eitaa logo
پیام معنوی
3.8هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.2هزار ویدیو
62 فایل
🍎نکته ها و پیام های معنوی🍎 🍒اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمِّدٍوَّآلِ مُحَمَّدٍوَّعَجِّلْ فَرَجَهُم🍒 🛑لطفا برای نشر مطالب با مدیر کانال هماهنگ باشید🛑 📥مدیر کانال(شاکری کرمانی) 📤 @majnon313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂🍃سعه صدر و توسعه روزي🍃🍂 🦋قال النبي(ص): ((نوروا بيوتکم بتلاوه القرآن!.. فان البيت اذا کثر فيه تلاوه القرآن کثر خيره وإمتع إهله…)) 🌸🍃خانه هاي خود را به خواندن قرآن روشن کنيد… چون تلاوت قرآن در خانه زياد شود, خير آن افزايش پيدا مي کند و اهل آن از نعمت هاي الهي برخوردار مي شوند.🍃🌸 ✳️آثار مثبت قرائت قرآن در روايات 🔅۱- نورانيت خانه 🔅۲ ـايجاد خير كثير 🔅۳ ـ تمتّع و بهره بردن ديگران از قرائت قاري قرآن 📚اخلاق اسلامي ج ۱ ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
🦋🦋*مراقب خواب‌‌های خود باشید 🔆*خواب هلاکت:* خوابیدن در هنگام غروب آفتاب و از نگاه اسلام و طب سنتی خواب هلاکت نام گرفته است. خوابیدن در هنگام غروب از دیدگاه اسلام و متخصصان طب سنتی مرگ آورترین خواب نام گرفته تا حدی که فرد وقتی از خواب بیدار می شود احساس می کند در دنیای دیگری است و برای مدتی ذهنش پاک شده است و اتفاقات روز را به خاطر نمی آورد.🍃 خواب در هنگام غروب سودا را در بدن افزایش میدهد و موجب بدخلقی میشود 🔆*خواب غفلت:* خواب در مجالس پند و اندرز و خوابی که تمام زمان شب را در برمیگیرد.🍃 🔆*خواب حسرت:* خواب شب جمعه است که تمام ملائکه در زمین جمع میشوند تا حوائج زمینیان را بالا ببرند.🍃 🔆 *خواب شقاوت:* خواب در وقت نماز صبح و ظهر و مغرب🍃 🔆*خواب عقوبت:* خواب بعد از نماز صبح (قبل از طلوع آفتاب) 🔆*خواب کسالت:* خواب اول روز ( زمانی که برای کار و فعالیت است از 8تا11صبح) 🍃 🔆*خواب راحت:*(قیلوله) قیلوله( یک ساعت قبل از اذان ظهر) 🔆 *خواب نعمت:* خواب هنگام صبح ( بعد از طلوع آفتاب نیم ساعت تا یک ساعت )🍃 🔆 *خواب رخصت :* بعد از نماز عشا تا یک ساعت قبل از اذان صبح که یک ثلث شب را شامل میشود. از ساعت 10:30 شب تا 3 صبح بهترین وقت خواب در ایران است.🍃 🔆 *خواب لعنت:* بین الطلوعین ( از سپیده اول صبح تا طلوع آفتاب)🍃 آثار و برکات بیداری بین الطلوعین بین الطلوعین *فاصله زمانی از طلوع فجر و اذان صبح تا طلوع آفتاب است که حدود یک ساعت و نیم طول می‌کشد.* 💫💫💫در روایات از *این زمان به ساعتی از ساعات بهشت یاد شده* و آثار و برکاتی برای آن بیان شده که انسان به این نتیجه می‌رسد که اگر می‌خواهد *خوشبختی و سعادت دنیا و آخرت* را داشته باشد و از بدبختی‌ها رهایی یابد می‌بایست در این ساعات بهشتی بیدار بماند؛ *چرا که فرشتگان در حال تقسیم روزی هستند و اگر خواب بمانی از همه چیز باز ماندی.* زیان‌های مالی: اگر کسی در این ساعات بخوابد نمی‌تواند از خود دفع شر کند و خسارتی که به اصل سرمایه او می‌رسد را برطرف کند. 📚 خصال، ج2، ص622 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺🌺برای افزایش روزی چه دعایی بخوانیم؟ 🎥حجت الاسلام بهشتی ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
