eitaa logo
پرفسور مسعود درخشان
7هزار دنبال‌کننده
95 عکس
109 ویدیو
15 فایل
وبسایت: dr-derakhshan.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
ما نسل فعلی در برابر آیندگان مسئولیت خطیری داریم. اکنون شاهدیم که دولت پزشکیان در آستانۀ امضای تفاهم‌نامه‌ای است که اولاً ضمانت اجرایی ندارد زیرا که «تفاهم‌نامه» است و نه «توافق‌نامه» و ثانیاً این تفاهم‌نامه می‌تواند مصداق بارزی از بی‌خبری و بی‌خردی و تسامح در نگارش تفاهم‌نامه‌ها در روابط بین‌الملل باشد. چگونه می‌توان تفاهم‌نامه‌ای را امضاء کرد که نه تنها منافع ملی را نادیده می‌گیرد بلکه حق مسلم کشور بر تنگۀ هرمز و حق غنی‌سازی را به ترامپ اِپستینی واگذار می‌کند؟ چگونه می‌توان تفاهم‌نامه‌ای را امضاء کرد که اجرای بسیاری از بندهای کلیدی آن منوط به رضایت ترامپ تبهکار از عملکرد آیندۀ مسئولان و دولتمردان ما باشد؟ متن نامه عکسنوشته‌ها پرونده پی‌دی‌اف 💠 @Profderakhshan
آیا جلب رضایت ترامپ فاسد بدین معنی نیست که به‌قول قرآن کریم «حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم: تسلیم خواسته‌های آنها بشویم»؟ و سرانجام چگونه می‌توان تفاهم‌نامه‌ای را امضاء کرد که در خصوص انتقام از ترامپ جنایتکار و قاتل سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و امام عزیزمان سکوت کامل کرده است؟ اما ای آیندگان بدانید که چنین تفاهم‌نامۀ فاجعه‌بار قرار است به زودی و بدون تصویب در مجلس شورای اسلامی امضاء شود. متن نامه عکسنوشته‌ها پرونده پی‌دی‌اف 💠 @Profderakhshan
اینجانب در حد اندک بضاعت علمی خویش تنها راهکار برای جلوگیری از امضای این تفاهم‌نامه را اقدام قوۀ مقننه در کنار گذاشتن پزشکیان از قدرت و اقدام قوۀ قضائیه برای محاکمۀ اعضای گروه مذاکره‌کننده می‌دانم به دلایلی که در ادامه بیان می‌شود. نکتۀ اول- امید چندانی ندارم که شعارها و مطالباتِ شما توده‌های مردم در خیابان بتواند دولتمردان عاشق‌پیشه و دلباختۀ غرب را هدایت کند و روحیۀ تسلیم‌ناپذیری و مبارزه با ظالمان غرب را به‌شیوۀ امامین انقلاب در ایشان زنده کند. نکته دوم متن نامه عکسنوشته‌ها پرونده پی‌دی‌اف 💠 @Profderakhshan
نکتۀ دوم- می‌دانیم و می‌دانید که در خلال دوران حضور اصلاح‌طلبان در دولت متأسفانه انحرافات فرهنگی به‌ویژه گرایش به مصالح و مطامع دنیوی در اکثر دولتمردان ارشد شکل گرفته است. از این رو شاهدیم که کارشناسان و مشاورانی در صحنۀ سیاستگذاری‌های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی میدان‌دار شده‌اند که پیروی از مطامع دنیوی را در قالب آموزه‌های به ظاهر «علمی» و ضرورت‌های عینی توجیه می‌کنند و ترویج می‌دهند. بی‌دلیل نیست که صیانت از ارزش‌های اسلامی و حفظ عزت و اقتدار سیاسی و مقابله با مستکبران و اسلام‌ستیزان غربی جایگاهی در سیاستگذاری‌های مسئولان کشور در روابط بین‌الملل ندارد. و بی‌دلیل نیست که سخنان و رهنمودهای رهبر شهیدمان خطاب به مسئولان کشور در دولت‌های اصلاح‌طلب در خصوص خسارت محض در مذاکره با آمریکا هیچ‌گاه مورد توجه هاشمی رفسنجانی و خاتمی و روحانی و هم‌اکنون پزشکیان قرار نگرفت. نکته سوم متن نامه عکسنوشته‌ها پرونده پی‌دی‌اف 💠 @Profderakhshan
