انتشارات اندیشکده یقین
📗 #کلبه_کتاب ❇️ کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» + جلسه 49 کلبه کرامت با عنوان «روند طرحریزی ج
🔴 هرم جامعه مبتنی بر پارادايم امانيسم، جامعهی مدنی را برمیتابد. در چنين جامعهای ملتچينی، بر اساس سرمايههای انسانی صورت میپذيرد. در جامعهسازی مدرن، سرمايهی انسانی، سه بخش عمده دارد:
1. سرمایهی مادی (Financial Capital): مردم در جامعهی مدنی نسبت به ثروتی كه دارا هستند و يا نسبت به ثروتی كه توليد میكنند، سرمايهی مادی را ايجاد میكنند، اين سرمايه زيربناي سرمايههای انسانی است، و معيار سنجش و اندازهگيری ساير سرمايهها محسوب میشود.
2. سرمایهی علمی (Scientific Capital): سرمايهی علمی در جامعهی مدنی عموماً نسبت به توليد سرمايهی مادی ارزشيابی میشود.
3. سرمایهی اجتماعی (Social Capital): سرمايهی اجتماعی روبنای سرمايههای انسانی است. غرب به دليل فروپاشی مناسبات خانواده از يكسو و رشد تفرّد از سوی ديگر، در ساختار اجتماعی خود در نيم قرن اخير با بحران سرمايهی اجتماعی روبهروست.
🔵 ارزش در اسلام در مقابل انسان متمدن غربي در « مهاجر » بودن است، و پيامبر اكرم (ص) فرمودهاند كه: مهاجر كسی است كه از گناهان هجرت كند.
🔹بناي مردم، يا چينش مردم، در جامعهی هجری نيز بر مبنای سرمايهی انسانی است. از مردمچينی، معماران انقلاب اسلامی به « امتسازی » و ايجاد بنای امت ياد كردند. لايههای سرمايهداری برای ايجاد بنای امت واجد چهار بخش است:
1. سرمايهی ايمان: انسانها بر مبنای ايمانی كه دارند و توليد ايمانی كه میتوانند صورت دهند سرمايهی ايمان را در جامعه ايجاد میكنند. انسان طراز در چنين جامعهای انسانی است كه سرشار از سرمايهی ايمان باشد و بتواند ايمان را در ساير انسانها به وجود آورده و تقويت كند. سرمايهی ايمانی، زيربنای سرمايههای انسانی است و ملاك سنجش ساير سرمايهها محسوب میشود.
2. سرمايهی علمی: توليد سرمايهی علمی مبتنی بر سرمايهی ايمان، لايهی بعدی سرمايه در امتسازی را تشكيل میدهد.
3. سرمايهی اجتماعی: تعامل و روابط اجتماعی انسانها نيز با هدف توليد ايمان و نه به قصد توليد مادی، سرمايه محسوب میشوند.
4. سرمايهی مادی: روبنايیترين سرمايه در جامعهی هجری سرمايهی مادی است.
🔹انسان مهاجر كسی است كه از آنچه خدا حرام نموده است، هجرت میكند. جامعهی هجری، جامعهی آرمانی مهدوی است كه پروژهی انبياء و ائمه عليهم السلام به شمار میرود.
🔹کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» ترسیم پایههای فکری برای ایجاد یک نظام اسلامی بر مبنای آیات قرآن کریم است که در سال 1353 توسط امام خامنهای مطرح شده است. مطالعه این کتاب جهت آشنایی با جامعهی مدنظر قرآن و رؤیای رهبر انقلاب در سنین جوانی، برای اندیشهجویان دانش استراتژی ضروری است.
🎥جهت آشنایی بیشتر با ابعاد جامعهی هجری و تمایز آن با جامعهی مدنی ابتدا جلسه 49 کلبه کرامت با عنوان روند طرحریزی جامعه را مشاهده کنید سپس کتاب طرح کلی اندیشهی اسلامی در قرآن را مطالعه نمایید:
▶️ kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/466
📚 انتشارات اندیشکده یقین
📲 @entesharat_andishkadeh
🎥 جلسه 660 کلبه کرامت با عنوان "ایرانستیزی به روش آمریکایی (1) "
🎥 جلسه 661 کلبه کرامت با عنوان "ایرانستیزی به روش آمریکایی (2) "
🎥 جلسه 629 الف کلبه کرامت با عنوان "از حد کیهانی تا حد انفسی - روشنی یا ضیاء "
🎥 جلسه 629 ب کلبه کرامت با عنوان "از خلق مدام تا ربوبیت "
🎥 جلسه 548 کلبه کرامت با عنوان "منطق (2) - مطالعه موردی معروف و منکر "
🎥 جلسه 544 کلبه کرامت با عنوان "کایزن و کدبانویی "
🎥 جلسه 102 اتاق کودک کلبه کرامت با عنوان "نمیشه بدون مبارزه قهرمان بشی "
آماده ارائه به اندیشهجویان گرامی میباشد.
