eitaa logo
☘️قطعه ای ازبهشت☘️
1.5هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.9هزار ویدیو
6 فایل
☘️ به کانال قطعه ای ازبهشت خوش اومدید☘️ جهت ارتباط با بنده 😊 سوالات شرعی مذهبی اعتقادی شبهات و تعبیر خواب و...🤔 به ایدی زیر پیامک بدید✉️ 👇👇👇👇 @Haren_88 ❤️کپی صلوات❤️ خوش اومدید
مشاهده در ایتا
دانلود
برد، عده ای از امامزادگان و اصحاب احمد بن موسی(ع) زخمی و تعدادی نزدیک به سیصد نفر به شهادت رسیدند. روز دیگر، احمد بن موسی(ع)یاران خود را به پشت دروازه شهر شیراز منتقل کرد و همان جا خیمه زد. قتلغ خان که دریافت قادر به پیکار با احمد بن موسی(ع) نیست و با وجود عشق و فداکاری که در سپاه حضرت موج می زند، توان مقابله مردانه با آنها را ندارد، طرح نیرنگی را ریخت تا بلکه با این روش بر آن ها فایق آیند. بر اساس نیرنگ و توطئه طراحی شده،‌ جمعی از سپاهیان جنگ آزموده ی خود را با شیوه جنگ و گریز به صفوف یاران احمد بن موسی(ع) گسیل داشت و به آن ها دستور داد در اولین درگیری وانمود به عقب نشینی و شکست کنند و به سوی دروازه های شهر بازگردند. یاران و برادران حضرت شاهچراغ با این خدعه وارد شهر شدند، دشمن مکار، دروازه های شهر را بست و به یاران حضرت حمله ورشدند. در نتیجه توطئه دشمن بسیاری از یاران احمد بن موسی(ع)به شهادت رسیدند و عده ای نیز که از نیرنگ دشمن به سلامت گریخته بودند، ‌در اطراف پراکنده شدند.  حضرت احمد بن موسی(ع)نیز مورد تعقیب دشمن قرار گرفت و قتلغ خان با شمار زیادی از سپاهیان خود به آنها هجوم برد. احمد بن موسی(ع) شجاعانه در مقابل دشمن به تنهایی با لشکر انبوهی به نبرد پرداخت. دشمن چون دید از عهده او برنمی آید، ‌شکافی در جایگاه استراحت وی ایجاد کرد و از پشت بر سرش شمشیر زد؛ سپس خانه را بروی پیکر مطهر خراب کرد، و بدن ایشان در زیر توده های خاک، در محلی که هم اکنون مرقد و بارگاه اوست،‌ پنهان شد.
*زیارت نامه احمد بن موسی (شاهچراغ)* بسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ السَّلامُ عَلَیکَ یَابنَ رَسُولِ اللهِ اَلسَّلامُ عَلَیکَ یَابنَ اَمیرِ المُؤمِنینَ اَلسَّلامُ عَلَیکَ یَابنَ فاطِمَةَ وَ خَدیجَةَ السَّلام عَلَیکَ یَا بنَ الحَسَنِ وَ الحُسَینِ اَلسَّلامُ عَلَیکَ یَابنَ وَلِیِّ اللهِ السَّلامُ عَلَیکَ یَا اَخا وَلِیِّ اللهِ السَّلامُ عَلَیکَ یَا عَمَّ وَلِیِّ اللهِ اَلسَََّلامُ عَلَیکَ یَا سَیِّدَ السّاداتِ الاَعاظِمِ اَلسَّلامُ عَلَیکَ یَا اَحمَدُ بنُ مُوسَی الکاظِم اَلسَّلامُ عَلی مَن کانَ سَیّدِاً فی عَشیرَتِهِ وَ جَلیلاً فی عِترَتِهِ وَ کَریماً فی مالِهِ وَ ثَروَتِهِ وَ وَرِعاً فی دینِهِ وَ شِِرعَتِهِ اَلسَّلامُ عَلی مَنِ اِقتَفی بِعَلیِّ بنِ اَبیطالِبٍ وَصِیّ رَسُولِ اللهِ فَاَعتَقَ اَلفَ مَملوُکٍ فی سَبیلِ اللهِ وَ عَبَدَاللهَ مُخلِصاً لَهُ الدّینَ حَتّی اَتاهُ الیَقینُ،اَلسََّلامُ عَلی مَن کانَ اَبوُالحَسَنِ مُوسی یُحِبُّهُ وَ یُقَدِّمُهُ وَ بِضیعَةِ المَوسوُمَةِ بِالیَسیَرةِ یُنَعِّشُهُ وَ یُنَعِّمُهُ وَ بِعشِرینَ مِن خَدَمِهِ وَ حَشَمِهِ یُکَرِّمُهُ وَ یُعَظِّمُهُ وَ بَعدَ ذلِکَ بِبَصَرِِهِ یَرعاهُ وَ یَحفَظُهُ ما یَغفَلُ عَنهُ، اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا مَولایَ وَ ابنَ مَولایَ، اَلسَّلامُ عَلی اَبیکَ المَسجُونِ المَظلوُمِ وَ عَلی اَخیکَ الغَریبِ المَعصُومِ المَقتُولَینِ ظُلماً بِالسُّمُومِ، اَلسَّلامُ عَلی اَولادِ اَخیکَ المَعصُومینَ الاَئمَّةِ  الهُداةِ الَمهدِیّینَ اَلسَّلامُ عَلی اُمِّکَ الطّاهِرَةِ الزّکِیَّةِ الَّتیِ ائتَمَنَت عَلی وَدایِعِ الاِمامَةِ اَلسَّلامُ عَلی اُختِکَ التَّقِیَّةِ النَّقِیَّةِ فاطِمَةَ المَعصُومَةِ الَتّی مَن زارَها وَ جَبَت لَهُ الجَنَّةُ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا ساداتی وَمَوالِیَّ جَمیعاً عَرَّفَ اللهُ بَینَنا وَ بَینَکُم فِی الجَنَّةِ وَ حَشَرَنا فی زُمرَتِکُم وَ اَورَدَنا حَوضَ نَبِیِّکُم وَ سَقانا بِکَأسِ جَدِّکُم مِن یَدِ عَلیِّ بِنِ اَبیطالِبٍ اَبیکُم وَ نَسئَلُ اللهَ اَن یُرِِیَنا فیکُمُ السُّروُرَ وَ اَلفَرَجَ وَ الکَرامَةَ وَ اَن یَجمَعَنا وَ اِیّاکُم فی زُمرَةِ جَدِّکُم مُحَمَّدٍ وَ اَبیکُم عَلّیٍ صَلَواتُ اللهِ عَلَیهِما وَ الِهِما وَ عَلی اَرواحِکُم وَ عَلی اَجسادِکُم وَ عَلی اَجسامِکُم وَ رَحمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ.
