eitaa logo
پاسخ به شبهات و شایعات مجازی ۲۰۲۵
63هزار دنبال‌کننده
11.5هزار عکس
4هزار ویدیو
50 فایل
﷽ 🔻آیدی مدیر مجموعه پاسخ به شبهات: @Mohaanna ⚠️کپی برداری از مطالب کانال فقط با درج کامل لینک مورد رضایت ماست تبادل و تبلیغات https://eitaa.com/taabblighat 🌐بقیه پیام رسان ها : 🔸http://zil.ink/pshobahat
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 شایعه‌ای که داغ دل خانواده داغدار را بیشتر کرد ◾ واکنش تلخ و متاثرکننده همسرِ عزادارِ خانمی که تصویر وی به عنوان کشته شده در اعتراضات منتشر شده: 💬 همسرم بخاطر عفونت ریه فوت کرد دست از سر این خانواده‌ی داغدار بردارید. 👈 یکی از رفقای قدیمی‌ام احسان رضوی که سابقه دوستی‌مان ۲۰ سال است متاسفانه چند روز پیش همسرش ناهید (زهرا) مصطفی‌پور را به علت آنفلوانزا از دست داد. اما خبرش به دروغ با عنوان قربانی اعتراضات پخش شده./صدرامحقق    ⚠️مواظب خبرهای ساختگی باشید. -------------------------- ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇🏻 🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0 📱 روبینو 🆔https://rubika.ir/pshobahat 📲سروش👇 🆔http://sapp.ir/poorseshgar اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج
6.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 | چرا رهبری به هیچ ارگانی پاسخگو نیست! ⁉️ آیا بر عملکرد رهبری و زیر مجموعه‌های تحت نظر ایشان نظارت می‌شود؟! ‼️ ناظر عملکرد رهبری چه افرادی هستند؟ -------------------------- ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇🏻 🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0 📱 روبینو 🆔https://rubika.ir/pshobahat 📲بله👇 🆔https://ble.ir/porseshgar اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج
پاسخ به شبهات و شایعات مجازی ۲۰۲۵
📽 #ببینید | چرا رهبری به هیچ ارگانی پاسخگو نیست! ⁉️ آیا بر عملکرد رهبری و زیر مجموعه‌های تحت نظر ای
🔰 چرا رهبری به هیچ ارگانی پاسخگو نیست؟ 🔴 طبق قانون نظارت بر رهبری به عهده مجلس خبرگان است. در خبرگان یک کمیسیون است به نام "کمیسیون تحقیق" که کارش تحقیق و تفحص از رهبری است. ♦️ آیت الله مجتهد شبستری که عضو این کمیسیون بودند می فرمودند: بارها و بارها شد که برای ما سوال پیش آمده بود و رفتیم پیش رهبری و پرسیدیم و جواب گرفتیم. ♦️ آیت الله اراکی می‌فرمایند: هر شکایتی که از رهبری می‌شود این‌ها را ما جمع می‌کنیم و می‌رویم تحقیق و تفحص می‌کنیم و نهادهای زیر نظر رهبری را بررسی می‌کنیم و اگر پاسخ داده نشود از خود بیت سوال می‌کنیم و اگر پاسخ داده نشود می‌رویم پیش خود رهبری و از خود ایشان سوال می‌کنیم. ♦️ایت الله یزدی می‌فرمودند: که این کمیسیون تحقیق هر سال یا هر چند سال در اجلاس گزارش سوال‌هایی که از رهبری داشتند را می‌گوید و گزارش عملکرد رهبری را می‌گوید اما ما توقع نداشته باشیم که بیایند جلوی دوربین بگویند ما این سوال‌ها را از رهبری پرسیده ایم. پس خبرگان کار خودشان را دارند انجام می‌دهند. 🔸 برشی از سخنرانی منبع :اندیشکده راهبردی __ ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇🏻 🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0 📱 روبینو 🆔https://rubika.ir/pshobahat 📲بله👇 🆔https://ble.ir/porseshgar اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج
7.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 | چرا اختیارات رهبر ایران حد و مرز مشخصی ندارد؟ 💢 مقایسه اختیارات رهبر ایران با سایر کشورها: ⁉️ عالی ترین مقام اجرایی در کشورها چه کسانی هستند؟ ‼️ اجازه انحلال مجلس در کشورها توسط کدام نهاد انجام می‌شود؟ ⁉️ عزل و نصب وزراء در دنیا توسط کدام مسئول انجام می‌شود؟ ‼️ عزل و نصب رئیس جمهور در ایران با چه کسی است؟ ⁉️ پادشاه بریتانیا بر چه اساس انتخاب می‌شود؟ ‼️ نظارت بر عملکرد رهبری چگونه صورت می‌گيرد؟ __ ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇🏻 🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0 📱 روبینو 🆔https://rubika.ir/pshobahat 📲بله👇 🆔https://ble.ir/porseshgar اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج
پاسخ به شبهات و شایعات مجازی ۲۰۲۵
📽 #ببینید | چرا اختیارات رهبر ایران حد و مرز مشخصی ندارد؟ 💢 مقایسه اختیارات رهبر ایران با سایر کشور
*📌پاسخ به شبهه👇* 🔰 هیچ حد و مرزی ندارد! 💢برای روشن شدن میزان اختیارات رهبرجمهوری اسلامی، بسیار مناسب است که این اختیارات با اختیارات پادشاه ، رئیس جمهور و رئیس جمهور مقایسه شود 🔴 در بحث قانون گذاری: پادشاه انگلیس، رئیس جمهور فرانسه و رئیس جمهور آمریکا اختیار وتوی مصوبات پارلمان را دارند در حالی که رهبر ایران چنین اختیاری ندارد هم پادشاه انگلیس، و هم رئیس جمهور فرانسه می توانند پارلمان را منحل کنند و همچنین رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند پارلمان را تعطیل کند اما رهبر ایران چنین اختیاری ندارد 🔴 در بحث نظامی: پادشاه انگلیس، رئیس جمهور فرانسه و رئیس جمهور آمریکا فرمانده کل قوا هستند که رهبر ایران نیز چنین اختیاری دارد 🔴 در زمینه قضایی: تعیین عالی‌ترین مقام قضایی نیز مانند رهبر ایران برعهده پادشاه انگلیس، رئیس جمهور فرانسه و رئیس جمهور آمریکا است 🔴 در حوزه اجرایی: رئیس جمهورفرانسه؛ ریاست قوه مجریه، اجرای قانون، عزل و نصب وزرا، تعیین سفرا و... و در آمریکا رئیس جمهور؛ ریاست قوه مجریه، عزل و نصب وزرا و... اما رهبر ایران نه رئیس قوه مجریه است، نه اختیار عزل و نصب رئیس جمهور و وزرا را دارد و نه اختیار تعیین سفرا را 🔴 تعیین سیاستهای کلی کشور: در آمریکا نه تنها رئیس جمهور سیاستهای کلی کشور را تعیین می‌کند، بلکه سیاستهای کلی دولت نیز توسط او تعیین می‌شود اما در قانون اساسی ایران، فقط اجازه ابلاغ سیاستهای کشور به رهبری داده شده است و نه سیاستهای کلی دولت 🔴 مسئولیت در برابر وظایف و اختیارات خود: رئیس جمهور فرانسه طبق قانون اساسی در قبال اقداماتش هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد، مگر در صورت ارتکاب خیانت به کشور در حالی که رهبر ایران طبق قانون در قبال وظایف و اختیاراتش مسئول است 🔴 در مدل انتخاب: پادشاه انگلیس به صورت موروثی انتخاب می‌شود در حالی که رهبر ایران طبق قانون اساسی بر اساس صلاحیت تعیین می‌شود 🔴 نحوه انتخاب: پادشاه انگلیس هیچ‌گاه نه به صورت مستقیم و نه با واسطه توسط مردم انتخاب شده است در حالی که رهبر ایران مانند رئیس‌جمهور آمریکا با رای غیر مستقیم انتخاب می‌شوند 🔸 برشی از سخنرانی منبع : اندیشکده راهبردی __ ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇🏻 🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0 📱 روبینو 🆔https://rubika.ir/pshobahat 📲بله👇 🆔https://ble.ir/porseshgar اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج
⚠️🚨هشدار -------------------------- ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇🏻 🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0 📱 روبینو 🆔https://rubika.ir/pshobahat 📲سروش👇 🆔http://sapp.ir/poorseshgar اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج
6.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📛📢 روایتی از پروژه‌ی کشته‌سازی ضد انقلاب در مهاباد ☑️وقتی خودشان می‌زنند و می‌کشند و گردن نظام می‌اندازند! -------------------------- ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇🏻 🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0 📱 روبینو 🆔https://rubika.ir/pshobahat 📲سروش👇 🆔http://sapp.ir/poorseshgar اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج
📌متن شبهه👇 سوالی داشتم بعضا عنوان می‌شه که توی صدر اسلام، مصداق و شاهدی از برخورد رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم و امیرالمؤمنین علیه‌السلام، با بی‌حجابی در سطح جامعه نداریم آیا این گزاره تاریخی، درسته؟ اگه خیر، آیا شواهدی براش دارین؟ و اگه بله، آیا اصلا بی‌حجابی اجتماعی، در حکومت‌های الهی صدر اسلام، موضوعیت داشته؟ 📌پاسخ به شبهه👇 ♥️ چند نکته، سپس پاسخ: 1⃣ آیا در صدر اسلام بی حجابی وجود داشته؟ یعنی آیا بی حجابی مساله بوده است تا از اهل بیت انتظار برخورد داشته باشیم؟؟ 2⃣ آیا حجاب از همان ابتدای آمدن اسلام واجب شده یا نه؟ 3⃣آیا اهل بیت با بی حجابی های کم نیز برخورد داشته اند یا خیر؟؟ 4⃣ آیا حکومت فقط وظیفه ی اقدام عملی دارد و یا اینکه اقدام فرهنگی نیز جزء وظائف حکومت است؟؟ 🌸 پاسخ نکته و سوال اول: 🌹شواهد زیادی وجود دارد که بی حجاب در صدر اسلام بسیار بسیار کم بوده است و زنان مسلمان بعد از آمدن حکم حجاب آن را رعایت می کرده اند 🌸برای نمونه به مواردی چند از این گزارش‏ها‌اشارتی می‏ رود: 1- گزارش‏ های عایشه: در وصف وضعیت حجاب پس از نزول آیه و حکم حجاب از عایشه نقل شده است که: رحمت خدا بر زنان مهاجر پیشگام باد که هنگامى که خداوند فرمان حجاب را نازل فرمود، ضخیم‏ترین پوشش‏هاى پشمین خود را برش داده و با آن سر و گردن خود را پوشاندند. (طبری، جامع‏البیان، ج9، ص306)  در گزارش دیگرى آمده است که نزد عایشه از برترى زنان قریش سخن به میان آمد. او گفت زنان قریش صاحبان فضیلت‏اند، اما به خدا قسم من در پاى‏بندى به کتاب خدا و ایمان به قرآن کسى را برتر از زنان انصار ندیدم. وقتى آیه «وَلْيَضْرِبْنَ‏ بِخُمُرِهِنَ‏ عَلى‏ جُيُوبِهِنَ» نازل شد و مردان این آیه را در خانه‏ها بر زنان خود خواندند، بعد از آن هر یک از آن زنان با لباس خود، سر و کناره‏هاى صورتش را مى ‏پوشاند. آنان وقتى صبح پشت سر رسول‏خدا به نماز ایستادند سر و گردن خود را پوشانده بودند، به گونه‏اى که خیال مى‏کردى بر سر آنها کلاغ نشسته است. (سیوطی، الدرالمنثور، ج5، ص42) 2- گزارش ام‏سلمه: سیوطى به سند خود از ام‏سلمه نقل مى‏کند که: بعد از نزول آیه «یُدْنِينَ‏ عَلَيْهِنَ‏ مِنْ‏ جَلَابِيبِهِنَ» زنان انصار از منازلشان با پوشش‏هاى مشکى خارج مى‏شدند به گونه‏اى که به نظر مى‏رسید بر سر ایشان کلاغى نشسته است. (همان، ج5، ص221) 3- منع کنیزان از رعایت حجاب: منع کنیزکان از رعایت حجاب، به عنوان نشانه‏ای برای جدا شدن بین زنان آزاده و کنیز است. توضیح اینکه در برخی روایات منقول است که کنیزان مسلمان سر خود را نمی‏پوشاندند و در دوره خلفاء مانع حجاب کنیزکان می‏شدند:(وسائل‏الشیعه، ج4، ص412) 🔰 اگر این سنخ روایات درست باشد، بیانگر این مطلب است که بی‏حجابی در صدر اسلام نبوده؛ زیرا عدم پوشش، نشانه کنیز بودن قلمداد می‏شد و زنان آزاد به خاطر اینکه به کنیزان مشابه نشوند سر خود را می‏پوشاندند. 