eitaa logo
پاسخ به شبهات و شایعات مجازی ۲۰۲۴
59.5هزار دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
3.7هزار ویدیو
50 فایل
﷽ 🔻آیدی مدیر مجموعه پاسخ به شبهات: @Mohaanna ⚠️کپی برداری از مطالب کانال فقط با درج کامل لینک مورد رضایت ماست تبادل و تبلیغات https://eitaa.com/taabblighat 🌐بقیه پیام رسان ها : 🔸http://zil.ink/pshobahat
مشاهده در ایتا
دانلود
📌متن سوال 👇 اگر امام علی (ع) در نمازشان متوجه بیرون آوردن تیر از پایشان نمی شوند پس چطور به فقیر انگشتر می دهند و متوجه او می شوند؟ 📌پاسخ به سوال👇 https://chat.whatsapp.com/Hv3sgchPT7b0s8gtWIJh0A ❇️این شبهه به صورت های گوناگون مطرح می شود. که شکل های مختلف این پرسش در ذیل آورده می شود: 1️⃣ چگونه است که حضرت علی ع در حال نماز تیر از پای ایشان بکشند ومتوجه نشود ولی سوال و درخواست سائل را در حال نماز متوجه بشود؟ 2️⃣چگونه است که پیامبر در حال نماز متوجه گریه طفل می شود ولی حضرت علی ع در نماز متوجه بیرون کشیدن تیر نمی شود؟ 3️⃣چگونه می شود حضرت علی ع هم نماز بخواند و هم در حین نماز انگشتر خود را انفاق کند؟آیا می توان هم نیت نماز را داشت هم نیت انفاق؟ آیا این انفاق موجب خلل به نیت نماز نمی شود؟ 4️⃣می گویند که به هنگام نماز از پای مولای متقیان، علی (ع)، تیر در آوردند، مگر درآوردن تیر باعث خونریزی نمی شود؟ و خون زیاد هم موجب باطل شدن نماز نمی شود؟ قبل از پاسخ به این سوالات لازم است توضیحی در باره این سوالات داده شود: 🛑گاهی برخی چنین سوالاتی را مطرح می کنند تا جریان خاتم بخشی حضرت علی ع در حال رکوع را زیر سوال ببرند. و بدین وسیله نزول آیه ولایت را در مورد ایشان انکار کنند. که سوال سوم با این هدف دنبال می شود. ❌گاهی سوال را طوری طرح می کنند که دو فضیلت خاتم بخشی و بیرون کشیدن تیر باهم در تناقض باشد یعنی اگر حضرت در حال نماز متوجه سوال سائل شد پس امکان ندارد که متوجه بیرون کشیدن تیر نشود. و اگر متوجه بیرون کشیدن تیر نشده است پس امکان ندارد سوال سائل رادر نماز بشنود پس این آیه(آیه ولایت) در شان ایشان نازل نشده است. سوال اول از این گونه سوالات است. ❌گاهی سوال را با هدف رد کردن جریان بیرون کشیدن تیر از پای حضرت مطرح می کنند با این توضیح که پیامبر که مقامشان بالاتر از حضرت علی ع است در حال نماز متوجه گریه طفل می شوند پس امکان ندارد نماز حضرت علی ع طوری باشد که متوجه بیرون کشیدن تیر نشود. سوال دوم و چهارم از این گونه سوالات است. ✅پاسخ بدین سوالات در دو مرحله صورت می گیرد: ❇️مرحله اول: اثبات وقوع تاریخی موارد مذکور 1️⃣ خاتم بخشی حضرت علی ع در رکوع: داستان خاتم بخشی ایشان در رکوع و اینکه آیه ولایت در شان ایشان نازل شده است مورد اتفاق شیعه و سنی است و دانشمندان شیعه و اهل سنت در کتابهای خود با نقل های مختلف بدین جریان اشاره کرده اند و آیه ۵۵ سوره مائده که به «آیه ولایت» شهرت یافته است در این باره نازل شده است. در این آیه آمده است: «ولیّ» شما فقط خدا، پیامبر و مؤمنانی هستند که نماز را به پا داشته، در رکوع زکات می دهند: «إِنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُواْ الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلاَهَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاهَ وَهُمْ رَاکِعُونَ». 🔅روایات فراوانی در منابع شیعه و اهل سنت دلالت بر این دارند که این آیه در شأن امام علی علیه السلام نازل شده است. بر پایه این روایات که برخی از آن ها با اندکی تفاوت نقل شده، 🔺 فقیری وارد مسجد پیامبر صلی الله علیه و آله شد و تقاضای کمک کرد؛ ولی کسی چیزی به او نداد. او دست خود را به آسمان بلند کرد و گفت: خدایا! شاهد باش که من در مسجد رسول تو تقاضای کمک کردم؛ ولی کسی به من چیزی نداد. در همین حال، علی علیه السلام که در حال رکوع بود، با انگشت کوچک دست راست خود اشاره کرد. فقیر نزدیک آمد و انگشتر را از دست حضرت بیرون آورد و این آیه نازل شد. 🔅این شأن نزول از طرق گوناگون در منابع شیعه و اهل سنت نقل شده است. از جمله اصحابی که این حادثه را نقل کرده اند، امام علی علیه السلام، عبداللّه بن عبّاس ابورافع مدنی، عمار بن یاسر ابوذر غفاری، انس بن مالک، و مقداد بن اسود هستند. از تابعان نیز مسلمه بن کهیل،عتبه بن ابی حکیم، سُدّی و مجاهد به نقل این حادثه پرداخته اند. در کتاب غایه المرام تعداد ۲۴ حدیث در این باره از اهل تسنن و ۱۹ حدیث از شیعه نقل شده است. 📌محدّثان بزرگی از اهل سنت در اعصار گوناگون، مانند حافظ عبدالرزاق صنعانی (شیخ بخاری) حافظ عبد بن حمید، حافظ رزین بن معاویه، حافظ نسائی (مؤلف صحیح)، حافظ محمد بن جریر طبری، ابن ابی حاتم، ابن عساکر، ابوبکر بن مردویه، ابوالقاسم طبرانی، خطیب بغدادی، هیثمی، ابن جوزی، محبّ طبری، جلال الدین سیوطی و متّقی هندی، این روایت را در کتاب هایشان آورده اند. آلوسی هم گفته است: بیشتر اخباریان برآنند که این آیه در شأن امام علی علیه السلام نازل شده است بنابراین با وجود نقل این روایت از راه های گوناگون، سستی سخن ابن تیمیّه که مدعی شده این روایت از جعلیّات است، روشن می شود. شیعه با این آیه بر جانشینی و ولایت علی علیه السلام استدلال کرده است و حتی برخی آن را قوی ترین دلیل بر امامت حضرت برشمرده اند. 2️⃣بیرون کشیدن تیر از پای حضرت علی ع: 🛑این داستا
ن در بسیاری از منابع حدیثی با نقل های مختلف آمده است. هرچند منابع و کتاب هایی که این داستان را نقل کرده اند از منابع دسته اول روائی نیستند، ولی از آن جا که این داستان در منابع متعدد اعم از منابع شیعه و اهل سنت؛ مانند: ارشاد القلوب دیلمی، الانوار النعمانیه، المناقب المرتضویه، حلیه الابرار، منتهی الآمال،محجه البیضاء، و هم چنین کتاب های فقهی مثل عروه الوثقی آمده است و همچنین مؤلّفان این کتاب ها و ناقلان این داستان از علمای معروف و شناخته شده هستند. و محتوای این داستان بر خلاف عقل و نقل نیست، بلکه عقل و نقل امکان وقوع چنین حادثه را تأیید می کنند؛ 🛑بنابراین، براساس معیار های علمی نقل و بیان اصل این داستان اشکالی ندارد. گرچه برخی می گویند اصل چنین داستانی صحت ندارد که در ادامه بدان اشاره خواهد شد. 3️⃣طولانی کردن سجده یا کوتاه کردن نماز از جانب پیامبر به خاطر اطفال: روایت شده است که پیامبر(ص) مردم را به نماز فراخواند. حسن(ع)کودک خردسالی بود و با آن حضرت بود. پیامبر(ص) وی را پهلوی خود نشاند و به نماز ایستاد. حضرت یکی از سجده های نماز را طولانی کرد. راوی می گوید: من سر از سجده برداشتم و دیدم حسن(ع)از جای خود برخاسته و روی کتف پیامبر(ص) نشسته است. وقتی نماز تمام شد، نمازگزاران گفتند: 🛑«ای رسول خدا! چنین سجده ای از شما ندیده بودیم. گمان کردیم وحی بر شما رسیده است.»