا داریم این تعداد شهید میدهیم، چرا اسرائیل جرئت می‌کند ما را بزند، چرا واکنش بازدارنده نمی‌دهیم و....؟!!» بشویم. 🔹ما شاهدِ یک اتفاق بی نظیر تاریخی یعنی طوفان الاقصی هستیم و به تعبیر رهبری چنین سطحی از مبارزه و جنگِ با اسرائیل را از ابتدای مبارزات آزادی فلسطین تا کنون سراغ نداریم! پس نباید در مواجهه‌ی کشورمان نسبت به اوضاعِ خاص منطقه، دنبال یک شرایط عادی و عافیت طلبانه باشیم. لبنان به عنوان یکی از طرفین درگیرِ جنگ از ابتدای شروع طوفان الاقصی تا کنون تعداد زیادی شهید تقدیم کرده و همچنان هم چند روز یک بار خبر شهادت تعدادی از رزمندگان این جبهه به دستِ رژیم صهیونسیتی منتشر میشود. اینکه توقع داشته باشیم همه هزینه بدهند جز ما، تفکری معیوب است! ما برتری نسبت به دیگر کشورهای جریان مقاومت نداریم، بلکه به عنوان قطبِ مقاومت طبیعی است که فشار ها بر ما بیشتر هم باشد و قطعا در چنین شرایطی زد و خوردهای متعدد طبیعی‌ می‌باشد. 🔹حمله موشکی امروز اسرائیل به تلافی اربیل، نشان میدهد سطح واکنش و تنش بین ایران و اسرائیل دارد وارد مرحله جدید و حساسی میشود و نباید از این اتفاق نگران شد زیرا این پازلِ خداست که تعیین می‌کند مهره های اصلی، کِی و چه اندازه وارد بازی شوند تا به هدف نهایی یعنی شکست کامل اسرائیل نزدیک شویم. باید به مهره چینی و تدبیر خدا اعتماد کرد که تدبیر او مافوق همه تدبیرهاست. بنابراین از خداوند خواستار پیروزی کشورهای محور مقاومت و نصرت رزمندگان اسلام و استقامت روحی خودمان هستیم. ان شاءالله تعالی.
💢تطهیر غرب با هواپیماهای برجامی 🔰در هفته‌ای که گذشت، برخی پایگاه‌های معتبر بین‌المللی اعلام کردند، قرارداد شرکت‌های هواپیمایی ایران از فهرست سفارشات سازنده‌های اروپایی حذف شده است. این موضوع از سوی مقامات ایرانی نیز تأیید شد. انتشار این اخبار سبب شد تا جریانی در کشور با تحلیل‌های جهت‌دار، این‌گونه القا کنند که مقصر اصلی لغو قراردادهای هواپیمایی دولت ایران است؛ اما واقعیت ماجرا چیست؟ 🔸۱ـ پس از توافق برجام در سال ۲۰۱۵ و تعلیق تحریم‌های اقتصادی، شرکت هواپیمایی ایران‌ایر قرارداد خرید ۲۰۰ فروند هواپیما را با بوئینگ آمریکا، ایرباس اروپا و شرکت فرانسوی‌ـ ایتالیایی ای‌تی‌آر به امضا رساند. 🔹۲ـ در مدت سه سال اجرای برجام (تا خروج واشنگتن از برجام)، از این قرارداد تنها دو فروند ایرباس ۳۳۰A، یک فروند ایرباس ۳۲۱A و ۱۳ فروند ای‌تی‌آر (از طریق شرکت‌های خصوصی) وارد شد. این واردات قطره‌چکانی و همراه با شروط فراوان که واشنگتن در مذاکرات متعدد، واگذاری مابقی هواپیماها را منوط به مسائل خارج از توافق می‌کرد، همیشه به عنوان دستاویز جریانی برای تطهیر بدعهدی غرب استفاده می‌شد. 🔸۳ـ نکته مهم در توافق ایرباس این بود که این توافق به دریافت مجوز صادرات از سوی دولت آمریکا مشروط بود؛ زیرا در ساخت هواپیماهای ایرباس، قطعات ساخت آمریکا به کار رفته است و مطابق قوانین تحریم‌ها، صادرات تجهیزات به ایران در شرایطی امکان‌پذیر بود که زیر ۱۰ درصد از قطعات آن آمریکایی باشد. 