eitaa logo
تجلّـــی بصیرتـ☀️
396 دنبال‌کننده
12.3هزار عکس
3.9هزار ویدیو
562 فایل
#هوالبصیر 💠کپی برداری از مطالب باذکرصلوات آزاداست اَللهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیڪَ‌الفَرج 👤 @Ya_zahra1111 خادم کانال 🤲 @Besuye_khoda ڪانال بسوے خدا 🎤 @navay_neynava ڪانال نواے نینوا
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5875087800012898653.mp3
9.62M
🎤 محسن فرهمند 📝عهد بستم همه ی نوکری و اشکم را 💥نذر تعجیل فرج،هدیه به ارباب کنم قرائت دعای فرج به نیت تعجیل در (عج )هر روز صبح تجلّـــی بصیرتـ☀️ ༺ @pm_Basirat ٱللَّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ لِوَلِيِّكَ ٱلْفَرَجَ وَٱلْعَافِيَةَ وَٱلنَّصْرَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مَّن ذَا الَّذِي يُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا فَيُضَاعِفَهُ لَهُ وَلَهُ أَجْرٌ كَرِيمٌ ✔️ سوره مبارکه حدید آیه 11 📖 کیست که به خدا قرض نیکوئی دهد (و از اموالی که بدو داده شده است ببخشد) تا آن را برای او چندین برابر گرداند، و پاداش ارزشمندی بدو رساند؟ وَلَا يَحُضُّ عَلَىٰ طَعَامِ الْمِسْكِينِ ✔️ سوره مبارکه ماعون آیه 3 (و دیگران را به سیر کردن) و به خوراک دادن مستمندان تشویق و ترغیب نمی‌نمایند. 📝 بخشش در زمان سختی ها ارزشمند تر است. در این ایام که مستمندان از گذشته بیشتر در تنگنا هستند بیشتر حواسمون به بقیه باشه. 🎥 ویدئویی زیبا و تاثیر گذار با صدای شیخ صالح المغامسی تجلّـــی بصیرتـ☀️ ༺ @pm_Basirat «ٱللَّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآل محمد وعَجِّل لِوَلِيِّكَ ٱلْفَرَج وَٱلْعَافِيَةَ وَٱلنَّصْرَ»
امام رضا عليه السلام: هر كه غم و نگرانى مؤمنى را بزدايد، خداوند در روز قيامت گره غم از دل او بگشايد مَن فَرَّجَ عن مُؤمِنٍ فَرَّجَ اللّهُ عن قَلبِهِ يَومَ القِيامَةِ ميزان الحكمه جلد 5 صفحه 280 تجلّـــی بصیرتـ☀️ ༺ @pm_Basirat «ٱللَّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآل محمد وعَجِّل لِوَلِيِّكَ ٱلْفَرَج وَٱلْعَافِيَةَ وَٱلنَّصْرَ»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
〰🍃🌺✨تجلّـــی بصیرتـ✨🌺🍃〰 ༺ @pm_Basirat ❣﷽❣ 🔻 📌قسمت نود و سوم 💠«وَلا جَیْشاً اِلّٰا خَذَلْتَهُ..» هیچ سپاهی نیست الا آنکه امام زمان (عج) آنها را رسوا می کند. یکی از مهمترین مصادیق خوار شدن دشمن توسط امام زمان (عج) خسف بیداء است که سفیانی و لشکریانش بین مکه و مدینه در آن زمین فرو می روند. 🔹واضْرِبْهُمْ بِسَیْفِكَ الْقٰاطِعِ می گوید امام زمان (عج) آنها را با شمشیر قاطع خودش از بین می برد. (البته قبلا هم عرض کردیم مراد از این شمشیر فقط شمشیر نیست، بحث سلاح مطرح است) ⁉️ برخوردی که امام زمان (عج) با مردمان غیر مسلمان دارد چه طوری است؟! 1️⃣گروه اول؛ همان اول کار با امام زمان (عج) دشمنی می کنند‌ و اینها به هیچ صراطی هم مستقیم نیستند‌ یعنی دشمنی یشان ادامه دارد و اصلا قابل هدایت نیستند. امثال صهیونیست ها.. برخورد امام زمان (عج) با اینها برخورد قهری است و آنها را خواهد کشت! مثل جراحی که عضوی از بدن عفونی شده و قابل بهبودی نیست را قطع می کند. 2️⃣گروه دوم؛ افراد کافری هستند که هدایت می شوند. مثل خیلی از افرادی که الان هستند دین به آنها نرسیده، دین صحیح به آنها نرسیده است بلاخره هدایت می شوند. امام زمان (عج) با آنها در حد کشت و کشتار جنگ نمی کند بلکه دین حق را به آنها عرضه می کند و آنها با منطق و استدلال دین را می پذیرند و کم کم به سمت اسلام می آیند. 3️⃣گروه سوم؛ برخورد با افراد خنثی هست یعنی با حضرت دشمنی ندارند ولی به سمت اسلام هم نمی آیند. اینجا دو تفسیر دارد: عده ای می گویند اینها کم کم به مرور زمان مسلمان می شوند و عده ای می گویند نه! اینها تا آخرالزمان تا بحث قیامت به دینهای خودشان باقی می مانند و حکم اهل کتاب بر آنها جاری هست.