📚 انتشارات اندیشکده یقین
📲 @entesharat_andishkadeh
🎥 جلسه 644 کلبه کرامت با عنوان "رویکرد علممدار (7) - ساحت اندیشه "
آماده ارائه به اندیشهجویان گرامی میباشد.
📚 انتشارات اندیشکده یقین
📲 @entesharat_andishkadeh
انتشارات اندیشکده یقین
📗 #کلبه_کتاب ❇️ کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» + جلسه 49 کلبه کرامت با عنوان «روند طرحریزی ج
کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن در انتشارات موجود است.
انتشارات اندیشکده یقین
📗 #کلبه_کتاب ❇️ کتاب «غناء» + جلسات 478 و 480 کلبه کرامت با عنوان «خنیای مخاطب» 📚 انتشارات اندیشک
🔷موسیقی در ادبیات غربی، به خنیا در زبان فارسی تعبیر میشود و کسی که موسیقی را اجرا میکند خنیاگر است.
🔷در بررسی موسیقی چهار وجه قابل مطالعه است:
ابزارمحوری (اصالت با دستگاههای موسیقی است)
عاملمحوری (اصالت با کسی که موسیقی را اجرا میکند)
محتوامحوری (اصالت با شعر است)
شنوندهمحوری (اصالت با مخاطب است)
🔹در بررسی موسیقی و خنیا در مکتب چهارم یعنی شنوندهمحور تاثیر این موسیقی بر لایههای وجود مخاطب یعنی صدر، شغاف، قلب و فؤاد انسان مورد مداقه قرار میگیرد.
yon.ir/cTrux
🔶گوش انسان بر اساس آیه ۳۶ سورهٔ اسراء (وَلَا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ ۚ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولَٰئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا) در قبال شنیدههای خود و اینکه سمع خود را به چه چیزی میسپارد، مسئول است.
🔸رویکرد اسلام و روایات معصومین در باب موسیقی و غناء بیشتر مبتنی بر مکتب چهارم یعنی تاثیر موسیقی بر روح و فطرت انسان است.
✅ کتاب غناء، متن درس خارج فقه رهبر انقلاب اسلامی امام خامنهای (مدظلهالعالی) در موضوع غناء و موسیقی است. مطالعه این کتاب برای آشنایی با فقه موسیقی و نگاه اسلام به این مسئله برای اندیشهجویان دانش استراتژی ضروری است.
🎥 برای این منظور ابتدا دو جلسهی ۴۷۸ و ۴۸۰ کلبه کرامت با عنوان خنیای مخاطب را مطالعه کنید:
kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/309
kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/310
📘سپس کتاب غناء را مطالعه نمایید.
🎥 برای مطالعه بیشتر به سرفصل درآمدی بر دکترین سینما مراجعه نمایید:
▶️ kolbeh-keramat.ir/Sessions
📚 انتشارات اندیشکده یقین
📲 @entesharat_andishkadeh
📘کتاب فی ظلال القرآن در انتشارات به اندیشهجویان گرامی عرضه میشود.
🔸«سیّد قطب» با ممارستی که با قرآن کریم داشت، به اسلوب قصّهپردازی بسیار زیبا و شگرف این کتاب عزیز پی برد و کتابی با عنوان «التّصویر الفنّی فی القرآن» را منتشر کرد که در آن با ارائهی مثالهایی از آیات قرآن کریم، زیباییهای آن را در برابر چشم مخاطب قرار داد.
بعد از انتشار آن کتاب، به این فکر افتاد که با این هدف، کلّ قرآن را مورد بررسی قرار دهد. بر این اساس بود که کتاب «فی ظلال القرآن» را نگاشت.
🔸امام خامنهای در سال 48 (در سنّ سی سالگی) ترجمهی این اثر را آغاز میکنند و شایان ذکر است که مقداری از آن را در زندانهای ستمشاهی انجام میدهند.
کتاب حاضر، از ابتدای قرآن کریم تا آیهی 182 سورهی مبارکهی بقره را در بر دارد. معظّمٌله پس از اتمام جلد اوّل ترجمهی کتاب، باخبر میشوند که این کتاب ازسوی مرحوم دکتر احمد آرام، در حال ترجمه است و لذا از ادامهی ترجمه خودداری میکنند.
📚 انتشارات اندیشکده یقین
📲 @entesharat_andishkadeh
🎥 جلسه 647 کلبه کرامت با عنوان "جاسوسهای در صحرا "
آماده ارائه به اندیشهجویان گرامی میباشد.
📚 انتشارات اندیشکده یقین
📲 @entesharat_andishkadeh
🎥 جلسه 647 کلبه کرامت با عنوان "جاسوسهای در صحرا "
آماده ارائه به اندیشهجویان گرامی میباشد.
📚 انتشارات اندیشکده یقین
📲 @entesharat_andishkadeh