فرمود: وحی نرسیده بود. فرزندم حسن در حال سجده بر دوشم سوار شد. نخواستم تعجیل کنم و کودک را به زمین بگذارم. آن قدر صبر کردم تا طفل، خود از کتفم پایین آمد» یا در روایت دیگری آمده است: 🛑روزی پیامبر(ص) نماز صبح را با کوتاهترین سوره خواند. اصحاب پرسیدند، ای پیامبر(ص)! چه اتّفاقی افتاده که نماز را سریع تمام کردید. حضرت(ص) در پاسخ فرمود: «من صدای گریه طفلی را در صف زنان شنیدم»   ❇️مرحله دوم: نحوه جمع این موارد به دو صورت به این تناقض ها جواب داده شده است: 🔺صورت اول: ضعیف بودن منابع مربوط به بیرون کشیدن تیر از پای حضرت در نماز: 🔅برخی در جواب این تناقض ها گفته اند: اولین کسی که به این داستان اشاره کرده فخر رازی است. فخر رازی متوفای اوایل قرن هفتم است. قبل از این تاریخ یعنی در طول هفت قرن این مطلب در کتاب هیچ نویسنده ای دیده نشده است حتی شیعیان نیز چنین مطلبی را نقل نکرده اند. با توجه به این نکته این سوال مطرح می شود چگونه مطلبی با این اهمیت و جذابیت (بخصوص برای شیعیان) هفت قرن مسکوت و دور از چشم مانده و سر انجام نیز توسط اهل سنت ذکر می شود؟ با ورق زدن تنها چند صفحه از کتاب تفسیر فخر رازی می توان به پاسخ این پرسش پی برد. وی ابتدا این داستان را با آب و تاب فراوان نقل می کند سپس در تفسیرش که به آیه: انما ولیکم الله و رسوله والذین آمنوا الذین یقیمون الصلاه و هم راکعون می رسد این اشکال را مطرح می کند: امیرالمومنین علی (ع) که به هنگام نماز آن قدر حضور قلب دارد (که تیر را از پایش در می آورند و متوجه نمی شود) چگونه اینجا متوجه گدا شد و انگشترش را به او داد؟ 🛑نتیجه سخن آنکه فخررازی در قرن هفتم سازنده این داستان است آن هم برای اینکه بعد به صورتی ناجوانمردانه یکی از امتیازات انحصاری امیرالمومنین را زیر سوال ببرد. امتیازی که در طول هفت قرن یکی از دلیل های شیعیان بر علیه اهل سنت بوده و اهل سنت نیز چاره ای جز اقرار به آن نداشتند. ✅با این جواب شبهه تناقض جریان بیرون کشیدن تیر و بخشیدن انگشتر درحال نماز حل می شود. اما نحوه جمع بین نیت نماز و نیت انفاق همچنان باقی است. که در ادامه بدان جواب داده خواهد شد. 🔺صورت دوم: معتبر دانستن تمامی اقوال و منافات نداشتن موارد مذکور باهم: 🛑در این صورت، فرض بر این است که این وقایعی که نقل شده است از نظر تاریخی واقعا اتفاق افتاده است. در صورت وقوع این وقایع، چگونه می توان بین بیرون کشیدن تیر از پای حضرت علی ع و بین بخشیدن انگشتر در نماز که در سوال اول مطرح شد، جمع کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت: 🔅از ویژگی های مهم علی بن ابی طالب (ع)، عشق به عبادت است. تا جایی که ابن ابی الحدید معتزلی در شرح نهج البلاغه می نویسد: حضرت علی (ع)در عبادت، عابدترین مردم بود؛ نماز و روزه اش از همگان بیشتر بود و مردم نماز شب و ملازمت بر اذکار و مستحبات را از او آموختند آن حضرت چنان خاشعانه به عبادت می پرداختند و با تمام وجود به خدا توجّه داشتند که برای خارج کردن تیری که در جنگ صفین به پای حضرت اصابت کرده بود و نمی توانستند آن را از پایش در آورند، در نماز در حال سجده از پای او خارج کردند. و چون حضرت از نماز فارغ شدند، متوجّه خارج شدن تیر گردیدند. و قسم یاد کردند که اصلاً خارج کردن تیر را احساس نکردند؛ زیرا نماز که عمود دین است، ستون خیمه معراج و مناجات خواهد بود و نمازگزار در عروج به سوی معبود و در نجوای با او است. بنابراین، چشم و گوش و دست و پا در اختیار معبود است نه در
اختیار خود نمازگزار و چون ایمان علی بن ابی طالب (ع) بر اساس شناخت حقیقی بود و عبادت خدا را به عنوان زیارت او می دانست و نماز را شهود الاهی و زیارت معبود می داند و خدا را زیبای مطلق می بیند، هرگز خود را نمی بیند و آزادانه خدا را می پرستد و از هرچه رنگ تعلق دارد، آزاد است 🔅ضمن اینکه حالات پیامبران، امامان و اولیای خداوند در نماز همیشه به یک حال و به یک منوال نیست. گاهی با حفظ حضور قلب، به عالم کثرت و مظاهر مادی هم توجّه دارند و از آنها غافل نیستند و اگر مسئله ای پیش آید، در صورت لزوم واکنش نشان می دهند همان طور که در طولانی کردن سجده و یا کوتاه کردن نماز توسط پیامبر بدان ها اشاره شد. و گاهی هم غرق در عالم ملکوت می شوند و به جز ذات پاک کبریایی، چیزی نمی بینند و به آنچه در اطرافشان رخ می دهد، هیچ توجهی ندارند؛ حتی از بدن خود غافل می شوند انگار که دستگاه حواس ظاهری آنان در هنگام جذبه عشق و عرفان ربانی، از فعالیت خویش باز می ماند و آنچه را مربوط به بدن هایشان می شود، احساس نمی کنند. بیرون کشیدن تیر از پای امام علی (ع) در هنگام نماز در حال سجده از این قبیل است. همچنین در روایتی دیگر از ابو درداء آمده: 🛑«شبی امیرالمؤمنین (ع) را دیدم که از مردمان کنار گرفته و در مکان خلوتی مشغول مناجات با پروردگار و گریه و زاری است و می فرمود:« بارالها چه بسیار گناهانی که با بردباری از عقوبتش درگذشتی و چه بسیار جرایمی که به کرم و بزرگواری ات آن را آشکار نساختی! بارالها... ناگاه دیدم صدا خاموش شد. گفتم: حتما حضرت را خواب برده است. رفتم تا آن حضرت را بیدار کنم، چون ایشان را حرکت دادم، دیدم همچون چوب خشک شده ای است. گفتم: «انا لله و انا الیه راجعون » با خود گفتم که امیرالمؤمنین از دنیا رفت و به خانه آن حضرت رفتم و فاطمه (س) را از این امر آگاه ساختم. فرمود: این حالتی است که از ترس خدا هر شب بر او عارض می شود. پس اندکی آب بر چهره او پاشیدم تا به هوش آمد. » نمونه دیگری را هم می توان ذکر کرد. و آن شنیدن بوی یوسف توسط یعقوب از سوی مصر است که از یک طرف، بودن یوسف را در چاهی در کنعان متوجه نمی شود ولی از یک طرف بوی یوسف را از مصر می شنود که در اشعار فارسی هم بدان اشاره شده است: ز مصرش بوی پیراهن شنیدی  ولی در چاه کنعانش ندیدی؟ بنابر این با توجه به این که نقل های متعدد و متفاوتی از این قضیه (بیرون کشیدن تیر از پای حضرت) شده است که در بعضی ها ظاهراً بوی غلو و اغراق استشمام می شود اما این به اصل داستان صدمه ای نمی زند. 🛑و این قضیه، نه تنها موجب آسیب رساندن به مقام و شأن حضرت امام علی (ع) نیست بلکه موجب تکریم و تعظیم نسبت به آن حضرت خواهد شد؛ زیرا همان طور که زنان مصر از دیدن جمال حضرت یوسف (ع)، دیگر خود را ندیدند و در اختیار خود نبودند و به جای ترنج انگشتان خود را بریدند، حضرت علی (ع) هم، چون فقط زیبای مطلق را می بیند و تمام اعضای بدن در اختیار خدای متعال و معبود و معشوق حقیقی است، دیگر خود را نمی بیند و به مظاهر مادی توجهی ندارد و پیکان تیر را از پای آن حضرت در سجده نماز بیرون آوردند و آن حضرت عنایتی نداشتند. ❇️شهید مطهری (ره) در کتاب امامت و رهبری، در پاسخ به این شبهه و سؤال، دو جواب داده اند که خلاصه آن چنین است: 1️⃣پیامبر اکرم (ص) و ائمه هدی (ع) حالاتشان در تمام زمانها یکسان نبوده؟ گاهی دیده می شود خود پیغمبر (ص)، وقتی نماز می خواندند، حسن و حسین (ع) بر دوش او سوار می شدند و حضرت سجده را طولانی می کردند تا این که طفل بلند شود و گاهی تیر از پای امیرالمؤمنین (ع) در می آوردند، 🛑چون حالت «جذبه » و «محو» قوی است، متوجه نمی شدند، پس همه حالات معصومین همچنین اولیاء خدا مشابه نبوده و شدت و ضعف داشته است 2️⃣از دیدگاه عارفان وقتی حالت انجذاب کامل شد، در آن حالت، برگشت است; یعنی شخص در عین حال که با خدا هست با ماوراء هم هست، این همانند خلع بدن می باشد، بعضی در همه احوال در حال خلع بدنند و بعضی لحظاتی خلع بدن می کنند; در این صورت، نزد عرفا حالت هنگام بیرون کشیدن تیر از بدن، ناقصتر و پایین تر از حالت به فقیر صدقه دادن می باشد. چرا که به قدری توجه اش به خدا کامل است که در آن حال، تمام عالم را می بیند. با توجه به جواب دوم شهید مطهری، می توان گفت، شنیدن صدای سائل و به کمک او پرداختن، توجه به خویشتن نیست، بلکه عین توجه به خداست، علی (ع) در حال نماز از خود بیگانه بود نه از خدا، و می دانیم بیگانگی از خلق خدا، بیگانگی از خدا است. 🛑اما در پاسخ به سوال سوم که در ابتدای بحث بدان اشاره شد باید گفت که نمازو انفاق هر دو عبادت محسوب می شوند و در چنین صورتی جمع بین نیت نماز و نیت انفاق به عنوان یک عبادت امکان پذیر است. 📌پس پرداختن زکات در نماز، انجام عبادت در ضمن عبادت است. نه انجام یک عمل مباح، در ضمن عبادت و این یکی از آثار بزرگ نماز است. ❇️در پاسخ به سوال چهارم بر ف
