eitaa logo
فرزندآوری و تربیت فرزند
267 دنبال‌کننده
230 عکس
209 ویدیو
71 فایل
🔺گفتمان انقلاب 🔺فهرست اصلی محتوایی کانال جمعیت و فرزندآوری گناباد ؛ https://eitaa.com/qom1400qom/226 در مسیر انشالله محتواهای ناب شما نیز جهت بهره مندی بارگذاری خواهد شد https://eitaa.com/fatemi222/10600
مشاهده در ایتا
دانلود
بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، شمار سالخوردگان ایران در سال 1420 به بیش از 26 میلیون و نسبت آن به کل جمعیت به بیش از 24 درصد خواهد رسید. رشد جمعیت سالمند در ایران در مقایسه با رشد جمعیت کل کشور و پیش‌بینی افزایش تعداد و سهم سالخوردگان در سال‌های آتی توجه بسیاری از صاحب‌نظران را جلب کرده و ظهور چنین پدیده‌ای مسئولیت سنگین رسیدگی به این جمعیت و لزوم برنامه‌ریزی آینده‌نگرانه برای کنترل مسائل مربوط به این گروه از جمعیت را مورد تأکید قرار داده است. مطالعات جمعیت‌شناسان نشان می‌‌دهد ایران در آستانه ورود به سالمندی جمعیت است و تا سال 1405، جمعیت سالمندان کشور بیش از 96 درصد رشد خواهد داشت و تعداد سالمندان به حدود 10میلیون نفر افزایش خواهد یافت. بر اساس آینده‌پژوهی‌های جمعیت، اگر کاهش باروری در ایران با همین روند پیش برود، تا 30 سال آینده جمعیت سالمند کشور ما مانند ژاپن خواهد شد. پدیده سالمندی زمانی تبدیل به می‌شود که سالمند توان کار کردن و تأمین معاش را نداشته باشد و از هیچ منبع دیگری همچون بیمه‌ها نیز حمایت نشود. به این ترتیب فرد سالمند به زیر خط فقر رفته و به علت آنکه از نظر جسمی نیز توان مناسبی ندارد، توانایی مراقبت از خود را نیز از دست خواهد داد. در چنین شرایطی اگر فرد پول داشته باشد‌، هزینه درمانی خود را تأمین می‌کند؛ اما اگر پول نداشته باشد، بر مشکلات وی افزوده می‌شود و او دچار مسائل متعددی خواهد شد. بنابراین اگر خانواده‌ها نتوانند از سالمندان خود حمایت کنند، آن‌ها دچار رها‌شدگی شده و به این ترتیب با پدیده سالمندان در جامعه نیز مواجه خواهیم شد. این امر نیازمند تعهد سیاسی و برنامه‌ریزی قوی برای اجرای اصلاحات لازم و مشارکت همه دولت‌ها، جامعه مدنی، جوامع محلی، خانواده‌ها و خود سالمندان است. با این شرایط پیش‌بینی می‌شود از سال 2050 به بعد، نسبت جمعیت سالمندی در ایران به بیش از 30 درصد خواهد رسید که از متوسط جهانی بیشتر بوده و شرایط جدیدی در کشور شکل خواهد گرفت و این شرایط به دلیل نداشتن برنامه‌ریزی و سیاسگذاری‌های مدون، برای کشور خطرناک و بحران‌ساز خواهد شد. حال باید اندیشید آیا پدیده سالمندی جمعیت برای کشور فرصت است یا تهدید؟ سیاست‌گذاران و مسئولین کشور چه رسالت خطیری درباره تحولات ساختارهای جمعیتی کشور به عهده دارند؟ https://eitaa.com/qom1400qom
