eitaa logo
قال الصادق:(مکتب الصادق)
529 دنبال‌کننده
556 عکس
39 ویدیو
17 فایل
ا ﷽ ا یا هادی پای مکتب اهل بیت می نشینیم و به قال الباقر و قال الصادق گوش فرا می دهیم که زیبا فرمودند: به شرق و غرب بروید علم صحیحی جز آنچه از نزد ما خارج شود نمی یابید. 🔸فقه روایی 🔸حدیث 🔸مبانی حدیثی 🔸معارف سرآغاز: ۲۵ شوال ۱۴۴۴ ۲۶ اردیبهشت۱۴۰۲
مشاهده در ایتا
دانلود
ا ﷽ ا 💠حضرت فاطمه (علیها السّلام) فرمودند: 🔸... وَطاعَتَنا نِظاماً لِلملَّةِ وَ اِمامَتنَا أماناً لِلفُرقََةِ وَالجِهادَ عِزًّا لِلإسلامِ 🔹خداوند پیروی از ما را سبب سامان یافتن آیین، و رهبری ما را موجب ایمنی از تفرقه، و جهاد را سبب عزّت و قدرت برای اسلام قرار داده است 📗الاحتجاج طبرسی، ص ۱۳۴ 🔻شرح حدیث 🔸آنچه به مجموعه ای انسانی «وحدت» و «نظام» می بخشد، داشتن مرکزیت و محور است. 🔸«امام» در جامعه ی اسلامی چنین نقشی دارد. از تفرقه ی فکری و عملی جلوگیری می کند، از تفسیرهای گوناگون از دین که موجب گسست دینی است، مانع می شود و به سبب محور بودن سبب پیدایش نظم و نظام در دین و در میان مسلمانان می گردد و این وقتی میسر می شود که مردم امامت امام را بپذیرند و در عمل هم از او تبعیّت و اطاعت داشته باشند. 🔸در این حدیث، پیروی از خاندان رسالت و اطاعت از اهل بیت علیه السّلام مایه ی این وحدت و مانع بی سر و سامانی وضع دین و مؤمنان شمرده شده است. 🔸«جهاد» نیز که از تکالیف مهم دینی است، سبب عزّت و شوکت اسلام است. 🔸در احادیث ما سخن از این است که جهاد دری از درهای بهشت است که به روی بندگان خاص خدا گشوده شده اشت و کسانی که از روی بی رغبتی آن را ترک کنند، گرفتار ذلّت و خواری می شوند. 🔸اگر اسلام در زمان پیامبر گسترش یافت، در سایه ی جانفشانی های مجاهدان بود. 🔸خدا هم جان و مال رزمندگان را به بهای «بهشت» از آنان خریده است. 🔸جهاد هم وقتی ارزشمند و مقدّس است که تحت فرمان پیشوای الهی و عادل باشد و گرنه به غارتگری و جهان گشایی تبدیل می شود. 📚 ، جواد محدثی •┈┈••✾••┈┈• @qalalsadegh135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا ﷽ ا 🍀منابع احاديث فقهی شيعه/۱ : 🔸قرن اول : ۱. قرآن كريم ۲. الصحيفة السجادية / امام زين العابدين عليه السلام (۳۸- ۹۴ ق) 🔸قرن دوم : ۳. كتاب الصّفين / ابان بن تغلب (؟ - ۱۴۱ ق) ۴. الفضايل / ابان بن تغلب (؟ - ۱۴۱ ق) ۵. توحيد المفضّل / مفضل بن عمر جعفى (؟ - ۱۶۰ ق) ۶. الرسالة الذهبية / للرضا عليه السلام معروف به طب امام رضا عليه السلام (؟ -؟ ) ۷. صحيفة الامام رضا عليه السلام / منسوب به امام رضا عليه السلام (؟ -؟ ) ۸. الفقه معروف به فقه الرضا عليه السلام / منسوب به امام رضا عليه السلام (؟ -؟ ) ۹. اصل. زيد زراد (؟ -؟ ) ۱۰. اصل علاء بن رزين (؟ -؟ ) ۱۱. اصل عاصم بن حميد حناط (؟ -؟ ) ۱۲. اصل درست بن ابى منصور (؟ -؟ ) ۱۳. اصل جعفر بن محمد بن شريح حضرمى (؟ -؟ ) 📚منابع فقه شيعه •┈┈••✾••┈┈• @qalalsadegh135