رض اینکه داستان بیرون کشیدن تیر از پای حضرت صحیح باشد؛ اگر کسی نداند که بدن یا لباسش نجس است و بعد از نماز بفهمد، نماز او صحیح است. و امیرالمومنین هم که پس از نماز متوجه خون شده و نمازش صحیح می باشد و نیاز به اعاده ندارد. از طرفی اگر در بدن یا لباس نمازگزار خون زخم یا جراحت باشد، چنانچه طوری است که آب کشیدن بدن یا لباس یا عوض کردن لباس برای نوع مردم مشقت داشته باشد، تا وقتی که زخم یا جراحت یا دمل خوب نشده است، می تواند با آن خون نماز بخواند.  منبع سایت حوزه نیوز -------------------------- ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇🏻 https://chat.whatsapp.com/Hv3sgchPT7b0s8gtWIJh0A 📱پیام رسان ایتا👇🏻 🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0 📱ادرس سایت👇🏻 🆔 www.pshobahat.ir 📱پیام رسان اینستاگرام 🆔http://Instagram.com/pshobahat 📱پیام رسان روبیکا👇🏻 🆔https://rubika.ir/porseshgar 📱 پیام رسان بله👇🏻 🆔https://ble.ir/porseshgar 📱پیام رسان تلگرام👇🏻 🆔https://t.me/poorseshgar 📱پیام رسان سروش👇🏻 🆔sapp.ir/poorseshgar اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
﷽ 🎈🎊 مسابقه بزرگ کرامت آفتاب 🎈🎊 🎁جوائز 👇 1️⃣ کمک هزینه سفر به کربلای معلی😍 💴 مبلغ ۲۵ میلیون ریال 2️⃣ ۲نفر کمک هزینه سفر به مشهد مقدس 😍 💴مبلغ ۹ میلیون ریال 3️⃣ بعلاوه ۳۰ جایزه نقدی ۵ ، ۳ ، ۲ ، ۱ میلیون ریالی 🎊🎊🎊 ⏰ آخرین مهلت شرکت در مسابقه ساعت ۱۴ یکشنبه مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ می باشد. ✅ با موضوع👇 ➕ زندگینامه امام حسن مجتبی (ع) ➕ پاسخ به شبهات امام حسن مجتبی (ع) 🎁 تاریخ قرعه کشی : 👇 ۱۱ اردیبهشت ماه (مصادف با عید سعید فطر) ⚠️جهت دریافت منبع و سوالات مسابقه به کانال زیر وارد شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0
﷽ 📿📚 چهله ختم سوره مبارکه یاسین ✅🌷 هدیه به روح مطهر ائمه اطهار (علیهم السلام) به نیابت از 👇 🌷 شهید محمدحسین ترابی🌷 🤲🏻به نیت👇 1️⃣سلامتی و تعجیل در ظهور حضرت ولی عصر (عج) 2️⃣شفای تمامی مریض ها 3️⃣رفع هم و غم از جمیع مومنین و مومنات 4️⃣برآوردن آرزوها و حاجات شرکت کنندگان در ختم 5️⃣ سلامتی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ⏰ زمان شروع👇 ✅🌙از نمازصبح دوشنبه 29 فروردین ماه تا نیمه شب شرعی همان روز 🗣️جهت عضویت دیگر دوستانتان به شماره زیر پیام دهید👇 http://wa.me/989020252250 -------------------------- ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇🏻 https://chat.whatsapp.com/Hv3sgchPT7b0s8gtWIJh0A 📱کانال حسینیه مجازی👇🏻 https://chat.whatsapp.com/K55Cv1Ed4U63EbEavDVCEm اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🌷
🎙️تلاوت تند خوانی قران کریم ✅استاد معتز آقایی 💾 دانلود در پیام بعد👇 دعا یادتون نره🌹 -------------------------- ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇🏻 https://chat.whatsapp.com/Hv3sgchPT7b0s8gtWIJh0A 📱پیام رسان ایتا👇🏻 🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0 📱ادرس سایت👇🏻 🆔 www.pshobahat.ir 📱پیام رسان اینستاگرام 🆔http://Instagram.com/pshobahat 📱پیام رسان روبیکا👇🏻 🆔https://rubika.ir/porseshgar 📱 پیام رسان بله👇🏻 🆔https://ble.ir/porseshgar 📱پیام رسان تلگرام👇🏻 🆔https://t.me/poorseshgar 📱پیام رسان سروش👇🏻 🆔sapp.ir/poorseshgar اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
AUD-20220418-WA0007.mp3
3.95M
‏فایل صوتی از طرف ««»»
📖 جزء شانزدهم قرآن کریم -------------------------- ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇🏻 https://chat.whatsapp.com/Hv3sgchPT7b0s8gtWIJh0A 📱پیام رسان ایتا👇🏻 🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0 📱ادرس سایت👇🏻 🆔 www.pshobahat.ir 📱پیام رسان اینستاگرام 🆔http://Instagram.com/pshobahat 📱پیام رسان روبیکا👇🏻 🆔https://rubika.ir/porseshgar 📱 پیام رسان بله👇🏻 🆔https://ble.ir/porseshgar 📱پیام رسان تلگرام👇🏻 🆔https://t.me/poorseshgar 📱پیام رسان سروش👇🏻 🆔sapp.ir/poorseshgar اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ 🎥❌ افشاگری‌کاربر افغان: 👈💷پیشنهاد پول از سوی یک افسر سایبری امریکایی در قبال نفرت پراکنی علیه ایران! 👈این افسر در پروفایلش خود را امریکایی-یهودی معرفی کرده! 🚨باید بپذیریم که انواع پروژه‌های نفرت‌پراکنی علیه ملت‌ ایران از سوی برخی دستهای پنهان همواره به همین شکل هدایت شده‌است 💬 Salar Seyf -------------------------- ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇🏻 https://chat.whatsapp.com/Hv3sgchPT7b0s8gtWIJh0A 📱پیام رسان ایتا👇🏻 🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0 📱ادرس سایت👇🏻 🆔 www.pshobahat.ir 📱پیام رسان اینستاگرام 🆔http://Instagram.com/pshobahat 📱پیام رسان روبیکا👇🏻 🆔https://rubika.ir/porseshgar 📱 پیام رسان بله👇🏻 🆔https://ble.ir/porseshgar 📱پیام رسان تلگرام👇🏻 🆔https://t.me/poorseshgar 📱پیام رسان سروش👇🏻 🆔sapp.ir/poorseshgar اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
📌متن ارسالی👇 نحوه ازدواج فرزندان آدم علیه السلام از امام صادق(ع) پرسیدند: پیدایش نسل از فرزندان حضرت آدم(ع) چگونه بوده است؟ زیرا بعضى از مردم می‌گویند به حضرت آدم وحى رسید که دختران خود را به پسران خود تزویج نماید و اصل و ریشه تمامى مردم از آن برادرها و خواهران است. امام صادق(ع) در پاسخ فرمود: «حق تعالى منزّه و برتر از این است که گوینده‌اى در باره حضرتش چنین بگوید، آیا پیامبران، فرستادگان، مؤمنین و مؤمنات و مسلمین و مسلمات را از حرام آفریده و قدرت نداشته آنها را از طریق حلال بیافریند و با این‌که از خود این مردم عهد و پیمان بر حلال و پاک و پاکیزگى گرفته است... سپس حضرت امام صادق(ع) به شرح و بیان ابتداى نسل از فرزندان حضرت آدم(ع) پرداخت تا این‌که فرمود: «وقتی قابیل، هابیل را کشت، حضرت آدم(ع) از داغ جوانش هابیل فزع و جزع نمود ...  