eitaa logo
صعود 🇮🇷
526 دنبال‌کننده
11.4هزار عکس
6.9هزار ویدیو
80 فایل
سلام و عرض ادب خدمت شما بزرگواران بیان برخی اخبار مهم و تحلیل و تبیین مسائل روز https://eitaa.com/joinchat/3138060557C9c8e873d02 *اللّهُمَّ اجْعَلْ زَعیمَنا في دِرعِکَ الْحَصینَةِ الَّتي تَجعَلُ فیها مَن تُریدُ* @saberiansari
مشاهده در ایتا
دانلود
منطق باز کردن ۶٠روزه تنگه هرمز، یک عمر تحصیل علمی و عملی متعهدانه و ولایتمدارانه در رشته های حقوق بین الملل، دشمن شناسی، چندین سال رزمنده بودن و فرمانده بودن در جنگهای متعدد و اقتدار برای رسیدن به حقوق والاتر و مهمتر کشورمان است. منطقش تعهد و تخصص است. گاهی باید از یکسری موارد کم اهمیت گذشت تا به نقطه اقتدار بالاتری رسید. ما هر آن نیاز ببینیم در همین شصت روز هم می توانیم ترتیبات را برگردانیم و سیادت تنگه هرمز پس از شصت روز قطعا با ماست تنگه هرمز را فقط نبستیم؛ مدیریتش کردیم. این فرقِ ایرانِ عاقل با برخی کشورهای هیجان‌زده‌ است. بستن تنگه، صرفاً کشیدن یک کرکره نبود؛ بازیِ شطرنج بود، نه دعوای کوچه. یکی از مهم‌ترین ملاحظات ایران این بود که ترامپ نتواند از بسته‌شدن تنگه، چماق اجماع علیه ایران بسازد. آمریکا فقط با موشک نمی‌جنگد؛ با روایت هم می‌جنگد، با رسانه هم می‌جنگد، با اجماع‌سازی هم می‌جنگد. هنر این بود که هم اهرم فشار را فعال کنیم، هم دست دشمن را ببندیم. بعضی‌ها انگار فراموش کرده‌اند بسته شدن تنگه فقط آمریکا را زمین‌گیر نمی‌کند؛ پای متحدان آمریکا و حتی کشورهای بی‌طرف هم وسط است. پس ایران باید طوری بازی می‌کرد که هزینه‌ی جنگ برای دشمن بالا برود، نه اینکه دنیا را هل بدهد در آغوش ترامپ. برای همین، ایران در اوج جنگ هم با مدیریت عبور محدود برخی کشورها، نشان داد مسئله‌اش لجبازی کور نیست؛ مسئله، تحمیل هزینه به متجاوز است. پیام روشن بود: همکاری با ایران کم‌هزینه‌تر از تقابل با ایران است. امروز هم باز شدن تنگه برای مدت محدود شصت روزه ، نشانه‌ی عقب‌نشینی نیست؛ تکمیل همان پازل است. دنیا باید بداند اگر فردا تنگه دوباره بسته شد، مسئولش ایران نیست؛ مسئولش آمریکاست که یا بدعهدی کرده یا دوباره سمت زور رفته است. قدرت فقط در داشتن اهرم نیست؛ در زمانِ درست استفاده کردن از اهرم است. هم باید مشت را گره کرد، هم باید حواست باشد دشمن نتواند از مشت تو، علیه خودت اجماع بسازد. این یعنی سیاست؛ این یعنی میدان؛ این یعنی ایران. 🔴مرتبط: 🔴🔴🔴پاسخ به شبهه حول تنگه هرمز از بیان جناب بهرام زاده کانال گفتارگاه: https://eitaa.com/GoftarGah/1029 🔴متن جناب سبحانی https://eitaa.com/bache_kavir/51391 🔴پاسخ به شبهات تنگه هرمز و بحث عوارض روایت دکتر بقایی: https://eitaa.com/progress2/35326 🔴سخنان دکتر قالیباف: https://eitaa.com/progress2/35325
در مناظره نماینده مجلس با آقای رضازاده: در مورد این ادعا باید بررسی شود و صحبتهای این نماینده مجلس صحت سنجی شود ، در دوران دفاع از کشور و جنگ تمام عیار، تصمیمات شعام به روز گرفته میشود‌ اما فارغ از متن محتوا طبق قوانین بین المللی هیچ کشوری اجازه تهدید سران کشور های درگیر جنگ و ترور آنها را ندارد آنها که قانون جنگل مدار هستند ما هم که طبق فرموده امام شهید بر مبنای قوانین بین المللی جنگ علیه استکبار را پیش می بریم اما لااقل با این تفاهم نامه، بسیاری از حقوق خود را از حلقوم دشمن متکبر بیرون می کشیم 🔴توضیح مشروح موارد حقوق بین الملل: https://eitaa.com/progress2/35319 🔴پاسخ جناب انصاری https://eitaa.com/ansari_rahim/7424 🔴پی نوشت جناب سبحانی: https://eitaa.com/bache_kavir/51378 پیوست : 🔴مقابله منطبق با دین، اخلاق، شرع و منطبق بر قوانین بین‌المللی است و ملت ایران و مسئولین کشور در این جهت هیچ گونه تعللی و کوتاهی نخواهند کرد. https://eitaa.com/progress2/34481 🔴حرکت ملت ایران در مبارزه با استکبار صرفاً انتقام نیست یک حرکت منطقی و خردمندانه است: https://eitaa.com/progress2/34482
