eitaa logo
کتابخانه مرکزی دانشگاه قم
1.5هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
55 ویدیو
898 فایل
تلفن : 02532103324 ایمیل: @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">lib.qom.university@gmail.com ارتباط با ادمین : @amirdadgar آیدی بخش امانت: @libmoradi تلفن بخش امانت: 02532103325 پایان نامه ها: ؛ 02532103327 @Pnuamani مدیر کتابخانه: @aa_ahmadloo
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴تامل🔴 جهش تولید، قوت فضای مجازی و برتری در بهداشت و درمان از ابزارهای قوی شدن است. رهبر معظم انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴تازه های نشر🔴 کتاب «فلسفه مشاء(۱)؛ از ارسطو تا توماس آکوئینی» به قلم حمیدرضا خادمی و به همت انتشارات سمت منتشر شد. این کتاب به بررسی اندیشه های فیلسوفان مشاء در دو بخش اصلی می پردازد: ۱) درآمدی بر فلسفه مشاء، ۲) هستی شناسی در فلسفه مشاء. این کتاب تبیی خواهد کرد که ارسطو، موسس فلسفه مشاء و ملقب به معلم اول، نظام فلسفی متمایزی را ارئه کرده است که سایر فیلسوفان مشائی در گسترش آن کوشیده و در امتداد آن به فلسفه ورزی پرداخته اند. در این کتاب معرفی فلسفه مشاء و بحث از مسائل آن به گونه ای تنظیم شده است که از فیلسوف موسس، ارسطو، آغاز می شود و سپس سیر مباحث از دیدگاه سایر فیلسوفان مشائی مورد بررسی و تحقیق قرار می گیرد. این کتاب در دو بخش و هر بخش در شش فصل تنظیم شده است. در فصل اول از بخش نخست ضمن تعریف فلسفه و چیستی آن، مباحثی چون اصطلاح شناسی فلسفه، فلسفه ورزی، زندگی فیلسوفانه، دانش های فلسفی، موضوع فلسفه و... بررسی شده اند. فصل دوم به فلسفه مشاء و روش شناسی آن می پردازد. در این فصل وجه تسمیه مشاء و روش فلسفی مشائی توضیح داده شده است. در فلسفه مشاء بر استدلال و برهان عقلی در راستای فهم جهان هستی تاکید می شود. از منظر فلسفه مشاء کسی که جویای فلسفه و شناخت است، هرچند نتواند به علت واقعی هر چیز دست یابد، باید بکوشد که بر اساس استدلال، پذیرفتنی ترین و دست یافتنی ترین راه حل هر مسئله ای را ارائه کند. فصل سوم این کتاب به بحث عقل در فلسفه مشاء اختصاص دارد. در این فصل ابتدا به تعریف ارسطو از غقل اشاره و سپس با مبنا قرار دادن این تعریف، به دیدگاه سایر فیلسوفان مشائی در خصوص معانی و مراتب عقل پرداخته شده است. در فصل چهارم مشائیان نخستین یعنی ارسطو، ثئوفراستوس و اسکندر افرودیسی معرفی می شوند و فصل پنجم به معرفی مشائیان قرون وسطایی غیرمسلمان می پردازد و آخرین فصل از بخش نخست به معرفی مهمترین فیلسوفان مشائی مسلمان می پردازد. در این فصل ابتدا مسئله انتقال فلسفه یویانی به جهان اسلام بررسی می شود و در ادامه گزارشی درباره شرح حال و آثار ابو یعقوب اسحاق کندی و مهمترین فیلسوفان مشائی جهان اسلام از جمله فارابی، ابن سینا، ابن رشد و خواجه نصیرالدین طوسی ارائه می شود. بخش دوم این کتاب در شش فصل به هستی شناسی در فلسفه مشاء می پردازد. فصل اول این بخش پرسش از معنای وجود و تحقیق درباره آن را عهده دار است. دومین فصل این بخش  به بحث از معنای ماهیت می پردازد. در این فصل از معنای ماهیت سخن گفته می شود و در فصل بعد از تمایز بحث می شود. فصل چهارم از بخش دوم با عنوان تقدم وجود بر ماهیت آغاز می شود و در فصل پنجم درباره انواع موجود بحث می شود. فصل آخر نیز به بحث از علل و مبادی موجود اختصاص دارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴تازه های نشر🔴 کتاب «روان‌شناسی شناختی» اثر محمدحسین عبداللهی و حسین زارع از سوی انتشارات سمت منتشر شد. مطالعه شناخت گذشته ای طولانی، اما تاریخچه ای کوتاه دارد. در روان شناسی شناختی نوین با بهره گیری از روش های علمی دقیق به بررسی شناخت و مولفه های آن پرداخته می شود. از دهه ۶۰ قرن بیستم موضوعاتی همچون توجه، ادراک، حافظه، استدلال، قضاوت، حل مسئله، تصمیم گیری، زبان و هوش مصنوعی به صورت دقیق و جامع مورد بحث بوده است. این کتاب اولین اثر جامعی است که در این حوزه تألیف می شود. در این کتاب، علاوه بر استفاده از مهم ترین منابع معتبر خارجی، با نگاه بوم شناختی از آخرین یافته های پژوهشی محققان داخلی نیز استفاده زیادی شده است. مطالعه این کتاب به همه دانشجویان رشته های روان شناسی و دیگر حوزه های مرتبط در کلیه مقاطع تحصیلی توصیه می شود. در بخشی از پیش گفتار این کتاب آمده است: «تالیف کتاب روان شناسی شناختی از چند نظر ضرورت دارد، که از جمله مهمترین آنها عبارتند از: کمبود منابع تالیفی جامع و کامل به زبان فارسی، به روز رسانی و غنی سازی مطالب آن ها متناسب با تحقیقات گسترده در این زمینه(زیرا با توجه به تحقیقات متعدد در مجموعه علوم شناختی، محتوا و مباحث آن در حال تحول و توسعه است)، و نهایتاً توجه به مولفه های بومی و ارزشی کشور عزیزمان در تهیه محتوا به عنوان مهم ترین شاخص های تحول در علوم انسانی.» این کتاب در دوازده فصل تنظیم و ارائه شده است؛ بدین صورت که در فصل اول به مبانی کلی آن از جمله تاریخچه، تعریف موضوع و حوزه های تحقیقی آن، عوامل شکل گیری، الگوی پردازش اطلاعات و روش های تحقیق اشاره شده است. از آنجا که بخشی از مباحث و نتایج به دست آمده، حاصل تحقیقات انجام شده با رویکرد عصب-روان شناسی شناختی است، در فصل دوم سعی شده است کلیاتی در زمینه مبانی نظری آن روش های تحقیقی رایج در این حوزه ارائه شود. از فصل سوم تا پایان کتاب یعنی فصل دوازدهم، در هر فصل یکی از مبانی نظری فرایندهای شناختی بررسی شده است؛ این مبانی به ترتیب شامل توجه، ادراک، حافظه، بازنمایی اطلاعات مبتنی بر تصویرسازی ذهنی، زبان و شناخت، حل مسئله، قضاوت، استدلال، تصمیم گیری و هوش هستند. در معرفی فرایندهای شناختی مذکور سعی شده است ضمن ارائه کلیاتی برای آشنایی با آن ها و مولفه ها و دیدگاه های مرتبط، نمونه هایی از روش های سنجش مرتبط با هر یک نیز معرفی شود. گفتنی است که اکثر فرایندهای شناختی معرفی شده، خود به تنهایی یک مبحث تخصصی به شمار می آیند که ضرورت دارد در هر یک از مباحث مذکور کتب تخصصی تالیف شوند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴تازه های نشر🔴 کتاب «تاریخ اجتماعی شیعیان؛ مفاهیم و کلیات» که توسط محسن الویری در گروه تاریخ اسلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نگاشته شده است، در روزهای آینده روانه بازار نشر خواهد شد. همپای تحولات شیعه‌پژوهی در دهه‌های اخیر، تاریخ‌پژوهی نیز تحول یافته و رویکردهایی مانند تاریخ اجتماعی، قلمروهایی نو در برابر پژوهشگران گشوده است. تاریخ اجتماعی، مورخان را از حصار کهنه‌ قهرمانانِ تاریخ می‌رهاند و آنها را به چشم دوختن به توده‌های مردم و باورها و رفتارهای آنها فرا می‌خواند تا سهم فرودستان را هم در رویدادهای تاریخی به عنوان جانشین و یا دست کم هم‌نشین نخبگان دریابند و آن را گزارش کنند. تاریخ اجتماعی شیعیان به مثابه یک موضوعِ پژوهشی، زاده این تحولات دانشی است. این کتاب در پاسخ به نیازهای کنونی جامعه علمی کشور در این زمینه به ویژه در حوزه‌های علمیه و دانشگاه ها تدوین یافته و کوشیده است در گام نخست مهمترین مباحث مربوط به تاریخ اجتماعی شیعیان را در شش محور زیر بررسی کند: چیستی، سیر تحول مطالعات، عوامل مؤثر، مؤلفه‎های اصلی، گونه‌شناسی منابع و سرانجام ملاحظاتی در باره روش پژوهش.