و خداوند حضرت شیث(ع) را به تنهایى بدون توأم با خواهرى به آدم عنایت فرمود، و اسم شیث، هبة اللَّه است و آن‌حضرت اول کسى است که از آدمیان در زمین وصى و جانشین پیغمبر شد و بعد از حضرت شیث(ع) خداوند یافث را به آدم مرحمت فرمود و یافث هم بدون همزاد متولد گردید، و چون‏ به حد بلوغ و رشد رسیدند، و اراده نمود خداوند که نسل زیاد شود چنان که می‌بینید (زیاد شده‌اند) و تزویج خواهر با برادر حرام بود از این جهت حق تعالى حوریه‌اى به نام نَزلَه در عصر روز پنجشنبه از بهشت فرستاد و امر فرمود به آدم که او را تزویج و همسر شیث نماید، سپس در عصر روز بعد حوریه‌ دیگری به نام مَنزِلَه فرستاد و به آدم(ع) امر فرمود که به یافث تزویج نماید پس از آن‌که حضرت آدم آنها را بدو فرزند خود تزویج نمود براى حضرت شیث پسرى متولد گردید و براى یافث دخترى متولد شد و چون به حد بلوغ و رشد رسیدند خداى تعالى امر فرمود به آدم که دختر یافث را به پسر شیث تزویج کند، و حضرت آدم اطاعت امر کرد و آنها را همسر یکدیگر نمود، و از ایشان، پیامبران و فرستادگان الهی و برگزیدگان و نسل آنها متولد شدند...». ‍ 🗣 لطفا نشر دهیـــــد 📌 بررسی متن👇 ✅بر اساس منابع روایی و دیدگاه گروهی از مفسّران؛ نسل فعلی انسان نه از هابیل است و نه از قابیل، بلکه از فرزند دیگر حضرت آدم(ع) به‌ نام شیث است. ✅اما درباره ازدواج فرزندان آدم(ع) در میان دانشمندان اسلامی دیدگاه‌‌هایی وجود دارد و هر کدام برای خود دلایلی از قرآن کریم و روایات ذکر کرده‌‌اند که در این‌جا به‌طور گذرا اشاره می‌شود: 🔹برادر با خواهر ازدواج کرده است و چون در آن زمان هنوز قانون تحریم ازدواج خواهر و برادر از طرف خداوند قرار داده نشده بود و راهی هم برای بقای نسل بشر غیر از این راه وجود نداشت، از این جهت اشکالی وارد نیست. 🔸چون ازدواج فرزندان آدم با یکدیگر ممکن نبود، آنان با دخترانی از نژاد و نسل دیگر که در روی زمین بودند ازدواج کردند، بعداً که فرزندان آنها با هم پسر عمو شدند زناشویی میان خود آنان صورت پذیرفت. این نظر را نیز بعضی از روایات تأیید می‌کنند؛ زیرا نسل آدم نخستین انسان روی زمین نبوده، بلکه پیش از او نیز انسان‌هایی در زمین زندگی می‌کرده‏اند. ✅البته به نظر می‌رسد که نظریه اوّل با ظاهر قرآن سازگارتر باشد؛ همان‌طور که عده‌ای از مفسّران نیز آن‌را می‌پذیرد. 📚 پاسخ از سایت اسلام کوئست 📌برای مطالعه‌ی پاسخ تفصیلی به لینک زیر رجوع کند👇 🌐 https://www.islamquest.net/fa/archive/fa560 -------------------------- ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇🏻 https://chat.whatsapp.com/Hv3sgchPT7b0s8gtWIJh0A 📱پیام رسان ایتا👇🏻 🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0 📱ادرس سایت👇🏻 🆔 www.pshobahat.ir 📱پیام رسان اینستاگرام 🆔http://Instagram.com/pshobahat 📱پیام رسان روبیکا👇🏻 🆔https://rubika.ir/porseshgar 📱 پیام رسان بله👇🏻 🆔https://ble.ir/porseshgar 📱پیام رسان تلگرام👇🏻 🆔https://t.me/poorseshgar 📱پیام رسان سروش👇🏻 🆔sapp.ir/poorseshgar اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
📌متن شبهه👇 سلام خسته نباشید🌹 وقتتون بخیر ببخشید برای یکی از آشنایان این شبهه به وجود اومده: میگم جهان رو چه کسی به وجود آورده؟ میگن خدا بعد وقتی می پرسی خدا چجوری به وجود اومده؟ میگن خدا از اول بوده منم میتونم بگم جهان هم از اول بوده و کسی به وجود نیاوردتش !!!! ممنون میشم پاسخ این رو بدید 📌 پاسخ به شبهه👇 ✅ بین خدا و غیر خدا مثل دنیا، انسان و... فرق وحود دارد. 🔰انسان و جهان موجودات ممکن هستند، یعنی می توانند وجود داشته باشند و می توانند وجود نداشته باشند. ✅هر موجودی که بتواند یک روز باشد و یک روز نباشد ، یک وقت موجود باشد و یک وقت موجود نباشد. هر موجودی که بتواند از بین برود، یعنی بتوان نبودنش را نیز در نظر گرفت، چنین موجودی ممکن الوجود است. ⏮خصوصیت موجودات ممکن این است که وجودشان از خودشان نیست. یعنی یک موجود دیگری آنها را به وجود آورده است. 🌹 چون اگر خودشان به خودشان وجود بدهند و وجودشان از خودشان باشند دیگر نباید از بین بروند و نابود شوند. ولی چرا نابود می شوند؟ چون وجودشان را از یک موجود دیگر گرفته اند 🌸به طور کلی ممکن الوجود ها وجودشان را از غیر خود ، از علت خود دریافت می کنند. 🔆 حال وقتی ما خودمان و هر آنچه اطراف خودمان است را می بینیم، ممکن الوجود هستند. یعنی می توانند از بین بروند و نابود شوند. یعنی برای اینکه وجود پیدا کنند باید موجود دیگری باشد که آنها را به وجود آورده باشد. باید قبل از آنها علتی باشد که آنها را به وجود آورده باشد. باید علتی باشد که ممکن الوجود ها معلول آن باشند. ✅ حال سوال این است که هر آنچه در این جهان است همه و همه ممکن الوجود هستند؟ یعنی می توانند از بین بروند؟ می توانند نابود شوند؟ یعنی همه و همه برای وجود پیدا کردن علت می خواهند؟ 🌸 پاسخ به این سوال منفی است. 📢 یعنی نمی توان همه موجودات این عالم‌ ممکن الوجود دانست. نمی توان همه موجودات عالم را نیازمند به علت دانست. ✅ سوال: چرا نمی شود؟ می توان گفت هر موجودی را موجود قبل از آن به وجود آورده است. مثلا من را پدر و مادرم . آنها را پدر و مادرشان و همینطور به عقب پیش برود. چه مشکلی پیش می آید. ☔️مشکل کار اینجاست که هر چند ما در مورد یک موجود خاصی سوال کنیم که چرا به وجود آمده است می توان گفت ، آن را موجود قبل از خودش به وجود آورده ولی باید دانست که همه این موجودات در یک خصوصیت مشترک هستند و آن این است که همه و همه ممکن الوجود هستند. ❇️ هر چند هیچ گاه به اولین موجود نمی رسیم، ولی در مورد این مجموعه به طور کلی می توان این سوال را مطرح کرد که چگونه وجود پیدا کرده است. می توان پرسید این مجموعه موجودات ممکن چگونه وجود پیدا کرده اند. 🔰طبیعتا نمی توان پاسخ داد که این مجموعه نیز توسط موجود قبل از آن به وجود آمده است، زیرا سخن در مورد یک موجود خاص نیست بلکه سخن در مورد مجموع آنهاست. ♥️چون مجموع این موجوات ممکن هستند باید علتی داشته باشند، علتی که خودش علت نخواهد، علتی که از بین نرود، علتی که ممکن الوجود نباشد، علتی که وجودش واجب باشد، به اصطلاح واجب الوجود باشد. ✅ پس باید پیشگام این مجموعه ی ممکنات یک واجب الوجودی باشد. ⏮آن واجب الوجود خداست. 🌹 بنابراین بین خدا و دیگر موجودات تفاوت وجود دارد. 👌 خدا علت ندارد ولی مابقی موجودات علت دارند. 🌸خدا واجب الوجود است و ما بقی موجودات ممکن الوجود هستند. ✅ خدا علت ندارد، نمی تواند علت داشته باشد. اگر علت بخواهد ممکن الوجود می شود و باز می توان سوال کرد که چگونه این مجموعه به وجود آمده است. ⏮⏮⏮ بنابراین باید به موجود بی علت ختم شود. خدا خداوند خلقت بوجود چگونه -------------------------- ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇🏻 https://chat.whatsapp.com/Hv3sgchPT7b0s8gtWIJh0A 📱پیام رسان ایتا👇🏻 🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0 📱ادرس سایت👇🏻 🆔 www.pshobahat.ir 📱پیام رسان اینستاگرام 🆔http://Instagram.com/pshobahat 📱پیام رسان روبیکا👇🏻 🆔https://rubika.ir/porseshgar 📱 پیام رسان بله👇🏻 🆔https://ble.ir/porseshgar 📱پیام رسان تلگرام👇🏻 🆔https://t.me/poorseshgar 📱پیام رسان سروش👇🏻 🆔sapp.ir/poorseshgar اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
