eitaa logo
کتابخانه مرکزی دانشگاه قم
1.5هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
53 ویدیو
898 فایل
تلفن : 02532103324 ایمیل: @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">lib.qom.university@gmail.com ارتباط با ادمین : @amirdadgar آیدی بخش امانت: @libmoradi تلفن بخش امانت: 02532103325 پایان نامه ها: ؛ 02532103327 @Pnuamani مدیر کتابخانه: @aa_ahmadloo
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دسترسی رایگان به تمام متن یکصد میلیون مدرک، علمی و فنی انگلیسی و فارسی در "زدنی" شرکت پیشگامان دانش گستر با همکاری شرکت ابسکو"Ebsco"، دسترسی به بیش از ۱۰۰۰۰۰۰۰۰ مدرک علمی و فنی را در پلتفرم جستجوی ویژه و توانمند "ابسکو" در سامانه "زدنی" فراهم ساخته است. این خدمت با پشتیبانی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) به رایگان در دسترس کاربران ایرانی نیز قرار گرفته است. این مدارک در زدنی به آدرس ZEDNEE.IO در چارچوب قوانین و مقررات جهانی و ملی و با نگه داشتن حقوق و مالکیت مادی و معنوی پدیدآوران، قابل دسترس می‌باشد. بیشتر این مدارک را ناشران بزرگی مانند Wiley, IEEE, Elsevier و EBSCO داوری کرده‌اند. با ای خدمت، میلیون‌ها مقاله از ۲۰۰۰۰ نشریه معتبر دارای فرایند داوری، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های بسیار، مقاله‌های بی‌شماری از همایش‌های علمی و مانند آن‌ها در "زدنی" به آسانی و رایگان در دسترس کاربران است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
http://uupload.ir/view/4osz_جلسه_نهم_معرفی_نرم‌افزارهای_مدیریت_استنادی.mp4/ فیلم آموزشی نحوه عضویت و استفاده از نرم افزار مندلی مندلی، (به انگلیسی: Mendeley) نرم‌افزاری تحت وب و دسک‌تاپ است که برای اداره و به اشتراک گذاری مقاله‌های علمی و یافتن داده‌های پژوهشی و همکاری آنلاین است. مندلی در حقیقت یک شبکه اجتماعی علمی برای پژوهشگران است. نرم‌افزار قابل دانلود «مندلی دسکتاپ» می‌تواند برای استخراج خودکار جزئیات سند (نویسنده، عنوان، مجله و…) از نسخه‌های دیجیتالی مقالات علمی به پایگاه داده‌ها استفاده شود. مدیریت منابع و مراجع یا در اصطلاح «رفرنس نویسی» امری ضروری برای متون علمی و آکادمیک است که در روند پژوهش، بدون شک با آن برخورد خواهیم داشت. به همین دلیل در این آموزش با نرم افزار مندلی به این مهم دست پیدا می کنیم. در ضمن تا حدودی با نحوه دریافت برگه های اطلاعاتی متون علمی نیز آشنا می شویم و سپس به شخصی سازی کتابخانه خود می پردازیم و در نهایت در نرم افزارهایی نظیر Word و LaTeX، نحوه استفاده از آن را می بینیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با سلام کتابخانه مرکزی سعی دارد از تمام امکانات و توان خود به کاربران دانشگاه اعم از استاد، دانشجو و کارمند در امر آموزش و پژوهش کمک نماید. این امر جز رسالت های کتابخانه بوده و به آن ایمان دارد. کتابخانه در واقع بال آموزشی و پژوهشی دانشگاه بوده و بر خود لازم می داند بسترهای لازم را جهت ارتقای دانشگاه فراهم نماید. در همین راستا دسترسی کاربران کتابخانه به پایگاه های علمی معتبر فارسی و لاتین فراهم شده است. شاید به جرات بتوان گفت کمتر مقاله