👈از خدا، امام حسین علیهالسلام را بخواهید
و از امام حسین علیهالسلام، خدا را بخواهید...
▫️عارف واصل مرحوم سید هاشم حدّاد الموسوی
••✾❀🕊🍃🌺🍃🕊❀✾••
☜【پیام_معنوی】
✅ @pmsh313
••✾❀🕊🍃🌺🍃🕊❀✾••
◾ به گواهی تاریخ
🔸#پیام_عاشورائی(۸)
👈 در اهمیت "دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم ..."باید گفت:امام حسین علیه السلام چون به میدان آمد مبارز طلبید و هرکه از نام آوران دشمن به نبردش آمد او را کشت؛تا آنجا که از ایشان ،کشتار عظیمی کرد؛سپس به جانب راست سپاه پورش برد و فرمود:مرگ،بهتر از زندگی ننگین است؛سپس به جانب چپ حمله برد و فرمودند:در برابر ظالمان سر فرود نیاوردم و از خاندان و حریم آل الله دفاع می کنم و بر راه دین پیامبر خدا(ص)رهسپارم.
⚫️این شهر آشوب می گوید،امام علیه السلام فرمودند:مرگ در عزت ،بهتر از زندگی در ذلت است.
موتُ فی عزًّ خیرُ من حیا فی نلًّ
فرهنگ جامع سخنان امام حسین علیه السلام ص ۵۶۲
⭐#ما_ملت_امام_حسینیم
🔹#باید_تمام_زندگی_ام_مثل_او_شود
🍂#پیام_معنوی
⚡@pmsh313
♦️🔸️♦️🔸️♦️🔸️♦️
🔻عاقبت منفورترین چهره های واقعه عاشورا
••✾❀🕊🍃🌺🍃🕊❀✾••
☜【پیام_معنوی】
✅ @pmsh313
••✾❀🕊🍃🌺🍃🕊❀✾••
12.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ظهر عاشورا پای روضه خوانی سردار
🔻کلیپی از روضهخوانی شهید #سردار_سلیمانی عصر عاشورا در مهدیه لشکر ثارالله سال ١٣۶٧
••✾❀🕊🍃🌺🍃🕊❀✾••
☜【پیام_معنوی】
✅ @pmsh313
••✾❀🕊🍃🌺🍃🕊❀✾••
🏴 لوح| امام حسین علیهالسلام با یک دنیا مواجه بود
◾امام خامنهای: «همان طور که پیغمبر(ص) در بعثت، یک تنه با یک دنیا مواجه شد، امام حسین(ع) هم در ماجرای کربلا، یک تنه با یک دنیا مواجه بود.»
••✾❀🕊🍃🌺🍃🕊❀✾••
☜【پیام_معنوی】
✅ @pmsh313
••✾❀🕊🍃🌺🍃🕊❀✾••
﷽
💢پرسش ۱۷۱
👈آیا کوبیدن سرحضرت زینب(س) به محمل صحت و سندیت دارد؟آیا این کار حضرت دلیلی برای توجیه قمه زنی است؟
♦️آیا حضرت زینب(س) پس از دیدن سر برادرشان، پیشانی خود را به چوبه محمل زدند؟ آیا این ماجرا میتواند تأییدی بر جواز قمهزنی باشد؟
🍂#پاسخ
♦️در برخی از کتابهای روایی مرتبط با واقعه کربلا نقل شده است؛ مسلم جَصّاص(گچکار) به استقبال اسراى کربلا رفت و گزارشى از چگونگى حضور آنها در شهر کوفه ارائه داده است که در ضمن آن به ماجرای کوبیدن سر حضرت زینب(س) به محمل نیز اشاره شده است.
علامه مجلسی چنین نقل میکند: در بعضى از کتب معتبره دیدم از مسلم جصّاص نقل شده است: «ابن زیاد مرا خواست تا دارالاماره کوفه را تعمیر نمایم. زمانی که درهای دار الاماره را گچکارى میکردم، ناگاه شنیدم فریادهایى از اطراف بلند شد. از کارگر زیر دستم پرسیدم: چرا کوفه دچار زاری و فغان گشت!؟
گفت: همین حالا سر یکى از خارجیهایی که بر یزید خروج کرده را آوردهاند!