📌متن شبهه👇 دو قتل و چند پرسش رحیم قمیشی در گنبد، دو طلبه با تهاجم مسلحانه به حوزه علمیه اهل تسنن قتل می‌رسند. در مشهد سه طلبه با چاقوی یک مهاجم بشدت مضروب می‌شوند که دو تن از آنها جان می‌بازند. می‌شود این دو خبر را به صفحه حوادث روزنامه‌ها برد و به دنبال هویت قاتل و انگیزه‌های او‌، همینطور پیگیری شخصیت مقتولان گشت. و می‌شود آن را ریشه‌یابی کرد؛ چرا خشونت در جامعه ما افزایش یافته؟! چرا قشر روحانی محبوبیت خود را از دست داده؟! چرا انتقام‌گیری شخصی جای رسیدگی‌های قانونی را گرفته؟! و پرسشی مهم‌تر؛ آیا می‌شد با تدابیری جلوی این قتل‌ها را گرفت؟! پاسخ به پرسش‌های فوق نیازمند همکاری جمعی از جامعه‌شناسان، روانشناسان و متخصصین دانشگاهی است که با داده‌های علمی چرایی اتفاقات را دریابند و راه‌کار ارائه نمایند.. با دادن عنوان شهید به‌ کشته شدگان، با سخنرانی، با تهدید و فضاسازی و بزرگداشت کشته‌شدگان ، هیچ گرهی گشوده نخواهد شد. شک ندارم آن گروه تخصصی و کارشناسی به موارد زیر توجه خواهد کرد: - وجود دادگاه ویژه روحانیت می‌تواند به عنوان مهمترین عامل این اتفاق شناسایی شود! من اگر همسایه‌ای روحانی داشته باشم که وقتی بخواهم از او شکایت کنم قرار باشد در دادگاهی به ریاست روحانیون رسیدگی شود، هیچ انگیزه‌ای برای إتلاف وقتم نخواهم داشت، تصمیم می‌گیرم خودم کار دادگاه را انجام بدهم! ما که معتقدیم کاپیتولاسیون از زشت‌ترین ظلم‌های رژیم سابق بوده، چه بهانه‌ای برای برقراری مجدد آن، این بار برای روحانیون داریم؟! هر توجیهی که برای برقراری این نوع دادگاه‌ها بخواهیم داشته باشیم (و لو برخورد شدیدتر) آمریکایی‌ها قطعأ برای دادگاه‌هایشان بیان می‌داشته‌اند! اما در عمل چه اتفاقی می‌افتد؟! - تلویزیون ما حمله ضاربان مسلح یا چاقو به دست در تل‌آویو یا اروپا را با آب و تاب و با افتخار پخش می‌کند. یک فلسطینی جان به لب رسیده توانست ۱۲ شهروند اسرائیلی را با یک‌ چاقو از پا درآورد... ناأمنی در آمریکا... آیا هیچ ارزیابی‌ای صورت گرفته چقدر این رویه بر افزایش خشونت در ایران تاثیر داشته؟! آیا آن حملات کور نبوده و این حملات کور است؟! آنها تروریستی نیستند و این تروریستی است؟!؟! - قبل از انقلاب یادم هست گروه‌های مبارز مسلحانه اهواز در یک حمله یک گروهبان یا استوار را مورد هدف و همان را در کارنامه خود قرار دادند، که یکی از عوامل رژیم شاه را از بین برده‌اند! آیا پس از انقلاب رسیدگی‌ عادلانه‌ای صورت گرفت؟ آیا خانواده آن گروهبان تحت پوشش بنیادی قرار گرفتند؟!؟ بسیار بعید می‌دانم! قرار نیست جو بکاریم و گندم درو کنیم! خلاصه شده 📌 پاسخ به شبهه👇 https://chat.whatsapp.com/Hv3sgchPT7b0s8gtWIJh0A 🤷‍♂️داستان کج فهمی ها و نافهمی های آقای قمیشی همچنان ادامه دارد... ❗ شاید گمان کنید که ما بر روی این شخصیت تمرکز کرده ایم تا پاسخ همه مطالبش را بدهیم. خیر. ما تنها به مطالبی پاسخ می دهیم که توسط تعداد زیادی از مخاطبان برایمان ارسال می شود. معنی این حرف این است که اراجیف این آقا متأسفانه در بین خیلی از مردم دست به دست می شود و ما ناچاریم که به آن پاسخ دهیم! 1️⃣ آقای قمیشی اذعان دارد که متخصص نیست و ریشه یابی این مسئله را به متخصصان واگذار کرده. خب شما که تخصص ندارید، چرا این همه قلم فرسایی کردید؟ 2️⃣ شما نه تنها تخصص ندارید، بلکه آگاهی سطحی از مسائل هم ندارید. لااقل اخبار را نگاه می کردید تا ریشه ماجرا برای شما روشن شود. چرا از سر بی اطلاعی، یک حادثه تروریستی را به معضلات اقتصادی و اجتماعی و نظام سیاسی کشور ربط می دهید؟ 3️⃣ چند پرسش مطرح کرده اید که به زعم شما، با ریشه حادثه مشهد در ارتباط است: 👈 چرا خشونت در جامعه ما افزایش یافته؟! 👈 چرا قشر روحانی محبوبیت خود را از دست داده؟! 👈 چرا انتقام‌گیری شخصی جای رسیدگی‌های قانونی را گرفته؟! 📛 هر سه پرسش شما کاملاً بی ربط با ماجراست. زیرا حادثه حرم امام رضا(ع) یک حادثه تروریستی بود. ✅ ضمن اینکه هر سه پرسش شما، اساساً بر ادعایی غیر مستند بنا شده است. 🔆 وقتی می گویید «چرا خشونت در جامعه ما افزایش یافته؟!» یعنی «خشونت در جامعه ما افزایش یافته» و ما به دنبال چرایی آن هستیم. 👈 خب. شما به استناد کدام آمار مستند و رسمی ادعا می کنید که خشونت در جامعه ما زیاد شده است؟ در همین ماه مبارک رمضان، هزاران طرح خیرخواهانه و عام المنفعه، از آزادی زندانیان گرفته تا کمک به بیماران صعب العلاج، پهن کردن سفره های افطاری و... آیا از این سیل بی کران همدلی مردم نمی توان آماری استخراج کرد؟ 👈 به استناد کدام آمار مستند و رسمی ادعا می کنید که روحانیت محبوبیت خود را از دست داده است؟ اگر این روحانیون به دست یک نفر کشته شدند، پیکرشان بر دوش هزاران نفر تشییع شد! قتل توسط یک نفر را نشانه عدم محبوبیت روحانیت می دانید اما آن تشییع با شکوه را نمی بینید؟! 👈 این
ادعا که «انتقام گیری شخصی جای انتقام گیری قانونی را گرفته» نیز ادعایی بی دلیل و غیر مستند است. ✅ بنابراین، از آنجا که پیش فرض ابتدایی شما کاملاً غلط و خلاف واقع است، ادامه سخن شما نیز به تبع، همچون سقفی بدون ستون و پایه است. 4️⃣ منصفانه بخواهیم قضاوت کنیم، دیدگاه آقای قمیشی درباره دادگاه ویژه روحانیت قابل تأمل است. ما اصلاً قبول نداریم که در این دادگاه به نفع روحانیون حکمی صادر می شود، بلکه به عکس بر اساس اطلاع می گوییم که در این دادگاه با شدّت بیشتری با روحانیون مجرم برخورد می شود. اما وجود یا عدم چنین دادگاهی، می تواند توسط نخبگان و مسئولین و صاحب نظران مورد بحث و بررسی قرار بگیرد. 5️⃣ افعال انسان ها، همیشه در زمان و مکان و شرایط خاص خود باید مورد قضاوت اخلاقی و حقوقی قرار بگیرد. یهودیان ساکن فلسطین اشغالی، با حضور خود در این منطقه، رژیم کودک کش صهیونیستی را تقویت می کنند. رژیمی که شب و روز بر سر مردم عادی موشک می ریزد و بیش از نیم قرن است که از هیچ ظلمی نسبت به مردم فلسطین دریغ نکرده؛ بنابراین یهودیان حامی رژیم صهیونیستی، در جرم و جنایت این رژیم شریک هستند. 👈 کسی که برای دفاع از حق خود، برای دفاع از ناموس و سرزمین خود به هر طریقی با این رژیم و حامیان آن مبارزه می کند و دست به سلاح می برد، از نظر ما تروریست نیست. تشخیص این واضحات نباید کار سختی باشد. 6️⃣ این شما هستید که فتنه گران 88 و 96 و 98 را مظلوم می خوانید و حکومتی که برای تأمین امنیت و حفظ حقوق ملّت مقابله فتنه گران ایستاده را ظالم می شمارید. ⁉️ چرا انتظار دارید همه مثل شما با چشم و گوش بسته وقایع را قضاوت کنند؟ روحانیت همیشه بیدار بوده و هست و خوب میتواند بین ظالم و مظلوم و جلّاد و شهید فرق بگذارد. ❌هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب کانال بدون درج کامل لینک پاسخ به شبهات مورد رضایت ما نیست -------------------------- ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇🏻 https://chat.whatsapp.com/Hv3sgchPT7b0s8gtWIJh0A 📱پیام رسان ایتا👇🏻 🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0 📱ادرس سایت👇🏻 🆔 www.pshobahat.ir 📱پیام رسان اینستاگرام 🆔http://Instagram.com/pshobahat 📱پیام رسان روبیکا👇🏻 🆔https://rubika.ir/porseshgar 📱 پیام رسان بله👇🏻 🆔https://ble.ir/porseshgar 📱پیام رسان تلگرام👇🏻 🆔https://t.me/poorseshgar 📱پیام رسان سروش👇🏻 🆔sapp.ir/poorseshgar اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