4- کیفیت حجاب حضرت زهرا(س): کیفیت حجاب حضرت زهرا(س) در زمان حیاتشان نیز یکی از نشانه‏های وضعیت حجاب در آن زمان می‏باشد. برای نمونه به چند گزارش از وضعیت حجاب آن حضرت‌اشارتی می‏رود: الف) در گزارش‏ های خروج آن بانو از خانه و حضور در مسجد در جریان فدک می‏ خوانیم: هنگامي كه به فاطمه(س) ثابت شد كه ابوبكر فدك را از او به زور گرفته و تحويل نمي‏دهد، آن بانوي عزيز، مقنعه و روسري‏اش را بر سر محكم بست و با عده‏اي از زنان متدين و نزديكان خويش كه او را در ميان گرفته بودند به سوي مسجد رسول‏الله حركت كرد، در حالي‌كه با لباس‏هاي طولاني راه مي‏رفت كه حتي روي پاهاي او پوشيده بود و بدنش پيدا نمي‏شد و چنان راه مي‏رفت كه گويا پيامبر اكرم(ص) در حركت است وارد مسجد شد. جمعيت مهاجر و انصار آنجا را پر كرده بودند و براي دختر پيامبر(ص) جايگاهي درست كرده بودند، كه مردها او را نمي‏ديدند.» (بحارالانوار، ج43، ص192) ♥️در گزارش دیگری و‌ضعیت پوشش حضرت در آن واقعه این‌گونه گزارش شده است: مقنعه را بر سر بست و جلباب و چادر را به گونه ‏ای که تمام بدن آن حضرت را می‏پوشاند، به تن کرد.» (بحار، ج29، ص220) ب) گزارش خروج آن حضرت از خانه جهت حضور در خانه پدرش بدین قرار است: چادرش را سر نمود، و روبندش را انداخت و به طرف منزل پیغمبر(ص) حرکت نمود.» (بحار، ج43، ص147) ج) هنگام وصیت به فضه خادمه برای تهیه تابوت فرمود: من دوست ندارم کاری را که با جنازه زنان می‏کنند، و پارچه‏ای بر روی آن می‏اندازند که برآمدگی‏های بدنش را نامحرمانان می‏بینند.» لذا حضرت دستور داد برای جنازه او تابوتی ساخته و بدن او را داخل تابوت بگذارند، به‌گونه‏ای که کسی او را نبیند.» (وسائل‏الشیعه، ج3، ص221) ✅اما پاسخ سوال دوم: 🔰حکم وجوب حجاب در سال پنجم هجری و بنا بر برخی روایات و گزارش‏ها در سال هشتم هجری تشریع گردیده است. (ن.ک. قاموس قرآن، ج8، ص302؛ المیزان، ج20، ص376ـ377؛ البرهان، ج1، ص251؛ التمهید، ج1، ص
106ـ10) بر این اساس تا حدود ۱8 سال بعد از بعثت پیامبر اکرم(ص) حجاب کامل میان مسلمانان واجب نبود. این امر خود یکی از مهم‌ترین دلائل کمبود گزارش در برخورد پیامبر اکرم(ص) با این پدیده است. وقتی هنوز حکم حجاب نازل نشده، برخورد با بدپوششی چه معنایی خواهد داشت؟ ✅پاسخ سوال سوم: 🔆در سیره نبوی و علوی به موارد متعددی برخورد می‏کنیم که در اعلامیه‏ ها و بیانات رسمی و حکومتی، پدیده بدپوششی مورد تقبیح و مذمت قرار گرفته و در مواردی از عمّال حکومتی خواسته شده که با این امر مقابله نمایند. در ذیل به چند مورد‌ اشارتی می‏رود: ♥️1)پیامبر اکرم(ص) هنگامی که عمرو بن حزم را به عنوان والی نجران در یمن منصوب کرد، شرح وظایفی برای او نگاشت. حضرت در بخشی از این آئین‏نامه کاری، او را مسئول پاکدامنی و حجاب مردم می‏داند و از او می‏خواهد به اقدامات عملی در این زمینه همت گمارد؛ اينكه مردم را از نماز خواندن در يك لباس كوچك نهى كند مگر اينكه پوششى باشد كه بتواند دو طرف آن را به دو شانه خود گره بزند. و مردم را از اينكه لباس كوچكى بپوشند كه عورتشان آشكار شود بازدارد و از اينكه كسى موهايش را پشت سرش انباشته كند، نهى كند» (میانجی، مکاتیب‏الرسول، ج2، ص528). 🌸 این فرمایش که در واقع وظائف حکومت را نیز بازگو می‏کند، با صراحت، گسترش حجاب و عفاف و برخورد با پدیده بدپوششی را از کارویژه‏های حکومت می‏ داند. 