نکتۀ سوم- پیروی از مطامع دنیوی در میان دولتمردان ارشد در دولت پزشکیان به‌شکل رسیدن به «تفاهم» با ترامپ فاسد ظاهر شده است. آنان که به دنبال مطامع دنیوی می‌روند و از خداوند متعال و روز جزا نمی‌ترسند از عربده‌های شیطانی ترامپ قاتل می‌ترسند. اینان با هر ترفند و حیله‌ای که مشاوران شیطان‌صفت به آنان تلقین می‌کنند می‌کوشند که مذاکره و تفاهم با ترامپ اپستینی را موجه نشان دهند. از دیدگاه بنده مادامی که پزشکیان در رأس دولتی قرار دارد که به شیوۀ دولت‌های اصلاح‌طلب قبلی می‌اندیشد و از نیروهای اجرائی و مشاوران آنان بهره‌مند می‌شود و مذاکره و تفاهم با ترامپ ملعون را ضروری و از اهم واجبات می‌داند نمی‌توان انتظار داشت که انتقام برای قتل امام شهیدمان جائی در تفاهم‌نامه داشته باشد. متن نامه عکسنوشته‌ها پرونده پی‌دی‌اف 💠 @Profderakhshan
نکتۀ چهارم- سؤال می‌کنم که آیا پزشکیان به لحاظ فقدان جرئت و شهامت در روابط بین‌المللی و عدم اعتقاد به قدرت توده‌های مردم مصداقی از شاه سلطان حسین صفوی نیست؟ آیا فراموش کرده‌ایم که رهبر شهیدمان دربارۀ آن شاه به غایت محافظه‌کار چنین فرمودند: «اگر جمهوری اسلامی دچار شاه سلطان حسین‌ها بشود، دچار مدیران و مسئولانی بشود که جرئت و جسارت ندارند، در خود احساس قدرت نمی‌کنند، در مردم خودشان احساس توانایی و قدرت نمی‌کنند، کار جمهوری اسلامی تمام خواهد بود.» ادامه نکته چهارم متن نامه عکسنوشته‌ها پرونده پی‌دی‌اف 💠 @Profderakhshan
ادامه نکته چهارم: آیا از رئیس جمهور فعلی می‌توان انتقام خون امام شهیدمان از ترامپ فاسد را مطالبه کرد؟ آیا دولت پزشکیان به شعار «یا لَثاراتِ الخامنه‌ای» که شما توده‌های مردم هر شب در خیابان‌ها فریاد می‌زنید باور دارد و آن را می‌پسندد؟ آیا برای حفظ عزت و کرامت توده‌های مردم و رزمندگان متعهد و صیانت از ارزش‌های اسلامی و انقلابی در سیاستگذاری‌های داخلی و روابط بین‌المللی راهکاری به‌جز کنار رفتن پزشکیان از قدرت و اصلاحات ساختاری در نظام تصمیم‌گیری متصور است؟ نکته پنجم متن نامه عکسنوشته‌ها پرونده پی‌دی‌اف 💠 @Profderakhshan
نکتۀ پنجم- تصدیق می‌کنیم که فریاد شما توده‌های مردم در صحنۀ خیابان چه بسا قادر باشد بسیاری از نمایندگانِ خواب‌رفته را بیدار کند بدین امید که مجلس بتواند دولت پزشکیان را کنار بزند و زمینه‌ای فراهم کند که متولیان سیاست خارجی کشور که عزت و اعتبار جمهوری اسلامی را در میان رزمندگان محور مقاومت و آزادی‌خواهان جهان خدشه‌دار کرده‌اند در عدلیه‌ای از جنس عدالت امیرالمؤمنین علیه‌السلام محاکمه و مجازات بشوند. اگر چنین شود آنگاه ترامپ ملعون نه تنها شکست راهبرد نفوذ در سلطه‌جویی غرب را به‌چشم خود خواهد دید بلکه بر قدرت شما توده‌های مردم انقلابی به درستی واقف خواهد شد. فقط در چنان شرایطی است که رزمندگان جان‌فدا و پاسداران انقلاب اسلامی قادر خواهند بود که ظالمان و سلطه‌جویان را از منطقه بیرون کنند و درسی به آنان بدهند که فراموششان نشود. ادامه نکته پنجم متن نامه عکسنوشته‌ها پرونده پی‌دی‌اف 💠 @Profderakhshan
آیندگان چه بسا به ما خرده بگیرند که چرا به مجلسی امید بسته‌اید که اکثریت نمایندگانش اخیراً همان کسی را به‌ریاست خویش انتخاب کرده‌اند که رئیس گروه مذاکره‌کننده برای امضای این تفاهم‌نامه بوده است؟ ما چنین نقدی را می‌پذیریم اما چون از نعمت امام و رهبری بصیر برخورداریم که فرزند برومند آن امام شهید است پس به آینده امیدواریم. اگر کاری از دست مجلس ساخته نباشد آنگاه امیدمان به شخص رهبر و امام عزیزمان است. متن نامه عکسنوشته‌ها پرونده پی‌دی‌اف 💠 @Profderakhshan