رو به پیری می‌رود جمعیّت ایران بهوش https://eitaa.com/qom1400qom/410 پیش‌بینی سازمان ملل https://eitaa.com/qom1400qom/441 اشین خرج دارد ولی باز ما می‌خریم! https://eitaa.com/qom1400qom/437 تله جمعیتی https://eitaa.com/qom1400qom/436 کسی کاری نمی کنه... https://eitaa.com/qom1400qom/420 زنان ۴۰ ساله امروز مانند دختران ۲۰ ساله قدرت باروری دارند! https://eitaa.com/qom1400qom/402 زیست شناسی نژادی سوئد https://eitaa.com/qom1400qom/428 سازمان تبليغات اسلامي https://eitaa.com/qom1400qom/427 گروهی برای حمایت از مادران چند فرزندی https://eitaa.com/qom1400qom/386
فرزندآوری و تربیت فرزند
در این نوشتار، تلاش شده است به مهم‌ترین و رایج‌ترین شبهات، سؤالات و گره‌های ذهنی که مانع اصلاح الگوی
4. چند بچه کافی است؟ وقتی صحبت از تعداد فرزندان می‌شود، در ذهن بیشتر ایرانیان شعار «دو بچه کافی است» یادآور می‌‌‌شود. اگرچه این خودِ والدین هستند که تصمیم می‌گیرند چند فرزند داشته باشند و کس دیگری نمی‌تواند برای آن‌ها تصمیم بگیرد؛ اما نگاهی به تاریخچه بحث کنترل جمعیت در کشور، گویای آن است که والدین افزون بر شرایط خودشان، باید به آینده فرزندان و کشورشان نیز بیاندیشند. در سال‌ 1365، متوسط شاخص نرخ باروری یعنی تعداد فرزندان هر مادر حدود 5/6 فرزند بود که از سال 1364 این شاخص به مرور سیر کاهشی خود را آغاز کرده بود و اکنون بر اساس نتایج سرشماری سال 1395، به 8/1 فرزند رسیده است. نرخ رشد جمعیت، در سال‌ 1365 حدود 9/3 درصد بوده است که در سال 1395، به طور متوسط به 24/1 درصد رسیده است. بر اساس نظر جمعیت‌شناسان، اگر روال این شاخص‌ها به همین صورت کاهش یابد، حدود 30 سال آینده نرخ رشد جمعیت به صفر رسیده و تداوم آن می‌تواند کشور را به رشد منفی جمعیت و کاهش جمعیت هم برساند. حال با توجه به اینکه نرخ باروری جانشینی در ایران حدود 2/2 است یا به عبارت دیگر هر زن باید 2/2 فرزند به دنیا بیاورد تا پس از دو نسل، جمعیت کشور ثابت و بدون تغییر باقی بماند و با توجه به اینکه نرخ حوادث و مرگ و میر و ناباروری‌ها در ایران بالاتر از نرم جهانی است، توصیه کارشناسان و صاحب‌نظران این است که برای برخورداری از یک جمعیت پویا و در حال رشد پایدار و خانواده کامل و شاد و پیشگیری از بروز بحران‌های خانوادگی و اجتماعی، توصیه می‌شود هر زوج حداقل 4 فرزند به دنیا بیاورند. https://eitaa.com/qom1400qom/132
فرزندآوری و تربیت فرزند
در این نوشتار، تلاش شده است به مهم‌ترین و رایج‌ترین شبهات، سؤالات و گره‌های ذهنی که مانع اصلاح الگوی
5. فرزندآوری، بعد از تأمین آتیه فرزندان! شاید این سؤال مطرح شود که با توجه به شرایط اقتصادی موجود، آیا بهتر نیست که زوجین پس از تأمین کامل آتیه مالی و اقتصادی برای خود و فرزندانشان، اقدام به فرزندآوری نمایند؟ در پاسخ به این سؤال باید چند نکته را یادآور شد: 1. چرا ما باید به این اندازه از مفاهیم و مبانی دینی خودمان فاصله بگیریم؟ اگر پیشنیان فرزند بیشتری می‌آوردند، به این دلیل بود که پس‌انداز مالی بیشتری داشتند یا اینکه اعتقادشان به رزاقیت خداوند بیشتر بود؟ اگر ما امروزه به جهت ترس از مسائل اقتصادی از فرزنددار شدن جلوگیری می‌کنیم، در صدر اسلام نیز برخی از ترس فقر فرزندان خود را به قتل می‌رساندند. اگر چه میان جلوگیری از فرزنددار شدن و کشتن فرزند تفاوت زیادی وجود دارد، اما دلیل هر دو یکی است. خداوند در سوره اسراء می‌فرماید: «وَ لاَ تَقْتُلُوا أَوْلاَدَکُمْ‌ خَشْيَةَ إِمْلاَقٍ‌ نَحْنُ‌ نَرْزُقُهُمْ‌ وَ إِيَّاکُمْ‌ إِنَّ‌ قَتْلَهُمْ‌ کَانَ‌ خِطْأً کَبِيراً: هرگز فرزندان خود را از ترس فقر به قتل مرسانید که ما رازق آن‌ها و شما هستیم، زیرا این قتل فرزندان بسیار گناه بزرگی است». در روایتی آمده است شخصی به نام بکر بن صالح در نامه‌ای به امام موسی کاظم(علیه السّلام) نوشت: «پنج سال است که از آمدن فرزند جلوگیری می‌کنم؛ چرا که همسرم از فرزنددار شدن کراهت دارد و می‌گوید از آنجا که ما فقیریم، اداره فرزندان کار دشواری خواهد بود». حضرت در جواب وی نوشت: «به دنبال فرزند باش که خداوند عزوجل روزی آن‌ها را می‌دهد». 2. با دقت در تغییرات فاحش در سبک زندگی مصرف‌گرا و رفاه‌طلب امروزی و با توجه به شیوع گسترده توقعات و انتظارات کاذب از سطح برخورداری مادی، به نظر می‌رسد سطح رضایت‌بخش از تأمین آتیه فرزندان هیچ‌گاه برای والدین قابل دستیابی نخواهد بود؛ به‌ویژه اینکه سطح توقعات از زندگی مطلوب نیز ثابت نبوده و همواره در حال تغییر است. باید دانست تربیت صحیح در محیطی محقق خواهد شد که شرایط واقعی و منطبق بر واقعیت‌های اجتماعی شکل گرفته باشد و اگر فرزندی در شرایط تصنعی و رفاه‌زده ساخته دست والدینش رشد کند، قطعاً به محض ورود به اجتماع، دچار تضادها و معضلات بسیاری خواهد شد. 3. باید دانست فرصت فرزندآوری، یک فرصت محدود است که با توجه به الگوی افزایش سن ازدواج در شرایط کنونی، این فرصت نیز محدودتر و کمتر می‌شود. بنابراین این‌گونه نیست که والدین بتوانند فرزندآوری را به هر میزان دلخواه به تأخیر انداخته و در هر فرصت مقتضی که بخواهند، فرزنددار شوند. رشد اقتصادی و توسعه مالی خانواده تا پایان عمر ممکن و مقدور است، اما فرزندآوری همیشه مقدور نیست. چه بسا خانواده‌هایی که پس از سالیان طولانی پیشرفت اقتصادی را به دست آورده‌اند، ولی در سنین سالمندی با انبوهی از ثروت اندوخته و بدون فرزند، از بی‌فرزندی و تنهایی پشیمان شده‌اند؛ در حالی که این پشیمانی دیگر سودی ندارد. نکته قابل تأمل دیگر اینکه انسان در دوران جوانی، برای بلوغ و تکامل شخصیتی و روحی خود نیازمند موهبت فرزند و ایفای نقش پدری و مادری است که تبیین این موضوع، مجال مفصلی را می‌طلبد؛ چرا که بخش مهمی از تکامل شخصیت زوجین، زمانی محقق می‌شود که در موقعیت والدینی قرار گرفته باشند. بنابراین استدلال «اول تأمین آتیه و بعد فرزندآوری» با هیچ یک از مبانی تحلیل واقعی، سازگار و مقبول نخواهد بود. https://eitaa.com/qom1400qom/132
