eitaa logo
منتظران ظهور(پایگاه حضرت جعفربن موسی(ع)بسیج خواهران)
113 دنبال‌کننده
19.8هزار عکس
14هزار ویدیو
279 فایل
بسم‌الله الرحمن الرحیم🔰اللهم صل علی محمد وآل محمدوعجل فرجهم🔰درودخدابرامام خمینی وشهدای عزیز🌷سلام برامام خامنه ای رهبرعظیم الشان آزادگان ومستضعفان جهان وسلام بر مجاهدان راه حق⭐سلام بر مردم شریف ایران وخوبان جهان @pj_emamzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 ثواب بی بدیل روضه خوانی... ◾️قال الصادق علیه‌السلام: ما مِن احدٍ قال فی الحسین شعراً فبکی و ابکی به الّا أوجب الله له الجنة و غفر له. ◾️ امام صادق عليه السلام فرمودند:هیچ کس نیست که درباره ی امام حسین علیه السلام شعری بسراید و بگرید و با آن بگریاند مگر آن که خداوند، بهشت را بر او واجب می کند و او را می آمرزد. 📚 رجال شیخ طوسی، ص 289 🏴🏴🏴🏴🏴🌹 ‌⚫️ما هر چه داريم از اين محرم است ◾️امام خمینی (ره):شما بايد تبليغ كنيد آقا! محرم است. اين محرم را زنده نگه ‏داريد. ما هر چه داريم از اين محرم است و از اين مجالس. مجالس تبليغ ما هم از محرم است، از اين قتل سيدالشهداست و شهادت اوست. ◾️ما بايد به عمق اين شهادت و تأثير اين شهادت در عالم برسيم و توجه كنيم كه تأثير او امروز هم هست. اگر اين مجالس وعظ و خطابه و عزادارى و اجتماعات سوگوارى نبود، كشور ما پيروز نمى‏ شد. همه در تحت بيرق امام حسين ـ سلام ‏اللّه‏ عليه ـ قيام كردند. 📚صحیفه امام، ج 17، ص 58 🏴🏴🏴🌹 ⚫️ بازخوانی بیانات عتاب آمیز رهبر معظم انقلاب نسبت به شبهه افکنان عزاداری سید الشهداء علیه السلام؛ باید گریه و زاری کرد/ از موضع روشنفکری نگویند اینها دیگر لازم نیست! نه، اینها تا آخر لازم است ♦️امام خامنه ای:بعضی حالا ممکن است بگویند شما میخواهید نهضت امام حسین را بیان بکنید، خیلی خب، بروید بیان کنید، دیگر روضه‌خوانی و گریه و زاری و اینها چیست؟ بروید بنشینید بیان کنید که حضرت این کار را کردند، این کار را کردند، هدفشان هم این بود. این، خیلی فکر خطائی است، نگاه غلطی است. این عاطفه‌ی نسبت به اولیاء خدا، اولیاء دین، این پیوند عاطفی، پشتوانه‌ی بسیار ارزشمند پیوند فکری و پیوند عملی است. بدون این پشتوانه، خیلی سخت میشود در این راه حرکت کرد. ♦️در قرآن نسبت به اولیاء الهی سه تعبیر وجود دارد: یک تعبیر، تعبیر ولایت است؛ «انّما ولیکم اللَّه و رسوله و الّذین امنوا الّذین یقیمون الصّلوة و یؤتون الزّکوة و هم راکعون»؛ بحث ولایت. معلوم است که پیوند، ارتباط، معرفت، اینها داخل در زیرمجموعه‌ی ولایت است. یک بحث، بحث اطاعت است؛ «اطیعوا اللَّه و اطیعوا الرّسول و اولی الامر منکم»؛ اطاعت رسول و اطاعت اولی‌الامر. این، در عمل است. در میدان عمل باید اطاعت کرد، پیروی کرد. اما یک بحث سومی وجود دارد و آن، بحث مودت است. «قل لا اسئلکم علیه اجرا الّا المودّة فی القربی». این مودت چیست دیگر؟ ولایتِ اینها را داشته باشید، اطاعت هم از اینها بکنید؛ مودت برای چیست؟ این مودت، پشتوانه است. اگر این مودت نباشد، همان بلائی بر سر امت اسلامی خواهد آمد که در دورانهای اول بر سر یک عده‌ای آمد که همین مودت را کنار گذاشتند، بتدریج اطاعت و ولایت هم کنار گذاشته شد. ♦️بحث مودت خیلی مهم است. این مودت، با این ارتباطات عاطفی حاصل میشود؛ ماجرای مصیبتهای اینها را گفتن، یک جور ایجاد ارتباط عاطفی است؛ ماجرای مناقب اینها و فضائل اینها را گفتن، یک جور دیگر پیوند عاطفی است. بنابراین، این عزاداری‌هائی که انجام میگیرد، این گریه و زاری‌ای که میشود، این تشریح حوادث عاشورا که میشود، اینها چیزهای لازمی است. یک عده از موضع روشنفکری نیایند بگویند آقا، اینها دیگر لازم نیست. نه، اینها لازم است؛ اینها تا آخر لازم است؛ همین کارهائی که مردم میکنند.
