eitaa logo
#محتوای_مربی_طرح_امین_پرورشی teacher plan Amin
1.5هزار دنبال‌کننده
12.7هزار عکس
2.7هزار ویدیو
11.3هزار فایل
محتوای مربی طرح امین و پرورشی ‌مقطع متوسطه اول و دوم . جهاد تبیین . نذر فرهنگی ، هدیه به شهدای اسلام و میهنم
مشاهده در ایتا
دانلود
مداحی آنلاین - اربعین برائت - مهدی رسولی.mp3
4.25M
▪️اولین مداحی تبیینی اربعین این اربعینه برائت از مشرکینه این جمعیت حرفش اینه با دست ما دشمن از پا می‌شینه 🔊 🔄 🎙
مداحی عربی .خضر عباس.mp3
11.54M
كل خطوة نمشيها/ بدة بدة بدة بدة 🎙کربلایی خضر عباس از پرطرفدارترین مداحی های اربعین امسال فوق العاده زیبا
عشاق الحسین محب الحسین.رسولی.mp3
3.82M
🏴مداحی های ویژه جامانده های پیاده روی اربعین۱۰ شکر نعمت نکردم که این شد روزگارم 🎙حاج مهدی رسولی
✔️کلمه ۴۰ در ادبیات دینی کلمه مقدسی است. 🔸قوله صلى الله عليه وسلم: "من حفظ على أمتي أربعين حديثاً من أمر دينها، بعثه الله يوم القيامة في زمرة الفقهاء والعلماء"/كنز العمال: ٢٨٨١٥، ٢٨٨١٨ 🔸پيامبر صلي الله عليه و آله: مَنْ اَخْلَصَ لِلّهِ اَرْبَعينَ صَباحا، ظَهَرَتْ يَنابيعُ الْحِكْمَةِ مِنْ قَلْبِهِ عَلى لِسانِهِ؛ [نهج الفصاحه، ح 2836.] 🔸وَوَاعَدْنَا مُوسَى ثَلَاثِينَ لَيْلَةً وَأَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِيقَاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً وَقَالَ مُوسَى لِأَخِيهِ هَارُونَ اخْلُفْنِي فِي قَوْمِي وَأَصْلِحْ وَلَا تَتَّبِعْ سَبِيلَ الْمُفْسِدِينَ ﴿۱۴۲ اعراف) ارواح انسان‌ها تا چهل روز بعد از مردن با جسم و زندگی دنیایشون مرتبط هستند. 🍃🌹🍃
چرا سالگرد اربعین امام حسین هر سال زنده نگه داشته می‌شود؟ ✅اربعین روز اهل بیت شد. بنی امیه ۴۰ سال علیه اهل بیت تبلیغ کردند کاروان آزادی‌بخش اسرا در این ۴۰ روز آنها را رسوا نمودند. ✍البته می‌دونید معنای پیروزی یعنی رسیدن به هدف.. 🔸خداوند در رابطه با پیامبران می‌فرماید کتب الله لاغلبن انا و رسلی واجب کردم بر خودم پیروزی خود و رسولان خودم رو در حالی که خیلی از این پیامبران به شهادت رسیدند باز هم خداوند می‌فرماید پیروزند چون به اهدافشون رسیدند. 🔸در اینجا یک نگاهی کنیم که اهداف بنی امیه و اهداف امام حسین علیه السلام چه بود و کدام یکی به اهداف واقعیشون رسیدن البته امروز ما قضاوت بهتری می‌توانیم در رابطه با کربلا داشته باشیم. 🍃🌹🍃
✔️بنی امیه در کربلا سه هدف اصلی داشتند 1⃣👈ارتجاع به سمت جاهلیت 🔹پیامبر ۲۳ سال تلاش کردند و جاهلیت را از بین بردند و ملاک‌های جامعه اسلامی از قبیل تقوا علم و جهاد را در جامعه منتشر نمود 🔹ولی بنی امیه در این ۴۰ سال با زر و زور و تزویر تلاش کردند ملاک‌ها و شاخصه‌های جاهلیت را مجدد زنده کنند. 2⃣👈ترساندن (زهر چشم گرفتن) جامعه اگر هویت و عزت داشته باشد در مقابل دشمن محکم می‌ایستد. 🔹لذا دشمنان در طول تاریخ اول ترس را در جامعه حاکم می‌کنند بعد به اهداف خودشون می‌رسند. 