26.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻وقتی همه دارن رای میدن، نیازی نیست من رای بدم...
#اختصاصی
#استوری
به #صندوقچه سر بزنید 👇
🗳 @sandoogh_che
⬆️بازگشت به فایل های چندرسانه ای پاسخ به شبهات
15.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تو بیخود کردی رای بدی...اصلا مجلس چکار کرده؟!
به #صندوقچه سر بزنید 👇
🗳 @sandoogh_che
⬆️بازگشت به فایل های چندرسانه ای پاسخ به شبهات
17.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺خبر کاهش نرخ تورم واقعا راسته؟!🧐 چرا کالا ها هنوز هم گرون میشن؟؟؟؟
به #صندوقچه سر بزنید 👇
🗳 @sandoogh_che
⬆️بازگشت به فایل های چندرسانه ای پاسخ به شبهات
بسم الله الرحمن الرحیم
قرارگاه تواصی حوزه علمیه استان خوزستان
کمیته محتوا(پژوهشسرای حوزه علمیه خوزستان)
نوع ورود:
عنوان اصلی: شکر گزاری و اقتضائات آن
هدف: با تبیین وظیفه شکرگزاری نعمت های الهی و سنت الهی مرتبط با آن، یک از مصادیق نعمت، وجود حکومت اسلامی و شکر گزاری آن به حفاظت آن است که با حضور در انتخابات حاصل می شود.
ارائه کننده: حجت الاسلام و المسلمین مهرانیان
مخاطب: عموم مردم
زمان ومکان ارائه: 26 بهمن 1402 – مدیریت حوزه علمیه استان خوزستان
تاریخ پیاده سازی: 26 بهمن 1402
مقرّر: محمد میرعلائی راد
*************************************
یکی از وظایفی که خداوند برای انسان تعیین کرده، شکرگزاری است. خداوند هم سنت هایی دارد که لایتغیر هستند و قطعا اتفاق می افتد. یکی از این سنت ها این است که لان شکرتم لازیدنکم. در تفسیر این آیه مفسرین نکاتی گفته اند. آیات قبل درباره بنی اسرائیل و حضرت موسی و تشکل حکومت ایشان بوده. از این رو مفسسیرین گفته اند مصداق اتم و برتر این نعمت، نعمت رهبر و حکومت اسلامی است. حالا این نعمت را ما داریم و شکر آن به تقویت آن و حفظ آن است.
اصل حکومت یک نعمت بزرگی است. می توان این را از نگاه درون دینی و برون دینی توضیح داد که وجود حکومت باعث نظم می شود و بالاترین نوع حکومت برای جامعه اسلامی حکومت اسلامی است زیرا قوانین را از اسلام می گیرد. پس این می شود قوانین خدا و اطاعت می شود اطاعت خدا.
ممکن است که در ذهن فرد شبهاتی بیاید که این حکومت مگر حکومت اسلامی است با این مشکلاتی که دارد؟
در اینجا باید توضیح داد که چطور می توان تشخیص داد یک حکومت اسلامی است؟ آیا ماک حکومت اسلامی بودن، این است که تمام اتفاقاتی که در آن می افتد عین اسلام باشد؟ در این صورت حتی حکومت امام علی ع هم اسلامی نبود! زیرا در آن هم مشکلاتی وجود داشت. خیر ملاک اسلامی بودن حکومت آرمان ها و مطالبات آن حکومت است.
در اینجا می توان آرمان های انقلاب اسلامی یعنی استقلال ، آزادی، جمهوریت، اسلامیت اینها را ببینیم که آیا اینها مطابق با اسلام است.
و بیان دیگر و راهکار دیگر این است که ببینیم الان بزرگترین درگیری کفر و اسلام چیست؟ در فلسطین است. در قضیه فلسطین کفر در برابر اسلام صف آرایی کرده است.این هم یک راه تشخیص است.
نکات:
حکومت امام علی با اینکه اسلامی بود اما نتوانست به دلیل همراهی مردم کار کامل انجام دهد یعنی 100 درصد اسلام پیاده نشد. بنابراین پیاده شدن 100 درصد اسلام نیازمند حضور مردم در تمام صحنه ها و عمل به نسخه اسلام باشد.