🏴🖤17 رجــــب *سالـــروزشهـــادت حضـــرت* *احمــــد ابـــن* *موســــےشاهچـــراغ(ع)* *برســاحــت مقـــدس قطـــب عالـــم امڪـــان مهـــدے صـــاحـــب الزمـــان(ارواحنـــافـــداه)،وجمیـــع محبیـــن ودوستــداران اهـــل بیــت(ع)تسلیـــت وتعـــزیــت بـــاد.🖤🏴*
🔻عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید :🔻 https://eitaa.com/joinchat/2573139970Ccc659295ec ✅لینک کانال ما را برای بقیه ارسال کنید اجرتون با امام زمان عج
🔰درس سى و هشتم سرانجام جهل امام نهم، امام جواد (عليه السلام) مى فرمايد: مَنْ عَمِلَ عَلى غَيْرِ عِلْم أَفْسَدَ أَكْثَرَ مِمّا يُصْلِحُ (۱) ✔️ ترجمه :آن كس كه بدون علم و آگاهى عمل كند، بيش از آنچه اصلاح مى كند فساد خواهد كرد. 🔻 شرح كوتاه: زيان جهل و نادانى تنها به اين قسمت محدود نمى شود كه انسان به ارزش هاى واقعى زندگى و حيات نمى رسد، بلكه فساد و تبهكارى ناشى از ندانم كارى‌ها خطر بزرگترى است كه در انتظار عاملان بدون علم است. در اين موقع است كه شخص نادان مى خواهد به فرزند خود نيكى كند، او را به بدبختى مى كشاند، مى خواهد به اسلام خدمت كند آبروى دين و مذهب را مى برد، مى خواهد صلح و صفا در ميان مردم ايجاد كند، دامن به آتش اختلاف و نفاق مى زند، خلاصه خرابكارى و فساد او در هر زمينه بيش از اصلاح خواهد بود. ۱. منتهى الامال. [ ۴۹ ] ✅ درس سى و نهم اركان هدايت امام جواد (عليه السلام) مى فرمايد: اَلْمُؤْمِنُ يَحْتاجُ إِلى ثَلاثِ خِصَال: توفيقٌ مِنَ الله وَ واعِظٌ مِنْ نَفْسِهِ وَقَبُولٌ مِمَّنْ يَنْصَحُهُ (۱) 🔰ترجمه : افراد با ايمان نيازمند به سه چيزند، توفيق پروردگار، و واعظى از درون جان و دل، و پذيرشى از اندرز دهندگان. ✔️شرح كوتاه : در اين راه پرفراز و نشيبى كه انسان در زندگى در پيش دارد براى اين كه بتواند از خطرات بيشمارى كه سعادت او را تهديد مى كند رهايى يابد و موجودى مفيد و مؤثر در اجتماع گردد، در درجه اوّل نياز به يك ارتباط معنوى و روحانى به پروردگار دارد كه از ذات پاكش مدد گيرد، و سپس وجدانى بيدار و آگاه از درون او را موعظه كند و پس از آن گوش هايى شنوا كه از افكار، راهنمايى ها، اندرزها و مشورت هاى ديگران استفاده كند. ۱. منتهى الآمال. [ ۵۰ ] درس چهلم نوحه گرى جاهليت امام باقر (عليه السلام) مى فرمايد: يكى از سخنان كوتاه پيامبر (عليه السلام) كه هيچ كس پيش از او نگفته، اين بود: اَلنَّياحَةُ مِنْ عَمَلِ الْجاهِلِيَّةِ (۱) ✅ترجمه : نوحه گرى از اعمال دوران جاهليت است (در برابر مشكلات نبايد ناله كرد بلكه بايد براى حل آنها بپاخاست). 🔻 شرح كوتاه: اين حديث كوتاه و پرمعنا، ظاهرى دارد و باطنى: ظاهر آن اشاره به اعمال بى رويه اى است كه در زمان جاهليت مرسوم بود; هنگامى كه كسى از دنيا مى رفت زنان نوحه گر دعوت مى كردند كه با آهنگ هاى مخصوص خود و اشعار پر از دورغ و فريب بر مرگ او نوحه سرايى كنند و يك عزاى ساختگى و قلابى برپا سازد. و اما معناى ديگرى كه شايد امام باقر (عليه السلام) نيز به آن اشاره مى كند اين است كه در برابر حوادث سخت و پيچيده و مشكلات زندگى فردى و اجتماعى نوحه گرى و ناله كردن بيهوده است و به هدر دادن نيروها و امكانات است; بايد با سر پنجه عقل و انديشه و با همّت و استقامت مداوم آنها را گشود و چاره جويى كرد. ۱. وسايل الشيعه، جلد ۱، صفحه ۹۱۵. [ ۵۱ ] 🔻عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید :🔻 https://eitaa.com/joinchat/2573139970Ccc659295ec ✅لینک کانال ما را برای بقیه ارسال کنید اجرتون با امام زمان عج
🔰درس چهل و يكم همه روز محاسبه كن امام كاظم (عليه السلام) فرمود: لَيْسَ مِنَّا مَنْ لَمْ يُحاسِبْ نَفْسَهُ كُلَّ يَوْم (۱) ⚫️ ترجمه: كسى كه همه روز به حساب خويشتن نرسد از ما نيست! شرح كوتاه پيشگيرى از زيان و كوشش براى سود بيشتر، در هيچ مؤسسه اى چه كوچك و چه بزرگ در اين جهان، بدون رسيدگى مستمر و محاسبه و بيلان ممكن نيست. و راستى حيرت آور است كه مردم در حساب سرمايه هاى مادى خود اين قدر دقيقند، و يا نسبت به كم و زياد شدن چند گرم وزن بدن خويش حساسيت دارند، اما گاهى در تمامى عمر حتى يك بار به حساب هاى انسانى و اخلاقى و معنوى خويش نمى رسند چه غفلت وحشتناكى! ولى يك مسلمان مسئوول و بيدار كسى است كه به گفته امام كاظم (عليه السلام) در حديث فوق، همه روز بدون استثنا به حساب خويشتن رسيدگى مى كند. «ان عمل حسناً استزاد منه و ان عمل سيئاً استغفر الله منه; اگر كار نيكى كرده كوشش مى كند بيشتر كند و اگر كار بدى انجام داده از آن توبه مى نمايد». ۱. از كتاب اقوال الائمه، جلد ۱، صفحه ۲۱۴. [ ۵۲ ] 🔰درس چهل و دوّم آثار ايمان سخت تر از آهن امام صادق (عليه السلام) مى فرمايد: إنَّ الْمُؤْمِنَ أَشَدُّ مِنْ زُبُرِ الْحَدِيْدِ إنَّ زُبُرَ الْحَدِيْدِ إذأُ دْخِلَ النّارَ تَغَيَّرَوإنَّ الْمُؤْمِنَ لَوْقُتِل ثُمَّ نُشِرَثُمَّ قُتِلَ لَمْ يَتَغَيَّرْقَلْبُهُ (۱) 🔻 ترجمه: افراد با ايمان از قطعات آهن محكمترند چه اين كه: آهن هنگامى كه وارد آتش شود تغيير مى كند; اما مؤمنان اگر كشته شوند و سپس زنده شوند و باز كشته شوند، تغييرى در روحيه آنها پيدا نمى شود. ✔️ شرح كوتاه: زندگى مجموعه اى است از مشكلات و مسائل پيچيده، كه افراد كم استقامت بزودى در برابر آن زانو مى زنند و از ميدان فرار مى كنند; اما آنها كه در پرتو ايمان، استقامت دارند به هيچ وجه در برابر انبوه مشكلات تسليم نمى گردند. آنها مى دانند در راه اطاعت فرمان پروردگار، در راه پرهيز و دورى از گناه، و در راه سربلندى و عظمت، هميشه موانعى وجود دارد و رسيدن به اين افتخارات، نيازمند به خويشتن دارى و فداكارى و ايستادگى در برابر هوس هاى سركش و در برابر مشكلات ديگر است، لذا در دين از تلاش و كوشش نمى ايستند و از حوادث نمى هراسند. ۱. از كتاب سفينة البحار، جلد ۱، صفحه ۳۷. [ ۵۳ ] 🔰درس چهل و سوّم حقيقت توحيد و عدل الهى اميرمؤمنان على (عليه السلام) مى فرمايد: اَلتَّوْحِيْدُ أَنْ لا تَتَوَهْمَهُ وَالْعَدْلُ أنْ لا تَتَّهِمَهُ (۱) ✅ ترجمه: حقيقت توحيد خداوند اين است كه ذات او را به وهم و تصور خود محدود نسازى و ايمان به عدالت او در اين است كه در هيچ كار او را متهم ننمايى. ✔️شرح كوتاه : به همان اندازه كه اصل وجود خداوند براى ما روشن و آشكار است و هر ذره اى از ذرات اين جهان دليل عظمت و قدرت و علم و توانايى اوست، به همان مقدار حقيقت ذات او بر ما پوشيده است زيرا او وجودى است نامحدود و چنان وجودى بالاتر از درك محدود ماست، بنابراين بايد ذات او را از هر چيز تصور مى كنيم بالاتر بدانيم و اين است حقيقت توحيد. از طرفى در اين جهان حوادثى روى مى دهد كه گاهى اسرار آن بر ما پوشيده است، توجّه به عدالت خداوند به ما مى گويد كه اين حوادث همه روى حساب و قانون است، هرگونه سوءظن در اين قسمت با ايمان به عدالت و حكمت او سازگار نيست. ۱. از نهج البلاغه، كلمات قصار. [ ۵۴ ] 🔻عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید :🔻 https://eitaa.com/joinchat/2573139970Ccc659295ec ✅لینک کانال ما را برای بقیه ارسال کنید اجرتون با امام زمان عج
🔻عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید :🔻 https://eitaa.com/joinchat/2573139970Ccc659295ec ✅لینک کانال ما را برای بقیه ارسال کنید اجرتون با امام زمان عج
🔰درس چهل وچهارم ✔️چند نشانه ايمان امام صادق (عليه السلام) مى فرمايد: اَلْمُؤْمِنُ حَسَنُ الْمَعُوْنَةِ خَفِيْفُ الْمَؤُْنَةِ جَيِّدُ التَّدْبِيرِ لِمَعِيْشَتِهِ لا يَلْسَعُ مِنْ جُحْر مَرَّتَيْنِ (۱) ✅ ترجمه: آدم با ايمان كمك او پر ارزش، هزينه او كم، در زندگى با تدبير، و هرگز از يك سوراخ دوباره گزيده نمى شود (هيچ گاه از يك ناحيه دوبار غافلگير نخواهد شد. شرح كوتاه ايمان جلوه‌ها و نشانه هاى علمى و اخلاقى و اجتماعى دارد كه بدون اسم بى مسمايى بيش نيست، در حديث فوق به چهار نشانه آن اشاره شده است: ۱- افراد با ايمان كمك هاى ارزنده اى در اختيار برادران مسلمان خود مى گذارند، چرا كه كمك هاى آنها با دلسوزى و اخلاص و آگاهى همراه است. ۲- آنها زندگى پرخرج و تجملاتى كه براى تهيه وسايل آن آلوده همه گونه خلافكارى شوند ندارند. ۳- آنها در امر زندگى و مخصوصاً امور اقتصادى با تدبير و هوشيارند. ۴- آنها از هر حادثه اى فوراً درس عبرت مى گيرند و به همين دليل هرگز از يك ناحيه دو بار ضربت نمى خورند. ۱. از كتاب سفينة البحار. [ ۵۵ ] 🔰درس چهل و پنجم ✔️دنيا هدف نيست، وسيله است اميرمؤمنان على (عليه السلام) مى فرمايد: اَلدُّنْيا خُلِقَتْ لِغَيْرِها وَلَمْ تُخْلَقْ لِنَفْسِها (۱) ✅ ترجمه: دنيا براى هدف ديگر آفريده شده، نه براى خودش. 🔻 شرح كوتاه : غالباً تفسير آيات و اخبارى كه از يك سو در مدح دنيا و وسايل مادى اين جهان وارد شده و آن را تجارتخانه يا مزرعه اولياى خدا معرفى كرده، با آيات و اخبارى كه در ذم آن وارد شده و آن را خطرناك و فريبنده و سرمايه غرور شمرده، بر افرادى مشكل مى شود. ولى حديث بالا آنها را به روشنى تفسير مى كند كه اگر دنيا و وسايل مادى آنچنان كه خدا قرار داده، وسيله براى رسيدن به تكامل انسانى و بسط عدالت و داد و سعادت همه جانبه انسان‌ها باشد، ارزنده و دوست داشتنى است، اما اگر هدف نهايى و مطلوب با لذّات باشد و مايه طغيان و غرور و سركشى گردد، تنفرآميز و خطرناك خواهد بود. ۱. از جلد ۱ سفينة البحار. [ ۵۶ ] 🔰درس چهل و ششم ✔️ بهاى انسان اميرمؤمنان على (عليه السلام) فرمود: إنَّهُ لَيْسَ لاَِ نْفُسِكُمْ ثَمَنٌ إِلاَّ الْجَنَّةُ فَلا تَبِيْعُوها إِلاَّ بِها. (۱) ✔️ترجمه : (آگاه باشيد) براى وجود شما بها و قيمتى جز سعادت جاويدان بهشت نيست و به غير اين بها آن را نفروشيد. ✔️شرح كوتاه : معمولا اگر از كسى بپرسند سرمايه وجود و هستى خود را به چه مبلغ معامله مى كنى؟ ارزش و بهايى براى آن نمى تواند قائل شود. در حالى كه اين سرمايه بزرگ را تدريجاً و روز به روز به بهاى ناچيزى مى فروشد، و گاه در پايان عمر مى بيند اين سرمايه عظيم را با يك خانه يا يك اتومبيل و يا ويلاى ييلاقى معاوضه كرده است، و تازه از آن هم بزودى جدا خواهد شد. على (عليه السلام) مى فرمايد هيچ يك از سرمايه هاى مادى اين جهان نمى تواند با سرمايه عمر شما برابرى كند تنها متاعى كه مى تواند با آن برابرى كند خشنودى خدا، و تكامل انسانى و معنوى و سعادت ابدى و جاويدان است كه هر قدر در راه آن تلاش و كوشش و فداكارى كنيد بجاست. ۱. نهج البلاغه، كلمات قصار، كلمه ۴۵۶. [ ۵۷ ] 🔻عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید :🔻 https://eitaa.com/joinchat/2573139970Ccc659295ec ✅لینک کانال ما را برای بقیه ارسال کنید اجرتون با امام زمان عج
🔰درس چهل و هفتم حق و باطل اميرمؤمنان على (عليه السلام) فرمود: إِنَّ الْحَقَّ ثَقِيْلٌ مَرِىءٌ، وَ إِنَّ الْباطِلَ حَفِيفٌ وَبِىْءٌ (۱) 🔻 ترجمه: حق سنگين و مشكل اما گواراست، و باطل سبك و آسان و اما دردناك و خطرناك است. ✅ شرح كوتاه : اما باطل بسيار آسان و گاهى بسيار لذيذ و شيرين، ولى اثرش مرگبار است; همچون يك غذاى لذيذ امام مسموم، هنوز از گلوى انسان فرو نرفته اثر ويرانگرى آن در قلب و معده و روده‌ها آشكار مى گردد; باطل نيز همانند اين غذا، سازمان هاى مختلف اجتماع را ويران مى سازد. ۱. بحارالانوار، ج ۷۰، ص ۱۰۷. [ ۵۸ ] 🔻درس چهل و هشتم پر ارزش ترين ميراث عرب پيغمبر اكرم (صلى الله عليه وآله) فرمود: أَصْدَقُ كَلِمَة قالَتْها الْعَرَبُ كَلِمَةُ لُبَيْد: ألا كُلُّ شَىء مَا خَلاَ الله باطِلُ *** وَكُلُّ نَعِيْم لا مَحَالَةَ زائلُ (۱) 🔻ترجمه : صحيح ترين و رساترين جمله اى كه عرب گفته است، گفتار «لبيد» (شاعر معروف) است آن جا كه مى گويد: «آگاه باشيد هرچيزى جز خدا باطل است و هر نعمتى بالاخره از دست خواهد رفت». ✅شرح كوتاه : توجه به فناى ثروت‌ها و مقام‌ها و زوال نعمت‌ها به انسان هشدار مى دهد كه هم در به دست آوردن آنها رعايت حق و عدالت را كند و هم در طرز مصرف آنها راه اعتدال پيش گيرد. ابديّت و جاودانگى لباسى است كه تنها به قامت كبرياى او مى زيبد و راه نيافتن فنا و نيستى تنها مخصوص ذات پاك اوست. در برابر هر صحنه اى از صحنه هاى زندگى مادى بايد به اين حقيقت توجّه داشت و مغرور نشد. ۱. مصباح الشريعه، صفحه ۴۵. [ ۵۹ ] ✔️درس چهل و نهم من از آنها بيزارم امام على بن موسى الرضا (عليه السلام) مى فرمايد: لَيْسَ مِنَّا مَنْ غَشً مُسْلِماً أَوْ ضَرَّهُ أَوْما كَرَهُ (۱) ✅ترجمه: آن كس كه تقلّب كند يا به مسلمانى زيان رساند يا به او نيرنگ زند از ما نيست. 