ا ﷽ ا 🍀منابع احاديث فقهی شيعه/۲ : 🔸قرن سوم ۱۴. المناقب / نصر بن مزاحم (۱۲۰- ۲۱۲ ق) ۱۵. وقعة صفين / نصر بن مزاحم (۱۲۰- ۲۱۲ ق) ۱۶. المشيخة / حسن بن محبوب سراد (۱۴۹- ۲۲۴ ق) ۱۷. النوادر /حسن بن محبوب سراد (۱۴۹- ۲۲۴ ق) ۱۸. المحاسن برقى /احمد برقی (؟ - ۲۷۴ يا ۲۸۰ ق) ۱۹. الغارات / ابراهيم بن محمد ثقفى كوفى (؟ - ۲۸۳ ق) ۲۰. بصائر الدرجات / محمدبن حسن بن فروخ صفار (؟ - ۲۹۰ ق) ۲۱. المزار /محمدبن حسن بن فروخ صفار (؟ - ۲۹۰ ق) ۲۲. النوادر /احمد بن محمد بن عيسى اشعرى قمى (؟ - متوفى در عصر غيبت صغرى) ۲۳. جامع الاحاديث النبوية / ابو محمد جعفر بن احمد بن على بن قمى (؟ -؟ ) ۲۴. تفسير العسكرى / منسوب به امام حسن عسكرى عليه السلام (؟ -؟ ) ۲۵. طريق النجاة /شيخ عزالدين حسن بن ناصر بن ابراهيم حداد عاملى (؟ -؟ ) ۲۶. كتاب الزهد / حسين بن سعيد اهوازى (؟ -؟ ) ۲۷. المؤمن / حسين بن سعيد اهوازى (؟ -؟ ) ۲۸. كتاب الزيارات / حسين بن سعيد اهوازى (؟ -؟ ) ۲۹. المناقب /حسين بن سعيد اهوازى (؟ -؟ ) 📚منابع فقه شيعه •┈┈••✾••┈┈• @qalalsadegh135
.ا ﷽ ا 🍀منابع احاديث فقهی شيعه/۳ : 🔸قرن چهارم : ۳۰. كتاب التاريخ / ابن اعثم كوفى (؟ - ۳۱۴ ق) ۳۱. الفتوح / ابن اعثم كوفى (؟ - ۳۱۴ ق) ۳۲. كتاب التفسير /محمد بن مسعود عياشى (؟ - حدود ۳۲۰ ق) ۳۳. تفسير القمى / ابوالحسن على بن ابراهيم قمى (؟ - ۳۲۹ ق) ۳۴. الكافى /شيخ كلينى (؟ - ۳۲۹ ق) ۳۵. كتاب التمحيص /محمد بن همام اسكافى (۲۵۸- ۳۳۶ ق) ۳۶. رجال الكشى /محمد بن عمر بن عبدالعزيز كشى (؟ - حدود ۳۴۰ ق) ۳۷. اثبات الوصية /على بن حسين مسعودى (؟ - ۳۴۶ ق) ۳۸. الاستغاثة / على بن احمد كوفى (؟ - ۳۵۲ ق) ۳۹. الابتداء / على بن احمد كوفى (؟ - ۳۵۲ ق) ۴۰. الانبياء /على بن احمد كوفى (؟ - ۳۵۲ ق) ۴۱. كتاب الاخلاق / ابن قاسم كوفى (۳۵۲-؟ ) ۴۲. الايضاح /نعمان بن محمد تميمى (۲۵۹- ۳۶۳ ق) ۴۳. دعائم الاسلام /نعمان بن محمد تميمى (۲۵۹- ۳۶۳ ق) ۴۴. كامل الزيارات /جعفر بن محمد بن قولويه (؟ - ۳۶۷ ق) ۴۵. الغيبة / محمد بن ابراهيم نعمانى (؟ - ۳۸۰ ق) ۴۶. تفسير النعمانى /ابوعبداللّٰه محمد بن ابراهيم بن جعفر كاتب نعمانى (؟ - ۳۸۰ ق) ۴۷. علل الشرايع /شيخ صدوق (۳۰۶ يا ۳۰۷- ۳۸۱ ق) ۴۸. عيون اخبار الرضا عليه السلام /شيخ صدوق (۳۰۶ يا ۳۰۷- ۳۸۱ ق) ۴۹. كمال الدين وتمام النعمة /شيخ صدوق (۳۰۶ يا ۳۰۷- ۳۸۱ ق) ۵۰. الهداية /شيخ صدوق (۳۰۶ يا ۳۰۷- ۳۸۱ ق) () - ۵۱. الامالى /شيخ صدوق (۳۰۶ يا ۳۰۷- ۳۸۱ ق) ۵۲. معانى الاخبار /شيخ صدوق (۳۰۶ يا ۳۰۷- ۳۸۱ ق) ۵۳. التوحيد /شيخ صدوق (۳۰۶ يا ۳۰۷- ۳۸۱ ق) ۵۴. الخصال / شيخ صدوق (۳۰۶ يا ۳۰۷- ۳۸۱ ق) ۵۵. ثواب الاعمال /شيخ صدوق (۳۰۶ يا ۳۰۷- ۳۸۱ ق) ۵۶. المقنع /شيخ صدوق (۳۰۶ يا ۳۰۷- ۳۸۱ ق) ۵۷. من لا يحضره الفقيه /شيخ صدوق (۳۰۶ يا ۳۰۷- ۳۸۱ ق) ۵۸. فضائل الاشهر الثلاثة /شيخ صدوق (۳۰۶ يا ۳۰۷- ۳۸۱ ق) ۵۹. مصادقة الاخوان /شيخ صدوق (۳۰۶ يا ۳۰۷- ۳۸۱ ق) ۶۰. فضائل الشيعه، صفات الشيعه /شيخ صدوق (۳۰۶ يا ۳۰۷- ۳۸۱ ق) ۶۱. المانعات (الاعمال المانعة من دخول الجنة) /جعفر بن احمد بن على قمى (؟ -؟ ) ۶۲. العروس /جعفر بن احمد بن على قمى (؟ -؟ ) ۶۳. تحف العقول /ابن شعبه (؟ -؟ ) ۶۴. التمحيص /ابن شعبه (؟ -؟ ) ۶۵. دلائل الامامة / ابوجعفر محمد بن جرير بن رستم طبرى (؟ -؟ ) ۶۶. الجعفريات /محمد بن محمد اشعث (؟ -؟ ) ۶۷. طب الائمه (طب النبى) / عبدالله و حسين پسران بسطام (؟ -؟ ) ۶۸. كتاب الدلائل /عبدالله بن جعفر حميرى (؟ -؟ ) ۶۹. قرب الاسناد / عبدالله بن جعفر حميرى (؟ -؟ ) ۷۰. تفسير فرات / فرات بن ابراهيم كوفى (؟ -؟ ) ۷۱. المسلسلات / جعفر بن احمد بن على قمى (؟ -؟ ) ۷۲. الغايات / جعفر بن احمد بن على قمى (؟ -؟ ) 📚منابع فقه شيعه •┈┈••✾••┈┈• @qalalsadegh135
.ا ﷽ ا 🍀منابع احاديث فقهی شيعه/۴ : 🔸قرن پنجم : ۷۳. نهج البلاغه / سيد رضى (۳۵۹- ۴۰۶ ق) ۷۴. المجازات النبوية / سيد رضى (۳۵۹- ۴۰۶ ق) ۷۵. كفاية الاثر /خزاز رازى (؟ - حدود ۴۱۰ ق) ۷۶. الارشاد /شيخ مفيد (۳۳۶- ۴۱۳ ق) ۷۷. الامالى /شيخ مفيد (۳۳۶- ۴۱۳ ق) ۷۸. الاختصاص /شيخ مفيد (۳۳۶- ۴۱۳ ق) ۷۹. الفرائض الشرعية /شيخ مفيد (۳۳۶- ۴۱۳ ق) ۸۰. المقنعة /شيخ مفيد (۳۳۶- ۴۱۳ ق) ۸۱. تنزيه الانبياء /سيد مرتضى (۳۵۵- ۴۳۶ ق) ۸۲. درر الفوائد / سيد مرتضى (۳۵۵- ۴۳۶ ق) ۸۳. المختصر / سيد مرتضى (۳۵۵- ۴۳۶ ق) ۸۴. رسالة المحكم والمتشابه /سيد مرتضى (۳۵۵- ۴۳۶ ق) ۸۵. انساب /احمد بن على نجاشى (۳۷۲- ۴۵۰ ق) ۸۶. رجال / احمد بن على نجاشى (۳۷۲- ۴۵۰ ق) ۸۷. الاستبصار /شيخ طوسى (۳۸۵- ۴۶۰ ق) ۸۸. التبيان / شيخ طوسى (۳۸۵- ۴۶۰ ق) ۸۹. اختيار معرفة الرجال معروف به رجال الكشى /شيخ طوسى (۳۸۵- ۴۶۰ ق) ۹۰. تهذيب الاحكام / شيخ طوسى (۳۸۵- ۴۶۰ ق) ۹۱. الامالى / شيخ طوسى (۳۸۵- ۴۶۰ ق) ۹۲. الخلاف / شيخ طوسى (۳۸۵- ۴۶۰ ق) ۹۳. الغيبة /شيخ طوسى (۳۸۵- ۴۶۰ ق) ۹۴. المبسوط /شيخ طوسى (۳۸۵- ۴۶۰ ق) ۹۵. النهاية /شيخ طوسى (۳۸۵- ۴۶۰ ق) ۹۶. مصباح المتهجد / شيخ طوسى (۳۸۵- ۴۶۰ ق) ۹۷. كنز الفوائد / ابوالفتح كراجكى (؟ - ۴۹۹ ق) 📚منابع فقه شيعه •┈┈••✾••┈┈• @qalalsadegh135