فرزندآوری و تربیت فرزند
در این نوشتار، تلاش شده است به مهم‌ترین و رایج‌ترین شبهات، سؤالات و گره‌های ذهنی که مانع اصلاح الگوی
6. سقط، راهکاری برای خلاصی همیشگی! متأسفانه یکی از گناهان کبیره و شایع در جامعه، جنین است. مردم بدون توجه به عقوبات دنیوی و اخروی این گناه که در حقیقت همان قتل نفس است، به این جنایت بزرگ دست می‌زنند. با وجود اینکه درباره آمار سقط جنین در ایران داده‌های متفا‌وتی منتشر می‌شود، اما بدیهی است که افزون بر سقط‌های غیرعمدی و غیرانتخابی، سالانه بیش از سیصد و پنجاه هزار سقط عمدی و انتخابی در کشور انجام می‌شود. از این تعداد حدود دوازده هزار مورد دارای مجوز پزشکی قانونی و ما بقی به صورت غیر قانونی است. بیش از نود و پنج درصد سقط‌های غیرقانونی هم توسط والدین شرعی و با توصیه‌های پزشکی و یا به تشخیص خود والدین انجام می‌شود و در مظان نامشروع بودن نیستند. سقط جنین، حرام و از گناهان کبیره است و مرتکب آن باید توبه کند و کفاره (دو ماه روزه متوالی) دارد. جنین از وقتى که در رحم قرار مى‌‌گیرد، به مدت 40 روز نطفه است و دیۀ اسقاط آن در این مدت، 20 مثقال شرعى طلاى سکه‌‌دار است که هر مثقال، هیجده نخود مى‌‌باشد. پس از آن 40 روز علقه، یعنى خون بسته شده است و دیۀ آن 40 مثقال است. پس از 40 روز مضغه یعنى پارۀ گوشتى است که دیۀ آن، 60 مثقال است. پس از آن استخوان‌بندی شکل می‌گیرد و دیۀ آن، 80 مثقال است. سپس گوشت روییده و صورت‌بندى مى‌‌شود و دیۀ آن، 100 مثقال است و همین که روح در آن دمیده شد، چنانچه پسر باشد، دیۀ او هزار مثقال و اگر دختر باشد، 500 مثقال شرعى طلاى سکه‌‌دار است؛ ولى در جنینى که روح دمیده شده، کفاره قتل بر او واجب است. حضرت آیت اللّه خامنه‌ای در این باره می‌فرماید: سقط جنین شرعاً حرام است و در هیچ حالتى جایز نبوده و توبه جدى از آن لازم است و باید دیه سقط جنین پرداخت شود که ‏اگر علقه باشد، دیه آن چهل دینار است و اگر مضغه باشد، شصت دینار است و اگر استخوان بدون گوشت باشد، هشتاد ‏دینار است و دیه به وارث جنین با رعایت طبقات ارث پرداخت می‌‌شود، ولى وارثى که مباشر سقط جنین بوده، از آن سهمى ‏ندارد. ‏دینار شرعى، معادل سکه طلا به وزن یک مثقال شرعى (6 /3 گرم) مى‌باشد و قیمت آن را مى‌توان از بازار به دست آورد. از منظر پزشکی، اگر سقط جنین به طور غیر ارادی و خود به ‌خود صورت گیرد، عارضه جسمی شدیدی به همراه ندارد و فرآیندی طبیعی است که در بارداری ناموفق پیش می‌آید؛ اما سقط عمدی جنین با استفاده از دارو یا دیگر مواد یا اعمال جراحی، خطرات جدی را برای سلامتی مادر به همراه دارد. امروزه آمار سقط جنین عمدی رو به افزایش است و زنان سقط جنین را بهترین و آسان‌ترین راه، برای پیشگیری از تولد نوزادان ناخواسته می‌دانند؛ در صورتی که این عمل خطرات و عوارض متعددی را به دنبال خواهد داشت.