هیچ برنامه‌ای برای بازرسی آژانس از تأسیسات آسیب‌دیده وجود ندارد بقایی ،سخنگو وزارت امور خارجه : 🔸ما نه دیداری با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته‌ایم و نه برنامه‌ای برای بازرسی آژانس از تأسیسات هسته‌ای آسیب‌دیده ایران ناشی از تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی داریم. اساساً در این زمینه هیچ شیوه‌نامه‌ای وجود ندارد. وی ادامه داد: ما به عنوان عضو معاهده و به عنوان کشوری که متعهد به موافقت‌نامه‌های پادمان است، روال جاری را ادامه خواهیم داد و فکر می‌کنم این روال نیز کاملاً روشن است. https://eitaa.com/bornanews_ir/168965
889K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴دکتربقایی: سردار قالیباف به چین سفر می‌کند https://eitaa.com/tasnimnews/338912 🔴دیدار و رایزنی دکتر قالیباف و هیئت همراه با سلطان عمان در مسقط با دستور کار ترتیبات مدیریت تنگه هرمز
9.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دریغا ای دریغا ای دریغا خدایی سایه‌ای رفت از سر ما 🔹صوت حزین گلریز در سوگ امام خمینی رحمة‌الله علیه از همان کودکی و بدون اینکه علت ضجه‌های پدر و مادر و باقی افراد را بفهمی، جگر ما را هم می‌سوزاند. 🔹آن‌موقع و حتی سال‌های بعد هم اینکه خیلی از بزرگترها می‌گفتند با رفتن امام، همه یتیم شدیم را خوب درک نمی‌کردیم تا اینکه روزگار بار دیگر درد یتیمی را چشاند و حالا ما یتیم شدیم و فرزندانمان مات و متحیر مانده‌اند که او که بود که بارفتنش ما یتیم شده‌ایم. 🔹خودمان هم فعلاً آنقدر متحیریم که حال امروز ما را شاید یادگاران نسل خمینی بهتر از خودمان درک کنند و قطعاً داغ 40ساله رفتن امام خمینی با شهادت سیدعلی خامنه‌ای تازه و داغ‌تر شده باشد. 🔹امیدمان همانطور که خودش گفته بود به خدا و صاحب‌الزمان است که گفته بود این ملت مبعوث ان‌شاء‌الله به ساحل پیروزی و آرامش خواهد رسید، به‌ویژه اکنون که خلف صالحش سکان و پرچم انقلاب را به دست گرفته است اما چه کنیم که باید بخوانیم: به چه عشق تو را سودا کند دل که همتای تو را پیدا کند دل گلی با رنگ و بوی تو نبیند اگر صد چشم خود را وا کند دل دریغا ای دریغا ای دریغا خدایی سایه‌ای رفت از سر ما
صعود 🇮🇷
🔴در رابطه با ابهام احتمالی بحث کالاهای وارداتی: https://eitaa.com/progress2/35332 به صورت خلاصه عنایت شود که فعلا با آزادسازی اموال مسدود شده و رفع تحریم های انجام شده این امکان خرید از شرکتهای خارجی اروپایی و آمریکایی که قبلاً تحت تحریم بوده ، مانعش برداشته شده حال طبق صحبت های دکتر همتی، ما مخیر هستیم بر مبنای نیاز و کیفیت و قیمت و البته طبق قوانین کشور خودمان خرید لازم خود را در مواردی که مشابه داخلی وجود ندارد یا کمبود داریم یا مواد اولیه است انجام دهیم و هیچ الزام و اجباری هم برای خرید محصولات آمریکایی نداریم: https://eitaa.com/progress2/35307 قطعا تمامی این خریدها، بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران و صلاحدید منافع کشور انجام خواهد شد. 