(دین هایی که آسمانی باشند مثل یهودیت و مسیحیت) ⚠️این طوری نیست که امام زمان (عج) کسی را به زور مسلمان بکند چنین چیزی ما نداریم! چون آیه قرآن است که صراحتا می گوید؛ «لا إکْراهَ فِی الدِّینِ..» [256/بقره] این آیه برای همیشه هست چه قبل از ظهور، چه بعد از ظهور... 🔗ادامه دارد.. 🎤استاد: احسان عبادی ڪانال تجلّـــی بصیرتـ☀️ 🆔 http://eitaa.com/joinchat/59768832C1d9f2f95e4 «ٱللَّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ لِوَلِيِّكَ ٱلْفَرَجَ وَٱلْعَافِيَةَ وَٱلنَّصْرَ» 〰🍃🌺✨〰 〰✨🌺🍃〰
شه شناس ۳۱.mp3
27.05M
🔻 🔸 / 14 🔸 / 1 🔊 جلسه سی و یکم * در تحلیل مسائل، نگاه کلان داشته باشیم * فهم دوره‌های تاریخی، راهگشای مسائل * تاریخ را با نگاه تحلیلی و تمدنی مطالعه و بررسی کنیم * دسته‌بندی دوران زندگی اهل‌بیت علیهم‌السلام * دوره اول؛ دوره مصون‌سازی در برابر کج‌روی‌ها * دوره دوم؛ دوره تشکیلات * دوره سوم؛ اقدام برای حکومت * تفاوت دوران جاهلیت قبل و بعد از پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله * آیا امیرالمومنین علی علیه‌السلام از حکومت فراری بودند؟ * فضای حاکم بر دوره حکومت امیرالمومنین علی علیه السلام * معرفی کتاب: امامان اهل‌بیت، مرزبانان حریم اسلام، اثر شهید صدر 📅99/03/28 ⏰ مدت زمان: ۱:۰۴:۲۲ ع استاد تجلّـــی بصیرتـ☀️ ༺ @pm_Basirat «ٱللَّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ لِوَلِيِّكَ ٱلْفَرَجَ وَٱلْعَافِيَةَ وَٱلنَّصْرَ»
موانع استجابت دعا-18.mp3
11.41M
۱۸ ❌ تمرکز شدیدمان بر چهار قوه‌ی پایینیِ نَفْس، ما را از توجه به بخش (پنجم) انسانی غافل می‌کند ! و این غافل شدن، آرام آرام، بیشتر و بیشتر می‌شود، تا جایی که می‌بینی از چهار رکعت نمازی که خواندی ؛ حتیٰ یک "بسم‌الله" را هم با تمرکز نگفته‌ای... ♨️ حالا با این اتصال قوی، دعاهایمان تا کجا بالا می‌رود؟ تجلّـــی بصیرتـ☀️ ༺ @pm_Basirat «ٱللَّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآل محمد وعَجِّل لِوَلِيِّكَ ٱلْفَرَج وَٱلْعَافِيَةَ وَٱلنَّصْرَ»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
barnamerizi-05.mp3
11.7M
📝 🔊 جلسه پنجم : √ تنبلی و راه های درمان آن ,هدف‌گذاری ,تمرکز ,احساس مسئولیت کردن ,شنیدن انتقادات و پیشنهادات دیگران ,کار امروز را به فردا نینداختن و... از دیدگاه قرآن کریم ، احادیث و روایات 📆 تاریخ جلسه: ١٣٩٨/٩/٩ استاد تجلّـــی بصیرتـ☀️ ༺ @pm_Basirat «ٱللَّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ لِوَلِيِّكَ ٱلْفَرَجَ وَٱلْعَافِيَةَ وَٱلنَّصْرَ»