بخشی از عوارض مهم مرتبط با سقط عمدی جنین که عناوینی مانند سقط جنایی، سقط پرخطر یا سقط حرام و غیرقانونی دارد، عبارت است از: - مرگ: سقط می‌تواند منجر به مرگ مادر شود. بنا بر تحقیقات، احتمال مرگ زنان در بارداری‌هایی که به سقط جنین ختم می‌شود تا 7 درصد افزایش پیدا می‌کند. همچنین احتمال خودکشی در زنانی که به سقط جنین عمدی اقدام می‌کنند، شش برابر بیشتر از سایر زنان است. از دست دادن فرزند اگر چه به صورت عمدی باشد، بر روحیه بیشتر زنان تأثیر منفی گذاشته و احتمال ابتلا به افسردگی و برخی بیماری‌های روحی افزایش می‌یابد. این سقط‌های پرخطر سالانه 80 هزار زن را در دنیا به کام مرگ می‌کشد. 90 درصد از این تعداد مرگ‌ها در کشورهای در حال توسعه مانند کشور ما رخ می‌دهد. - سرطان سینه: با سقط جنین، خطر سرطان سینه تقریباً دو برابر می‌شود. - سرطان رحم، تخمدان و کبد: افزایش خطر ابتلا به سرطان کبد و تخمدان نیز با سقط‌های منفرد یا متعدد گزارش شده است. زنانی که حتی یک بار سقط انجام داده‌اند در مقایسه با زنانی که سقط انجام نداده‌اند، بیشتر دچار سرطان رحم می‌شوند. - سوراخ شدن رحم: 2 تا 3 درصد زنانی که سقط جنین می‌کنند، در معرض خطر سوراخ شدن رحم قرار دارند. بسیاری از این جراحات تشخیص داده نشده و درمان نمی‌شوند. خطر سوراخ‌شدگی رحم برای زنانی که هنگام سقط بیهوشی عمومی داشته‌اند، افزایش می‌یابد. آسیب رحم ممکن است باعث بروز عوارض قابل توجهی در بارداری‌های بعدی گردد و حتی نیاز به هیسترکتومی (خارج کردن رحم از بدن) شود که خود، تعدادی از عوارض دیگر مانند پوکی استخوان را به دنبال دارد. - پارگی رحم: پارگی‌های دهانه رحم، در حداقل 2 درصد سقط‌ها رخ می‌دهد. پارگی‌های کوچک‌تر نیز که درمان نمی ‌شوند، در درازمدت به تخریب سیستم باروری منجر می‌شوند. خطر تخریب رحم در سقط‌های سه ماهه دوم بارداری، بسیار بیشتر می‌گردد. - جفت سر راهی: سقط جنین، خطر جفت سر راهی (پایین آمدن جفت در رحم مادر) در بارداری‌های بعدی را 7 تا 15 برابر بیشتر می‌کند که خود، تهدیدکننده زندگی مادر است. - نوزادان معلول در بارداری‌های بعدی: سقط جنین با تخریب رحم همراه است که خطر زایمان زودرس، عوارض زایمان و تشکیل غیر طبیعی جفت در بارداری‌های بعدی را افزایش می‌دهد. این عوارض از جمله علل معلولیت نوزادان بعدی است. - حاملگی خارج از رحم: سقط به طور ویژه، احتمال حاملگی‌های خارج از رحم را افزایش می‌دهد که خود، تهدیدکننده زندگی مادر بوده و ممکن است منجر به نازایی گردد. - بیماری‌های التهابی لگن: این بیماری‌ها ممکن است به افزایش خطر حاملگی نابه‌جا و کاهش باروری منجر گردد. 23 درصد از زنان پس از سقط، دچار بیماری‌های التهابی لگن می‌شوند. حال باید پرسید آیا سقط جنین که بنا بر آیات قرآن کریم مصداق دقیق قتل نفس است، می‌تواند باعث راحتی و خلاصی والدین باشد؟ https://eitaa.com/qom1400qom/132
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ای جان 😍😍 قابل توجه کسانی که به هردلیلی از ازدیادجمعیت شیعه و فرزندآوری امتناع میکنند🧐 چه چیزی ازاین که این همه زبان بهت عشق بورزن و برات دعای خیرکنن بالاتره؟؟؟😍 https://eitaa.com/qom1400qom/226
