eitaa logo
صعود 🇮🇷
527 دنبال‌کننده
11.5هزار عکس
6.9هزار ویدیو
80 فایل
سلام و عرض ادب خدمت شما بزرگواران بیان برخی اخبار مهم و تحلیل و تبیین مسائل روز https://eitaa.com/joinchat/3138060557C9c8e873d02 *اللّهُمَّ اجْعَلْ زَعیمَنا في دِرعِکَ الْحَصینَةِ الَّتي تَجعَلُ فیها مَن تُریدُ* @saberiansari
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️ آیا پسر قالیباف مکان و زمان امام شهید را لو داد؟ / این شایعات از کجا شروع شد؟ 🚨 متنی منتشر شده که ته حرفش این است که فرزند آقای قالیباف اطلاعات زمانی و مکانی امام شهید را لو داده و در تفاهم باید دیپورت می شد ولی نشد. با هم اشکالات متن را مرور کنیم: ❌ ادعای اول: در آخر متن می نویسد که الیاس قالیباف با سفارش پدرش، فرمانده یگان حفاظت رهبر شهید بوده است. ✅ پاسخ: متولی امنیت رهبر انقلاب با سپاه ولی امر هست. مگر الیاس قالیباف پاسدار است؟ این چه الیاسی است که یک زمان برای تخریب پدر، به تاجر بزرگ و تریلیاردر ایران تبدیل می شود و زمانی که نیاز باشد باید بگویند پاسدار است؟ 👌 نکته : پسر قالیباف نه پاسدار است و نه از فرماندهان سپاه ولی امر. متن هدفش زدن فرزند نیست، پدر را نشانه گرفته اند. ❌ ادعای دوم: حرف عجیب و غریب تر این است که حاج آقا محمدی گلپایگانی این ادعا را به خبرنگار شبکه یک گفته است. ✅ پاسخ: گیریم چنین اتفاقی هم افتاده باشد که نیفتاده، آقای محمدی گلپایگانی خبر آن را به خبرنگار شبکه یک می داد؟ اصلا خبرنگار کذایی شبکه یک کیست و چرا این اطلاعات باید به او داده شود؟ 👌 نکته: ما در متن با استراتژی بیگ لای یا دروغ بزرگ مواجهیم. یکی از تاکتیک های تاثیرگذار در عملیات روانی، این است که وارد جزییات دروغی بشویم که مخاطب اصل دروغ را مسلم فرض کند و دنبال اثباتش نباشد. ❌ تهمت به مجلس: البته متن با ادعاهای کوچک دیگری مواجه است که آن قدر چیپ است که نیاز به پاسخ دادن ندارد. مثل اینکه نامه ۲۶۱ نماینده در حمایت از قالیباف بخاطر لو نرفتن جاسوسی فرزندش بوده است. انگار همه نمایندگان مجلس آماده و متحد بوده اند که بر یک خطا سرپوش بگذراند. مجلسی که خودش هفتاد و دو ملت است. ❌ تهمت به ولی فقیه: متن ادعای چیپ تر دیگری دارد که پذیرش آتش بس بخاطر سرپوش گذاشتن بر این موضوع است. متولی پذیرفتن آتش بس در قانون اساسی کیست؟ ولی فقیه. یعنی ولی فقیه و امام جامعه برای سرپوش گذاشتن یک خطا و خیانت ، حاضر شده است یک خیانت دیگر انجام دهد؛ البته العیاذ بالله. 🙏 دو خواهش مهم: 🙏 خواهش اول: سواد رسانه ای به ما می گوید هر متنی را می خوانیم که کمی شک برانگیز است کمی درنگ کنیم و بپرسیم نویسنده متن کیست؟ هدف نویسنده از این متن چیست؟ لطفاً این اصل را همیشه رعایت کنیم. 🙏 خواهش دوم: این پیام در بسیاری از گروه ها و کانال هایی انتشار یافته که مطمئنم قربة الی الله و برای روشنگری!!! ارسال کرده اند. خواهش دوم این است خط و خطوط را بشناسیم ، هر پیامی را فوروارد نکنیم و .... . ✅ و نکته آخر اینکه دشمن هر کس که ذره ای کارآمدی دارد را مورد تخریب و تهمت قرار می دهد. والا با مسئول عافیت نشین یا ناکارآمد چه کار دارد؟ این از ترور مطهری و بهشتی شروع شده و تا همیشه انقلاب اسلامی ادامه خواهد داشت. وظیفه ما نیفتادن در این چاه است. .┄ 📝یعقوب ربیعی 🔴مطلب قبلی مربوط به این شبهه : https://eitaa.com/progress2/34985 https://eitaa.com/porseshgar/52466 https://eitaa.com/MesbaholHuda/62241