🔴 در باب نامه امام شهید که عکسش ارسال شد ابتدا متن کامل خبر را از تابناک بخوانیم، این فرمایشات امام شهید اعلی الله مقامه الشریف اشاره به کالاهای مصرفی و برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی دارد و به صورت قانون موجود است؛ و مسئولان ما نیز طبق قوانین موجود عمل خواهند کرد و اگر نیاز به مصوبه باشد از راه مجلس و شورای نگهبان و یا مصوبات ضمنی دولت بررسی و روند قانونی خود را طی خواهد کرد بخشنامه ممنوعیت ورود کالاهای مصرفی، فقط مخصوص امریکا است؟! - تابناک | TABNAK اما آنچه مسلم است، واردات از سوی آمریکا به ایران قرار است که بیش از پیش کنترل شود تا هیچ‌گونه وابستگی‌ به کالاهای مصرفی وارداتی از این کشور نباشد. سؤال اینجاست که موضوع کنترل واردات کالاهای مصرفی فقط شامل امریکا می شود و اجازه واردات کالاهای مصرفی از سایر کشورها وجود دارد؟ نگاهی به بند آخر نامه تاریخی رهبری به رئیس جمهور که در زیر مشاهده می نمایید، مشخص می کند که رهبر انقلاب بر پیگیری جدی اقتصاد مقاومتی، تقویت تولید ملّی، جلوگیری از واردات بی رویه و نیز ـ در پایان ـ بر ممنوع بودن ورود کالاهای مصرفی از امریکا نیز تأکید کرده اند پیوست: ادامه در https://eitaa.com/progress2/35307 🔴از نظر قوانین داخلی ایران، خرید کالاهای اساسی از شرکت‌های آمریکایی یا اروپایی ممنوعیت ندارد مگر مواردی که شورای عالی امنیت ملی تصمیم بگیرد انجام نشود و مواردی که مشابه آن در داخل وجود دارد، و امکان خرید از کشورهای دیگر کمتر است(رجوع شود به پیوست این متن) اما تا به حال به دلیل تحریم های گسترده و فشار بر شرکت‌ها بویژه شرکتهای اروپایی اقلام خاص که مشابه داخل نداشتند یا کمبود داشتیم و یا به عنوان مواد اولیه استفاده می کردیم را با سختی فروان و دور زدن تحریم ها خریداری می کردیم یکی از ابن کالاهای اساسی مهم دارو های بیماران خاص بود که همگی شاهد جنایات آمریکا در این حوزه بوده ایم لذا تا به حال از نظر واقعیت‌های اقتصادی و حقوق بین‌الملل، موانع عظیمی مانند تحریم‌های ثانویه آمریکا و ترس بانک‌های اروپایی از جریمه، این فرآیند را بسیار پیچیده و پرهزینه کرده است. بنابراین، اگرچه از نظر قانونی در ایران منع نشده، اما از نظر عملیاتی با چالش‌های جدی روبرو بوده است. 🔴ممنوعیت خرید کالاهای خارجی دارای تولید مشابه داخلی https://shenasname.ir/amval/2571-26725 در مواردی که کالای مشابه داخلی از نظر کیفیت، قیمت و یا حجم تولید قابل توجیه نباشد و یا سایر موارد اجتناب ناپذیر، با پیشنهاد بالاترین مقام دستگاه اجرایی ذی‌ربط و تأیید وزرای عضو کمیسیون اقتصاد، خرید کالای یادشده مجاز خواهد بود. کالای مصرفی چیست؟ کالای مصرفی به مجموعه‌ای از کالاها و خدمات اطلاق می‌شود که توسط مصرف‌کننده نهایی برای رفع نیازها و تأمین خواسته‌های شخصی یا خانوادگی خریداری و استفاده می‌گردد. این کالاها در زنجیره تولید، در انتهای فرآیند قرار دارند و هدف از تولید آن‌ها، مصرف مستقیم نهایی است، نه استفاده مجدد در فرآیندهای تولیدی دیگر. 🔴پیوست در باب نگرانی از مواد و..: مگر تا به حال ما اطلاع داشتیم مسئولان کشور این چند سال محصول تراریخته وارد می کردند یا خیر و تا چه اندازه ای طبق قانون اجازه داشتند؟ مگر اطلاع نداریم‌ خودمان در داخل هم محصولات تراریخته تولید داریم، همان قدر که قبلاً اعتماد داشتیم الان نیز همان است کاش کمی قوه عاقله برای مسئولان لحاظ کنیم . مسئولان هم عاقلند و دلسوز هم قوانین هست نشر این موارد در رسانه ها در این شرایط به نظرتان با این درخواست رهبر معظم همخوانی دارد؟ نقد و نظر را از راه خودش و با ارجاع به وزارت مربوطه انجام دهیم. 🔴رهبر معظم انقلاب حفظه الله:نقاط ضعف را مطرح نکنید https://eitaa.com/progress2/33537 🔴 تأکید امام شهید: مسئولان دلسوزیشان کمتر از شما نیست و همیشه یک احتمال درست بدهید : https://eitaa.com/progress2/35112 🔴تکالیف راهبردی https://eitaa.com/progress2/33044 🔴نقدچگونه باشد؟ https://eitaa.com/progress2/23086 🔴نقد نکنیم؟ https://eitaa.com/progress2/25863