✉️ متن کامل پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به ملت ایران درباره تفاهم‌نامه رئیس‌جمهوران ایران و امریکا ▪️بسم‌ الله‌ الرّحمن ‌الرّحیم 📄ملّت پرشور و باوفای ایران 💬همانگونه که مطلع شُدید، تفاهم‌نامه‌ای بین رئیس‌جمهوران ایران و امریکا امضا شد. در مسیر رسیدن به این مرحله، مسئولین امر، از سر دلسوزی و با حُسن نظر، تلاش‌های زیادی را به‌عمل آوردند و البته این رئیس‌جمهور امریکا بود که از روی استیصال، از انواع اهرم‌ها برای این امر استفاده می‌کرد. 💬بنده علی‌الاصول، نظر دیگری داشتم ولی از باب تعهّدی که رئیس‌جمهور محترم به‌عنوان رئیس شورای عالی امنیّت ملّی از طرف خود و سایر اعضا در پاسداشت حقوق ملّت ایران و جبهه مقاومت به بنده دادند و تصریح به قبول مسئولیت آن نمودند، اجازه‌ی آن را صادر نمودم‌. ایشان همچنین تصریح کرده‌اند که اگر طرف آمریکایی بخواهد زیاده‌خواهی کند زیر بار آن نخواهند رفت. از این لحظه، ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز، منتظر تحقّق شروط گفته‌شده خواهیم بود. امّا بدیهی است مذاکرات حضوری که در آینده برقرار خواهد شد، به معنی پذیرش نظر دشمن نخواهد بود. امیدواریم که دعای خیر سرورمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف انواع نصرت‌ها و فتوحات، برای ملّت باشرف ایران به ارمغان آورد. 🔻والسّلام علیکم و رحمة الله و برکاته ✍🏼سید مجتبی حسینی خامنه‌ای 🗓 ۲۸/خرداد/۱۴۰۵ 📲 @rahbar_enghelab_ir
جاذبه قدرت-5-3-1405.pdf
حجم: 300.1K
جاذبه قدرت و انحراف از اصول انقلاب امروزه انحراف از اصول انقلاب اسلامی بر صاحبان بصيرت پوشيده نيست. در علت‌يابی اين پديده متأسفانه نقش و جايگاه «جاذبه كانون‌های قدرت» مورد توجه جدی قرار نگرفته است. در اين يادداشت ميكوشيم شواهدی در تأييد ادعای خويش بيان كنيم و نشان دهيم كه يكی از راهكارهاي حفظ اصول انقلاب اسلامی اين است كه نخبگان جامعه را از آثار سوء جاذبه‌های موجود در كانون‌های قدرتِ اقتصادی و سياسی و اجتماعی آگاه كنيم. 💠 @Profderakhshan
بسم‌الله‌النور جاذبۀ قدرت و انحراف از اصول انقلاب اسلامی امروزه انحراف از اصول انقلاب اسلامی بر صاحبان بصیرت پوشیده نیست. در علت‌یابی این پدیده متأسفانه نقش و جایگاه «جاذبۀ کانون‌های قدرت» مورد توجه جدی قرار نگرفته است. در این یادداشت می‌کوشیم شواهدی در تأیید ادعای خویش بیان کنیم و نشان دهیم که یکی از راهکارهای حفظ اصول انقلاب اسلامی این است که نخبگان جامعه را از آثار سوء جاذبه‌های موجود در کانون‌های قدرتِ اقتصادی و سیاسی و اجتماعی آگاه کنیم. ۱- حضرت امام خمینی رحمت الله علیه در سوم اسفند ۱۳۶۷ (حدود سه ماه قبل از رحلت) چنین فرمودند: «من امروز بعد از ده سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچون گذشته اعتراف می‌کنم که بعضِ تصمیمات اول انقلاب در سپردن پست‌ها و امور مهمۀ کشور به گروهی که عقیدۀ خالص و واقعی به اسلام ناب محمدی نداشته‌اند اشتباهی بوده است که تلخی آثار آن به راحتی از میان نمی‌رود. گرچه در آن موقع هم من شخصاً مایل به روی کار آمدن آنان نبودم ولی با صلاحدید و تأیید دوستان قبول نمودم و الان هم سخت معتقدم که آنان به چیزی کمتر از انحراف انقلاب اسلامی از تمامی اصولش و هر حرکت به سوی آمریکای جهان‌خوار قناعت نمی‌کنند ... ما هنوز هم چوب اعتمادهای فراوان خود را به گروه‌ها و