eitaa logo
صعود 🇮🇷
528 دنبال‌کننده
11.5هزار عکس
6.9هزار ویدیو
80 فایل
سلام و عرض ادب خدمت شما بزرگواران بیان برخی اخبار مهم و تحلیل و تبیین مسائل روز https://eitaa.com/joinchat/3138060557C9c8e873d02 *اللّهُمَّ اجْعَلْ زَعیمَنا في دِرعِکَ الْحَصینَةِ الَّتي تَجعَلُ فیها مَن تُریدُ* @saberiansari
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
18.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 لحظاتی از شعرخوانی آقای سیدمجید بنی‌فاطمه در رثای رهبر شهید انقلاب 📹دومین شب مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در جوار محل عروج ملکوتی قائد شهید انقلاب اسلامی. ۱۴۰۵/۰۴/۰۱ 🏴 «مثْلِي لاَ يُبَايِعُ مِثْلَهُ» 🖥 Farsi.khamenei.ir
949K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قدرت ایران، آلمان را به احترام واداشت 🎥 وزیر دفاع آلمان: ما مایلیم تنگه هرمز را تنها با رضایت و موافقت صریح ایران و عمان باز کنیم بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان: 🔻 این ترامپ بود که با اقداماتش راه تنگه هرمز را بست، نه ما. اما اکنون ما مایل هستیم این گره را باز کنیم؛ البته از راه توافق و تفاهم متقابل، و از همه مهم‌تر، تنها با رضایت و موافقت صریح ایران و عمان. https://eitaa.com/farhikhteganonline/30044 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🔴عضو هیئت‌رئیسۀ مجلس: صحن به زودی بازگشایی می‌شود 🔹 حجت الاسلام والمسلمین سلیمی، نمایندۀ تهران: با توجه به تغییر شرایط، آن دلیل ابتدایی که موجب می‌شد صحن تعطیل باشد، دیگر منتفی شده و ان‌شاءالله به زودی شاهد بازگشایی صحن خواهیم بود/فارس
صعود 🇮🇷
#پاسخ‌به‌شبهه در ابهامات موجود حول سخنان دکتر همتی متأسفانه در برخی گروه ها این کلام دکتر همتی را
در ذیل این خبر https://farsnews.ir/Khate_energy/1782161808300287908/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%82%D8%B5%D8%AF-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%B2%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF و سخنان دکتر همتی: 🔴🔴🔴عنایت کنیم ترامپ ملعون در امریکا شدیدا تحت فشار هست به او می‌گویند باختی و امتیاز دادی رفت؟ لذا این خبرها مصرف داخلی دارد ترامپ قصد دارد به مخاطب آمریکایی خود القا کند توافق ،پولش به نفع کشاورز امریکاست ولی ما قبول نکرده و گفتیم اختیار خرج پول دست خودمان هست. حتی دارو هم قبول نکرده و گفتیم بالای ۹۰ درصد دارو خودمان تولید مکنیم حتی اخیرا مجوز صادرات به اروپا هم گرفتیم پروتکل اصلی ما با شرق هست. دکتر قالیباف بی حساب نگفت که چین شریک راهبردی ماهست چین هم فوری تایید کرد و حمایت نمود. دست امریکا کوتاه شده و هر کجا دلمان خواست تجارت میکنیم.
11.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تنگه هرمز با ترتیبات ایرانی و توسط ایران اداره خواهد شد ایجاد خط تماس برای حل مشکلات کشتی‌ها رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران در پرواز بازگشت از مذاکرات چهارجانبه سوئیس: 🔸جزو نفرات اولی بودم که در آغاز جنگ به‌روشنی گفتم همه بدانند هرگز اداره تنگه هرمز به وضعیت قبل از جنگ باز نخواهد گشت. البته قوانین بین‌المللی رعایت می‌شود و تنگه هرمز با رعایت این قوانین و با ترتیبات ایرانی، توسط ایران اداره خواهد شد. 🔸ممکن است مشکلاتی در تنگه هرمز پیش بیاید؛ بنابراین توافق کردیم مرکزی ایجاد و یک خط تلفنی برقرار شود تا در دوره ۳۰ روزه، اگر اشکالاتی پیش آمد، بتوانیم با سرعت بیشتری مشکلات را حل کنیم. ان‌شاءالله اقتصاد منطقه رونق بگیرد. 🔸این خط تماس برای مجوز نیست؛ مجوز مسیر خود را دارد. این خط صرفاً برای حل مشکلات کشتی‌ها یا حوادث احتمالی است تا روشنگری صورت بگیرد. این نیز از آن جهت است که مدیریت تنگه با ایران است و اشکالات را ما رفع می‌کنیم.