🏴روز ششم محرم 🏴در روز ششم محرم‌الحرام حصين بن تميم با چهار هزار نفر، حجاز بن ابجر ‏عجلي با هزار نفر و یزید بن حارث با هشت‌صد نفر وارد كربلا شدند تا به سپاه عمر سعد ‏بپيوندند. ▪️در اين روز بود كه ابن زياد بر كوفه ديدباني گماشت تا مبادا كسي از ‏شهر به كمك امام برود سپس ميان خود و اردوي عمر بن سعد سواراني تیزرو گماشت ‏كه پيوسته اخبار را گزارش مي‌دادند در اين روز بيست هزار سوار نزد آن ملعون جمع شد و ‏موافق بعضي از روايات، پيوسته لشكر آمد تا به‌تدریج سي هزار سوار نزد عمر جمع شد و ‏ابن زياد براي پسر سعد نوشت كه عذري براي تو نگذاشتم در باب لشكر بايد مردانه ‏باشي و آنچه واقع مي‌شود در هر صبح و شام مرا خبر دهي.‏ ▪️در روز ششم ماه محرم، فراس بن جعده كه در سپاه امام حسين (ع) حضور داشت ‏وقتي اوضاع را دشوار ديد از ادامه همراهي ترسيد حضرت به او اجازه بازگشت داد وي ‏شبانه به كوفه بازگشت. در اين روز عمرو بن قرظه‌ي انصاري به كاروان كربلا پيوست او از ‏شهداي كربلاست پدر او از اصحاب امام علي (ع) و از خزرجياني بود كه به كوفه آمد و ‏آنجا ماندگار شد و در ركاب علي (ع) با دشمنان جنگيد. ▪️زماني كه وضعيت مشكل شد امام حسين (ع) عمرو بن قرظه‌ي انصاري را به‌سوی عمر ‏سعد فرستاد تا از او ملاقات بخواهد و به او بگويد كه وي مي‌خواهد او را بين دو لشكر ‏ملاقات كند درنتیجه امام حسين (ع) و عمر بن سعد بين دو لشكر به صحبت نشستند.‏ ▪️امام (ع) به او فرمود: واي بر تو اي پسر سعد، آيا تقواي خدايي را كه به‌سوی او ‏بازمي‌گردي پيشه نمي‌سازي؟ آيا با من مي‌جنگي، درحالی‌که مي‌داني پسر چه ‏كسي هستم؟ اين گروه را رها كن و به من ملحق شو كه به خدا قسم اين براي تو بهتر ‏است عمر سعد گفت مي‌ترسم خانه‌ام ويران شود امام فرمود من آن را مي‌سازم. عمر ‏سعد گفت: می‌ترسم كه مالم گرفته شود امام فرمود: از آن بهتر از مالم در حجاز به تو ‏می‌دهم. ▪️عمر سعد گفت: من عيال دارم و براي آن‌ها مي‌ترسم وبعد درباره علاقه اش به حکومت ری سخن گفت. امام ساكت شدند و جواب ‏او را ندادند. آنگاه امام از او منصرف شد و درحالی‌که مي‌گفت: تو را چه شده است؟ ‏خداوند در بستر خواب سرت را قطع كند و در رستاخيز تو را نيامرزد. اميدوارم از گندم عراق ‏چنان نخوري عمر سعد به استهزاء گفت: اگر از گندم عراق بهره‌مند نشوم جوهايش را ‏كفايت كند. ▪️همچنين در اين روز حبيب بن مظاهر به آن حضرت عرض كرد یا بن رسول‌الله در اين نزديكي ‏طایفه‌ای از بنی اسد سكونت دارند كه اگر اجازه دهي من نزد آن‌ها روم و ايشان را به‌سوی ‏تو دعوت