هدایت شده از علیرضا پناهیان
🔻 رأیدادن، حقالناس و تکلیف اجتماعی است نه یک حق شخصی دلبخواهی! چون در سرنوشت جامعه اثر دارد
🔻 غارت بیتالمال جرمش بیشتر است یا سرکار آوردن «مروجین غارتگری» با رأیندادن یا رأیدادنِ غیرمسولانۀ ما؟
📌 پرسش و پاسخ در فضای مجازی، پیرامون انتخابات
➖غربگراها مفهوم آزادی و برخی امور سیاسی مثل انتخابات را بهعنوان یک «حق» بیان میکنند و این محل سوءاستفادۀ قدرتها و فریب ملتها قرار میگیرد که نتیجهاش روی کار آمدنِ بدترین مسئولین است.
➖وقتی میگویند «انتخابات یک حق است» یعنی میتوانی از آن صرفنظر کنی یا هرطور که خواستی با آن برخورد کنی! اما از نگاه دین، انتخابات یک تکلیف است و این اختصاص به دینداران هم ندارد؛ همۀ افراد عاقل جامعه باید اینکار را انجام بدهند و الا یک «حق عمومی» را ضایع کردهاند.
➖انتخابات در واقع حقالناس است چون به سرنوشت جامعه مربوط است. اگر من در انتخاب خودم یا در فعالیتهای انتخاباتی، درست عمل نکنم، حقالناس را زیر پا گذاشتهام. اگر این مسئولیت اجتماعی خود را نادیده بگیرم و جامعه صدمه بخورد، اینجا حقالناس ضایع شده است.
➖عدم شرکت در انتخابات، عدم فعالیت انتخاباتی و عدم بررسی برای رسیدن به تشخیص صحیح، مثل «نماز نخواندن» نیست که یک امر شخصی باشد، در اینجا یک مسئولیت اجتماعی ندیده گرفته شده و شاید جرمش سنگینتر از جیببری و حتی غارت بیتالمال باشد؛ اگر شما با بیمسئولیتی خودتان، کسانی را سرِ کار بیاورید که غارتگری بیتالمال را رواج میدهند.
👤علیرضا پناهیان - ۱۴۰۰.۰۲.۲۷
👈🏻متن کامل:
📎 Panahian.ir/post/6810
#انتخابات
@Panahian_ir
10.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | #انتخاب_درست_کار_درست
🔺️ خصوصیات یک رئیس جمهور مطلوب در بیانات #رهبر_انقلاب
#انتخابات
🔰مدرسه عشق
🆔 eitaa.com/pmbshmbmm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ
👌 کار جالب بچههای توییتر زیر توییت #رهبر_انقلاب
🔺 در روز ظهورش چه شگفت است مراسم / چون همره مهدیست ابومهدی و قاسم
#شهید_حاج_قاسم
#القدس_اقرب
#فلسطین
✌پیروزی ملت فلسطین در جنگ دوازده روزه مبارکباد
✅ مدرسه عشق
🆔️ eitaa.com/pmbshmbmm
(انعام۵۹)
*وَمَا عَلَى ٱلَّذِينَ يَتَّقُونَ مِنۡ حِسَابِهِم مِّن شَيۡءٖ وَلَٰكِن ذِكۡرَىٰ لَعَلَّهُمۡ يَتَّقُونَ*
ترجمه مکارم.
ناصر مکارم شیرازی ، صفحه 136 :
و (اگر) افراد با تقوا (براى ارشاد و اندرز با آنها بنشينند)، چيزى از حساب (و گناه) آنها بر ايشان نيست؛
ولى (اين كار، بايد تنها) براى يادآورى آنها باشد، شايد (بشنوند و) تقوى پيشه كنند!
ترجمه مجد امید مجد ، صفحه 135
حساب ستمكارهاى شقى
نوشته نگردد به پاى تقى
بر افراد پرهيزكار امين
وظيفه بود پند تنها همين كه
شايد كه آن مردم زشتكار
بترسند از صولت كردگار
انگليسى-پيكتال محمدمارمادوک پيكتال
Those who ward off (evil) are not accountable for them in aught, but the Reminder (must be given them) that haply they (too) may ward off (evil).
