eitaa logo
ثامن مقداد
389 دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
3.3هزار ویدیو
655 فایل
اخبار روز و تحلیل های سیاسی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🎥 اگر خودت یا اطرافیان و دوستانت هنوز برای شرکت در انتخابات مردد هستید حتما این ویدیو رو ببینید 🍃🌹🍃 🚫 انتخابی سرنوشت ساز که بی تفاوتی و تنبلی در موردش می‌تونه منجر به پشیمونی بزرگی بشه ... |
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🖼 به پزشکیان رای بدید اگه.... ‼️ 🍃🌹🍃 |
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 📝 سند استیضاح پزشکیان و رئیس ستادش عبدالعلی‌زاده به دلیل ناکارآمدی، توسط مجلس اصلاحات 🍃🌹🍃 🔻دلایل استیضاح پزشکیان به عنوان وزیر بهداشت توسط مجلس اصلاح طلب: ضعف در مدیریت کلان وزارتخانه و انتصاب افراد کم تجربه و غیرمتخصص! 🔺دلایل استیضاح عبدالعلی‌زاده به عنوان وزیر مسکن و شهرسازی توسط مجلس اصلاح طلب ( او هم اکنون رئیس ستاد پزشکیان است): عملکرد ضعیف در تعداد و کیفیت ساخت مسکن در کشور |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🎥 | پاسخی به امثال آقای پزشکیان که گفته: دولت رئیسی کاری برای مشکلات اقتصادی نکرده چون ما اثری از آن را در سفره مردم نمی ببینیم! 🍃🌹🍃 🔻بله چون دولت آقای روحانی کاری با اقتصاد مملکت کرد که شهید رئیسی تو این سه سال داشت بدهی دوتا دولت را پرداخت می کرد... 🔹بله حقیقت این هست که دولت اصلاحات فقط به فکر چپاول مال ملت و مال اندوزی برای خودشان بودند... 🔺خدا رحمت کند شهید رئیسی را که از جان مایه گذاشت تا بلکه بتواند این خرابکاری ها را درست کنند. |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ شما قراره ۸ سال این جملات را بشنوید... اگر این چند روز را تبیین نکنیم، پشیمان خواهیم شد! به اشتراک بزارید👆
💢رأی با حجت شرعی 🔹انتخابات به مرحله دوم رفته و جمعه 15 تیرماه رئیس‌جمهور دولت چهاردهم مشخص خواهد شد. بدون شک، میدان‌دار این معرکه «مردم» هستند تا با تشخیص آنها یا پزشکیان بر صندلی قدرت بنشیند یا جلیلی. در این میان، آنچه اهمیت دارد، آن است که برای شناخت و تشخیص گزینه اصلح و رأی دادن به وی باید «حجت شرعی» داشت. مبتنی بر معیارهای ناصواب یا عدم شناخت و تحقیق و تنها مبتنی بر ظواهر و احساسات و فارغ از معیارهای غیرعقلی نمی‌توان پای صندوق رفت و فردی را برگزید که معلوم نیست بهترین باشد. در این زمینه، رهبر حکیم انقلاب با صراحت تأکید دارند: «باید بگردید، بین خودتان و خدا حجت پیدا کنید؛ یعنی بتوانید از راهی بروید که اگر خدای متعال پرسید شما به چه دلیل به این فرد رأی دادید، بتوانید بگویید به این دلیل. بین خودتان و خدا، دلیل و حجتی فراهم کنید و بعد با خیال راحت بروید رأی بدهید.»(1376/2/31) درباره منطق رأی دادن با حجت شرعی به چند نکته می‌توان توجه کرد: 🔸1ـ طبیعی است که حجت در شرع در این زمینه یا از طریق تشخیص و یقین فردی حاصل می‌شود یا آنکه افراد امین و صاحب صلاحیت فردی را معرفی کنند. رهبری تأکید دارند: «اگر می‌توانید، تشخیص بدهید؛ اگر نمی‌شناسید، از دیگری که می‌تواند امین باشد، سؤال کنید(1380/2/28).» 🔹2ـ از سوی دیگر، تلاش برای انتخاب اصلح نباید به وسواس در گزینش بینجامد. از همین رو رهبر معظم انقلاب انذار می‌دهند «بعضی‌ها در شناخت اصلح دچار وسواس و دغدغه زیاد می‌شوند. شما تلاش خود را بکنید؛ مشورت خود را بکنید؛ از کسانی که فکر می‌کنید می‌توانند شما را راهنمایی کنند، راهنمایی بخواهید؛ به هر نتیجه‌ای که رسیدید، عمل کنید و رأی بدهید؛ اجر شما را خدای متعال خواهد داد(1384/3/3).» 🔸3ـ به واقع وسواس در انتخاب اصلح نباید به شرکت نکردن در انتخابات به بهانه «ناتوانی در تشخیص اصلح» بینجامد! لذا مرجع عالیقدر شیعه در این زمینه چنین حکم می‌دهند: «هر کس که برود رأی بدهد، چه رأی او صائب باشد و به اصلح رأی داده باشد و چه اشتباه کرده باشد و به غیر اصلح رأی بدهد، همین اندازه که از روی احساس تکلیف نسبت به آینده پای صندوق برود و رأی بدهد، این رأی پیش خدای متعال مأجور و موجب ثواب است و این شخص، علاقه‌مند به نظام و رهبری است. آنچه که مهم است، این احساس تکلیف است. همه آحاد ملت، این احساس تکلیف را باید بکنند(1376/2/13).» 🔹ان‌شاءالله ملت ایران با حجت شرعی که برای رأی خود خواهند داشت، حماسه دیگری خلق خواهند کرد و در 15 تیرماه بهترین‌ها را بر صندلی قدرت خواهند نشاند.
🇮🇷🗳🇮🇷 گفتگوی زنده تصویری ویژه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوریزمان: چهارشنبه ۱۳ تیر ماه، ساعت ۲۰:۳۰ 💠 با حضور: دکتر سعدالله زارعی (استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی و کارشناس مسائل بین الملل) در بستر پیام رسان های ایتا و روبیکا + صفحه آپارات به آدرس https://rubika.ir/basirat_fa جهت ارتباط و سوال در مورد جلسه ایتا و روبیکا 👇 @basirat_faa
💢ظریف: اصولگریان هپکو را به باد دادند! 🗣وزیر اسبق امور خارجه در اراک: 🔹به تمام کسانی که تصمیم گرفتند روز جمعه گذشته؛ به گذشته نه بگویند احترام می‌گذارم اما شما الان در برابر آینده قرار دارید، آیا می‌خواهید گذشته ادامه پیدا کند یا آینده دیگری را برای خود رقم بزنید؟ 🔸روز جمعه اگر مردم به پای صندوق رای بروند هیچ‌کس نمی‌تواند ایرانی را تحریم کند، هیچ‌کس نمی‌تواند ایرانی را تحقیر کند، هیچ‌کس نمی‌تواند ایرانی را تهدید کند. 🔹ما کسانی را داریم که می‌گویند تحریم نعمت است و هر زمان مذاکره کردند یک تحریم جدید، دو تحریم جدید، هزار تحریم جدید برای ملت ما ایجاد کردند، این مردم طرفدار شما هستند اما شما سفره مردم را کوچک‌تر کردید، شما هپکو و صنعت این شهر را به باد دادید.
💢۱۰۳ هزار مسکن فرسوده، نو شد 🗣رئیس سازمان بازآفرینی شهری: 🔸میزان صدور پروانه در بافت فرسوده طی سال ۱۴۰۲ شکسته شد و نسبت به دولت قبل ۱۰۰ درصد رشد کرد. 🔹از ۲۹۰ هزار پروانه صادرشده برای بافت فرسوده، ۱۰۳ هزار مسکن نوسازی و به بازار مسکن عرضه شد.
💢وزیر علوم: در دولت شهید‌جمهور ۷۵ گام و اقدام تحولی انجام داده‌ایم 🔹۷۲ هزار شغل دانش‌بنیان در شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور راه‌اندازی کرده‌ایم.
💢مردم فصل‌الخطاب هستند 🔹دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری روز جمعه ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود تا مردم از بین دو نامزد راه یافته به دور دوم یک نفر را برای اداره امور اجرایی کشور برگزینند. بدون شک و مانند انتخابات‌های گذشته این بار هم رأی و نظر مردم تعیین خواهد کرد که چه کسی عهده‌دار امر خطیر ریاست‌جمهوری باشد. در این میان، توجه به چند نکته حائز اهمیت است: 🔸اول اینکه، در نظام مردم‌سالاری دینی رأی مردم حق‌الناس است؛ از این رو حراست و حفاظت از آن ارزش و اهمیت بالایی دارد و با توجه به تأکید رهبر حکیم انقلاب بر این موضوع، نهادهای نظارتی همواره در ایفای وظایف خود برای پاسداری از رأی مردم پای کار بوده و هستند. البته در کنار حفاظت از انتخاب مردم، نظام اسلامی جلوی اعمال نظر و دخل و تصرف غیرقانونی در نتیجه انتخابات هم محکم می‌ایستد؛ همانند آنچه در سال ۱۳۸۸ روی داد و جمهوری اسلامی در برابر خواسته ناحق برخی جریان‌های شکست خورده و فشارهای داخلی و خارجی ایستاد و از رأی مردم پاسداری کرد. 🔹دومین مسئله این است که انتخابات در جمهوری اسلامی نه امری گذراست‌ـ که مانند برخی کشورها یک بار برای همیشه برگزار شودـ و نه موضوعی نمایشی است؛ بلکه یک نهاد راهبردی و اثرگذار در نظام سیاسی است که به واسطه آن کارگزاران همواره در معرض پاسخگویی به مردم هستند و اگر به هر دلیلی نماینده مردم، رئیس‌جمهور یا هر فرد دیگری نتواند رضایت مردم را جلب کند، از مسیر همین انتخابات از مسئولیت کنار گذاشته می‌شود. به عبارتی، انتخابات زمینه و بستر گردش نخبگان و جایگزینی نیروهای تازه نفس، با برنامه و انگیزه را به جای نیروهای خسته و بی‌انگیزه فراهم می‌کند تا به مسیر رشد و توسعه کشور شتاب ببخشند. 🔸سوم اینکه، سوای نتیجه‌ای که حاصل می‌شود و هر نامزدی که منتخب مردم می‌شود، فردای انتخابات فصل همدلی، همکاری و همراهی برای حل مشکلات کشور و رسیدگی به مسائل اصلی کشور است. رقابت‌های انتخاباتی و بحث و حواشی مربوط به آن موضوعی اجتناب‌ناپذیر در صحنه سیاسی است که البته باید با چاشنی اخلاق و رعایت انصاف دنبال شود؛ اما با پایان انتخابات این رقابت‌ها هم باید تمام شود و انرژی و توان همه گروه‌ها و جریان‌ها به میدان بیاید تا بتواند گامی در مسیر خدمت به کشور و ملت برای رفع نابسامانی‌ها و حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت کشور بردارد. 🔹حرف آخر هم اینکه حرف و رأی مردم در انتخابات فصل‌الخطاب است؛ چراکه نشئت گرفته از قانون اساسی و میثاق ملی است و همه باید به آن احترام بگذارند.
💢حمايت جامعه مدرسین از سعید جلیلی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: 🔸با توجه به معیارهای انتخاب اصلح در کلام امام خمینی (قدس سره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و با عنایت به ضرورت‌های کشور و انقلاب، بر اساس مصوبه جلسه رسمی شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بدین‌وسیله نظر اکثریت اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مبنی بر حمایت از جناب آقای دکتر سعید جلیلی را اعلام می‌نمائیم. 🔹از همگان انتظار می‌رود با شرکت پرشور خود در روز جمعه به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل نمایند.
💢وزیر راه: آمار ارائه شده توسط آقای پزشکیان ظلم در حق رئیس‌جمهور شهید است 🗣بذرپاش: 🔸تاکنون ساخت بیش از ۲.۶میلیون مسکن آغاز و ۵۶۰هزار واحد تکمیل شده است، آمار ارائه شده توسط آقای پزشکیان بخشی فاقد کل‌نگری، ناقص و ظلم در حق رئیس‌جمهور شهید است. 🔹با اجرای برنامه هفتم توسعه و عرضه ۳۰۰هزار هکتار زمین، جهش تولید مسکن مردمی در آستانه‌‌ شروع ۶میلیون واحد قرار می‌گیرد.
💢ظریف: قول نمی‌دهم با حضور پزشکیان مشکلات یک شبه حل شود 🗣محمدجواد ظریف: 🔹دوستان قول نمی‌دهم که اگر پزشکیان را انتخاب کردید همه چیز یک شبه حل شود. 🔸ما در برابر این مردم که واقعا نماد «وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باسبم که در طریقت ما کافری ست رنجیدن»، شرمساریم. 🔹تحریم‌ها را تمام خواهیم کرد و تحریم خواهان را به خانه خواهیم فرستاد. شمایید که با حضورتان در پای صندوق‌های رای در سال ۹۲ ثابت کردید که ملت بزرگ را نمی‌توان تحقیر، تحریم و تهدید کرد.
💢نرخ بیکاری کاهشی شد 🔹نرخ بیکاری در مناطق شهری از ۹.۹ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۸.۷ درصد در سال ۱۴۰۲ رسید. 🔸همچنین این نرخ در مناطق روستایی کشور از ۶.۹ درصد به ۵.۸ درصد در مقطع زمانی مورد اشاره رسیده است.
💢راهبردها را رهبر انقلاب اسلامی تعیین می‌کنند 🔹«سیدکمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» درباره تأثیر انتخابات ایران در سیاست خارجی گفت: «احتمال دارد گشایش‌های جدیدی میان ایران و کشورهای غربی به وجود آید، مشروط بر آنکه کشورهای غربی سیاست‌های کنونی خود را رها کرده، بر مبنای شرایط برابر و احترام متقابل با ایران تعامل کنند. البته برخی تفاوت‌ها در رویکرد دو نامزد (پزشکیان/ جلیلی) وجود خواهد داشت، اما از نظر راهبرد، راهبرد واحدی را دنبال خواهند کرد، زیرا راهبردها را رهبر جمهوری اسلامی تعیین می‌کنند.» 🔸وی افزود: «نیازی به یک توافق جدید نیست، برجام همچنان قابل اجراست، به شرط آنکه آمریکا به این توافق برگردد و در آن صورت، ما آماده خواهیم بود به تعهدات‌مان بازگردیم. ما آمادگی مقاومت در برابر هرگونه فشاری را داریم. آمریکایی‌ها حتی پیش از آغاز مذاکرات برجام نیز متوجه شدند که فشار بر ایران کارایی ندارد. بنابراین باز هم آنها باید بدانند که فشار بر ایران کارساز نیست.»