🔹۴ـ ‌این قراردادها، با صدور مجوز اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) منعقد شده بود و در مرحله اول تا پایان ۲۰۲۰ اعتبار داشت و قرار بود طی مذاکراتی در این سال، برای سال‌های بعد نیز تمدید شود؛ اما به‌دنبال مخالفت و کارشکنی‌های آمریکا، این مجوزها در ۸ می ۲۰۱۸ لغو شد. 🔸۵ـ ایران همانگونه که با وجود نقض معاهده برجام از سوی آمریکا، به این معاهده پایبند ماند، در مورد قراردادهای خرید هواپیما نیز خود را از قرارداد خارج نکرد و به‌خصوص در قرارداد با ایرباس، سعی کرد آن را حفظ کند؛ اما طرف مقابل از اجرای قرارداد تمکین نمی‌کرد. 🔹۶ـ توجه به این نکته نیز مهم است که ایرباس طبق قرارداد، در پشتیبانی و تأمین قطعات و به‌روزرسانی آنها متعهد بود، اما هیچ گاه به اجرای آن پایبند نبود. از همین جهت بخشی از این هواپیماهای برجامی به دلیل نبود قطعات تعویضی زمین‌گیر شدند. بنابراین ادامه قراردادهای هواپیمایی با خروج آمریکا از برجام و وضع تحریم‌های جدید، عملاً غیر ممکن شد و واشنگتن از آن برای تحمیل خواسته‌های خود به تهران استفاده ‌کرد؛ در حالی که دولت فعلی و گذشته نیز در لغو این قرارداد هیچ نقشی نداشتند؛ اما جریان غربگرا به دلایل حزبی و سیاسی و تعهد در پرستش غرب، با تحلیل وارونه به دنبال مقصرنمایی از ایران هستند تا بدعهدی غرب را از ذهن ایرانیان خارج کنند.
💢ضربه تروریست ها از خاک همسایگان/ وقتی راه فراری برای دشمن نیست 🔸جنایت تروریست ها در خاک ایران و کشتار کودکان و مردم بیگناه در کرمان و شاهچراغ و مدافعان امنیت در راسک و پاسگاه های مرزی کشور انتقام سخت ایران را با بمباران مقر آنها در اربیل عراق و پاکستان به همراه داشت. امری که واکنش های بسیاری با تبلیغات دروغ صهیونیست ها در داخل و خارج به همراه داشت.
💢دلسردی عامل مضر اجتماع مدنی/ وقتی سیاه‌نمایی اسلحه مخفی دشمن می‌شود 🔹سیاه نمایی و دلسردپراکنی و ناامیدی اسلحه مخفی دشمن در مسیر نابودی جوامع است؛ نسخه‌ای که سالهاست برای کشور ما پیچیده و مهره‌ها و عواملش را هم چیده است که نیاز به هشیاری و توجه مسلم متولیان به آن در مسیر پر فراز و نشیب فعلی وجود دارد.
💢ظهور هیلتر در اروپای ۲۰۲۴! / در پتسدام چه اتفاقی رخ داده است؟ 🔹اتحادیه اروپا از درون تهی شده است! این گزاره ایست که این روز‌ها بیش از پیش در اعتراضات عمومی شهروندان اروپایی تثبیت شده و حتی در آلمان، شکل و شمایلی جدی‌تر نسبت به سایر کشور‌ها گرفته است. ظهور نئونازیسم و رسمیت بخشی به افرادی که به نوعی مروج عقاید هیلتر و نازی‌ها هستند، به معنای عقب‌گرد اروپای سال ۲۰۲۴ میلادی به نیمه اول قرن بیستم است. این عقب‌گرد، پیش در آمدی برای ظهور روز‌ها و لحظات سخت برای اروپاییان خواهد بود. تنها یکی از آثار این روند، فروپاشی اتحادیه اروپا و منطقه یورو خواهد بود.
