eitaa logo
قصه های پرغصه
79 دنبال‌کننده
156 عکس
91 ویدیو
4 فایل
دلنوشته های مسافر کانال توسط ادمین اداره می شود
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اصرار_بر_امرحق یکی از #مهمترین اصول و #اخلاق_تشکیلاتی مستحکم بودن اراده و استدلال و ایستادن بر موضع حقِ برآمده از #معرفت است ... بهترین #الگو برای دستیابی به این مهم ، #شهداء هستند حکایت دلدادگی شهید #مرحمت_بالازاده همان حکایت #حضرت_قاسم است در راستای همین شاخصه ی مهم اخلاق تشکیلاتی ... #شهداء #اصول_کار_تشکیلاتی #شهید_مرحمت_بالازاده @qeseyeporqose
شهید آوینی: شايد برای آن‌ها كه هنوز نمی‌خواهند حقيقت را باور كنند بين فقه و اصول و جبهه‌های جنگ تناسبی نباشد، اما برای ما كه علما و فقها را ورثه‌ی انبيا می‌دانيم حقيقت مسلم اين است كه فتح ما در جبهه‌های نبرد، در همين كلاس‌های فقه و اصول است كه پايه‌ريزی می‌گردد. ما برای اسلام می‌جنگیم و درخت تنومند اسلام ريشه در خاك فقه و اصول دارد و از خون عُشاق آبياری می‌شود. پيمان علم، پيمانی كربلايی است و آن‌كه اين پيمان را با خدا بست، در مدرسه درس فقه می‌خواند و در جبهه درس عشق، و قربتاً الی الله بر سر اين هر دو درس با وضو وارد می‌شود و اين هر دو را جبهه‌ی مبارزه با كفر و شرك می‌داند، و می‌داند كه اين راه، راه شهادت است. گفتارمتن مستند «تاریخ‌سازان چه کسانی هستند؟» @qeseyeporqose
✅نکاتی برای یک فعال فرهنگی عرصه فرهنگ رنگ و بوی دنیایی ندارد. پس بر اساس هوا و هوس و اهداف مدیریتی خود، قرارگرفتن در مقام و جایگاه های اجتماعی وارد تشکل نشوید.  موضوع فعالیت‌‌های تشکل خود را بر مبنای احساسات و جوّ موجود در جامعه انتخاب نکنید.  گاهی برخی به دلیل توانمندی‌‌های زیاد و انرژی فراوان دوست دارند کاری کنند، اما این دوست داشتن با کار موثر انجام دادن و دل امام زمان (عج) را شاد کردن، تفاوت دارد.   برخی تشکل‌ها انسان اتوکشیده تربیت می‌کنند. شما به عنوان فعال فرهنگی تکلیف‌گرا باشید و به تکلیف خود عمل کنید.   برخی به بهانه جذب در ساختارها و سازمان‌های مدیریتی- دولتی وارد دوره‌های آموزشی و فرهنگی می‌شوند. اگر زودتر از موعد مقرر شما را فعال و یا کارشناس فرهنگی بدانند به شما ظلم کرد‌ه‌اند. زیرا جلوی احساس نیاز و تشنگی شما را می‌گیرند. فعال فرهنگیِ حقیقی آن‌قدر نقش پررنگی دارد که اگر از تشکل خود بیرون بیاید خسارت فراوان به تشکل وارد خواهد شد. زیرا در حقیقت : فعال فرهنگی کسی است که در جامعه یا اثر دارد یا حرفی برای گفتن دارد.  برخی دلال فرهنگی هستند، نه فعال فرهنگی؛ نمی‌شود از فرهنگ پول در آورد. در سیره‌ی علوی در سیاست و اقتصاد و فرهنگ، اثری از تمایلات دنیوی دیده نمی‌شد.   گاهی نیرو‌های تشکلی شبکه نمی‌شوند و همدیگر را قبول ندارند. معمولاً حضور در کلاس و دوره‌ای را مفید نمی‌دانند. نقد هم نمی‌کنند. گاهی خود را نیز قبول ندارند. گاهی اگر کسی خودجوش اظهارنظر می‌کند، ممکن است بقیه به او برچسب بچسبانند و او را زیر سوال میبرند. پس هوای نفس خود را کنترل کنید و دید خود را توسعه دهید.  در کار فرهنگی احساسات فرد را به کار یا چیزی تحریک و تربیت نکنید. بدون آموزش، مهارت و حضور فرمانده، سرباز را وارد میدان جنگ نکنید. برای مثال مقام معظم رهبری بیشتر به افسران جنگ نرم احتیاج دارد. اگر کسی را تحریک کنید که بدون تخصص و مهارت بجنگد، بعد از مدتی نه مسئول گروه و نه افراد تشکل، هیچ‌کدام رشد نمی‌کنند.  بسیاری از تشکیلات «فردمحور» هستند. در تشکیلات خود از افراد بت نسازید. این عمل مغایر با شایسته‌سازی و زمینه‌سازی کادر زبده‌ی ایمانی است. آدم تربیت کنید. کاری کنید بقیه‌ی افراد هم محور اساسی تشکیلات شما شوند. چند نکته کلیدی برای فعالان فرهنگی برای رهبری کار کنیم نه به جای رهبری.   @qeseyeporqose
