eitaa logo
محفل پیشگامان 🌿
170 دنبال‌کننده
43 عکس
36 ویدیو
1 فایل
💢شمافضای‌مجازی‌راهدایت‌کنید، شمافکروخبروتحلیل‌به‌فضای‌مجازی‌بدهید. دیداردانشجویی۱۴۰۲/۰۱/۲۹ ⚡چند نفر دانشجو دور هم جمع شدیم تا خیلی ساده برای مسائل مهم تحلیل ارائه بدیم..🌱 #تحلیل🖊️ #ویراست📲 #یادداشت📋 #برش_کتاب📕 نظرات: 🔗https://gkite.ir/es/9485911
مشاهده در ایتا
دانلود
ایام انتخابات بستر مناسبی برای شناخت سیاسیون، کنشگران، اطرافیان و دوستان خواهد بود. این ایام که با توجه به ظرفیت ها گاهی گره خورده با منفعت ها و اتصال شخصیت های مختلف با اصحاب قدرت و ثروت بوده و میزان حفظ شخصیت و مقاومت در برابر امیال مادی معیار خوبی برای شناخت و محک زدن افراد خواهد بود. متاسفانه یا خوشبختانه تجربه انتخابات های گذشته و تغییرات صد و هشتاد درجه ای افراد باعث این شده که در این ایام حساب شده کنشگری داشته باشیم تا باعث دلخوری عزیزان و دوستانمان نباشیم و دل‌نگرانی و دلسوزی باطنی خود را عیان نکنیم.احسان مسافری 🆔 @pishgaman_info
12.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | اکنون تاریخ ورق خورده است! 💌 مهمترین نکته نامه به دانشجویان آمریکایی 🔖 نکته‌ای که امروز حرف رایج سیاستمداران مهم دنیا هم هست. 📌هر کاندیدای که این نکته را درک نکرده است لااقل ۱۰ سال از تحولات جهانی عقب است و کشور را عقب می‌اندازد. 💬 مَـحْـفِـل پـیشْگامٰان 🔗|ایتا | بله | تلگرام| 🆔 takl.ink/pishgaman_info
8.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | امام‌خمینی (ره) این‌ابهت را از کجا‌ آورد؟! 📌علت ترس ابر قدرتهای شرق و غرب از امام خمینی (ره) از زبان سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی #️⃣ (ره) 💬 مَـحْـفِـل پـیشْگامٰان 🔗|ایتا | بله | تلگرام| 🆔 takl.ink/pishgaman_info
📲 🔹آقاجان، سید عزیز ما اونجایی که گفت : "اگر مشکلات مردم با اهانت به من حل میشه، اشکال نداره" دل ما هم سوخت..! 👤 ✍ 💬 کْـانـال مَـحْـفِـل پـیشْگامٰان 🔗|ایتا | بله |تلگرام | 🆔 takl.ink/pishgaman_info
📲 🔹علامه مصباح در انتخابات ریاست‌جمهوری سال نود و دو، سعید جلیلی را «اصلح» معرفی کرد. یک دهه گذشته است؛ اکنون علامه در میان ما نیست، اما جلیلی، نه‌فقط همچنان در همان مدار فکری و سیاسی است، بلکه اصالت انقلابی‌اش، بیش از گذشته نمایان شده است. در مقایسه با دیگران نیز، تردیدی در برتری و ترجیح ایشان ندارم. 👤✍ مهدی جمشیدی 💬مَـحْـفِـل پـیشْگامٰان 🔗|ایتا | بله | تلگرام| 🆔 @pishgaman_info
هدایت شده از جوانه جلیلی🌱
30.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎼 | دولت عشق اقتدار #️⃣ کانال رَسمی جَوانه جَلیلی🌱 t.me/javane_jalili eitaa.com/javane_jalili