💢دنبال اکثریت هستید یا اقلیت؟ 🔹بررسی روندهای انقلاب اسلامی از زمان پیروزی تا به امروز نشان می‌دهد، جمهوری اسلامی ایران مهد مردم‌سالاری یا به عبارت برخی مهد دموکراسی بوده است. اهمیت مردم برای نظام اسلامی به اندازه‌ای است که امام(ره) به پشتیبانی مردم دولت تعیین می‌کنند و رهبر معظم انقلاب به پشتیبانی از مردم همه فتنه‌‌ها را ناکام می‌گذارند. بنابراین، این اکثریت مردم هستند که به حکومت اسلامی قدرت دادند و با همین پشتوانه هم نظام به موفقیت‌های بزرگی رسیده است. در همین راستا، نگاه به رفتار دشمنان در طول ۴۵ سال گذشته نشان می‌دهد، آنها برای ایجاد دوگانه‌های صوری بین مردم و نظام، بحران مشروعیت و ناکارآمدی را مطرح می‌کنند تا مردم را مقابل نظام اسلامی قرار دهند. در واقع، در این سیاست تلاش می‌شود با «تصویرسازی غلط» از حکومت و ایجاد تصویری مطلوب از خود یا خودی‌ها، تصویری ناموجه و مخدوش را از انقلاب اسلامی نشان دهند. 🔸این در حالی است که رفتار نظام در طول چهار دهه گذشته کاملاً بر مبنای دموکراسی و مردم‌سالاری دینی بوده است و به نوعی انتخابات سر منشأ همه فعل و انفعالات در کشور بوده است؛ به گونه‌ای که هیچ‌گاه بنی‌صدر بدون انتخابات نمی‌توانست رئیس‌جمهور شود و بسیاری دیگر که با اعتقاد حکومت اسلامی به رأی مردم در اریکه قدرت قرار گرفتند. معنی این جمله این است که نظام اسلامی برگرفته از اکثریت مردم مسیر خود را در پیش گرفته است. البته در این میان برخی به دلیل حضور ۸۵ درصدی مردم در پای صندوق رأی، اقدام به فتنه‌انگیزی کردند تا در مقابل رأی مردم بایستند؛ ولی باز هم حکومت اجازه دست درازی به رأی مردم را نداد. از طرف دیگر، هر دولتی با رأی اکثریت مردم که در کشور سر کار آمده، تلاش کرده است تفکر خود را ولو به اشتباه مطرح کند که برجام نمونه واقعی از این سیاست‌هاست. 🔹حال اینکه امروز در داخل کشور عده‌ای از حکومت اقلیت بر اکثریت سخن می‌گویند، نهایت تعجب را دارد. آیا ادعای سخنان این چنینی در مدت زمان محدود تا انتخابات تلاشی برای برگزاری انتخابات پرشور است و به اصطلاح تلاشی برای حضور اکثریت مردم است یا تلاشی برای برگزاری انتخابات اقلیت؟ از طرفی متهم‌سازی حکومت به اقلیت در حالی مطرح می‌شود که نظام اسلامی برای حضور اکثریت مردم نهایت تلاش را به‌کار گرفته است که منکران آن کافی است تنها بیانات رهبر معظم انقلاب را در طول یک سال اخیر مرور کنند.
💢ایران دارد ما را تنبیه می‌کند 🔹مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری «فرانسه» مدعی شد: «جمهوری اسلامی ایران همکاری خود با این نهاد بین‌المللی را به حداقل رسانده است.» 🔸«رافائل گروسی» به این خبرگزاری گفت: «اوضاع ناامیدکننده است. فعالیت‌های ما در آنجا ادامه دارند، اما در کمترین سطح. آنها دارند همکاری با ما را به شکلی بی‌سابقه محدود می‌کنند.» 🔹او در این مصاحبه که در حاشیه اجلاس داووس انجام شد، مدعی شد: «ایران برخی از بازرس‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به خاطر ملیت‌های‌شان نپذیرفته و رد کرده است.» 🔸این ادعاها در حالی مطرح است که ایران بارها تأکید کرده، اقدامات و فعالیت هسته‌ای خود را بر اساس ان‌پی‌تی و پادمان پیش می‌برد. مدیر کل آژانس در ادامه گفت: «این راهی برای تنبیه ماست.»