🔻 شرح كوتاه : آنها كه خوشبختى خود را در بدبختى ديگران و سود خود را در زيان ديگران مى بينند نه يك انسان واقعى محسوب مى شوند و نه يك مسلمان حقيقى. امتياز انسان از ساير جانداران در شخصيت اجتماعى اوست، و آن كس كه سود خود را در ضرر ديگران مى بيند فاقد شخصيت اجتماعى است. زيان به افراد ديگر رسانيدن گاهى صريح و آشكار است و گاهى پنهانى از طريق تقلّب و يا خدعه و نيرنگ، به هر صورت باشد در اسلام ممنوع است، و امام على بن موسى ۱. سفينة البحار ماده غش.. [ ۶۰ ] 🔻عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید :🔻 https://eitaa.com/joinchat/2573139970Ccc659295ec ✅لینک کانال ما را برای بقیه ارسال کنید اجرتون با امام زمان عج
💥 انتخاب مسیر طلبگی اعلام عشق به امام زمان علیه السلام 💠 انتخاب مسیر طلبگی؛ یعنی انداختن مدال افتخار سربازی امام  زمان (عج الله فرجه) بر گردن خود؛ مدالی که به همه اعلام می کند من عاشق امام زمانم هستم. 🔹 «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا الله يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گامهایتان را استوار می‌دارد.»[محمد، 7] 💠 با ورود به حوزه علمیه و داشتن نقش فعال در تبلیغ و ترویج اسلام ناب، می توان رضایت خدا و امام زمان را کسب کرد. 🔰چرا حوزه...؟! 🔹 دنیای طلبگی، دنیایی است که از تملقات و ظاهرسازی مادی فاصله گرفته و طلبه در کنار تحصیل به تهذیب و تبلیغ و تدریس، مشغول می‌باشد. 🔸 حوزه علمیه جریانی است که پاسخگوی شبهات و نیازهای معنوی جامعه است. 🔹 دنیای طلبگی، دنیای علم، تبلیغ، تحصیل و تهذیب نفس است که باید یک طلبه از دغدغه مالی و دنیایی فاصله بگیرد و به دنبال مأموریت اصلی یعنی تهذیب نفس خود و دیگران بپردازد تا بتواند پاسخگوی شبهات و مسائل روز جامعه خود باشد. 🔹 زندگی مالی طلبه‌ها به صورتی است که در زمان تحصيل مبلغی را به عنوان شهريه دريافت می‌كنند. البته پرداخت شهریه برای طلبه‌هایی است که به صورت تمام وقت در حوزه علمیه مشغول درس هستند و افرادی  که درآمدی مستمر به غیر از شهریه دارند، شرعا مجاز به گرفتن شهریه نیستند. 🔸 طلبه‌ها در کنار تحصیل با پرداختن به امورى از قبيل تبليغ، تدريس، تحقيق و... كه منافاتى با اهداف و مسیر حوزه ندارد، ضمن انجام وظايف حوزوى و ارتقای سطح معلومات خود، می‌توانند بخشی از مشكلات معيشتی‌شان را نيز برطرف كنند. 🚩پيامبر اکرم صلی الله علیه و آله : اِذا اَرادَ اللّه ُ بِعَبْدٍ خَيْرا، فَقَّهَهُ فِى الدّينِ خداوند، چون خير بنده اى را بخواهد، به او فهم دين مى دهد. كنز العمّال، ح 28689. و حوزه بهترین مکان برای فهم دین است ....
💠 ثبت‌نام حوزه‌های علمیه آغاز شد 🔹ثبت نام داوطلبان ورود به حوزه های علمیه از امروز اول اسفند ماه آغاز شده و تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ادامه دارد. 🔹 علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه‌های علمیه می توانند با ورود به سامانه معاونت آموزش حوزه‌های علمیه- مدیریت سنجش و پذیرش به نشانی https://paziresh.ismc.ir ضمن آگاهی از جزئیات پذیرش، ثبت نام کنند.
🔰درس پنجاهم تلاش عاجزان اميرمؤمنان على (عليه السلام) مى فرمايد: اَلْغِيْبَةُ جُهْدُ الْعاجِزِ (۱) 🔻ترجمه : غيبت كردن آخرين تلاش افراد ناتوان است. ✔️شرح كوتاه: درميان گناهان كبيره كمتر گناهى است كه همانند غيبت نشانه پستى و ضعف و زبونى و ناجوانمردى باشد. آنها كه به مذمت و عيب جويى مردم در پشت سر مى نشينند و آبروى و حيثيت افراد را با افشاى عيوب پنهانى، كه غالب مردم به يكى از اين عيوب گرفتارند، مى برند، و آتش حسد و كينه خود را با اين وسيله فرو مى نشانند، افرادى ناتوان و فاقد شخصيتند كه حتى در مبارزه بى دليل و ظالمانه خود شهامت ندارند و تمام قدرتشان اين است كه از پشت خنجر بزنند. در حديث آمده، آن كس كه غيبت مردم كند اگر توبه نمايد آخرين كسى است كه وارد بهشت مى شود و اگر نكند نخستين كسى است كه وارد دوزخ مى شود. ۱. نهج البلاغه، كلمات قصار. [ ۶۱ ] 🔰درس پنجاه و يكم نشانه هاى ستمگر اميرمؤمنان على (عليه السلام) مى فرمايد: لِلظّالِمِ ثَلاثُ عَلامات: يَظْلِمُ مَنَ فَوْقَهُ بِالْمَعْصِيَةِ وَمَنْ دُوْنَهُ بِالْغَلَبَةِ وَيُظاهِرُ الْقَوْمَ الْظَّلَمة (۱) ✅ترجمه : ستمگر سه نشانه دارد: به آنها كه بالاتر از او هستند با مخالفت و نافرمانى ستم مى كند، و نسبت به آنها كه زير دست او قرار دارند از طريق قهر و غلبه ستم مى نمايد، و با ستمگران همكارى دارد. 🔻 شرح كوتاه: آن كس كه روح ستمگرى بر فكرش غلبه كند و تحت نفوذ اين روحيه پليد قرار گيرد، در هر مورد به شكلى خودنمايى مى نمايد: از انجام وظايف خود در برابر آنها كه پذيرش فرمان آنها لازم است سرپيچى مى كند، و در برابر زيردستان به قهر و غلبه و زور و قلدرى متوسل مى شود، و دوستان و هم رديفان و همكاران خود را از ميان ستمگران انتخاب مى نمايند، او در هر حال ستمگر است ولى در هر مورد به شكل مناسب آن مورد در مى آيد. ۱. نهج البلاغه، كلمات قصار. [ ۶۲ ] 🔰درس پنجاه و دوّم درد بى درمان وجود ندارد پيغمبر گرامى اسلامى فرمود: ما أَنْزَلَ اللهُ مِنْ داء إِلاَّ جَعَلَ لَهُ دَواء (۱) ✔️ ترجمه : خداوند هيچ دردى نداد مگر اين كه دوايى بر آن آفريد. 