گفتم: آن خارجى کیست!؟
♦️زینب(س) با دیدن سر برادرش، پیشانی خود را بر چوب جلوی محمل زد و خون از زیر مقنعهاش فرو ریخت، سپس با یک قطعه پارچه به سر امام حسین(ع) اشاره کرده و اشعارى را خواند
💢💢بررسی سندی
♦️چند اشکال به سند این گزارش وارد است:
1. شیخ عباس قمى(صاحب مفاتیح الجنان) منبع این گزارش علامه مجلسى را کتابهای «نور العین فی مشهد الحسین» اسفراینى(م 418ق) و «المنتخب فی جمع المراثی و الخطب» طریحى(م 1085ق) میداند و به دنبال آن در صحت ماجرای کوباندن سر حضرت زینب(س) به محمل تردید میکند
♦️به نظر میرسد که مجلسى(ره) این مطلب را از «المنتخب» طریحى نقل کرده است؛ زیرا نقل «بحار الانوار» منطبق با همان متن نقل شده در کتاب «المنتخب» بوده؛
♦️و در گزارش اسفراینی در «نور العین» - که از مقاتل اولیه است - سخنی از بخش اخیر داستان نیست:
«و بعد مدت کمى شترها آمدند، در حالیکه بر آنها خانواده حسین و شهدا بودند؛ آنان بر شتران برهنه بودند و هیچ پوششى نداشتند و زین العابدین در حال ضعف بر شترى سوار بود و دیدم که رانهاى آنها آمیخته به خون بود...».
در این گزارش، سخنی از آن نیست که حضرت زینب(س) پیشانى خود را به محمل زده باشد، بلکه طبق نقل این کتاب، اساساً محملی بر روی شتران نبوده تا زینب(س) سرشان را به چوبه آن بکوبند! این کوباندن سر در نسخه چاپى مقتل الحسین(ع) منسوب به أبى مخنف، نیز نیامده است.
♦️جریان «سر به چوبه محمل زدن حضرت زینب(س)» که در برخی کتابهای روایی از مسلم جَصّاص(گچکار) نقل شده است، با توجه به تحقیق انجام گرفته؛ از نقل چندان قابل اعتمادی برخوردار نبوده و با فرض پذیرش نیز مشخص نیست حضرت زینب(س) در آن شرایط سخت و بحرانی، به صورت عامدانه با این کار تصمیم به شکستن سر خود داشته است، تا مجوزی برای قمهزنی عامدانه بشمار آید.
♦️علامه مجلسى نیز با آنکه به نوعی اعتبار اصل کتاب منبع را تأیید کرده، اما با آوردن عبارت (و روی مرسلاً) این نقل را قوی نمیداند
♦️هرچند اندیشوران متأخری؛ مانند سید عبدالحسین شرف الدین، شیخ فتح الله معروف به شیخ الشریعه و شیخ محمد حسن مظفراین ماجرا را نقل کرده و برای پذیرش آن نیز توجیهاتی ذکر کردهاند، اما همانگونه که بیان شد، گزارش «سر به چوبه محمل زدن زینب(س)» در منابع اوّلیه و کتابهای معتبر نقل نشده و مجرد نقل این داستان توسط یک فقیه و یا سکوت و عدم اعتراض فقیهی دیگر، در مقابل نقل این ماجرا توسط مداحان و خطیبان را نمیتوان دلیلی بر صحت نقل و پذیرش قطعی آن دانست؛ زیرا فقهای معاصر و گذشته، مطالب بسیاری را از زبان گردانندگان مراسم عزاداری شنیدهاند که مورد تأییدشان نبوده، ولی شرایط این اجازه را به آنان نمیداد تا علناً اعتراض کنند.
