eitaa logo
ماه قصه‌ها/ جهاد علمی میبد/امامی
1.6هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.7هزار ویدیو
242 فایل
آموزش چند بعدی/برای يادگیری و یاددهی نوین 📌آموزش در ۶ ساحت تربیتی؛ #هوش_مصنوعی #استعدادسنجی #سواد_رسانه #فهم_قرآن #بسیج_علمی_پژوهشی_میبد ارتباط باما: @sijima
مشاهده در ایتا
دانلود
اختلاف ارتقاع را در کتاب معجزات قرآن هارون یحیی حدود 95 متر دیده بودم. در این مطلب بیش، از 400 متر (422متر)است. در اصل ماجرا تفاوتی نمی کند. 🦋🦋
اشتباه از بنده بوده در کتاب معجزات علمی قرآن، اثر هارون یحیی نوشته شده بود:395 متر من با عددی دیگر اشتباه کردم و گفتم 95 متر عذرخواهی می کنم و بدینوسیله اصلاح می کنم 😔🦋😔
نویسنده کتاب را اصلا تایید نمی کنم به شدت مشکوک است
🔹نکات کلیدی جز شانزدهم قرآن کریم 📍 منبع : کانال دانش مربی ، نیاز مربی 🔹 گردآوری: سایت تبیان 🔺 موضوع : 🌐 لینک دانلود از وبلاگ : http://www.mplib.ir/post/4377 🌷 کانال معاون پرورشی | @mplib
42.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹شعر خوانی حجت‌الاسلام والمسلمین زکریا اخلاقی از میبد در دیدار شعرا با رهبری در شب ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام 🌹 اینجا کانال انصارالشهداست👇👇👇 ✅https://eitaa.com/joinchat/3266248765C383ec7ba3e
📸 دیوارنگاره «افطارمان در قدس» در میدان جهاد تهران @Farsna
https://www.aparat.com/v/S5CgM شعر آقای برقعی جمعه ها طبع من احساس تغزل دارد.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نشست شانزدهم قصه های قرآنی قصه جناب ذوالقرنین تاریخ :١٨ فروردین ١۴٠٢ در کانال ماه قصه ها https://eitaa.com/qesseha
کورش (نام). در زبان فارسی این نام با دو املا کوروش و کورش نوشته می شود که کوروش قدمت بیشتری دارد و در متون تاریخی به زبان فارسی به کار رفته است. بنابر یک نظریه، کوروش، نامی پارسی است که می تواند مرتبط با Kúru - ایرانی باستان که در رزم نامه ملی هندی ها، ذکر شده، باشد. نظریه دیگر، تفسیر این نام به معنی «خوار کننده دشمن در مشاجره» که مشتقی از ریشه هندواروپایی و هندوایرانی kaũ - * به معنی «خوار کردن، پست کردن»، است، اما رضایی باغ بیدی، این تئوری را رد کرده است. به گفته او، کلمه kaũ - *، یک مشتق هم در زبان های ایرانی ( از باستان تا امروزی ) نداشته است. ووتر هنکلمن معتقد است که کوروش، نامی عیلامی است که کوتاه شده از «خداینام+فعل» است. به معنی «خدای نگهداری کرد/حمایت ارزانی داشت». نظریه هنکلمن، بر اساس سخن استرابن است که گفته: «کوروش قبل از آنکه شاه شود، با نام ( ایرانی قدیم ) «آگراداتس» خوانده می شد. » از نظر او، عیلامی بودن «کوروش»، دلیلی بر عیلامی تباری او نیست، چرا که در کتیبه بایگانی «آکروپل» شوش ( اوایل قرن ششم پ. م ) ، به خوبی نماینگر فرمانروایی کوروش بر مردمی بود که خود را «پارسی» می دانستند، در حالی که اثری از «انشان» به چشم نمی خورد. اما چرا کوروش نامی عیلامی برای خود برگزید؟ پاسخ هنکلمن این است که کوروش خود را در استوانه اش «شاه انشان» ( که تبارش تا «چیش پیش» می رساند که او هم شاه انشان معرفی کرده است ) در مقابل ادعای مشابه نبونئید در استوانه «سیپار» به کار برده است. از نظر او، انشان نامی بود که برای بابلی ها، اسمی مشهورتر بود. از همین رو، او خود را پادشاه انشان معرفی کرد تا به خودش ( به عنوان فرمانروای نخستین امپراتوری جهان ) سابقه ای داده باشد. اما رضایی باغ بیدی، با سخن استرابو مخالف است. در روایت استرابو ( کتاب ۱۵، فصل ۳، بند ۶ ) ، نام کوروش بزرگ در آغاز «آگراداتس» بود و «کوروش» نامی است که او پس از پادشاهی و با الهام از نام رود «کُر» در جنوب پاسارگاد بر خود نهاد. در واقع کوروش نامی مادی است به معنای پسر بهشتی یا پسر نجیب ( کوره=پسر، اشا=نجیب ) که بصراحت بازبان کردی همخوانی دارد و با توجه به ماد بودن مادر کوروش ( ماندانا ) نامی مادی برایش انتخاب شد. نام کوروش در زبان های گوناگون باستانی به گونه های مختلف نگاشته شده است: • پارسی باستان: Kūruš • در کتیبه های عیلامی: Ku - rash • درکتیبه های بابلی: Ku - ra - ash • در زبان یونانی باستان: Κῦρος آمده است. • در زبان عبری: کورِوش Koresh • در زبان لاتین: سیروس Cyrus ( که به انگلیسی میشود «سایروس» خوانده می شود. )
به نظر می رسد احتمال آخر نزدیک تر باشد: پسر بهشتی پسر نجیب
⭕️ ۱۳۰ هزار فلسطینی در مسجدالاقصی نماز جمعه خواندند 🔸با وجود تدابیر شدید و محدویت‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، ۱۳۰ هزار نمازگزار فلسطینی سومین نماز جمعه ماه رمضان را در مسجدالاقصی اقامه کردند. 🔹فلسطینیان پس از اقامه نماز، با برافراشتن پرچم‌های گروه‌های مقاومت فلسطینی شعارهایی در حمایت از آنان در صحن های مسجدالاقصی سر دادند./ قدس الاخباریه 🆔 @YjcNewsChannel
سست تر از لانه عنکبوت 🔺حوری شادروان🔺 طنزیم| @tanzym_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 تندخوانی ( تحدیر ) « جز 17 » 🎤 قاری : استاد معتز آقایی 📍 گردآوری : وبلاگ معاون پرورشی 🔺 موضوع : #قرآن 🌐 لینک دانلود از وبلاگ : http://www.mplib.ir/post/4348 🌷 کانال معاون پرورشی | @mplib
🔹نکات کلیدی جز هفدهم قرآن کریم 📍 منبع : کانال دانش مربی ، نیاز مربی 🔹 گردآوری: سایت تبیان 🔺 موضوع : 🌐 لینک دانلود از وبلاگ : http://www.mplib.ir/post/4377 🌷 کانال معاون پرورشی | @mplib
📌نکته تفسیری 📌جزء شانزدهم 📌سوره مبارکه مریم 📌 آیه ۳۹
این صفحه را حتما بخوانید. خلاصه بسیار خوبی از تفاوت ادبیات کودک با ادبیات عمومی دارد. گروه سنی ها را هم دارد.
16.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 نگران کننده ترین آیه تن و بدن آدم می‌لرزه😱 📗 سوره کهف ،آیه 103 🔸آیه ای از جزء شانزدهم قرآن کریم از زبان حجت الاسلام محمدرضا جوان آراسته 🔻به ما بپیوندید🔻 کتاب رسان | شبکه کشوری توزیع کتاب📚 @ketabresan