نکته دیگر اینکه نعمت بودن حکومت و به خصوص حکومت اسلامی باید در ارئه برای مخاطب باز شود. یعنی خودش تصدیق کند که واقعا نعمت بزرگی است. برای روشن شدن نعمت اصل حکومت می توان به عواقب نبودن حکومت و حوادثی که برای کشورهایی که حکومتشان ساقط شده مانند عراق و لیبی و.. اشاره کرد.
بسم الله الرحمن الرحیم
قرارگاه تواصی حوزه علمیه استان خوزستان
کمیته محتوا(پژوهشسرای حوزه علمیه خوزستان)
عنوان اصلی: ویژگی های انسان متدین
هدف: با بیان یکی از ویژگی های انسان متدین که آینده نگری است، مخاطب را متوجه این نماید که حضور یا عدم حضور در انتخابات چه عواقبی دارد و اینکه حضور در انتخابات آینده روشن را رقم می زند
ارائه کننده: حجت الاسلام و المسلمین مهرانیان
مخاطب: عموم مردم
زمان ومکان ارائه: 26 بهمن 1402 – مدیریت حوزه علمیه استان خوزستان
تاریخ پیاده سازی: 26 بهمن 1402
مقرّر: محمد میرعلائی راد
*************************************
خصوصیت های فرد دیندار چیست؟
یکی از خصویت های افراد دیندار این است که آینده نگر هستند. انسان دیندار اگر آینده نگر نباشد دینداری او سطحی می شود. انسان های آینده نگر بقا هم پیدا می کنند. مصداق بارز آن کسی است که خدا را قبول دارد اما معاد را درنظر نمی گیرد یعنی به آینده و آخر کار توجه ندارد، عملش سطحی و پر خطا می شود. قرآن و روایات به شدت به دنبال تقویت نگاه آینده نگرانه است:
وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ آیه 105 سوره انبیاء
حال مقتضای آینده نگری چیست؟ در هر زمان آینده نگری یک عملی را می طلبد. الان سکوت کنیم و کناره بگیریم؟ یا حضور داشته باشیم و سخن بگوییم؟
همه ائمه علیهم السلام آینده نگر بودند هم مثلا امام علی ع و هم امام حسین ع. البته یکی به سبب آینده نگری سکوت کرد و دیگری دی میدان آمد و جنگید!
همه اهل بیت علیهم السلام به دنبال حفظ نظام اسلام بوده اند. یکی با سکوتش و دیگری با حضورش.
حال زمانه ما چطور است الان آیا زمان سکوت است یا زمان حضور؟ باید ببینیم کدام باعث بقاء نظام اسلامی می شود؟
الان زمان ما زمان حضور است. اینکه حضور ما الان باعث بقا نظام اسلام است. حضور در راهپیمایی ها، حضور در هرکجایی که نظام اسلام نیاز دارد و الان حضور در انتخابات ضامن بقاء نظام اسلام است.
نکته: نکته آینده نگری شاید دور از ارائه باشد! بلکه عمل اهل بیت علیهم السلام به سبب تکلیف مداری آنها بوده است.
جواب: می توان در میانه بحث این اقرار را از مخاطب گرفت که آیا قبول دارید که این انقلاب شتاب دهنده به جذب یار برای امام زمان است. اگر این را گرفیتم آن وقت اصل توجه به آینده جا می افتد.
حضرت امام در صحیفه نور
هر مسئولی که به دنبال زمینه سازی ظهور آقا امام زمان عج نباشد خائن است!
بنابراین باید واقعا دید که کدام عمل ما مناسب با این نگاه آینده نگرانه دارد.
بسم الله الرحمن الرحیم
قرارگاه تواصی حوزه علمیه استان خوزستان
کمیته محتوا(پژوهشسرای حوزه علمیه خوزستان)
عنوان اصلی: حل این شبهه که « این جوان کلا فکر می کند ما از اساس غلط هستیم و همه چیز غلط است»
هدف: حل شبهه ذهنی دانشجو نسبت به این که فکر می کند مسیر کشور رو به سقوط است
ارائه کننده: حجت الاسلام و المسلمین مهرانیان
مخاطب: دانش آموز و دانشجو
زمان ومکان ارائه: 26 بهمن 1402 – مدیریت حوزه علمیه استان خوزستان
تاریخ پیاده سازی: 26 بهمن 1402
مقرّر: محمد میرعلائی راد
*************************************
یک وقت می شود از مسیر شروع کرد که ما در مسیر درستی قرار داریم یعنی همان آرمان های اصلی انقلاب بیایین اینها را تستخراج کنیم یعنی نشان بدیم مسیر ما درست است.