صعود 🇮🇷
🎥تنگه هرمز با ترتیبات ایرانی و توسط ایران اداره خواهد شد ایجاد خط تماس برای حل مشکلات کشتی‌ها رئی
سلام و عرض ادب در راستای فرمایشات دکتر قالیباف و ابهامات برخی از کاربران محترم حول واژه عوارض ، https://eitaa.com/progress2/35325 دقت کنیم لفظ عوارض در تنگه هرمز به لحاظ حقوقی درست نیست، بایستی از کلمه هزینه خدمات استفاده کنیم: 🔴در باب عوارض تنگه هرمز ،استفاده از کلمه عوارض از نظر حقوقی صحیح نیست (عوارض ظاهراً به تنگه های دست ساز مانند کشور ترکیه بر می گردد) و دکتر بقایی هم اخیراً مفصل توضیح دادند هزینه خدمات(هزینه مدنظر جمهوری اسلامی ایران از کشتی ها مصطرد خواهد شد اما در قالب عناوین دیگر: https://eitaa.com/progress2/33862) 🔴🔴🔴پاسخ به برخی شبهات حول تنگه هرمز دکتر بقایی توضیح می‌دهند: 🔴 ایران از کشتی‌ها برای عبور از تنگه هرمز عوارض نمی‌گیرد 🔹«اسماعیل بقائی» در پاسخ به پرسشی درباره اینکه «تحت چه شرایطی تنگه هرمز باز می‌شود؟ آیا قرار است مبلغی از کشتی‌ها موقع عبور از این تنگه گرفته شود یا خیر؟» گفت: 🔹ما عوارض نمی‌گیریم؛ به نظرم باید در به ‌کارگیری کلمات دقت کرد. ما به دنبال اخذ عوارض نیستیم. دو نکته را باید در نظر داشته باشیم: 🔹اول اینکه اقدامات ایران و عمان برای تدوین یک پروتکل یا سازوکار جهت اطمینان از تردد ایمن کشتی‌ها از تنگه هرمز، یک اقدام مسئولانه و مطابق با حقوق بین‌الملل است؛ هم برای منافع و امنیت ملی ایران و عمان به عنوان کشورهای ساحلی و هم برای خیر عمومی جامعه بین‌الملل. 🔹طبیعی است که در این روند، خدماتی ارائه می‌شود؛ خدمات ناوبری به اضافه اقدامات لازم برای صیانت از محیط زیست تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان. این‌ها نیازمند دریافت هزینه‌هایی است؛ بنابراین نباید عنوان عوارض را استفاده کرد. 🔹ایران و عمان در این مسیر مسئولانه تلاش می‌کنند و امیدواریم هرچه سریع‌تر به نتیجه نهایی برسیم: https://eitaa.com/Irna_1313/203432 🔴بقائی: تدوین سازوکار درباره تنگه هرمز وظیفه و مسئولیت ایران و عمان به‌عنوان کشورهای ساحلی است 🔹سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این پرسش که «اخیراً دوباره برخی طرح‌ها از سوی کشورهای انگلیس و فرانسه برای مدیریت تنگه هرمز مطرح شده و حتی گفته شده فرانسه قصد دارد آن را در شورای امنیت نیز مطرح کند. واکنش ایران به این طرح‌ها چیست؟ و آیا به‌جز ایران و عمان، کشورهای دیگری نیز در مدیریت تنگه هرمز نقش دارند یا خیر؟» گفت: 🔹این وظیفه و مسئولیت ایران و عمان به‌عنوان کشورهای ساحلی تنگه هرمز است که در این زمینه تدابیر لازم را اتخاذ کنند. این کاری است که ما در حال انجام آن هستیم؛ هم از جهت حقوقی بین‌المللی و هم از حیث فنی. 🔹اقدامات دیگری که گاهی جسته‌گریخته می‌شنوید و بسیاری از آن‌ها نیز مبنا ندارد و بعداً تکذیب می‌شود، صرفاً موجب پیچیده‌تر شدن موضوعات خواهد شد. ما با همه کشورها در تماس هستیم و بسیاری از کشورها نیز از این موضوع استقبال کرده‌اند که این سازوکار هرچه سریع‌تر به مرحله اجرا و عمل برسد: https://eitaa.com/Irna_1313/203433 🔴 دکتر بقائی: تعابیری چون دریافت «حق عبور» از تنگه هرمز دقیق نیست/ اولویت ما ایجاد سازوکارهایی برای مدیریت تردد در تنگه است 🔹سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این پرسش که «گمانه‌زنی‌هایی مشخصاً از سوی برخی رسانه‌های عربی مطرح شده مبنی بر اینکه ایران به آمریکا اعلام کرده‌اند دریافت غرامت از ایالات متحده در ازای باز شدن تنگه هرمز در دستور کار قرار گرفته است. می‌خواستم بفرمایید آیا اصولاً موضوع دریافت حق عبور از تنگه هرمز به این شکل مطرح است؟ و موضوع دریافت غرامت از ایالات متحده در رایزنی‌های ایران و آمریکا چه جایگاهی دارد؟» گفت: 🔹در استفاده از کلمات باید دقت کنیم. «حق عبور» و این تعابیری که برخی رسانه‌ها استفاده می‌کنند دقیق نیست. 🔹اولویت ما ایجاد سازوکارهایی برای مدیریت تردد در تنگه هرمز است. این موضوع اصلی است. اینکه برای ارائه خدمات یا به عنوان ما به‌ازای خدماتی که ارائه می‌شود مبالغی دریافت شود، بحثی مهم و در عین حال کاملاً طبیعی است. 🔹موضوع تنگه هرمز، موضوعی است میان کشورهای ساحلی تنگه که مسئولانه در حال پیشبرد آن هستند. هر جا هم که لازم باشد، با طرف‌های بین‌المللی، نهادهای ذی‌ربط بین‌المللی و سایر کشورها نیز مشورت‌های لازم انجام می‌شود: https://eitaa.com/Irna_1313/203444 🔴مرتبط: 🔴🔴🔴پاسخ به شبهه حول تنگه هرمز از بیان جناب بهرام زاده کانال گفتارگاه: https://eitaa.com/GoftarGah/1029 🔴🔴🔴پیوستهای مهم در باب لزوم‌ نگاهداشت ابهام راهبردی و پرهیز دادن از پرسش های مداوم از مسئولان در باب جزئیات مذاکرات و اسرار جنگ دیپلماسی و نیز پرهیز از بها دادن به جنگ روانی رسانه ای دشمن : https://eitaa.com/progress2/33849 https://eitaa.com/progress2/33850
منطق باز کردن ۶٠روزه تنگه هرمز، یک عمر تحصیل علمی و عملی متعهدانه و ولایتمدارانه در رشته های حقوق بین الملل، دشمن شناسی، چندین سال رزمنده بودن و فرمانده بودن در جنگهای متعدد و اقتدار برای رسیدن به حقوق والاتر و مهمتر کشورمان است. منطقش تعهد و تخصص است. گاهی باید از یکسری موارد کم اهمیت گذشت تا به نقطه اقتدار بالاتری رسید. ما هر آن نیاز ببینیم در همین شصت روز هم می توانیم ترتیبات را برگردانیم و سیادت تنگه هرمز پس از شصت روز قطعا با ماست تنگه هرمز را فقط نبستیم؛ مدیریتش کردیم. این فرقِ ایرانِ عاقل با برخی کشورهای هیجان‌زده‌ است. بستن تنگه، صرفاً کشیدن یک کرکره نبود؛ بازیِ شطرنج بود، نه دعوای کوچه. یکی از مهم‌ترین ملاحظات ایران این بود که ترامپ نتواند از بسته‌شدن تنگه، چماق اجماع علیه ایران بسازد. آمریکا فقط با موشک نمی‌جنگد؛ با روایت هم می‌جنگد، با رسانه هم می‌جنگد، با اجماع‌سازی هم می‌جنگد. هنر این بود که هم اهرم فشار را فعال کنیم، هم دست دشمن را ببندیم. بعضی‌ها انگار فراموش کرده‌اند بسته شدن تنگه فقط آمریکا را زمین‌گیر نمی‌کند؛ پای متحدان آمریکا و حتی کشورهای بی‌طرف هم وسط است. پس ایران باید طوری بازی می‌کرد که هزینه‌ی جنگ برای دشمن بالا برود، نه اینکه دنیا را هل بدهد در آغوش ترامپ. برای همین، ایران در اوج جنگ هم با مدیریت عبور محدود برخی کشورها، نشان داد مسئله‌اش لجبازی کور نیست؛ مسئله، تحمیل هزینه به متجاوز است. پیام روشن بود: همکاری با ایران کم‌هزینه‌تر از تقابل با ایران است. امروز هم باز شدن تنگه برای مدت محدود شصت روزه ، نشانه‌ی عقب‌نشینی نیست؛ تکمیل همان پازل است. دنیا باید بداند اگر فردا تنگه دوباره بسته شد، مسئولش ایران نیست؛ مسئولش آمریکاست که یا بدعهدی کرده یا دوباره سمت زور رفته است. قدرت فقط در داشتن اهرم نیست؛ در زمانِ درست استفاده کردن از اهرم است. هم باید مشت را گره کرد، هم باید حواست باشد دشمن نتواند از مشت تو، علیه خودت اجماع بسازد. این یعنی سیاست؛ این یعنی میدان؛ این یعنی ایران. 🔴مرتبط: 🔴🔴🔴پاسخ به شبهه حول تنگه هرمز از بیان جناب بهرام زاده کانال گفتارگاه: https://eitaa.com/GoftarGah/1029 🔴متن جناب سبحانی https://eitaa.com/bache_kavir/51391 🔴پاسخ به شبهات تنگه هرمز و بحث عوارض روایت دکتر بقایی: https://eitaa.com/progress2/35326 🔴سخنان دکتر قالیباف: https://eitaa.com/progress2/35325