امام باقر عليه السلام فرمود: نگهدارى عمل، از خود عمل دشوارتر است. عرض شد: منظور از نگهدارى عمل چيست؟ حضرت فرمود: آدمى براى خداى يگانه بى انباز( بی شریک) بخشش و انفاقى مى كند و اين عمل پنهانى برايش نوشته مى شود، اما سپس كارش را به زبان مى آورد كه در نتيجه آن، ثواب نهانى[كه بيشتر است] پاك مى شود و برايش[ثواب عملِ ] آشكار مى نويسند، بار ديگر آن را به زبان مى آورد، كه در اين بار عملش پاك مى شود و عمل ريايى نوشته مى شود ميزان الحكمه جلد4 صفحه338 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
✨پاداش شاد کردن دیگران در قیامت✨ 🌷 امام صادق (ع) فرمودند: چون خداوند مؤمن را از قبرش درآورد تمثالى با او خارج شود که در جلوی او راه مى ‏رود و هرگاه مؤمن یکى از صحنه‏‌هاى ترسناک روز قیامت را ببیند آن تمثال به او گوید: نترس و غم به خود راه مده… مؤمن به او گوید تو کیستى؟ تمثال گوید: من همان شادى و سُرورى هستم که در دنیا به برادر مؤمنت رساندى. 🔷 قال الصادق علیه‌‏السلام: إذا بَعَثَ اللّه‏ُ المؤمنَ مِن قَبرِهِ خَرَجَ مَعهُ مِثالٌ یَقدُمُ أمامَهُ ، کُلَّما رَأى المؤمنُ هَوْلاً مِن أهوالِ یَومِ القِیامَهِ قالَ لَهُ المِثالُ : لا تَفزَعْ ولا تَحزَنْ … فیقولُ لَهُ المؤمنُ : … مَن أنتَ ؟ فیقولُ : أنا السُّرورُ الذی کُنتَ أدخَلتَ على أخیکَ المؤمِنِ. 📕 اصول کافی، جلد ۲، صفحه ۱۹۰ ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
💫💫💫فضیلت سوره قدر 🌸امام باقر و امام صادق(ع) در حدیثی می‌فرمایند: ✨ این سوره‌ی مبارکه در بیت‌المعمور در گنجینه‌های رحمت الهی است و هر روز هزار ملک گرداگرد آن طواف می‌کنند و آن را تعظیم و بزرگداشت می‌نمایند.[۱] 🍂و در خواص آن، حضرت امام صادق(ع) می‌فرماید: این سوره گنج مردمان تنگدست و مستمندان است[۲] و چنانچه ‌کسی ‌تنگدست باشد و بر خواندن این سوره‌ی مبارکه مداومت نماید روزی او از جائی می‌رسد که انتظار آن را نداشته باشد.[۳] 🍃همچنین حضرتش در روایتی می‌فرماید: کسی که سوره‌ی قدر را در نماز واجب خود بخواند به‌ او خطاب می‌شود: ای بنده‌ی خدا، عمل را از سَر گیر، گناهان گذشته‌ات آمرزیده شد.[۴] 🍂و حضرت امام باقر(ع) در این باره می‌فرماید: هر کس سوره‌ی قدر را بلند و آشکارا بخواند مانند کسی است که در راه خدا شمشیر کشیده و جهاد می‌کند و هر کس آن را آهسته بخواند همانند کسی است که در راه خدا به‌ خون خود آغشته شده است و کسی که آن را ده مرتبه بخواند هزار گناه او آمرزیده می‌گردد.[۵]🍃🌸 📚[۱]. منهاج ص ٤٤١. [۲]. مصباح ص ٤٦٠. [۳]. خواص‌الآیات ص ١٥٩. [۴]. ثواب‌الاعمال ص ٢٧٩. [۵]. تفسیر نورالثقلین. ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎗چرا بعد از دعا دستهای خود را به صورت میکشیم؟ ✨امام صادق عليه ‌السلام فرمود: همان ‏طور كه ابر، قرارگاه باران است، دعا نيز قرارگاه اجابت است. 