eitaa logo
نشریه دانشجویی پرسمان+
210 دنبال‌کننده
997 عکس
102 ویدیو
112 فایل
نشریه فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی پرسمان+ ◀️ دانلود نرم افزار موبایلی پرسمان+ porsemanplus.ir/porseman.apk ◀️ صفحه پرسمان+ در اینستاگرام https://www.instagram.com/invites/contact/?i=1rlfbgw65g7k1&utm_content=kenuuhk
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | بیانات رهبر انقلاب در سالروز شهادت امام جواد علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✈️نماهنگ | رهبرانقلاب: ملت ما جنايت‌های آمریکا را فراموش نمی‌کند! ⚠️رئيس جمهور آمريكا فرمانده ناوی كه هواپيمای مسافربری ايران را ساقط كرد،مدال داد! 🗓بازنشر به مناسبت ١٢ تيرماه سال۶۷؛ سالروز نابود کردن هواپیمای مسافربری ايران به‌وسیله‌ی شلیک موشک آمريكا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 هنر، یعنی بیان یک الهام در یک قالب زیبا ◀️ بررسی نسبت هنر و ایدئولوژی، در گفت و گو با مرحوم نادر طالب زاده 🔸«نسبت هنر و ایدئولوژی» از موضوعات بحث انگیزی است كه همواره مورد مناقشه بسیاری از اهالی هنر، سیاستمداران و مردم عادی قرار گرفته است. این كه آیا اساساً ایدئولوژی (اعم از ایدئولوژی سیاسی، فلسفی، دینی و ...) حق ورود به محدوده هنر را دارد و این كه در صورت ورود، آیا اصالت هنر را دارد و آیا اصالت هنر مورد تهدید قرار می گیرد یا نه، محور اصلی موضوعی است كه آن را در گفت وگو با مرحوم نادر طالب زاده به عنوان سینماگری كه رویكردی ایدئولوژیك به هنر دارد، مورد بازكاوی قرار دادیم. مرحوم نادر طالب زاده، متولد ۱۳۳۲ تهران، دارای مدرك كارشناسی ادبیات انگلیسی از دانشگاه راندولف میكن و كارشناس ارشد كارگردانی سینما از دانشگاه كلمبیاست. او فعالیت هنری اش را از سال ۱۳۵۹ با ساخت فیلم های مستند برای تلویزیون آغاز كرد. فیلم مسیح علیه السلام نیز تنها اثر سینمایی اوست. 🔽 🔽 🔽 🔽 🔽 🔽 🔽
🔰 هنر، یعنی بیان یک الهام در یک قالب زیبا ◀️ بررسی نسبت هنر و ایدئولوژی، در گفت و گو با مرحوم نادر طالب زاده 1⃣ 🔸«نسبت هنر و ایدئولوژی» از موضوعات بحث انگیزی است كه همواره مورد مناقشه بسیاری از اهالی هنر، سیاستمداران و مردم عادی قرار گرفته است. این كه آیا اساساً ایدئولوژی (اعم از ایدئولوژی سیاسی، فلسفی، دینی و ...) حق ورود به محدوده هنر را دارد و این كه در صورت ورود، آیا اصالت هنر را دارد و آیا اصالت هنر مورد تهدید قرار می گیرد یا نه، محور اصلی موضوعی است كه آن را در گفت وگو با مرحوم نادر طالب زاده به عنوان سینماگری كه رویكردی ایدئولوژیك به هنر دارد، مورد بازكاوی قرار دادیم. مرحوم نادر طالب زاده، متولد ۱۳۳۲ تهران، دارای مدرك كارشناسی ادبیات انگلیسی از دانشگاه راندولف میكن و كارشناس ارشد كارگردانی سینما از دانشگاه كلمبیاست. او فعالیت هنری اش را از سال ۱۳۵۹ با ساخت فیلم های مستند برای تلویزیون آغاز كرد. فیلم مسیح علیه السلام نیز تنها اثر سینمایی اوست. 🔺در ابتدا بفرمایید كه تعریف شما از هنر چیست؟ ✅ هنر در واقع، یك نوع الهام و تراوش است و به عبارتی، دریافت انسان از عالم و بیان دوباره آن كه همان خلق هنری است و هنرمند همه آن را مدیون الهام است؛ الهامی كه به واسطه اعتقاد به دین الهی حاصل می شود و در حالت منفی اش هم می تواند الهام شیطانی باشد. 🔺یعنی نوعی مكاشفه است؟ ✅ شاید بتوان گفت كه مكاشفه است؛ البته در مكاشفه، چیزی برای انسان كشف می شود؛ یعنی فقط كشف می شود و این تنها یك مرحله است؛ اما مرحله دوم، خیلی مهم است كه در واقع، بیان هنری آن الهام است. ممكن است آدم خیلی چیزها دریافت كند؛ اما آن را به بیان هنری تبدیل نكند؛ به این دلیل كه مثلاً حالش نیست یا آن زبان تبدیلش نیست و... اما به هر حال، هنر، یك تبدیل هم می خواهد؛ برای مثال، ممكن است ادبیات من خیلی خوب باشد؛ اما نتوانم آن را تبدیل به بیانی زیبا كنم كه وزن و ریتم و آهنگ داشته باشد. تعبیر من برای خودم همیشه این است كه هنر در ابتدا، یك الهام است و در مرحله بعد، تبدیل آن الهام به یك قالب زیباست؛ ضمن این كه بین این الهام و تبدیل، می تواند اتفاقات زیادی هم بیفتد؛ مثل این كه آن الهام در فرآیند تبدیل، ناقص بماند یا انسان، فن این تبدیل را نداند و اثر، ناقص بماند. اثری كامل است كه هم یك الهام قوی با عناصر پرقدرت داشته باشد و هم این كه فرد، توفیق تبدیل آن الهام را داشته باشد. وقتی همه اینها یك جا جمع شوند، اثر هنری، اثری ماندگار می شود. البته گاهی وقت ها تجلی هنر را می توان در افرادی مشاهده كرد كه اسماً هم هنرمند نیستند؛ اما آن قدر متوجه حقیقت هستی اند كه به شهود لحظه رسیده اند و در لحظه حاضرند؛ برای مثال، شخصیتی مثل امام خمینی، صرف موجودیتش، یك اثر هنری بود. بعضی وقت ها هم به كسانی بر می خوریم كه نام هنرمند به آنها اطلاق می شود؛ اما كوچك ترین جذابیتی برای آدم ندارند؛ به طوری كه آدم حتی دلش نمی خواهد به سمتشان برود؛ شاید به این دلیل كه وصل نیستند. بنابراین، باز همه چیز برمی گردد به آن الهام الهی. 🔺آیا مصادره كردن مكاشفه به نفع یك ایدئولوژی، حقیقت هنر را مخدوش نمی كند؟ ✅ اگر منظورتان از ایدئولوژی، كمال گرایی و غایت نگری است، به نظرم این چیز بدی نیست و خود هنر هم به این معنا، یك ایدئولوژی است؛ یعنی یك ایده عالی و فكرگرایانه؛ اما اگر منظورتان این است كه بخواهد دولتی شود و شانش كنترل شود، در این صورت، بحث جدایی دارد. مثلاً ممكن است بنا به یك سفارش، مسجدی ساخته شود؛ اما چه تضمینی است كه این مسجد، چهارصد سال دیگر هم مثل مسجد شیخ لطف الله، ستایش شود؛ ضمن این كه گریزی هم از كار سفارشی نیست. وقتی یك نفر می خواهد یك اثر معماری زیبا بسازد، باید به او بودجه و امكانات بدهند تا ایده اش را عملی كند؛ البته من با كار بی روح خشك سفارشی هم مخالفم. 🔺آیا شما فیلم مسیح را با این انگیزه و آن نگاه خیر و شری خاص خودتان ساختید؟ ✅ بله، من احساس كردم كه این كار، كار من است و كس دیگری، این اطلاعات را ندارد. من در شرایطی بزرگ شده ام كه اینها را خوب می شناسم. من می خواستم قصه مسیح علیه السلام را از نگاه قرآن و نگاه انجیل برنابا برای آنها تعریف كنم و به وسیله هنر، این كار را كردم. 🔺به عنوان ابزار؟ ✅ بله، همین طور است. ◀️ ادامه دارد...