ای (لاتین و فارسی ) است که در یک پایگاه علمی معتبر چاپ شده باشد که برای کاربران دانشگاه از طریق امکاناتی که کتابخانه فراهم نموده قابل دسترس نباشد. در این ایام سعی می کنیم داشته ها و امکانات کتابخانه را با استفاده از ساختارهای موجود در اختیار شما قرار دهیم. در هر زمان درباره امکانات کتابخانه، پایگاه های مورد اشتراک و ... سوال و نیاز به راهنمایی داشتید از طریق کانال های ارتباطی ذکر شده در زیر تماس حاصل نمایید. ما خالصانه با همه توان و امکانات در خدمت کاربران کتابخانه هستیم. و برای بهتر و کامل شدن خدمات نیاز به راهنمایی اعضا و کاربران خود داریم. لطفا در صورت داشتن هر گونه انتقاد، پیشنهاد و ... آنها را با کتابخانه در میان بگدارید. اطلاع رسانی و تامین منابع علمی کتابخانه مرکزی دانشگاه قم تلفن تماس: 02532103324 تلفن رییس کتابخانه: 02532103328 ایمیل: lib.qom.university@gmail.com info-lib@qom.ac.ir سامانه سفارش مقاله : http://qom.ac.ir/paper کانال ایتا: @qomlibrary کانال در تلگرام: @qomlibdatabbanks
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴تازه های نشر🔴 حجت الاسلام حبیب الله بابایی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، خبر از انتشار نخستین کتاب فلسفی در موضوع کرونا از ادریس هانی داد. وی در معرفی این کتاب نوشت: «ادریس هانی اخیراً نوشته خود را با عنوان «فیلو- کورونا.. کوفید ۱۹ یحرک الموجة الرابعة للحداثة» برای چاپ ارسال کرده است. این نخستین کتابی است که از منظر فلسفی به اپیدمی کرونا پرداخته است. هانی در این کتاب با تجزیه و تحلیل «روان‌شناسی فرد در قرنطینه» به پرسش از انسان و سرنوشت او در دوره پساکروناپرداخته و آن را در مسائلی همچون «تجزیه سیستم‌های اجتماعی»، «تغییر قدرت»، و «مرکزیت خانه به مثابه پناهگاهی برای هستی و زندگی» جستجو می‌کند. هانی با گشت‌وگذاری که در فلسفه، سیاست، اقتصاد، روان‌شناسی و انسان‌شناسی و ادبیات و کلام انجام داده به تحلیل ابعاد مختلف از این تحول برآمده ازکووید ۱۹ پرداخته و آن را به مثابه تبلور سطحی از مکر طبیعی می‌داند که مکر تاریخی به معنای هگلی را به چالش می‌کشد. ادریس هانی در این کتاب، در جستجوی پتانسیل‌های هر دورۀتاریخی، به کرونا و تأثیر آن در ظهور موج چهارم مدرنیته‌ (در ادامه سه موج مدرنیته لئواشتراوس) اشاره می‌کند. وی می‌گوید: این اپیدمی ممکن است به مثابه یک آموزش و تمرین جمعی و جهانی برای استقبال از انقلاب ذهنی بشر باشد. ظاهراً این انقلاب تنها با تغییرات وجودی، با اپیدمی‌ها، با طاعون‌ها، و تغییرات محیطی تحقق خواهد یافت. از این منظر، کرونا توانسته است زخمی دیگر بر خودشیفتگی‌های مدرن وارد کند، زخمی که کمتر از زخم‌های خودشیفتگی‌های مذکور در ادبیات فروید نیست. به گفتۀ هانی، این زخم در پیکرۀ خودشیفتۀ زمانه را می‌توان در تضعیف جهانی‌گرایی، در بازگشت حق طبیعی، و همین‌طور تمرکز و توجه به «خیال فلسفی» مشاهده کرد. از نظر ایشان، در وضعیتی که آمار و ارقام و عقل و عقلانیت ابزاری حس افسردگی و یأس را تقویت می‌کند، «خیال فلسفی» تنها چیزی است که در وضعیت اپیدمی دوام آورده و موجب حفظ امنیت و معنویت در مواجهه با بیماری شده است. ادریس هانی می‌گوید کرونا و