🔹 جنایاتی که بنی امیه در کربلا انجام داد طبیعی نبود برای ترساندن مردم بود که هیچ کسی در مقابل آنها مجدد مقاومت نکند(سرها به نیزه _بدنها زیر سم اسب_آتش به خیمه هاو...) 3⃣👈 هدم و حذف اسلام 🔹معاویه رسماً نیت خودش رو با مغیرة بن شعبه اعلام می‌کند که دنبال چه چیزی هست. 🔹یزید در اشعار خود رسماً علیه اسلام و وحی و نبوت صحبت می‌کند. 🍃🌹🍃
✔️و اما نتایج کربلا و خصوصاً این ۴۰ روز جهاد تبیین کاروان اهل بیت 1⃣👈افشای ماهیت بنی امیه 🔸کربلا باعث شد که اسلام از ذلت بنی امیه نجات پیدا کند و مردم در تشخیص خودشان واقعیت‌ها را عاشورائیان. 🔹 معرفی اهل بیت باعث گسترش محبوبیت اهل بیت شد. 2⃣👈شجاعت مردمی 🔸این روشنگری‌ها باعث شد که مردم بیدار شوند و قیام‌های متعددی بعد از عاشورا اتفاق بیفتد مثل قیام حره، توابین ،مختار، و... 3⃣👈حفظ اسلام 🔹اونچه از اسلام امروز در عالم باقی مانده است خصوصا در مکتب تشیع و برکت کربلا می‌باشد. 🔸امام سجاد علیه السلام در جواب کسی که گفت چه کسی پیروز شده ؟ اذان شعار چه کسی است آیا شعار امام حسین است یا یزید؟ 🍃🌹🍃
لذا پیام اول اربعین پیروزی اهل بیت می‌باشد.. و اما پیام دوم اربعین این است که اربعین روز زیارتی است.
💢 غایت زیارت اربعین؛ مشارکت در عاشورا! • برای داشتن ناب و خالص هرچیز باید نمونه اصلی و اصیل آنرا دید. چه بسا گوهرهایی که در طول تاریخ دچار ناخالصی و شوائب شوند! • نمونه اصلی زیارت اربعین، همان اربعین اول است. زیارت جابرانصاری و عطیه کوفی در آن روز قطعی است. جابر از صحابه رسول الله(ص) و صاحب سرّ اهلبیت و صدیقه طاهره(س) است. عطیه نیز از فقها و مفسرین امامی کوفه است. راوی احادیث از جمله خطبه فدک و صاحب ۵جلد تفسیرقرآن است. این دو شخصیت موجه شیعی اولین زیارت اربعین را بنیان نهادند.۱ • نکته مهم و حائز اهمیت جمله جابر پس از زیارت سیدالشهداء و شهدای کربلاست که با قسم گفت: والله لقد شارکناکم فیما دخلتم فیه! به خدا سوگند ماهم در آنچه شما داخلش شدید(عاشورا) شریکیم! عطیه هم مثل من و شما از این ادعا تعجب کرد و پرسید: جابر! چگونه ما با آنها شریکیم در حالیکه در دره ای فرو نرفته، بر کوهی بالا نرفتیم و شمشیری نزدیم؟! در حالیکه اینها بین سرها و بدن هایشان جدایی افتاده و فرزندانشان یتیم و زنانشان بیوه شدند! پاسخ جابر این بود: عطیه! از حبیبم رسول الله شنیدم که می فرمود: هرکس قومی را دوست بدارد با آنها محشور است و هرکس عمل قومی را دوست بدارد شریک عمل آنهاست! به خدایی که محمد(ص) را به حق مبعوث کرد نیت من و همراهانم بر همان جاری است که حسین(ع) و اصحابش بودند...!۲ • اگر پاسخ جابر را غیر معصومانه می دانی و حجت بیشتر طلب می کنی ، خطبه۱۲ نهج البلاغه را ببین! آنجا پس از پیروزی جمل یکی از یاران می آید و می گوید: کاش برادرم با ما بود و پیروزی شما را می دید! حضرت پرسید: میل اش با ما بود؟ گفت : آری! فرمود: پس او در لشکر ماست! بعد بالاتر فرمود: در همین لشکر(جمل) اند کسانی که الان در اصلاب مردان و ارحام زنان اند؛ زمان آنها را به هم می رساند و با آنها ایمان تقویت می شود! • آخر چگونه "صرف نیّت" و "میل و محبت"، بتواند کسی را هزار سال بعد ملحق به عاشورا یا جمل کند؟! این که در را برای تنبل ها، محافظه کاران تاریخ و باز می کند تا حق ها را یاری نکنند و بعدا با گریه و زیارتی با محبت و نیت، خود را ملحق به آن مجاهدان شهید کنند!!! درس خوانده هایی هم پیدا می شوند که با مشارب شبه عرفانی و تصوفی چیزی از محبت و نیت بسازند که با بی عملی و بی تعهدی هم ناسازگار نیاید! • به نظرم پاسخ روشن و همه فهم در خود جابر و عطیه است! جابر، پسر شهیدی از اُحد و رزمنده ۱۸غزوه با رسول الله و بعدا با امیرالمومنین است. شواهدی کافی در دست است که اگر یک جامانده از عاشورا، معذور بود، او حتماً جابر بود! عطیه هم ظاهرا چنین است هم از منتقمین خون حسین(ع) با مختار است و هم در قیام علیه امویان همراه با عبدالرحمن بن محمد بن اشعث می شود. حاضر میشود به دستور حجاج ۴۰۰تازیانه بخورد اما سبّ علی(ع) نکند! اینها شاید شواهد خوبی برای نیت و محبت باشد! • زیارت اربعین -در نمونه اصیلش- غایتش این است که زائر بتواند مثل جابر با صداقت بگوید: ما هم شریک عاشورای شماییم! • لذا: - نه هر خروج و شورش و تلاشی، کشته اش بدون محبت و پیوند با امام حق(ع) به عاشورا ملحق می شود! چون بدون اعتقاد و نیّت، عمل به کمال نمی رسد. - و نه هر زائر و محبی که قیامِ عاشورایی را "استثناء" و ماموریت خاص حسین(ع) شمارد و "ادله تقیه" را حاکم همیشگی بر "ادله امر به معروف" و"اظهار کلمه حق نزد جبّار" یا جهاد و دفاع مقدس کند! البته اگر مجتهد یا مقلّد باشد، ماجور؛ اما ملحق به شهدای کربلا شدنش مشکل بنظر می رسد! • زائران اربعین از حیث باز شدن با مجاهدت شهدا، قدردان امام خمینی و شهدایش هستند؛ تو بیشتر قدردان آن مجتهد عارف باش که را باز کرد! "بر اساس عاشورا فتوا داد" و جایی که ارکان اسلام در خطر باشد، "تقیه را حرام دانست."۳؛ بعد شرایط جاری زمانش را به درستی به خطر افتادن اساس اسلام دید و فرمود: تکلیف ما را سیدالشهدا معلوم کرده است! از اینجا "حکومت ادله تقیه" در فقه برافتاد و و مبارزه شکل گرفت و راه برای زائر در جهت قدم صدق و الحاق به عاشورا باز شد! ................................... ۱. اگر زیارت اسرای کربلا در اربعین اول هم ثابت باشد هرچه درباره جابر می گوییم به طریق اولی برای آنها ثابت است. ۲. متن روایت ۳.ر.ک : رساله التقیه امام خمینی 📝 محسن قنبریان 🍃🌹🍃