مسک حج 1.pdf
3.58M
🔹نشریه مسک ویژه نامه حج شماره اول
💠اولین شماره از نشریه مسک ویژه حج منتشر شد ⬇️در این شماره می خوانید: 🔸منتظر سلام باش 🔹از درونتان دریای علم می جوشد 🔸به حق فاطمه(س) 🔹در پی قبری گم شده 🔸دولت عشق 🔹سری از اسرار احرام 🔸حج و تقویت عبودیت در خویشتن @labbayk_ir
🔰 هنر، یعنی بیان یک الهام در یک قالب زیبا ◀️ بررسی نسبت هنر و ایدئولوژی، در گفت و گو با مرحوم نادر طالب زاده 2⃣ 🔺آیا شما فیلم مسیح را با آن نگاه خیر و شری خاص خودتان ساختید؟ ✅ بله، من احساس كردم كه این كار، كار من است و كس دیگری، این اطلاعات را ندارد. من در شرایطی بزرگ شده ام كه اینها را خوب می شناسم. من می خواستم قصه مسیح علیه السلام را از نگاه قرآن و نگاه انجیل برنابا برای آنها تعریف كنم و به وسیله هنر، این كار را كردم. 🔺به عنوان ابزار؟ ✅ بله، همین طور است. 🔺پس تكلیف كشف و شهود چه می شود؟ ✅ اصلاً خود این كار، كشف و شهود است. من وقتی می خواهم بازیگرم را انتخاب كنم، یك سال صبر می كنم و وقتی می خواهم گروه پژوهش گر اهل پیدا كنم، یك سال صبر می كنم و بهترین آدم ها و بهترین شاهدان، پای كار می آیند. آدمی مثل آوینی، دو سال وقت گذاشت و فیلم نامه آن را نوشت و با هم، یك سال و نیم نشستیم و در این باره حرف زدیم. زمانی كه ما در این باره حرف می زدیم، اصلاً كسی مرتضی آوینی را در ایران نمی شناخت. مدیران زیادی هم تلاش كردند تا این هنر، درست از كار درآید. ما در چندین محفل در غرب، آن را نمایش دادیم و آزمایش كردیم و با زبان هنر، این كار را كردیم. ما همه زندگی مان را گذاشتیم تا این هنر را كامل كنیم؛ تا اثر داشته باشد. این را هم به یاد داشته باشیم كه تا خدا نخواهد، هیچ كاری انجام نمی گیرد؛ اما گاهی در بعضی معادله ها، خدا فراموش می شود و آدم ها فكر می كنند كه خودشان دارند كار می كنند. اگر ما در این عصر بتوانیم آثار مولانا را منتشر كنیم، كاری مهم انجام داده ایم. امروزه در آمریكا، در هر خانه ای، می توانید اشعار مولوی را پیدا كنید؛ در صورتی كه در گذشته این طور نبود. بعد از 11 سپتامبر، در آمریكا، در هر خانه ای قرآن پیدا می شود. ما زمانی كار كردیم كه خواستیم اثری خلق كنیم تا همه آن را ببینند؛ اثری كه هم حرف حق را بگوید و هم آمیخته با هنر ناب باشد. می خواهم بگویم به این راحتی ها كه ما فكر می كنیم، نیست؛ بلكه باید توفیقی باشد تا كار خوبی خلق شود و باید دعا كنیم كه این توفیق از ما سلب نشود. 🔺پس شما در تعریف هنر، به هنر متعهد و هنر غیرمتعهد اعتقاد دارید؟ ✅ بله، همین طور است. 🔺به این ترتیب با توجه به این كه در هنر، الهامات شیطانی هم وجود دارد، به نظر شما، آیا هنر غیرمتعهد هم لزوماً از آن جنس است؟ ✅ بله، می تواند باشد؛ اصلاً ما آدم هایی داریم كه رحمانی بودند و شیطانی شده اند و یا رحمانی – شیطانی بوده اند؛ یعنی بین این دو، در رفت و آمدند. 🔺یعنی لزوماً هنر غیرمتعهد این طور است؟ ✅ نه، لزوماً این طور نیست. من در بین موسیقی دانان غربی، آدم هایی را می شناسم كه اشعارشان یك زمان خیلی رحمانی بود و بعدها اصلاً فساد اخلاقی پیدا كردند و به كلی تغییر كردند. هنر، مثل یك امانت است. امانت را می شود خوب یا بد نگه داشت و می شود پرورشش داد یا فرسوده اش كرد. هنر، با گناه، بی حال می شود؛ غمناك و سنگین می شود و بال و پرش چیده می شود. دنیای امروز، دنیای شگفت انگیزی است. امروز به همان نسبت كه امكانات بیشتری برای پرواز هست، به همان نسبت هم امكان سقوط بیشتر شده است. این بخش سوم كه می گویید هنر می تواند غیرمتعهد باشد و لزوماً شیطانی هم نباشد، چه ویژگی هایی دارد؟ آثار زیادی هستند كه به ظاهر قشنگند؛ مثل بعضی اشیای تجملاتی كه اتفاقاً خیلی هم بازار دارند و شاید جایگاه بی سلیقه ها و غیرهنرمندان هم همین جاست و در همین محدوده غوطه می خورند و به همان دل خوشند كه البته لزوماً هم شیطانی نیستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | روایتی از آیت‌الله خامنه‌ای از محبت مردم به (علیه‌السلام) 📥 نسخه کامل + متن بیانات👇 https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=46121