📲 🔹بایدن خودش اجازه داد تا ما نفت بفروشیم؟ عجب! چرا بایدن آن 9 ماه که شما در راس امور بودید اجازه نداد؟! 👤 ✍ 💬 کْـانـال مَـحْـفِـل پـیشْگامٰان 🔗|ایتا | بله |تلگرام | 🆔 takl.ink/pishgaman_info
در دور دوم، شکست قالیباف در برابر پزشکیان حتمی است اما جلیلی نه. چرا؟ 🔸به راست یا دروغ به سادگی می‌شود علیه «فساد» قالیباف جوسازی کرد (باز تاکید میکنم حتی به تهمت و دروغ). ماجراهایی مثل سیسمونی و هولدینگ یاس، چنین قابلیتی دارند. 🔻اما تهمت فساد، حتی با دروغ هم به جلیلی نمی‌چسبد. چنان که در این دور، هر دروغی علیه او گفتند، اما تهمت فساد مالی، سیاسی یا اخلاقی مطرح نشد (چون نمی‌گرفت). 🔻قالیباف رای منفی بالایی دارد اما جلیلی رای منفی بسیار پایینی دارد (چنانکه در افکارسنجی‌ها کاملا پیداست) و این، در دوئل دونفره بسیار تعیین‌کننده است. 🔻بخشی از سبد رای قالیباف برای وعده‌های شبیه به پزشکیان، یا همان رای‌های غیرگفتمانی است. در صورت وجود نسخه اصلی در یک رقابت دونفره، طبعا بخش زیادی از این سبد به پزشکیان منتقل خواهد شد. 🔻اما جلیلی و پزشکیان کمترین سبد رای مشترک را دارند. رای جلیلی گفتمانی، و در بخش آرای خاکستری هم جلب‌کنندهٔ رای خاکستری طبقات کمتربرخوردار است که می‌تواند موج سنگینی ایجاد کند. 🔻در جذب رای خاکستری غیرسیاسی هم قالیباف در نداشتن برنامه جامع و نگاه کلان، گرچه عین پزشکیان نیست ولی ظاهرا تفاوت چندانی با او ندارد. در مقابل، هر بی‌طرفی نگاه تخصص‌گرا و راهبردی و برنامه‌‌محور جلیلی را تایید می‌کند. پس در اینجا هم جلیلی قابلیت بیشتری برای جلب آرای خاکستری غیرسیاسی در مقابل پزشکیان دارد. 🔻تنها مسئله، لولوسازی‌های فرهنگی و سیاست خارجی از جلیلی است که رفتار او در مناظره چهارم و تسلط و رویکرد محکمش در مقابل پورمحمدی نشان داد حتی در موضوعی مانند FATF هم می‌تواند از هیولاسازی جلوگیری کند و بلکه جذب رای هم داشته باشد. 🔸با این حساب، ضمن احترام فراوانی که برای آقای قالیباف دارم، باید منصفانه گفت: رای به قالیباف رای به پزشکیان است. ✅@vahid_khazab
📲 🔹اغلب ملت ایران اهل عزا و هیئت حسینی‌اند. اما گاهی در بزنگاه‌های تصمیم و انتخاب، همچون لیلة‌القدر انتخابات، آویزان‌های به اردوگاه یزید را برمی‌گزینند و با رأی یا سکوتشان طرف آن‌ها را می‌گیرند. این یعنی در منبر و مداحی و فضای شبکه عظیم هیئات کشور، سکولاریسم، التقاط یا سطحی‌نگری یک تهدید جدی است. 👤✍ علی نجاتی مهر 💬مَـحْـفِـل پـیشْگامٰان 🔗|ایتا | بله | تلگرام| 🆔 @pishgaman_info