🔰معاون سخنگوی پنتاگون با بیان اینکه از ۷ اکتبر در مجموع ۱۴۰ حمله به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه انجام شده است، اعلام کرد، ۵۷ مورد از حملات انجام شده در عراق و ۸۳ مورد در سوریه بوده است. «سابرینا سینگ» همچنین درباره اینکه ارتش یمن اعلام کرده‌ در صورت توقف حملات اشغالگران به غزه، به اقدامات خود پایان خواهد داد، مدعی شد هیچ ارتباطی بین آنچه در دریای سرخ اتفاق افتاده و آنچه در غزه رخ داده، وجود ندارد.  🔰روزنامه «آرمان ملی» نوشت: «احتمال این ائتلاف را در حد صفر می‌دانم؛ چرا که مجموعه اصلاح‌طلبان فعلاً تحت عنوان جبهه اصلاحات ایران تصمیم‌گیری می‌کنند و بنابراین به لحاظ رسمی و حقوقی اعلام رسمی کردند و اطلاعیه هم دادند که نامزدی در انتخابات پیش رو ندارند. البته ممکن است بخشی از بدنه جبهه اصلاحات که به اعتدالیون نزدیک‌تر هستند، آرای انفرادی داشته باشند که کارهای انفرادی با تشکیلاتی فرق می‌کند.»  🔰«شاهدخت ریما» دختر بندر آل ‌سعود، سفیر عربستان در واشنگتن گفت: «فکر می‌کنم مهم‌ترین چیزی که باید بدانیم این است که عربستان عادی‌سازی روابط را در قلب سیاست خود قرار نداده،‌ بلکه صلح و رفاه را در مرکز سیاست خود قرار داده ‌است.» وی اظهار داشت: «مردم فلسطین سزاوار یک کشور مستقل هستند. پادشاهی عربستان نیاز اسرائیل به احساس امنیت را می‌فهمد، اما این نباید به ضرر فلسطینی‌ها باشد.» 🔰وزارت بازرگانی و صنعت هند از رشد ۲۱ درصدی تجارت این کشور با ایران در یازدهمین ماه سال ۲۰۲۳ خبر داد. مبادلات تجاری دو کشور در نوامبر ۲۰۲۳ به ۱۹۱ میلیون دلار رسیده است. این رقم در مدت مشابه سال قبل ۱۵۸میلیون یورو اعلام شده بود. بر اساس این گزارش، صادرات هند به ایران در نوامبر ۲۰۲۳ با رشد ۳۰ درصدی در مقایسه با نوامبر ۲۰۲۲ به ۱۳۲ میلیون دلار رسیده است. 🔰خبرگزاری «رویترز» با استناد به رسانه‌های پاکستان گزارش داد، دولت این کشور تصمیم گرفته است به مناقشه با ایران پایان داده و روابط کامل دیپلماتیک با ایران را از سر بگیرد. رویترز گزارش داد، کابینه پاکستان در جلسه‌ای به ریاست نخست‌وزیر پیشبرد امور این کشور، انجام اقدامات لازم برای احیای کامل روابط دیپلماتیک با ایران را تأیید کرد.   🔰رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: «تلاش ما این است که حضور زنان را در مجلس بیشتر کنیم. زنان تنها برای مسائل زنانه نباید وارد مجلس شوند. تعداد زنان ما در مجلس تناسبی با واقعیت‌های جامعه ندارد. چرا در ۲۹۰ نماینده مجلس باید تعداد خانم‌ها تنها ۱۷ نفر باشد؟!»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۱۹ شاخصه نماینده مجلس شورای اسلامی در تراز انقلاب اسلامی ایران در بیان رهبر معظم انقلاب
شبهات انتخابات.pdf
1.8M
فایلpdf : شبهات انتخابات چرا رای بدهیم؟ با این اوضاع مملکت چرا رای بدهیم؟ نویسنده: حجت الاسلام راجی تعداد صفحات : ۶۸
تهران، شهر شهدا از امروز آغاز دهه شهدایی و اجلاسیه‌ی کنگره ملی 24 هزار شهید پایتخت یادواره شهدای منطقه 10 بصورت میدانی، امروز در میدان جمهوری اسلامی، ساعت 15 تا 19 🆔 @basiji_meghdad
💢آخرین تحولات نبرد طوفان‌الاقصی 🔸پس از ۱۰۸ روز جنگ آمار شهداء به ۲۵ هزار ۲۹۵ نفر و مجروحان فلسطینی به بیش از ۶۳ هزار نفر رسید. 🔹این در حالی است که مجموع تلفات«نظامی» اسرائیلی طبق منابع خودشان به ۵۳۲ نفر و کشته‌ها در خلال عملیات زمینی به ۱۹۵ نفر رسیده است.
