eitaa logo
پرسشگران
5 دنبال‌کننده
5 عکس
0 ویدیو
0 فایل
﷽ سایت نسل جوان پرسشگران تلاش می کند تا با به کار گیری نیروهای متخصص و آشنا به مسائل روز، پاسخگوی سؤالات مردم عزیز در داخل و خارج از کشور باشد.
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم
┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈ پرسش:
وقتی امام زمان ظهور می کند که دنیا پراز ظلم و گناه شود پس بهتر نیست با دیگران که گناه می کنند کاری نداشته باشیم تا ظهور نزدیک شود؟
پاسخ: نکته اول: در بسیاری از این احادیث (کَمَا مُلِئَتْ جَوْرًا) بیان شده است، «کَمَا» یعنی «هم چنان که»، لذا معنایش این می‌شود: جهان را پر از عدل و داد می‌نماید، همان‌گونه که پر از ظلم و ستم شده است. نکته دوم: پس پُر شدن جهان از ظلم و جور، شرط قیام نیست و در هیچ یک از احادیث و روایات قید نشده که قیام ایشان، مشروط به پر شدن ظلم و جور است، تا بگویند: «پس برویم ظلم و جور کنیم»؛ بلکه این احادیث، بیان و تشریح وضعیت حاکم بر جهان در زمان ظهور می‌باشد. نکته سوم: در احادیث و روایات بسیاری تصریح شده که قیام آن حضرت مشروط به وجود یاران لایق و مستعد است که زمینه مناسب برای قیام و حکومت و ...، مساعد شود. پس چرا خودسازی نکنیم تا زمینه‌سازی کنیم و تلاش کنیم از یاران امام زمانمان باشیم تا شرایط ظهور را مهیا نماییم؟! 👈برای دیدن پاسخ کامل اینجا کلیک کنید.🥰
📨⁉️پرسش: اگر مکر وحیله بد است پس چرا قرآن، خداوند را خیر الماکرین نامیده است ؟ ✍ پاسخ: «مكر» در لغت عرب با آنچه در فارسى امروز از آن می فهميم تفاوت بسيار دارد؛ زیرا در فارسى امروز «مكر» به نقشه ‏هاى شيطانى و زيان بخش گفته مى‏ شود، در حالى كه در زبان عرب هر نوع چاره ‏انديشى را «مكر» مى ‏گويند اعم از اينكه منظورش خوب باشد يا بد. بنابراین معنای مکر همیشه و در همه جا بد نیست.  نسبت دادن اين واژه در مورد خداوند به معناى خنثى كردن توطئه‏ هاى زيانبار است، پس اینکه گفته می شود خداوند مکر کنننده است یعنی در مواقع ضروری جلوی طرحهای شیطانی و زیانبار دشمنان الهی را می گیرد منظور آيه ی مورد بحث اين است كه دشمنان «مسيح» با طرح هاى شيطانى خود مى ‏خواستند جلوی اين دعوت الهى را بگيرند، اما خداوند براى حفظ جان پيامبر خود و پيشرفت آيينش تدبير كرد و نقشه‏ هاى آنها نقش بر آب شد. 👈برای دیدن پاسخ کامل اینجا کلیک کنید.🥰
📨⁉️پرسش: مگر هنگام یورش عُمر به خانه حضرت زهرا (س) حضرت علی (ع) در خانه نبود؟! پس چرا زهرا (س) پشت در رفت؟! ✍ پاسخ: اولا: آلوسى می نویسد: عمر شمشیرش را به پهلوى فاطمه و تازیانه را بر بازوى او زد. ناگهان علی (علیه السلام) گریبان عمر را گرفت و بر زمین زد و بر بینى و گردنش کوبید. ثانیا: شاید آمدن حضرت زهرا(س) برای این باشد، تا مهاجمان از او شرم کنند، که چنین نشد. ثالثا: بسیاری از علمای اهل سنت اصل ماجرای هتاکی و هجوم را آورده اند، وقتی اصل ماجرا ثابت شد اینگونه سؤال ها دامان کسی را پاک نخواهد کرد. 👈برای مطالعه بیشتر کلیک کنید.