.ا ﷽ ا 🍀منابع احاديث فقهی شيعه/۵ : 🔸قرن ششم: ۹۸. روضة الواعظين / ابن فتال نيشابورى (؟ - ۵۰۸ ق) ۹۹. تفسير الكشاف /جارالله زمخشرى (۴۶۷- ۵۳۸ ق) ۱۰۰. مجمع البيان /فضل بن حسن طبرسى (حدود ۴۶۹- ۵۴۸ ق) ۱۰۱. اعلام الورى باعلام الهدى / فضل بن حسن طبرسى (حدود ۴۶۹- ۵۴۸ ق) ۱۰۲. نثر اللآلى / فضل بن حسن طبرسى (حدود ۴۶۹- ۵۴۸ ق) ۱۰۳. الوسيط /فضل بن حسن طبرسى (حدود ۴۶۹- ۵۴۸ ق) ۱۰۴. مكارم الاخلاق /حسن بن فضل طبرسى (؟ - ۵۴۸ ق) ۱۰۵. غرر الحكم و درر الكلم / عبدالواحد بن محمد تميمى (۵۱۰- ۵۵۰ ق) ۱۰۶. تفسير روح الجنان /ابوالفتوح رازى (حدود ۴۷۰- نزديك به ۵۵۴ ق) ۱۰۷. الدعوات /سيد فضل الله راوندى (؟ - ۵۷۰ ق) ۱۰۸. النوادر /سيد فضل الله راوندى (؟ - ۵۷۰ ق) ۱۰۹. قصص الانبياء /سيد فضل الله راوندى (؟ - ۵۷۰ ق) ۱۱۰. لبّ اللّباب /سيد فضل الله راوندى (؟ - ۵۷۰ ق) ۱۱۱. فضل الحولقة / ابن عساكر (۴۹۹- ۵۷۱ ق) ۱۱۲. الخرائج و الجرائح /قطب الدين راوندى (؟ - ۵۷۳ ق) ۱۱۳. اسباب النزول /قطب الدين راوندى (؟ - ۵۷۳ ق) ۱۱۴. تهافت الفلاسفه /قطب الدين راوندى (؟ - ۵۷۳ ق) ۱۱۵. المناقب / ابن شاذان قمى (پس از ۵۰۹- ۵۸۴ ق) ۱۱۶. قضاء حقوق المؤمنين /ابوعلى بن طاهر صورى (؟ - ۵۸۵ ق) ۱۱۷. مناقب آل ابيطالب عليهم السلام / ابن شهر آشوب (۴۸۹- ۵۸۸ ق) ۱۱۸. السرائر /محمد بن ادريس (۵۴۳- ۵۹۸ ق) ۱۱۹. جامع الاخبار /تاج الدين شعيرى (؟ -؟ ) ۱۲۰. الاحتجاج /احمد بن على طبرسى (؟ -؟ ) 📚منابع فقه شيعه •┈┈••✾••┈┈• @qalalsadegh135
.ا ﷽ ا 🍀منابع احاديث فقهی شيعه/۶ : 🔸قرن هفتم : ۱۲۱. اربعون حديثاً /محمد بن عبدالله بن زهره حسينى (اوايل قرن هفتم) ۱۲۲. مشكاة الانوار فى غرر الاخبار / ابوالفضل على طبرسى (اوايل قرن هفتم) ۱۲۳. تنبيه الخواطر /ورام بن ابى فراس (؟ - ۶۰۵ ق) ۱۲۴. اسدالغابه / ابن اثير (۵۵۵- ۶۳۰ ق) ۱۲۵. الكامل /ابن اثير (۵۵۵- ۶۳۰ ق) ۱۲۶. اللباب /ابن اثير (۵۵۵- ۶۳۰ ق) ۱۲۷. المختصر / ابن حاجب (۵۷۰- ۶۴۶ ق) ۱۲۸. مصباح الزائر / سيد على بن طاووس (۵۸۹- ۶۶۴ ق) ۱۲۹. الطرف من الانباء / سيد على بن طاووس (۵۸۹- ۶۶۴ ق) ۱۳۰. كشف المحجة /سيد على بن طاووس (۵۸۹- ۶۶۴ ق) ۱۳۱. اللهوف (الملهوف) / سيد على بن طاووس (۵۸۹- ۶۶۴ ق) ۱۳۲. فلاح السائل /سيد على بن طاووس (۵۸۹- ۶۶۴ ق) ۱۳۳. مهج الدعوات /سيد على بن طاووس (۵۸۹- ۶۶۴ ق) ۱۳۴. فرج المهموم /سيد على بن طاووس (۵۸۹- ۶۶۴ ق) ۱۳۵. امان من اخطار الاسفار والازمان /سيد على بن طاووس (۵۸۹- ۶۶۴ ق) ۱۳۶. شرائع الاسلام /محقق حلى (۶۰۲- ۶۷۲ ق) ۱۳۷. المعتبر / محقق حلى (۶۰۲- ۶۷۲ ق) ۱۳۸. فرحة الغرى بصرحة الغرى / عبدالكريم بن طاووس (۶۴۸- ۶۹۲ ق) ۱۳۹. كشف الغمه /على بن عيسى اربلى (؟ - ۶۹۳ ق) ۱۴۰. بشارة المصطفى / عماد الدين طبرى (؟ - زنده در ۶۹۸ ق) ۱۴۱. شرح نهج البلاغة / كمال الدين ميثم بن على بن ميثم بحرانى (؟ - ۶۷۹ ق) 📚منابع فقه شيعه •┈┈••✾••┈┈• @qalalsadegh135
