به نام الله
چنگیزخان نتوانست بخارا را تسخیر کند؛
نامهای نوشت که هرکس با ما باشد در امان است!
اهل بخارا دو گروه شدند؛
یک گروه مقاومت کردند
و گروه دیگر با او همراه شدند
چنگیزخان به آن ها نوشت:
با همشهریان مخالف بجنگید، و هر چه غنیمت بهدست آوردید، از آن شما باشد و حاکمیت شهر را نیز
ایشان پذیرفتند و آتش جنگ بین این دو گروه مسلمان شعلهور شد...
و در نهایت، گروه مزدوران چنگیز خان پیروز شدند
اما شکست بزرگ آن بود که او دستور داد گروه پیروز خلع سلاح و سربریده شوند!
چنگیز گفتهی مشهورش را گفت:
اگر اینان وفا میداشتند، به خاطر ما بیگانگان به برادرانشان خیانت نمیکردند!
این عاقبت خود فروشان است
#الكامل_فیالتاريخ - عزالدین بناثیر
بسم الله الرّحمن الرّحیم
هفتهی #دفاع_مقدس، نیکوترین و مناسبترین زمان برای بزرگداشت یاد و نام شهیدان عزیز و شنیدن #پیام آنان است
پیام شهیدان؛
بشارت به دلهای آماده
و گوشهای شنوا است
این پیام گرامی به ما یادآور میشود که ایستادگی در برابر #شیطانهای #قدرت و #ستم، در پایان به پیروزی و بَراُفتادنِ ترس و اندوه میرسد
این پیام، #حیاتبخش است،
#نیرو و #امید_آفرین است،
و #نیاز امروز و همیشهی ملت بزرگ ایران و همهی آزادگان #جهان است
#سلام_خدا_بر_شهیدان_عزیز
سیّدعلیخامنهای ۱۴۰۱/۶/۳۱
#صلوات
#صلوات_خاصه
#امام_رضا علیهالسلام
اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ
ترجمه:
خدایا رحمت فرست بر علی بن موسیالرضا امام با تقوا و پاک و حجت تو بر هر که روی زمین است
و هر که زیر خاک، رحمت بسیار و تمام با برکت و پیوسته و پیاپی و دنبال هم چنان بهترین رحمتی که بر یکی از اولیائت فرستادی
بهنام الله
السلامعلیک یا علیبنموسی الرضا المرتضی
سالروز شهادت مظلومانه حضرت؛
شمسالشموس، امام رئوف حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام تسلیت و تعزیت باد
⚑ ⚑ ⚑ ⚑ ⚑ ⚑ ⚑ ⚑
🌀 این یک «جنبش» نیست!
یک.
قرار بود مرگ مهسا امینی، به «زمینۀ مساعد» و «دستاویز موجّهی»ی برای شکلدهی به یک جنبشِ بهظاهر «اعتراضی» و در واقع، «ساختارشکنانه» تبدیل شود تا از این طریق، نظام جمهوری اسلامی در ورطۀ یک چالش دشوار، گرفتار شود و به زانو درآید.
مهسا امینی از هر جهت، گزینۀ بسیار «هیجانانگیز» و «اجماعساز»ی بود. جریان غیرانقلابی نیز «بیدرنگ» و «جدّی» به میدان آمد و هرچه در توان داشت را بهکار گرفت تا «شور کاذب» و «حرارت تصنّعی» بیافریند و از یک حادثۀ ناخواسته و سرشار از ابهام و مبتلا به تعلیق، «بحران ملّی» پدید بیاورد. این بار، «سلبریتیها»ی نمکخوردۀ نمکدانشکسته نیز به میدان فراخوانده شدند تا بازی طرّاحیشده، نقص و کمبود مرجعیّتی نداشته باشد.
همۀ این ظرفیّتها در فضای مجازی، به خطّ شدند و بهظاهر جبههای شکل گرفت که «صدای بلند» داشت و میتوانست حاکمیّت را در کوتاهمدّت، به عقبنشینی و انفعال وادارد و یک زنجیرۀ تمامنشدنی از مطالبهگریِ ساختارشکنانه و سکولار را صورتبندی کند.
دو.