در مناظره نماینده مجلس با آقای رضازاده: در مورد این ادعا باید بررسی شود و صحبتهای این نماینده مجلس صحت سنجی شود ، در دوران دفاع از کشور و جنگ تمام عیار، تصمیمات شعام به روز گرفته میشود‌ اما فارغ از متن محتوا طبق قوانین بین المللی هیچ کشوری اجازه تهدید سران کشور های درگیر جنگ و ترور آنها را ندارد آنها که قانون جنگل مدار هستند ما هم که طبق فرموده امام شهید بر مبنای قوانین بین المللی جنگ علیه استکبار را پیش می بریم اما لااقل با این تفاهم نامه، بسیاری از حقوق خود را از حلقوم دشمن متکبر بیرون می کشیم 🔴توضیح مشروح موارد حقوق بین الملل: https://eitaa.com/progress2/35319 🔴پاسخ جناب انصاری https://eitaa.com/ansari_rahim/7424 🔴پی نوشت جناب سبحانی: https://eitaa.com/bache_kavir/51378 پیوست : 🔴مقابله منطبق با دین، اخلاق، شرع و منطبق بر قوانین بین‌المللی است و ملت ایران و مسئولین کشور در این جهت هیچ گونه تعللی و کوتاهی نخواهند کرد. https://eitaa.com/progress2/34481 🔴حرکت ملت ایران در مبارزه با استکبار صرفاً انتقام نیست یک حرکت منطقی و خردمندانه است: https://eitaa.com/progress2/34482
هیچ برنامه‌ای برای بازرسی آژانس از تأسیسات آسیب‌دیده وجود ندارد بقایی ،سخنگو وزارت امور خارجه : 🔸ما نه دیداری با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته‌ایم و نه برنامه‌ای برای بازرسی آژانس از تأسیسات هسته‌ای آسیب‌دیده ایران ناشی از تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی داریم. اساساً در این زمینه هیچ شیوه‌نامه‌ای وجود ندارد. وی ادامه داد: ما به عنوان عضو معاهده و به عنوان کشوری که متعهد به موافقت‌نامه‌های پادمان است، روال جاری را ادامه خواهیم داد و فکر می‌کنم این روال نیز کاملاً روشن است. https://eitaa.com/bornanews_ir/168965
889K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴دکتربقایی: سردار قالیباف به چین سفر می‌کند https://eitaa.com/tasnimnews/338912 🔴دیدار و رایزنی دکتر قالیباف و هیئت همراه با سلطان عمان در مسقط با دستور کار ترتیبات مدیریت تنگه هرمز
9.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دریغا ای دریغا ای دریغا خدایی سایه‌ای رفت از سر ما 🔹صوت حزین گلریز در سوگ امام خمینی رحمة‌الله علیه از همان کودکی و بدون اینکه علت ضجه‌های پدر و مادر و باقی افراد را بفهمی، جگر ما را هم می‌سوزاند. 🔹آن‌موقع و حتی سال‌های بعد هم اینکه خیلی از بزرگترها می‌گفتند با رفتن امام، همه یتیم شدیم را خوب درک نمی‌کردیم تا اینکه روزگار بار دیگر درد یتیمی را چشاند و حالا ما یتیم شدیم و فرزندانمان مات و متحیر مانده‌اند که او که بود که بارفتنش ما یتیم شده‌ایم. 🔹خودمان هم فعلاً آنقدر متحیریم که حال امروز ما را شاید یادگاران نسل خمینی بهتر از خودمان درک کنند و قطعاً داغ 40ساله رفتن امام خمینی با شهادت سیدعلی خامنه‌ای تازه و داغ‌تر شده باشد. 🔹امیدمان همانطور که خودش گفته بود به خدا و صاحب‌الزمان است که گفته بود این ملت مبعوث ان‌شاء‌الله به ساحل پیروزی و آرامش خواهد رسید، به‌ویژه اکنون که خلف صالحش سکان و پرچم انقلاب را به دست گرفته است اما چه کنیم که باید بخوانیم: به چه عشق تو را سودا کند دل که همتای تو را پیدا کند دل گلی با رنگ و بوی تو نبیند اگر صد چشم خود را وا کند دل دریغا ای دریغا ای دریغا خدایی سایه‌ای رفت از سر ما