🔰شرح كوتاه : جهانى كه در آن زندگى مى كنيم مجموعه اى از عملها و عكس العمل هاست در كنار نيروى نفى كننده نيروى مثبت و سازنده اى وجود دارد كه بايد آن را پيدا كرد و از آن بهره گرفت، و ادامه حيات ما معلول همين تعادل نيروهاست، نه تنها هيچ بيمارى جسمى بدون درمان وجود ندارد، هيچ مشكل اجتماعى هم موجود نيست كه راه حلى براى آن نباشد، آنها كه مشكلات را لاينحل مى پندارند و به هر كار پيچيده برخورد مى كنند آن را درد بى درمان معرفى مى كنند از اين حقيقت غافلند كه اصولا درد بى درمان وجود ندارد. بنابراين بايد با حوصله و پشتكار به ميدان حوادث سخت زندگى رفت و راه حل آنها را پيدا كرد. ۱. نهج الفصاحه. [ ۶۳ ] 🔻عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید :🔻 https://eitaa.com/joinchat/2573139970Ccc659295ec ✅لینک کانال ما را برای بقیه ارسال کنید اجرتون با امام زمان عج
🟩🟢💖🟢💖🟢💖🟩 ✅💖 یا قاضی الحاجات عجل لولیک الفرج 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 ✅🌹 گریه ی آسمانی : 🌹وَإِذَا سَمِعُوا مَا أُنزِلَ إِلَى الرَّسُولِ تَرَىٰ أَعْيُنَهُمْ تَفِيضُ مِنَ الدَّمْعِ مِمَّا عَرَفُوا مِنَ الْحَقِّ يَقُولُونَ رَبَّنَا آمَنَّا فَاكْتُبْنَا مَعَ الشَّاهِدِينَ 🌹و چون آنچه را به سوى این پیامبر نازل شده، بشنوند، مى بینى بر اثر آن حقیقتى که شناخته اند، اشک از چشمهایشان سرازیر مى شود. مى گویند: پروردگارا، ما ایمان آورده ایم؛ پس ما را در زمرهء گواهان بنویس. 🌹And when they hear what has been revealed to the apostle you will see their eyes overflowing with tears on account of the truth that they recognize; they say: Our Lord! we believe, so write us down with the witnesses (of truth). (قرآن کریم سوره مائده 83) ✅🌹 پیام ها و نکته ها : ⬅️ 1. توانایی گریه کردن و اشک ریختن یکی از نعمتهای خاص الهی است. ⬅️ 2. اشک را خداوند متعال شور آفرید ، تا ضمن نظافت چشم، از یخ زدن در سرما، جلوگیری کند. ⬅️ 3. اشک ریختن انواع مختلف دارد : 👈🏾_ اشک بر مصیبت 👈🏾_ اشک شوق در شادی زیاد 👈🏾_ اشک از شدت ترس 👈🏾_ اشک حسرت 👈🏾_ اشک از روی محبت 👈🏾_ اشک به عنوان یک واکنش طبیعی هنگام برخورد با بوی پیاز و مواد شیمیایی تند و... ⬅️ 4. آثار اشک ریختن : 🔹_ نظافت و تمیزی چشمها 🔹_ زلالی و جلا یافتن دل 🔹_ تقویت عاطفه و ترحم 🔹_ شادی درونی (روانی) 🔹_ ارتقاء و سبک شدن روح 🔹_ خشنودی و لبخند خدا 🔹_ لذت بردن از نماز و عبادت 🔹_ اظهار ادب به مظلومیت ها ⬅️ 5. اکثر ایمان آورندگان به انبیای الهی اهل اشک و لطافت بودند. ⬅️ 6. بطور اغلب اهل کفر و نفاق، از افراد سنگدل و بی عاطفه اند. ⬅️ 7. خانمها در مقایسه با آقایان، دارای اشک و عطوفت بیشتر هستند. 🟩💖🟢💖🟢💖🟢🟩
🔰درس پنجاه و سوّم چرا نعمت‌ها از بين مى روند؟ امام باقر (عليه السلام) مى فرمايد: إنَّ اللهَ قَضَى قَضاءً حَتْماً أَلاّ يُنْعِمَ عَلَى الْعَبْدِ بِنِعْمَة فَيَسْلُبُها إيّاهُ حَتّى يُحْدِثَ الْعَبْدُ ذَنْباً يَسْتحِقُّ بِذلِك النَّقِمَةِ (۱) 🔻 ترجمه : خداوند يك حكم قطعى كرده است كه نعمت هايى را كه به مردم داده از آنها نگيرد مگر اين كه گناهى مرتكب شوند كه موجب سلب آن نعمت گردد. ✔️شرح كوتاه: نعمت هاى خدا بى پايان است، اما بى حساب نيست، بدون حساب به كسى نمى دهد و بى حساب از كسى نمى گيرد، هنگامى كه مردم جهان نعمت هاى او را وسيله غرور و فساد تبهكارى و ستم قرار دادند همان نعمت‌ها تبديل به عوامل بدبختى آنها مى گردد، نعمت آنها سلب، و بلا جاى آن را مى گيرد، صنايع و تكنولوژى آنها ويرانگر، و اجتماع آنها مايه نفاق، و توسعه زندگى آنها مايه ناراحتى، و حتى وسيله هاى سرعت عامل عقب ماندگى آنها مى گردد، چرا كه از نعمت‌ها سوء استفاده كردند! ۱. اصول كافى، جلد ۲. [ ۶۴ ] 🔰درس پنجاه و چهارم شهادت و پاكى پيامبر اكرم (صلى الله عليه وآله) فرمود: إذا مُتَّ عَلَى طَهارَة تَكُونُ شَهِيْداً (۱) ✅ ترجمه : هنگامى كه پاك از دنيا بروى در زمره شهيدان خواهى بود. 🔻 شرح كوتاه: حديث فوق قسمتى از دستورهايى است كه پيامبر (صلى الله عليه وآله) به يكى از ياران خود به نام «انس» مى دهد و به او مى فرمايد: «اگر مى توانى شب و روز با وضو باشى اين چنين كن، زيرا گر در اين حال از دنيا بروى شهيد خواهى بود. »، گرچه معناى نخستين حديث، همان با وضو بودن است، اما حديث در ضمن اشاره به حقيقت مهم ترى دارد و آن پاك زيستن و پاك از جهان رفتن است، آنها كه دامانشان پاك، دل هايشان پاك، و زندگى و فكرى پاك دارند و اين چنين از جهان رخت بر مى بندند قطعاً در صف شهيدان خواهند بود كه شهادت منحصر به كشته شدن در ميدان جنگ نيست، احاديث ديگرى كه در منابع اهل بيت (عليهم السلام) وارد شده نيز اين حقيقت را تأكيد مى كند. ۱. سفينة البحار، جلد ۱، صفحه ۷۲۰. [ ۶۵ ] 🔰درس پنجاه و پنجم عاشقان جانباز امام باقر (عليه السلام) مى فرمايد: إنَّ أَصْحَابَ جَدِّىَ الْحُسَيِنْ لَمْ يَجِدُوا ألَمَ مَسِّ الْحَدِيْدِ (۱) ✔️ ترجمه: ياران فداكار جدم امام حسين (عليه السلام) در زير ضربات شمشير و نيزه دشمن احساس درد نمى كردند! 🔻شرح كوتاه: هنگامى كه علاقه انسان به يك هدف به مرحله عشق، آن هم عشقى سوزان، برسد تمام احساس او در همان نقطه متمركز مى شود، و به همين جهت هر ناراحتى براى او قابل تحمل است نه تنها قابل تحمل است بلكه احساس ناراحتى نمى كند، جايى كه زنان مصر با ديدن روى يوسف، در مسير يك عشق زود گذر مجازى، آنچنان از خود بى خبر شدند كه به جاى بريدن ميوه، دست هاى خود را بريدند چه جاى تعجب است كه عاشقان بى قرار راه خدا، و جانبازان راه حق و فضيلت، درد و رنج ضربات سنگين دشمن را احساس نكنند، بايد نخست عشق ورزيد، فداكارى و تحمل نتيجه حتمى آن است. ۱. بحارالانوار، جلد ۴۵، صفحه ۸۰. [ ۶۶ ] 🔻عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید :🔻 https://eitaa.com/joinchat/2573139970Ccc659295ec ✅لینک کانال ما را برای بقیه ارسال کنید اجرتون با امام زمان عج