كنم. شايد خداوند شر اين گروه را از تو با حضور بنی اسد در كربلا دفع كند امام ‏اجازه داد و حبیب بن مظاهر شبانگاه بيرون آمد و نزد آن‌ها رفت و آن‌ها را به ياري امام حسين ‌‏(ع) فراخواند و گفت: چون شما قوم و عشيره من هستيد شما را به اين راه خير ‏راهنمايي مي‌كنم، امروز از من فرمان بريد و به ياري او بشتابيد تا شرف دنيا و آخرت از آن ‏شما باشد.‏ ▪️در اين هنگام مردي از بنی اسد كه او را عبدالله بن بشر مي‌ناميدند بپا خاست و گفت: من ‏اولين كسي هستم كه اين دعوت را اجابت مي‌كنم آنگاه مردان قبيله كه تعدادشان به نود ‏نفر مي‌رسيد بپا خواستند و براي ياري امام حركت كردند. در آن هنگام مردي نزد عمر بن ‏سعد رفته و او را از جريان كار، آگاه كرد و او مردي را به نام ازرق با چهارصد سوار به‌سوی آن ‏گروه روانه ساخت و در دل شب سواران ابن سعد در كنار فرات راه را بر آن‌ها گرفتند درحالی‌که با امام فاصله چنداني نداشتند. ▪️طايفه بنی اسد با سواران ابن سعد درآویختند، ‏حبيب بن مظاهر بر ازرق بانگ زد كه: واي بر تو بگذار ديگري غير از تو اين مظلمه را ‏برگران بگيرد.‏ هنگامی‌که طايفه بنی اسد دانستند كه تاب مقاومت با آن گروه را ندارند در سياهي شب ‏پراكنده شدند و به قبيله خود بازگشتند و شبانه از محل خود كوچ كردند كه مبادا عمر بن ‏سعد شبانه بر آن‌ها بتازد، حبيب بن مظاهر به خدمت امام آمد و جريان را گفت: امام ‏حسين (ع) فرمود: لاحول و لا قوه الا بالله.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤۶ محرم روز حضرت قاسم ✨سلام به کربلا ✨سلام به سالارشهیدان ✨سلام به علمدار باوفا ✨سلام به خانم زینب 🖤سلام به قاسم جوان کربلا ✨سلام به بےبے رقیه ✨سلام به ٧٢،تن ✨سلام به عزادارن 🖤سلام به دوستان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 با توکل به اسم الله 🖤به رسم ادب ششمین روز محرم 🏴را با سلام بر 🖤سرور و سالار شهیدان 🏴اقا اباعبدالله الحسین(ع) 🖤شروع میکنیم 🏴اَلسلامُ علی الحُسین 🖤وعلی علی بن الحُسین 🏴وَعلی اُولاد الـحسین 🖤وعَلی اصحاب الحسین        سـ🌼ـلام ایام سوگواری امام حسین(ع) تسلیت🏴 🏴التماس دعا🏴 🗓 امروز  دوشنبه ☀️  ٢   مرداد   ١۴٠٢   ه. ش   🌙 ٦   محرم    ١۴۴۵  ه.ق 🌲   ٢۴    جولای   ٢٠٢٣    ميلادی
🏴آیت الله مجتهدی تهرانی ◾️هرجادسته سینه زنی و عزاداری دیدی خودت راقاطی آنها کن و مواظب باش مبادا علم و مدرک ولباس برای تو غرور و تکبر بیاورد و در گوشه ای فقط نظاره گر باشی بلکه برو جلو وسینه بزن شاید بخاطر آن مردم بی ریا و شرکت در عزاداری دست مارا هم بگیرند..
