eitaa logo
سیّدجواد عبدی
278 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
331 ویدیو
72 فایل
⬅️ نشر آثار و دغدغه‌های حاج‌آقاسیدجوادعبدی(ره) امام جمعۀ فقید گلمکان و بجستان 📠 مدیریت کانال: @abdi_seyyedjavad
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺 مراسم در جوار مرقد‌مطهر شهرستان @porsesh42
پیام‌ ۹۹ ( آمریکا آری یا خیر ؟! ).mp3
4.14M
🌺 : 1⃣ مشکل چیست که اینهمه با او ‌مخالفت می کنید؟! کشورهایی که با او کنار آمده اند، پیشرفت خوبی دارند، آیا سیاست خارجی نظام موجب دشمن تراشی برای ما‌ نمی شود؟! 2⃣ میشود برخی از جنایات به ایران ومردم جهان را نام ببرید؟! » 🎙پاسخ صوتی: « سیدجواد عبدی ٫ امام جمعه‌ شهرستان بجستان » @porsesh42
( ) بسم الله الرحمن الرحیم از حضرت رضا علیه السلام روایت شده که فرمودند: ...ثلاثٌ مِن المُرُوَّةِ فی السَّفرِ: بَذلُ الزّادِ وَ حُسنُ الخُلقِ وَ الم‍ِزاحُ فی غَیرِ المَعاصی. در سفر نشانة است: گشاده دستی و بخشش در زاد و توشه، اخلاق نیکو و شوخ طبعی البته در بدون گناه. (خصال، ج ۱، ص 324) ✅ در مساله 11 رساله مراجع تقلید بیان شده مسائلی که انسان معمولا به آنها نیاز دارد، واجب است یاد بگیرد؛ از آنجایی که مسائل نماز مورد نیاز است چند نکته درباره نماز مسافر خدمت شما عرض می شود: 1⃣ مسافری‌که نمازش شکسته است اگر تصمیم قطعی داشته باشد که حداقل 10 روز کامل در شهر یا روستای محل اقامت بماند باید نمازش را کامل بخواند؛ لذا اگر فردی که می‌داند ده روز نمی ماند یا تردید و شک دارد؛ نمازش شکسته است و روزه صحیح نیست. (1) 2⃣ آنچه در قصد ده روز مهم است کیفیت محاسبه دقیق قصد ده روز است بنابر این اگر کسی در بین روز وارد شهر یا روستای محل اقامت شود چنانچه بتواند حداقل ده شبانه روز کامل یعنی‌240 ساعت در آنجا بماند می‌تواند قصد ده روز کند مثلا اگر کسی ساعت‌10 صبح وارد شود در صورتی که بتواند حداقل تا ساعت‌10‌روز یازدهم در بماند می تواند قصد ده روز کند. اما اگر کسی شب وارد شهر یا روستای محل اقامت شود همین که بتواند حداقل تا غروب روز دهم آنجا بماند قصد ده روز صحیح است مثلا اگر کسی ساعت 12 شب وارد شهر شده همین که قصد ماندن تا غروب روز دهم داشته باشد کافی است هر چند که کمتر از دویست و چهل ساعت می شود. نکات توضیحی و منابع: (1) (رساله مراجع م 1335) (2) (رساله مراجع م 1336 ؛ عروه الوثقی، فصل فی صلاه المسافر، فصل فی قواطع السفر، الثانی) @porsesh42