🔰درس پنجاه و ششم خردمند و بى خرد اميرمؤمنان على (عليه السلام) مى فرمايد: اَلعاقِلُ يَعْتَمِدُ عَلى عَمَلِهِ وَالْجاهِلُ يَعْتَمِدُ عَلَى أَمَلِهِ (۱) ✅ ترجمه : خردمند بر سعى و عمل خويش تكيه مى كند و بى خرد بر آرزوهاى خويش. 🔻 شرح كوتاه: خردمندان افرادى مثبت و حقيقت جو هستند لذا هميشه هدف هاى بلند خويش را در وجود خارجى جستجو مى كنند، و چون رسيدن به آنها بدون تلاش و سعى و كوشش ممكن نيست، همّت خويش را روى عمل خويش متمركز مى سازند، در حالى كه جاهلان بى خبر در دريايى از آرزوها و اوهام غوطه ورند و گمشده هاى خود را تنها در عالم خيال مى جويند، و چون دست يافتن به تخيّلات نيازى به كار و كوشش ندارد، گرايش هاى منفى در همه شئون زندگى آنها آشكار مى گردد، هميشه به انتظار پيروزى هاى خيالى در فردايى كه هنوز نيامده و شايد هيچ گاه نخواهد آمد دلخوشند، و بنابراين در زندگى تكيه گاهى جز آرزو ندارند. 🔰درس پنجاه و هفتم دينداران واقعى كمند امام حسين (عليه السلام) فرمود: اَلنّاسُ عَبِيْدُ الدُّنْيا وَالدِّينُ لَعِقٌ عَلَى أَلْسِنَتِهِمْ يَحُوطُونَهُ ما دَرَّت بِهِ مَعايِشُهُمْ فَإِذا مُحِّصُوا بِالْبَلاءِ قَلَّ الدَّيانُونَ! (۱) ✔️ ترجمه: بسيارى از مردم بنده دنيا هستند و دين تنها بر زبان آنهاست، مادامى كه زندگى آنان در پرتو دين و روبراه است از آن حمايت مى كنند; ولى آن روز كه با حوادث سختى آزموده شوند، دينداران اندكند. 🔻شرح كوتاه : دين و مذهب - آن هم مذهبى همچون اسلام - حافظ حقوق مردم جامعه و حامى منافع واقعى و عادلانه آنهاست، ولى گاهى دين مزاحم منافع شخصى و خصوصى افراد است; اين جاست كه «دينداران از مدعيان دين»، شناخته مى شوند، بسيارى از مردم كه به هر چيز از دريچه سود شخصى خود مى نگرد تا آن جا با دين همراهند كه حافظ حقوق شخصى آنها باشد، اما بر سر دو راهى‌ها كه دين از منافع خصوصى آنها جدا مى شود، بكلى آن را رها مى كنند و مصداق «نؤمن ببعض و نكفر ببعض» مى شوند; اما دينداران واقعى آنها هستند كه در هر حال به آن وفا دارند و دين وايمان خطوط اصلى زندگى آنها را ترسيم مى كند نه منافع شخصى. ۱. بحارالانوار، جلد ۱۰، صفحه ۱۹۸. [ ۶۸ ] 🔰درس پنجاه و هشتم عدالت در ميان فرزندان پيغمبرگرامى اسلامى مى فرمايد: إِعْدِلُوا بَيْنَ أَوْلادِكُمْ كَما تُحِبُّونَ أَنْ يَعْدِلُوا بَيْنَكُمْ (۱) ✅ ترجمه: در ميان فرزندان خود عدالت كنيد همان طور كه دوست مى داريد آنها در ميان شما عدالت كنند. ✔️شرح كوتاه: يكى از اشتباهات بزرگ تبعيض در ميان فرزندان است، بعضى از مردم، براى فرزند بزرگ و به اصطلاح ارشد امتياز قائل مى شوند و بعضى براى كوچك ترين فرزند، و گاهى آنچنان در اين راه، افراط مى كنند كه هر چه از محبّت و مال و عواطف دارند در اختيار يكى از آنها قرار مى دهند و ديگران را بكلى محروم مى سازند، اين موضوع آتش كينه و حسد را دل آنها بر مى افروزد و در آينده نسبت به يكديگر دشمن و نسبت به پدر و مادر كينه جو، و حتى نسبت به اجتماع هم در مقام انتقام جويى بر مى آيند. ۱. بحارالانوار، جلد ۲۳. [ ۶۹ ] 🔰 درس پنجاه و نهم همواره تحت مراقبت هستى امام محمّد تقى (امام جواد) (عليه السلام) فرمود: إِعْلَمْ أَنَّكَ لن تَخْلُو مِنْ عَيْنِ اللهِ فَانْظُرْ كَيْفَ تَكُونُ (۱) ✅ ترجمه : بدان كه از ديدگاه پروردگار بيرون نخواهى رفت اكنون ببين چگونه خواهى بود؟ ✔️شرح كوتاه: نخستين اثر ايمان به خداوند بزرگ، احساس يك مراقبت دائمى بر سر تا پا و درون و برون از ناحيه علم و آگاهى اوست، نه تنها هيچ نقطه اى از ديدگاه علم او بيرون نيست، بلكه مراقبين او از چهارسو، از همه جا، ما را احاطه كرده اند. هر قدر پايه ايمان بالاتر برود احساس اين مراقبت، بيشتر و عميق تر مى گرد، تا آن جا كه انسان خود را به طور دائم در حضور او مى بيند، اين احساس بزرگترين وسيله اصلاح فرد و اجتماع، و زيباترين جلوه هاى ايمان است، كه احيا كردن آن به مهم ترين نابسامانى ۱. از كتاب تحف العقول. [ ۷۰ ] 🔻عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید :🔻 https://eitaa.com/joinchat/2573139970Ccc659295ec ✅لینک کانال ما را برای بقیه ارسال کنید اجرتون با امام زمان عج
🔰درس شصتم نه چاپلوسى نه حسد اميرمؤمنان على (عليه السلام) فرمود: الثَناءُ بِأَكْثَرَ مِنَ الإِسْتِحْقاقِ مَلَقٌ وَالتَّقْصِيرُ مِنَ الإِسْتِحْقاقِ عَىُّ أَوْ حَسَدٌ (۱) ✅ ترجمه : مدح و تعريف بيش از استحقاق و شايستگى تملق است و كمتر از استحقاق يا ناتوانى در بيان است يا حسد. 🔻 شرح كوتاه : شك نيست كه بايد از افراد شايسته و صفات و اعمال نيكشان تقدير و تمجيد كرد و آنها را در راهى كه در پيش گرفته اند تشويق و دلگرم نمود ولى بايد اين كار درست به اندازه استحقاق افراد باشد وگرنه نتيجه هاى منفى و زيانبخشى به وجود مى آورد، اگر بيش از اندازه شايستگى باشد تملق و چاپلوسى است كه هم شخصيت گوينده را در هم مى شكند و هم طرف را گرفتار عجب و خودبينى مى كند، و اگر كمتر از شايستگى باشد، هم نيكان را دلسرد مى سازد و هم نشانه حسد يا عجز گوينده است. ۱. نهج البلاغه ، كلمات قصار. 🔰 درس شصت و يكم در خدمت برادران باش امام صادق (عليه السلام) فرمود: مَنْ كانَ فِى حاجَةِ أَخِيْةِ الْمُسْلِم كَانَ اللهُ فِى حَاجَتِهِ (۱) ✅ ترجمه : كسى كه در راه انجام حاجات و نيازمندى هاى برادران دينيش كوشش كند، خداوند در راه انجام حاجات او خواهد بود. 