🔴🔴🔴اتحاد بین و ، بین آحاد مسئولین گوناگون نظام، بین نیروهای مسلح و مردم، بین آحاد مردم، این چیزی است که بایستی حفظ بشود، با همه وجود، این من است. https://eitaa.com/khamenei_ir/39450
1.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سخنگوی وزارت خارجه: درباره اموال آزادشده ایران هر طور صلاح بدانیم تصمیم می‌گیریم و هیچ محدودیتی دراین‌باره وجود ندارد https://eitaa.com/shabestan_na/87059 🔴🔴آقای بقایی درباره دارایی های آزاد شده، محتوای آن و محدودیت های گفته شده و سازوکارها برای بازگشت پولها گفت: فلسفه و هدف جنگ از بین بردن تمدن ایران هست و ادعا کردند به ثروتمند کردن کشاورزان امریکایی درباره پولهای بلوکه شده و اینکه خرید کالا جمهوری اسلامی ایران به تشخیص خود و تصمیم وزارت کشاورزی درباره هزینه کرد دارایی های مسدود شده ، هر طور تشخیص دهد اقدام می کند. 🔴پی نوشت: علنا در اخبار گفته شد. منبع خبری ما ترامپ کذاب نیست. او فعلا داخل امریکا گوشه رینگ رفته و مجبوره برای مصرف داخلی این جور دروغ بگه. پول مستقیم به حساب خودمان واریز میشود 🔴 متنهای جناب رضوی: https://eitaa.com/s_a_razavi/29026 🔴متن مرتبط جناب انصاری: https://eitaa.com/ansari_rahim/7439 🔴مرتبط و درس پس دادن حقیر: https://eitaa.com/progress2/35333 https://eitaa.com/progress2/35307 https://eitaa.com/progress2/35308 حول اموال مسدود شده
🔴🔴🔴در باب بندهای مذاکرات : قابل توجه برخی بزرگواران، که بندهای تفاهم را بدون تخصص، سبک سنگین می کنند: 🔴توضیحات دکتر بقایی در بند آخر متن زیر در باب چهارده بند: https://eitaa.com/progress2/33894 🔴ما یک پک ده بندی داریم که بزرگواران آنرا به شروط ده گانه تعبیر می کنند این ده بند محور مذاکرات است اما قطعا بین رهبری و رییس تیم مذاکراتی ما چند بند اصلی گنجانده شده و تعدادی بندها نیز درجه دو و سه حال ممکن است کسی بفرمایید از کجا بفهمیم کدام یک اصلی و کدام یک فرعی بوده این دیگر چیزی است بین رهبری و تیم مذاکراتی اما بعد از توافق و تایید رهبری عزیز بر ما مشخص خواهد شد که کدام بندها بند اصلی بوده و کدام یک برای فریب و یادرجه دو بوده است و در جهت نگاهداشت ابهام راهبردی لازم است هیأت دیپلماسی این موارد را مطرح ننمایند تا بتوانند اراده خود را به دشمن تحمیل و مثلاً با ارائه برخی بندهای درجه دو و سه از باب اهمیت، بندهای اصلی را به دشمن غدار ، تحمیل کنند و از حلقومشان بیرون بکشند.... 🔴پیوستهای مهم در باب لزوم‌ نگاهداشت ابهام راهبردی و پرهیز دادن از پرسش های مداوم از مسئولان در باب جزئیات مذاکرات و اسرار جنگ دیپلماسی و نیز پرهیز از بها دادن به جنگ روانی رسانه ای دشمن : https://eitaa.com/progress2/33849 https://eitaa.com/progress2/33850 🔴🔴🔴لطفاً برای تشریح بیشتر این بحث پاسخ به شبهه زیر هم در باب تفاهم نامه مطالعه بفرمایید: https://eitaa.com/progress2/34981
🔴🔴🔴دکتر پزشکیان وارد اسلام‌آباد شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency mehrnews.com/x3cpST 🔴دکترعراقچی همزمان با سفر رئیس‌جمهور به پاکستان به اسلام‌آباد رفت