🏷️ جهاد جلیلی‌‌، جهش در فرهنگ سیاسی حزب الله تاملی در منطق عمل سیاسی سعید جلیلی 📌 قسمت یک از دو 🔹این روزها که متاثر از نتایج انتخابات ریاست جمهوری، برخی گروه‌های سیاسی و رسانه‌هایشان، انگشت اتهام را به سمت سعید جلیلی و الگوی سیاست‌ورزی او نشانه رفته‌اند و سعی در حذف او از سپهر سیاست ایران دارند، فرصتی است برای نیروهای انقلاب اسلامی تا در الگوی متفاوت سیاست‌ورزی سعید جلیلی تامل کنند. 🔹اگر الگوی منش سعید جلیلی را فهم کنیم، حتی می‌توان عملکرد خودش را بر اساس الگوی کلان خودش نقد کرد. برای مثال این که بتوان ایده‌ها و برنامه‌های خود را با زبان توده مردم بیان کرد، الزامی جدی ذیل رویکرد تبیینی و تربیتی در انتخابات است. پس چه طرفدار جلیلی باشیم چه منتقد یا مخالف او، مسأله مهم، فهم منطق کنش اوست. او چگونه می‌اندیشید که انصراف نداد؟ چرا در موضع منتقد وضعیت موجود جمهوری اسلامی ننشست؟ چرا در مناظره از داماد پزشکیان مستقیم نام نبرد؟ و... ابتدا باید این پدیده را فهم کرد و سپس موضع جانبداری، بی تفاوتی و یا مخالفت اتخاذ کرد 🔹در دو دهه اخیر، خصوصا پس از رای نیاوردن در انتخابات ۹۲، جریان سیاسی اصولگرا فرصت و زمینه یافت تا ابتدا به صورت تلویحی و زیرپوستی و سپس عریان و صریح این انگاره را در میان حزب‌اللهی‌ها ترویج کند که مسیر کسب قدرت از طریق سیاست ورزی مکتبی،‌ مسدود است! و اگر تمنای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی در جامعه را دارید، راهکاری جز تن دادن به قواعد سیاست ورزی متداول (البته با کمی روتوش و آرایش) وجود ندارد». 🔹اصولگرایان چنین تصویر کردند که جبهه انقلاب تا وقتی که به قواعد قبیله‌ای سهم بندی در لیست‌بندی‌ها، فنون جنگ روانی، بازی‌های تبلیغاتی، مصلحت‌سنجی های بی مبنا و تاکتیک‌هایی چون اجماع و... تن ندهد، اساسا گشایشی در وضعیت سیاسی‌اش رخ نخواهد داد. در این نگاه، انقلاب اسلامی و آرمان‌هایش، صرفا ویترین شعارها و وجهه ما را تامین می‌کند، اما قرار نیست را هم تعیین کند، بلکه سازوکارهای سیاست‌ورزی را باید از دیگران الگو بگیریم. تمکین به این راهبرد، نه تنها باعث شد که حزب الله آرام آرام از روش‌های سیاست‌ورزی خاص خود تنازل کند و کنش سیاسی‌اش رنگ و بوی عرفی بگیرد، بلکه منجر به کودتایی در فرهنگ سیاسی او شد، کودتایی که آن چه بر اساس مبانی نظری انقلاب اسلامی دانسته می‌شد را بر مسلط کرد. 🔹در نظام‌های سیاسی عرفی، اصلی ترین کارکرد انتخابات، انتقال قدرت به روشی غیرخشونت‌آمیز است و طبیعتا اصلی ترین هدف متصور برای حاضران در کارزار انتخابات نیز کسب قدرت سیاسی است. اما در نظام مبتنی بر نگاه امام و رهبری، انتخابات فراگیرترین سازوکار سیاست‌ورزی عموم مردم است. سیاست‌ورزی در مکتب امام اساسا یک و است. همان طور که فرد برای رسیدن به کمال و تقرب الهی، در جهاد با موانع درونی مثل حسد و کینه و عجب و... اخلاق می‌ورزد، در جهاد با موانع بیرونی مثل ساختارهای ظالمانه و طاغوت‌ها و... باید سیاست‌ورزی کند. 