مقایسه زندگی خود با دیگران، آفتی خانمان سوز در زندگی است. شما تنها ظاهر زندگی افراد را می‌بینید و هیچ اطلاعاتی راجع به داخل و حقایق آن ندارید پس مقایسه‌تان بی پایه و اساس است. 👩‍👧‍👦👨‍👧‍👦 🌸👇 https://eitaa.com/joinchat/1334575530C831139f3e3
📨⁉️پرسش: چرا بعضی دعاهایمان مستجاب نمی شود؟پاسخ: اگر شخصى به ديگرى گفت: به هنگام برخورد با مشكل به من تلفن كن تا تو را كمك كنم، اين جمله لوازم و شرايطى دارد از جمله: 1- رفاقتت را با من حفظ كنى. 2- شماره تلفن مرا گم نكنى و شماره را درست بگيرى. 3- به هنگام بازگو كردن مشكلات، حرف‏هاى بى ربط نزنى و توقّعات نابجا نداشته باشى و به وظيفه ی خود عمل كرده باشى. 4- آنچه مى ‏گويى واقعاً مشكل باشد، نه خيالات و توهّمات. 5 - براى حلّ مشكل خود، انتظار نداشته باشى تمام مقرّرات و نظام را بهم بريزم. 6- حلّ اين مشكل، سبب پيدايش مشكل ديگرى براى شما يا ديگران نشود. 7- در بازگو كردن مشكلات، صادق باشى و دروغ نگويى. 💥آيا واقعا ما در دعا و طرح مشكلات خود با خدا، اين شرايط را مراعات كرده ‏ايم؟ 💥آيا رفاقت و بندگى خود را با خدا حفظ كرده ‏ايم؟ قرآن مى ‏فرمايد: «و يَستَجيبُ الّذين آمنوا و عملوا الصّالحات» پاسخ مثبت به كسانى داده مى‏ شود كه با ايمان و عمل شايسته رابطه ی خود را با خدا حفظ كرده باشند. 👌و مهمترین نکته این که باید توجه کنیم در بسیاری از موارد، برآورده شدن دعا به مصلحت ما نیست... برای ادامه پاسخ ‌کلیک کنید...🥰
📨⁉️ پرسش : آیا کاشت ناخن مانع غسل و وضو است؟ پاسخ: در غسل و وضو، باید آب به اعضای بدن برسد و ایجاد مانعی در بدن که رفع آن مشکل یا غیر ممکن است، جایز نیست، مگر در صورتی که ضرورتی آن را اقتضا کند و یا غرض عقلائی مشروعی در این امر وجود داشته باشد. در هر حال، اگر مانعی ایجاد شود که رفع آن مشکل یا غیر ممکن است، انجام وضو یا غسل باهمان مانع صحیح است. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰ه 🌼👇پاسخ مراجع عظام تقلید نسبت به این سؤال:  👈 آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی): اگر ناخن کاشته شده قابل برداشتن نبوده یا ازاله آن مستلزم ضرر و مشقّت باشد و با وجود ناخن ها قدرت بر رساندن رطوبت به پوست دست نباشد، مسح بر روى همین ناخن‌ها کافى ‌است و غسل نیز همین حکم را دارد. 👈  آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مدظله العالی): در صورتی که ضرورتی برای این کار نباشد آن را ترک کنند، چراکه مانع غسل و وضو است و چنانچه ضرورتی وجود داشته باشد و امکان جداسازی ناخن های مصنوعی به هنگام غسل و وضو نباشد، با آن وضو و غسل جبیره ای می‌گیرند. 👈  آیت الله العظمی سیستانی (مدظله العالی): باید قبل از غسل و وضو آن چه را که مانع رسیدن آب به عضو غسل و وضو باشد جدا کرد. 👈 کلیک کنید و بیشتر بدانید.😍