eitaa logo
سید صمصام الدین قوامی
4.3هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
928 ویدیو
366 فایل
یادداشت‌های روزانه سید صمصام الدین قوامی رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی مسئولیت پیام‌های اعضا متوجه مدیر نیست علامت ✍️ یادداشت مدیر است ارتباط: @qavami_s کانال دروس: @d_bonyadfeghhi1386 کانال بنیاد فقهی مدیریت اسلامی: @madineyefazele توییتر: s_qavami
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘 چشم انداز مدینه فاضله پردیسان ۱۴۱۴ 🔻 آرمان‌شهری است دینی با نماد قانونی «اتحاد امامت و امارت» در ابعاد: الف- مدیریت شهر{نظم} ۱ نمایانگر «دولت اسلامی» ،مبنای «کشور اسلامی» و الهام بخش «تمدن نوین اسلامی» ۲ مرکزیت مسجد و مصلای بزرگ و جامع امیر المومنین ع که حاوی قرارگاه فرهنگی نماز جمعه، مرکز امامت و امارت و مرکز تخصصی مدیریت اسلامی است. ۳ برخوردار ازشبکه رسمی و نهادینه امامت جمعه و جماعت به شکل متصل و منسجم ۴ برخوردار ازشبکه رسمی متصل و مسلسل مساجد از جامع تا مجتمع ۵ دارای مساجد محله ساز و محلات مسجد محور به رهبری امام محله به عنوان پایه مدنیت ناحیه و منطقه ۶ واجد مجتمع های امام محور و دانش بنیان و یادگیرنده و کاملا برخورداربه عنوان پایه مدنیت محله ۷ واجد انسجام کامل در شوراهای سه گانه امناء، اداری و امربه معروف مستقر در تمامی رده های منطقه، ناحیه، محله و مجتمع ۸ احیاء گر وجوهات شرعیه واجب و مستحب به عنوان بودجه مدنی ۹ بهره‌بردار از به عنوان پشتوانه که از کمک‌های مردمی و شرعیه تشکیل شده است و کاملا شرعی و اسلامی است ۱۰ محل اعمال کامل مدیریت اجرایی واحد شهری شهردار محور ب- مدیریت منابع انسانی {رشد} ۱۱ تجلی گاه شایسته سالاری کامل در سپردن مناصب به خدمت گزارانی اصلح ، پاسخگو ،مسئولیت پذیر ، انتقاد پذیر،امین خوش عهد و خدوم ۱۲ دارای شبکه علمی فعال و پایدار حاصل از مراوده علمی سازمان یافته دانشگاهها و حوزه های علمیه و موسسات و نهاد های اجرایی وعلمی مستقر در شهر ۱۳ بهره مند از نظام تعلیم و تربیت پیشرفته ،عادلانه ،هوشمند، پژوهش محور ،الگویی وتوانمند ساز در ابعاد علمی مهارتی معرفتی بصیرتی، اجراء طرح تربیتی امین و طرح روشنا در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ۱۴ مرکزتربیت و تامین کادر های مورد نیاز نظام اسلامی به شکل مطلوب و مستمر در دانشگاه فعال مدیریت اسلامی شهر ۱۵ قطب تولید و ترویج با روش در پژوهشگاه فعال مدیریت اسلامی شهر ۱۶ دارای بالاترین جایگاه علمی در استان، کشور، منطقه و جهان ۱۷ حامی کامل و همه جانبه نخبگان وشایستگان حقیقی و حقوقی ،ارزیاب و ارزش یاب دائمی آنها ، ۱۸ جبران گر خدمات خادمان بر اساس کار مفید و صالح و سازنده به مقدار مکفی و مشبع نیازهای متنوع و مشروع ۱۹ کانون تولید علوم انسانی اسلامی تمدن ساز ، گفتمان انقلاب اسلامی ، گفت وگوی ادیان و مذاهب ، فقه حکومتی بالنده و معاصر ، نظریه پردازی و نظام سازی ، جهاد و اجتهاد علمی مشترک بین حوزه و دانشگاه و دولت ج- مدیریت رفتار شهروندی{انگیزش} ۲۰ دارای شهروندانی باتمایل جدی قابل رویت به سبک زندگی اسلامی ایرانی ۲۱ محل مشاهده رفتارهای غالبا هدایت یافته و رهبری شده مبتنی بر آموزه های دینی ملی انقلابی توام با شادی، آرامش، رضامندی و امیدواری پایدار ۲۲ محل مشارکت مشهود و راقی شهروندان در امور امنیتی، ایمنی، امدادی، فرهنگی، نیکوکاری، دستگیری، تعظیم شعائر دینی و مدنی و انقلابی ۲۳ دارای رفتارهایی دور از مصرفگرایی ، اسراف، رفاه طلبی افراطی، اشرافی گری، مصرف کالای خارجی به مقدار قابل توجه ۲۴ واجد ارتباطات نهادینه شده اجتماعی اقتصادی سیاسی سالم، مشروع و هم‌افزای شهروندان و شهرداران ۲۵ موفق در کاهش قابل توجه تشکیل پرونده های قضایی در اثر اصلاح روشمند رفتارها و پیشگیری از اختلافات و جرائم از طریق امر به معروف، دعوت به خیر و مشاوره دین‌بنیان ۲۶ موفق در تامین نیازهای مشروع شهروندان بویژه بانوان و جوانان در حد مطلوب د-مدیریت فرهنگ شهری {معنویت} ۲۷ تلاش گر موثر و مستمر در بر قرااری عدالت اجتماعی و قضایی ۲۸ برخوردار از اقتصاد مقاومتی متکی بر منابع در امدی پایدار ۲۹ خدمت‌رسان نهادین و نمادین به گونه آسان، ارزان، شیرین، سریع، همراه تکریم مخدومین و اکرام خادمین ۳۰ محل تجلی و تبلور باور ها و ارزشها و نماد های دینی و انقلابی و ملی ۳۱ برخوردار از فناوری فوق پیشرفته با پیوست فرهنگی مثبت ۳۲ عرضه خدمات عبادی، معنوی و مشاوره ای به شکل شبانه روزی در مساجد شهر با هدایت ائمه جماعات در دسترس صالح عادل خدوم مجاهد عالم ۳۳ ایجادگر تساوی بین محلات و مجتمعات ازنظر خدمات نهادمند آموزشی ورزشی امنیتی رفاهی مدنی فرهنگی بهداشتی تفریحی ۳۴ زیبا، چشم‌نواز خرم سبز،آباد ،امن ، ایمن،روان،با نشاط ، مفرح ،مرفه،خرم ،سالم، نظیف، منضبط، هنر پرور، آرام، دارا، دانا، خودکفا، کار آفرین، خلاق، پراشتغال و کوشا، پیشرفته، هوشمند و قانون مند ۳۵ عاری از فقر، تجرد ناخواسته، بیماری، اعتیاد،طلاق، فساد، ظلم ،بزه، بیکاری، معطلی، بیسوادی نو و قدیم ۳۶ بهره بردار ازکلیه پروژه های مصوب عمرانی، فرهنگی، علمی، آموزشی و اجتماعی طبق نقشه جامع @qavami
امروز بعد از جماعت مسجد امام عسکری ع از مراحل تکمیل بلوار امام علی بازدید کردم. مشغولند. سرعت بیشتری نیاز است.
هی درسشو بخونیم!.mp3
1.42M
#صوت #پادکست 🔘 هی درسشو بخونیم! 🔺 اگر مکاسب محرمه وارد بازار شد ممکن است ائمه هم از ما غضبناک بشوند. می‌خوانیم اما در بازارمان هست. @QAVAMI
چرا این طرف غش نمیکنید؟.mp3
1.72M
#صوت #پادکست 🔘 چرا این طرف غش نمیکنید؟ 🔺 چرا دولت در آموزش و پرورش، هسته‌ای، پولشویی و ... فقط به سمت خارج غش می‌کند؟ @QAVAMI
🔘 آقای امیرآبادی عضو هیأت رئیسه‌ی مجلس با بیان اینکه امروز یکی از مشکلات اساسی کشور سرسام آور اجناس است گفت: دولت در این زمینه پاسخگو نیست و مجلس هم محکم نمی‌ایستد؛ همه این مسوولان و نمایندگان منتخب مردم هستند و اگر ایرادی هم در آنها وجود دارد مردم باید به نگاه کنند. @QAVAMI
امروز احکام مسئولیت ستاد امر به معروف ائمه جمعه استان قم توسط ریاست ستاد امر به معروف استان اعطاء شد.
🔘 دیدار صمیمانه‌ی محله‌یاران پردیسان با امام جمعه 👈 مروری بر شرح وظایف محله‌یاران 👈 بررسی اخبار و اوضاع محلات پردیسان 👈 ارائه گزارش از جدیدترین فعالیت‌های محله‌یاران در حوزه اجتماعی، عمرانی، فرهنگی و امنیتی 👈 تأکید بر ضرورت جمع‌آوری آمار محلات در جهت تهیه طرح آمایشی پردیسان 👈 گلایه محله‌یاران از بی‌مهری شهرداری 👈 گلایه شدید محله‌یاران از بی‌توجهی پلیس و بسیج به بحث گشت امنیتی @QAVAMI
سید صمصام الدین قوامی
@QAVAMI
#خبر 🔘 مراسم افتتاحیه و آغاز به کار رسمی کانون فرهنگی حضرت امیر علیه‌السلام با حضور امام جمعه و مسئولین محترم سپاه، مرکز خدمات و کانون‌های فرهنگی‌-هنری استان، مسجد جامع پردیسان ۱۳۹۷.۰۴.۰۵ @QAVAMI
🔘 بخشی از خطبه‌های نماز جمعه‌ی پردیسان، ۱۳۹۶.۱۲.۱۱ 🔴 پایه‌ی تمدن‌سازی در است 🔺 این‌ها منتظرند که بگویند در قم خبری نیست «یک مسئله‌ی مهم در قرآن مسئله‌ی فرداست. إتقوالله خطاب به مؤمنان است. باید آینده را بسازند و مدیریت کنند. این جز با تقوا امکان ندارد و جز با عملی که متکی بر تقواست امکان ندارد. و الا دیگر آینده متکی به شما نیست، آینده را از دستتان می‌گیرند. دیروز روز جهانی آینده بود. مسابقه‌ای در گرفته است که ؟ از آن مسیجیان، وهابیان، مسلمانان،‌آل سعود یا اهل بیت؟ زیر شاخه‌ی و راهبردی است و چندی است در علم مدیریت جا باز کرده است. خدا وعدهایی در سوره‌ی نور داده است و گفته است آینده برای چه کسانی است. به هر کس نگاه کنید می‌گوید آینده از آن ماست. هیچ فکر و مکتبی نیست که بگوید اینده مال ما نیست. «وعد الله الذین ءامنوا منکم و عملوا الصالحات» آن‌هایی که اعتقاد و باور دارند که مکتبشان آن قدر شایسته و غنی و کامل و جامع است که می‌تواند نسل‌های بعدی را تا ظهور دولت یا مدیریت کند. نه مثل رییس جمهور ما که می‌گوید ما نداریم. خیلی حرف بدی است. ما به عنوان کسی که کرسی در اختیارش قرار گرفته داریم کار می‌کنیم. در همین علوم انسانی تمدن سازی است به شرطی که اسلامی بشود. کسی که بعد از چهل سال از مردم رأی گرفته آن هم با چه شیوه‌ی فریبنده‌ای و اخلاق را زیر پا گذاشتند [این گونه صحبت می‌کنند]. یا مشاوران یا فکرتان را عوض کنید. شما در انگلستان تحصیل کردید، معمم هستید، با چه شیوه‌ای رأی آوردید؟ حالا می‌گویید نداریم؟ ما داریم کار می‌کنیم و می‌گوییم داریم. قم باید پژوهش کند و کند. فقط در شیوه‌های قبلی نماند که بهانه به دست امثال ایشان بدهد. چیزهایی که تحویل می‌دهیم کاربردی و اسلامی و علمی باشد. این‌ها منتظرند که بگویند هیچ خبری در قم نیست. همان قم قدیم است! این موج علوم انسانی را آقا می‌گویند پایه‌ی بر بستر است، این‌ها نباید مسیر ما را سست کنند. چون . دولت‌های اصولگرایشان هم همین طور بودند. اهمیت نمی‌دادند. دیدیم توانشان را ندارند. توانشان را شما دارید. در در هر کوچه و مجتمعی یک نظریه پرداز و دانشمند هست. این اجتماع کمتر جایی بوده است.» 🔴 آینده‌ی قم در پردیسان رقم می‌خورد 🔺 نظریه‌ی دانش‌بنیان و اجتهادبنیان است «آینده‌ی قم با صلابت در قالب نظریه‌ی ، به صورت دانش‌بنیان و اجتهادبنیان در پردیسان رقم می‌خورد. خودشان را به خواب غفلت می‌زنند. قم آینده‌اش اینجا دارد رقم می‌خورد اما برخی کارشناسان‌شان حرف‌های دیگری می‌زنند. آینده‌ی قم با زمامش در دست امام و درست می‌شود. وقتی این طور محکم می‌گویم چون پشتوانه‌ی علمی دارد، داریم کار می‌کنیم و نتیجه می‌گیریم. این ابراز اعتماد به نفس نیست. واقعیت چندین ساله است. اگر غیر از این اتفاق بیفتد نظام ما آینده‌ساز نیست. و ملاحظات سیاسی را کنار بگذارید. همه باید از این طرح جاندار و موثر حمایت کنید. بپرسید و سوال کنید. مگر من برای خودم کار می‌کنم؟ خدایی نکرده حمل بر نظر عادی که از آن دفاع می‌شود نباشد، این نظر دین و فقه است. در اجرا هم دستگاه‌ها به مفید بودنش پی برده‌اند. حرف نمی‌زنیم، عمل می‌کنیم. یک شهر صد و پنجاه هزار نفری که به زودی سیصدهزار نفر می‌شود. باید کمک کنید. اما ما کارمان را به کمک مردم و فضلا تا پایان ادامه خواهیم داد.» 🔵 جهان آینده از آن است 🔺 علائم شکست سرمایه‌داری و لیبرالیسم آشکار است فقط مارکسیست‌ها نیستند که شکست خوردند. این‌ها (کاپیتالیست‌ها و لیبرال‌ها) هم دارند شکست می‌خورند. علائم آن تابلو است. در اخبار می‌بینید و می‌شنوید. آیه‌ی «لیستخلفنّکم» نخوانده‌اید؟ دین است که آینده را اداره می‌کند آن وقت می‌گویید دین تمام شد؟ «لیُظهره علی الدین کلّه»، کدام دین؟ دین غدیر خم. انقلاب اسلامی که گسترش و سامان پیدا کند امنیت واقعی حاکم می‌شود. جنگ‌ها سپری می‌شود. معلوم می‌شود هیچ وقت امنیت نبوده. یک مشرک نباید در زمین باشد. عجب دین توحیدی! همه‌ی پیشانی‌ها روی مُهر می‌آید برای خدا. و ما برای آن آینده تلاش می‌کنیم. بعد از انقلاب امام به قم آمده بود. وقتی دید بازرگان و بنی‌صدر و لیبرال‌ها نمی‌توانند جامعه را اداره کنند از قم برگشت تهران. گفت ما اشتباه کردیم رفتیم قم.» 🔺 حجت الاسلام و المسلمین قوامی، خطبه‌ی جمعه، ۱۳۹۶.۱۲.۱۱ @QAVAMI
🔘 دشمن چگونه از ناآگاهی ما استفاده می‌کند تا برای خود #اکثریت_سازی کند؟ 🔺 منافقین فیلمی منتشرکردن مربوط به ۵ تیر ماه و گفته شده خیابان داریوش (توحید) #شیراز است.هر کس یک بار از این خیابان گذشته باشد میداند که این خیابان داریوش نیست و اینکه که پاساژ بزرگ نور در آن وجود ندارد. @QAVAMI
سید صمصام الدین قوامی
🔘 دشمن چگونه از ناآگاهی ما استفاده می‌کند تا برای خود #اکثریت_سازی کند؟ 🔺 منافقین فیلمی منتشرکردن م
🔘 تاکتیک‌های عملیات روانی و رسانه‌ای در شرایط غبارآلودگی فضا 🔻 تاکتیک کلی‌بافی تاکتیک کلی بافی، تاکتیکی است که در آن جزئیاتی را که ممکن است مخالفت اداری یا سیاسی را برانگیزد، با لعابی از مطالب غیر واقعی، می پوشانند. در پخش این تاکتیک، سعی می شود بدون توجه به مسائل و عمیق در خبر و بدون موضوعی که منعکس می شود، به حواشی آن پرداخته شده، به خبر، لعاب بزنند و شاخ و برگ آن را اضافه کنند و خواننده را در ، نگه دارند و توجه وی را کمتر معطوف به عمق مطالب نمایند. این تاکتیک، بیشتر در پخش بیانیه های وزارت امور خارجه و یا دستگاه دیپلماسی خارجی کشورها مورد استفاده قرار می گیرد که در آنها، از شیوه‌ی بی حس سازی مغزی استفاده می شود. محتوای واقعی بسياری از مفاهيمی كه از سوی رسانه‌ها منتشر می‌شود، مورد كنكاش قرار نمی‌گيرد. توليدات رسانه ها در دو حوزه سياست داخلی و خارجی، مملو از مفاهيم کلی و تکراری مانند ، ، ، و… است. اينها مفاهيمی هستند كه بدون تعريف مشخص، در جهت تحریک مخاطبان در زمينه‌ای مشخص بكار گرفته می‌شوند. خلاصه:‌ در این شیوه تلاش می‌شود تا ذهن شما به گونه‌ای مدیریت شود تا در بمانید. عمیق نشوید و با حرف‌های کلی و شعارهای تهییج کننده کلیشه‌ای فریب بخورید. @QAVAMI