🔹در این نگاه، کسب قدرت (ولو با انگیزه خالصانه خدمت) فرعِ رشد و تعالی روحی سیاستمدار، هواداران او و مخاطبان کنش سیاسی او قرار می‌گیرد. در این چارچوب، سیاست‌ورزیِ مکتبی برای یک کاندیدا صرفا محدود به رعایت اخلاق فردی اسلامی (مثل دروغ نگفتن، توهین نکردن، تهمت نزدن و...) نمی شود بلکه سنخی از کنش سیاسی است که در پی رشد و تعالی معنوی و اخلاقی سیاستمدار، بسیج‌شدگان و عامه مردم باشد و یا حداقل با رشد و تربیت هیچ یک از اینان در تعارض نباشد. 🔹پیروزی و شکست در انتخابات نیز صرفا بر اساس شاخص رای آوردن یا نیاوردن کاندیدای اصلح سنجیده نمی شود بلکه کاندیدایی موفق‌تر است که در برنامه رقابتی و انتخاباتی خود زمینه چنین را بیش از دیگران برای هواداران خود و عامه مردم فراهم ساخته باشد. شاید یکی از دلایلی که الگوی کنشگری سیاسی سعید جلیلی برای دیگران (و حتی برای برخی از دغدغه مندان گفتمان انقلاب اسلامی) بعضا نامانوس و عجیب به نظر می‌رسید این بود که جلیلی از دریچه چنین مبنایی به انتخابات می‌نگریست. سابقه این نگاه سعید جلیلی به انتخابات را در فضای مجازی می‌توان در متن سخنان او در جمع دانشجویان در زمستان ۸۳ (چند ماه قبل تر از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴) پیگیری کرد. 🔹در شرایطی که نقل محافل تشکل‌های دانشجویی مباحثه و مشاجره بر سر احتمال حضور این کاندیدا و آن کاندیدا بود، او در کسوت یک استاد دانشگاه (و نه کاندیدای ریاست جمهوری) توجه دانشجویان (به مثابه کنشگران سیاسی عرصه انتخابات) را به اهمیت گفتمان‌سازی در فرصت انتخابات جلب می‌کند و آنان را به مجاهدت برای طرح یک گفتمان و در انتخابات ریاست جمهوری فرامی‌خواند. ⚠️ادامه دارد.. 👤✍ دکتر سعید خورشیدی 🆔 @pishgaman_info
🏷️جهاد جلیلی‌‌ و جهش در فرهنگ سیاسی حزب الله تاملی در منطق عمل سیاسی سعید جلیلی 📌قسمت دو از دو 🔹در واقع جلیلی در انتخابات ۴۰۳، عامل به توصیه‌های گذشته خودش بوده است. او در مقابل جنگ نرم طولانی مدت چند ساله دشمن مبنی بر کاشت تصویر «ایرانِ در قعرِ دره»، تلاش کرد استعاره رهبری از موقف کنونی جمهوری اسلامی مبنی بر «در آستانه قله بودن» را در راهبرد تبلیغاتی خود عینی نماید. 🔹جلیلی ضمن بی‌اعتنایی به توصیه برخی کارشناسان رسانه‌ای که معتقد بودند (فارغ از اینکه واقعیت چیست) گفتمان تبلیغات ریاست جمهوری باید بر نفی و نقد گذشته استوار باشد تا مورد اقبال مردمی قرار گیرد، معتقد بود که گفتمان انتخاباتی باید ریشه در واقعیت و ناظر به حل مسائل امروز باشد. او برای پیروزی در انتخابات، بیش از چهل سال مجاهدت صورت پذیرفته در جمهوری اسلامی (رزمندگان دفاع مقدس، جهاد سازندگی، نهضت سوادآموزی، جهاد دانشگاهی، مدافعان حرم، مدافعان سلامت، ...) و نتایج و برکات پدید آمده ناشی از آن‌ها را نادیده نگرفت، بلکه همگان را به شکر جمعی و عملی این نعمات از طریق بهره گیری از فرصت‌های حاصل شده از آنان فراخواند. او با جامعه، از تصویر ایران در آستانه جهش و تعالی سخن گفت و با این ایده خود توانست بیش از سیزده میلیون رای کسب کند. 