ا ﷽ ا 🍀منابع احاديث فقهی شيعه/۷ : 🔸قرن هشتم : ۱۴۲. المدارك /علامه حلّى (؟ - ۷۲۶ ق) ۱۴۳. منتهى المطلب / علامه حلّى (؟ - ۷۲۶ ق) ۱۴۴. مختلف الشيعه / علامه حلّى (؟ - ۷۲۶ ق) ۱۴۵. تذكرة الفقهاء /علامه حلّى (؟ - ۷۲۶ ق) ۱۴۶. الدرة الباهرة /شهيد اول (۷۳۴- ۷۸۶ ق) ۱۴۷. المزار /شهيد اول (۷۳۴- ۷۸۶ ق) ۱۴۸. الذكرى(ذكرى الشيعه فى احكام الشريعه). /شهيد اول (۷۳۴- ۷۸۶ ق) ۱۴۹. اربعون الشهيد / شهيد اول (۷۳۴- ۷۸۶ ق) ۱۵۰. المجموع الرائق /سيد هبة الله موسوى (؟ -؟ ) 🔸قرن نهم : ۱۵۱. التحصين / ابن فهد حلى (۷۵۷- ۸۴۱ ق) ۱۵۲. عدة الداعى ونجاح الساعى / ابن فهد حلى (۷۵۷- ۸۴۱ ق) ۱۵۳. اسرار الصلوة / ابن فهد حلّى (۷۵۷- ۸۴۱ ق) ۱۵۴. مختصر البصائر /حسن بن سليمان حلى (۸۰۲-؟ ) ۱۵۵. ارشاد القلوب /حسن بن ابى الحسن ديلمى (؟ - ۸۴۱ ق) ۱۵۶. اعلام الدين / حسن بن ابى الحسن ديلمى (؟ - ۸۴۱ ق) 🔸قرن دهم : ۱۵۷. غوالى اللئالى/ عوالى اللئالى /ابن ابى جمهور احسائى (حدود ۸۴۰- زنده در ۹۰۲ ق) ۱۵۸. جنة الامان الواقية /ابراهيم بن على كفعمى (۸۶۴- ۹۰۵ ق) ۱۵۹. مختصر / ابراهيم بن على كفعمى (۸۶۴- ۹۰۵ ق) ۱۶۰. المصباح / ابراهيم بن على كفعمى (۸۶۴- ۹۰۵ ق) ۱۶۱. جامع المقاصد / محقق كركى (؟ - ۹۳۷ تا ۹۴۱ ق) ۱۶۲. شرح اللمعة /شهيد ثانى (۹۱۱- ۹۶۶ ق) ۱۶۳. اسرار الصلوة /شهيد ثانى (۹۱۱- ۹۶۶ ق) ۱۶۴. شرح النفلية /شهيد ثانى (۹۱۱- ۹۶۶ ق) ۱۶۵. روض الجنان / شهيد ثانى (۹۱۱- ۹۶۶ ق) ۱۶۶. منية المريد /شهيد ثانى (۹۱۱- ۹۶۶ ق) ۱۶۷. مسكّن الفؤاد / شهيد ثانى (۹۱۱- ۹۶۶ ق) ۱۶۸. حديقة الشيعة / احمد بن محمد مقدس اردبيلى (؟ - ۹۹۳ ق) 📚منابع فقه شيعه •┈┈••✾••┈┈• @qalalsadegh135
ا ﷽ ا 🍀منابع احاديث فقهی شيعه/۸ : 🔸قرن يازدهم ۱۶۹. مجمع البحرين /طريحى (۹۷۹- ۱۰۸۵ ق) ۱۷۰. مجمع البحرين فى فضائل السبطين /سيد ولى الله رضوى (؟ -؟ ) ۱۷۱. الوافى /محمد محسن فيض كاشانى (۱۰۰۷- ۱۰۹۱ ق) 🔸قرن دوازدهم : ۱۷۲. امل الامل /محمد بن حسن حرّ عاملى (۱۰۳۳- ۱۱۰۴ ق) ۱۷۳. وسائل الشيعة الى تحصيل مسائل الشريعة /محمد بن حسن حرّ عاملى (۱۰۳۳- ۱۱۰۴ ق) ۱۷۴. مدينة معاجز /سيد هاشم بحرانى (؟ - ۱۱۰۷ ق) ۱۷۵. تفسير البرهان / سيد هاشم بحرانى (؟ - ۱۱۰۷ ق) ۱۷۶. بحارالانوار / مجلسى ثانى (۱۰۳۷- ۱۱۱۱ ق) ۱۷۷. حق اليقين /مجلسى ثانى (۱۰۳۷- ۱۱۱۱ ق) ۱۷۸. مرآت العقول /مجلسى ثانى (۱۰۳۷- ۱۱۱۱ ق) 🔸قرن چهاردهم : ۱۷۹. مستدرك الوسائل /محدث نورى (۱۲۵۴- ۱۳۲۰ ق) ۱۸۰. جامع احاديث الشيعه /حاج سيدحسين بروجردى ( ۱۲۹۲- ۱۳۸۰ ق) 📚منابع فقه شيعه •┈┈••✾••┈┈• @qalalsadegh135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا ﷽ ا 🏷 دخترت به ديدارت آمده‌! 🔅 : ✓ «درود بر تو اى پيامبر خدا! درود بر تو از جانب دخترت كه اينك به ديدار تو آمده و در بقعه تو در خاك آرميده است، و خدا خواست كه زودتر به تو بپيوندد!». ⁙ «السَّلامُ عَلَيكَ يا رَسولَ اللّهِ عَنّي وَالسَّلامُ عَلَيكَ عَنِ ابنَتِكَ وزائِرَتِكَ وَالبائِتَةِ فِي الثَّرى بِبُقعَتِكَ وَالمُختارِ اللّهُ لَها سُرعَةَ اللِّحاقِ بِكَ». 📚 الكافی: ج١ ص٤٥٨ ح٣ حضرت صلی‌الله‌علیه‌وآله حضرت علیه‌السلام حضرت سلام الله علیها •┈┈••✾••┈┈• @qalalsadegh135
ا ﷽ ا امام‌ صادق علیه السلام: 🔹إنَّ أَطْفَالَ شِيعَتِنَا مِنَ اَلْمُؤْمِنِينَ تُرَبِّيهِمْ فَاطِمَةُ عَلَيْهَا السَّلاَمُ. 🔸همانا سرپرستی کودکان شیعیانِ مؤمنِ ما را فاطمه (سلام الله علیها) برعهده دارد. 📚 تفسیر البرهان (سوره الطور) جلد ۵ صفحه ۱۷۸ حضرت سلام الله علیها •┈┈••✾••┈┈• @qalalsadegh135
ا ﷽ ا 🔸 آن دو نفر اساس و پایه ی تمام جنایات ... 🔴 قَالَ اَلْإِمَامُ اَلْبَاقِرُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : والله ما اُسِّسَت مِن بَلِیَّة ولا قضیَّة تَجری علَینا اهلَ البیتِ الّا هُما اسَّسا اوَّلها فعلیهما لعنة اللهِ والملائکة والناس اجمعین. 🟠 حضرت امام باقر صلوات الله علیه می فرمایند : به خدا قسم اندوه و مصیبتی پایه گذاری نشده است و حکمی علیه ما اهل بیت جاری نشده است مگر آنکه آن دو نفر بنیان آن را گذاشتند پس لعنت خدا فرشتگان و مردم بر آن دو باد. 📚الکافی،ج۸،ص۲۴۵ حضرت سلام الله علیها •┈┈••✾••┈┈• @qalalsadegh135
ِ ا ﷽ ا 🍀همه مرتد شدند الا سه نفر 🛑عنْ يَحْيَى بْنِ أَبِي خَالِدٍ الْقَمَّاطِ عَنْ حُمْرَانَ بْنِ أَعْيَنَ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ ع جُعِلْتُ فِدَاكَ مَا أَقَلَّنَا لَوِ اجْتَمَعْنَا عَلَى شَاةٍ مَا أَفْنَيْنَاهَا فَقَالَ أَ لَا أُحَدِّثُكَ بِأَعْجَبَ مِنْ ذَلِكَ- الْمُهَاجِرُونَ وَ الْأَنْصَارُ ذَهَبُوا إِلَّا وَ أَشَارَ بِيَدِهِ ثَلَاثَةً 🔰قربانت، چه اندازه ما شيعه كم هستيم، اگر در خوردن گوسفندى شركت كنيم آن را تمام نكنيم، فرمود: خبرى شگفت‏تر از اين بتو نگويم؟ مهاجرين و انصار (پس از پيغمبر از حقيقت ايمان) بيرون رفتند مگر- با انگشت اشاره كرد- سه تن، ( و و ) 📚: الکافي: ج 2 ص 244 حضرت علیه‌السلام •┈┈••✾••┈┈• @qalalsadegh135