تفسیرنمونه :
اگر افراد با تقوا براى نهى از منكر در جلسات آنها شركت كنند و به اميد پرهيزكارى و بازگشت آنها از گناه، آنان را متذكر سازند مانعى ندارد و گناهان آنها را بر چنين اشخاصى نخواهند نوشت،
زيرا در هر حال قصد آنها خدمت و انجام وظيفه بوده است
( *وَ مٰا عَلَى اَلَّذِينَ يَتَّقُونَ مِنْ حِسٰابِهِمْ مِنْ شَيْ ءٍ وَ لٰكِنْ ذِكْرىٰ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ* )
براى اين آيه تفسير ديگرى نيز ذكر شده ولى آنچه گفتيم با ظاهر آيه و همچنين با شان نزول آن سازگارتر است ضمنا بايد توجه داشت تنها كسانى مى توانند از اين استثناء استفاده كنند كه طبق تعبير آيه داراى مقام تقوا و پرهيزگارى باشند و نه تنها تحت تاثير آنها واقع نشوند بلكه بتوانند آنها را تحت تاثير خود قرار دهند
https://quran.inoor.ir/fa/ayah/6/69/commentary
🔅از سایه به نور
🔹بسیار به مطالعه کتاب حکما پرداختم تا آنجا که گمان کردم کسی هستم ولی همینکه چشم بصیرتم باز شد، خود را از علوم واقعی خالی دیدم و به فکر رفتم که به سراغ قرآن و روایات محمد و آل محمد (علیهمالسلام) بروم.
🔺 در طول عمرم به جای نور، در سایه ایستاده بودم. در خانه وحی را کوبیدم و درها باز شد...
#ملاصدرا
💠مدرسه عشق
🆔️ eitaa.com/pmbshmbmm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#خودت_بساز
🐰 یه خرگوش کاغذی فنری کاردستی ساده و قشنگیه واسه بچهها
حتما بسازینش 😉
🆔️ eitaa.com/pmbshmbmm
با چهجور آدمهایی مشورت کنیم❓
عاقل
خُبره
خداترس
امانت دار
رازدار
آزادمنش
صادق
با تجربه
نصیحت کننده
صبور
خیر خواه
صاحب رای و نظر
دلسوز
درستکار
با چه کسانی مشورت نکنیم❓
ترسو
بخیل و خسیس
طمع کار
خیانت کار
حریص و زیاده خواه
دارای نظرات نا پخته
درست گوش نمی دهد
به دلخواه مشورت خواه رای می دهد
بدون فکر و اندیشه سخن گوید
کسی را که عقل و قلبت تصدیق نمی کند
📚برگرفته از روایات
#سبک_زندگی
🔰مدرسه عشق
🆔️ eitaa.com/pmbshmbmm
(انعام ۷۵)
*وَكَذَٰلِكَ نُرِيٓ إِبۡرَٰهِيمَ مَلَكُوتَ ٱلسَّمَٰوَٰتِ وَٱلۡأَرۡضِ وَلِيَكُونَ مِنَ ٱلۡمُوقِنِينَ*
ترجمه انصاريان .
حسين انصاريان ، صفحه 137 :
و اين گونه؛
فرمانروايى
و مالكيّت
و ربوبيّت خود را
بر آسمان ها و زمين به ابراهيم نشان مى دهيم تا از يقين كنندگان شود.
ترجمه مجد.
امید مجد ، صفحه 137:
نموديم برآن رسول حنيف
كه بودى خداترس و پاك و عفيف
همه بطن هفت آسمان و زمين
كه يابد مقامى چو اهل يقين
انگليسى-سرور .
محمد سرور:
Also, We showed (Abraham) the kingdom of the heavens and the earth to strengthen his faith.
تفسیر المیزان، علامه طباطبایی :
ما به اين نحو از ارائه، ملكوت آسمانها و زمين را به ابراهيم ارائه داديم
با كمك اين اشاره و دلالت آيه بعد: *فَلَمّٰا جَنَّ عَلَيْهِ اَللَّيْلُ* كه دلالت مى كند بر اينكه ما بعد آن مرتبط به ما قبل آن است،
مي توان فهميد كه كلمه *نُرِىَ* در عين اينكه مضارع است مع ذلك حال گذشته را حكايت مى كند،
نظير كلمه *نريد* در آيه *وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى اَلَّذِينَ اُسْتُضْعِفُوا فِي اَلْأَرْضِ* كه در عين مضارع بودن، حكايت حال گذشته است
بنا بر اين، معناى آيه اين مى شود كه: *ما ملكوت آسمانها و زمين را به ابراهيم نشان داديم و همين معنا باعث شد كه پى به گمراهى پدر و قوم خود برده و به احتجاج با آنان بپردازد*،
و ما هم پى در پى با همين ارائه ملكوت تاييدش كرديم
https://quran.inoor.ir/fa/ayah/6/75/commentary