eitaa logo
سیّدجواد عبدی
276 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
331 ویدیو
72 فایل
⬅️ نشر آثار و دغدغه‌های حاج‌آقاسیدجوادعبدی(ره) امام جمعۀ فقید گلمکان و بجستان 📠 مدیریت کانال: @abdi_seyyedjavad
مشاهده در ایتا
دانلود
خطبه دوم ۱۴ خرداد.mp3
13.02M
💠 فایل صوتی خطبه های نمازجمعه شهرستان بجستان ✅ خطیب جمعه: حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد عبدی 💠 خطبه دوم(۲۶دقیقه ) چهاردهم خرداد ماه ۱۴۰۰. @porsesh42
سرهنگ رفعتی.mp3
5.93M
🌺 سخنرانی جناب سرهنگ رفعتی _قبل از خطبه های نمازجمعه ۱۴۰۰٫۰۳٫۱۴ @porsesh42
هدایت شده از جانم فدای رهبر
خطبه 14 خرداد.pdf
1.4M
🌺 متن خطبه‌های نمازجمعه این‌هفته شهرستان ۱۴۰۰٫۰۳٫۱۴ @porsesh42
✅ حضور ‌پرشور و باشکوه مردم ولایتمدار شهرستان در نمازجمعه این هفته به همراه ناحیه سپاه شهرستان بجستان ۱۴۰۰٫۰۳٫۱۴ @porsesh42
🔸سومین مراسم ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی و قیام خونین 15 خرداد در شهرستان بجستان با سخنرانی @porsesh42
🔶 با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی ( حوزۀعلمیۀقم و قرارگاه راهبردی عمار) 🔹زمان:شنبه 15 خرداد ماه 1400 ساعت 16 🔹مکان: 🔶ناحیۀ مقاومت بسیج سپاه شهرستان @porsesh42
💠مراسم سوگواری ارتحال امام خمینی رحمه‌الله علیه و قیام ۱۵ خرداد با سخنرانی در مسجد حسینی. ۱۴۰۰٫۰۳٫۱۴ @porsesh42
⚫️ همه دعوتیم به مجلس عزای پسر فاطمه سلام‌الله‌علیهما ⚫️ ◾️مراسم شب شهادت رئیس مذهب تشیع امام جعفر صادق علیه‌السلام بعد از نماز مغرب‌وعشا همراه با سخنرانی "حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدجواد عبدی" امام جمعۀ محترم شهرستان در محل برگزار می‌شود. از عاشقان اهل‌بیت عصمت و طهارت دعوت می‌کنیم در این مراسم نورانی شرکت نمایند. ▪️ علیه‌السلام برادان مرجانی @porsesh42
موضوع: (ع) بسم الله الرحمن الرحیم با تسلیت ایام : دوران امامت امام صادق ( علیه السلام ) مصادف بود با ضعف حکومت امویان و عباسیان، زیرا حکومت اموی اواخر دوره خود را می‌گذراند و عباسیان نیز در ابتدای راه بودند. حال پرسش آن است که چرا امام صادق ( علیه السلام ) از این فرصت برای قیام و پس گرفتن خلافت الهی استفاده نکردند؟ پاسخ: در یک جمله، می‌توان گفت زمینه قیام فراهم نبود. زیرا مهمترین عامل قیام و تشکیل یک حکومت، آمادگی مردم و وجود نیروهای از جان‌گذشته است و امام صادق ( علیه السلام ) از چنین چیزی محروم بودند؛ دلیل این ادعا این‌هاست: اولاً شهادت امام حسین ( علیه السلام ) نشان داد که هنوز مردم آمادگی همراهی با ولی خدا را ندارند؛ زیرا با اینکه خودشان به امام نامه نوشته بودند، اما او را تنها گذاشتند، بلکه در مقابلش ایستادند. پس از قیام عاشورا نیز قیامهای عدالت خواهانه تا زمان امام صادق ( علیه السلام ) تقریباً همگی شکست خوردند، مانند قیام توابین، مختار و زیدیه. ثانیاً خود امام صادق ( علیه السلام ) از این شرایط آگاه بودند و صریحاً می‌فرمودند که برای قیام، یارانی ندارند؛ به عنوان نمونه، سَدیر صَیرَفی از امام می‌پرسد شما با این همه شیعه و یاور چرا قیام نمی‌کنید؟ امام فرمود: فکر می‌کنی شیعیان ما چند نفر باشند. سدیر گفت: یکصد هزار نفر. امام فرمود: یکصد هزار نفر؟ سدیر گفت: آری و شاید دویست هزار نفر. امام فرمود: دویست هزار نفر؟ سدیر گفت: آری و شاید نیمی از جهان. در اینجا امام صادق ( علیه السلام ) خاموش گردید. پس آن حضرت همراه سدیر صیرفی به سوی ینبع رفتند و در بین راه امام صادق ( علیه السلام ) در حالی که به گله بزها نگاه می‌کرد فرمود: ای سدیر! اگر شیعیان ما به تعداد این بزها رسیده بود بر جای نمی‌نشستم.» سدیر می‌گوید: من تعداد بزها را شمردم دیدم تعداد آنها 17 بز می‌باشد.( کافی، ج 2، ص 190) بنابراین، امام به نهضت علمی روی آوردند و مبارزه در جنگ نرم و مبارزه فرهنگی را ترجیح دادند و در نهایت نیز در این راه، به شهادت رسیدند. خداوند ما را شیعه واقعی امام صادق ( علیه السلام ) قرار دهد به برکت صلوات بر محمد و آل محمد @porsesh42
🔰🔹گردهمایی نهضت روشنگری با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین طائب فرمانده قرارگاه فرهنگی عمار در مسجد ساباط شهرستان وحضور باشکوه مردم، عصر ۱۴۰۰.۰۳.۱۵
موضوع: مناسبت: شب شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام بسم الله الرحمن الرحیم. ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت صادق علیه السلام در روایتی حضرت رضا علیه السلام می فرمایند: ...مَنْ جَلَسَ مَجْلِساً یُحْیَا فِیهِ أَمْرُنَا لَمْ یَمُتْ قَلْبُهُ یَوْمَ تَمُوتُ الْقُلُوب. هر کس در مجلسی بنشیند که در آن مجلس یاد ما اهل بیت علیهم السلام زنده می شود، قلبش در روزی که قلبها می میرند، نمی میرد. ‏(وسائل الشیعة ؛ ج‏14 ؛ ص: 502) به همین مناسبت چند نکته کوتاه درباره تعظیم شعائر خدمت شما خوبان تقدیم می شود: 1. تعظیم شعائر یعنی گرامی داشتن و اهمیت دادن به علامت‌ها و نشانه هایی که انسان از آن علامت‌ها به یاد خدا می‌افتد و موجب تقویت دین خدا و ایمان افراد می شود. و یکی از مصادیق تعظیم شعائر، عزاداری برای اهل بیت علیهم السلام می باشد. (1) 2. بهترین شیوه برای مجالس عزاداری اهل بیت علیهه السلام این است که علاوه بر عزاداری متعارف، احکام حلال و حرام خدا بیان شود؛ و این مجالس همراه معرفت و افزایش بینش شیعیان باشد و اعتقادات ایشان نیز تقویت گردد و محبتشان به ائمه اطهار علیهم السلام مستحکم گردد؛ (2) در مجالس اهل بیت است که بصیرت افزایی می شود و توطئه های دشمنان فعلی اسلام خنثی می شود و اساسا آنچه دغدغه ائمه معصومین علیهم السلام در طول زندگانی نورانی شان بوده است مبارزه با طاغوت بوده است لذا جلسات آل الله در حال حاضر باید به عنوان پایگاههایی برای مبارزه با طاغوتهای فعلی (آمریکا و اسرائیل و أیادی ایشان) برنامه ریزی شوند و خطبا مکلفند سخنرانی هایشان محتواهای داشته باشد که موجب کوری چشم استکبار شود. 3. در ایام عزاداری انجام گناه و هر کاری که عرفا بی احترامی به اهل بیت علیهم السلام باشد حرام است مثل پخش موسیقی لهوی یا حضور در مجالس مختلط، که این ها همیشه حرام اما در ایام عزای اهل البیت علیهم السلام گناهش بیشتر است. (3) 4. عزاداران محترم باید از هر عملی‏ که باعث اذیت دیگران می شود پرهیز نمایند مانند بلند کردن غیر متعارف صدای بلندگوها ‏که سبب مزاحمت برای همسایه‌ها می شود. (4) خداوند متعال همه ما را جزء عزاداران واقعی اهل بیت علیهم السلام قرار دهد به برکت صلوات بر محمد و آل محمد. نکات توضیحی و منابع: (1) (استفتائات مکارم ج1 س1638) (2) (سیستانی استفتائات کتبی در گروه علمی حرم ؛ استفتائات مکارم ج1 س575) (3) (استفتائات بهجت ج4 س6392 ؛ استفتائات تبریزی ج2 س1918 ؛ مسائل جدید از دیدگاه علماء و مراجع تقلید ج2 برپایی مجالس عروسی در ایام شهادت معصومین ص49 و50) (4) (اجوبه الاستفتائات س1448) @porsesh42
پیام ۱۶۷ ( امام صادق.ع.).mp3
14.19M
« ویژه نامه » 1⃣ ذکری که بعدازنماز صبح توصیه شده که هفتاد بلا را ازبین‌میبرد. 2⃣ سه ویژه گی امام صادق(ع) 3⃣ ذکر توسل «سیدجوادعبدی_ » @porsesh42
پیام ۱۶۸ ( ۵توصیه ).mp3
11.63M
امام صادق.ع. به شیعیان و ذکر توسل " سیدجوادعبدی_هیئت قاسم بن الحسن.ع. جوانان شهرستان » @porsesh42
مداحی حماسی.mp3
3.1M
« مداحی حماسی _هیئت قاسم بن الحسن.ع. شهرستان » ۱۴۰۰٫۰۳٫۱۵ @porsesh42
▪️ مراسم شب شهادت امام صادق(ع)- باسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عبدی @porsesh42
حجت الاسلام شوقی.mp3
16.38M
🎙سخنرانی حجت الاسلام شوقی «صبح (ع) _ مصلی نمازجمعه » @porsesh42
« فرارسیدن شهادت امام صادق(ع) را تسلیت عرض می نمایم » @porsesh42
⚫️ مراسم صبح شهادت امام جعفر صادق (ع) در محل مصلی نماز جمعه باسخنرانی حجت الاسلام @porsesh42
درسی از امام صادق(ع): « استمرار » @porsesh42
درسی از امام صادق(ع): « برنامه ریزی امام صادق.ع. برای » @porsesh42
موضوع:نقش امام صادق ( علیه السلام ) در بسم الله الرحمن الرحیم پرسش: گاهی گفته می‌شود امام صادق ( علیه السلام ) کاری به سیاست نداشتند و فقط مشغول تدریس علوم دینی بودند. ایشان نه فقط برای گرفتن حکومت قیام نکردند، بلکه حتی پیشنهاد رهبری قیام عباسیان را نیز نپذیرفتند؛ آیا این رفتار امام ( علیه السلام ) نشان نمی‌دهد که دینداری، ربطی به مسائل سیاسی و حکوت ندارد؟ پاسخ: اولاً طبق برخی روایات، امام حتی به اندازه هفده نفر هم نیروی آماده قیام نداشتند و لذا در صورت قیام، حتماً شکست می‌خوردند(کافی، ج 2، ص 190) ثانیاً پیشنهاد رهبری به امام، مغرضانه و ابزاری برای رسیدن به قدرت بود، به این دلیل که عباسیان پس از به قدرت رسیدن، تقریباً تمام متحدان قبلی خود را نابود کردند. ثالثاً امام هرگز نسبت به حکومت و سیاست بی‌تفاوت نبودند، بلکه مبارزه سیاسی امام، یک مبارزه مخفی بود؛ به این دلایل: 1. امام حکومت عباسیان را غاصبانه و ظالمانه می‌دانستند و به همین دلیل، هم خود حاضر به همکاری با آنها نبودند و هم یارانشان را از این کار منع می‌کردند، و می‌فرمودند حتی دوست ندارم برای آنان گرهی بزنم یا درِ کیسه‌ای را ببندم و یا چیزی بنویسم.