1402-04-31 Hoseini Ghomi.mp3
12.46M
📌 فایل صوتی برنامه سمت خدا 🎙 📚 موضوع: وظایف شیعیان در محرم 🕐 شنبه سی و یکم تیر ماه ۱۴۰۲ 📥 حجم : ۱۳ مگابایت ⚠️ متن احادیث این برنامه .: ایتا | سروش | روبیکا | بله :. ☑️ SamteKhoda3.ir
🔸 امیرالمومنین امام علی (علیه السلام) فرمودند : « إيّاكَ أنْ تُحِبَّ أعْداءَ اللّه ِ ، أوتُصْفِيَ وُدَّكَ لغَيرِ أولياءِ اللّه ِ ، فإنّ مَن أحَبَّ قَوما حُشِرَ مَعهُم » 🔹 مبادا دشمنان خدا را دوست بدارى، يا دوستيت را نثار كسى جز دوستان خدا كنى كه هر كس مردمى را دوست بدارد با آنان محشور شود. ---------------- 🔸 پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : « اَلْمَـرْءُ مَعَ مَنْ أَحَـبَّ » 🔹 انسان همراه كسى محشور مى‌شود كه او را دوست بدارد. ---------------- 🔸 پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : « مَن أحَبَّنا كانَ مَعَنا يَومَ القِيامَةِ ، ولَو أنَّ رَجُلاً أحَبَّ حَجَرًا لَحَشَرَهُ اللّه ُ مَعَهُ » 🔹 هر كه ما را دوست بدارد، روز قيامت با ما خواهد بود. انسان حتى اگر سنگى را دوست بدارد، خداوند او را با همان سنگ محشور مى كند. .: ایتا | سروش | روبیکا | بله :. 🌐 SamteKhoda3.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢 *زیارت عاشورا را آگاهانه‌تر بخوانیم* خواندن این متن بهره شما از زیارت عاشورا را بیشتر خواهد کرد. در زیارت عاشورا حدود *هجده دعا* داریم و متناسب با آن، *هجده مقام از خدا* می‌خواهیم. *بعضی از این مقام ها به‌قدری بالاست که اگر زیارت عاشورا وجود نداشت، نمی‌توانستیم باور کنیم که کسی جرأت درخواست آنها را از خدا داشته باشد* و اما آن مقام‌ها: *۱- مقام خونخواهی امام حسین علیه‌السلام* *ان یرزقنی طلب ثارک* اینکه کسی بخواهد خونخواهی امام حسین را بکند، مقام خیلی بالایی است، چون خونخواهِ اصلی ابی‌عبدالله، امام زمان است *۲- مقام وجاهت عندالله* (آبرومندی نزد خدا) *اللهم اجعلنی عندک وجیها* *۳- مقام معِیَّت وهمراهی با معصوم* *- ان یجعلنی معکم فی الدنیا و الآخرة* *- مع امام منصور* این درخواست، بسیار ویژه است، چون تمام انبیا و اولیا آرزویش را داشته‌اند. *۴- مقامی حیات طیبه* *- اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد* ۵- *مقام شهادت* *- و مماتی ممات محمد و آل محمد* چون مرگ همه معصومین از پیامبر تا امام حسن عسکری علیهم‌السلام، با شهادت بوده. *۶- مقام محمود* *- ان یُبِلِّغنی المقام المحمود* در قرآن آیه‌ای داریم که به پیامبر می‌گوید: نماز شب بخوان تا به مقام محمود برسی. مقام محمود از نگاه بیشتر مفسران، *یعنی مقام شفاعت* خود شفاعت شدن، یک مقامی است که به هر کسی نمی‌رسد (لا یملکون الشفاعة... شفاعت به هر کس نمی‌رسد). حالا یک مقامی هست که از شفاعت‌شدن بالاتر است و آن هم مقام شفاعت‌کردن است و ما در این فراز، این را از خدا می‌خواهیم. *۷- مقام مشارکت در مصیبت ولیّ معصوم* *- لقد عظمت الرّزِیّة... بک علینا* *-و اسئل الله بحقکم...ان یعطینی بمصابی بکم...