♦️به هر حال از لحاظ سندی باید گفت که اولین منبع در دسترس ما، از ماجرای کوباندن سر حضرت زینب(س)، کتاب «المنتخب» طریحى است که میان متخصصان علم حدیث از اعتبار چندانی برخوردار نیست.
📚منابع
قمی، شیخ عباس، منتهی الآمال فی تواریخ النبی و الآل، ج 2، ص 938
طریحی، فخرالدین بن محمد، المنتخب، ج 2، ص 435 – 436
بحار الأنوار، ج 45، ص 114.
موسوی، سید عبدالحسین شرف الدین، المجالس الفاخره فی مصائب العتره الطاهره، ص 315،
مظفر، حسن، نصره المظلوم، ص 75 و 76
قمی، شیخ عباس، منتهی الآمال فی تواریخ النبی و الآل، ج 2، ص 938
♨️پرسش و پاسخ مذهبی ۱۷۱
http://eitaa.com/joinchat/2066153484C14908f16fb
🍂🍂🍂🍂🍂🍂
روضه خانگی - حضرت زینب(س) - 249.mp3
12.8M
🎙او میدوید و من میدویدم...
🔻روضه #حضرت_زینب (س)
⏱ #بیش_از_ده_دقیقه | 12:05
👤حاج مهدی #سماواتی
💥@pmsh313
🍂🍂🍂🍂🍂🍂
🌟﷽🌟
💎#پیام_معنوی_شبانه✨((۴۶۴))
📜📜📜📜 ☘☀️یا الله☀️☘📜📜📜📜
🌱#هفته_پیامهای_قرآن(۱۵)
💧️پیام(۱۰۱)
👈آیات مستند امام حسین(ع)در مسیر مدینه تا کربلا
🍂خطاب به مسلمانان جنّ
📜📜📜📜 ☘☀️یا الله☀️☘📜📜📜📜
🔸️مورّخین از لحظة حرکت امام حسین (علیه السلام) از مدینه تا هنگام ورود به کربلا، آیاتی را در مواقع مختلف از ایشان شنیده و روایت کرده اند ازجمله آنها:
⚡در روایتی از امام صادق(علیه السلام) آمده است: هنگامی که امام از مدینه خارج شد، گروه هایی از فرشتگان سلاح به دست آمدند؛ سلام دادند و عرض کردند: ای حجت الهی! در موارد بسیاری خدا به وسیلة ما جدّ تو را یاری کرده و اکنون ما را به یاری تو فرستاده است.
⚡امام فرمود: وعده گاه ما با شما همان مکانی است که در آنجا شهید خواهم شد و آن «کربلا» است. وقتی که به آنجا وارد شدم، بیایید. گفتند: ای حجت خدا! ما امر تو را اطاعت می کنیم، آیا ترس از دشمن هست که در این سفر همراه تو باشیم؟. فرمود: هیچ خطری مرا تهدید نمی کند تا به آن مکان (کربلا) برسیم.
⚡پس از آن، گروه هایی از مسلمانان جنّ آمدند و گفتند: ای مولای ما! ما شیعیان و یاوران تو هستیم. هر دستوری بدهی، اطاعت خواهیم کرد، اگر دستور بدهی، تمام دشمنانت را خواهیم کشت، و تو در اینجا بمان.
⚡امام برای آنان دعا کرد و فرمود: آیا کتاب خدا را که بر جدّم پیامبر(صلی الله علیه و آله) نازل شده، نخوانده اید؟ آن جا که می فرماید: «أَيْنَما تَكُونُوا يُدْرِكْكُمُ الْمَوْتُ وَ لَوْ كُنْتُمْ في بُرُوجٍ مُشَيَّدَةٍ»؛[ نساء/ 78] هر جا باشید، مرگ شما را درمی یابد، هر چند در برج های محکم باشید. و در آیة دیگر فرموده است: «لَبَرَزَ الَّذينَ كُتِبَ عَلَيْهِمُ الْقَتْلُ إِلى مَضاجِعِهِم»[ آل عمران/ 154] آن هایی که کشته شدن بر آنان مقرّر شده، قطعاً به سوی آرامگاه های خود خواهند آمد.