🔅یعنی اجابت در درون دعاست، همان ‏طور كه باران در نهاد ابر تعبيه شده است. ✨وقتي انسان دست به دعا برداشت، طبق روايات و سنت معصومين عليهم ‏السلام مستحب است آن را بر سر و صورت خود بكشد؛ براي اينكه لطف خدا به اين دست پاسخ داده است. دستي كه به سوي خدا دراز شود، يقيناً خالي بر نمي‏ گردد و دستي كه عطاي الهي را دريافت كرد،گرامي است. لذا خوب است آن را به صورت يا به سر بكشد. ✨گاهي امام سجاد سلام ‏الله‌ عليه چيزي كه به سائل مرحمت مي‏ فرمودند، دست مبارك خود را مي ‏بوييد و مي ‏گفت: اين دست به دست الهي رسيده؛ ✨چون خداوند در آیه 104 سوره توبه فرمود: خداست که توبه را از بندگانش می پذیرد و اوست که صدقات آنها را می گیرد... 📕آیت الله العظمی جوادی آملی ، کتاب "حکمت عبادات" ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺️شرح 🔸️((دعای اهل وصال و اهل فراق)) 🔸️((دعای عارفانه با مضامین شامخ و محتوای قدسی)) 🔻قسمت شانزدهم 🍎شرح فراز چهاردهم 🔹️اِلهى وَ قَد اَفْنَیْتُ عُمْرى فى شِرَّةِ السَّهْوِ عَنْكَ وَ اَبْلَیتُ شَبابى فى سُكْرَةِ التَّباعُدِمِنك اِلهى فَلَم اَستَیِقَظْ اَیّامَ اغْتِرارى بِكَ وَ رُكُونى اِلى سَبیلِ سَخَطِك. اِلهى وَاَنَا عَبدُكَ وَ ابْنُ عَبْدِكَ قائِمٌ بَیْنَ یَدَیْكَ، مُتَوَسِّلٌ بِكَرَمِكَ اِلَیكَ. اگر بخواهیم فهم همه جانبه ای از فراز چهاردهم ازمناحات شعبانیه داشته باشیم درصورتی امکان پذیر است دونکته به درستی توضیح داده شود. 🍋نکته اول؛ دراین فراز چهاردهم ازمناحات شعبانیه امام علی علیه السلام به دو سبب مهم که‌ زمینه دوری ازخداوند متعال را فراهم می‌کند همچون ((سهو وغفلت)) و((سکر و مستی)) که هر کدام سهم خودش را درسقوط وانحطاط انسان را دارند اشاره می‌کند، چراکه:  🍎اولا: ازمنظر آیات قرآن ((نسيان وغفلت)) یعنی ادمی آنچنان هوش وحواسش سرگرم دنیا ومظهر دنیوی بشود که ازذکر ویاد غافل شده وبطور کلی فراموش کندکه هدف ازخلقت وی رسیدن به مقا م لقاء الله بوده است، غفلت ونسیان درچنین مرتبه ای،یکی از مهمترین اسباب دوری ازخدا وغرق شدن درلجنزار معصیت خواهد بود که انسان را ازمقام انسانیت خارج کرده تامرحله حیوانیت سا قط می کندازهمین رو قرآن کریم در مقام هشدار به خطر غفلت، آثار ویرانگر آن را تا آنجا مى‏ داند كه سبب مى‏شود آدمى به مقامى پایین تر از مقام چهار پایان تنزل كرده در نتیجه گرفتار جهنم گردد ازهمین روقرآن کریم درمقام هشدار می فرماید: ((وَ لَقَدْ ذَرَأْنا لِجَهَنَّمَ كَثیرًا مِنَ الْجِنِّ وَ اْلإِنْسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لا یَفْقَهُونَ بِها وَ لَهُمْ أَعْیُنٌ لایُبْصِرُونَ بِها وَ لَهُمْ آذانٌ لا یَسْمَعُونَ بِها أُولئِكَ كَاْلأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولئِكَ هُمُالْغافِلُونَ :(اعراف: ۱۷۹) وبه تحقیق بسیارى از جن و انس را به جهنم واگذار نمودیم، چه آنكه آنها،قلبهایی داشتند بى ادراك و دیده‏هایى‏ داشتند بى نور بصیرت وگوش‏هایى‏ داشتند كه شنواى حقیقت نبوده است. و آنها كسانى اند همانند چهارپایان بلکه گمراه ترند،آری آنها همان غافل ماندگان هستند.))  