🔹مرحوم آیت الله حائری آشیخ مرتضی رضوان خدا بر او عاشق امام رضا بود آ شیخ مرتضی حائری یزدی مقام معظم رهبری از مراجع فوق العاده‌ی ما بود بیست و دو سه سال پیش مرحوم شد ایشان دو سه روز اگر حوزه علمیه قم تعطیل بود می‌رفت مشهد اگر بلیط اتوبوس گیرش نمی‌آمد روی پیت ته اتوبوس می‌نشست تا مشهد این قدر مقیّد بود وقتی هم که می‌آمد با یک و شوقی می‌آمد بعضی‌ها دیده بودند ایشان را که بی تکلّف صاف می‌رفت در حرم یک جاهایی را با عبایش جارو می‌کرد که جارو کش حرم امام رضا محسوب شود ایشان می‌گفت ما چهارده معصوم را خلاصه کردیم در امام رضا(ع) هر موقع از کسی می‌پرسید مال کجایی می‌گفت مشهد گریه می‌افتاد. 🔹 حدود شاید هفتاد بار در کل عمرش مشرّف شد آخرین باری که از حرم آمد بیرون به یکی از شاگردانش گفت با گریه گفت این آخر من است پابوس امام رضا آمدم شاگردش گفت از کجا می‌گویی؟ گفت چون خود امام رضا(ع) فرمود شما دیگر نیا! می‌آییم به دیدنت! (حال چطور دیده بود نمی‌دانیم) معلوم است که عمرم دیگر کفاف نمی‌دهد به زیارت امام رضا بیایم. 🔹آیت الله آقای نجفی با ایشان یک قراری گذاشتند. آقازاده‌ی آقای مرعشی می‌فرمودند یک قرار گذاشتند هر کدام زود‌تر از دنیا رفت به دیگری خبر بدهد پس از مرگ چه شد!؟ 🔹آیت الله حائری زود‌تر از دنیا رفت آیت الله مرعشی ایشان را دید حال یا در خواب یا در چیز دیگری پرسید از آن طرف چه خبر؟ آقای آشیخ مرتضی حائری گفت: من وقتی از دنیا رفتم دو آمدند برای سؤال از من خیلی ترسیدم! 🔹می‌گوید یک مرتبه صدای دلنوازی از پشت سر که نمی‌دیدم کیست، صدا را می‌شنیدم. گفت نترس !نترس! می‌گفت من خیلی آرام شدم این صدا نزدیک می‌شد نترس! این دو ملک دور می‌شدند تا این که صاحب صدا آمد و دو تا ملک کاملا رفتند ترس من هم به کلی برطرف شد. 🔹آرام گرفته بودم چهره زیبای منوّر به من گفتش ترسیدی؟ گفتم در عمرم این قدر نترسیده بودم! بعد فرمود دیگر ترسی بر تو نیست راحت باش. گفتم آقا شما؟ گفت هفتاد بار زیارت من آمدی این دفعه‌ی اول بازدید من است، 69 بار دیگر طلب داری! 🔹وجود مقدس امام رئوف امام رضا علیه السلام دست شیعیانی که این طور ارادت به ایشان دارند از دور و نزدیک رها نمی‌کنند آن‌هایی که مشرف هستند مشهد خوش به آن‌هایی هم که نه از دور می‌توانند سلامی بدهند زیارتی بکنند تجدید عهدی بکنند با این امام بزرگواری که هر موقع اسم فرزندشان مهدی می‌آمد بلند می‌شد دستش را روی سرش می‌گذاشت یاد داد ادب محضر امام زمان(عج) را، ما را آماده کرد برای ظهور! ما را اهل زیارت و تجدید عهد با اهل بیت کرد. 🔹خیلی مدیون امام رضا هستیم این امام بزرگوار در مسائل معنوی خیلی گره گشاست در همه‌ی مسائل خیلی گره گشاست آنهایی که به جاهایی رسیدند عرفا بزرگان با امام رضا خیلی ارتباط داشتند هفتاد سال آقای بهجت زیارتش را ترک نمی‌کرد هر موقع مشهد بود هر روز حرم امام رضا بود هر روز صبح حرم امام رضا علیه السلام بود از این جهت خیلی خوب است که دوستان حضرت شیعیان حضرت یک روزشان را من یادم است طرح قشنگی یک زمانی طرح خادمین معنوی خیلی طرح قشنگی است که آدم یک روزش را وقف امام رضا بکند. منبع: سایت سمت خدا،16/3/93