💥اگر من اینجا بمانم، این مردم به چه وسیله ای امتحان بشوند؟ و چه کسی در جایگاه من در کربلا بخوابد؟ در حالی که خدا آنجا را در روز «دحو الارض» برای من انتخاب کرده و آن مکان را پناهگاه شیعیان ما قرار داده است؛ و قبر من در دنیا و آخرت برای شیعیان، مایة امنیت خواهد بود: «وَ یَکُونُ لَهُمْ اَمَاناً فِی الدُّنیَا وَ الْآخِرَة»؛ امّا شما روز شنبه که عاشورا است، حاضر شوید، در آخر آن روز کشته می شوم و سرم برای یزید ـ لَعَنَهُ اللهُ ـ برده می شود.
⚡جنّ ها گفتند: ای حبیب خدا و فرزند حبیبش! به خدا سوگند! اگر نبود که اطاعت امر تو واجب است و مخالفت با دستور تو جایز نیست، تمام دشمنان تو را پیش از آن که به تو برسند، می کشتیم!.
💥امام فرمود: «نَحْنُ وَ اللهِ اَقْدَرُ عَلَیْهِمْ مِنْکُمْ وَلَکِنْ «لِيَهْلِكَ مَنْ هَلَكَ عَنْ بَيِّنَةٍ وَ يَحْيى مَنْ حَيَّ عَنْ بَيِّنَةٍ وَ إِنَّ اللَّهَ لَسَميعٌ عَليمٌ» [انفال/ 42]؛ به خدا سوگند! ما بر کشتن آنها تواناتر از شما هستیم؛ ولی [به فرمودة خداوند]: "باید کسانی که هلاک (و گمراه) می شوند، از روی اتمام حجت باشد و کسانی که زنده می شوند (و هدایت می یابند)، از روی دلیل روشن باشد"
💢بحار الانوار، محمدباقر مجلسی، دار احیاء التراث العربی، بیروت، چاپ دوم، 1403ق، ج44، ص300 ـ 301؛ موسوعة کلمات الامام الحسین(علیه السلام)، ص300 ـ 301؛ اللهوف علی قتلی الطفوف، سید بن طاووس، (علی بن موسی)، انتشارات جهان، تهران، چاپ اول، 1348ش، ص66 ـ 69. البته لهوف این قضیه را مربوط به هنگام خروج از مکه دانسته است.
✨🔮#اللهـم_عجل_لولـیڪ_الـفـرج🔮✨
🌓#شبتون_در_پناه_مهربان_خدا🌗
••✾❀🕊🍃🌺🍃🕊❀✾••
☜【پیام_معنوی】
✅ @pmsh313
••✾❀🕊🍃🌺🍃🕊❀✾••
🔹امام مهدى(علیه السلام) در زیارت ناحیه مقدّسه خطاب به #امام_حسین(علیه السلام) می فرمایند:
لأَندُبَنَّکَ صَباحا و مَساءً و لأَبکِیَنَّ عَلَیکَ بَدَلَ الدُّمُوعِ دَما ؛
هر صبح و شام بر تو گریه و شیون میکنم و در مصیبت تو به جاى اشک، خون میگریم .
📙بحار الأنوار ، ج ۱۰۱ ، ص ۲۳۸
••✾❀🕊🍃🌺🍃🕊❀✾••
☜【پیام_معنوی】
✅ @pmsh313
••✾❀🕊🍃🌺🍃🕊❀✾••
شام غریبان #محرم🥀
در مغربی که طبل اسارت دمیده شد
کار حرم دگر به جسارت کشیده شد
مشعل به دستها به حرم حملهور شدند
ناگه تمام آل عبا دربهدر شدند
غارتگران هنوز کفایت نمیکنند
نعش حسین را که رعایت نمیکنند
برقی به ساربان زد و در قتلگه دوید
انگشت را بهخاطر انگشتری برید
#آجرک_الله_یا_بقیة_الله
#عاشورا
••✾❀🕊🍃🌺🍃🕊❀✾••
☜【پیام_معنوی】
✅ @pmsh313
••✾❀🕊🍃🌺🍃🕊❀✾••
#ویژه_عقدکرده_ها
🛑 ازدواج چهار #بال دارد.