وزارت خارجه ایران بیانیه مشترک اخیر میان وزیر خارجه آمریکا و وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را «مداخله‌جویانه و تحریک‌آمیز» توصیف کرد. https://eitaa.com/PadDolat/76089
🔴🔴🔴شیخ نعیم قاسم طی سخنرانی در مراسم روز عاشورا در لبنان، توضیح داد: «ایران به تفاهم‌نامه‌ای دست یافت که اعلام رسمی شکست آمریکا و اسرائیل بود. امروز، ایران در حال شکل دادن به آینده است، نه تنها برای خود، بلکه برای کل منطقه». شبکه «المنار» به نقل از وی گزارش داد: «از ایران ، قدردانی‌ای که حتی قلب‌های مصیبت‌دیدگان را لمس خواهد کرد و آنها را از شدت درد به زانو در خواهد آورد».دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: «ضروری است که از مسیر تفاهم بین ایران و آمریکا به عنوان حمایت اساسی از حاکمیت لبنان بهره‌برداری شود». شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: «ما در کنار ایران خواهیم ایستاد و می‌خواهیم متحد باشیم زیرا مشخص شده است که قدرت شما، همراه با قدرت رزمندگان مقاومت در میدان، به ایجاد تعادل مناسب برای شکست اسرائیل و اخراج آن از سرزمین ما کمک می‌کند». https://qudsonline.ir/xcPsg کلیپ : https://eitaa.com/tasnimnews/339565 🔴مرتبط قبلی: https://eitaa.com/progress2/35449 https://eitaa.com/progress2/35439 🔴تعبیرات زیبا و بی سابقه شیخ نعیم قاسم در تبیین بزرگی کاری که هیات دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران انجام دادند: https://eitaa.com/progress2/34965 🔴تقدیر مثال زدنی فرمانده سپاه قدس ایران: https://eitaa.com/progress2/34945 🔴اذعان بزرگان ایران و جبهه مقاومت به پیروزی ما: https://eitaa.com/progress2/34929
🔴🔴🔴سلام و عرض ادب خدمت شما سروران محترم متأسفانه کلیپی مملو از اتهام در برخی کانال‌های ایتا در حال نشر است، در خصوص پاسخ به مجموعه شبهات مطروحه در این کلیپ مطالب زیر خدمت شریفتان ارسال می شود: حجم اتهامات متاسفانه بسیار هست اینکه این بزرگواران چون در حال مذاکره هستند تهدید جان ندارند و برای اینکه در معرض خطر نباشند به مذاکرات می روند هم دکتر پزشکیان هم دکتر عراقچی و هم دکتر قالیباف چندین بار از زیر آوار بیرون کشیده شدند و این سخنان ستمی آشکار است این دشمن است که مستأصل شده و در ژنو و در پاکستان نیز تهدید جان این بزرگواران را کرد اما آنها مقتدرانه ایستادند دشمن اگر غلطی در مذاکرات هم انجام دهد می داند ایران سیلی های محکم خواهد زد مجری محترم دشمن جرأت این کار را فعلا نداشته وگرنه مگر در جلسه صحبت با سران حماس در قطر سال قبل آنجا را بمباران نکرد؟ نکته بعد مسئولان کشور جمهوری اسلامی برخاسته از مردم هستند اما اینجا رهبر معظم انقلاب حفظه الله می خواهند دست هیأت دیپلماسی را پر کند و در یک نامه محکم به دشمن نشان دهد که ایشان به یک ملت متعهد هستند تا برای تحقق شروط تلاش شود: پاسخ مرتبط: https://eitaa.com/progress2/35361 ادامه در پیام بعد 👇👇👇 https://eitaa.com/progress2/35471