🍎ثانیا: ((سکر و مستی)) به خصوص دردوره جوانی یکی دیگر از اسباب دوری ازخدا وغرق شدن در لجنزار معصیت است چراکه مستی فقط بادیه نوشی نیست که پس ازمدت کوتاهی انسان به هوش آید بلکه مستی به مراتب بدتر ازبادیه نوشی وجود دارد که اگر انسان سرمست ازآن شد دیگربه هوش نخواهد آمد چراکه: تنها شراب، موجب مستى نمى‏ شود، بلكه بسیارى از صفات رذیله در آدمى، ایجاد مستى مى‏ نماید ازهمین روعلى علیه السلام مى‏ فرماید: «اَلسُّكْرُ اَرْبَعُ سُكراتٍ: سُكْرُ الشَّراب، وَ سُكْرُ المالِ وَ سُكْرُ النِّومِ وَسُكْرُ الْمُلْكِ؛ مستى چهارگونه است: مستى شراب، مستى ثروت، مستى خواب و مستى حكومت: بحار، ج۱۰،ص۱۱۰)) وهمچنین فرمود: «یَنْبَغى لِلْعاقِلِ اَنْ یَحْتَرِسَ مِنْ سُكْرِ الْمالِ وَ سُكْرِ الْقُدْرَةِ، وَ سُكْرِ الْعِلْمِ وَسُكْرِ الْمَدْحِ وَ سُكْرِ الشَّبابِ، فَاِنَّ لِكُلِّ ذلِكَ ریاحاً خَبیثَةً تَسْلُبُ الْعَقْلَ وَ تَسْتَخِفُّ الْوَقار سزاواراست كه خردمند از مستى ثروت و مستى قدرت و مستى دانش و مستى ستایش و مستى جوانىپرهیز كند، زیرا هر يك از اين مستى‏ها بادهاى پلیدى دارد كه عقل را مى‏ربايد و وقار را از بين می برد، غررالحکم ج۶، ص۴۴۴ قرآن نیز درباره یكى از انواع مستى چنین مى‏فرماید: «لَعَمْرُكَ إِنَّهُمْ لَفی سَكْرَتِهِمْ یَعْمَهُونَ؛به جان تو سوگند كه اینها در مستى حاصل از شهوت و طغیان خود، سرگردانند». (حجر: ۷۲) 🔹️حاصل سخن آنكه امام عليه‏ السلام در این فراز از مناجات، دورى و هجران از بارگاه خداوند را نتیجه غفلت سرمستی می داند ازهمین رومی فرماید:.((اِلهى وَ قَد اَفْنَیْتُ عُمْرى فى شِرَّةِ السَّهْوِ عَنْكَ وَ اَبْلَیتُ شَبابى فى سُكْرَةِ التَّباعُدِمِنک: خدایا عمرم را در ازمندی غفلت ازتو نابودساختم و جوانی ام را در مستی دوری ازتو پیر نمودم.
🍏نکته دوم‌؛ پس ازآنکه روشن شد انسان به دلیل ((نسيان وغفلت)) و((مستی وسکران)) دردام هواهای نفسانی وتور پهن شده شیطان قرارگرفته و اسیب سخت وبزرگی بخود واردکرد، وفرصت بزرگ جوانی که می توانست با تهذیب نفس خودراوصل باعالم قدس کندازدست داد امام علی علیه السلام راهکار خروج ازوضعیت موجودو هویت ازدست رفته وبازگشت به انسانیت انسان رادرتوسل به ذیل حضرت حق دانسته و باخدایش اینگونه مناجات می کند:(اِلهى فَلَم اَستَیِقَظْ اَیّامَ اغْتِرارى بِكَ وَ رُكُونى اِلى سَبیلِ سَخَطِك. اِلهى وَاَنَا عَبدُكَ وَ ابْنُ عَبْدِكَ قائِمٌ بَیْنَ یَدَیْكَ، مُتَوَسِّلٌ بِكَرَمِكَ اِلَیكَ:معبود من! پس بیدار نشدم روزگارى را كه مغرور كرمت بودم و به راه سخط وغضب مى‏ رفتم معبود من! من بنده تو و فرزند بنده توام كه در پیشگاهت ایستاده‏ ام و كرم و رحمت خودت را وسیله رهیابى به بارگاه تو قرار داده‏ ام) ❀@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺️ 🔻سلام بر رهبران هدایتگر 💠اگر کسی ائمه(ع) را به عنوان راهنمای خود نپذیرد در دنیا هم گم می‌شود هم بدبخت... ❀@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