زمانۀ آن شاخص‌هایی دارد که برخی از آن شاخص‌ها الان پیدا نیست و در آینده رخ خواهد نمود. کروناممکن است کاری بکند که پیش از این سازمان ملل و نظام بین الملل نیز از انجام آن عاجز بوده است. شاید کسانی که در این مسیر و در مسیر مواجهه و مبارزه با کرونا از دنیا رفته‌اند، شهدایی باشند برای ایجاد تحول در راستای ایجاد نظام جهانی جدید. هانی در این کتاب هم نظریۀ «برخورد تمدن‌ها» ی هانتیگتون را و همنظریۀ «پایان تاریخ» فوکویاما را به چالش کشیده و می‌گوید که اکنون که غرب دچار اضطراب شده است و در عوض چین در حال ارسال خدمات درمانی به اروپا و آمریکاست، سخن از «پایان تاریخ» یا «برخورد تمدن‌ها» بی‌معناست. ادریس هانی با اشاره به این نکته که «کسی بر تاریخ حکومت خواهد کرد که بتواند دنیا را از کرونا نجات بدهد» می‌گویدهانتیگتون و فوکویاما در نظریات خود از این نکته غفلت کردند که چگونه اپیدمی‌ها و بیماری‌های فراگیر می‌توانند مراکز سرمایه‌داری را به گرسنگی کشانده و آرزو و رؤیای مدرنیته را پریشان کند.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴تازه های نشر🔴 مرجانه فشاهی، مترجم مقیم آلمان از ترجمه دو اثر میشائیل لودرز، شرق‌شناس و ژورنالیست متخصص جهان عرب به نام‌های «آنان که توفان درو می‌کنند: چگونه غرب سوریه را به‌سوی هرج‌ومرج راند» و «آرماگدون در مشرق‌زمین» چگونه پیوندهای سعودی ایران را در تیررس خود قرار داد» خبر داد. این دو کتاب توسط نشر افکار در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرند. «آنان که توفان درو می‌کنند: چگونه غرب سوریه را به‌سوی هرج‌ومرج راند» (Die den Sturm ernten: Wie der Westen Syrien ins Chaos stürzte)، سال ۲۰۱۷ در انتشارات آلمانی س. ها. بک (C.H.Beck) در مونیخ منتشر شده است. در معرفی این کتاب آمده است: «در افکار عمومی اعتقاد بر این است که بشار اسد و متحدانش بخصوص دولت روسیه مسئول ایجاد فاجعه موجود در سوریه هستند. اما مدارک مخفی و ایمیل‌های رد و بدل شده مابین تصمیم گیرندگان که به تازگی اجازه انتشار پیدا کرده‌اند، نشان می‌دهد که از زمان شروع جنگ در سوریه، بشار اسد به‌عنوان خاری در چشم غرب به حساب می‌آید و کوشش غرب در برانداختن او کشور را به‌سوی هرج‌ومرج سوق داده است. اما از سوی دیگر، اروپا نتیجه سیاست غرب در تغییر رژیم سوریه را از طریق بحران پناهندگان و خطر روزافزون تروریسم به‌خوبی لمس کرده و مشاهده می‌کند.» کتاب «آرماگدون در مشرق‌زمین: چگونه پیوندهای سعودی ایران را در تیررس خود قرار داد» (Armageddon im Orient: Wie die Saudi-Connection den Iran ins Visier nimmt) هم اثری دیگری از لودرز با ترجمه خانم فشاهی است که در سال ۲۰۱۸ در بنگاه س. ها. بک منتشر شده است. در پشت جلد این کتاب که به نقش عربستان سعودی در مناقشات خاورمیانه و از جمله اصطکاک آن دولت با ایران می‌پردازد، آمده است: «معاهده هسته‌ای با ایران حال دیگر به تاریخ پیوسته است: نشانه‌هایی از وقوع طوفان به چشم می‌خورد. اما چرا ایالات متحده امریکا آن را برخلاف خواست اروپا یک‌طرفه فسخ کرد، با وجود اینکه تهران به تمام تعهدات خود باقی ماند؟ اختلاف بر سر چیست؟ آیا موضوع خاموش کردن به‌قول غرب یک «دولت خبیث» است، و یا مسلط شدن بر منطقه خاورمیانه؟ میشائیل لودرز دلایل اصلی را توضیح داده و آشکار می‌سازد: حمله به ایران منتج به ایجاد حکومتی در جهت غرب نخواهد شد، بلکه در مشرق‌زمین دنیا به آخر می‌رسد؛ به‌علاوه نتایج فاجعه‌آمیز هم برای اروپا با خود به همراه می‌آورد.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پایگاه ایرانداک امکان دانلود پایان نامه ها را برای هر کاربر ثبت نام شده تا 5 عنوان در هر هفته فراهم کرده است. برای دسترسی به متن کامل پایان نامه ها به این آدرس مراجعه نموده و در ابتدا عضو پایگاه شوید. لازم به ذکر است با هم شماره ملی و ایمیل فقط یک بار می توان اقدام به عضویت نمود. https://irandoc.ac.ir اطلاع رسانی و تامین منابع کتابخانه مرکزی عضویت در کانال کتابخانه مرکزی: https://eitaa.com/qomlibrary
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰همزمان با روز سعدی🔰 🔰زندگینامه🔰 ابومحمّد مُشرف‌الدین مُصلح بن عبدالله بن مشرّف، متخلص به سعدی، شاعر و نویسندهٔ پارسی‌گوی قرن هفتم است. اهل ادب به او لقب‌های استادِ سخن، پادشاهِ سخن، شیخِ اجلّ و حتی به‌طور مطلق، استاد داده اند. 🔰درباره غزلیات سعدی🔰 غزلیات سعدی مجموعهٔ شعرهایی‌ است که سعدی در قالب غزل سروده و تاکنون چندین استاد زبان فارسی، تصحیح‌‌های متعددی از آن منتشر کرده‌اند. سعدی حدود ۷۰۰ غزل دارد. او در سرایش غزلیات، به زبان سنایی و انوری توجه ویژه‌ای داشته‌ است. بسیاری از صاحب نظران بر این باورند که غزل در اشعار سعدی و حافظ به اوج رسیده‌ است. محور بیشتر غزل‌های سعدی، عشق است. سعدی از معدود شاعرانی است که غزل‌های عاشقانه‌اش، از ابتدا تا انتها، عاشقانه باقی می‌ماند. غزل‌های عاشقانهٔ سعدی، به سادگی، خلوص و زمینی بودن شهره‌اند. وی همچنین در سرایش غزلیات خود، به وزن‌های دوری (اوزان طرب‌انگیز مانند فَعَلاتُ فاعِلاتُن فَعَلاتُ فاعِلاتُن یا مُفتَعِلُن مَفاعِلُن مُفتَعِلُن مَفاعِلُن) توجه ویژه‌ای نشان داده‌ است. علاوه بر غزل‌های عاشقانه، سعدی غزل‌های عارفانه و غزل‌های پندآموز نیز سروده‌ است. فروغی در تدوین کلیات سعدی، غزل‌های پندآموز و عارفانه را از بقیه غزل‌ها جدا کرده و در فصلی مجزا با عنوان «مواعظ» آورده‌ است. غزلیات سعدی در چهار کتابِ «طیبات»، «بدایع»، «خواتیم» و «غزلیات قدیم» گردآوری شده‌ است. غزلیات قدیم را سعدی در دوره جوانی سروده و سرشار از شور و شعف است. خواتیم مربوط به دوران کهنسالی سعدی و دربرگیرنده زهد و عرفان و اخلاقیات است. بدایع و طیبات، مربوط به دوران میان‌سالی و پختگی سعدی‌اند؛ هم شور و شعف جوانی و هم زهد و عرفان را دربرمی‌گیرند. طیبات و بدایع، به لحاظ هنری، به دو بخش دیگر برتری دارد. در برخی از نسخه‌های کلیات سعدی، غزل‌های ملمع در بخش جداگانه‌ای با نام «ملمعات» آمده‌ است که به نظر محمدعلی فروغی یک تقسیم‌بندی جعلی است؛ چون در نسخه‌های قدیمی، مشاهده نشده‌ است. علی دشتی وجه تمایز سعدی از دیگر غزل سرایان را در طنین و ترنمی می‌داند که در اشعار و به‌خصوص غزلیات وی وجود دارد. به تعبیر وی «موزونی و خوش آهنگی» کلام در غزلیات سعدی به سادگی قابل توصیف نیست. دشتی آن را به یک منحنی یا دایره تشبیه می‌کند که در آن پیوستگی واژگان با هیچ زاویه‌ای شکست برنمی‌دارد.