🔴 فرمایشات مهم دکتر حداد عادل در باب اشتباهات برخی از افراد این روزها: https://eitaa.com/progress2/35435 🔴 نظراتی مستدل و با احتمال منطقی در باب فرمایشات رهبر معظم انقلاب حفظه الله در بیانیه اخیر ایشان پاسخها در : 🔴 تصاویر مستند: https://eitaa.com/progress2/35420 🔴متن اول: https://eitaa.com/progress2/35421 🔴ادامه در متن دوم: https://eitaa.com/progress2/35422 🔴ادامه در متن سوم: https://eitaa.com/progress2/35423 ادامه در پیام بعد👇
🔴در خصوص شبهات اخیر حول اتهامات فراوان و نشر مطالب جنگ روانی منتشره از سوی موساد و اینترنشنال در تخریب دکتر قالیباف: https://eitaa.com/progress2/35467 https://eitaa.com/progress2/34985 🔴🔴🔴سلسله پاسخ ها و صوتها در باب اتهام کودتا و کج فهمی ها در این زمینه👇👇 https://eitaa.com/progress2/30317 تحریف جریان انقلابی‌نما از عنوان "کودتا" در بیانات رهبر شهید با گذشت بیش از دو ماه از فتنه آمریکایی_صهیونی دی‌ماه ۱۴۰۴، همچنان کلیدواژه محل بحث گفتگوهای سیاسی است و جریاناتی در موضوعات مختلف سیاسی، با استفاده از این تعبیر مدعی می‌شوند که هر کودتایی، کودتاچی دارد و مسئولین باید کودتاچیان را شناسایی و دستگیر کنند‌. گویا تاکنون این افراد شناسایی و دستگیر نشده‌اند و نهادهای امنیتی نسبت به این موضوع غفلت کردند. در این نوشتار ابتدا به تعریفی از کودتا می‌پردازیم و سپس بیانات رهبر شهید انقلاب را در رابطه کودتا یا شبه کودتای دی ماه ۴۰۴ مرور می‌کنیم. سردار مجید خادمی رئیس سازمان اطلاعات سپاه در گفتگویی که با رسانه رهبر انقلاب پیرامون فتنه دی ماه داشتند در تعریف کودتا به این نکته اشاره کردند: "اگر کودتا را «دخالت قهرآمیز خارجی با هدف براندازی دولت یا حکومت مستقر با استفاده از نیروهای نیابتی» بدانیم، آن وقت خواهیم دید که فتنه دی‌ماه چیزی شبیه کودتاست. شبیه آنچه در کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ یا در کشورهای مختلف آسیایی و آمریکای لاتین دیده‌ایم. حداقل ۱۰ سرویس اطلاعاتی به‌طور مستقیم در این آشوب نقش داشتند. در این میان نقش واحد ۸۲۰۰ سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی قابل توجه است." بنابراین نکته‌ی مهم در فتنه‌ی اخیر، دخالت آشکار سرویس‌های اطلاعاتی دشمن به عنوان عامل خارجی کودتاست‌. مساله‌ای که رهبر شهیدمان به صراحت بر آن تاکید داشتند که فتنه اخیر یک فتنه آمریکایی و صهیونی بوده است. بنابراین دخالت خارجی به عنوان یکی از اضلاع اصلی کودتا مورد توجه قرار میگیرد. ضلع دیگر این کودتا، حضور نیروهایی در درون کشور برای ایجاد اغتشاش و اجرای کودتاست. رهبر انقلاب در بیاناتشان به این گروه نیز اشاره کرده‌اند: "این کسانی که آمده بودند اغتشاش میکردند، دو دسته بودند، دو جور آدم بودند: یک جور آدمهای سردسته، یک جور هم پیاده‌نظام و «هَمَجُ الرَّعاع». آن سردسته‌ها آموزش‌دیده بودند؛ پول گرفته بودند، آموزش دیده بودند، بهشان یاد داده بودند چه جوری حرکت کنید، چه جوری حمله کنید، به کجا حمله کنید، چه جوری جوانها را جمع کنید، چه جوری با آنها حرف بزنید؛ همه‌ی اینها را به سردسته‌ها یاد داده بودند، آموزش داده بودند. خیلی از آن سردسته‌ها گرفتار شدند، دستگیر شدند، اعتراف کردند به این چیزها..." بسیاری از این گروه که سازمان یافته و مسلح در میان معترضان وارد عمل شدند نیز با پیگیری نیروهای امنیتی ما در رصد قرار گرفته و بازداشت شدند و برخی نیز در انتظار اجرای احکام خود می‌باشند. اما نکته‌ی مهمی که در بیانات رهبر انقلاب مطرح شده است، دلیل نامیدن فتنه اخیر به کودتاست. ایشان فرمودند: "یک خصوصیّت دیگر اینکه این فتنه شبیه کودتا بود؛ یعنی بعضی‌ها هم در دنیا از این فتنه‌ای که اتّفاق افتاد، تعبیر کردند به کودتا؛ گفتند در ایران کودتایی راه افتاد که البتّه سرکوب شد، امّا کودتا بود. یعنی چه کودتا بود؟ یعنی هدفِ تخریب، مراکز حسّاس و مؤثّر در اداره‌ی کشور بود. به پلیس حمله کردند، به مراکز سپاه حمله کردند، به بعضی از مراکز دولتی حمله کردند، به بانک‌ها حمله کردند؛ این از جهت مادّی؛ به مساجد حمله کردند، به قرآن حمله کردند؛ این هم از جهت معنوی. آنچه کشور را اداره میکند اینها است؛ به اینها حمله کردند. این شد کودتا." ادامه در پیام بعد 👇👇👇 https://eitaa.com/progress2/35473
🔴مراجع ما برای توضیح بندهای تفاهم نامه و آنچه رهبر معظم انقلاب حفظه الله تاکید در تحقق آن دارندکه بسیار مشخص است اعضای محترم هیأت دیپلماسی و خبرگزاری های رسمی هستند: https://eitaa.com/progress2/35448 https://eitaa.com/progress2/35447 https://eitaa.com/mohammadi61/1008 🔴ارجاع به پاسخ به شبهات اخیر حول سفر اخیر هیأت دیپلماسی به ژنو: https://eitaa.com/progress2/35349 🔴 ارجاع به مجموعه روایتگری های انجام شده: https://eitaa.com/progress2/35306 🔴در خصوص شبهات حول لبنان: شیخ نعیم قاسم، دبیرکل حزب‌الله لبنان است: 🔹 ایران توانست به تفاهم‌نامه‌ای دست یابد که اعلام رسمی شکست آمریکا و «اسرائیل» است: https://eitaa.com/progress2/35469 🔴تعبیرات زیبا و بی سابقه شیخ نعیم قاسم در تبیین بزرگی کاری که هیات دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران انجام دادند: https://eitaa.com/progress2/34965 🔴تقدیر مثال زدنی فرمانده سپاه قدس ایران: https://eitaa.com/progress2/34945 🔴اذعان بزرگان ایران و جبهه مقاومت به پیروزی ما: https://eitaa.com/progress2/34929 🔴فریب جنگ روانی رسانه ای دشمن را نخوریم: https://eitaa.com/progress2/35401 🔴منظور از خطای محاسباتی چیست ؟ https://eitaa.com/progress2/34566 🔴ادامه مهم تصاویر و متن خلاصه زیر خدمت شریفتان 👇👇👇 https://eitaa.com/progress2/35475
🔴🔴🔴اتحاد بین و ، بین آحاد مسئولین گوناگون نظام، بین نیروهای مسلح و مردم، بین آحاد مردم، این چیزی است که بایستی حفظ بشود، با همه وجود، این من است. https://eitaa.com/khamenei_ir/39450
سلام و عرض ادب توهین‌های فراوان یکی از مداحان ناشی از برداشت غلط وی است، که ظاهراً بسیار عمیق شده متاسفانه، پیامهای زیر مجموعه پاسخ حول شبهات مطروحه ایشان است: 🔴 فرمایشات مهم دکتر حداد عادل در باب اشتباهات برخی از افراد این روزها: https://eitaa.com/progress2/35435 🔴 نظراتی مستدل و با احتمال منطقی در باب فرمایشات رهبر معظم انقلاب حفظه الله در بیانیه اخیر ایشان پاسخها در : 🔴 تصاویر مستند: https://eitaa.com/progress2/35420 🔴متن اول: https://eitaa.com/progress2/35421 🔴ادامه در متن دوم: https://eitaa.com/progress2/35422 🔴ادامه در متن سوم: https://eitaa.com/progress2/35423 مطلب مختصر زیر: https://eitaa.com/progress2/35475 حمایت از دولت چهاردهم: https://eitaa.com/progress2/35365