لیبرال‌ها می‌خوریم ... من صریحاً اعلام می‌کنم که تا من هستم نخواهم گذاشت حکومت به دست لیبرال‌ها بیفتد.» ۲- متأسفانه تاریخ تحولات انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که تا به امروز «امور مهمۀ کشور» عمدتاً در دست دولتمردان لیبرال و سازشکار و دلباختگان به آمریکای جنایتکار بوده است. در ادامه نشان می‌دهیم که جاذبۀ کانون‌های قدرت می‌تواند چرائی این پدیده را توضیح دهد. ۳- نخبگان یا اصطلاحاً روشنفکران در هر جامعه و در طول تاریخ نوعاً به سمت کانون‌های قدرت اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی گرایش داشته‌اند و با تغییر مکان این کانون‌ها گرایش‌هایشان نیز تغییر کرده است. زورگویان و سلطه‌جویان عالم در صحنه‌های داخلی و بین‌المللی همواره کوشیده‌اند به لحاظ اقتصادی و سیاسی و نظامی و فناوری چهره‌های قدرتمندی از خود به نمایش بگذارند تا بدین وسیله نه‌تنها نخبگان جامعۀ خویش بلکه دیگر کشورها را به سمت خود جذب کنند. آمریکای جنایتکار نمونۀ بارزی از این واقعیت است. ۴- متأسفانه لیبرال‌ها و سازشکاران و عاشقان غربِ سلطه‌جو از همان روزهای نخست انقلاب اسلامی قدرت را در امور سیاسی و اقتصادی و اجتماعی به‌دست گرفتند و در مقابلِ اهداف مقدس جمهوری اسلامی و حرکت توده‌های مردم متعهد و مسئول چنان ایستادگی کردند که بنیانگذار جمهوری اسلامی در هفتم دی‌ماه ۱۳۶۰ فریاد برآورد که «ما از شر رضاخان و محمدرضا خان خلاص شدیم لکن از شرّ تربیت‌یافتگان غرب و شرق به این زودی‌ها نجات نخواهیم یافت. اینان برپادارندگان سلطۀ ابرقدرت‌ها هستند و سرسپردگانی می‌باشند که با هیچ منطقی خلع سلاح نمی‌شوند.» متأسفانه پیش‌بینی امام راحل به تحقق رسید به‌گونه‌ای که انقلاب اسلامی تا به‌ امروز در اسارت لیبرال‌ها و تربیت‌شدگان غرب و در یک کلمه سازشکاران با غربِ سلطه‌جو می‌باشد. ۵- کانون‌های قدرت اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و رسانه‌ای که سازشکاران اصلاح‌طلب در خلال بیش از چهار دهۀ گذشته تأسیس کرده‌اند پیوسته در حال رشد و توسعه بوده است. بانک مرکزی و بانک‌های تجاری و سرمایه‌گذاری و شرکت‌های بیمه و بورس‌ها و شرکت‌های بزرگ دولتی و نیمه دولتی و خصوصی و صادرکنندگان و واردکنندگان بزرگ و صندوق‌های سرمایه‌گذاری و وزارتخانه‌های حساسی مانند نفت و امور خارجه و ارشاد و صنعت و اقتصاد و امپراطوری‌های رسانه‌ای از جمله کانون‌های قدرتی محسوب می‌شود که عمدتاً در دست سازشکاران اصلاح‌طلب بوده است. جاذبۀ این کانون‌های قدرت به سبب داشتن منابع عظیم مالی و فرصت‌های گستردۀ شغلی از یک‌سو و حمایت سازشکاران از هنجارشکنی‌های فرهنگی و اجتماعی از سوی دیگر به‌سهولت توانسته است در دستگاه تحلیلی و شیوۀ تفکر اکثر نخبگان و روشنفکران جامعه اعم از دانشگاهیان و نویسندگان و هنرمندان و نمایندگان مجلس و قضات و وکلا و اصحاب رسانه‌ و امثال آنان نفوذ کند و ایشان را به سمت کانون‌های قدرت سوق دهد و برای حمایت از دولت و دولتمردان و سیاستگذاری‌های دولتی چهره‌های تأثیرگذاری بسازد. ۶- در این میان جایگاه نخبگان و روشنفکران متعهد انقلابی محل تأمل است. به‌خاطر داریم که امام شهیدمان همیشه رأی مردم را محترم می‌دانستند و لذا از رؤسای جمهورِ منتخب حمایت می‌کردند و بر همکاری نخبگان و کارشناسان با دستگاه‌های دولتی برای حل مسائل کشور تأکید فراوان داشتند. ادامه 💠 @Profderakhshan