در مرحلۀ بعد، باید کنشگری از «فضای مجازی» به «فضای واقعی» انتقال مییافت تا هرچه بیشتر، «مشهود» و «ملموس» باشد و در نظام جمهوری اسلامی، «هراسافکنی» کند، امّا این «انتقال بسترِ چالشگری»، کار را بر جریان غیرانقلابی، دشوار کرد و برای خود آنها بحران آفرید. چرا چنین شد؟ نکتۀ نخست این است که «بسیج اجتماعی در فضای مجازی»، هیچ تناسبی با «بسیج اجتماعی در فضای واقعی» نداشت و در عمل و بهطور آشکار نشان داد که ما با یک «جنبش» روبرو نیستیم، بلکه «عدّهای اندک» بهصورت پراکنده در نقاط مختلف ایران، به صحنه آمدهاند و تنش ایجاد میکنند. بهعبارتدیگر، «راهپیمایی فراگیر» و «اجتماع بزرگ» شکل نگرفت، بلکه تحرّکات بیرونی و عینی به «حضورهای تکهتکۀ سی نفری تا سیصد نفری» منحصر ماند! چه نسبتی است میان این «جماعتِ نزدیک به صفر» با «ایران هشتادوپنج میلیونی»؟! این یعنی نسنجیدهکاری در ملاحظۀ محدودیّتهای انتقالِ حرکت اعتراضی از فضای مجازی به فضای واقعی. همین که حرکت اعتراضی از پوستۀ فضای مجازی بیرون آمد و در خیابان، «مشاهدهشدنی» و «عینی» گردید، رسوا نیز شد و تمام اندوختۀ خود را یکجا و ناگهان باخت. بهبیاندیگر، مشخص شد که «صدای بلند در فضای مجازی» به معنی «کثرت جمعیّت در فضای واقعی» نیست و میان این دو، تفاوت فراوان وجود دارد. پانهادن به «سیاست خیابانی» و «کنشگری میدانی»، جریان غیرانقلابی را زمینگیر و فلج کرد و به خاک سیاه نشاند؛ آنها در خیابان و میدان، فقط «کشف حجاب» نکردند، بلکه «کشف کمّیّت» نیز کردند و به نظام جمهوری اسلامی نشان دادند که «عقبۀ مردمی» و «بدنۀ اجتماعی» ندارند و با وجود همۀ فریادها و نعرهها و جوّسازیها، ناتوان در بسیج اجتماعی هستند.
سه.
نکتۀ دیگر اینکه کوشیدند این ضعف راهبردی و رسواکننده را با کنشهای گفتاری و رفتاریِ «ساختارشکنانه» جبران کنند و «فقر اجتماعیِ» خود را با «توانمندی تخریبیِ» خویش بپوشانند، درحالیکه این امر نیز آنها را بیشتر منفعل و ضربهپذیر کرد؛ چون هم مردم را از «پیوستن» به آنها بازداشت و هم به نظام مجال داد که مسیر «مواجهۀ جدّی و بیتعارف» را در پیش بگیرد. شعارهایی که در خیابان سر داده شدند، کمترین ارتباطی با مطالبۀ (بهانۀ) نخستین نداشتند، بلکه نشان دادند که جریان غیرانقلابی در پسِ این اعتراض، هدفهای دیگری را دنبال میکند و میخواهد از طریق فضاسازی و غوغاسالاری، بدنۀ اجتماعی بیافریند و «فشار از پایین» را رقم بزند. سخن اوّلیّه این بود که برخی از رفتارهایی که از سوی پلیس امنیّت اخلاقی صورت گرفته، از جمله دربارۀ مهسا امینی، صواب و صلاح نیستند و باید در «روشها» تجدیدنظر شود و بر «سهم فرهنگ» و «وزن اخلاق» افزوده شود. بگذریم که همین مطالبه نیز درست است یا نه و پلیس امنیّت اخلاقی، مواجهۀ غیراخلاقی نداشته و نباید از «خطاهای محتملِ موردی»، نتایج وسیع و کلّی گرفت، امّا مسأله این است که در عرض چند روز، این مطالبه به شعار «حجاب اختیاری» ارتقا یافت و سپس به سطح متهمساختن نظام جمهوری اسلامی به «دیکتاتوری» کشیده شد. این اندازه ناشیگری و ندانمکاری در «تشدید مطالبهها» و «حرکت به سوی ساختارشکنی» و «تقابل سخت و غیرقانونی»، هیچ توجیهی ندارد جز حماقتِ جریان غیرانقلابی.
چهار.
جالب اینکه پس از مرگ مهسا امینی، آیتالله خامنهای دو سخنرانی عمومی داشت، امّا با وجود فشارها، کمترین اشارهای به این ماجرا نکرد؛ گویا هیچ حادثهای رخ نداده و اگر هم رخ داده، پای «مسألۀ مردم ایران» در میان نیست، بلکه مسأله، «مسألۀ خواص اغواگر» و «مسألۀ اقلّیّتِ تجدّدی» است که آن هم درخور پرداختن نیست.
🌐 صدق
بيانیهانقلابی آیتالله نجمالدین طبسی در مورد وقایع اخیر
آنچه مایه تعجب است همراهی عدهای از #ورشکستگانسیاسی و جمعی از #مطرودین_از_حوزه است
که در میان اساتید و برجستگان حوزه فاقد جایگاه علمی هستند
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعونَ
هتک حرمت به زنان مسلمان، برداشتن #چادر از سر زنان مؤمنه و محجبه، #آتشزدن_قرآن و #مساجد، #کشتن مأمورین انتظامی و افراد عادی و عابر و #جسارت به حریم مرجعیت و نظام اسلامی به بهانه فوت یک شهروند (مرحومه امینی) از اقدامات خرابکارانه و جنایتبار و در راستای #اعلان_جنگ با خدا و مقدسات اسلامی و در حکم #محاربه و #فساد_فی_الأرض است
آنچه مایه تعجب است همراهی عدهای از ورشکستگان سیاسی و جمعی از #مطرودین_از_حوزه است که در میان اساتید و برجستگان حوزه فاقد جایگاه علمی هستند
عجبا جرم این همه جنایت و ارتکاب محرمات کمتر از فوت مرحومه امینی است که برای او عزا میگیرند و یا با صدور بیانیه، موضعگیری میکنند؛
اما نسبت به شهادت و یا آتشزدن مأمورین انتظامی مظلوم و در عین حال شجاع و وظیفهشناس کشور ساکتاند؟!