مقدمه دوم این است که وسیله سفر ممکن است خراب شود
حال در مسیر باید وسیله را تعمیر کرد یا کلا از مسیر منحرف شویم و خارج شویم. ما باید دنبال اصلاح خرابی باشیم یعنی باید در انقلاب خود انقلاب دیگری در راستای مسیر کنیم نه اینکه انقلاب بر ضد این مسیر اول.
نکته سوم ما الان به انقلاب نیاز داریم اما به انقلاب در انقلاب نه انقلاب بر انقلاب.
حالا این خرابی ها برخی از داخل است برخی از بیرون توسط دشمن بر آن تحمیل می شود. حالا این خرابی ها باید برطرف شود. راه برطرف کردن این خرابی ها چیست؟ یکی از راه ها انتخاب عاقلانه و صحیح است. اینجا دیگر باید اینها باز شود.
بسم الله الرحمن الرحیم
قرارگاه تواصی حوزه علمیه استان خوزستان
کمیته محتوا(پژوهشسرای حوزه علمیه خوزستان)
نوع ورود: تاریخی، تجربه تاریخی حضور مردم ونتایج آن و برعکس
عنوان اصلی: نقش حضور مردم در پیروزی ها و شکست ها
هدف: با بیان مصادیق تاریخ معاصر ایران از حضور مردم و نتایج آن و منفعتی که مردم برده اند و برعکس ضرر مردم در اثر اختلاف و بی تفاوتی، مخاطب را نسبت به حضور در انتخابات اقناع می کند
ارائه کننده: حجت الاسلام و المسلمین داعی
مخاطب: قشر خاکستری
زمان ومکان ارائه: 26 بهمن 1402 – مدیریت حوزه علمیه استان خوزستان
تاریخ پیاده سازی: 26 بهمن 1402
مقرّر: محمد میرعلائی راد
*************************************
ورود برون دینی :
برای یک کسی که حتی دینی هم ندارد:
ورود تاریخی اینجا خوب جواب می دهد
وقتی تاریخ معاصر ایرانی و این 400 ساله اخیر ایران را نگاه می کنیم و می بینیم هر کجا مردم سست نبوده اند و حاضر بوده اند سودش به خود مردم رسیده است.
در جنگ های ایران و روش در زمان فتحعلی شاه که 25 سال طول کشید و ایرانی ها خیلی قوی عمل کردند اما از یک جایی که شل کردند نتیجه اش شد جدا شدن بخش های بزرگی از ایران.
داستان دوم در قضیه نهضت مشروطه بود که شخصی مثل شیخ فضل الله که دشمن استبداد بود اعدام شد. و مشروطه شکست خورد و نتیجه آن روی کار آمدن پهلوی بود که در یک نامه 19 غلط داشت و تنها دورانی است که بدون جنگ سرزمین دادیم. اما تنها حکومتی که حتی با جنک هم زمین ندادیم جمهوری اسلامی بود. این دو عامل دارد: 1. ایستادن مردم 2. وجود رهبر مقتدر
در زمان صفویه هم همین طور بوده است. در دوره ای که رهبر مقتدری مثل شاه عباس بود و مردم هم حضور داشتند و حالا مقایسه شود در پایان صفویه حاکم ضعیفی مثل شاه سلطان حسین و بی تفاوتی مردم.
تحریم های شدید و کمر شکن در این زمان بعد از سال 88 روی داد. درست زمانی که در میان مردم ختلاف ایجاد شه بود و از جهت درونی دچار سستی و اختلاف شده بودیم!
در زمان الان هم همین طور است اگر ما بخواهیم امنیت ما برقرار باشد و فشار بیرونی دشمن کم شود و مردم سودش را ببرند باید در صحنه باشند.