ا ﷽ ا 🔸 روشن مباد آن چشمی که در این مصیبت نگرید... ▪️مفضل بن عمر گوید: هنگامی که امام صادق علیه السلام، ماجرای هجوم به خانه امیرالمؤمنین و شهادت حضرت محسن علیه السلام را به یاد آوردند، آنقدر گریه کردند که محاسن مبارکشان از گریه‌تر شد. 👈🏼 و فرمودند: روشن مباد آن چشمی که در این مصیبت نگرید. - قال المفضل بن عمر: فَبَکَی الصَّادِقُ علیه السلام حَتَّی اخْضَلَّتْ لِحْیَتُهُ بِالدُّمُوعِ. ثُمَّ قَالَ لَا قَرَّتْ عَیْنٌ لَا تَبْکِی عِنْدَ هَذَا الذِّکْرِ. 📚بحار الانوار، جلد ۵۳، صفحه ۲۳ حضرت علیه‌السلام حضرت سلام الله علیها •┈┈••✾••┈┈• @qalalsadegh135
ا ﷽ ا 💠حضرت فاطمه (علیها السّلام) فرمودند: 🔸اِلهی اَصلِح لی دینی، الّذی هُوَ عِصمَةُ اَمری، وَ اَصلِح لی دُنیایَ الّتی فیها مَعاشی، وَ اَصلِح لی آخرتیَ الّتی الَیها مَعادی، وَاجعَلِ الحَیاةَ زیادهً لی مِن کلّ خَیرٍ، وَ اجعَلِ الموتَ راحَهً لی مِن کُلّ شرًّ 🔹خداوندا! دینم را اصلاح کن که نگهدار کار من است، دنیای مرا اصلاح کن که خانه ی تلاش و معاش من است، آخرتم را اصلاح کن که بازگشتم به سوی آن است، زندگی مرا سبب زیادی هر خیر، و مرگ مرا مایه ی راحتی از هر شّر قرار بده 📗الصحیفة الفاطمیه، ص ۵۶ 🔻شرح حدیث 🔸«دین» و «دنیا» و «آخرت»، جلوه گاه حضور معنادار انسان در جهان هستی است. 🔸بعضی در اعتقادات به بیراهه می روند حتی تا حد شرک و کفر. 🔸گروهی برای رسیدن به دنیا دست به هر کاری می زنند حتی گناه. 🔸گروهی هم در پی لذتها و خوشی هایند حتی به قیمت باختن آخرت و تباه کردن سرنوشت و دچار شدن به عذاب ابدی. 🔸اگر «دین» کسی اصلاح شود، دچار بی دینی و انحراف فکری و عقیدتی نمی شود، و اگر دنیای کسی اصلاح شود، معاشی سالم که زمینه ساز معاد مطلوب است، خواهد داشت و اگر آخرت کسی اصلاح شود، اسیر دنیا نمی شود و به فکر آبادانی آخرت خواهد بود. 🔸این سه خواسته ی مهم و سرنوشت ساز به زندگی و مرگ انسان جهت و معنا می دهد. 🔸چگونه ممکن است زندگی سبب افزونی هر خیر برای انسان شود و چه سان می توان مرگ را موجب راحتی از هر بدی قرار داد جز با اصلاح دین و دنیا و آخرت؟ 🔸بازنده کسی است که آخرت را ببازد. 🔸برنده هم کسی است که به سعادت اخروی برسد. 🔸باید زندگی را دورانِ کِشت «خیر و صلاح» قرار داد تا مرگ آدمی طلیعه ی ورود به مرحله ی «برداشت اجر» باشد. 📚 ، جواد محدثی حضرت سلام الله علیها •┈┈••✾••┈┈• @qalalsadegh135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا ﷽ ا 🍀منزلت حضرت فاطمه سلام الله علیها 🔻الإمامُ الصّادق عليه ‏السلام: ▪️فاطِمَةُ كَوْكَبٌ دُرِّيٌّ بَيْنَ نِسَاءِ أَهْلِ الدُّنْيَا. ✍️فاطمه اختری تابناک در میان زنان دنیاست. 📚 الکافی، ج۱، ص۱۹۵. ‌ حضرت سلام الله علیها •┈┈••✾••┈┈• @qalalsadegh135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قال الصادق:(مکتب الصادق)