*⊰❀⊱━⊰﷽⊱━⊰❀⊱* 💕امیرالمومنین علی علیه‌السلام: 💥فَلاَ يَغُرَّنَّکُمْ مَا أَصْبَحَ فِيهِ أَهْلُ الْغُرُورِ، فَإِنَّمَا هُوَ ظِلٌّ مَمْدُودٌ، إِلَى أَجَل مَعْدُود 🌎مبادا آنچه که مردم دنیا را فریفت شما را بفریبد که دنیا [دامی است مانند] سایه ای گسترده و کوتاه، [که] تا سر انجامی روشن و معیّن [یعنی مرگ آدمیان را رها نمی کند.] ۸۹ ☀️ ╔═🍃🌹🍃══════╗ @pmsh313                           ╚════🍃🌹🍃═══╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟‌‌‌﷽🌟 💎✨((۹۵۶)) 📜📜📜📜🌿🌹یا ؏ــلے🌹🌿📜📜📜📜 ☘(۳۲) 🍎(۲۲۲) 🍀(۱۰۳) 🕊قسمت_ج ⬅سخنی از آينده 📜📜📜📜🌿🌹یا ؏ــلے🌹🌿📜📜📜📜 ♦️ "و اين روزگاری است که جز مؤمنِ بی نام و نشان از آن رهايی نيابد. اگر در ميانِ مردم باشد او را نمی شناسند و اگر در ميانِ مردم نباشد کسی سراغِ او را نمی گيرد، آنها چراغ های هدايت و نشانه های رستگاری اند؛ نه فتنه انگيزند و اهل فساد و نه سخنان ديگران و زشتی اين و آن را به مردم رسانند. خدا درهای رحمت را به روی آنان باز کرده و سختی عذاب خويش را از آنان گرفته است. ای مردم! به زودی زمانی بر شما خواهد رسيد که اسلام چونان ظرف واژگون شده آنچه در آن است ريخته می شود. ای مردم! خداوند به شما ظلم نخواهد کرد و از اين جهت تأمين داده است اما هرگز شما را ايمن نساخت که آزمايش نفرمايد، که اين سخن از آن ذات برتر است که فرمود: (در جريان نوح نشانه هايی است و ما مردم را می آزماييم.) ⚡کلام امام(علیه السلام) که فرمود «کلّ مؤمن نومة» يعنی کسی که گمنام و شرّ او اندک است و «المساييح» جمع «مسياح» کسی است که ميان مردم فساد کرده، سخن چين است و «مذاييع» جمع «مذياع» کسی است که چون بدی کسی را شنيد در ميان مردم رواج می دهد و «بُذُر» جمع «بَذوُر» کسی است که بسيار نادان است و سخن بيهوده گويد." 🔵>آخـــــــــــــــــر الزمـــــــــــــــــان< 🔹️و منهـــا : وَ ذَلِكَ زَمَانٌ لَا يَنْجُو فِيــهِ إِلَّا كُلُّ مُؤْمِنٍ نُوَمَةٍ إِنْ شَهِدَ لَمْ يُعْرَفْ وَ إِنْ غَابَ لَمْ يُفْتَقَدْ أُولَئِكَ مَصَابِيـــحُ الْهُدَي وَ أَعْلَامُ الــسُّرَي لَيْسُوا بِالْمَسَايِيـحِ وَ لَا الْمَذَايِيـعِ الْبُذُرِ أُولَئِكَ يَفْتَحُ الـلَّهُ لَهُمْ أَبْوَابَ رَحْمَتِهِ وَ يَكْشِفُ عَنْهُمْ ضَرَّاءَ نِقْمَتِهِ . أَيُّهَا النَّاسُ سَيَأْتِي عَلَيْكُمْ زَمَانٌ يُكْفَأُ فِيهِ الْإِسْلَامُ كَمَا يُكْفَأُ الْإِنَاءُ بِمَا فِيهِ أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّ الـلَّهَ قَدْ أَعَاذَكُمْ مِنْ أَنْ يَجُورَ عَلَيْكُمْ وَ لَمْ يُعِذْكُمْ مِنْ أَنْ يَبْتَلِيَكُمْ وَ قَدْ قَالَ جَلَّ مِنْ قَائِلٍ إِنَّ فِي ذلِكَ لَآيـــــاتٍ وَ إِنْ كُنَّا لَمُبْتَلِيــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــنَ . 📜 ، ۱۰۳🍋 ✨🔮🔮✨ 🌓🌗 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔔 🔹 چقدر جهالت و حماقت! این آدمی با این که یقین دارد به حضور خدا، به حساب کتاب قبر و قیامت و به حقانیت قرآن و پیامبر، ولی باز پشت به حقیقت کرده و بخاطر خودخواهی و هوای نفس، مخالفت میکند با مسیر و مرام مؤمنان 🔹 به علم و فقاهت مان مغرور نشویم که حتی با یقین به توحید و معاد نیز، خطر میچرخد دور سرمان لحظه به لحظه 🔹 چه تضمینی هست که روز ظهور آقا و فراخوان مؤمنان، محبت دنیا را بر جانفشانی در رکابش ترجیح ندهیم؟! مگر کوفیان حسین علیه السلام را نمی شناختند و یقین نداشتند به حقانیتش؟! 👈 ما هم یقین داریم به حقانیت فرزند فاطمه سلام الله علیها ولی... ولی....🏡🚘💰💶و...👉شاید اینها کارمان را بسازند، ظهر عاشورا😔 👇👇👇👇 🌴 آیه 14 سوره نمل 🌴 🕋 وَ جَحَدُوا بِها وَ اسْتَيْقَنَتْها أَنْفُسُهُمْ ظُلْماً وَ عُلُوًّا فَانْظُرْ كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ الْمُفْسِدِينَ ⚡️ترجمه: و با آن كه در دل به آن يقين داشتند، از روى ستم و برترى جويى انكارش كردند، پس بنگر كه فرجام تبهكاران چگونه است. ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
🔻اطاعت و مراعات🔻 ✍ (ع) در نامه‌ای به شیخ مفید نوشتند: ⚡️ إِنَّا غَیْرُ مُهْمِلِینَ لِمُرَاعَاتِکُمْ، وَ لَا نَاسِینَ لِذِکْرِکُمْ، وَ لَوْلَا ذَلِکَ لَنَزَلَ بِکُمُ اللَّأْوَاءُ، وَ اصْطَلَمَکُمُ الْأَعْدَاءُ، فَاتَّقُوا اللهَ جَلَّ جَلَالُهُ، وَ ظَاهِرُونَا عَلَی انْتِیَاشِکُمْ مِنْ فِتْنَةٍ قَدْ أَنَافَتْ عَلَیْکُمْ... 💢 ما در رعایتِ حالِ شما کوتاهی نمی‌کنیم، و شما را از یاد نبرده‌ایم... 💢 اگر جز این بود، گرفتاری‌ها از همه طرف به شما رو می‌آورند، و دشمنان شما را از بین می‌بردند. 💢 پس پیشه کنید، و به ما اعتماد کنید، و چاره این و را که به شما رو آورده است از ما بخواهید... 📚 بحارالانوار، ج ۵۳، ص ۱۷۶. به نقل از احتجاج طبرسی. ➖➖🚥🚥➖➖ دقّت کنیم❗️ داستان دو طرفه است.🔁 یعنی یه کاری ما باید انجام بدیم، و یه کاری هم (ع) انجام میده.😐 👈 از طرفِ ما باید رعایت بشه.. ما که ادّعای و محبّ اهلبیت بودن داریم، و خودمون رو به می‌چسبونیم،🙂 باید از این بزرگواران و پیروی داشته باشیم. 👈 از اون طرف هم، مراعاتِ حالِ ما رو انجام میده، و ما رو یاد می‌کنه..😊 و در گرفتاریها از ما دستگیری میکنه..❤️ ✔ امّا توجّه داشته باشیم که: این دو تا با هم نسبتِ مستقیم دارند..🤔 یعنی هرچقدر که و ما بیشتر باشه، عنایتِ حضرت هم بیشتر میشه.. و بیشتر هوامون رو داره..👌 📣 هرچقدر که ما از اطاعتِ بیشتری داشته باشیم، بیشتر مراقبِ ماست. ☝️ این مطلب تا جایی پیش میره که امام، تمامِ انتخابهای مأمومِ خودش رو زیر نظر می‌گیره.. و اجازه نمیده پای مأموم تو هیچ چاله‌ای بره...🚶‍♂🕳 و امام در همه حال مواظبِ فرد میشه..❣ ❌ پس از طرفِ هیچ کوتاهی و قصوری نیست.. ✅️ هر چی کوتاهی و کمبود هست، از طرفِ خودِ ماست.. اگر انتخاب نادرستی در زندگی داشتیم،😔 اگر جایی پامون لغزید،😢 اگر مشکلی برامون پیش اومد😩 و خلاصه هر مشکلی که بود... مطمئن باشیم که خودمون کوتاهی کردیم. ⛔️ کوتاهی‌ها از ماست، نه ... آقاجان! عزیزم 🙏 ما رو بخاطرِ همه کوتاهی‌‌ها و ضعفهامون ببخش.. برامون دعا کن🤲 و اجازه نده که بیشتر از این، از شما دور بشیم...