eitaa logo
کتابخانه مرکزی دانشگاه قم
1.6هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
61 ویدیو
908 فایل
تلفن : 02532103324 ایمیل: @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">lib.qom.university@gmail.com ارتباط با ادمین : @amirdadgar آیدی بخش امانت: @libmoradi تلفن بخش امانت: 02532103325 پایان نامه ها: ؛ 02532103327 @Pnuamani مدیر کتابخانه: @aa_ahmadloo
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*اطلاعیه* دسترسی رایگان به بیش از هشت میلیون عنوان کتاب‌، مقاله در پایگاه‌ مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری www.ricest.ac.ir به گزارش اداره روابط عمومی و همکاری های علمی بین المللی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، با توجه به همکاری های گسترده در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا (کووید ۱۹) و با هدف ایفای نقشی هرچند کوچک در شرایط خاص پیش آمده، دسترسی به کتاب‌ها، مقالات علمی فارسی، انگلیسی و عربی و نیز مقالات نشریات و کنفرانس‌ها در پایگاه‌های اطلاعات علمی مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) تا آخر فرودین ماه ۱۳۹۹رایگان شد. بنا بر این گزارش، مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری با دارا بودن طیف وسیعی از پایگاه ها و منابع اطلاعات علمی (نظیر پایگاه اطلاعاتی مقالات تمام متن فارسی، پایگاه اطلاعاتی مقالات همایش های ایران، …) نقش مهمی را در تامین نیازهای اطلاعات علمی جامعه علمی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه ایفا می نماید. عمده این اطلاعات و منابع به صورت برخط تهیه شده و از طریق وبگاه سازمان به آدرس www.ricest.ac.ir قابل دسترس است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سفری به اصفهان، نصف جهان، پایتخت باشکوه دوران صفویه، به روایت شاردن، جهان‌گرد فرانسوی. «ژان شاردن» جواهرساز، بازرگان و جهان‌گرد فرانسوی (متولد پاریس ۱۶۴۳، متوفی لندن ۱۷۱۳) در نیمه دوم قرن هفدهم میلادی در خلال سال‌های ۱۶۶۵ تا ۱۶۷۷، جمعا دو بار به ایران عصر صفوی مسافرت کرد و شرح مشاهدات خود را در سال ۱۷۱۱ در هشت مجلد به چاپ رساند. سفرنامه شاردن از همان ابتدا شهرت و محبوبیت بسیاری درمیان اروپاییان پیدا کرد؛ چه درمیان عامه کتاب‌خوان که مایل به خواندن عجایب سرزمین‌های دوردست و افسانه‌ایِ مشرق زمین بودند و چه آنها که به دانستن ویژگی‌های اقلیمی و اوضاع اقتصادی و روابط اجتماعی ممالک دیگر کنجکاوی و دقت نظر بیشتری داشتند.  یکی از نقاط قوت سفرنامه‌ی شاردن، به‌خصوص در بخش اصفهان، دقت شگفت‌آور او در توصیف و شرح جزء‌به‌جزء شهر اصفهان است. او که مدت‌ها در این شهر اقامت داشت، محله‌ها و بناهای آن را بسیار خوب می‌شناسد. هنگامی که خواننده به مطالعه‌ی توضیحات او درباره‌ی کوچه‌ها و محله‌های اصفهان می‌پردازد، به‌خوبی می‌تواند مکان‌های توصیف‌شده را مجسم و تصویرسازی کند.  او خواننده را با خویش هم‌قدم می‌کند و گوشه‌گوشه‌ی پایتخت شکوهمند صفوی را به او نشان می‌دهد و نام محله‎ها را به دقت ذکر می‌کند. بنابراین ادعایش را در این باره که شهر اصفهان را از لندن که ۲۶ سال در آن سکونت داشته بهتر می‌شناسد، نمی‌توان بی‌اساس دانست.  نگاشته‌های شاردن پیرامون میراث معماری شهر اصفهان از اهمیت بسیاری برای اصفهان‌شناسان برخوردار است، زیرا در میان سفرنامه به بنیان‌گذار، معمار، وجه نام‌گذاری و تاریخ ساخت برخی آثار اشاره می‌شود و از آنجا که بنیان تعدادی از آنها فاصله‌ی زمانی چندانی با مراجعت شاردن به اصفهان ندارد، توضیحات او در این‌باره را می‌توان معتبر دانست.  بخش بزرگی از آثار معماری اصفهان که شاردن به رشته‌ی تحریر در آورده است، بعدها ویران می‌گردد و امروزه دیگر هیچ اثری از آنها نمانده است. باغ تخت، باغ هزارجریب، برج شاخ، تالار طویله، کاخ ساروتقی، نقاره‌خانه، عمارت ساعت در زمره‌ی همین‌گونه آثار به شمار می‌آیند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مؤمن در هر حال نيازمند به سه خصلت است: توفيق از طرف خداوند متعال، واعظى از درون خود، قبول و پذيرش نصيحت كسى كه او را نصيحت نمايد. امام جواد (ع)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
" علی حقیقتی بر گونه اساطیر" اثر دکتر شریعتی با صدای سرکار خانم
📗📗 درباره امام علی (ع) در جهات و ابعاد گوناگون میشود تحقیق کرد مثلا به عنوان یک شیعه یا به عنوان یک مورخ یا فیلسوف و غیره اما این کتاب نگاهی به این شخصیت از دید انسان شناسی است که طبق گفته دکتر شریعتی در متن کتاب متأسفانه تاکنون از این جهت کار نشده و به همین دلیل، وی می کوشد تا با نگاه یک انسان شناس، انسانی را به نام علی، با همه شگفتیها و ابعاد پیچیده شخصیت وی، مورد رسیدگی قرار دهد و تلاشی کند در پاسخ به این پرسش که علی در تاریخ بشریت، و در نفس انسانیت، چه مقام خاصی دارد؟ فصل های کتاب عبارتند از : پیش نیاز، انسان در تمدن امروز، معنی انسان، نیاز انسان به اساطیر و این اسطوره