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به بهانه ی شهادت #استاد_اخلاق آیت الله شهید #دستغیب آنچه به ذهن می رسد تکمیل پازل تربیتِ انقلابی و تمدنی امام راحل در حوزه ی اخلاق ، با کتب #گناهان_کبیره و #قلب_سلیم شهید دستغیب (ره) به #سرعت و #دقت چندبرابری دست پیدا کرد... طوریکه بخش اعظمی از رزمندگان تربیت یافته ی امام (ره) این کتب مطالعه کردند و درس گرفتند ... افسران جنگ نرم با این کتب چه می کنند ؟؟؟ @qeseyeporqose
قصه های پرغصه
چگونه میشود #قلم در مقابل کودکان یمن سکوت کند ؟! در مقابل شما باید جوهری از #خون آماده کرد و قلمی از
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مگر چگونه بود؟ ساعتها فرزندش را که به دلیل نداشتن حتی خوراک برای زنده ماندن به حالت احتضار درآمد با پای پیاده به بیمارستان رساند ... و کربلا می شود علی اصغر بر روی دستان حسین ع پر می کشد و عقیل هم روی دستان پدرش ... کربلای امروز ما است یعنی به ... @qeseyeporqose
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؟ امشب با چگونه ای ؟ با چگونه ای ؟ با بر دوشت چگونه ای ؟ با و خونشان چگونه ای ؟ راستی ... با چگونه ای ؟ ای کاش در هفته را برای او باشیم ... حسرت به دل خواهند ماند آنها که شب های جمعه را به گذراندند ... @qeseyeporqose
قصه های پرغصه
✅نکاتی برای یک فعال فرهنگی #اصول_کار_فرهنگی عرصه فرهنگ رنگ و بوی دنیایی ندارد. پس بر اساس هوا و هو
مدلهای کار فرهنگی ۱. مدل موجی: مجموعه کارهایی که در برهه ای از زمان می آیند و حرکت های بزرگی در راستای آن انجام میشود و مخاطب آن عموم است؛ مثل هيأت های مذهبی در ماه محرم. این کارها بطور مثال یک هفته مانده به محرم، آغاز و تا یازدهم محرم ادامه مییابد. سپس در دهه ی فاطميه و شبهای قدر دوباره شروع میشود. و یا برخی فعاليت هایی در زمينه دفاع مقدس مانند نمایشگاه، یادواره و... و یا محافل انس با قرآن از این قبيل می باشد. ۲. مدل حرفه ای: برای این مدل، به طور پيوسته کار میکنند و تعطيلی ندارند؛ مانند برگزاری جلسات منظم اخلاق، جلسات قرآنی، جلسات هفتگی یا ماهانه حضور در منزل شهدا، حلقه های مطالعاتی، نشریه و ... مخاطب این برنامه ها افرادی هستند که پایه تر بوده و دغدغه خودسازی داشته و از مدل بالا جذب می شوند. ٣ .مجموعه های بسترساز: مجموعه های بسترساز خواص را پرورش میدهند و این خواص، مسئولين مجموعه های موجی و حرفه ای میشوند و به عبارت دیگر این افراد می توانند مسولين جدید در قسمت های مختلف تشکل ها و مجموعه ها شوند. باید متناسب با مخاطب مدل را انتخاب کنيد و سعی بر این داشته باشيد تا از هر سه مدل بهره ببرید چرا که محيط ها غالبا ظرفیت هر سه مدل را دارند. ِ برای مثال کار مدل سوم را نمی توان برای مخاطب مدل اول انجام داد. برای مثال، ادبيات کتابی که در سطح بالای علمی نوشته شده و یا کلام برخی علمای رده بالای علمی دارند نمی تواند عوام را جذب کند؛ چرا که آنانکه ادبيات کلاميشان نخبه پسند است، کمتر می توانند با عموم مردم ارتباط برقرار کنند. این، قانون است. باید برای جلسات عمومی تر، فردی را دعوت کنيم که عموم از او سود ببرند. اگر برای این مراسم، شخص نخبه ای را دعوت کنيم، مخاطب از جلسه سود نخواهند برد. همچنين اگر برای مخاطب پيگير ، مفاهيم عميق ارائه ندهيد نيروی بالقوه او را نيز از دست می دهيد. البته به این نکته مهم دقت داشته باشيد که قشر جوان به نسبت عموم مردم نياز به مدل نخبگانی تر دارد و دنبال مطالب تازه تر و عميق تر می باشد. یکی از بزرگ کارهای فرهنگی این است که بخواهيم عموم را به سمت نخبگی بدون مدیریت ببریم. برای نمونه، می بينيم عده ای دور هم جمع می شوند به و این نتيجه می رسند که هيأت به درد نمیخورد و باید حلقه ی مطالعه تشکيل دهند. هيأتی که متشکل از صد نفر بوده است، بعد از مدتی هشتاد نفره می شود. بعد از شش ماه، شصت نفر،بعد ده ماه پنج نفر باقی می مانند. این در حالی است که اگر به روش هيأتی به کارشان ادامه می دادند، دویست نفر می شدند. صحبت این است که نخبگی کار خودش را دارد. در کار فرهنگی نباید نقش گروه های پيشرفته را بازی کنيم. برای مثال، گروه هایی بودند که برای پيشرفت مجموعه ی خود، از مجموعه های دیگر الگو برمی داشتند؛ اما همان مجموعه بعد از شش ماه تعطيل میشد. چرا؟ چون اعضای آن می خواستند نقش بازی کنند. @qeseyeporqose