🔹پرهیز جلیلی از ورود به مشاجرات سخیف شخصی با سایر کاندیداها، صرفا یک وسواس اخلاقی یا پسند شخصی نبود. او نشان داد که مایل است که مردم در انتخابات، جدال اندیشه‌ها و مسلک‌های مختلف را مشاهده کنند و از مسیر مقایسه و ارزیابی این افکار،‌ اولا رشد یابند و ثانیا انتخاب درستی داشته باشند. نگرش تربیتی به سیاست ورزی و انتخابات، باعث می شود که افق عمل سیاسی کاندیدای جبهه انقلاب، کوتاه مدت نباشد، اهل دوپینگ سیاسی نباشد و متوجه این نکته باشد که ، بدنه را ضعیف و از درون تهی می‌کند. 🔹او به هوادارانش و بسیج‌شدگان ذیل خودش به چشم نگاه نمی‌کند که توهم کند عنان آن‌ها به دست اوست و او می‌تواند با هر سنخ ائتلاف و اجماعی، آنان را به سبد رای دیگری دهد، بلکه او می‌بایست برای آن‌ها به مثابه عاملیت‌های انسانی، اصالت قائل شود. جلیلی در انتخابات اخیر به درستی چنین کرد. او از یک سو فهمید که تحلیل های ریاضی‌وار از کنش انسانی رای‌دهندگان نادرست است و انصراف او به نفع دیگران حتی نتیجه کوتاه مدت حسابگرایانه هم در پی نخواهد داشت. 🔹اما مهم‌تر از آن، روشن بود انجام چنین ریسک و قماری، عوارض و لطمات بلندمدت به بدنه اجتماعی جبهه انقلاب اسلامی خواهد زد. این انصراف به هسته مقاوم جبهه انقلاب، پیام ناممکن بودن کنشگری مستقل از جناح‌های سیاسی خواهد داد و به آنان این حس را منتقل خواهد کرد که انقلابیون پیاده‌نظام جناح اصولگرایند و انتخاب و فعالیت ما، اثری ندارد و این حسابگری‌های پشت پرده است که سرنوشت کاندیداها را مشخص می‌کند. تسری چنین نگاهی به فعالان سیاسی جبهه انقلاب، دعوت از آنان به کنشگری در بزنگاه‌های سیاسی آتی را مختل می‌کرد و عملا باعث ریزش جدی در کنش‌گری این بدنه اجتماعی می‌شد. 🔹چنین تحلیل و نگرش مبنایی، سعید جلیلی را برآن داشت که در مقابل فشار سهمگین و بی ضابطه سیاسیون اصولگرا مقاومت کند و آینده سیاسی حزب الله را تضمین نماید. امروز بخشی از انرژی تخریب جلیلی، حاصل جریان‌های سیاسی از جان گرفتن و تداوم این سنخ سیاست‌ورزی مستقل و مردمی در جامعه ایران است. آنان از جوانان مومن انقلابی‌ای می هراسند که در کارگاه بزرگ تربیت سیاسی انتخابات ۴۰۳، از یک سو شیرینی عاملیت سیاسی مستقل از لابی‌های سیاسی را چشیده و از سوی دیگر فعالیت‌های تبیینی‌اش در گفتگو با توده‌های مردم نه تنها موجبات همراهی بیش از سیزده میلیون نفر از جامعه را فراهم ساخته، که تقدیر و لبخند رضایت رهبر انقلاب اسلامی را نیز در پی داشته است. 👤✍ دکتر سعید خورشیدی 💬 کْـانـال مَـحْـفِـل پـیشْگامٰان 🔗|ایتا | بله | تلگرام| 🆔 takl.ink/pishgaman_info