( فروغ کافی ، ج ۵ ، ص ۱۰۷) امام همچنین دادگاه‌های حکومت عباسی را به رسمیت نمی‌شناختند و شیعیان را از مراجعه به آنها منع می‌کردند و بجای آن دستور می‌دادند تنها به قاضیانی مراجعه کنند که به طور عام، از طرف امام منصوب شده باشند(وسائل الشیعه ، ج ۱۸ ، ابواب صفات القاضی ، باب ۱۱ ، ص ۹۹) 2. از طرف دیگر، امام نیروهای فداکاری داشتند همانند «عبدالله نَجاشی» والی(استاندار) اهواز که به درون دستگاه خلافت نفوذ کرده بودند تا بتوانند از این طریق، در اقدامات سیاسی اثرگذار بوده و شرایط را تا حد امکان، به نفع شیعیان بهبود دهند. 3. امام صادق ( علیه السلام ) صریحاً حکومت را حق الهی خویش می‌دانستند؛ مثلاً در روز عرفه و در جمع زیادی از مسلمانان، چندبار این سخن را تکرار کردند: «ای مردم! رسول خدا ( صلی الله علیه و آله و سلم ) امام و پیشوا بود، سپس علی بن ابیطالب، سپس حسن و حسین و علی بن حسین و محمد بن علی و اکنون من امام هستم». بنابراین، امام مبازه سیاسی داشتند، اما در جبهه جنگ نرم، نه مبارزه مسلحانه. خداوند ما را شیعه واقعی امام صادق ( علیه السلام ) قرار دهد به برکت صلوات برمحمد و آل محمد @porsesh42
« از ما نیست کسی که.... @porsesh42
امام جعفرصادق علیه‌السلام: «با یکدیگر پیوند داشته باشید و به هم نیکی کنید، و با یکدیگر مهربان باشید و همچنان که خداوند به شما دستور داده است، برادرانی نیکوکار باشید.» ▪️ 🔸 ▪️ 🥀 مراسم شام شهادت امام صادق علیه‌السلام 🗓 یکشنبه‌شب، ۱۴۰۰.۰۳.۱۶ بعد از نماز مغرب‌وعشاء 🔹 سخنران: امام جمعۀ محترم بجستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدجواد عبدی دامت‌برکاته 🔹 با نوای حاج‌احمد باغبان 🔸 هیأت امناء مسجد امام صادق علیه‌السلام بجستان 🕌 @fajr_sadegh @porsesh42
« مَنْ لَمْ يَشْكُرِ الْمُنْعِمَ مِنَ الْمَخْلُوقِينَ لَمْ يَشْكُرِ اللَّهَ عَزَّ وَ جَل » امام رضا(علیه السلام) فرمودند: هرکس در مقابل خوبی مردم تشکر نکند،ازخدای عزوجل تشکر نکرده است. ضمن عرض تسلیت فرارسیدن شهادت امام صادق(علیه‌السلام)، از یکایک شما خوبان‌، مردم مؤمن، متدین‌ و ‌ولایتمدار شهرستان بجستان، روحانیت معزز علی‌الخصوص حضرت آیت‌الله سیدمحمود مدنی، و مسئولین محترم به جهت ابراز تسلیت درگذشت عموی عزیزمان مرحوم «حاج سیدمحمد عبدی» صمیمانه تشکر می‌کنم. سیدجوادعبدی امام‌جمعه شهرستان بجستان @porsesh42
🔴مراسم سوگواری امام جعفر صادق علیه السلام در مسجد امام صادق (ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی @porsesh42
پیام ۱۷۰ (هفت خصوصیت شیعه ).mp3
20.02M
1⃣ هفت ویژگی حضرت علی(ع)، ازدیدگاه امام باقر(ع) وامام صادق(ع) 2⃣ ذکر توسل «مسجدامام صادق(ع)_شهرستان بجستان » ۱۴۰۰.۰۳.۱۶ @porsesh42
پیام ۱۷۱ ( شبهات انتخابات ).mp3
4.07M
🌺 : 1⃣ آیا رئیس جمهور از قبل انتخاب شده است؟ 2⃣ هر دولتی بیاید فرقی در زندگی مردم ایجاد نمی‌شود؟! 3⃣ رای نمی‌دهم تا مسئولین تنبیه شوند و بفهمند ما ناراحتیم؟ 4⃣ آیا دولت هیچ‌کاره است و اختیارات دست سایر نهادهاست؟! 🎙 : « سیدجواد عبدی_امام جمعه شهرستان » @porsesh42
موضوع: اثبات روایی 1 بسم الله الرحمن الرحیم امام زمان(عج) می فرمایند: َامّا الْحَوَادِثُ الْوَاقِعَةِ فارْجِعُوا فیهَا اِلَى رُوَاةِ حَدِیثِنَا فاِنَّهُمْ حُجَّتِى عَلَیکمْ وَاَنَا حُجَّةُ الله عَلَیهِمْ« اما رخدادهایی که پیش می‌آید، پس به راویان حدیث ما مراجعه کنید؛ زیرا آنان حجت من بر شمایند و من حجت خدا بر آنان هستم»( بحار،ج53، ص181) کلمة (حوادث واقعه)، به‌هیچ‌وجه ازنظر لغت و دلالت وضعی به‌معنای احکام شرعی نیست، بلکه معنای بسیار وسیع‌تری دارد که شامل مسائل و مشکلات و رخدادهای اجتماعی نیز می‌شود مراد از( راویان حدیث)، آن کسی نیست که فقط احادیث و روایاتی را از کتب روایی انتخاب کند و بر مردم بخواند؛ بلکه کسی بخواهد حدیثی از معصومی نقل کند، حتماً باید بتواند براساس یک حجت و دلیل شرعی معتبر آن را به ایشان نسبت دهد. واضح است که چنین نقل حدیثی، نیاز به تخصص دارد و تخصص آن‌هم مربوط به علم پزشکی یا مهندسی و دیگر علوم نیست، بلکه مربوط به علم فقه است، و فقیه کسی است که چنین تخصصی دارد. بنابراین مقصود از راویان حدیث، همان فقها و علمای دین هستند. در 2 روایت دیگر:علما را حاکم بر مردم میداند(العُلَماءُ حُکّامٌ عَلَى النّاسِ) (مستدرک ، باب 11 از ابواب صفات قاضی، ح 33) و در روایت دیگری از امام حسین(ع) نقل شده که فرمود:): مَجاری الامور والاحکام علی اَیدی العلماء باللّه): مجاری امور یعنی امور سیاسی، امور اجتماعی، امور عمومی و احکام و در جاهایی که نیاز به حکم است وفرمان و دستور می‌خواهد، حل مشکلات، همگی؛ به دست علماء است (تحف العقول، ص237 ) و امام حسین(ع) در مقام تحریک علماء است که قیام علیه ظلم و ظلمهم نمایند. خداوند توفیق ولایتپذیری را به ما عنایت بفرماید به برکت صلوات بر محمد و آل محمد @porsesh42
✅ بازدید امام جمعه، فرماندار و شهردار بجستان از مسیر کال استخوانی. ۱۴۰۰.۰۳.۱۷ @porsesh42
موضوع: اثبات روایی 2 بسم الله الرحمن الرحیم امام صادق(ع) می فرماید: مَنْ کانَ مِنْکمْ مِمَّن قَد رَوَى حَدیثَنَا وَنَظَرَ فِى حَلاَلِنَا وَحَرَامِنَا وَعَرَفَ اَحْکامَنَا فَلْیَرْضوْا بِهِ حَکماً فَاِنِّى قَدْ جَعَلْتُهُ عَلَیکمْ حَاکماً فَاِذَا حَکمَ بِحُکمِنَا فَلَم یقبل مِنْهُ فَاِنَّمَا اسْتَخَفَّ بِحُکمِ الله وَعَلَیْنَا رَدَّ وَالرَّادُّ عَلَیْنَا الرَّادّ عَلَى الله وَهُوَ عَلَى حَدِّ الشِّرْک بِاللَّهِ؛: هرکس از شما که راوی حدیث ما باشد و در حلال و حرام ما بنگرد و صاحب‌نظر باشد و احکام ما را بشناسد، او را به داوری بپذیرید. همانا من وی را حاکم بر شما قرار دادم. پس هرگاه حکمی کرد و از او قبول نکردند، حکم خدا را سبک شمرده‌اند و ما را رد کرده‌اند و آن‌کس که ما را رد کند، خدا را رد کرده است و ردکردن خدا در حد شرک به اوست. (وسائل ، ج18، ص98) عبارت (قَد رَوَى حَدِیثَنَا وَنَظَرَ فِى حَلاَلِنَا وَحَرَامِنَا)را جز بر شخصی که فقیه و مجتهد در احکام و مسائل دین باشد، نمی‌توان تطبیق داد و قطعاً منظور امام علیه السلام ، فقها و علمای دین هستند که آن حضرت، ایشان را حاکم بر مردم معرفی کرده، و حکم فقیه را مانند حکم خویش دانسته است. پس اطاعت از حکم فقیه نیز واجب و الزامی است و ردکردن و نپذیرفتن حاکمیت و حکم فقیه، به‌منزلة نپذیرفتن حاکمیت امام معصوم علیه السلام و کوچک‌شمردن حکم ایشان است که گناهی بزرگ و نابخشودنی به‌شمار می‌آید. در اینجا امام از واژة «قاضیا»استفاده نکردند و (جعلته علیکم حاکماً ) عمومیت و اطلاق واژة حاکم، همة موارد حکومت و حاکمیت را شامل می‌شود نه فقط قضاوت را. خداوند توفیق ولایتپذیری را به ما عنایت بفرماید به برکت صلوات بر محمد و آل محمد @porsesh42