😔 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 استغفار در ماه شعبان (استغفرالله و اسئله التوبه) 🔹 آیت‌الله مجتهدی تهرانی (ره) ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*⊰❀⊱━⊰﷽⊱━⊰❀⊱* 🔵 💕امیرالمومنین علی علیه‌السلام: 💥عِنْدَ تَنَاهِي الشِّدَّةِ، تَكُونُ الْفَرْجَةُ؛ وَ عِنْدَ تَضَايُقِ حَلَقِ الْبَلَاءِ، يَكُونُ الرَّخَاءُ. 🌗 چون سختى ها به نهايت رسد، گشايش پديد آيد، و آن هنگام كه حلقه هاى بلا تنگ گردد آسايش فرا رسد. 📘۳۵۱ ☀️ ╔═🍃🌹🍃══════╗ @pmsh313                           ╚════🍃🌹🍃═══╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺️شرح 🔸️((دعای اهل وصال و اهل فراق)) 🔸️((دعای عارفانه با مضامین شامخ و محتوای قدسی)) 🔻قسمت هفدهم 🍎شرح فراز پانزدهم 🍋اِلهی اَنا عَبْدٌ اَتَنَصَّلُ اِلَیْکَ مِمّا کُنتُ اُو اُجِهُکَ بِهِ مِنْ قِلَّةِ اسْتِحْیائی مِنْ نَظَرِکَ وَاَطْلُبُ الْعَفْوَ مِنْکَ اِذِ الْعَفْوَ نَعْتٌ لِکَرَمِک 🔹️اگر بخواهیم پیام دو فراز (( مِنْ قِلَّةِ اسْتِحْیائی)) و نیز((وَاَطْلُبُ الْعَفْوَ مِنْکَ)) که در مناجات امام علی علیه السلام آمده است را بیابیم امکان پذیر نیست مگر آنکه دو نکته به درستی توضیح داده شود. 🔸️نکته اول؛ «حیا» در لغت به مفهوم شرمساری و خجالت است که در مقابل آن «وقاحت» و بی‌شرمی قرار دارد (مفردات الفاظ القرآن، ص ۲۷۰) ولی در اصطلاح حیاء عبارت است از باز داشتن نفس از ارتکاب شدن به محرّمات شرعی و همچنین زشتی و قبح های عقلی و عرفی، برای اینکه مورد نکوهش قرار نگیرد، ازهمین رو مجلسی (رضوان الله تعالی علیه) در تعریف حیا می‌فرماید: «اَلحَیاءُ مَلَکَةٌ لِلنَّفسِ تُوجِبُ إِنقِباضُها عَنِ القَبیحِ وَ إِنزِجارُها عَن خِلافِ الآدابِ خَوْفاً مِنَ الَّلْومِ: حیا نوعی انفعال و انقباض نفسانی است که موجب خودداری از انجام امور ناپسند در انسان می‌گردد و منشأ آن ترس از سرزنش دیگران است. (:تهذیب الاخلاق، ص ۴۱؛ اخلاق ناصری، ص ۷۷) 🍋نکته دوم؛ حیا دارای سه رکن اصلی است:رکن اول فاعل (انجام دهنده کار) است، رکن دوم ناظر بر فعل شخص است که مقام و منزلتش در چشم فاعل بزرگ و شایسته احترام باشد،رکن سوم برای تحقق حیا ء((فعل ناپسند و زشت)) است، نکته قابل توجه این است جوهره وحقیقت حیاء باز دارندگی از ارتکاب اعمال زشت است که نتیجه  این باز دارندگی ازانجام عمل زشت انجام اعمال نیک خواهد بود، چرا که وقتی شخص به دنبال انجام  مقبحات و اعمال زشت و ناپسند شرعی و عرفی و عقلی نرود بطور طبیعی به سمت انجام اعمال پسندیده سوق پیدا می کند 🍋نکته سوم؛ حیاء سه صورت دارد صورت نخست حیاء «أَلحَیاءُ مِنَ اللهِ تعالی: یعنی از خدا خجالت کشیدن)‌، صورت دوم حیاء از خلق است. «أَلحَیاءُ مِنَ الخَلق» یعنی: از مردم خجالت کشیدن.)) صورت سوم‌ حیاء از خود است «أَلحَیاءُ مِنَ النَّفس» یعنی: لااقل از خود خجالت کشیدن. ⚡در جایی که «حیا مِن الله» و خجالت کشیدن از خدا مطرح است، تعبیر به «تقوا» می‌شود. در قرآن داریم: «یَابَنىِ ءَادَمَ قَدْ أَنزَلْنَا عَلَیْکمُ لِبَاسًا یُوَارِى سَوْءَاتِکُمْ وَ رِیشًا وَ لِبَاسُ التَّقْوَى ذَلِکَ خَیرْ ذَلِکَ مِنْ ءَایَاتِ الله...» ای فرزندان آدم! لباسی برای شما خلق کردیم که شما را می‌پوشاند و مایه‌ی زینت شماست. امّا لباس پرهیزکاری بهتر است. اینها (همه) از آیات خداست تا متذکّر نعمتهای او شوند.