eitaa logo
سید صمصام الدین قوامی
4.3هزار دنبال‌کننده
6.4هزار عکس
937 ویدیو
366 فایل
یادداشت‌های روزانه سید صمصام الدین قوامی رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی مسئولیت پیام‌های اعضا متوجه مدیر نیست علامت ✍️ یادداشت مدیر است ارتباط: @qavami_s کانال دروس: @d_bonyadfeghhi1386 کانال بنیاد فقهی مدیریت اسلامی: @madineyefazele توییتر: s_qavami
مشاهده در ایتا
دانلود
170207_001.mp3
24.44M
#صوت #خطبه 🔘 خطبه‌های نماز جمعه‌ی پردیسان، مورخ ۱۳۹۷.۰۲.۰۷ 🔺 خطیب: حضرت حجت الاسلام و المسلمین قوامی @qavami
🔘 معضلات امروز در ادارهٔ جامعه، قبل‌ از هر چیز، بیانگر عجز و ناتوانی مدل کارشناسیِ‌ موجود، در اداره‌ٔ یک جامعه مذهبی است. «باید برای قشر دانشجو این واقعیّت را روشن کنید که حاکمیّت نظام کارشناسی در دست کارشناسان است. کدام وزارتخانه است که بخش کارشناسی آن دست غیرکارشناس باشد؟ اگر می‌بینید که نقائصی در کار تصمیم‌گیران نظام وجود دارد از باب این است که تصمیم تصمیم‌سازان نظام، یعنی همان‌هایی که با آمار و ارقام و نمودار سروکار داشته و براساس مبانی غیرالهی به ارائه طرح‌های کارشناسی مبادرت می‌کنند، بر سبیل صواب نیست. لذا اگر امروز شاهد بروز معضلات جدّی در امر اداره‌ جامعه هستیم قبل از هر چیز بیانگر عجز و ناتوانی «مدل کارشناسی»‌ موجود در اداره‌ یک جامعه مذهبی است، نه اینکه این نقص را بتوان به عجز دین در امر اداره منسوب کرد. یعنی این «مدل کارشناسی» نمی‌تواند جامعه متدین را اداره کند، پس به دروغ این ناتوانی را به دین نسبت می‌دهند. کدام یک از کارشناس‌های ـ مثلاً ـ بانک مرکزی، از استفاده نمودن از «معادلات کارشناسی» خود منع شده‌اند؟ وقتی که سبد قیمت‌ها را بررسی می‌کنند آیا بر اساس «مدل» خودشان نمونه‌برداری می‌کنند و یا براساس نظرات حوزه؟ پس ترسیم نمودار تصمیم‌سازی، به دست «کارشناس» است و «تصمیم‌گیران» تقصیری ندارند. البته تصمیم‌سازان هم دقیقاً براساس معادلات علمی و کارشناس تصمیم می‌گیرند، اما همه سخن اینجاست که این معادلات، با روح جامعه‌ ما نمی‌سازد. ازاین‌رو، این واقعیّت را باید اعلام نمایند و بگویند که ناتوانی معادلات موجود، در خواندن روحیات یک ملت است که این مشکل را به وجود آورده است. البته این معادلات در جوامعی که براساس «ماده‌پرستی» شکل گرفته است کارآیی دارد؛ یعنی جوامعی که دارای انگیزه‌ها، اندیشه‌ها و ابزارهای مادی هستند با همین معادلات، گذران عمر می‌کنند و البته در جهت اهداف مادی خودشان حرکت می‌کنند». ۱۳۷۵‌/۷/۳ مرحوم علامه سیدمنیرالدین حسینی‌هاشمی (بنیان‌گذارِ فرهنگستانِ علومِ اسلامیِ قم) @qavami
🔘 سخنرانی امام جمعه پردیسان در شب میلاد حضرت حجت ارواحنا فداه 🔺 سه شنبه شب، بعد از نماز عشا پردیسان، فلکه شهرداری، بلوار بصیرت، خیابان فقاهت، مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام @qavami
مهم کانال مسجد جامع و ستاد نماز جمعه پردیسان در ایتا از امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ رسما فعالیت خود را آغاز می کند. کانال تلگرام دیگر به روز نخواهد شد. بیایید اینجا تا همدیگر را گم نکنیم👇 @mosalla @qavami
#اطلاعیه 🔘 نماز جمعه این هفته‌ی پردیسان به امامت حجت الاسلام و المسلمین قوامی 🔺 سخنران بعد از نماز: حجت الاسلام کفیل @qavami