❌️پاسخ دندانشکن سخنگوی وزارت خارجه به وراجی آمریکا: آمریکا نیازمند احسان و خیرات برای حل مشکل گرسنگی است. 🔹طبق گزارش "سازمان جهانی آموزش خدمات گرسنگی" «در ایالات متحده، بیش از ۴۷ میلیون نفر، شامل یک نفر از هر پنج کودک، از دسترسی به غذای کافی برای یک زندگی سالم محروم هستند. از سال ۲۰۲۰ تاکنون، تعداد افرادی که با ناامنی غذایی مواجه‌اند، ۴٫۲ میلیون نفر افزایش یافته است.» 🔹طبق گزارش سازمان "تغذیه آمریکا" «چهل و هفت میلیون نفر آمریکایی با ناامنی غذایی روبرو هستند — و هر روز با چالش‌ گرسنگی و تبعات بهداشتی و اجتماعی آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.» 🔹البته خبر خوب این است که مدتی است مقام‌های آمریکایی دیگر نباید چنین آمارهای ناخوشایندی را ببینند چون بعد از ۳۰ سال گزارش‌دهی مستمر سالانه درباره وضعیت ناامنی غذایی و گرسنگی در آمریکا، وزارت کشاورزی آمریکا (USDA) از سپتامبر ۲۰۲۴ بی‌سر و صدا تهیه این گزارش را متوقف کرد. 🔹و بدین ترتیب اکنون نزدیک به دو سال است که مشکل گرسنگی در آمریکا حل شده است. 🔴مطالب مرتبط قبلی: 🔴مجموعه پاسخ ها: https://eitaa.com/progress2/35372 مطلب مرتبط جناب رضوی: https://eitaa.com/s_a_razavi/29099 پاسخ مرتبط جناب سبحانی: https://eitaa.com/bache_kavir/51542
🔸گفتارگاه: عده‌ای تحلیل سیاسی را از بلاگرهای سیاسی می‌گیرند. از کسانی که هنر اصلی‌شان نه فهم عمیق صحنه، بلکه موج‌سازی، دوقطبی‌سازی و تحریک احساسات است. بلاگر سیاسی غالباً با واقعیت محض کار نمی‌کند؛ با برش‌های هیجانی کار می‌کند. برای او هرچه دعوا داغ‌تر، بازدید بالاتر. نان بعضی‌ها در التهاب است، نه در تبیین. اخیراً در کانال بلاگرها متنی دست‌به‌دست می‌شود که تلاش می‌کند با قیاس وضعیت فعلی با شب عاشورا، میان «اجازه» و «رضایت» مرز حق و باطل بکشد. اما دقیقاً همین‌جا باید مکث کرد. 🔺اول؛ قیاسِ وضعیت امروز با شب عاشورا، قیاسی بسیار سنگین و محل احتیاط است. عاشورا صحنه‌ی صف‌بندیِ روشنِ حق و باطل بود؛ یک‌سو حسین بن علی و سوی دیگر یزید. اما در ماجرای امروز، مسئله بر سر «اصل وفاداری به ولایت» نیست؛ بحث بر سر تحلیل یک تصمیم سیاسی-امنیتی درون نظام است. اینکه هر اختلاف تحلیلی را فوراً به «ماندن در خیمه یا ترک خیمه» تقلیل دهیم، بیشتر احساسات را تحریک می‌کند تا فهم را. 🔺دوم؛ دوستان میان «اجازه» و «عدم رضایت مطلق» خطی مستقیم کشیده‌اند، در حالی که همین محل نزاع است. در عاشورا، اجازه‌ی رفتن برای اتمام حجت بود؛ اما در پیام رهبری، «اجازه» همراه با سه مؤلفه‌ی روشن آمد: اعتماد به تعهد رئیس‌جمهور، پذیرش مسئولیت توسط شعام، و مطالبه‌ی تحقق شروط. این دیگر شبیه اجازه‌ی وداع با کاروان نیست؛ این تنفیذ در چارچوب ساختار حکمرانی است. 🔺سوم؛ این ادبیات، ناخواسته جایگاه رهبری را هم مخدوش می‌کند. چون انگار می‌گوید رهبری چیزی را اجازه داده‌اند که از اساس خلاف رضایتشان بوده و عده‌ای هم برخلاف میل ایشان آن را پیش برده‌اند. این تصویر، با منطق حکمرانی جمهوری اسلامی نمی‌خواند. رهبری اگر مسیری را خلاف مصالح قطعی بدانند، صرفاً ناظر منفعل نیستند که فقط «اجازه‌ی تلخ» بدهند. 🔺و چهارم؛ همه‌چیز را کربلا نکنیم. هر «علی‌الاصول» عاشورا نیست، هر اختلاف تحلیلی هم ریزش از خیمه‌ی ولایت نیست. گاهی وفاداری، نه در هیجانِ تشبیه‌های بزرگ، که در فهم دقیق کلام ولیّ جامعه است؛ تمام کلام، نه فقط آن بخشی که با سلیقه‌ی ما جور درمی‌آید. 📝متن از جناب بهرام زاده ۵/تیر/۱۴۰۵ https://eitaa.com/GoftarGah/1035 🔴مطلب مرتبط قبلی: https://eitaa.com/progress2/35430