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برای دسترسی به بعضی پایان نامه های دانشگاه تربیت مدرس به آدرس https://parseh.modares.ac.ir/ مراجعه فرمایید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
داستان‌های: «جرقه آتش» و «دوپیرمرد»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
https://fidibo.com/ 📌دسترسی_رایگان به کتابهای موسسه انتشارات دانشگاه تهران 📌این کتابها از طریق اپلیکیشن کتابخوان فیدیبو هم قابل دسترس است. اطلاع رسانی و تامین منابع علمی کتابخانه مرکزی: @qomlibrary
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴تامل🔴 ✍️ محمد(ص)، پیامبر عدالت 🔺دعوتش که کامل آشکار شد، مشرکین غافلگیر شدند وقتی که دریافتند بسیاری از غلامان و جوانان و حتی اشراف، به او مایل شده اند، اما نمی خواستند با او وارد درگیری شوند، هم از محبوبیتش پروا می کردند و هم از ابوطالب می‌ترسیدند. روزی نزدش آمدند و گفتند ای محمد! ما شنیده ایم که تو مردم را به آیین و خدایی تازه میخوانی، در مکه بیش از سیصد خدا پرستیده می شود و هر قوم خدایی دارد، خدای تو نیز یکی از همان خدایان است که دیده نمی شود، بدان که ما با خدا و آیین تو مشکلی نداریم و حاضریم او را نیز ستایش کنیم، به شرطی که تو نیز خدایان ما را ستایش کنی. این را که شنید رنگش متغیر شد و آن هنگام بود که سوره کافرون بر قلبش نازل شد«قل یا ایها الکافرون، لا اعبد ما تعبدون» بگو به کافران که من هرگز نمی پرستم آنچه را که شما می‌پرستید. و از همان نخست بود که دینش را با نه(لا) گفتن و نفی کردن سرمایه داران قریش آغاز کرد، اما مشرکین هنوز هم قصد درگیر شدن با او را نداشتند، پس وارد مذاکره با ابوطالب شدند که از در او، محمد شورشگر را آرام کنند که ناگهان صدای صوت قرآن او را که به مثابه ضربه ای کاری بود، در کوچه و بازار شنیدند: «الهکم التکاثر حتی زرتم المقابر ....» مباهات و فخرفروشی و ثروت اندوزی، شما مشرکان قریش را از پذیرش حق بازداشته. تا جایی که به قبر مردگان تان نیز به دیده تفاخر بر سایرین می نگرید. نه! چنین نیست که می پندارید و به زودی دوزخ را خواهید دید! و پس از آن: «ویل لکل همزه لمزه ... الذی جمع مالا و عدده .... » وای بر هر مسخره کننده عیب جویی. آن که ثروت اندوزی کرد و ذخیره نمود. آیا گمان می کند مالش او را جاودانه خواهد؟ به زودی او را در آتش گداخته می‌اندازند. او حالا وارد منطقه ممنوع شده بود، دست بر نقطه ای گذاشته که راه تمام سازش و صلح ها را بسته بود، محمد بر تبعیض اجتماعی و بر ثروت اندوزی آنان شوریده بود. نه! این آیین قابل تحمل نبود، از این پس تنها درگیری و جنگ و شمشیر و شکنجه چاره این دین تازه است، دینی که اگر خواستار برابری و برادری نبود، اگر ندای عدالت سر نمی داد، ابوجهل و ابوسفیان و هند هم حاضر به پیروی اش بودند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا