🔰 فراخوان ثبت نام در شورای مرکزی انجمن علمی فلسفه و عرفان اسلامی
📍#ویژه دانشجویان رشته فلسفه و عرفان اسلامی مقطع کارشناسی
📤 علاقه مندان جهت عضویت در شورای مرکزی انجمن علمی فلسفه و عرفان اسلامی تا تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ به آیدی دبیر انجمن در ایتا یا تلگرام مراجعه نمایند.
🆔️ @Eskandari_si
🔻ظرفیت تعداد اعضای شورای مرکزی انجمن ۷ نفر می باشد.
🔴 واجدین شرایط پس از بررسی به عنوان شورای مرکزی انجمن انتخاب میگردند.
ما در انجمن فلسفه و عرفان اسلامی پذیرای دانشجویان دغدغهمند، فعال و علاقمند برای عضویت در شورای مرکزی انجمن هستیم.🌷
امید که این کوشش علمی، مخاطبان خود را بیابد؛ مورد توجه قرار بگیرد و زمینه ساز تعاملی علمی میان محققان این رشته باشد.
✅ انجمن علمی فلسفه و عرفان اسلامی دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
🆔@philosophymazaheb ایتا
🆔https://t.me/philosophy_mazaheb تلگرام
🆔@philosophymazaheb اینستاگرام
🔰 معاونت فرهنگی و دانشجویی با همکاری انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار می کند :
❇️ اردوی یک روزه بازدید از #موزه_عبرت
📅 زمان برگزاری : جمعه 27 بهمن ماه
⏰ ساعت : 13
🚌 محل تجمع و حرکت: حیاط دانشگاه مرکزی دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
💸 هزینه اردو : با توجه به رایزنی های انجام شده : 30 هزار تومان می باشد
❌ ویژه #تمام دانشجویان دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
📌 ظرفیت محدود
⭕️ برای ثبت نام به لینک زیر مراجعه فرمائید :👇
https://kad.mazaheb.ac.ir/1480
✅ معاونت فرهنگی و دانشجویی/ انجمن های علمی و کانون های فرهنگی
🆔 https://eitaa.com/mazahebnews
❌ #اطلاعیه_مهم
#مهلت_ثبت_نام اردوی موزه عبرت تا ساعت ۲۲ #امشب
علاقه مندان جهت ثبت نام به نشانی زیر مراجعه فرمایند 👇
https://kad.mazaheb.ac.ir/1480
هدایت شده از کانال رسمی دانشگاه بینالمللی مذاهب اسلامی
📸گزارش تصویری بازدید دانشجویان دانشگاه از موزه عبرت به مناسبت ایامالله دهه فجر
🔶به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به همت انجمنهای علمی و کانونهای فرهنگی و با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه بینالمللی مذاهب اسلامی، روز جمعه ۲۷ بهمن ماه جمعی از دانشجویان از موزه عبرت بازدید کردند.
📌 مشاهده گزارش تصویری از پیوند زیر👇
https://mazaheb.ac.ir/fa/album/41
🔰 کافه فلسفه ما با همکاری انجمن علمی فلسفه و عرفان اسلامی دانشگاه بينالمللی مذاهب اسلامی برگزار می کند:
🔺مشاوره فلسفی؛ گام به گام با لو مارینف
گام اول: آیا ناگزیرید رنج بکشید؟
(مطالعه گروهی کتاب پرسشهای بزرگ، مرجعی برای مشاوره فلسفی)
📌با حضور:خانم دکتر نرگس نظرنژاد
🗓 زمان: پنجشنبه سوم اسفند
🕰 ساعت: ۱۵ تا ۱۷
🔻شرکت برای عموم آزاد است
🌐لینک ورود به نشست در بستر اسکای روم به عنوان مهمان:👇
https://online.mazaheb.ac.ir/ch/philosophy
✅کافه فلسفه ما
🆔https://t.me/ourcafephilo
🆔https://instagram.com/ourcafephilo?utm_medium=copy_link
✅انجمن علمی فلسفه و عرفان اسلامی دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
🆔@philosophymazaheb ایتا
🆔https://t.me/philosophy_mazaheb تلگرام
❌در حال برگزاری
🔺مشاوره فلسفی؛ گام به گام با لو مارینف
گام اول: آیا ناگزیرید رنج بکشید؟
(مطالعه گروهی کتاب پرسشهای بزرگ، مرجعی برای مشاوره فلسفی)
📌با حضور:خانم دکتر نرگس نظرنژاد
🌐لینک ورود به نشست در بستر اسکای روم به عنوان مهمان:👇
https://online.mazaheb.ac.ir/ch/philosophy
🔷این برنامه همزمان در آپارات هم در حال پخش است
https://www.aparat.com/OurCafePhilo/live
🔰انجمن علمی فلسفه و عرفان اسلامی دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی برگزار می کند:
🔹️سلسه جلسات حضوری: شرح مثنوی معنوی (دفتر اول)
📌با حضور:اقای دکتر وحید محمودی
🗓 تاریخ: یکشنبه ها
⏰ ساعت : ۱۶:۳۰
❌مخصوص دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی
🔺دانشجویان برای ثبت نام در این جلسات به آیدی زیر در تلگرام و ایتا مراجعه فرمایند:
@MhS_M18
✅ انجمن علمی فلسفه و عرفان اسلامی دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
🆔️ @philosophymazaheb
🆔https://t.me/philosophy_mazaheb
❌جلسه شرح مثنوی (دفتر اول) با حضور آقای دکتر وحید محمودی
امروز ساعت ۱۶:۳۰در کلاس ۱۲ برگزار میشود
هدایت شده از کانال رسمی دانشگاه بینالمللی مذاهب اسلامی
◾️امام علی علیه السلام فرمودند:
🔰"آن که میان خود و خدا را اصلاح کند، خدا میان او و مردم را اصلاح میکند و آن که کار آخرتِ خود را درست کند، خدا کار دنیای او را سامان دهد. و آن که او را از خود بر خویشتن واعظی است، خدا را بر او حافظی است."
◾️شهادت مولای متقیان، امیرمومنان حضرت امام علی علیه السلام بر عموم مسلمین تسلیت باد.🏴
@mazahebnews
هدایت شده از کانال رسمی دانشگاه بینالمللی مذاهب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞🇵🇸فیلم/ تلاوت مشترک قاریان شیعه و اهلسنت دانشگاه بینالمللی مذاهب اسلامی برای آزادی #قدس_شریف
📌در فراخوانی از سوی امور فرهنگی دانشگاه بینالمللی مذاهب اسلامی تعدادی از دانشجویان شیعه و اهل سنت دانشگاه در اقدامی نمادین آیات سوره مبارکه اسراء (پیرامون مسجدالاقصی)؛ را با هدف همدردی با مردم مظلوم غزه و آزادی قدس شریف تلاوت نمودند.
🔻تدوین کلیپ: آقای محمدطه غفاری
#روز_قدس
#قدس_آزاد_خواهد_شد
#القدس_عاصمة_فلسطين
#طوفان_الاحرار
#شیعه_سنی
#وحدت_اسلامی
#قرآن_کریم
#بیت_المقدس
✅ معاونت فرهنگی و دانشجویی
@mazahebnews
هدایت شده از کانال رسمی دانشگاه بینالمللی مذاهب اسلامی
چند روز است به دنبال صاحب هایشان می گردند
They have been searching for their owners for a few days now.
| #Israel | #child_killer_regime |
🔻 @FORPALESTINE
🇵🇸🇮🇷 فردا همه میآییم...
ادبيات و فلسفه دكتر قربان عباسي:
شجاع باشیم و فهم خود را بکارگیریم
#قربان_عباسی
مصطفی ملکیان اندیشه ورز ایرانی سال هاست که پروژه فکری خود را به نقد فرهنگی جامعه ایرانی معطوف ساخته است.ازدید وی فرهنگ به مثابه«دکوراسیون اندیشه» انسانی مقدم برسیاست است و تا زمانی که نتوانیم بر ضعف های فرهنگی خود نقد وارد کنیم امکان برون رفت از این معضلات سیاسی و اجتماعی را هم نخواهیم داشت.البته وی منکر و نافی نقش سیاست در پیشرفت و عقب رفت جامعه نیست اما به هرحال اولویت را به نقد فرهنگی می دهد.او چند عامل مهم فرهنگی را در عقب افتادگی ما ایرانیان دخیل می داند که عبارتند از:
پیشداوری
تعصب
جزم گرایی
القاپذیری
تلقین پذیری
شخصیت پرستی و تعبد
همرنگی با جماعت
استدلال ناگرایی
بها دادن به داوری دیگران
تقلید
اعتقاد به برگزیدگی
تجربه نیندوختن ازگذشته
جدی نگرفتن زندگی
دیدگاه مبتذل به کار و تلاش
قائل نبودن به زحمت و ریاضت
ازدست رفتن قوه تمییز بین خوشایندی و مصلحت
زیاده گویی و حرافی
زبان پریشی
ظاهرنگری
و فقدان تفکر منطقی یا غلبه ذهنیت اسطوره ای و پیشا مدرن
واقعیات این است چه بخواهیم و چه نخواهیم چه خوشمان بیاید و چه نیاید همه این فاکتورها را همه روزه دور و بر خود به وفور شاهدیم.کسانی که تمامی نقدها را متوجه دولت و امرسیاسی می کنند و جامعه را بری ازخطا و عاری از اشتباه می دانند متوجه این عوامل ریشه ای در عقب افتاادگی جامعه ایرانی نیستند.اگر بخواهیم به سوی آینده ای تابناک و روشن قدم برداریم ناچاریم کنشگری فرهنگی و اجتماعی خود را تقویت کنیم و با تک تک این فاکتورهای مخرب در زندگی اجتماعی خود مبارزه کنیم.
آرامش دوستدار دیگر متفکر ایرانی با نوشتن کتاب «درخشش های تیره» به سراغ پدیده فرهنگی دیگری رفت که همچون عاملی مخرب و ویرانگر ذهن و زبان ما ایرانی ها را تهدید کرده است.او از مفهوم«دینخویی» یاد می کند که بر«نیندیشیدن،ساده پذیری،و گوسفندوارگی» دلالت می کند.او می گوید فرهنگ ما به گونه ای دینخوست که ما را بی پرسشگر،تهی ازخویش و «پر ازدیگری» بارمی آورد.همه ما مریدان تنبلی هستیم که ازفهم دیگران استفاده می کنیم.نه تنها عوام ما که خواص ما نیز همواره درپی یافتن همنواهای نشخوارگر و پروردن پیروان آخورزی است.این فرهنگ ریشه در دین دارد و کیش ضد فردی و شخصیت کشی است.
انسان مدرن پسا روشنگری انسانی است به تفرد رسیده،سابجکت است و چون فاعلی شناسا هستی فردی خود را می سازد.او همواره پرسشگر است.می اندیشد و خود قائم است.درون و بیرون اش یکی است.آنچه فکر می کند و آنچه انجام می دهد در هارمونی و هماهنگی است.کردارش مبتنی برپندارش است.برخلاف فرد ایرانی که نه تنها نمی پرسد بلکه همواره با گوسفندوارگی و تقلید حتی زیست شخصی خود را بر خواستها و تمنیات و اراده دیگران بنا می کند.قضاوت و داوری دیگران همواره مهم تر از اندیشه خودش است.با گفتن این جمله که «مردم چه خواهند گفت» و «دیگران چه فکری خواهند کرد» عملاً خود را اسیر جمع و فرهنگ گله منشی می کند.او برتفرد خود پشت پا می زند. استقلال اندیشه و کنشگری اش را زیر سوال می برد و داوری خود را تعطیل می کند.او سابجکت نیست بلکه ابجکت و اوبژه ای منفعل است.فاعل نیست مفعول است می ماند تا کارها و افعال براو پیاده شوند.چنین فردی هیچ مناسبتی با ذهنیت مدرن و پساروشنگرانه ندارد که شعار اصیلش همان شعر هوراس بود که کانت آن را سرلوحه پروژه روشنگری قرارداده بود
دربه کاربردن فهم خویش دلیری ورز.شجاع باش و اندیشه خود را به کارگیر.