ازدواج دو بال ندارد، ازدواج چهار بال دارد.
🔰رابطه تو و همسرت
🔰رابطه تو با خانواده همسرت
🔰رابطه #همسرت با خانواده تو
🔰رابطه خانواده همسرت با خانواده تو
#ازدواج پیوند دو قوم است، نه دو فرد
پس: نگو رابطه خودم و فقط شوهرم.
هر کدام از این رابطه ها که خراب شد، امکان مجادله، اختلاف، دعوا و #جدایی افزایش می یابد.
••✾❀🕊🍃🌺🍃🕊❀✾••
☜【پیام_معنوی】
✅ @pmsh313
••✾❀🕊🍃🌺🍃🕊❀✾••
#قابل_توجه #والدین
💠پیامبر اکرم (ص):
هر کس فرزندش به سن ازدواج برسد
و توان ازدواج دادن او را داشته باشد
ولی این کار را نکند،
و از فرزندش لغزشی سر بزنید
گناهش به گردن او هم است...
••✾❀🕊🍃🌺🍃🕊❀✾••
☜【پیام_معنوی】
✅ @pmsh313
••✾❀🕊🍃🌺🍃🕊❀✾••
⚫️﷽⚪️
☑️پرسش ۱۷۲:
🔹️ دليل عزاداري الان براي اهل بيت عليهم السلام که 1400 سال پيش به شهادت رسيدند چيست ؟ چرا کسي که 1400 سال پيش شهيد شده است در اين زمان هم ما عزاداري ميکنيم؟
◾️ پاسخ:
🔹️فلسفه ي عزاداري اظهار حزن و ماتم است حزن در مصيبتي است که به ناحق بر ايشان وارد شده عزاداري، نشانه محبت است اين گريه گريه محبت و پيروي است .عزاداري، در حقيقت زنده نگه داشتن روزي است که در آن خون خليفه خدا و انسان کامل و حجت خدا بر زمين ريخته شده لذا روز کمي نيست روز بسيار مهمي است و اگر در اين مصيبت انسان شب و روز گريه کند باز هم کم است.
▪️ به همين جهت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در زيارت ناحيه مقدسه خطاب به امام حسين (علیه السلام) مي فرمايد اگر نبودم تا در کربلا جانم را فداي شما کنم در عوض در مصيبت شما شب و روز اشک مي ريزم و اگر اشکم تمام شد خون گريه مي کنم! عزاداري وسيله اي براي اظهار همدردي با معصومين (علیهم السلام) در مصيبتي است که بر ايشان وارد شده نوعي حمايت از مظلوم است و اينکه هميشه حس حمايت از مظلوم را در عزادار زنده نگه مي دارد.
▫️شخص عزادار به جايي مي رسد که خود را خونخواه امام مظلوم مي داند بلکه بالاتر اينگونه قلمداد مي کند که، خون خودش ريخته شده است لذا با عزاداري اعلام دادخواهي از خون آنها يا خون خود مي کند به همين جهت در زيارت عاشورا دو بار سخن از طلب ثار و يا خونخواهي به ميان آمده در يکجا «طلب ثارکم» آمده (خونخواهي شما اهلبيت علیهم السلام و در جايي بعدي «طلب ثاري» (خونخواهي خودم) آمده اين اوج نزذيکي عزادار با آن امام شهيد است که خود را نيز جزء شهداي رکاب حضرت مي بيند در يک فراز چنين مي گويد:«وَ أَنْ يرْزُقَنِي طَلَبَ ثَارِي مَعَ إِمَامٍ هُدًي ظَاهِرٍنَاطِقٍ بِالحَقّ مِنکُم»«ثاري» يعني خوني که خون خواهش من هستم. اما اين را هم ميداند که خودش به تنهايي نه قادر به خونخواهي امام از ظالمين جهان است و نه حق صدور حکم جهاد عليه آنان را دارد.
