دسترسی رایگان به تمام متن یکصد میلیون مدرک، علمی و فنی انگلیسی و فارسی در "زدنی"
شرکت پیشگامان دانش گستر با همکاری شرکت ابسکو"Ebsco"، دسترسی به بیش از ۱۰۰۰۰۰۰۰۰ مدرک علمی و فنی را در پلتفرم جستجوی ویژه و توانمند "ابسکو" در سامانه "زدنی" فراهم ساخته است. این خدمت با پشتیبانی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) به رایگان در دسترس کاربران ایرانی نیز قرار گرفته است.
این مدارک در زدنی به آدرس ZEDNEE.IO در چارچوب قوانین و مقررات جهانی و ملی و با نگه داشتن حقوق و مالکیت مادی و معنوی پدیدآوران، قابل دسترس میباشد. بیشتر این مدارک را ناشران بزرگی مانند Wiley, IEEE, Elsevier و EBSCO داوری کردهاند. با ای خدمت، میلیونها مقاله از ۲۰۰۰۰ نشریه معتبر دارای فرایند داوری، پایاننامهها و رسالههای بسیار، مقالههای بیشماری از همایشهای علمی و مانند آنها در "زدنی" به آسانی و رایگان در دسترس کاربران است.
http://uupload.ir/view/4osz_جلسه_نهم_معرفی_نرمافزارهای_مدیریت_استنادی.mp4/
فیلم آموزشی نحوه عضویت و استفاده از نرم افزار مندلی
مندلی، (به انگلیسی: Mendeley) نرمافزاری تحت وب و دسکتاپ است که برای اداره و به اشتراک گذاری مقالههای علمی و یافتن دادههای پژوهشی و همکاری آنلاین است. مندلی در حقیقت یک شبکه اجتماعی علمی برای پژوهشگران است.
نرمافزار قابل دانلود «مندلی دسکتاپ» میتواند برای استخراج خودکار جزئیات سند (نویسنده، عنوان، مجله و…) از نسخههای دیجیتالی مقالات علمی به پایگاه دادهها استفاده شود.
مدیریت منابع و مراجع یا در اصطلاح «رفرنس نویسی» امری ضروری برای متون علمی و آکادمیک است که در روند پژوهش، بدون شک با آن برخورد خواهیم داشت. به همین دلیل در این آموزش با نرم افزار مندلی به این مهم دست پیدا می کنیم. در ضمن تا حدودی با نحوه دریافت برگه های اطلاعاتی متون علمی نیز آشنا می شویم و سپس به شخصی سازی کتابخانه خود می پردازیم و در نهایت در نرم افزارهایی نظیر Word و LaTeX، نحوه استفاده از آن را می بینیم
با سلام
کتابخانه مرکزی سعی دارد از تمام امکانات و توان خود به کاربران دانشگاه اعم از استاد، دانشجو و کارمند در امر آموزش و پژوهش کمک نماید. این امر جز رسالت های کتابخانه بوده و به آن ایمان دارد. کتابخانه در واقع بال آموزشی و پژوهشی دانشگاه بوده و بر خود لازم می داند بسترهای لازم را جهت ارتقای دانشگاه فراهم نماید.
در همین راستا دسترسی کاربران کتابخانه به پایگاه های علمی معتبر فارسی و لاتین فراهم شده است. شاید به جرات بتوان گفت کمتر مقاله ای (لاتین و فارسی ) است که در یک پایگاه علمی معتبر چاپ شده باشد که برای کاربران دانشگاه از طریق امکاناتی که کتابخانه فراهم نموده قابل دسترس نباشد.
در این ایام سعی می کنیم داشته ها و امکانات کتابخانه را با استفاده از ساختارهای موجود در اختیار شما قرار دهیم. در هر زمان درباره امکانات کتابخانه، پایگاه های مورد اشتراک و ... سوال و نیاز به راهنمایی داشتید از طریق کانال های ارتباطی ذکر شده در زیر تماس حاصل نمایید.
ما خالصانه با همه توان و امکانات در خدمت کاربران کتابخانه هستیم. و برای بهتر و کامل شدن خدمات نیاز به راهنمایی اعضا و کاربران خود داریم. لطفا در صورت داشتن هر گونه انتقاد، پیشنهاد و ... آنها را با کتابخانه در میان بگدارید.