اگر انسان سنتی به اتوریته ای بیرون ازخود محتاج است تا مشروعیت اعمال اش را به او نسبت دهد سوژه مدرن خود اتوریته خودش است.مرجع کنشگری اش جز ذهن و اندیشه اش نیست.او آن اندازه بالغ است که زیست فردی و اجتماعی خود را سرو سامان دهد و نیازی به قال الفلانی ندارد.اگر انسان سنتی درفرهنگ حماسی نفس می کشد برای این است که هنوز صغیر است.هنوز آن اندازه خود را قدرتمند نمی یابد تا به مواجهه موانع زندگی برود. او به قهرمان،به اشیل،به رستم،به هکتور،به سهراب نیاز دارد تا او را به مصاف غول ها بفرستد.اما سوژه مدرن خود قهرمان خویشتن است هرچند کوچک و ناتوان اما واجد شخصیت است.او سراینده احساسات خویش است.او غزل سراست و نه حماسه سرا. او در پی داستان رمانس و قهرمانی شوالیه ها و عشق ورزی شان با دختران زیبارو تو جنگل ها نمی گردد بلکه از معشوق خود سخن می گوید.ازقلب کوچک خود.می خواهد که شوالیه زندگی اش باشد و آرمان ها و خواستها و تمنیات خود را پی بگیرد.
✅ انجمن علمی فلسفه و عرفان اسلامی دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
🆔@philosophymazaheb ایتا
🆔https://t.me/philosophy_mazaheb تلگرام
🆔@philosophymazaheb اینستاگرام
باسمه تعالی
چند جمله دربارۀ یادداشت دکتر قربان عباسی
یادداشتی از دکتر قربان عباسی در کانال انجمن علمی فلسفه و عرفان اسلامی در روز جمعه، بیست و چهارم فروردین 1403 خورشیدی منتشر شد؛ اینجانب در اینجا به چند نکته دربارۀ آن اشاره کنم:
نکتۀ اول؛ دکتر قربان عباسی در این یادداشت، بیست عامل فرهنگی را در عقبافتادگی ما ایرانیان دخیل میداند و آنها را ذکر کرده است. میگویم: در حدود صد سال گذشته یک فضای مسمومی نسبت به ایرانیان ایجاد شده و به طرق گوناگون، ویژگیهای منفی متعددی را به آنها نسبت دادهاند و آنقدر آن ویژگیها به روشهای مختلف تکرار شده که عدۀ زیادی از مردم آنها را باور کرده و به مناسبتهای مختلف به خودتحقیری میپردازند. بعضی از تحصیلکردههای ایران که معمولاً از قشر روشنفکری محسوب میشوند ویژگیهای منفی فراوانی را که به ایرانیان نسبت داده شده است مسلّم گرفته و در مقام علتیابی آن برآمدهاند؛ آنها تلاش کردهاند ویژگیهای منفی را با علل وراثتی یا امور دینی یا عوامل استبدادی و اموری دیگر مرتبط کنند. بررسی اینکه چرا اینقدر نگاه منفی به ما ایرانیها وجود دارد، واقعاً موضوع یک یا چندین پروژه است و بنده در اینجا به آن نمیپردازم. آنچه پیداست آن است که آثار علمی ارزشمندی در کشور ما وجود دارد و فعالیتهای مهم و بزرگی در کشور ما انجام شده و در حال انجام است و ویژگیهای مثبت فراوانی در ما ایرانیها میتوان یافت. البته معلوم است که همۀ ویژگیهای مردم ایران ویژگیهای مثبتی نیست، اما واقعاً ویژگیهای منفی هم در آن حدی نیست که از سوی افراد بسیاری گفته یا نوشته میشود.
نکتۀ دوم؛ دکتر قربان عباسی در ادامه، با اشاره به کتاب «درخششهای تیره» پدیدۀ «دینخویی» را عاملی مخرب و ویرانگر دانسته که ذهن و زبان ما ایرانیها را تهدید کرده است. او همۀ ما را مریدان تنبلی دانسته که از فهم دیگران استفاده میکنیم. او عوام و خواص ما را با الفاظ ناشایستی ــ که بنده از نقل قول کردن آنها هم شرم دارم ــ معرفی کرده و ریشۀ آنها را دین دانسته است. میگویم: با توجه به اینکه دکتر قربان علمی آن ویژگیهای منفی را به همۀ مردم ایران نسبت داده است، سؤال این است که آیا واقعاً همۀ مردم ایران آنگونه هستند که او معرفی کرده است؟ اگر پاسخ وی منفی است، پس خودش نیز سخنانش را قبول ندارد و معلوم است که یادداشت او قابل اعتنا نیست. اگر پاسخ وی مثبت است پس او هم مانند همۀ مردم ایران ــ آنگونه که خود تصریح کرده ــ دارای آن ویژگیهای منفی است؛ به نظر بنده، او نیز نسبت به دین دچار «پیشداوری» شده و به آنچه آن را مدرنیته و سابجکتیویسم میداند «تعصب» ورزیده و «جزمگرا» و «القاپذیر» و «تلقینپذیر» شده و به پرستش شخصیتهای غربی و روشنفکر ایرانی پرداخته و با جماعت غربگرا همرنگ شده و «استدلالناگرایی» و «بها دادن به داوری دیگران» و «تقلید» نیز در همین یادداشت او هم مشهود است؛ او انسان مدرن را برگزیده و از گذشتۀ مدرنیته تجربه نیندوخته و ارزش زندگی واقعی را جدی نگرفته و انسانها را به پیگیری آرمانها و خواستها و تمنیاتشان دعوت میکند، هر چه که باشد.