آمدم این شب #عیدی بشوم #خاک درت آمدم تا که #رفیقم بکنی با #پسرت #اغیثینی_یا_ابالحجه @qeseyeporqose
9.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
و چه و چه پابوس حریم تو بودند ... می گویند شما برای برادرت از به راه افتادی ... نمی توانم این را کافی بدانم ... یقینا این حرکت شما برای ما دارد ... اینگونه می پندارم که خواستی به ما برای باید دل و جان به و زد ... حتی اگر پر مشقت باشد ... ما را همچون خود اماممان کن یا فاطمه اشفعی لنا فی الجنه ... @qeseyeporqose
حضرت آقا فرمودند : دفاع مقدس را باید از اهلش شنید ... نزدیک به ۱۶ سال است که افتخار همراهی را دارم ... در روزهای ، ۱۷ ، و .... جنگ از زبان حاج حسین بسیار شیرین است ، چون نه خواست نه دکان و دستگاه راه انداخت ... حاج حسین ترین شخصیت عمر حقیر است ... حیف که اجازه ندارم بیش از این بگویم ... با ناگفته هایش در اینستاگرام همراه باشید : https://instagram.com/housein.kaji?utm_source=ig_profile_share&igshid=1g341ku0xjz0g @qeseyeporqose
قصه های پرغصه
مدلهای کار فرهنگی ۱. مدل موجی: مجموعه کارهایی که در برهه ای از زمان می آیند و حرکت های بزرگی در را
اهداف ویژه کار فرهنگی دستیابی به نیازمند برنامه ریزی کار شناسانه است در این برنامه ریزی باید به دو مقوله توجه نمود: ۱. نیاز شناسی ۲. آسیب شناسی. در بحث نیاز شناسی، بررسی می‌شود که در مراحل سنی مختلف شخص با چه نیازهایی روبه رو است و از چه طریقی می‌توانیم مفاهیم دینی فرهنگی را به او منتقل کرد.  در مرحلة آسیب شناسی، باید آن دسته از آسیب‌ها و آفت‌هایی را که جوان، نوجوان و را تهدید می‌کند، شناسایی کرد و آن گاه به آسیب درمانی پرداخت. برای اینکه بتوان اهداف ویژه یک کار فرهنگی راتبیین کرد، باید نخست دردهای جامعه را شناسایی نمود و آن گاه در جهت درمان آن دردها و ضعف‌ ها برنامه ریزی کرد. پنج ضعف عمده و  اصلی در جامعه کنونی عبارت است از:  ۱. ضعف روحیه تعبد و بندگی در جامعه ۲. ضعف روحیه علمی اگر عموم مردم در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و عالمانه برخورد کنند بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد. ۳. عدم تبیین فرهنگ سیاست دینی یعنی به رغم اینکه عنوان می‌شود سیاست از دیانت جدا نیست، ولی در جامعه به خوبی تبیین نشده است.  ۴. عدم رشد فضایل اخلاقی به صورت عام و فراگیر یعنی اخلاق دانش آموزی، دانشجویی، پزشکی، استادی و هنوز درجامعه فراگیر نشده است.  ۵. نشستن غبار بر روی فطرت پاک انسانی یا عدم توجه به گرایشهای فطری بر اساس این مشکلات و ضعف‌ها اهداف ویژه درجامعه ما، می‌تواند به شرح زیر باشد:  ۱. تقویت روحیة بندگی و عبودیت،  ۲. تقویت روحیه علمی،  ۳. تبیین فرهنگ سیاست دینی،  ۴. بستر سازی برای شکوفایی و رشد گرایش‌های فطری،  ۵. رشد فضایل اخلاقی  برای تقویت هر کدام از این بخش ها، می‌توان از رسانه‌های جمعی، جلسات پرسش و پاسخ، میز گرد، نشریات، اردوهای آموزشی و تفریحی چندروزه و استفاده کرد. @qeseyeporqose
يا عزيز زهرا... شب یلدایم اگر باتو سپر شد یلداست یا اگر این شب من باتو سحر شد یلداست ما که عمری زده ایم دم زِ فراق تو اگر بعد از این شامِ سیَه خَتمِ سفر شد یلداست ما که خود چلّه نشین تو شدیم آقاجان این شب چلّه اگر از تو خبر شد یلداست شب نشینی و کنار دِگران خوب اما با تو و عشقِ تو گر جمله به سر شد یلداست #اللهم_عجل_لولیک_الفرج @qeseyeporqose