با این نوع برش فرد اگر انصاف داشته باشد تصدیق می کندو همراه می شود که الان با اتحاد می توانیم کسب منفعت نماییم. این نوع برش بحث ملیت و منافع ملی هم فهمیده می شود. روی این باید کار کرد.
حضرت آقا کتاب تاریخ استعمار نوشته میرکیایی را معرفی کرده و تاکید نموده اند خوانده شود به خصوص این که در سه جلدش وضعیت ایران را در دوران استعمار تبیین کرده. این می تواند مصادیق فراوانی از حضور مردم در صحنه و نقش آن و بر عکس عدم حضور و اختلافات و نقش آن در شکست فهمیده شود.
8.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
داداش ما رای نُــمُــدوم 🧐🧐🧐
تهش چی میشه؟؟؟
به #صندوقچه سر بزنید 👇
🗳 @sandoogh_che
⬆️بازگشت به فایل های چندرسانه ای پاسخ به شبهات
بسم الله الرحمن الرحیم
قرارگاه تواصی حوزه علمیه استان خوزستان
کمیته محتوا(پژوهشسرای حوزه علمیه خوزستان)
نوع ورود: قرآنی و استفاده از آیات مرتبط با انتخابات
عنوان اصلی: با توجه به مفاد هر آیه عنوان متغیر است
هدف: با تبیین مفاد آیات و بیان شان نزول آیات در صدر اسلام، به تطبیق آن بر امر انتخابات پرداخته و رای در انتخابات را از مصادیق آن آیه شمرده است.
ارائه کننده: حجت الاسلام و المسلمین دورکوندی
مخاطب: قشر متدین
زمان ومکان ارائه: 26 بهمن 1402 – مدیریت حوزه علمیه استان خوزستان
تاریخ پیاده سازی: 26 بهمن 1402
مقرّر: محمد میرعلائی راد
*************************************
ورود با آیات قرآن و تطبیق بر صدر اسلام و ادامه آن
در این بحث 18 آیه را را انتخاب کردیم. مفاد این آیات هر کدام به نحوی مرتبط به یک بعد از رای دادن در انتخابات است:
آیه 120 سوره مبارکه توبه: این آیه را خود مقام معظم رهبری پیاده کرده
مَا كَانَ لِأَهْلِ الْمَدِينَةِ وَمَنْ حَوْلَهُمْ مِنَ الْأَعْرَابِ أَنْ يَتَخَلَّفُوا عَنْ رَسُولِ اللَّهِ وَلَا يَرْغَبُوا بِأَنْفُسِهِمْ عَنْ نَفْسِهِ ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ لَا يُصِيبُهُمْ ظَمَأٌ وَلَا نَصَبٌ وَلَا مَخْمَصَةٌ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَطَئُونَ مَوْطِئًا يَغِيظُ الْكُفَّارَ وَلَا يَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَيْلًا إِلَّا كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ إِنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ
شاهد در این فقره است که رفتار معمنان باید به گونه ای باشد که باعث عصبانیت دشمنان شود و نه خوشحالی آنها. در اینجا می توان مصادیق را از صدر اسلام برای این ناراحت کردن دشمنان ذکر کرد و بعد مصادیق جدید و در دوران معاصر هم همین طور و بعد ربط بدهیم به انتخابات و اینکه باعث خشم دشمنان می شود.
آیه 110 سوره مباره آل عمران
كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَلَوْ آمَنَ أَهْلُ الْكِتَابِ لَكَانَ خَيْرًا لَهُمْ مِنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَأَكْثَرُهُمُ الْفَاسِقُونَ
این آیه ورودش امر به معروف و نهی از منکر است که از أمور خانوادگی شروع می شود و تا این جمله امام که بالاترین معروف تشکیل حکومت اسلامی وبالاترین نهی از منکر از بین بردن حکومت طاغوت است. بنابراین حفظ حکومت اسلامی هم ذیل همین بالاترین معروف می آید. از مصادیق حفظ حکومت اسلامی گاهی جنگ کردن است، گاهی جهاد فرهنگی است گاهی جهاد سازندگی و جهاد اقتصادی است و گاهی به راهپیمائی است. از جمله این مصادیق هم شرکت در انتخابات است که برای حفط و تقویت حکومت اسلامی ضرورت دارد.