◾️لذا با حفظ مقام خون خواه بودن براي خود، آن را به زمان ظهور موکول ميکند تا در معيت امام زمان عليهالسلام به آن اقدام نمايد. اگر عزاداري نباشد به طور قطع راه و هدف معصومين که در زاه حق به شهادت رسيدند کم رنگ خواهد شد اين عزاداري است که براي ما روشن مي کند چه کسي؟ کجا؟ به دست چه کسي؟ و براي چه؟ به شهادت رسيده است به همين جهت است که امام خميني (ره) فرمودند: اين محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.
▪️ شخص عزادار سعي مي کند به جهت غشق و محبت زياد خود به ايشان دايما حس همدري، و حزن و اندوه را در دل خود از طريق عزاداري و اشک ريختن بر مصايب ايشان، با شور و حرارت زنده نگه بدارد و مطمئنا از اين کار لذت برده و نشاط معنوي خاصي به دست مي آورد چرا که مي داند با اين عمل، دل محبوب را به دست آورده و معشوق را از خود راضي مي کند آثار تربيتي زيادي نيز بر اين عزاداري مترتب است از جمله اينکه او به خود اجازه نمي دهد به عنوان عزادار و محب آن امام معصوم، هر کاري دلش خواست انجام دهد و سعي در همسو شدن با آن امام معصوم مي کند.
▫️عنوان عزادار بودن، خود، حجاب و پرده اي ميان او و گناه قرار مي دهد به نوعي شخص عزادار در خيمه عزا، حود را واکسينه مي کند واکسن در برابر هواهاي نفساني و هر چه او را در برابر امامش قرار مي دهد عزاداري نوعي توسل به امام معصوم است تا ويروس هاي شهوات و نيروهاي شيطاني نتوانند او را از دين جدا کنند. عزادراي بسيار کمک شاياني در خفظ ايمان شخص مي کند.
♨️پرسش و پاسخ مذهبی ۱۷۲
http://eitaa.com/joinchat/2066153484C14908f16fb
⚫️⚪️⚫️⚫️⚪️⚫️
✍امام رضا (ع):
همه خاک ها مانند مردار و خون و گوشت خوک حرام است،مگر تربت امام حسین (ع).زیرا در آن درمان برای همه دردها است.اما زیاداز آن نخورید و در آن امان از هر ترسی است.
📚الکافی ج۲،ص۳۷۸
••✾❀🕊🍃🌺🍃🕊❀✾••
☜【پیام_معنوی】
✅ @pmsh313
••✾❀🕊🍃🌺🍃🕊❀✾••
@shahed_sticker۱۱۲۷.attheme
92.8K
◾ به گواهی تاریخ
🔸#پیام_عاشورائی(۹)
👈 در اهمیت "محبت نسبت به فرزندان ..."باید گفت:زمانی که امام حسین علیه السلام قصد ورود به آخرین نبرد خویش با دشمن را داشتند با خانواده و اقوام وداع کردند.
◾️در آستانه ورود به میدان دخترشان سکینه را مشاهده کردند که جلوی اسب شان را گرفته بود.
⚫️امام علیه السلام ملاحظه عواطف دخترشان را نمودند و از اسب پیاده شدند.روی خاک نشستند.
◼️او را به سینه چسبانید میان دو دیده اش را بوسید و اشکهایش را پاک کرد.
در سخت ترین شرایط ملاحظه خانواده را داشت.
قضمّ_بتته سکینه الی صدره و قبل ما بین عینیهاومسح دموعها و کان یحبها حبا شدیدا و کان یحیها حبا شدیدا
فرهنگ جامع سخنان امام حسین علیه السلام ص ۵۵۱
⭐#ما_ملت_امام_حسینیم
🔹#باید_تمام_زندگی_ام_مثل_او_شود
🍂#پیام_معنوی
⚡@pmsh313
♦️🔸️♦️🔸️♦️🔸️♦️
روضه خانگی - امام حسین(ع) - 248.mp3
7.11M
🎙سری به نیزه بلند است در برابر زینب...