نکتۀ سوم؛ دکتر قربان عباسی سوژۀ مدرن را به گونهای معرفی میکند که نیازی به قال الفلانی ندارد؛ یعنی سوژۀ مدرن نیازی به دین ندارد. میگویم: آن نحوه برخوردی که اصحاب کلیسا به اسم دین با دانشمندان و فیلسوفان داشتند، آنقدر دین را ضد علم و ضد عقل نشان داد که نهایتاً انسان غربی دین را کنار گذاشت و به آن چیزی تبدیل شد که اکنون میبینیم و کسانی مانند دکتر قربان عباسی هم ما را به تبدیل شدن همانند آنها تشویق میکنند. اما نکته اینجاست که نباید دین اسلام را با آن دینهای تحریفشده یکسان دانست. دین اسلام در فرهنگ حِکْمی ما دینی جامع و کامل است. البته جامعیت دین به هیچ وجه به معنای نفی عقل و نفی تجربه نیست. سیرۀ پیامبر و ائمه ــ علیهم صلوات اللّه ــ نیز نشان میدهد که آنها هم از عقل و تجربه استفاده میکردند. مقصود از کمال و جامعیت اسلام، نفی سکولاریسم است. سکولاریسم به معنای دنیاگرایی و اصالت دنیاست. سکولاریسم اصالت را به این جهان میدهد و آخرت را قبول ندارد و همۀ هستها و نیستها و بایدها و نبایدها را از عقل و تجربه و عرف تحصیل میکند و دیگر به دنبال منابع وحیانی و غیربشری نمیرود؛ بنابراین، دو جریان در مقابل یکدیگر هستند: یک جریان آن است که عقل و عرف و تجربه را برای بشر کافی میداند و میتوان آن را عقلبسندگی نامید و منظور از عقل خودبنیاد نیز همین است؛ جریان دیگری که در مقابل جریان اول قرار دارد نظریۀ کسانی است که کتاب و سنت را کافی میدانند و عقل و تجربه را تعطیل میکنند، مانند اخباریهایی که ضد عقل هستند و بعضی از آنها حتی قرآن را نیز در نظر نمیگیرند و فقط روایات را مدنظر دارند و معتقدند معصوم مخاطب قرآن است و ما به جای مراجعۀ مستقیم به قرآن باید به معصوم رجوع کنیم.
جامعیت اسلام در برابر این دو جریان قرار دارد. آموزههای اسلام شامل گزارههای توصیفی ــ هست و نیست ــ و گزارههای تجویزی و توصیهای است و علاوه بر اینکه بیانگر رابطۀ انسان با خداست، بیانگر رابطۀ انسان با خود و نیز با انسانهای دیگر و همچنین طبیعت و عوالم دیگر است و نحوۀ ارتباط انسان با هر یک از موجودات را بیان کرده است. دین در نوع ارتباط با عوالم و موجودات دیگر دستورالعملها و توصیههایی دارد، اما باید توجه داشت که جامعیت و کمال دین ناظر به آن غرضی است که در دین است.
