PTT-20210412-WA0000.opus
584K
🌸
🌸🌼
🌼🌸🌼
🌸🌼🌸🌼
💫💫 ❓❓ سوال کاربر .؟؟
⚫2مرحوم آیت الله فشارکی در کتاب عنوان الکلام از سید اسماعیل بحرینی نقل کرده است که ، از اسرار مخزونه ما است که ، هر کس در شب نیمه شعبان مقداری نخود بردارد و به هر یک یکبار سوره توحید و سه بار صلوات بفرستدو آن را پخته هر نفری هفت دانه بخورد در آن سال از جمیع امراض و اوجاع و وبا و طاعون و مرگ ناگهانی محفوظ بماند . اگر کسی نتوانست شب نیمه شعبان این اعمال رو انجام دهد حداقل روز نیمه شعبان این اعمال رو انجام بدهد. التماس دعا
🔰🔰 بشنوید پاسخ استاد ایتی را به سوال بالا 👆👆👆
❓ #پرسش_پاسخ_مهدوی
#۹ساله
🌺اللهُمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَ الْفَــرَج🌺
🌸🌤السلام علیک یاصاحب الامر🌤🌸
🌷 کانال پرسمان مهدویت 🌷
🔹پرسش و پاسخ گویی به سوالات و شبهات مهدوی شما 🔹
🥀 انتشار دهید...سرباز امام در فضای مجازی باش...
لطفا سوالات مهدوی خود را به ادمین کانال ارسال تا در اسرع وقت پاسخگو باشند ....لینک کانال ما 👇👇👇
┏━━━🍃🌺🍃━━━┓
@porsemanmahdavi313
┗━━━🎊━━
🌸
🌼🌸
🌸🌼🌸
🌼🌸🌼🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"این پرده ها را کنار
بزن تا به امام زمان (علیه السلام) برسی"
#امام_زمان
کتاب شماره 4⃣3⃣
#معرفی_کتاب_مهدوی
#از_فرات_تا_فرات_۱_و_۲
💢 کتاب ارزشمند "از فرات تا فرات" حاصل تلاش جمعی از نویسندگان مرکز تخصصی مهدویت است که پیوندهای دو قیام امام حسین(ع) و قیام حضرت مهدی(ع) را به تصویر کشیده اند.
نویسندگان این اثر آیت الله استادی با عنوان "بازخوانی جریان های فکری در دو نهضت عاشورا و انتظار"، سیدمحمد مهدی میرباقری با عنوان "سلوک با عاشورای حسین تا خیمه مهدوی"، حسین ایرانی با عنوان "عاشورا و انتظار در یک نگاه" و دیگر عناوین است.
🔰 مجموع گفتارهای این کتاب ۹ عنوان است. از ویژگی های اثر، وجود پرسش و پاسخ نامه در پایان کتاب است که آن را به عنوان یک اثر ارزشمند برای برپایی مسابقات مناسب کرده است.
این اثر، مجموعه مقالات و تحلیل هایی است که توسط محققان حوزوی در همایشی که توسط مرکز تخصصی مهدویت در سال ۱۳۸۵ برگزار شد، نوشته شده است.
🔴 ارتباط عاشورا و مهدویت و انتظار و تاثیر فرهنگی این دو ایده بنیادین شیعی در ایجاد تحولات ساختاری و اساسی فکر بشری در این مقالات تشریح شده است. عاشورا و انتظار، بر مبنای فطری الهی بشر تحقق یافته و اهداف این دو قیام برای شکوفا ساختن استعدادهای فطری انسان هاست.
📒 در ادامه یکی از مقالات این کتاب را می آوریم:
جایگاه جامعهُ آرمانی در چشم انداز عاشورا و انتظار نوشته حجت الاسلام سید محمدمهدی میرباقری
"جامعه آرمانی، مظهر ولایت حق: بی گمان مساُله ی مهدویت، ناظربه جامعه ای آرمانی است که همه پیامبران در تمامی ادیان و شرایع الهی، وعده ی آن رابه بشر داده اند. پس اگر بخواهیم عصر ظهور را در یک جمله خلاصه کنیم، می باید آن را "عصر تجلی عبودیت حق تعالی درگستره ی جهان" بخوانیم؛ زیرا امام زمان(ع)-عبدمطلق خدای متعال-عبادتش محورعبادت در همه ی هستی است در روایات شیعی آمده است که هنگام ظهور حضرت عالم به حیات طیبه می رسد؛ کفر و نمادها برچیده می شود، حق همه جا را فرا می گیرد؛ این همان جامعۀ آرمانی است که در عصر امام زمان عج، همۀ پیامبران بدان وعده دادند و انسان در انتظار تحقق آن است.
ناگفته نماند که ریشه و خاستگاه تمایل به این موعود، فطرت بشر است؛ زیرا جامعۀ بشری برای آنکه بتواند از مراحل شرک و مظاهران عبور کند و به مرحلۀ ظهور توحید برسد نیازمند انگیزه است که این انگیزه، درفطرت وی وجود دارد.
🔶 باید توجه داشت که دستگاه شیطان، همواره بر همان مفاهیمی دست می گذارد که نزد انسان ها ارزشمند است دشمن نمی تواند باطل را به مردم تحمیل کند، از این رو باطل را با حق درمی آمیزد و به مردم عرضه می کند به طور مثال؛ به جای آزادی واقعی، آزادی بی بندوباری و به جای عبودیت در توحید، عبودیت مشرکانه را بازسازی می کند و به مردم تحویل می دهد.
در هیچ جای تاریخ بشریت، تمام مکارم اخلاقی در برابر تمام رذایل اخلاقی ظهور پیدا نکرده است؛ بلکه در عاشوراست که ولایت حق در برابر ولایت شیطان قرار می گیرد تا در یک درگیری بزرگ حق و باطل از هم جدا شوند. از این روست که فرهنگ عاشورایی، زمینه ساز سیر تکاملی جامعۀ بشری به سوی جامعۀ توحید محور و عدالت گستر مهدوی است."
🔹کتاب "از فرات تا فرات" توسط جمعی از پژوهشگران ازسوی مرکز تخصصی مهدویت منتشر شده است.
🆔 @ketab_mahdaviat
📣📣 #خبر_مهدوی
🏆مسابقات کانال مدرسه مهدوی که تا #15رمضان فرصت شرکت در آن ها می باشد:
1️⃣ #مسابقه_پیامکی کتاب #مهدی_یاوران از طرف واحد کودک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت با همکاری موسسه امید نجات بخش
👈همراه به #10میلیون_جایزه
💠جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده پوستر این مسابقه بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
https://eitaa.com/madreseh_mahdavi/1112
📖 دریافت فایل PDF کتاب 👇
https://eitaa.com/madreseh_mahdavi/1113
2️⃣ #مسابقه_کتاب_مهدوی_یاوران از طرف معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با همکاری مرکز تخصصی مهدویت
👈همراه با #5میلیون_جایزه
💠جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده پوستر این مسابقه بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
https://eitaa.com/madreseh_mahdavi/1276
📖 دریافت فایل PDF کتاب 👇
https://eitaa.com/madreseh_mahdavi/1102
3️⃣ #مسابقه_رمان_لمس_تنهایی_ماه از طرف معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با همکاری مرکز تخصصی مهدویت
👈همراه با #10میلیون_جایزه
💠جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده پوستر این مسابقه بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
https://eitaa.com/madreseh_mahdavi/1277
📖 دریافت فایل PDF کتاب 👇
https://eitaa.com/madreseh_mahdavi/1278
4️⃣ #مسابقه_پویش_جشن_پانزدهم (جشن تکلیف پسران)
👈همراه با #8میلیون_جایزه
💠جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده پوستر این مسابقه بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
https://eitaa.com/madreseh_mahdavi/1271
📜 دریافت #آیین_نامه پویش #جشن_پانزدهم 👇
https://eitaa.com/madreseh_mahdavi/1159
🖌کانال #مدرسه_مهدوی
🌤〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
@madreseh_mahdavi
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️🌤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کدوم گناه ظهور رو به تاخیر میندازه؟
⚠️آنچه نخواستند شنیده شود!
تشرف.m4a
42.3M
🌸انس با امام درماه مبارک🌸
✅ یک تشرف وده نکته تربیتی
سخنران:حسن محمودی
زمان:روز اول ماه مبارک رمضان
هدایت شده از چشم به راه 🇵🇸 | بنیاد مهدویت
پاسخ تکمیلی :
خداوند بزرگ، راه برگشت را به روي هيچ كس نبسته است. هركس توبه كند و از گناه دست بكشد و به راه صحيح بازگردد، قطعاً مشمول رحمت حق قرار مي¬گيرد. خداوند ميفرمايد:
بگو:اي بندگان من كه بر خود، اسراف و ستم كرده¬ايد! از رحمت خدا نااميد نشويد كه خدا، همه گناهان را مي¬آمرزد؛ زيرا او، بسيار آمرزنده و مهربان است. [ زمر ۵۳]
امام مهدي(عج) نيز چنين است و طبق حديث، امام مهدي(عج)رحمت بر عالميان ذكر شده است:
به درستي که من هيچ پيامبري را مبعوث نکردم، جز آن که وقتي ايامش کامل و مدتش سپري شد، براي او وصياي قرار دادم…سپس کامل کردم آن ]سلسله اوصيا[ را به فرزندش ]= فرزند امام حسن عسکري(ع)[ رحمت بر عالميان…. [ کمال الدين ج۱ ب۲۸ ح1]
اين¬كه سؤال شد: «آيا مي¬تواند ارتباط داشته باشد»؟ اگر مراد، اين است كه بتواند حضرت را ببيند، در پاسخ بايد گفت، امكان ديدار به صورت كلّي نفي نشده است؛ بنابراين ممكن است حتّي گناهكاري نيز حضرت را ببيند؛ هر چند نشناسد.
اگر مراد، ارتباط قلبي است، به اين معنا كه فرد، احساس بكند به حضرت نزديك است و امام زمان(عج)به او توجه دارد، در پاسخ بايد گفت؛ حضرت مهدي(عج) در توقيعي به مرحوم شيخ مفيد مي¬فرمايد:
"انا غير مهملين لمراعاتكم و لا ناسين لذكركم؛ ما، هرگز در رعايت احوال شما كوتاهي نمي¬كنيم و شما را از ياد نمي¬بريم". [بحارالانوار، ج۵۳ ص۱۷۴]
@chashmbe_rah
هدایت شده از چشم به راه 🇵🇸 | بنیاد مهدویت
پاسخ تکمیلی
افراد با اين روش، حاجت خود را به امام بيان ميكنند و امام، با احاطه و علم فراواني كه دارد از خواستههاي آنان مطلع ميشود؛ همانگونه كه هنگام زيارت يا بعد از نماز يا هر وقت ديگر، هر حاجتي به طور شفاهي از امام ميخواهيم، اطلاع مييابد و حتي اگر از قلب خويش بگذرانيم، امام(عج) اطلاع مييابد. پس گفتن شفاهي يا نوشتن كتبي فرقي نميكند و امام در هر صورت اطلاع مييابد. و نوشتن نامه يكي ديگر از راههاي بيان حاجت است.
با توجه به آموزشهايي که امامان معصوم(ع) براي رُقعه نويسي به پيروان خود دادهاند و همچنين نامهها و عريضههايي که براي امامان بزرگوار(ع) توسط شيعيان نوشته شده است، عريضه بايد شامل دو بخش عمدة توقيفي و اختياري باشد:
منظور از بخش توقيفي، محتوايي است که از ناحيه امامان معصوم(ع) به نوشتن آن امر شده است . اين قسمت، غالباً شامل اذکار و اسماي الهي و توصيف و مدح و ثناي حضرت حق و کلماتي براي توجه و توسل به حضرات معصومان(ع) و ذکر اسامي مبارک آنها است.
بخش اختياري عريضه، شامل مطالبي است براي عرض حاجت شخصي، بيان حالات و راز و نياز با خداوند متعال و امامان(ع) به انتخاب و قلم خود مينويسد.
بعضي از آداب دعا کردن و عريضه نويسي به شرح زير است:
- خلوص نيت؛
- وضو داشتن و خواندن دو رکعت نماز؛ [ بحار الانوار ج۹۹ ص۲۴۰]
- روزه گرفتن روز پنجشنبه و نوشتن عريضه در صبح روز جمعه؛
- انداخته عريضه، در حالي که انسان رو به قبله ايستاده است؛
- در حال انداختن عريضه، نواب خاص امام زمان(عج)را صدا بزند...[ بحار الانوار ج۹۹ ص۲۳۵]
@chashmbe_rah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دوره_در_جستجوی_خورشید
#آموزش_مجازی_مهدویت
#روز_اول
#پرسمان_مهدویت
استاد: حجتالاسلام علیرضا رجالی تهرانی
#ماه_مبارک_رمضان
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
@chashmbe_rah
هدایت شده از دنبال او
14684690417749.mp3
2.18M
پاسخ تفصیلی
در پاسخ می توان گفت :
الف. رواياتي كه در آنها به شمشير اشاره شده است، لزوماً به معناي آن نيست كه نوع سلاح حضرت، شمشير است؛ بلكه معناي آن، اين است كه قيام امام مهدي(عج) مسلحانه است.
ب. پيروزي در جنگ و غلبه بر دشمن، تنها با تكيه بر سلاح و ادوات جنگي نيست؛ بلكه درايت و فرماندهي درست نيز شرط است. امام زمان(عج) از درايت و فرماندهي خود كه از علم الهي سرچشمه گرفته است، بهره مي¬برد. همچنين آن حضرت، علاوه بر امدادهاي غيبي و فرشتگان، به لشكر «رُعب» مجهز است و خداوند، وحشتي در دل دشمنان او مي¬افكند كه توان درست فكركردن و درست بهره¬بردن از تجهيزات را از دست مي¬دهند. پيامبر اسلام(ص) نيز در جنگ¬هاي بدر و احزاب، به اين ابزارها مؤيَّد بود.
د. آنچه از روايات استفاده مي¬شود، اين است كه بين حضرت با دشمنان، جنگ و درگيري رخ مي¬دهد و طرفين كشته مي¬دهند؛ يعني علاوه بر آن كه لشكريان دشمن تار و مار مي¬شوند، عده¬اي از ياران امام نيز به شهادت مي¬رسند؛ بنابراين، نوع سلاح¬ها بايد به گونه¬اي باشد كه براي طرفين، استفاده جنگي از آن امكان پذير باشد.
سخن آخر آن¬ كه بررسي سلاح، از مسايل مهم مهدويت نيست و لذا دانستن آن، اهميت چنداني ندارد و كنكاش در آن نيز نتيجة چنداني نمي¬دهد.