🔻روضه #امام_حسین (ع)
⏱ #ده_دقیقه | 06:10
👤 استاد #میرباقری
🔹روضه #وداع
🍂@pmsh313
🔸️🔸️🔸️🔸️🔸️🔸️
🌟﷽🌟
💎#پیام_معنوی_شبانه✨((۴۶۵))
📜📜📜📜 ☘☀️یا الله☀️☘📜📜📜📜
🌱#هفته_پیامهای_قرآن(۱۵)
💧️پیام(۱۰۲)
📚آیات شنیده شده در کربلا تا لحظه شهادت امام
📜📜📜📜 ☘☀️یا الله☀️☘📜📜📜📜
💢امام حسین(علیه السلام) در كربلا علاوه بر تلاوت هاي مكرر قرآن، برخي از آيات را در موارد خاص قرائت فرموده از جمله انها:
🍂* شب عاشورا:
🔸️پس از مهلت گرفتن از دشمن براي عبادت در شب عاشورا و پس از سخنراني امام در جمع اصحاب خود، در خيمه هاي امام و يارانش جنب و جوش و نشاط فوق العاده اي به چشم مي خورد؛ بعضي مشغول نماز، بعضي مشغول مناجات، بعضي به تلاوت قرآن و بعضي شمشير خود را اصلاح و براي جنگ آماده مي كردند و...؛
🔹️«ضحاك بن عبد الله» مي گويد: شب عاشورا گروهي از لشكر عمر بن سعد براي سركشي به طرف خيمه هاي ما آمدند. در آن لحظه امام اين دو آيه را با صداي بلند مي خواند: «وَ لا يَحْسَبَنَّ الَّذينَ كَفَرُوا أَنَّما نُمْلي لَهُمْ خَيْرٌ لِأَنْفُسِهِمْ إِنَّما نُمْلي لَهُمْ لِيَزْدادُوا إِثْماً وَ لَهُمْ عَذابٌ مُهينٌ * ما كانَ اللَّهُ لِيَذَرَ الْمُؤْمِنينَ عَلى ما أَنْتُمْ عَلَيْهِ حَتَّى يَميزَ الْخَبيثَ مِنَ الطَّيِّبِ وَ ما كانَ اللَّهُ لِيُطْلِعَكُمْ عَلَى الْغَيْبِ...»؛[ آل عمران /178 و 179] آنها كه كافر شدند (و راه طغيان پيش گرفتند) تصور نكنند اگر به آنها مهلت مي دهيم، به سودشان است؛ بلكه ما به آنان مهلت مي دهيم فقط براي اينكه بر گناهان خود بيفزايند و براي آنها عذاب خواركننده اي (آماده شده) است؛ چنين نبود كه خداوند مؤمنان را به همان گونه كه شما هستيد، واگذارد، مگر آن كه ناپاك را از پاك جدا سازد و خدا بر آن نیست که شما را از غیب آگاه گرداند... .
يكي از لشكريان عمر سعد به نام «عبدالله بن سمير» گفت: اين افراد پاك، ما هستيم كه خدا ما را از شما جدا كرده است!؛ در اينجا «بُرَير بن خُضَير» گفت: اي فاسق! آيا خدا تو را از پاكان قرار مي دهد؟!
⚡الارشاد في معرفة حجج الله علي العباد، شيخ مفيد، كنگره شيخ مفيد، قم، چاپ اول، 1413ق، ج2، ص95؛ بحار الانوار، مجلسي، ج45، ص3 ـ 4.
✨🔮#اللهـم_عجل_لولـیڪ_الـفـرج🔮✨
🌓#شبتون_در_پناه_مهربان_خدا🌗
••✾❀🕊🍃🌺🍃🕊❀✾••
☜【پیام_معنوی】
✅ @pmsh313
••✾❀🕊🍃🌺🍃🕊❀✾••