🔻شرح كوتاه : مردم غالباً فكر مى كنند كه اگر به حلّ مشكلات ديگران بپردازند از پيشرفت در زندگى مى مانند، در حالى كه منطق اسلام غير از اين است، پيغمبر (صلى الله عليه وآله) در حديث بالا مى فرمايد، تو در راه حلّ مشكلات مردم، و رفع نيازمندى هاى آنها بكوش، خداوندى كه قدرتش مافوق قدرت تو و همه قدرتهاست به تو كمك مى كند و مشكلات تو را حل مى نمايد. اين موضوع را با چشم خود ديده ايم كه افرادى كه به ديگران كمك مى كنند مشكلاتشان به طور عجيبى حل مى شود و اين يك موهبت الهى است. ۱. بحارالانوار، جلد ۷۴، صفحه ۲۸۶. [ ۷۲ ] 🔰درس شصت و دوّم اشتباه در زندگى امام على (عليه السلام) مى فرمايد: لا تُشْغِلْ قَلْبَكَ الْهَمَّ عَلَى مافاتَ فَيُشْغِلَكَ عَنِ الإِستِعْدادِ بِما هُوَ آت (۱) ✅ترجمه: قلب خود را به اندوه براى گذشته مشغول نكن كه از آمادگى‌ها براى آينده درمانى. ✔️شرح كوتاه : كمتر كسى پيدا مى شود كه اشتباهاتى در زندگى مرتكب نشود و فرصت هايى را از دست نداده باشد، در اين جا مردم دو دسته مى شوند; عده اى دائماً وقت خود را با افسوس خوردن به گذشته تلف مى كنند و باقيمانده انرژى هاى خود را در اين راه از دست مى دهند; ولى عده ديگرى گذشته را تمام شده تلقى كرده به دست فراموشى مى سپارند و تنها از آن درس هاى عبرتى براى ساختن آينده مى آموزند و تمام قدرت و نيروى خود را متوجه سازندگى امروز و فردا مى كنند. مسلّماً پيروزى از آن اين دسته است همان طورى كه اميرمؤمنان على (عليه السلام) در حديث بالا بيان فرموده است. ۱. نقل از غررالحكم، صفحه ۲۸۹. [ ۷۳ ] 🔰 درس شصت و سوّم اسلام جهانگير مى شود پيغمبر اكرم (صلى الله عليه وآله) مى فرمايد: لا يَبْقَى عَلَى ظَهْرِ الأَرْضِ بَيْتُ مَدَر وَلا وَبر إِلاَّ أَدْخَلَهُ اللهُ كَلِمَةَ الأسْلامِ (۱) ✔️ ترجمه: در روى زمين خانه اى نمى ماند، حتى خانه هاى گلين و خيمه هاى پشيمن، مگر آن كه خداوند آيين اسلام را در آن وارد مى كند. 🔻 شرح كوتاه : روز به روز اين حقيقت آشكارتر مى شود كه جهان بر سر دو راهى است، يا اسلام را مى پذيرد و يا هيچ دينى را نمى خواهد نخواهد پذيرفت، از آن جا كه لادينى برخلاف سرشت آدمى است سرانجام به سوى اسلام جلب مى گردد; و هم اكنون موجى از توجه به اسلام نقاط مختلفى از جهان را فرا گرفته است. اما تكامل اين موضوع به هنگام ظهور حضرت مهدى ارواحنا له الفداء خواهد بود; در آن روز شرك و بت پرستى از دنيا برچيده مى شود و حكومت اسلام سراسر روى زمين را خواهد گرفت، آنچه كه پيامبر (صلى الله عليه وآله) در حديث بالا بشارت داده است. ۱. مجمع البيان، تفسير سوره توبه. [ ۷۴ ] 🔻عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید :🔻 https://eitaa.com/joinchat/2573139970Ccc659295ec ✅لینک کانال ما را برای بقیه ارسال کنید اجرتون با امام زمان عج
در ثواب نشر لینک کانال شریک باشید ممنون وتشکر اجرتون با امام زمان عج
🔻عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید :🔻 https://eitaa.com/joinchat/2573139970Ccc659295ec ✅لینک کانال ما را برای بقیه ارسال کنید اجرتون با امام زمان عج
🔰 امام خمینی ره : ❇️ «در حوزه هاى علميه هستند افرادى كه عليه انقلاب و اسلام ناب محمدى فعاليت دارند. امروز عده اى با ژست تقدس مآبى چنان تيشه به ريشه دين و انقلاب و نظام مى زنند كه گويى وظيفه اى غير از اين ندارند. خطر تحجرگرايان و مقدس نمايان احمق در حوزه هاى علميه كم نيست.» 📚 صحيفه امام، منشور روحانيت، ج۲۱، ص ۲۷۸
عده ای طلاب پایه چندی گاهی به اصل ولایت فقیه اشکال می کنند در حالی ک این همه علما بزرگ این همه کتاب در مورد اثبات اصل ولایت فقیه نوشتند دلایل عقلی ونقلی را گفتن زحمت بکشند مطالعه کنند بعد اشکال الکی بکنند
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 عیادت نماینده مقام معظم رهبری از آیت‌الله علوی‌گرگانی 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیمارستان محل بستری آیت الله علوی گرگانی حضور یافت و ضمن عیادت، در جریان آخرین وضعیت درمانی ایشان قرار گرفت. 🔹 وی با ابلاغ سلام رهبر انقلاب اسلامی، برای آیت‌الله علوی‌گرگانی دعا و آرزوی سلامتی کرد. 💻 @Khamenei_ir
4⃣ 🔆 ده فرمان دشمن 🔘 ۱۰ فرمانی که رسانه‌های روی آن متمرکز هستند و همه روزه از سوی ارتش رسانه‌ای ناتو در لندن، واشنگتن، پاریس و تل‌آویو و روی آن کار می‌شود: 1⃣ مخفی کردن پیشرفت‌های ایران. 2⃣ ضریب دادن به مشکلات و نارسایی‌ها. 3⃣ بزرگنمایی پیشرفت‌های دشمن و کشورهای متخاصم. 4⃣ تسری دادن فساد یک یا چند مسئول به همه نظام. 5⃣ ناامید کردن مردم از بهبودی اوضاع. 6⃣ کشته سازی در اعتراضات و تجمعات و شورش ها. 7⃣ تمسخر روحانیت با اندک بهانه ای. 8⃣ ترویج و تبلیغ آدم ناکارآمد و بی‌عرضه در انتخابات. 9⃣ فساد مسئول منتخب مردم مساوی با فساد نظام. 🔟 توهین و تخریب قهرمانان سیاست و خدمت به کشور و جلوگیری از الگو شون آنها. ✍ پ.ن: باید این مورد توجه مبلغین و فعالین فرهنگی سیاسی جامعه باشد و برای روشنگری افکار عمومی ضمن تبیین نقشه دشمن، نمونه هایی از مصادیق آن را ذکر کرده و بصیرت بخشی کنند. ✍️ منوچهر محمدی - دکترای روابط بین الملل و استاد دانشگاه تهران. 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. 📡 @GhararGahShayeat
📌متن شبهه👇 فیلم شبکه های مجازی👇🏻 رونمایی یک آخوند از علت اصلی مفتخوری و تن پرور بودنشون ما باور کنیم که اگر من الان طلبه هم نبودم؛ ی کاسب هم بودم همین روزی داشتم که الان دارم، اگه تاجر هم بودم همین روزی داشتم که الان دارم روزی من مقدره من باید زحمت بکشم برای چی؟ اصلا ی جمله بگم کسی فکر کنه باید کار کنه روزی پیدا کنه من فکر می‌کنم کفره 📌 پاسخ به شبهه👇 🌺 بسم الله الرحمن الرحیم 🔷️ سلام علیکم 💠 سخنان این روحانی محترم تقطیع شده و شاید دقیقا منظور ایشان واضح نباشد. 💠 ما دو نوع رزق و روزی داریم، یک دسته رزقی که باید برای رسیدن به آن تلاش کرد و بدون رنج و کار و تلاش به آن نمی رسیم. و دسته ی دیگر رزقی که در هر حال بدون تلاش هم به ما خواهد رسید، مانند هدیه ای که ما می دهند یا ارثی که به ما می رسد. حضرت علی علیه السلام می فرمایند: (الرزق رزقان: رزق تطلبه، و رزق یطلبک، فان انت تأته اتاک) روزی بر دو گونه است: یک روزی که تو در پی آنی و روزیِ دیگری که آن در پی تو است و اگر تو سراغش نروی او خود نزد تو آید». (نهج البلاغه، نامه ۳۱) (الرزق رزقان: طالب و مطلوب. فمن طلب الدنیا طلبه الموت، حتی یخرجه عنها؛ و من طلب الاخرة طلبته الدنیا، حتی یستوفی رزقه منها) روزی بر دو گونه است آن که بجوید و آن که بجویندش. پس، کسی که دنیا را بجوید مرگ در جست‌وجوی او برآید تا او را از این جهان بیرون کند و کسی که آخرت را بجوید، دنیا در طلب او برآید تا او روزی کامل خود را از او باز ستد». (نهج البلاغه، حکمت ۴۳۱) 💠 در قرآن کریم داریم که: وَأَن لَّيْسَ لِلْإِنسَانِ إِلَّا مَا سَعَى (نجم، ۳۹) و اينكه براى انسان جز حاصل تلاش او نيست. یعنی اصل در امور انسان این است که با کار و تلاش و تحمل رنجها به رزق و روزی و اهداف خویش برسد. پیامبراکرم و ائمه اطهار علیهم السلام به سختی کار و تلاش می کردند و برای کسب روزی خود کوشش می کردند تا وابسته ی به مردم نباشند و آبرویشان حفظ شود. 💠 اسلام طلب رزق حلال را بالاترین عبادت می داند. رسول اکرم(ص) می‌فرماید: «الْکَادُّ عَلَى‏ عِیَالِهِ‏ مِن حَلالٍ کَالْمُجَاهِدِ فِی‏ سَبِیلِ‏ اللَّه؛ آن که خانواده خویش را از حلال روزى مى‌دهد ، مانند مجاهدِ در راه خدا است».(من لایحضر، ۳، ۱۶۸) خداوند در حدیث قدسی: یَا أَحْمَدُ إِنَّ الْعِبَادَةَ عَشَرَةُ أَجْزَاءٍ تِسْعَةٌ مِنْهَا طَلَبُ الحلال.‌ عبادت را ده جزء است که نُه جزء آن طلب حلال است» (ارشاد القلوب، ج۱، ص۲۰۳) 💠 خداوند روزی تمام موجودات از جمله انسان را مقدر و مشخص کرده اما عالَم، عالَم اسباب است، برای همین روزی نیز باید تلاش کنیم. مورچه هم برای رسیدن به دانه ای که برایش مقدر شده باید از لانه بیرون آید و با تحمل رنج و تلاش دانه را به لانه ی خود ببرد. 💠 در حد اعتدال برای کسب روزی خود و خانواده باید تلاش کنیم اما نباید حرص بزنیم و باید بدانیم‌ بیشتر از چیزی که مقدر شده نصیب ما نخواهد شد. 💠 البته اگر کسی خود را در کسب رزق و روزی مستقل از خدا بداند و فکر کند کار و تلاش او تنها علت کسب آن است، این سخنی نادرست و کفرآمیز است. تا خدا نخواهد کار و تلاش ما که آن هم به وسیله ی عقل و بدنی است که خدا خودش به ما داده، به جایی نمی رسد و چیزی نصیب ما نمی شود. 💠 روحانیون بسیاری با زحمت و تلاش فراوان برای کسب علوم دینی، آموزش مردم و دفاع از دین در مقابل شبهات تلاش فراوان می کنند و روزی حلال به دست می آورند. آیا کار فکری و فرهنگی کار نیست و تنها کار جسمی و بدنی کار است؟؟؟ -------------------------- ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇🏻 https://chat.whatsapp.com/Ig4R1aQWYKB1aJMaG67oqX 📱پیام رسان ایتا👇🏻 🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0 📱پیام رسان روبیکا👇🏻 🆔https://rubika.ir/porseshgar 📱 پیام رسان بله👇🏻 🆔https://ble.ir/porseshgar 📱پیام رسان تلگرام👇🏻 🆔https://t.me/poorseshgar 📱پیام رسان سروش👇🏻 🆔sapp.ir/poorseshgar اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
❌ شبهه ۹۹۷ آخوند الف. عین: من بررسی کردم وضو بر روی لاک ناخن اشکال ندارد چون عرفاً شستن صدق می کند و لاک، چرک محسوب نمی شود 🆔 @Shobhe_ShenaSi ✅ پاسخ ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹 هیچ شکی نیست که اسلام به نظامت و تمیزی اهمیت زیادی می دهد و آیات و روایات در این زمینه فراوان موجود است. با این حال در هیچ کجا نیامده است که فلسفه وضو، تمیز کردن دست و صورت است و اساساً برخی از اعمال وضو مانند مسح کشیدن هیچ نسبتی با تمیز کردن بدن ندارد. ▫️ از این گذشته، با بررسی روایات معلوم می شود که رساندن آب به پوست بدن در هنگام وضو موضوعیت دارد (مگر اینکه مشکلی مانند زخم و جراحت در اعضای وضو وجود داشته باشد). 🔹 برخی از روایات در این زمینه عرضه می‌شود: امام صادق علیه السلام: لا يجوز حتى يصيب بشرة رأسه بالماء؛ وضو صحیح نیست، مگر آنکه آب با پوست سر برخورد داشته باشد نیز امام صادق علیه السلام در جواب سوال کسی که زخمی در دست او وجود داشته فرمودند: إذا كان يؤذيه الماء فليمسح على الخرقة، وإن كان لا يؤذيه الماء فلينزع الخرقة ثم ليغسلها؛ اگر رساندن آب به محل زخم اذیت کننده است، دست تر خود را بر روی پارچه (بانداژ) بکشد، و گرنه باید پارچه را بردارد و خودِ دست را بشوید. همچنین امام کاظم علیه السلام درباره کسانی که در دست آنها انگشتر یا النگو و مانند آن وجود دارد می فرمایند: إن علم أن الماء لا يدخله فليخرجه إذا توضأ ؛ اگر می داند که آب به دست نمی رسد باید انگشتر و ... را از دست خارج کند. (وسائل الشیعه ج ۱ ص ۴۵۵ به بعد) 🔹با این توضیح معلوم نیست، روحانی مزبور که ظاهراً عادت کرده است، نظراتی بر خلاف فقها دهد (که ان شاء الله با هدف مطرح کردن خود، یا راحت جلب نظر راحت‌طلبان نیست) چه چیزی را بررسی کرده که این نظر خلاف اجماع فقها را مطرح می کند؟ پر واضح است که بیان نظرات حتی اگر بر خلاف مسلمات فقهی باشد، در مجامع علمی و قابل نقد هیچ اشکالی ندارد، اما طرح این مسائل در فضای مجازی این شائبه را به دنبال دارد که شخص به دنبال جلب توجه اقشاری از جامعه است که دوست دارند برای اعمال بعضاً ناروای خود، توجیه دینی هم داشته باشند. 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
🔻عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید :🔻 https://eitaa.com/joinchat/2573139970Ccc659295ec ✅لینک کانال ما را برای بقیه ارسال کنید اجرتون با امام زمان عج