غرض دین هدایتگری است؛ یعنی قرآن برای هدایت نازل شده و آنچه مربوط به هدایت است در دین آمده و دین به دنبال سعادت همهجانبۀ دنیوی و اخروی انسانها است؛ یعنی دین به دنبال آبادانی دنیا هم هست اما دنیایی که مزرعۀ آخرت است و عقل و تجربه و عرف را نیز تعطیل نمیکند. بر این اساس، دین احکام و مقاصد را بیان کرده و ساختن نظام و ساختار را به عهدۀ عقل و تجربه نهاده است. مخاطب دین همۀ مردم در همۀ زمانها و همۀ مکانها است و نگاه حداقلی به دین باعث زیر سؤال رفتن همۀ دین خواهد شد. جامعیت اسلام یعنی وجود همان گزارههای توصیفی و توصیهای که در راستای هدایت انسان است و همۀ ابعاد هدایت انسان را در نظر داشته است.
حال سؤال این است که ما این دین جامع را چگونه بفهمیم؟ به این منظور باید با قواعد زبانشناختی با آن مواجه شویم. قواعد زبانشناختی متعددی وجود دارد؛ مثلاً آیات محکم و متشابه وجود دارد و قاعده آن است که متشابهات را باید به محکمات ارجاع داد. یا مثلاً قاعدۀ دیگر دربارۀ جملات خاص و عام است که گزارۀ خاص جملۀ عام را تخصیص میزند یا مثلاً مقید، مطلق را قید میزند. خلاصه اینکه متن را باید با قواعد زبانشناختی بفهمیم. یکی از مهمترین نکات این است که پیشفرضهای خود را بر متن تحمیل نکنیم. فهم درست فهمی است که مطابق با مراد شارع مقدس باشد. باید بدانیم که شارع مقدس دین را برای چه فرستاده است. دین به نسخۀ طبیبی میماند که بیمار با عمل به آن میتواند سلامتی خود را بازیابد و امور خود را با لذت انجام دهد. روشن است که بیمار نسخه را آنگونه که مدنظر طبیب است باید بفهمد و عمل کند.
بحث دیگر که بحثی مفصل و خارج از حوصلۀ این نوشته است آن است که آیا با فهمی که از دین به دست آمده است میتوانیم به نظامی در حوزههای علوم انسانی و اجتماعی دست یابیم؟ به نظر ما، بخشی از علوم انسانی را با آن روش میتوان استفاده کرد؛ اجمالش آن است که دین در «توصیف انسان مطلوب» و بخشهایی از «تغییر انسان محقق به انسان مطلوب» به ما کمک میکند و ما در «توصیف انسان محقق» بیشتر باید از عقل و تجربه و عرف کمک گیریم؛ یعنی علوم انسانی اسلامی باید مبتنی بر عقل و نقل باشد. خوشبختانه اینگونه فعالیتها هم ــ هر چند دیر و هر چند کُند ــ آغاز شده و نه تنها تلاشهای گستردهای را که از سوی اندیشمندان و اعضای هیئت علمی رشتههای گوناگون علوم انسانی صورت گرفته و در حال انجام است، نباید نادیده بگیریم بلکه باید در جهت تقویت آنها تلاش کنیم. اگر آنها را تقویت نمیکنیم، دستکم مانعشان نباشیم.
خلاصه آنکه آنچه مد نظر دکتر قربان عباسی است بر اساس نگاه سکولاریستی و اومانیستی و سابجکتیویستی که مبانی اصلی مدرنیته هستند، درست است اما بر اساس نگاه حِکْمی و اسلامی درست نیست.