ا ﷽ ا 🍀منابع احاديث فقهی شيعه/۱ : 🔸قرن اول : ۱. قرآن كريم ۲. الصحيفة السجادية / امام زين العابدي
ا ﷽ ا 🔸منابع احاديث فقهی شيعه: فهرست ۱۸۰ کتاب از منابع حدیثی شیعه را آوردیم، جهت آشنایی و تحقیق ان شاءالله به تدریج پیرامون برخی از این کتاب‌ها، نکاتی ارائه خواهد شد👌🌱 •┈┈••✾••┈┈• @qalalsadegh135
ا ﷽ ا 🔸محل قبر حضرت زهرا علیهاالسلام 👇
ا ﷽ ا 🔸محل قبر حضرت زهرا علیهاالسلام 🔹احمدبن ابی نَصر گويد: «از امام (ع) درباره به قبر حضرت (س) پرسيدم، امام فرمود: در خود به خاك سپرده شد؛ چون بنی اميه مسجد را توسعه دادند، خانه، جزء گردید.» 📚ابن جعفر حمیری، قرب الاسناد، ص367. 📚کلینی، الکافی، ج1، ص461، ح9؛ 📚شیخ صدوق، من لایحضره الفقیه، ج1، ص229. 📚ابن شبّه نمیری، تاریخ المدینه المنوره، ج1، ص106. 🔹 شخصى از امام (ع) پرسید حضرت (س) در كجا دفن شده است؟ عیسى بن موسى کارگزار خلافت عباسى که در آن جمع حضور داشت، پاسخ داد: در بقیع. آن شخص دوباره از امام سؤال كرد. حضرت فرمود: عیسى پاسخ تو را داد. آن شخص گفت: از شما مى‏پرسم و کار به عیسی ندارم. از پدرانت به من خبر بده. امام صادق(ع) فرمود در خانه‌اش دفن شده است (قرب الاسناد، ص۳۶۷). شیخ می‌گوید همین درست است و من پس از اعمال حج که به مدینه رفتم آن حضرت را در خانه‌اش نزدیک ستون باب جبرئیل زیارت کردم (فقیه ۵۷۲/۲). شیخ هم در کتاب تهذیب (۹/۶) می‌نویسد اینکه آن حضرت در مدفون باشد درست نیست. 🔹 کتاب تاریخ المدینة المنوره منبعی کهن به قلم عمر بن شبّه نُمیری یکی از محدثان و مورخان اهل‌سنت در قرن سوم هجری است. در این کتاب اطلاعات ارزشمندی از تاریخ قدیم مدینه و جغرافیا و حوادث آنجا وجود دارد. از جمله روایاتی درباره محل دفن صدیقه طاهره و تصریح به شبانه بودن آن است. ابن شبه از امام (ع) روایت می‌کند که (س) در خانه خود دفن شد و بعدها در توسعه مسجدالنبی، آن خانه را به مسجد افزودند. دقیقاً همین مطلب از امام (ع) در کتب اربعه شیعه نقل شده است. ابن شبه سپس به نقل از راوی دیگری می‌نویسد: آن حضرت را شبانه در خانه‌اش دفن کردند همانطور که رسول‌خدا در محل بستر خود دفن شد. وی بر وجود قبر در خانه به شبانه بودن و بی‌اطلاعی بیشتر مردم استدلال می‌کند. بدین معنا که اگر جای دیگری بود، مخفیانه برگزار نمی‌شد. 📚مستبین حضرت سلام الله علیها •┈┈••✾••┈┈• @qalalsadegh135