🔘 امنیت یک فرمول وحیانی دارد 🔺کسانی که به قدرت و تجهیزات قدرت‌های جهانی ایمان دارند و کسانی که انقلاب و اسلام را محل ارتزاق قرار داده‌اند، به درد نمی‌خورند «امنیت مثل سلامت یک نعمت مجهول است. نظام سلامت و امنیت که درست شود تحقق مدینه‌ی فاضله قطعی است: اسلام و ایمان. امنیت مال چه کسانی است؟ کسانی که ایمانشان متعلق به خدا باشد. ایمان کافی نیست، اما لازم است. باید شرظش موجود باشد که این ایمان متعلقش خدای متعال باشد. عاریه‌ای هم نباشد ... آن وقت شما دارای امنیت خواهید بود. آن‌هایی که دنبال امنیت پایدار و مستمر هستند باید این قانون را که تلک حجتنا ءاتیناه إبراهیم علی قومه [را در نظر بگیرند]. (آیه‌ی ۸۲ و ۸۳ انعام) امنیت نباشد هیچ کاری نمی‌شود کرد. نه اقتصاد و بازار و فرهنگ و تعلیم و تربیتی درست می‌شود و همه چیز در سایه‌ی امنیت و سلامت است. امنیت یک فرمول وحیانی دارد. شرک ظلم است. کسی ایمان دارد به قدرت و تجهیزات و بروبیای قدرت‌های جهانی داشته باشد این شرک است. این‌ها در برابر خدا هیچ و پوچ‌اند. این ایمان آلوده است. خدا می‌گوید امنیت مال کسانی است که ایمانشان را به ظلم آلوده نمی‌کنند. لباس ظلم به ایمانشان نمی‌پوشند. آن ترسوها و بزدل‌هایی که فکر می‌کنند این‌ها کسی هستند این‌ها ظلم به خدا می‌کنند. کسانی که به خودشان هم ظلم می‌کنند، شهوتران و چشم‌چران و گناه‌آلود و اهل تشریفات و تجملات‌اند، دین و سیاستشان را برای ارتزاق قرار داده‌اند، ظلم به نفس است. کسانی که دنبال امنیت‌اند ظلم به نفس نکنند. از رذایل بزدایند و به فضایل آراسته کنند. کسانی که از انقلاب نان می‌خورند این‌ها به درد نمی‌خورند. کسانی که از اسلام زندگی‌شان را می‌گذارنند این‌ها به درد نمی‌خورند.» 🔺 حجت الاسلام و المسلمین قوامی، خطبه‌ی جمعه، ۱۳۹۷.۰۲.۱۴ کانال سیدصمصام‌الدین قوامی را در ایتا دنبال کنید 👇🏼👇🏼 https://eitaa.com/qavami
🔘 ظلم باعث می‌شود امنیت مخدوش بشود 🔺 به جوان‌ها می‌گوییم این کارها را نکنید خودمان در خلوت بدتر می‌کنیم «آن‌ها کارشان را بلدند. می‌گویند برای اینکه امنیت این سرزمین را به هم بزنید ایمانشان را به هم بزنید. ایمان جوانانشان را آلوده کنید. سردمدارانشان را به دنیا الوده کنید. به قدرت‌طلبی و تنازع. آن فرهنگ غربی که احزابشان به جان هم می‌افتند را بیاورید این‌جا ... این که می‌بینید در هیچ زمانی آمریکا در ۳۰۰ سال گذشته این قدر ذلیل نبوده به خاطر این است که ما تا حدودی،‌کمی تا قسمتی داریم به این عمل می‌کنیم. ما امنیتی می‌خواهیم که بتوانیم آن‌ها را بیش‌تر مأیوس کنیم. کسانی امنیت دارند-هم امنیت اجتماعی و هم امنیت اعتقادی و اقتصادی، هم امنیت از تروریسم، همه‌ی نوع آن- یک فرمول دارد. یک، ایمان داشته باشید، دو، فقط ایمانتان به خدا باشد و شرک نداشته باشید، این دنیا می‌گذرد و فردا باید جواب بدهید. به جوان‌ها می‌‌گوییم این کارها را نکنید خودمان در خلوت بدتر می‌کنیم. دلار این جور، اقتصاد و دلار و انتخابات آن جور. این بازی‌ها ظلم به امام و امت است. این ظلم‌ها باعث می‌شود امنیت مخدوش بشود.» 🔺 حجت الاسلام و المسلمین قوامی، خطبه‌ی جمعه، ۱۳۹۷.۰۲.۱۴ کانال سیدصمصام‌الدین قوامی را در ایتا دنبال کنید 👇👇 https://eitaa.com/qavami