🕛 شرمنده ام‌که‌بینِ‌دعاهای‌ِشخصی‌ام "عَجِّل‌وَليِّكَ‌الْفَرَجَت،آخری شده💔.. به رسم وفای هر شب بخوانیم 😍 تجلّـــی بصیرتـ☀️ ༺ @pm_Basirat «‏یٰا صٰاحِبَ الزْمانْ اَدْرِکنٰا وَ انْظُرْ إِلَیْنَا نَظْرَةً رَحِیمَة...»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿🌺وَلَنْ تَرْضَیٰ عَنْکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَیٰ حَتَّیٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ ۗ قُلْ اِنَّ هُدَی اللَّهِ هُوَ الْهُدَیٰ ۗ وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ اَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِی جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ ۙ مَا لَکَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِیٍّ وَلَا نَصِیرٍ 🦋هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد مگر آنکه پیروی از آیین آنها کنی. بگو: راهی که خدا بنماید به یقین راه حق تنها همان است؛ و البته اگر از میل و خواهش آنها پیروی کنی بعد از آنکه طریق حق را دریافتی، دیگر از سوی خدا یار و یاوری نخواهی داشت. آیه 120 سوره بقره ❣ تجلّـــی بصیرتـ☀️ ༺ @pm_Basirat «ٱللَّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآل محمد وعَجِّل لِوَلِيِّكَ ٱلْفَرَج وَٱلْعَافِيَةَ وَٱلنَّصْرَ»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
〰🍃🌺✨تجلّـــی بصیرتـ✨🌺🍃〰 ༺ @pm_Basirat ❣﷽❣ 🔻 📌قسمت نود و چهارم ✍..اَللّٰهمَّ اَکْفِ وَلِیَّكَ وَ حُجَّتَكَ فٖی اَرْضِكَ..» این فراز دارد برای امام زمان (عج) دعا می کند، مثل دعای «اَللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّك..» که برای سلامتی امام زمان (عج) هست این فراز هم بیشتر بر می گردد به سلامتی امام عصر (عج)، مباحثی راجع به سلامتی حضرت می گوید. 👈🏼می گوید؛ این ولی امر و حجت خودت را از شر دشمنان حفظ کن. مکرها و نیرنگ هایشان را به خودشان برگردان! ⚠️نکته؛ در دعای کمیل یک قسمتی هست می گوید؛ «اَللَّهُمَّ وَ مَنْ اَرادَنی بِسُوءٍ فَاَرِدْهُ..» خدایا هر کسی را که علیه من نیت سوئی دارد مکرش را به خودش برگردان! متأسفانه بعضی از مداح هایی که خودشان را مجتهد می دانند و فتوا می دهند می گویند این فراز، فراز خوبی نیست ما در اسلام داریم که در حق همدیگر برادری و دعا کنیم، این دعا نفرین است پس بهتر هست این فراز از دعای کمیل را نخوانیم! طرف حالیش نمی شود اگر قرار بود نباشد، حضرت علی خودش بهتر از من و شما می دانست که این فراز باشد یا نباشد!❌ 🚫کسی که واقعا علیه شما مکر و حیله می کند! قصدش این است که شما را زمین بزند! اینجا دیگر نفرین کردن اشکالی ندارد. بله، یک موقع طرف غیبت ما را کرد، تهمتی زد! حالا آن موقع می توانیم در حقش دعای خیر کنیم. 👈🏼ولی این قضیه اش فرق دارد! مثل این است که ما برای سردمداران آمریکا و صهیونیسم این فراز را به کار نبریم و بگوییم خُب، اینها آدم هستند اشکالی ندارد.. نه! اشکالی ندارد دیگر چیست؟ ″چو بینی که نابینا و چاه است، اگر خاموش بنشینی گناه است″! یا آن شعر،، ″ترحم بر پلنگ تیز دندان، جفاکاری بود بر گوسفندان″! 📖در انتهای دعای سمات می گوید؛ «وانْتَقِمْ مِنْ..» از ظالمی که علیه من ظلم می کند انتقام بگیر! بعد در دعای سمات می گوید؛ نام ببرید افرادی که در حق شما ظلم می کنند. 👌🏼پس یک مقدار دیدمان را وسیع تر کنیم وقتی که اهل بیت ما اینها را به ما یاد می دهند ما هم باید یاد بگیریم. کسی که دیگر آدم بشو نیست، علیه ما کار می کند، نقشه می ریزد و مکر و حیله می کند، از خدا باید بخواهیم مکرش را به خودش برگرداند! 👈🏼اما این فراز درباره ی امام زمان (عج) می گوید؛ خدایا دشمنان ما هر نقشه ای راجع به امام زمان (عج) می کشند، مکرشان را به خودشان برگردان. 