بسم اله الرحمن الرحیم تبریک ایام امام صادق علیه السلام درباره عید نوروزفرموده اند: هیچ نوروزی نیست که ما در آن متوقع گشایش و فرجی نباشیم زیرا نوروز از روزهای ما و شیعیان ما است(بحار، ج‏۵۶، ص‏۹۱) درباره نوروز احادیثی نقل شده که مورد تایید اکثریت علمای شیعه (شیخ طوسی-شیخ انصاری-جواهر-شهید اول و ثانی- بهایی-نراقی- عروه و..) از قدیم بوده است(البته برخی مخالفت کرده اند) ولی حتی اگر هیچ حدیثی نباشد بر طبق قاعده کلی (که هر سنت حسنه ای که باعث پیوستگی مردم واعمال خیر میشود را نباید مخالفت کرد ) مورد تایید است.- امیرالمؤمنین به مالک اشتر فرمود: آیین پسندیده ای را بر هم مریز که بزرگان این امتْ بِدان رفتار نموده اند و به وسیله آن، مردم به هم پیوسته اند، و رعیّت با یکدیگر سازش کرده اند(نهج البلاغة، صبحی صالح، ص‏۴۳۱) ✅ برخی از احادیث درباره ذکر میشود: 1⃣ برای امام علی(ع) هدیه نوروز آوردند. فرمود: «این چیست؟». گفتند: ای امیرمؤمنان! امروز، نوروز است. فرمود: هر روزِ ما را نوروز سازید!( من لا یحضره الفقیه، ج‏۳، ص‏۳۰۰) 2⃣ امام صادق (ع) فرمود: روز نوروز، همان روز است که پیامبر(ص) در غدیرخم برای امیرالمؤمنین(ع) بیعت گرفت همان روز است که علی(ع) بر نهروانیان پیروز شد و همان روز است که قائم ما و صاحبان حکومت، ظهور می کنند و خداوند، او را بر دجّالْ پیروز می گرداند و دجّال را در زباله دان کوفه به دار می آویزد. ما در هر نوروز، امید فرج داریم؛ چرا که نوروز، از ایّام ماست که پارسیانْ آن را پاس داشتند و شما آن را تباه نمودید(بحار، ج‏۵۶، ص91) 3⃣ امام صادق(ع) در روز نوروز فرمود: هنگامی که نووز شد، غسل کن و لباس پاکیزه بپوش و خودت را خوشبو ساز و آن روز را روزه بدار. پس هنگامی که نماز ظهر و عصر و نافله های آن را به جای آوردی، نمازی چهار رکعتی بگزار(رکعت1:ده قدر-رکعت2:ده کافرون-رکعت3:ده توحید-رکعت4: ده فلق و ناس). پس از نماز سجده شکر و دعا می کنی.و گناهان پنجاه ساله‏ات بخشیده می شود.( مصباح المتهجّد، ص‏۵۹۱) خداوند عیدی ما را فرج امام زمان(عج) قرار دهد به برکت صلوات برمحمد و ال محمد @porsesh42
✅ گزیده ای از انقلاب اسلامی در مورد بایدهای رسانه ها در @porsesh42
بسم الله الرحمن الرحیم از حضرت کاظم علیه‌‏ السلام روایت شده که می فرمایند‌: ...اَداءُ الاَمانَةِ وَ الصِّدقُ یَجلِبانِ الرِّزقَ، و َالخیانَةُ و َالکَذِبُ یَجلِبانِ الفَقرَ وَ النِّفاقَ ... . اداى امانت و راستگویى روزى را زیاد مى ‏کند و خیانت و دروغگویى باعث فقر و نفاق مى‏ شود. (تحف العقول ص: 403) در مسئله 11 توضیح المسائل آمده است که مسائلی را که غالبا مورد ابتلا است واجب است بیاموزیم. یکی از مسائل شرعی که یا برایمان پیش آمده است و یا ممکن است پیش بیاید اشیاء و اموال در اماکن عمومی است و اینکه وقتی چیزی دستور دین در رابطه با آن چیست؟ امروز چند نکته در این باره بیان می کنیم: 1⃣ بر انسان لازم نیست مالی‌که پیدا شده را بردارد بلکه برداشتن شیئی که پیدا شده مثل پول، کفش، طلا و گوشی به نظر اکثر مراجع تقلید کراهت دارد و بهتر است انسان برندارد. (1) 2⃣ اگر مالی که برداشته نشانه‌ای نداشته باشد که بواسطه آن صاحبش معلوم شود به فتوای اکثر مراجع تقلید از جمله امام خامنه ای بنابر احتیاط واجب، آن را از طرف صاحبش به فقیر شرعی صدقه بدهد. (2) 3⃣ اگر نشانه ای دارد که بواسطه آن می تواند صاحبش را پیدا کند و ارزش آن به مقدار حدود دو و نیم گرم نقره یا بیشتر باشد باید تا یک سال مرتب اعلام کند به این صورت که هفته اول هر روز و هفته‌های بعد هر هفته یک بار اعلام کند و نباید در اطلاع رسانی سهل انگاری نماید و چنانچه بعد از یکسال اطلاع رسانی صاحبش پیدا نشود می تواند آنها را برای خود بردارد به قصد اینکه هر وقت صاحبش پیدا شد عوضش را بدهد یا به صورت امانت برای صاحبش نگهداری کند یا صدقه بدهد. (3) ✅ بزرگواران اگر در این زمینه یا مسائل دیگر شرعی در ذهن دارند می توانند با پیامکی30001363000172 درمیان گذاشته و با ذکر نام مرجع تقلید پاسخ را دریافت کنند. خداوند متعال روزی حلال به همه عنایت بفرماید به برکت صلوات بر محمد و آل محمد. نکات توضیحی و منابع: (1) آیت الله سیستانی: کراهت در جایی است که احتمال اینکه صاحب مال دنبال آن بیاید باشد. (2) آیت الله سیستانی: انسان می تواند آن را برای خود بردارد چه قیمت آن کمتر از یک درهم باشد و چه بیشتر از یک درهم باشد، هر چند احتیاط مستحب آن است که از طرف صاحبش آن را صدقه بدهد. (3) رساله مراجع م 2564 و 2574 ؛ تحریر الوسیله، القول فی لقطه غیر الحیوان م 5، منهاج الصالحین ج 2 م643 و م‌766) @porsesh42
حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای علیزاده مدیرمحترم‌ «عج» و جناب آزادیخواه فرمانده محترم نیروی انتظامی‌ وهمکاران محترم و‌جناب آقای حجازی معاون محترم با حجت الاسلام والمسلمین عبدی امام جمعه معزز شهرستان ۱۴۰۰٫۰۱٫۰۳ @porsesh42
بسم اله الرحمن الرحیم ✅ خداوند درباره کنندگان می فرماید: ولا تطیعوا امر المسرفین: اطاعت فرمان مسرفان نکنید.(آیه 151 شعراء) اسرافکار، علاوه بر زیانهای اقتصادی که بر جامعه و ملت تحمیل می کند، برای خود نیز زیانهای جبران ناپذیری به بار می آورد: 1⃣ ; اسرافکار چون تعادل و توازن اقتصادی جامعه را برهم می زند، از رحمت خدا بدور و گرفتار خشم خدا می شود، همان گونه که در قرآن مجید آمده است: «انه لایحب المسرفین (آیه 14 انعام)) خداوند اسرافکاران را دوست نمی دارد، و امام صادق(ع) فرمود: اسراف مورد غضب خداست( کافی، ج 2، ص 275) 2⃣ ; خدای متعال که همواره درهای رحمتش بر بندگان گشوده است خود را «غافر الذنب و قابل التوب (آیه 3 غافر)معرفی کرده است لکن نسبت به اسرافکاران می فرماید: «ان الله لا یهدی من هو مسرف کذاب (آیه 28 مومن) همانا خداوند کسی را که اسرافکار و دروغگوست هدایت نمی کند. 3⃣ : روشن ترین اثر اقتصادی اسراف، فقر است، زیرا که اسرافکار در اثر مصرف ناروای خود هم جامعه را به ورطه فقر می کشاند و هم خود دچار فقر می شود. حضرت علی(ع) می فرمایند: (اقتصاد و میانه روی باعث توانگری و اسراف و ولخرجی مایه فقر و تنگدستی است. (وسائل الشیعه 15/285.) 