🔘 تهران هم دمشق می‌شد چه می‌کردید؟ 🔺 سربازان گمنام امام زمان پیش خدا محبوب‌اند، ایضاً پیش مردم «دستگاه‌های اطلاعاتی رتبه‌ی سوم محبوبیت را در بین دستگاه‌ها به دست آوردند. هیچ جای دنیا این طور نیست. همه جای دنیا امنیتی‌ها ترسناک هستند. خدایا هر کس پیش تو مشهور شد مجهول نیست! (از مناجات شعبانیه) مؤمن گمنامی را بر شهرت ترجیح می‌دهد ... داعش تا آمد تهران سریع ذوب شد. تهران هم می‌شد دمشق چه می‌کردید؟ بچه‌هایتان را جلویتان سر میبریدند چه می‌کردید؟ نقشه‌ها داشتند. این سربازان گمنام که برای زندگی راحت ما،‌ نوشتن راحت ما، نظریه‌پردازی راحت ما زحمت می‌کشند، آقا فرمودند این‌ها جهاد خاموش است.» 🔺 حجت الاسلام و المسلمین قوامی، خطبه‌ی جمعه، ۱۳۹۷.۰۲.۱۴ کانال سیدصمصام‌الدین قوامی را در ایتا دنبال کنید 👇👇 https://eitaa.com/qavami
170214_001.mp3
29.14M
🔘 خطبه‌های نماز جمعه‌ی پردیسان، مورخ ۱۳۹۷.۰۲.۱۴ 🔺 خطیب: حضرت حجت الاسلام و المسلمین قوامی @qavami
#عکس 🔘 نماز جمعه پردیسان، ۱۳۹۷.۰۲.۱۴ @qavami
Mojtama Sadr 1397.02.14.mp3
27.61M
#صوت #سخنرانی 🔘 یأس ممنوع! 🔺 سخنرانی امام جمعه پردیسان در جمع طلاب تاجیکستانی مقیم قم، مجتمع صدر پردیسان، جمعه، 1397.02.14 @qavami
🔘 مدینه‌ی فاضله تجسد روح نبی اکرم صلوات الله علیه است 🔺 چطور با ولایت باطل می‌شود جامعه‌پردازی کرد اما با ولایت حق نمی‌شود؟! کفار می‌خواهند چنین القا کنند که با انگیزه‌های معنوی هرگز نمی‌توان جامعه ساخت. حرف سکولاریست‌ها همین است؛ به نظر آن‌ها دین و روابط ایمانی مربوط به حوزه‌ی خصوصی است؛ حوزه‌ی اجتماعی با روابط ایمانی شکل نمی‌گیرد. آن‌ها می‌خواهند چنین القا کنند که اصلاً انگیزه‌های ایمانی قابل اندازه‌گیری و کمّی‌سازی نیست؛ در حالی که خود آن‌ها انگیزه‌های مادی را کمّی‌سازی می‌کنند؛ آن را ریالی می‌کنند و بر اساسِ آن حقوق می‌دهند؛ بر اساس شدّتِ روانیِ اشخاص به دنیا منصب و کارآمدی و حقوق در نظر می‌گیرند؛ یعنی برای اشخاص معادله‌ی درست می‌کنند و آن را با ریال اندازه می‌گیرند. منصب‌های را نه فقط با مهارت‌های ذهنی و عملی بلکه با شدت روانیِ روحی تعیین می‌کنند؛ اگر کسی شدت روحی لازم را نداشته باشد به او آن منصب را نمی‌دهند. برای حضور در راندمان اقتصادی اشخاص، قیمت تعیین می‌کنند؛ اما وقتی نوبت به انگیزه‌های معنوی می‌رسد می‌گویند که «این‌ها قابل اندازه‌گیری نیست؛ این‌ها را به حوزه‌ی خصوصی ببرید؛ با این‌ها نمی‌شود جامعه‌پردازی کرد». آیا با ولایت باطل می‌شود جامعه‌پردازی کرد اما با ولایت حق نمی‌شود؟! ولایت باطل برای عرصه‌ی اجتماعی است و ولایت حق برای عرصه‌ی خصوصی؟! معنای سخن آن‌ها همین است. ما می‌خواهیم بگوییم جامعه باید حول محور ولی علیه السلام شکل بگیرد. جامعه‌ی مؤمنین جامعه‌ای است که تمدن آن تمدن است. أئمه «أرکانَ البِلاد» هستند، «أرکانَ البِلاد» یعنی چه؟ آیا فقط مقصود بلاد معنوی است یا واقعاً بَلَد باید حول امام شکل بگیرد؟ بَلَدی که حول امام شکل می‌گیرد، «بلدَ الأمین» است؛ بلد الأمین که در قرآن آمده است، در روایات ما به نبی اکرم صلوات الله علیه تفسیر شده است؛ ایشان واقعاً مدینه است. «أنا مَدینةُ العِلم». کسی این را قرارداد نکرده است. وقتی این مدینه تحقق پیدا می‌کند، می‌شود ؛ اما اگر هم مدینه‌ای که تحقق پیدا می‌کند مدینه‌ی شیطانی بود، می‌شود مدینه‌ی ظلمانی؛ یعنی یک طرف تجسد روح نبی اکرم صلوات الله علیه است و طرف دیگر تجسد روح شیطان، این مدینه، هم در دنیا و هم در عوالم بعد. 🔺 میرباقری، سیدمحمدمهدی. سمت خدا؛ دریچه‌ای به سمت جامعه ولایی. قم. کتاب جمکران. ۱۳۹۵ @qavami