* (یعنی مصیبت شما را، مصیبت خودم می‌دانم) *- الحمد لله علی عظیم رزِیّتی* (دقیقاً در اینجاست که انسان مصیبت را برای خودش می‌داند) *این مقام، خیلی عظیم است و خیلی باید درباره‌اش بحث کرد* حکایت زیارت عاشورا، حکایت یکی‌شدن با اهل‌بیت است، قرار است از این طریق، به شجره حیات متصل شویم ۸- *مقام برائت* (برای دوری و تبرّی‌جستن از بعضی جریان‌ها و افراد و نیز بعضی خصوصیت‌ها) *- و بالبرائة من اعدائکم* ۹- *مقام لعن* این مقام، آن‌قدر مهم است که در زیارت عاشورا بر سلام اولویت دارد. اول صدتا لعن می‌دهیم و بعد صد سلام. (جاروب کن خانه را، سپس میهمان طلب) که اگر خانه دل جارو نکرده باشی در حقیقت لعن روزانه به خود می‌فرستی. *- اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد* نکته: چهره اصلی برائت و لعن، بعد از ظهور دیده می‌شود، *چون ما مردم اصلاً تا قبل از ظهوراطلاع نداریم کسانی که باعث و بانی ماجرای کربلا بوده‌اند، ما را از چه نعمات زیاد و برکات بزرگی محروم کرده‌اند*❗ ما الآن از دنیای بعد از ظهور چیزی نمی‌دانیم و درک نمی‌کنیم. اصل برائت در آن زمان اتفاق می‌افتد. *۱۰- مقام سِلم* *- انی سلم لمن سالمکم* *- و ولیّ لمن والاکم* این مقام، عبارت است از *مقام دوستی با دوستان و دوستداران اهل‌بیت، برای تشکیل یک شبکه متحد در راه تحقق منویّات این خاندان* *۱۱- مقام حَرب* *- حرب لمن حاربکم* این مقام، یعنی *مقام دشمنی با دشمنان اهل‌بیت، برای پالایش آن شبکه متحد و همچنین مبارزه با موانع رشد بشر* *۱۲- مقام ایثار* ما در زیارت عاشورا این مقام را درخواست می‌کنیم و لااقل ادای آن را درمی‌آوریم. ایثار یعنی بذل بهترین‌ها، و ما *در زیارت عاشورا بهترین داشته‌های خود را فدای امام می‌کنیم* *- بابی انت و امی* ۱۳- *مقام قربة الی الله* باید گفت: *مقام قرب و نزدیکی به خدا، بالاترین مقام ممکن است*، منتها مراتب بالای آن فقط به کمک و دستگیری ولیّ‌خدا که در این مسیر پیشتاز است، ممکن می‌شود. *- اللهم انی اتقرب الیک*... ۱۴- *مقام دوستی و نزدیکی به اهل‌بیت* - *انی اتقرب الی الله و الی رسوله*... این مقام نیز، *امتداد مقام قربة الی الله* است. *۱۵_ مقام معرفت اهل‌بیت* *- اکرمنی بمعرفتکم و معرفة اولیائکم...* *۱۶- مقام ثبات قدم* و اهل تزلزل نبودن و هر لحظه رنگ عوض نکردن *- ان یثبّت لی عندکم قدم صدق* *- ثبّت لی قدم صدق عندک مع الحسین...* *۱۷- مقام رجعت* که هرکسی قادر نیست به این مقام برسد. رجعت فقط برای برخی مؤمنین و برخی کفار اتفاق می‌افتد *- و ان یرزقنی طلب ثارکم مع امام منصور* طلب خونخواهی با امان عصر ع فقط در صورت رجعت برای ما مقدور خواهد بود. *۱۸- مقام درود و صلوات خدا* - *اللهم اجعلنی فی مقامی هذا ممن تناله منک صلوات و رحمة و مغفرة* - *فی هذا الیوم و فی موقفی هذا و ایام حیاتی* درخواست خود را محدود به یک زمان و مکان خاص نمی‌کنیم. (یعنی الآن و اینجا و همه روزهای عمرم) - *و لا جعله الله آخر العهد منی*... (یعنی الی‌الابد باشد و محدود به حال) *لبیک یا حسین* *اللهم عجل لولیک الفرج* التماس دعا