✨🍫🍬✨🍫🍬✨🍫🍬✨🍫🍬 ۱۰ توصیف از بارداری که کمتر شنیده‌اید: 🔶 بارداری تاریخ‌ساز است.⏳ چون زندگی زنان را به دو دوره قبل از مادری و بعد از آن تقسیم می‌کند. 🔶 بارداری دارو است. 💊 چون باعث بهبودی نسبی برخی بیماری‌های خود ایمنی، مثل روماتیسم مفصلی و بیماری ام اس می‌شود. 🔶 بارداری اکسیر زندگی است.🧪 چون سرطان‌های خطرناکی مثل سرطان تخمدان و پستان را به میزان قابل توجّهی، کاهش می‌دهد. 🔶 بارداری جُربُزه می‌خواهد! 😎 چون هر کسی نمی‌تواند این وظیفه سنگین را به سرانجام برساند. 🔶 بارداری کاتالیزور است.💖 چون بارمسئولیتش، باعث تسریع رشد روح زن می‌شود. 🔶 بارداری آینده‌ساز است. چون رشد و تکامل جنینی که فردای جامعه را می‌سازد در این دوران است.🤰 🔶 بارداری تولید نیاز می‌کند. 😇 چون یک‌سری نیازهای جسمی و روحی روانی زن در این دوران افزایش پیدا می‌کند. 🔶 بارداری تولید حق می‌کند.💞 چون حق شکر و اطاعت در این دوران و پس از آن، بر دوش فرزند گذاشته می‌شود. 🔶 بارداری با دودوتا چهارتای دنیا منافات دارد!🌱 چون نُه ماه تمام، سختی است و حسن ختامش بزرگترین دردهاست؛ اما کلّی آدمها برای چشیدن این سختی‌ها، هزینه‌ها می‌کنند. 🔶 بارداری شکلات تلخ است. 🍫 چون با تمام سختی‌ها و تلخی‌هایش شیرین است و دوست‌داشتنی. 🥀چشیدن این شکلات خوشمزه را برای تک‌تک زنان سرزمینم آرزومندم.❤️ https://eitaa.com/qom1400qom——· ✨🍫🍬✨🍫🍬✨🍫🍬✨🍫🍬
مسابقه ملی کتابخوانی سهم من از جوانی ایران 2 از کتاب مامان بابا من غول نیستم نوشته حجت الاسلام محمد مسلم وافی همراه با جوائز ارزنده شرکت در مسابقه و دریافت رایگان کتاب: https://mketab.ir/%d9%85%d9%86-%d8%ba%d9%88%d9%84-%d9%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85/
روند فرزندآوری افزایشی شد به کوری چشم دشمنان ایران و کسایی که دنبال ایجاد بحران جمعیت در ایران هستند @Afsaran_ir
یکی از استراتژیک‌ترین برنامه های شیطان انسان‌هاست ..
درحالیکه رسول الله صل الله علیه و آله فرموده تا میتونید جمعیت‌تون رو زیاد کنید که من حتی به زیادی تعداد شما مباهات کنم ..
جزئیات این استراتژی شیطانی هم طبعا در مقابل توصیه های اسلام (انبیاء و اوصیاء) برای ازدیاد نسل طراحی شده..
مثلا عریان بودن قوزک و ساق پا در هوای سرد باعث تضعیف کلیه‌ها میشه و یکی از اثرات ضعف کلیه : ضعف جنسی ..
جنس غیر نخ طبیعی و تنگ بودن شلوار و "لباس" و فرش و لوازم خواب هم ضررهای مشابهی داره
از طرفی طبع سرد و خشک دارن که باعث ضعف جنسی و ضعف رغبت مرد و زن به همدیگه میشن ..
ضرر سایر " ها " و خوراکی های سرد هم که واضح شده ..
ضررهای پورن و مشتقاتش و خودارضایی هر دو جنس هم که واضح ..
و ماده‌های درسی فعلی هم ذیل همین استراتژی شیطانی تعریف میشه ..
خلاصه که شیطان سعی میکنه که کلا کار به ازدواج نکشه کشید هم یا در سنین بالا با فوقش یکی دو فرزند و یا نازایی و سقط ..
کارمندی و کم تحرکی هم اثرات مشابهی داره
سوشال مدیا (فضای ساییر) هم که معرف حضور هستن ..
فرهنگ و قوانین فمینیستی و و (مثلا در شرایط ضمن عقد) در "جمهوری اسلامی" هم از بازیگران اصلی این برنامه و پازل (دنیای) شیطانی هستن ..
با می‌جنگند همچون که با ولایت فقیه و ولایت امام و ولایت انبیاء و ولایت الله می‌جنگند ..