💠«وَاجْعَلْ داٰئِرَةَ السَّوْءِ عَلٰی مَنْ اَرٰادَ بِهِ سُوءًا...» هر کس که می خواهد علیه امام زمان (عج) نقشه ای بریزد، خدایا حوادث ناگوار برایش پیش بیاور! بعد می گوید آنها را ریشه کن و آنها را بترسان و..💢 ⁉️گرفتار نمودن دشمنان در نهان و آشکار یعنی چه؟! یعنی خدایا دشمنان ما را گرفتار خودشان کن تا علیه امام زمان (عج) کار نکنند. 🔗ادامه دارد.. 🎤استاد: احسان عبادی ڪانال تجلّـــی بصیرتـ☀️ 🆔 http://eitaa.com/joinchat/59768832C1d9f2f95e4 «ٱللَّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ لِوَلِيِّكَ ٱلْفَرَجَ وَٱلْعَافِيَةَ وَٱلنَّصْرَ» 〰🍃🌺✨〰 〰✨🌺🍃〰
شه شناس 32.mp3
26.16M
🔻 🔸 / 15 🔸 / 2 🔊 جلسه سی و دوم * بازگشت مردم به دوران جاهلیت * لزوم حفظ هندسه کلی اسلام در دوران بازگشت * وظیفه اهل‌بیت در دوران بازگشت * مصون‌سازی عناصر تمدن اسلامی در برابر کج‌روی‌ها * جایگاه دین کجاست؟ * معنای انحراف از مسیر پیامبر اکرم ص * چرا تجربه اسلامی صدر اسلام چاره‌ساز نشد و در معرض نابودی قرار گرفت؟ * تفاوت تحلیل امام خمینی ره از دوران قبل از انقلاب با دیگر افراد * لزوم شناخت دوره‌های تاریخی * چرا با تغییر حاکم اسلامی، حکومت اسلامی در معرض خطر قرار گرفت؟ * دو نگاه به هستی‌شناسی و انسان‌شناسی * نگاه اول، انسان خلیفه خدا * نگاه دوم، اصل انسان است 📅99/04/04 ⏰ مدت زمان: ۱:۰۲:۱۶ ع استاد تجلّـــی بصیرتـ☀️ ༺ @pm_Basirat «ٱللَّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ لِوَلِيِّكَ ٱلْفَرَجَ وَٱلْعَافِيَةَ وَٱلنَّصْرَ»
4_5809819758995965711.mp3
10.56M
۱۹ شبیه یه زغال سرد که کنار زغال سرخ‌شده، کم کم سرخ میشه ؛ خودتُ کنار آدمایی که از همنشینی خدا، نورانی شدن، قرار بده... ✨کم کم تو هم نور می‌گیری و قدرتت برای اتصال به آسمان، بالا میره! کم‌کم هم سطح دعاهات بالاتر میره، هم صعودشون، راحت‌تر میشه! تجلّـــی بصیرتـ☀️ ༺ @pm_Basirat «ٱللَّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآل محمد وعَجِّل لِوَلِيِّكَ ٱلْفَرَج وَٱلْعَافِيَةَ وَٱلنَّصْرَ»
🍃امام سجّاد عليه السلام 🔺رأيتُ الخَيرَ كُلَّهُ قَدِ اجتَمَعَ في قَطعِ الطَّمَعِ عَمّا في أيدي النّاسِ ؛ 🔰همه خوبى ها را در بريدن طمع از آنچه در دست مردم است ، ديدم . 📙بحارالانوار ، ج 73 ، ص 171 تجلّـــی بصیرتـ☀️ ༺ @pm_Basirat «ٱللَّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآل محمد وعَجِّل لِوَلِيِّكَ ٱلْفَرَج وَٱلْعَافِيَةَ وَٱلنَّصْرَ»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
barnamerizi-06.mp3
11.73M
📝 🔊 جلسه ششم : √ بررسی عوامل تأثیرگذار در برنامه‌ریزی و مدیریت از دیدگاه قرآن کریم ، احادیث و روایات 📆 تاریخ جلسه: ١٣٩٨/٩/١٦ استاد تجلّـــی بصیرتـ☀️ ༺ @pm_Basirat «ٱللَّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ لِوَلِيِّكَ ٱلْفَرَجَ وَٱلْعَافِيَةَ وَٱلنَّصْرَ»
🕛 🌸🍃.…¤¤¤¤○●○●○¤¤¤¤ 💔 _توراآزرده‌ام اماهمیشہ‌دوستٺ دارم نیایدلحظہ‌اے‌ڪه ازخیالٺ‌دسٺ بردارم بہ تاوان‌گناه من‌همیشہ‌اشڪ‌مےبارد بہ‌چشمٺ‌معذرٺ‌خواهے‌بسیارے بدهڪارم به رسم وفای هر شب بخوانیم 😍 تجلّـــی بصیرتـ☀️ ༺ @pm_Basirat «ٱللَّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآل محمد وعَجِّل لِوَلِيِّكَ ٱلْفَرَج وَٱلْعَافِيَةَ وَٱلنَّصْرَ» ¤¤¤¤○●○●○¤¤¤¤....🍃🌸