و یا چادر از سر نوامیس مسلمین کشیدن و هتک حرمت به محجبهای که از خانواده شهدا بود سخنی در محکومیت آن نمیگویند تا لااقل بگوییم اینها مسلمان هستند و #غیرت_دینی دارند و نسبت به این جنایات و هتک حرمتها هم حساسیت دارند
مسجد و قرآن کریم را میسوزانند و بیمهابا به مقدسات اسلامی جسارت میکنند، اما اینان هیچ احساسی از خود نشان نمیدهند، إِنَّكَ لَاتُسْمِعُ الْمَوْتَى.
راستی این همه جنایت و هتاکی به مقدسات که این طیف هم در آن شریک هستند گناهش کمتر از مرگ خانم امینی است؟
البته مراجع ذیصلاح، جریان را پیگیری و به وظیفه دینی و ملی خود عمل میکنند،
ولی به خود آیید،
ترسم که به کعبه نرسی ای اعرابی!
و از مواضع قبیح و خجالتآورتان توبه کنید و برگردید تا گرفتار لعنت و نفرین نسلهای آینده قرار نگیرید
همانطوری که امروز منفور و مطرود و مورد لعن این نسل هستید
این فرهنگ بیبند و باری را شما به راه انداختید و به ارمغان آوردید و جامعه اسلامی ما را گرفتار همان سیاست بیبند و باری غربی کردید و بر اجرای سند 2030 شیطنت ورزیدید و در این مسیر باطل کوتاهی نکردید؛
ولیکن خداوند مکر و حیله و نیرنگ تان را برملا ساخت و رسوای خاص و عام شدید
شما واقعا اگر درد دین و غیرت مذهب داشتید، در برابر این هنجارشکنیها هم موضع میگرفتید و قتل مأموران قانون و بسیجیان جان برکف را که برای امنیت جامعه به وظیفه قانونی خود عمل کردند، محکوم میکردید.
شما اگر اعتراضی دارید به قانون اعتراض کنید، چرا نهادها را زیر سؤال میبرید؟
چرا در برابر تضعیف نظام اسلامی سکوت میکنید؟
چرا با اقدامات سخیفتان این انقلاب اسلامی را که امانت و یادگار #امام_خمینی و هزاران شهید و جانباز است، مورد خدشه قرار میدهید؟
چرا با شبکههای معاند و حکومتهای جعلی و رو به زوال و دیکتاتور همصدا میشوید؟
أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ العَمی في البَصر وَالبَصيرة. اللّهم إني قد بلغت.
قم مقدس نجم الدین طبسی
۱۴۰۱/۰۷/۰٢- ٢۷ صفر ١٤٤٤
🚩
بهنام الله
صلیالله علیک؛
یا شمسالشموس، انیسالفوس،
یا غریب ارضطوس یا اباالحسن
یا علیبنموسیالرضا علیهالسلام
⚑ ⚑ ⚑
بهنام الله
#شهادت مظلومانه هشتمین پیشوای هدایت؛
حضرت علیبنموسیالرضا علیه السلام بر ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفدا و تمام شیعیان و محبان آن حضرت تسلیت باد
⚑ ⚑ ⚑ ⚑ ⚑ ⚑ ⚑ ⚑
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍی ﺧﻮﺏِ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ
وَلَن يُؤَخِّرَ اللَّهُ نَفْسًا إِذَا جَاءَ أَجَلُهَا وَاللَّهُ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ
ﻭقتی ﺍَﺟﻞ کسی ﺳﺮ ﺑﺮﺳﺪ ، ﻫﺮﮔﺰ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺗﺄﺧﻴﺮﺵ نمیﺍﻧﺪﺍﺯﺩ ﻭ ﺧﺪﺍ ﺁﮔﺎﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﭼﻪ میﻛﻨﻴﺪ
#قرآن #سوره_منافقون - آیه ۱۱
هدایت شده از 📃دیوار احادیث📃
#امیرمؤمنان
#امام_علی علیه السلام
إنَّ الأمرَ بِالمَعروفِ و النَّهيَ عَنِ المُنكَرِ ،
لَخُلُقان مِن خُلُقِ اللّه ِ سُبحانَهُ ،
و إنَّهُما لا يُقَرِّبانِ مِن أجَلٍ و لا يَنقُصانِ مِن رِزقٍ
همانا #امربه_معروف و #نهى_ازمنكر
دو خصلت از خصلتهاى خداوند سبحان هستند
و اين دو نه مرگ را نزديك مىكنند
و نه از روزى [ انسان ] مىكاهند
#نهجالبلاغه - خطبه ١٥٦ صفحه ٢٩٠
🍃✨✨🍃