📌متن سوال👇# 4184 دوستان خدا را شاهد وذگواه میگیرم این پرسش راذنه ازجهت توهین یا خدای ناکرده بی حرمتی مطرح میشود.این سوال بارها مطرح شده اماجواب کاملی دریافت نشده.وان سوال اینه که چرا با داشتن ۱۲۴ هزار پیامبر که همگی از نوابغ و مشاهیر و علمای زمان خود بودند چرا هیچکدامشان دارای کتب علمی فلسفی و ادبیاتی و... نمی باشند درصورتیکه ازهر نظر و جنبه سرامد روزگارخویش بودند. 📌 پاسخ به سوال👇 با سلام و آروزی قبولی طاعات و عبادات🌹 😊 بسیار خوشحالیم که سوال خود را بدون شرم با ما مطرح کردید و به دنبال پاسخ آن بودید. ✅از آنجا که انبیاء و معصومین از همه نوع مخاطب داشتند باید در حد فهم آنان سخن می‌گفتند. 💠وَمَا أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلَّا بِلِسَانِ قَوْمِهِ لِيُبَيِّنَ لَهُمْ ﻭ ﻣﺎ ﻫﻴﭻ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﻱ ﺭﺍ ﺟﺰ ﺑﻪ ﺯﺑﺎﻥ ﻗﻮﻣﺶ ﻧﻔﺮﺳﺘﺎﺩﻳﻢ ﺗﺎ [ ﺑﺘﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺁﻥ ﺯﺑﺎﻥ ، ﭘﻴﺎم ﻭﺣﻲ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺭﻭﺷﻨﻲ ] ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻴﺎﻥ ﻛﻨﺪ . 📚سوره ابراهیم آیه ۴ ✅لذا هنر انبیاء در این بوده است که پیچیده‌ترین مطالب را به ساده‌ترین شکل بیان کنند تا در عین همه فهم بودن، محتوای دقیق را در دل خود داشته باشد. به همین خاطر سخن انبیاء غالباً در عین دقیق بودن از تکلف سخنان فلاسفه خالی است. ✅بسیاری از سخنان پیچیده‌ی فلاسفه نیز در جهت تبیین بهتر معارفی است که از سوی انبیاء وارد شده است همچون مسئله توحید. 🔹مثلا آیه ۱۵ سوره انبیاء با برهان فقر و غناء صدر المتالهین بهتر فهم می‌شود. ✅همچنین سخنان فلسفی و دقیق نیز از معصومین وارد شده که فهم آن برای همه ممکن نیست. 🌐 https://www.islamquest.net/fa/archive/fa25215 ✅اینطور نیست که انبیاء و معصومین کتاب نداشته باشند. قرآن کریم کتابی است که از سوی خداوند به پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله نازل شده است. یا کتاب توحید مفضل از جانب امام صادق علیه‌السلام به مفضل بن عمر املاء شده است. 🔺اما غالباً از معصومین جملات پراکنده نقل شده و سخنان کامل در یک عنوان ممکن است اصلاً وجود نداشته باشد که یکی از فلسفه‌های آن پرورش افراد مجتهد و صاحب نظر در امور دینی تا شیعه برای عصر غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف آماده شود و بتواند خودش مسائل دینی را از روایات محدود استنباط کند. -------------------------- ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇🏻 https://chat.whatsapp.com/Hv3sgchPT7b0s8gtWIJh0A 📱پیام رسان ایتا👇🏻 🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0 📱ادرس سایت👇🏻 🆔 www.pshobahat.ir 📱پیام رسان اینستاگرام 🆔http://Instagram.com/pshobahat 📱پیام رسان روبیکا👇🏻 🆔https://rubika.ir/porseshgar 📱 پیام رسان بله👇🏻 🆔https://ble.ir/porseshgar 📱پیام رسان تلگرام👇🏻 🆔https://t.me/poorseshgar 📱پیام رسان سروش👇🏻 🆔sapp.ir/poorseshgar اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
25 قانون اساسی آمده:«استراق‏ سمع و هر گونه‏ تجسس‏ ممنوع‏ است‏ مگر به‏ حکم‏ قانون‏.» 👈 اینکه بگویید حکومت بدون حکم قانون در زندگی مردم تجسس و استراق سمع می کند، یک ادعاست که باید اثبات شود. 6️⃣ آزادی احزاب‏ و انجمن‏ های‏ سیاسی / آزادی انجمن‌ و مراسم اقلیت‌های دینی / حق تشکیل‏ اجتماعات‏ و راه‏پیمایی‏ ها: این اصول نیز به صورت مطلق در قانون اساسی ذکر نشده است، بلکه شروطی دارد: 👈 در اصل 26 قانون اساسی آمده است: «مشروط به‏ این‏ که‏ اصول‏ استقلال‏، آزادی‏، وحدت‏ ملی‏، موازین‏ اسلامی‏ و اساس‏ جمهور اسلامی‏ را نقض‏ نکنند. » 👈 یا در اصل 27 آمده است: «تشکیل‏ اجتماعات‏ و راه‏ پیمایی‏ ها، بدون‏ حمل‏ سلاح‏، به‏ شرط آن‏ که‏ مخل‏ به‏ مبانی‏ اسلام‏ نباشد آزاد است‏.» -------------------------- ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇🏻 https://chat.whatsapp.com/Hv3sgchPT7b0s8gtWIJh0A 📱پیام رسان ایتا👇🏻 🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0 📱ادرس سایت👇🏻 🆔 www.pshobahat.ir 📱پیام رسان اینستاگرام 🆔http://Instagram.com/pshobahat 📱پیام رسان روبیکا👇🏻 🆔https://rubika.ir/porseshgar 📱 پیام رسان بله👇🏻 🆔https://ble.ir/porseshgar 📱پیام رسان تلگرام👇🏻 🆔https://t.me/poorseshgar 📱پیام رسان سروش👇🏻 🆔sapp.ir/poorseshgar اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
📌متن شبهه👇 چه کسانی ضد انقلاب هستند؟ بند به بند آنچه که در زیر می آید متن قانون اساسی جمهوری اسلامی‌ است لطفا ببینید خدا وکیلی کدام ردیف از قانون اساسی محقق شده؟ حاکمیت الهی و یکتاپرستی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی حق حاکمیت انسان بر سرنوشت‏ خود تساوی همه مردم در حقوق تأکید ویژه بر حقوق‏ زنان مصونیت حقوق‏ اشخاص‏ از تعرض‏ ممنوعیت تفتیش‏ عقاید آزادی کامل مطبوعات ممنوعیت استراق‏ سمع و تجسس آزادی احزاب‏ و انجمن‏ های‏ سیاسی آزادی انجمن‌ و مراسم اقلیت‌های دینی حق تشکیل‏ اجتماعات‏ و راه‏پیمایی‏ ها حق‏ برخورداری تمام افراد از شغل آموزش و پرورش رایگان تربیت‏ بدنی‏ رایگان آزادی تدریس زبان‌های‏ محلی در مدارس تأکید بر اصل‏ برائت ممنوعیت شکنجه‏ برای‏ گرفتن‏ اقرار تأکید بر حفاظت‏ از محیط زیست‏ مراجعه به آرای مردم در قالب رفراندوم دادگاه علنی برای رسیدگی‏ به‏ جرائم فضیلت محوری و محو فساد محو هر گونه‏ استبداد و انحصارطلبی‏ خلاصه شده... 📌 پاسخ به شبهه👇 https://chat.whatsapp.com/Hv3sgchPT7b0s8gtWIJh0A 🔹 بی شک مدافعان قانون اساسی، وظیفه دینی، اجتماعی و انسانی خود را انجام می دهند. اما به شرط آنکه دفاع صحیح انجام داده و به جای اصلاح ابرو، چشم را کور نکنند. 🔹 برای قضاوت درباره عملکرد نظام و میزان تحقق آرمان های انقلاب و اصول قانون اساسی، نگاه صفر و صدی داشتن، غلط و ناکارآمد است. 👈 در نگاه صفر و صدی، فقط تحقق 100درصدی یک امر، مطلوب و ارزش به حساب می آید و تا زمانی که یک امر به صورت 100 درصد محقق نشده باشد، ارزشمند تلقی نمی شود، هرچند آن امر تا 99 درصد تحقق یافته باشد! 👌فرض کنید یک حکومتی در زمینه عدالت اجتماعی، در 99 درصد مسائل توانسته باشد عدالت را اجرا کند و تنها در یک درصد موفق به اجرای عدالت نشده. آیا این صحیح، منطقی و منصفانه است که بگوییم در این حکومت، عدالت اجتماعی محقق نشده؟! ✅ پس باید نگاه صفر و صدی را کنار گذاشته و برای درجات بین 1 تا 99 هم ارزش قائل شد. ⚠️ برخی از مواردی که در متن به عنوان قانون اساسی آورده شده، به صورت ناقص یا تحریف شده ذکر شده است(در ادامه اشاره می شود). 💠 در متن فوق به موارد متعددی اشاره شده که تنها به بررسی برخی از آنها می پردازیم: 1️⃣ حاکمیت الهی و یکتاپرستی: حاکمیت الهی، یعنی اینکه حاکم از جانب خداوند نصب شده باشد و نیز احکام و دستورات خداوند در جامعه اجرا شود. یکتاپرستی نیز به این معناست که در جامعه فقط پرستش خدای یکتا مجاز و رسمیت یافته باشد. 👈 خب، بر اساس دلایل عقلی و نقلی، اثبات می شود که ولیّ فقیه، از جانب خدا اجازه حکومت بر جامعه را دارد. 👈 از طرفی تمام قوانین اجتماعی که در اسلام آمده نیز به عنوان قانون جمهوری اسلامی در نظر گرفته شده و هر قانون جدیدی نیز با شرع سنجیده می شود تا قانون خلاف شرعی وضع نشود. پس تا اینجا می توان گفت حاکمیت الهی محقق شده. 👈 در مورد یکتاپرستی نیز همین که دین اسلام دین رسمی کشور است و ادیان غیر توحیدی و فرقه های ضالّه اجازه تبلیغ باورهای خود را ندارند، به معنای تحقق یکتاپرستی است. ⛔ اینکه چند قاضی در دادگاه یا چند مدیر کل در سازمان ها و ادارات خود، خلاف قوانین اسلام عمل کنند، به این معنا نیست که حاکمیت الهی در جامعه محقق نشده. بلکه همین افراد به حکم قانون مجرم شناخته می شوند. ➕ تنها زمانی که قانونی خلاف قانون اسلام و قرآن در جامعه رسمیت یافت می توان گفت که حاکمیت الهی نقض شده. آن هم نه به طور کلی، بلکه می توان گفت در یک مورد حاکمیت الهی نقض شده. 2️⃣ استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی: 👈 آیا ملّت ما امروز مستقل از حکومت های مستکبر جهان نیست؟ آیا ملّت ما امروز برای ایستادن روی پای خود، نیاز به اجازه کسی دارد؟ 👈آزادی مطلق را که هیچ عاقلی قبول ندارد. آزادی مشروط هم باید دید چه کسی لیاقت دارد که برای آزادی شرط بگذارد؟ آیا در جمهوری اسلامی، آزادی هایی که شروطش را خدا تعیین کرده، وجود ندارد؟ 👈 اما جمهوری اسلامی. به نظر می رسد برگزاری دست کم 40 انتخابات سالم در طول این 43 سال، دلیل روشنی بر وجود جمهوریت در کشور باشد. 3️⃣ حق حاکمیت انسان بر سرنوشت‏ خود / تساوی همه مردم در حقوق / تأکید ویژه بر حقوق‏ زنان / مصونیت حقوق‏ اشخاص‏ از تعرض‏ / ممنوعیت تفتیش‏ عقاید: نسبت به این موارد، مورد نقضی سراغ نداریم که بخواهیم در مورد آن بحث کنیم. مگر اینکه نویسنده متن تفسیر شخصی خود را از این عبارات لحاظ کرده باشد. 4️⃣ آزادی کامل مطبوعات: این اصل در قانون اساسی به صورت مطلق ذکر نشده است. اصل 24 قانون اساسی می گوید: « نشریات‏ و مطبوعات‏ در بیان‏ مطالب‏ آزادند مگر آنکه‏ مخل‏ به‏ مبانی‏ اسلام‏ یا حقوق‏ عمومی‏ باشد. تفصیل‏ آن‏ را قانون‏ معین‏ می‏ کند. » 5️⃣ ممنوعیت استراق‏ سمع و تجسس: این اصل نیز در قانون اساسی به صورت مطلق ذکر نشده است. در اصل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️ همه چیز دولت نیست. 👈 گاهی خودمان به خودمان اجحاف می کنیم. باید چند کارمند دولتی داشته باشیم که بر ما نظارت کند؟ 🤔 ⭕اگر ۱۶۰ میلیون چشم مراقب اموال خود نباشد، از ۶ میلیون چشم کاری بر نمی‌آید. " حمیدرضا مقصودی" -------------------------- ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇🏻 https://chat.whatsapp.com/Hv3sgchPT7b0s8gtWIJh0A 📱پیام رسان ایتا👇🏻 🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0 📱ادرس سایت👇🏻 🆔 www.pshobahat.ir 📱پیام رسان اینستاگرام 🆔http://Instagram.com/pshobahat 📱پیام رسان روبیکا👇🏻 🆔https://rubika.ir/porseshgar 📱 پیام رسان بله👇🏻 🆔https://ble.ir/porseshgar 📱پیام رسان تلگرام👇🏻 🆔https://t.me/poorseshgar 📱پیام رسان سروش👇🏻 🆔sapp.ir/poorseshgar اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
📌متن شبهه👇 اگر به جای 200هزار صندوق صدقه در کشور، درخت گردو می کاشتیم و مأموران امداد به جای تخلیه و سرکشی صندوق ها به درختان آب می دادند، درآمد سالیانه فقرا از درختان گردو 1,800,000,000,000 تومان بود! مزیت اول: نیازی به صدقه مردم نبود. مزیت دوم: طبیعت زیباتر می شد. مزیت سوم: آلودگی هوا کمتر می شد. مزیت چهارم: گردو برای تقویت حافظه مفید است. 📌 پاسخ به شبهه👇 ✅ اگر پیشنهاد شما جدّی است و صرفاً برای خودشیرینی این متن را ننوشته اید، کمیته امداد امام خمینی(ره) از پیشنهاد شما استقبال می کند. 🟢 یکی از فعالیت های گسترده کمیته امداد امام خمینی(ره)، توانمندسازی مددجویان در قالب طرح«خودکفایی و اشتغال زایی» است که از این طریق با آموزش، اعطای تسهیلات و فراهم کردن زمینه های کسب و کار مددجویان کمیته را به حد مطلوبی از توانمندی اقتصادی رسانده و از پوشش کمیته خارج می سازند. 🟢 کمیته امداد طرح دیگری دارد با عنوان «راهبرانه». در این طرح اگر شما ایده ای دارید که می تواند نقش موثری در اشتغال و توانمندسازی اقتصادی نیازمندان جامعه داشته باشد، می توانید آنرا برای کارشناسان کمیته شرح دهید تا از ایده شما استفاده کنند. 🌐 لینک طرح «راهبرانه»: https://b2n.ir/d18146 ❌ اما لطفا به جای ایده درخت گردو، ایده دیگری را مطرح کنید، زیرا اولاً گردو در هر آب و هوایی رشد نمی کند؛ ثانیاً مصرف آب بسیار زیادی دارد؛ ثالثاً اگر قرار باشد نیروهای کمیته به درختان گردو آب دهند، اشتغال زایی برای مددجویان اتفاق نمی افتد. ✅ ضمن اینکه صندوق صدقه، اگر هیچ خاصیتی نداشته باشد، دست کم برای حفظ فرهنگ نیکوکاری در جامعه مفید است. همینکه یک نمادی در کوچه و خیابان باشد که روزانه مردم را به یاد کمک به محرومان و نیازمندان بیاندازد، خودش سبب کارهای خیر بزرگتر و بابرکت تری خواهد شد. ❌هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب کانال ، بدون درج کامل لینک پاسخ به شبهات مورد رضایت ما نیست. -------------------------- ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇🏻 https://chat.whatsapp.com/Hv3sgchPT7b0s8gtWIJh0A 📱پیام رسان ایتا👇🏻 🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0 📱ادرس سایت👇🏻 🆔 www.pshobahat.ir 📱پیام رسان اینستاگرام 🆔http://Instagram.com/pshobahat 📱پیام رسان روبیکا👇🏻 🆔https://rubika.ir/porseshgar 📱 پیام رسان بله👇🏻 🆔https://ble.ir/porseshgar 📱پیام رسان تلگرام👇🏻 🆔https://t.me/poorseshgar 📱پیام رسان سروش👇🏻 🆔sapp.ir/poorseshgar اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