اینجانب محمد قمی، با مشاهدۀ اینگونه مطالب که از سوی افراد مختلف تحت تأثیر فرهنگ مدرنیته بیان و ترویج میشود، اخیراً تصمیم به تولیدمحتوا دربارۀ مباحث حِکْمی گرفته و تا کنون ده ویدئو را منتشر کردهام. آدرس کانال بنده با عنوان «کلاس حِکْمی» در یوتیوب و آپارات از این قرار است:
آدرس کانال «کلاس حِکْمی» در یوتیوب:
https://www.youtube.com/channel/UCxMG0Dd8L8W3g7djCSD0ikw?sub_confirmation=1
آدرس کانال«کلاس حِکْمی» در آپارات:
https://www.aparat.com/HikmiiClass
شماره ایتای بنده: 09352809654
❌جلسه مثنوی خوانی امروز درساعت ۴:۳۰ در سالن جلسات برگزار میشود
🔰 اعضای شورای مرکزی انجمن علمی فلسفه و عرفان اسلامی در دوره جدید به شرح ذیل میباشد :
شورای مرکزی:
1-اقای محمدامین سیبویه
2- آقای سجاد زرندی اصل
3-خانم شادی یوسفی
4-خانم زهرا ملکان
5-خانم زهرا قلیچ خانی
6-خانم مهسا مرجانی
۷- خانم هستی شکیب
۸-خانم زهرا نصرتی
✅ انجمن علمی فلسفه و عرفان اسلامی دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
🆔@philosophymazaheb ایتا
🆔https://t.me/philosophy_mazaheb تلگرام
🆔@philosophymazaheb اینستاگرام
هدایت شده از کانال رسمی دانشگاه بینالمللی مذاهب اسلامی
🔹️ فردا ساعت ۱۶ /نشست حضوری با عنوان:
📌"بررسی اتفاقات دوران جنگ های صلیبی تا روزگار اخیر و طوفان الاقصی"
👤دکتر حسین بابامرادی
دکتری فلسفه و کلام اسلامی
بیش از ۱۵ سال پژوهش در حوزه آسیب شناسی رسانه
📆 سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰
ساختمان مرکزی دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی، سالن جلسات
🔻ویژه عموم دانشجویان
📌جهت ثبت نام به آیدی زیر در ایتا یا تلگرام پیام دهید:
🆔️ @rahiii5495
✅ انجمن علمی ادیان و مذاهب دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
🆔️ @mazaheb_religion
هدایت شده از کانال وحدت پژوهان دا.مذاهب اسلامی
برگزاری چهارمین پیش نشست همایش بین المللی فلسفه دین معاصر در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
چهارمین پیش نشست همایش مسئله شر در اندیشه جدید و اسلامی توسط معاونت پژوهشی دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی برگزار می شود. این پیش نشست با مشارکت انجمن علمی فلسفه ایران، دانشکده الهیات و ادیان دانشگاه شهید بهشتی و میزبانی دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی در تاریخ دوشنبه 10 اردیبهشت در ساعت 10 الی 12 در سالن جلسات دانشگاه برگزار می گردد.
همچنین علاقمندان به حضور مجازی در این نشست با لینک زیر می توانند، وصل شوند.
meet.google.com/kjd_qumj_xri
🔷فلسفه از شگفتی و حیرت آغاز میشود.
🔹جایی در رسالهی فایدون، سقراط میگوید که فلسفیدن یعنی تمرین برای مرگ. چرا او چنین حرفی میزند؟ برای این که مُردن یعنی جدا شدن روح از بدن، و وقتی شما فلسفه کار میکنید، تا جایی که میتوانید روحتان را از بدنتان جدا نگه میدارید چون در فکرِ اینجا و الان که بدنتان هست، نیستید. وقتی میپرسید: «عدالت چیست؟»، منظورتان این است که عدالت در هرجا و هر زمان و در نفسِ خودش چیست؛ غرضتان این نیست که «امروز یا دیروز چه کسی به من ظلم کرد؟»، وقتی میپرسید «زیبایی چیست؟»، منظورتان این نیست که «زیباترین شخص در این اتاق کیست؟» بنابراین، اگر در فکرِ اینجا و الان نباشید، به معنای موردنظر افلاطون الان اینجا نیستید. همانجایی هستید که روحتان هست، البته نه از این جهت که در جای خاص دیگر و بهتری هستید، بلکه از این نظر که به آن معنا هیچ کجا نیستید. در کلیات مُستغرقید.
#مایلز_برنییت Myles burnyeat
(استاد فلسفهی قدیم در دانشگاه کیمبریج)
✅ انجمن علمی فلسفه و عرفان اسلامی
🆔@philosophymazaheb ایتا
🆔https://t.me/philosophy_mazaheb تلگرام
🆔@philosophymazaheb اینستاگرام
🔰انجمن علمی فلسفه و عرفان اسلامی دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی برگزار می کند:
🔹️دوره دوم سلسه نشست های حضوری کتابخوانی(کتاب جمهور افلاطون )
📌با حضور:اقای دکتر محمدتقی شاکری
🗓 تاریخ: دوشنبه ها
⏰ ساعت : ۱۰تا۱۲ ۱۳:۰۰تا۱۴:۳۰
❌مخصوص دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی
✅ انجمن علمی فلسفه و عرفان اسلامی دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
🆔️ @philosophymazaheb
🆔https://t.me/philosophy_mazaheb