اطلاع رسانی و تامین منابع علمی کتابخانه مرکزی دانشگاه قم
تلفن تماس: 02532103324
تلفن رییس کتابخانه: 02532103328
ایمیل: lib.qom.university@gmail.com
info-lib@qom.ac.ir
سامانه سفارش مقاله : http://qom.ac.ir/paper
کانال ایتا: @qomlibrary
کانال در تلگرام: @qomlibdatabbanks
🔴تازه های نشر🔴
حجت الاسلام حبیب الله بابایی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، خبر از انتشار نخستین کتاب فلسفی در موضوع کرونا از ادریس هانی داد.
وی در معرفی این کتاب نوشت: «ادریس هانی اخیراً نوشته خود را با عنوان «فیلو- کورونا.. کوفید ۱۹ یحرک الموجة الرابعة للحداثة» برای چاپ ارسال کرده است. این نخستین کتابی است که از منظر فلسفی به اپیدمی کرونا پرداخته است.
هانی در این کتاب با تجزیه و تحلیل «روانشناسی فرد در قرنطینه» به پرسش از انسان و سرنوشت او در دوره پساکروناپرداخته و آن را در مسائلی همچون «تجزیه سیستمهای اجتماعی»، «تغییر قدرت»، و «مرکزیت خانه به مثابه پناهگاهی برای هستی و زندگی» جستجو میکند. هانی با گشتوگذاری که در فلسفه، سیاست، اقتصاد، روانشناسی و انسانشناسی و ادبیات و کلام انجام داده به تحلیل ابعاد مختلف از این تحول برآمده ازکووید ۱۹ پرداخته و آن را به مثابه تبلور سطحی از مکر طبیعی میداند که مکر تاریخی به معنای هگلی را به چالش میکشد.
ادریس هانی در این کتاب، در جستجوی پتانسیلهای هر دورۀتاریخی، به کرونا و تأثیر آن در ظهور موج چهارم مدرنیته (در ادامه سه موج مدرنیته لئواشتراوس) اشاره میکند. وی میگوید: این اپیدمی ممکن است به مثابه یک آموزش و تمرین جمعی و جهانی برای استقبال از انقلاب ذهنی بشر باشد. ظاهراً این انقلاب تنها با تغییرات وجودی، با اپیدمیها، با طاعونها، و تغییرات محیطی تحقق خواهد یافت. از این منظر، کرونا توانسته است زخمی دیگر بر خودشیفتگیهای مدرن وارد کند، زخمی که کمتر از زخمهای خودشیفتگیهای مذکور در ادبیات فروید نیست.
به گفتۀ هانی، این زخم در پیکرۀ خودشیفتۀ زمانه را میتوان در تضعیف جهانیگرایی، در بازگشت حق طبیعی، و همینطور تمرکز و توجه به «خیال فلسفی» مشاهده کرد. از نظر ایشان، در وضعیتی که آمار و ارقام و عقل و عقلانیت ابزاری حس افسردگی و یأس را تقویت میکند، «خیال فلسفی» تنها چیزی است که در وضعیت اپیدمی دوام آورده و موجب حفظ امنیت و معنویت در مواجهه با بیماری شده است.
ادریس هانی میگوید کرونا و زمانۀ آن شاخصهایی دارد که برخی از آن شاخصها الان پیدا نیست و در آینده رخ خواهد نمود. کروناممکن است کاری بکند که پیش از این سازمان ملل و نظام بین الملل نیز از انجام آن عاجز بوده است. شاید کسانی که در این مسیر و در مسیر مواجهه و مبارزه با کرونا از دنیا رفتهاند، شهدایی باشند برای ایجاد تحول در راستای ایجاد نظام جهانی جدید. هانی در این کتاب هم نظریۀ «برخورد تمدنها» ی هانتیگتون را و همنظریۀ «پایان تاریخ» فوکویاما را به چالش کشیده و میگوید که اکنون که غرب دچار اضطراب شده است و در عوض چین در حال ارسال خدمات درمانی به اروپا و آمریکاست، سخن از «پایان تاریخ» یا «برخورد تمدنها» بیمعناست.
ادریس هانی با اشاره به این نکته که «کسی بر تاریخ حکومت خواهد کرد که بتواند دنیا را از کرونا نجات بدهد» میگویدهانتیگتون و فوکویاما در نظریات خود از این نکته غفلت کردند که چگونه اپیدمیها و بیماریهای فراگیر میتوانند مراکز سرمایهداری را به گرسنگی کشانده و آرزو و رؤیای مدرنیته را پریشان کند.»