4⃣ ; اسراف از هر نوعی که باشد انسان را به نابودی می کشد. قرآن مجید این حقیقت را چنین بیان می فرماید: ما مسرفان و ستمگران را هلاک کردیم(آیه 90 انبیا) و نیز حضرت علی(ع) می فرماید: اسرافکاری زیاد انسان را به هلاکت می کشاند. (فهرست غررالحکم، ص 159) 5⃣ : کیفر کسانی که از حدود الهی تجاوز کرده و اوامر و نواهی خدا را نادیده گرفته باشند، تنها فقر و تنگدستی در دنیا نیست بلکه عذاب اخروی نیز در انتظار آنان است. قرآن مجید در این باره می فرماید:«ان المسرفین هم اصحاب النار» براستی که مسرفان اهل دوزخند(آیه 43 غافر) خداوند ما را از شر کاری نجات بفرماید به برکت صلوات برمحمد و ال محمد @porsesh42
پیام ۱۰۰ ( فقط قرآن !! ).mp3
2.68M
🌺 : مگر برای همه انسان ها نیامده؟ پس چرا میگویید ظاهر آیات قرآن ملاک نیست وباید شود؟! فرض کنید بجز قرآن در اختیار ما نیست !! 🎙پاسخ صوتی : « سیدجواد عبدی ٫ امام جمعه شهرستان » @porsesh42
🔰🔹بازدید و عرض خداقوت دکتر باذلی ریاست دانشگاه علوم پزشکی گناباد در معیت نماینده و امام جمعه محترم از بخش های مختلف بیمارستان آیت الله مدنی.ره. ۱۴۰۰٫۰۱٫۰۴ @porsesh42
✅ دیدار ، هیئت امنای محترم وفضلائ شهرستان بجستان در مشهد با حجت الاسلام والمسلمین عبدی ۱۴۰۰٫۰۱٫۰۴ @porsesh42
✅ دیدار مهندس صفایی نماینده محترم مجلس و دکتر باذلی ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی گناباد ومعاونت محترم، و دکتر قویدل ریاست محترم شبکه بهداشت ودرمان بجستان با حجت الاسلام والمسلمین عبدی ۱۴۰۰٫۰۱٫۰۴ @porsesh42
بسم الله الرحمن الرحیم از پیا‌مبر خدا صلی الله علیه و آله روایت شده که فرمودند: یَا عَلِیُّ مَنْ أتَى ٱللهَ بِمَا ٱفْتَرَضَ ٱللهُ عَلَیْهِ فَهُوَ مِنْ أعْبَدِ ٱلنَّاسِ. یا علی! عابدترین مردم کسی است که به آنچه خداوند بر او واجب نموده عمل نماید. (خصال صدوق ص‌: 125) در مساله 11 توضیح المسائل مراجع آمده است مسائلی را که انسان غالبا به آنها نیاز دارد واجب است یاد بگیرد؛ ✅ یکی از مسائل مورد نیاز احکام غسل است؛ خاصه برای عزیزانی که توفیق زیارت حضرت را یافته اند و از آداب زیارت غسل هم هست؛ لذا امروز چند نکته کوتاه درباره غسل خدمت شما عرض می شود: 1⃣ غسل چه واجب باشد مثل غسل جنابت و مس میت و چه مستحب باشد مانند غسل زیارت و غسل جمعه به دو قسم می شود انجام داد، ترتیبی و ارتماسی. که در غسل ترتیبی به کیفیتی که عرض می شود اگر عمل شود به نظر همه مراجع صحیح است، به این صورت که به نیت غسل اول سر و گردن شسته شود سپس طرف راست و سپس طرف چپ بدن شسته شود. (1) 2⃣ به نظر اکثر مراجع از جمله امام خامنه ای اگر در بین غسل کاری که وضو را باطل می کند از او سر زند، غسل باطل نمى‏شود ولی اگر حتی غسل جنابت باشد برای نماز باید وضو بگیرد. (2) 