، تقوا یک امر درونی و مربوط به روح است.، پوششی برای روح است. در این آیه از آن تعبیر به لباس می‌ کندازهمین رو علی (علیه السلام) می‌فرماید: «أَحسَنُ مَلابِسِ الدُّنیا أَلحَیاء: بهترین لباس‌های دنیا، حیا است.)) در این روایت پوشش بودن حیا به صورت روشن و شفاف بیان شده است. حیا پرده‌ای  برای روح به شمار می‌رود. ⚡بنابراین حیاء به این معنا است آدمی پیوسته خدا را ناظر عمل و رفتار خود ببیند و آنچه را که او نمی پسندد وعمل وزشت است مرتکب نشود، برای اینکه اگر حیاء بین انسان وخدا برداشته شد؛ قبح گناه شکسته می شود و راه برای ارتکاب گناهان فراهم می گردد و ریشه ارتکاب معاصی ها همین بی حیایی است از همین روست که در مناجات شعبانیه امام علی علیه السلام می فرماید: ((اِلهی اَنا عَبْدٌ اَتَنَصَّلُ اِلَیْکَ مِمّا کُنتُ اُو اُجِهُکَ بِهِ مِنْ قِلَّةِ اسْتِحْیائی مِنْ نَظَرِکَ:خدایا، بنده‌ای هستم، که به درگاهت از آنچه که با آن با تو روبرو بوده ام از کمی حیایم از مراقبتت نسبت به من بیزاری می‌جویم)). 🍋نکته چهارم؛ امید به ((عَفُوّ) و بخشنده بودن و امید به رحمت واسعه داشتن خداوند، و در عین خوف و ترس از کیفر حق تعالی داشتن از صفات نیک بنده خداست، همانگونه که عفو و گذشت نیز، از صفات زیبای حق تعالی است که در قرآن مجید بارها بندگان الهی را توصیه به امید داشتن به رحمت و عفو الهی و گذشت از خطاهای آنها و نهی از هر ناامیدی نموده است از همین رو قرآن مؤمنین را اینگونه توصیف می کند: ۱- وادعوه خوفا وطمعا ان رحمت الله قریب من المحسنین.(اعراف/۵۶) : و او را با بيم اميد بخوانيد! (بيم از مسئوليت‌ها، و اميد به رحمتش. و نيكى كنيد) زيرا رحمت خدا به نیکوکاران نزديك است! ۲- یعقوب فرزندانش را اینگونه توصیه میکند:(( اذهبوا فتحسسوا من یوسف واخیه ولاتایـسوا من روح الله انه لایایـس من روح الله الا القوم الکـفرون(یوسف/۸۷): و از یوسف و برادرش جستجو کنید و از رحمت خدا مایوس نشوید که تنها گروه کافران، از رحمت خدا مایوس می‌شوند. به دلیل همین امید به عفو الهی است امام العارفین اینگونه مناجات می کند:((وَاَطْلُب
ُ الْعَفْوَ مِنْکَ اِذِ الْعَفْوَ نَعْتٌ لِکَرَمِک: و از تو درخواست گذشت میکنم، زیرا گذشت صفتی درخور کرم توست.)) ❀@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺️ 🔻چراغ‌های تاریکی‌ها  💠امام نوری است که به منبع نورانیت خدا متصل است... ❀@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵نشانه‌های مومن واقعی در آیات و روایات ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