⁉️⁉️ با سلام ضمن تشکر از شما بابت راه اندازی گروه چرا گروه یکطرفه است؟ و امکان ارسال شبهات رو به اعضا گروه نمیدید؟ 📌پاسخ👇👇👇 علت عدم امکان ارسال پیام از طرف تمامی اعضا این است که متاسفانه اکثرا رعایت حال موضوع گروه رو نمی کنند و هر کسی هر پیامی میگذاره از تبلیغ هیئت و کالا و... بگیرید تا موضوعات ارسال فیلم و عکس... لذا این قضیه هم از حوصله اعضا محترم خارج است و هم اصل وجود گروه با موضوع پاسخ به شبهات رو از بین میبره و کلی از وقت ادمین هم جهت تذکر و اخطار خواهد رفت... متاسفانه این حجم از این مسائل از یک نفر و دو نفر خارج است که بتوان با حذف کردن موضوع قابل حل باشد 📌اما این موضوع رو دقت کنید که به هیچ وجه گروه یکطرفه نیست و سعی میشود به تمام سوالات اعضا گروه در صفحه شخصی جواب داده شود همینطور که در گروه هم مشاهده می کنید روزانه به چند شبهه و سوال اعضا جواب داده میشود. ⚠️توجه کنید *اینجا بزرگترین کانال واتس اپ کشور هست* بعلاوه کانال ایتا و... ۲۰۲ کانال که تقریبا ظرفیت همه ان ها تکمیل است (حدود ۵۰ هزار نفر) و کانال ایتا (۳۲ هزار نفر) و کانال روبیکا (۳۶۰۰ نفر) *نظارت بر ۱۰۰ هزار نفر مخاطب چگونه ممکن است؟* 🌹اگر سوالی هم داشتید کمی صبور باشید شاید برخی رو نرسیم که واقعا از عمد نیست تقریبا روزی۲۰۰ سوال از مجموع کانال ها داریم 📌زحمت تبلیغ گروه باشما✋ -------------------------- ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 https://chat.whatsapp.com/Hv3sgchPT7b0s8gtWIJh0A 📱پیام رسان ایتا👇🏻 🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0 📱ادرس سایت👇🏻 🆔 www.pshobahat.ir 📱پیام رسان اینستاگرام 🆔http://Instagram.com/pshobahat 📱پیام رسان روبیکا👇🏻 🆔https://rubika.ir/porseshgar 📱 پیام رسان بله👇🏻 🆔https://ble.ir/porseshgar 📱پیام رسان تلگرام👇🏻 🆔https://t.me/poorseshgar 📱پیام رسان سروش👇🏻 🆔sapp.ir/poorseshgar اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛 متن شایعه 📛 "شاید باور نکنید ولی روزنامه تایمز چاپ لندن مقاله‌ای نوشته‌ که شجره نامه ملکه انگلیس از طریق (ع) به پیامبر میرسه! ❇️ پاسخ به شایعه👇 1️⃣ ادعای انتساب ملکه الیزابت به پیامبر اسلام(ص) که در سایت نشریه تایمز انگلستان منتشر شده فاقد اسناد معتبر است و خود این نشریه نیز آن را با تردید منتشر کرده است! http://shayeaat.ir/link/lzbt1 2️⃣ این ادعای عجیب در سال ۱۹۸۶ توسط شجره شناسی به نام "پیراژه" مطرح شد که الیزابت را به پادشاه مسلمان اسپانیا در قرن هفتم و از طریق او به خاندان پیامبر(ص) ربط داده بود، اما بدلیل فقدان مدارک کسی آن را جدی نگرفت! https://fa.shafaqna.com/news/553177/ 3️⃣ پژوهشکده انساب که از مراجع تخصصی نسب شناسی سادات است نیز ادعاهای مطرح شده در این مورد را تکذیب و اعلام کرد قبلا نیز ادعاهای مشابهی برای دیکتاتورهایی چون صدام و قذافی مطرح شده بود! 4️⃣ این شجره نامه بسیار ناشیانه جعل شده، زیرا از حیث نسب باید حداقل در حدود ۴۲ نفر باشد که این شجره‌نامه ساختگی اینگونه نیست! https://www.qomnews.ir/fa/news/62729 5⃣ بخشی از پاسخ را نیز در فیلم بالا ببینید https://aparat.com/v/UBuQX 🔺منبع: SHAYEAAT.ir/post/1241 -------------------------- ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇🏻 https://chat.whatsapp.com/Hv3sgchPT7b0s8gtWIJh0A 📱پیام رسان ایتا👇🏻 🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0 📱ادرس سایت👇🏻 🆔 www.pshobahat.ir 📱پیام رسان اینستاگرام 🆔http://Instagram.com/pshobahat 📱پیام رسان روبیکا👇🏻 🆔https://rubika.ir/porseshgar
📌متن شبهه👇# 4186 عایشه همسر خاتم الانبیا حدیث میکند یه خانمی است سهله دختر سهیل ابن آب اومد پهلوی خاتم الانبیا حاج خانم عایشه هم کنارشون نشسته بوده آند ما میگیم حاج خانم که جسارت نباشه گفت که ابو فضیله شوهر من یه غلامی داره که ۴۰سالشه یهو میاد تو خونه و انا فضل من لباسم لباس معلولی و خانواده هست یهو میاد تو و ان کنا نرا ولده اگه اینکه ما به رسم جاهلیت میگیم پسرم اما پسر ما که نیست نامحرمه عایشه نقل می‌کنه میگه پیغمبر امر کرد «انت و عصائمه»گفت خانم تو بچه شیری گفت بله گفت برو پنج مرتبه به این مرد چهل ساله شیر بده محرمت میشه سوال پیش میاد اینکه این که نامحرم است میاد تو حالا به چه مجوز دینی بره از سینه مادر اونوقت این رو هم سنی قبول می‌کنه هم شیعه هم سنی نباید بدوشه و توی ظرف بخوره باید مستقیم از سینه مادر بخوره 📌پاسخ به شبهه👇 🔶️ بسم الله الرحمن الرحیم 💠 سلام علیکم 🔷️ یکی از راه‌های محرمیت، رضاع یا همان شیرخوارگی (شیر دادن به نوزاد) است که ایجاد محرمیت از این روش دارای شرایطی است که می‌توانید برای آشنایی با شرایط آن به رساله ی مراجع تقلید مراجعه کنید. 🔷️ موضوع رضاع کبیر (شیر دادن به بزرگسال) مورد پذیرش شیعه نیست و به طور طبیعی شیعیان چنین نسبتی را به عائشه نمی‌پذیرند و در هیچ یک از کتب روایی معتبر شیعه نیز از این موضوع سخنی به میان نیامده است. اما در این بین در منابع اهل سنت روایتی آمده است مبنی بر این‌که پیامبر اسلام (ص) شیرخوارگی مرد اجنبی را از زن اجنبی اجازه داده و این امر را موجب ایجاد محرمیت دانسته‌اند! بر این اساس، برخی از اهل ظاهر، مانند داوود ظاهری از اهل سنت، طبق این روایت فتوا داده‌اند. 🔷️ اساس فتواى آنها روایت عائشه است به این مضمون که مردى به ‌نام «ابوحذیفه» همسرى به نام «سهله» و پسرخوانده‌اى به نام «سالم» داشت. وقتى آیه‌ی «ادْعُوهُمْ لِآبٰائِهِمْ» نازل شد که پسرخوانده معنا ندارد، ابوحذیفه به سالم گفت: «تو دیگر پسر ما نیستى»، ولى سالم روى علاقه‌اى که به این خانواده داشت، نزد آنها می‌آمد و گاهى هم سهله تنها بود، وقتى ابوحذیفه می‌فهمید ناراحت می‌شد، زن ابوحذیفه خدمت پیامبر آمد و مشکل را عرض کرد، پیامبر اکرم(ص) به او فرمود: «از شیر خودت به او بده»، سهله گفت که او کبیر است، چگونه به او شیر دهم؟ پیامبر(ص) در جواب فرمود: «می‌دانم که او بزرگ است، ولی جواب همان است که گفتم». این روایت در کتاب صحیح مسلم، مسند احمد، سنن کبری و... آمده است. 🔷️ اشکالات مهمی به روایت منسوب به عایشه وارد است، از جمله اینکه راوی این حدیث ابوهریره است که جاعل حدیث بوده است. و اینکه مرد نامحرم چگونه می تواند سینه ی زنی را جهت شیرخوردن لمس کند، در حالی که شرط محرمیت به وسیله ی شیر خوردن از سینه ی زن است نه اینکه در ظرفی بدوشند و بخورد. 🔷️ متأسفانه اخیراً برخی از علماء وهابی با استناد به همین روایت فتوا به محرمیت مرد بالغ بر اثر شیر خوردن از زن نامحرم داده‌اند! فتوایی که موجب اعتراض بسیاری از علماء اهل سنت شد. منبع: https://b2n.ir/h55152 عبدالمحسن عبیکان با استناد به روایتی از أبوهریره، فتوایی عجیب در مورد شیر دادن زن به مردان بزرگ را صادر کرد. بر اساس فتوای این مفتی وهّابی، هر زن و مردی که نامحرم هستند و به ناچار در محلّی قرار دارند که فرد سومی میان آنان نیست، برای اینکه به گناه یا ارتکاب عمل حرام دچار نشوند، جایز است که زن مقداری به آن مرد نامحرم شیر دهد تا به محرم او تبدیل شود. https://b2n.ir/j29352 🔷️ عجیب تر این است که برخی از علماء اهل سنت ادعا دارند خود عایشه به بزرگسالان شیر داده است، که این امر توهین به همسر رسول اکرم صلی الله علیه و آله است. این در حالی است که عایشه اصلا صاحب فرزند نشد تا شیر داشته باشد و بتواند کسی را شیر بدهد. https://b2n.ir/h64036 -------------------------- ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇🏻 https://chat.whatsapp.com/Hv3sgchPT7b0s8gtWIJh0A 📱پیام رسان ایتا👇🏻 🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0 📱ادرس سایت👇🏻 🆔 www.pshobahat.ir 📱پیام رسان اینستاگرام 🆔http://Instagram.com/pshobahat 📱پیام رسان روبیکا👇🏻 🆔https://rubika.ir/porseshgar 📱 پیام رسان بله👇🏻 🆔https://ble.ir/porseshgar 📱پیام رسان تلگرام👇🏻 🆔https://t.me/poorseshgar 📱پیام رسان سروش👇🏻 🆔sapp.ir/poorseshgar اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