🌹2) از جابر بن عبدالله انصاری نقل شده است که پیامبر اکرم(ص) از توقف زنان در مسیر رفت و آمد و اینکه زنان هنگام بیرون آمدن از خانه لباس شهرت بپوشند، نهی می‏ کرد. همچنین زنان را از آنچه سبب ایجاد زینت در صدایشان (ناز و کرشمه) می‏شود و نیز از بلند کردن صدایشان در غیر ضرورت نهی فرموده است: 🔆همانا رسول خدا(ص) نهی می‌فرمود از اینکه زن از وسط خیابان و یا کوچه راه برود، و می‏فرمود: زنان سهمی در وسط جادّه ندارند، 🔰و همچنین او نهی می‏کرد از اینکه زن هنگام خارج شدن از منزل، لباسی بپوشد که مشهور و انگشت نما باشد، و یا خود را تزیین به زیور آلاتی نماید که موقع راه رفتن سر و صدای آنها شنیده شود (و باعث جلب توجّه مردان نامحرم گردد)، 🌹و همانا او لعنت می‏کرد زنانی را که خود را (از لحاظ پوشش و رفتار) شبیه مردان می‏کنند و یا مردانی را که خود را شبیه زنان می‏نمایند، 🌹و همچنین نهی می‏کرد از اینکه زنان بدون ضرورت در میان نامحرمان حرف بزنند، و یا در غیر خانه‏های خودشان شب را بخوابند، و همچنین نهی می‏کرد از اینکه مردان نامحرم بر آنان سلام کنند.‏ (مستدرک‏الوسائل، ج14، ص280) ♥️این روایت پیرامون حضور زنان در اجتماع از جهت پوشش و شیوه گفت‌و‌گوی اجتماعی آنان وارد شده است. بنابراین از روایت می‏توان این مطلب را برداشت نمود که، حکومت و دستگاه‏های حکومتی می‏توانند در صورت عدم رعایت پوشش در محافل اجتماعی توسط زنان با ایشان برخورد نموده و مانع از حضور زنان بد حجاب در جامعه شود. 🔰3) نقل شده است: هنگامی که رسول‏ خدا(ص) نماز جماعت را تمام می‏ کرد، هنگام خارج شدن از مسجد، قدری درنگ می‏ کرد تا زنان خارج شوند یعنی حضرت توجه داشت تا اختلاط رخ ندهد و زنان بروند سپس مردان بیرون بیایند(سنن‏ابی‏داود، ج7، ص543) 🌸همچنین آن حضرت به زنان دستور داده بود هنگامی که زنان در مسجد حضور می‏یابند، عطر و بوی خوش بکار نبرند: (ابن‏ابی‏الحدید، شرح نهج‏البلاغه، ج19، ص347) 🔰حضور زنان در مسجد تابع حضور آنان در اجتماع است. بنابراین پیامبر در این روایت به نوعی در مقام بیان کیفیت حضور زنان در اجتماعات و مواردی که باید از جانب آنها رعایت شود، می‏ باشد. ❇️4) در حدیت دیگری آمده است که رسول خدا به دختر گرامی خود دستور داد از اضافه ملحفه، سرش را بپوشاند: در این روایت کیفیت پوشش توسط پیامبر خطاب به دختر گرامی‏شان بیان شده است. این روایت علتی بر لزوم پوشاندن سر، توسط زنان در حضورهای اجتماعی و در برابر نامحرمان است. 🔆 بنابراین حکومت می‏تواند در راستای برنامه‏ریزی جهت پوشش زنان از این‌گونه روایات به عنوان راهبرد استفاده نماید. ✅چنانچه در روایات دیگری که در ذیل بدان‏ها‌اشاره خواهد شد، نیز به بحث کیفیت ظاهر شدن زنان در محیط‏های اجتماعی پرداخته شده است و هرکدام از این روایات می‏تواند مبنایی برای ایجاد قوانینی در مورد مسئله پوشش و حجاب و یا مقابله حکومت با پدیده بدپوششی قرار بگیرد.(مستدرک الوسائل، ج8، ص 368) ♥️5) امام صادق(ع) به نقل از رسول ‏خدا(ص) می‏فرماید: زنان نباید در جامعه از وسط جاده و یا خیابان و یا کوچه عبور کنند و راه بروند، و بلکه باید همیشه از دو طرف آن، یعنی از کناره‏های آن راه روند. (کلینی، الکافی، ج5، ص519) 🔆 این روایت صراحتاً جنبه اجتماعی و حکومتی داشته و در آن به کیفیت حضور زنان در خیابان‌اشاره شده است. 🔆 این روایت از یک سو ‌اشاره می‏ کند، رفت و آمد زنان در معابر عمومی موجب جلب توجه مردان نامحرم می‌شود و شاید