3⃣ اگر به عهده انسان غسل واجب باشد چنانچه مثلا بعد از حمام کردن شک کند که غسل کرده یا نه، باید دوباره غسل کند، ولى اگر بعد از غسل شک کند که غسل را صحیح انجام داده است یا نه، لازم نیست دوباره غسل نماید. (3) ✅ بزرگواران می توانند و دینی خود را به 30001363000172پیامک کرده و در اسرع وقت پاسخشان را از امام جمعه محترم شهرستان دریافت کنند. خداوند متعال توفیق عمل به وظایف دینی را به ما عنایت فرماید به برکت صلوات بر محمد و آل محمد. نکات توضیحی و منابع: (1) (مشهور مراجع: فتوی یا احتیاط. خوئی، تبریزی، سیستانی، زنجانی: بعد از سر و گردن، بدن را بشوید نیز کافی است. مکارم: ترتیب لازم نیست. (رساله مراجع م 360 و م362) (2) آیات عظام خوئی: فتوی ؛ بهجت: بنابر احتیاط به قصد وظیفه واقعیه (اعم از تمام یا اتمام) غسل را دوباره از سر شروع کند و بنابر احتیاط برای نماز و کاری که وضو لازم دارد، وضو بگیرد. تبریزی: احتیاط واجب. (توضیح المسائل مراجع، مساله 386 ؛ رساله آموزشی ج1 ص: 75) (3) (توضیح المسائل مراجع، مساله 385 ؛ رساله آموزشی ج1 ص: 76) @porsesh42
پیام ۱۰۱ ( جوان ).mp3
8.62M
« » ✅ سه عنصر حضرت «ع» « سیدجواد عبدی- » ۱۴۰۰٫۰۱٫۰۴ @porsesh42
✅ دیدار جناب آقای غلامی مدیر امور مجاورین و مسئول امور خادمیاران با حجت الاسلام‌والمسلمین عبدی ۱۴۰۰٫۰۱٫۰۴ @porsesh42
🔷دیدار نوروزی محمد صفایی نماینده‌محترم مجلس با امام جمعه محترم و‌ رئیس حوزه علمیه بجستان @porsesh42
🔰♦️ زبان گویای است ♦️دفاتر ائمه جمعه همیشه در خدمت مردم هست . امام جمعه پناهگاه مردم است و مردم نیز در دفتر ائمه جمعه حضور پیدا می‌کنند و نیز حلقه وصل بین مردم و مسئولان است و  مواردی که باید به مسئولان ارجاع داده شود امام جمعه کمک می کند تا مشکلات مردم هرچه سریعتر حل شود. @porsesh42
دیدار اعضای انتخابات بجستان با حجه الاسلام عبدی امام جمعه شهرستان 1400/01/04 @porsesh42
✅ برگزاری اولین (رایگان) باهمکاری دفتر امام جمعه شهرستان درمحل نماز جمعه @porsesh42
✅ حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدی در جمع و‌ورزشکاران امیرالمؤمنین.ع. شهرستان بجستان وصحبت پیرامون. « » درشب میلاد حضرت .ع. ۱۴۰۰٫۰۱٫۰۴ @porsesh42
پیام ۱۰۲ ( جوان‌موفق )..mp3
10.47M
✅ « شاخصه های ۹ گانه یک » « سیدجوادعبدی_مصلی نمازجمعه » ۱۴۰۰٫۰۱٫۰۵ 🌺 روز برهمه عزیز مبارک باد 🌺 @porsesh42
ضمن تبریک سال جدید و آرزوی سالی با خیر و برکت همراه با سلامتی و عافیت برای همۀ همشهریان عزیز و گرامی میز خدمت این هفته 1400/1/6 آقای عبدالله‌زاده ریاست و همکاران ایشان زمان: ساعت 12:20 و نیم ساعت بعد از نمازجمعه @porsesh42
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
« مناجات » @porsesh42
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
« شب جمعه» @porsesh42