💢بیش از ۴۰۰ هزار نفر در غزه با گرسنگی روبرو هستند دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه: 🔸بیش از ۹ هزار نفر به سبب نبود خدمات‌رسانی پزشکی جان خود را از دست داده‌اند. بیش از ۴۰۰ هزار نفر با گرسنگی واقعی روبرو هستند. 🔹بیش از ۲۰ نوع بیماری در میان آوارگان شیوع پیدا کرده است. از برادران مصری درخواست می‌کنیم گذرگاه رفح را باز کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🎥 ماجرای ازدواج دخترِ مأمون عباسى با امام جواد (علیه السلام) از زبان رهبر انقلاب اسلامی امام‌خامنه‌ای مدظله‌العالی 🍃🌹🍃 ✅ انتشار به مناسبت سالروز ولادت جوادالائمه علیه‌السلام |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نیروهای گروهک تروریستی جیش‌الظلم این‌طور دستگیر شدند
💢حمله مقاومت عراق به عین‌الاسد 🔹ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام اعلام کرد، گروه‌های شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در عراق با موشک بالستیک و راکت پایگاه هوایی الاسد، محل استقرار نیروهای آمریکایی را هدف حمله قرار دادند. سنتکام در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «شنبه ۲۰ ژانویه ساعت ۶:۳۰ بعدازظهر (به وقت بغداد)، شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در غرب عراق چندین موشک بالستیک و راکت به سمت پایگاه هوایی عین‌الاسد شلیک کردند. بیشتر موشک‌ها به وسیله سامانه‌های پدافند هوایی پایگاه رهگیری شدند و بقیه موشک‌ها به پایگاه اصابت کردند.» 🔸ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا می‌گوید ارزیابی خسارت‌های این حمله موشکی و راکتی ادامه دارد. این حمله از نظر تعداد موشک‌ها بزرگ‌ترین حمله به پایگاه عین‌الاسد از زمان شروع حملات به پایگاه‌های آمریکایی پس از هفتم اکتبر به شمار می‌رود. در واکنش، پایگاه آمریکایی حداقل ۱۵ تیر موشک پاتریوت پک ۲ شلیک کرد. با این حال، شمار موشک‌های مهاجم آنقدر بالا بود که تعدادی از آنها از سد پدافند گذر کردند که منجر به زخمی شدن چند سرباز آمریکایی شد. آمریکا که یک آتشبار پاتریوت در این پایگاه دارد‌، اعلام کرده است تعدادی از کارکنان ایالات متحده برای آسیب‌های مغزی تروماتیک تحت معاینه هستند و حداقل یک سرباز عراقی نیز مجروح شده است. 🔹این حملات به مواضع آمریکایی‌ها به دنبال حمایت بی‌حد و حصر ایالات متحده از رژیم منحوس صهیونیستی در قتل عام و نسل‌کشی فزاینده در سرزمین فلسطین اشغالی است. سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا تحولات غرب آسیا موجب تغییر در سیاست‌ها و نگرش‌های ایالات متحده در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی می‌شود یا نه؟ 🔸ایالات متحده در حال حاضر افزون بر شکاف عمیق داخلی، با چالش‌های فوری مواجه است که مستلزم اتخاذ تصمیم‌های بزرگ و دشوار درباره دو جنگ و یک بحران قابل اشتعال، یعنی جنگ اوکراین، جنگ غزه و بحران تایوان است. 🔹شکست ایالات متحده و غرب در اوکراین نیز تقریباً مسجل شده است و بسته‌های کمکی غرب نیز به مثابه مسکِّنی برای دور انداختن آثار این شکست برآورد می‌شود. «خطای» محاسباتی آمریکا در خاورمیانه پس از عملیات طوفان‌الاقصی مشهودتر از قبل شده است و رژیم صهیونیستی همچنان با وجود حمایت وافر ایالات متحده از حیث لجستیکی و اطلاعاتی صاحب دستاورد هیچ است. تایوان با تعیین «لای چینگ ته» از حزب «پیشروی دموکرات» به‌ عنوان رئیس‌جمهوری آینده که طرفدار شدید استقلال از چین است، سومین بحران قریب‌الوقوع برای غرب و ایالات متحده به شمار می‌رود. 🔸در این میان، به نظر می‌رسد شکست در غزه زمینه‌ساز سایر شکست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای غرب به‌شمار می‌رود. بنابراین، مانند خروج مفتضحانه از افغانستان بار دیگر ایالات متحده باید با قبول شکست و برقراری آتش‌بس در غزه و خروج از منطقه غرب‌ آسیا از بروز خسارات بیشتر ممانعت کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ اختصاصی از ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ و ماهواره ثریا 🔶️وزن کل ماهواره‌بر:۱۹ تن 🔷️ارتفاع مداری:دایروی ۷۵۰ کیلومتر 🔶️نوع موتور:سوخت جامد با نازل متحرک 🔷️نوع پرتابگر:متحرک 🔶️وزن ماهواره:۴۷ کیلوگرم 🔷️دقت موقعیت جی پی اس:۲۰ متر 🔶️سری ماهواره: سبک وزن
🗳۸ توصیه رهبر انقلاب در رابطه با حضور پرشور و حداکثری در انتخابات 🔻شرکت نکردن در انتخابات همان سیاست راهبردی دشمن است.